Diskuse

Mercury: Konec značky se nezadržitelné blíží

8.10.2010

Americký Ford na začátku června oznámil, že po 71 letech existence skončí na podzim letošního roku značka Mercury. Poslední vůz pro běžné zákazníky již opustil výrobní linky.

 

  • 00 Reagovat !

    foto kuko

    kuko 08.10.2010  09:10

    Přeznačkováno

    Co k tomu dodat - v US bylo prostě přeznačkováno. Jeden model jen s jiným logem (nejextrémnější případy) klidně nabízelo 4-5 různých značek...

    Moji dva favoriti od Mercury jsou Cougar a Grand Marguis. Staré dobré ameriky :yes:
    • 00 Reagovat !

      foto Barrichello

      Barrichello 08.10.2010  10:21

      « Re: Přeznačkováno

      No však v Evropě taky,, klidně 3-4 značky stejný model, jen trochu jiný design a jiný interiér.

      A pár zbytečných značek tu lez neajít dodnes - např. lancia, seat, maybach, vauxhall
      • 00 Reagovat !

        foto prekladys

        prekladys 08.10.2010  11:02

        « Re: Re: Přeznačkováno

        jasně, životní cyklus nafukovacího balónku... toho, kdo se nafouknul příliš moc nebo rychle, to čeká dříve. každé zapojení do koncernu je vlastně již vyřknutím ortelu nad danou značkou, jen ten okamžik nikdo dopředu neví. poslední odejde značka zakládající.

        dnešní koncerny potřebují v podstatě jednu plnopotfoliovou značku a jednu luxusní/sportovní...
        přirozeně by měla nakonec vzniknout jediná značka na všechno, k téhle extrémní kumulaci naštěstí nikdy nedojde, jen se jí společnost vždy o kousek přiblíží

        (kdo si dnes vzpomene na desítky britských značek. tam se jim automobilový svět vpodstatě zhroutil jako domeček z karet a přežili jen ti, kteří byli pupeční šňůrou spojeni se zahraničními matkami)

      • 00 Reagovat !

        foto kuko

        kuko 08.10.2010  11:07

        « Re: Re: Přeznačkováno

        tož pravda, ale evropským značkám se zatím daří expandovat např. do Číny. Ale podobně jako US značky zažili težké časy díky japoncům v 80-90tých letech, něco podobné asi potká i Evropu např. prostřednictvím Korejců.

        Z tvého seznamu bych možná vynechal Vauxhall, který v podstatě jen montuje Oply pro GB a IRL trh (+ sem tam přebastlí nějakého Holdena), takže za samostatnou značku ho snad ani brát nelze.

        v US podle mě byl i docela problém, že některé značky v rámci svých koncernů nebyly dost vyprofilované, nebo prostě to jak byly vyprofilované se s vývojem trhu jaksi zastaralo. To je přávě případ Mercury. Ford zdaleka není lowcost, aby ještě utáhl luxusnější divize v podobě Mercury, plus vysloveně luxusní Lincoln.
        • 00 Reagovat !

          foto Barrichello

          Barrichello 08.10.2010  11:52

          « Re: Re: Re: Přeznačkováno

          Sranda že že nejvíc značek má ted největší GM spolu s nejmenší Chryslerem - GM má bucik Cadillac, Chevrolet a GMC (trochu sem nechápal proč nebylo zrušeno GMC dělající totéž co Chevy a nebyl zachován Pontiac). A chrysler má Chrysler, Dodge, Jeep a RAM.
          Fordu už zbyde jen Ford a Lincoln.

          Do do asie vyváží, resp. tam montuje své vozy i GM - jak Chcevolety, tak Buicky a dováží tam i Cadillacy.

          Chrysler tam měl jen Beejing, který výráběl některé modely Jeepů + v licenci starší generace, ale sem tam se tam nějaký Sebring a Caravan taky prodal.
        • 00 Reagovat !

          foto Ricardo

          Ricardo 08.10.2010  12:19

          « Re: Re: Re: Přeznačkováno

          Vauxhall už dávno sám pro sebe nic nevyrábí, je to jen jiné logo na Opelech...
          • 00 Reagovat !

            foto Barrichello

            Barrichello 08.10.2010  13:06

            « Re: Re: Re: Re: Přeznačkováno

            No právě, tj. to samé co Mercury
            • 00 Reagovat !

              foto kuko

              kuko 08.10.2010  13:53

              « Re: Re: Re: Re: Re: Přeznačkováno

              ale Vauxhall je jen pro 2 specifické trhy, takže žádné další náklady na marketing, prodejní síť a pod. tam nenaskakují.
              • 00 Reagovat !

                foto Ricardo

                Ricardo 08.10.2010  14:09

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Přeznačkováno

                aaaa předběhls mě :-) :yes:
            • 00 Reagovat !

              foto Ricardo

              Ricardo 08.10.2010  14:05

              « Re: Re: Re: Re: Re: Přeznačkováno

              Jenže Opel a Vauxhall se na jednotlivých trzích doplňují, zatímco Mercury se prodává na stejném trhu s Fordem a Lincolnem.
      • 00 Reagovat !

