Mercedes-Benz zavrhnul vstřikování vody do sání u sériových vozů, prý se nevyplatí

Zatímco BMW chce u modelu M4 GTS sériově zavést vstřikování vody do sání již za několik měsíců, Mercedes-Benz ústy člena představenstva Thomase Webera vyloučil, že by měl v blízké budoucnosti podobný systém používat.
Důvodů je údajně několik, tím hlavním ale jsou finance. Náklady na podobný systém totiž nedokážou vyvážit nutné investice. Systém je údajně příliš složitý a samotné vstřikování umí být i ošemetné a je nutné jej správně naladit. Weber k tomu v rozhovoru pro Motoring řekl: „Největším problémem je, odkud vodu vzít. Co jsme zatím zjistili, tak můžeme ochladit válce při spalování, ale z hlediska emisí to není nejlepší volba“ Podle BMW však vstřikování vody nejen že zvýší výkon, ale zároveň sníží emise.
Mnichovská automobilka s podobným systémem koketuje již delší dobu a zatím je nainstalován pouze v modelu M4, který funguje jako safety car pro Moto GP, a také v prototypu BMW 1 s tříválcovou patnáctistovkou o výkonu 160 kW. Jak jsme již říkali, prvním produkčním vozem s daným systémem má být BMW M4 GTS s výkonem, který poskočí z 317 kW až někam k 370 kW.
Mercedes-Benz tedy bude hledat jiné cesty, jak dosáhnout vyšší účinnosti svých vozů, lepších výkonů a zároveň přívětivější spotřeby.