        foto Ricardo

        Ricardo 08.10.2010  12:16

        « Re: Re: Přeznačkováno

        To přeháníš - platí to jen pro tu Lancii u některých modelů, možná snad ještě dvojice Sharan/Alhambra, jinak se badge engineering v Evropě omezuje na spolupráci značek z různých koncernů. Neuvědomuju si, že by nějaké modely různých značek jednoho koncernu měly přímo zaměnitelné karosářské díly jako v USA. V Americe je to naopak někdy až do nebe volající a různé modely jednoho koncernu odlišuje znáček na chladiči a pár detailů. Japonci to tam dělali dřív taky, ale už pochopili a Lexus s Infiniti nabízí jiná auta než Toyota a Nissan. Naopak Američani radši obětovali Plymouth a Mercury - s tímto přístupem si ty značky nakonec ani nic jiného nezasloužily.
        • 00 Reagovat !

          foto Barrichello

          Barrichello 08.10.2010  13:09

          « Re: Re: Re: Přeznačkováno

          Nebyly prachy na samostatné modely....

          Lancia je zbytečná tím, co vyrábí, to může dělat Fiat a Seat je zbytečný vůbec, když je VW, Audi a Škoda.

          Škoda - low end
          VW - někde in the middle
          Audi - luxus a sportovní

          Nepotřebuješ Seat, vůbec.
          • 00 Reagovat !

            foto kuko

            kuko 08.10.2010  14:04

            « Re: Re: Re: Re: Přeznačkováno

            Seat to má fakt blbé, jeho sportovní zaměření jaksi nevyšlo a teď je tak nějak ve vzduchoprázdnu.

            Lancia je s momentální nabídkou (tuším jen 3 modely) taky dost mimo. Možná by pro ní bylo možno uvažovat jako o "nadstavbě" Fiatu - ten by šmidlil malé káry do nižší střední, a všechno větší by dělala Lancia, + pár stylovek jako protiváha třeba DS3/4. A alfa by mohla zůstat sportovněluxusní značkou.

            V US prostě hodně značek fungoval než tam vlítly japončíci a nepřekopali ten trh. Plymouth, Oldsmobile, Saturn nám asi tady v Evropě moc neřeknou (i když takový Oldsmobile měl v rámci GM vždy pozici technologického předvoje, a tuším zavedl pásovou výrobu ještě před Fordem), zato Pontiac byl docela legenda. Ale asi by se jeho portfolio značně překrývalo s Chevroletem, takže padl za vlast. Buicka zachránila právě Čína, kde se mu mimořádně daří (v US je prodeje tuším dlouhodobě klesali, možná se už zmátořil).
            GMC jsem taky nepochopil, ale tuším jsem četl, že by měl uvést i nějaké samostatné modely. Proč ne, jako pracovní značka (SUV/pickup) by to mohlo fungovat.

            Chrysler to má myslím teď docela Ok. Celkově u US je docela trend oddělovat pickupy (částečně SUV) do samostatných brandů (teda kromě Forda, ale zas F-150 je jejich národní poklad, toho se přece nevzdají >:-[] ).

            • 00 Reagovat !

              foto Ricardo

              Ricardo 08.10.2010  14:09

              « Re: Re: Re: Re: Re: Přeznačkováno

              Já doufám, že i Lancia má podobnou budoucnost. Akorát výdaje se zatím redukovaly na novou Deltu a teď se čeká. A asi se ta značka taky pohybuje v začarovaném kruhu - Fiat nemá přebytky volných prostředků a tak je radši cpe tam, kde se rychle vrátí. To není případ Lancie, která má dneska dost okrajový a regionální charakter, jenže zase bez investic se to těžko může změnit. Uvidíme co přinese krok udělat z Lancie luxusnější Chrysler...
            • 00 Reagovat !

              foto Barrichello

              Barrichello 08.10.2010  15:25

              « Re: Re: Re: Re: Re: Přeznačkováno

              osobně si myslím že projekt zrušíme v EU Chrysler a uděláme z něj Lanciu skončí tragicky.
              My fanoušci značky Chrysler si nikdy překabátěnej Chrysler nekoupíme, nehledě že určitě vyjde mnohem dráž než import z usa a ten kdo chtěl lancii asi těžko ponese přes srdce, že je to Chrysler. Nehledě k tomu že Lancii nikdo nezná, na řadě trhů...

              Ono vůbec řada italských fanoušků bude drtit zuby - nové V6 pro alfu maj být od chrysleru, a masserati má dostat přeplnovanou varinatu :-) :-) :-)

              Papa, italské šestiválce, už žádné nebudou :-)
              A aby nakonec v Masseratti neskončila i nějaká upravená varinata HEMI :-)
              • 00 Reagovat !

                foto kuko

                kuko 08.10.2010  16:02

                « Re: Přeznačkováno

                neprovokuj, ať tě nechytne a nepokouše nějaký vlk! >:-[]

                situace Lancie je fakt nezáviděníhodná. Nevím teda kolik prodala loni, ale nějaký 1-2 roky dozadu to bylo kolem 100tis, z nichž 90% na domácím trhu.

                otázka jestli rebrandovat nebo ne Chryslery na Lanciu pro EU je ošemetná - celkově v EU kromě německé trojky+Volva ve vyšších třídách ostatní hrají role statistů. Určitě by to bylo příjemné oživení na silnicích (teda vždy když to člověk jednou za měsíc potká >:-[] ) ale finančně? :-(
          • 00 Reagovat !

            foto Ricardo

            Ricardo 08.10.2010  14:06

            « Re: Re: Re: Re: Přeznačkováno

            Tak s tím bych i souhlasil, ale Seat rozhodně dělá jiná auta nežŠkoda a VW. Stačí se podívat, posadit, svézt...
            • 00 Reagovat !

              foto Barrichello

              Barrichello 08.10.2010  15:20

              « Re: Re: Re: Re: Re: Přeznačkováno

              No jenže to smaé může dělat VW nebo škoda a Seat je zbytečný.

              Jo Buicku se daří i v USA, La Crosse mělo za září 2010 nárůst v usa - oproti září 09 takový vcelku nepatrný - pouhých 380% :-) :-) :-)
              a už se tam začal prodávat i Regal (Insignia).
            • 00 Reagovat !

              foto Barrichello

              Barrichello 11.10.2010  10:42

              « Re: Re: Re: Re: Re: Přeznačkováno

              No osobně si myslím, že by bylo lepší vložit finance do reklamy na Chryslery a Dodge, evropské verze víc uzpůsobit požadavkům evropy a přebudovat trošku servisní sít.

              Možná by to mělo větší úspěch, neb Chrysler je v evropě někdy od roku 1992 a předtím něž to tu zabalil díky krizi tu vlastni Simcu a a ještě nějaký anglány. Takže rozhodně ne nesznámý pojem, a to i mimo lidi kolem amerik.

              Což se o Lancii nedá říct v každý zemi, někde si myslí že je to italskej parmazán :-)
          • 00 Reagovat !

            foto Balkan

            Balkan 26.10.2010  10:46

            « Re: Re: Re: Re: Přeznačkováno

            hmm...ta Skoda a low end? praveze tu je ten problem...je Skoda low end? lacna neni a co vidim Superb alebo Yeti, tak o triedu lepsi interier tam je nez u VW Passat resp. Tiguan
  • 00 Reagovat !

    foto 125S

    125S 09.10.2010  11:02

    Lancia

    Lancia nema teď ani pevný charakter. Dřív dělala luxusní auta, potom byli nekteré úspěšné i neuspěšné sportovní modely, takže těžko říct jestli ma být luxusní nebo sportovní značkou. A těď když Alfa má charakter sportovně-prémiových aut a Fiat zase dělá auta pro "masy" nezbývá pro Lancii přesně specifikovanej styl. Jedině, že by se zaměřila na sportovní "crosscrovery" jako třeba Nissan ;-\ .
  • 00 Reagovat !

    foto gld

    gld 09.10.2010  21:57

    zbohom a šáteček

    Tak sa nám tu kar mercury zvrhol na vizitu lancie :-O

    Aj keď mi je jasné, že značka mercury bola len produktom "badge engineering", stále je to škoda že skončila.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Rozchod Lucie Bílé se zajíčkem: »Tchán« ji varoval…

Rozchod Lucie Bílé se zajíčkem: »Tchán« ji varoval…

Nemluvil do větru! Když si Lucie Bílá (51) začala s Radkem Filipim (33), jako první ji před milencem mladším o…

Co všechno umí zařídit notář?

Co všechno umí zařídit notář?

K čemu jsou nám notáři? Co umí kromě sepisování závětí a ověřování podpisů? V čem se liší od advokátů? A opravdu…

 

iSport.cz

Soud výrazně zvýšil trest pro Pistoriuse: 13 let za vraždu přítelkyně

Soud výrazně zvýšil trest pro Pistoriuse: 13 let za…

Slavný handicapovaný atlet Oscar Pistorius byl nově odsouzen za vraždu přítelkyně na 13 let a pět měsíců.…

Plzeň táhne tvrdé jádro. Dokazují, že jim kariéra nekončí, řekl Vrba

Plzeň táhne tvrdé jádro. Dokazují, že jim kariéra…

Být na střídačce někdo jiný než Pavel Vrba, možná už by ani jeden z nich neoblékal plzeňský dres. Jenže Vrba…

 

Reflex.cz

Za sexuální obtěžování si ženy často mohou samy, říká exministryně Kovářová

Za sexuální obtěžování si ženy často mohou samy,…

Sexuální narážky mi často přišly spíš příjemné, většina žen je na to pyšných, tvrdí bývalá ministryně…

Vnitro do prezidentských voleb pustilo devět očekávaných uchazečů, nejvíce chyb v petici měl Zeman

Vnitro do prezidentských voleb pustilo devět…

Ministerstvo vnitra připustilo k prezidentským volbám devět kandidátů, jejichž úspěšná registrace se očekávala.…