Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Mladí řidiči loni zavinili každou pátou nehodu. Řidičáky budou možná dostávat na zkoušku

Téma zavedení řidičských průkazů na zkoušku se znova dostává do diskusí kvůli velkému počtu nehod způsobených mladými řidiči. Loni zavinili každou pátou nehodu.
Zpět na článek
19. 7. 2017 15:03
19. 7. 2017 15:22
19. 7. 2017 16:12
19. 7. 2017 15:28
20. 7. 2017 08:38
20. 7. 2017 10:38
19. 7. 2017 16:12
19. 7. 2017 15:36
19. 7. 2017 17:00
19. 7. 2017 15:57
19. 7. 2017 17:27
19. 7. 2017 20:56
19. 7. 2017 18:59
19. 7. 2017 21:25
19. 7. 2017 22:38
21. 7. 2017 09:32
23. 8. 2017 12:06
19. 7. 2017 15:03
Souhlas
Souhlasím! A to se považuji za mladého řidiče, byť vyježděného. Psychotesty bych dal jako podmínku.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Warrual
19. 7. 2017 15:22
Re: Souhlas
Psychotesty nic nezjistí! Shodlo se na tom několik odborníku z diskuzí vyplynulých po útoku v Uherském Brodě a teror.útocích na zápedě. A pkud nejsou schopny zamezit všem magorům získání zbrojního průkazu, u autoškoly to bude stejné. Jenom se výsledná cena dost zvedne celkem zbytečně.

ŘP na zkoušku je taky blbost.
19. 7. 2017 15:28
Re: Souhlas
Psychotesty, tyvoe, to je výbornej nápad. Jakože by někdo, kdo má sklony k nějakýmu impulzivnímu jednání třeba, nesměl jezdit autem, jo? Jak by sis to prosím pěkně představoval, vzhledem k tomu, že teď smí řídit auto doslova každej, kdo má občanku?
Avatar - Uživatel_5340709
19. 7. 2017 15:49
Re: Souhlas
Psychotesty co něco odhalí jsou náročné a dlouhodobé /ne třeba na 2-3 hodiny/, nákladné ,a takto u všech žadatelů o řidičák plošně zcela neaplikovatelné.
Jinak souhlasím s tím, že je třeba trochu přitvrdit, protože co teď vyrůstá za generaci jsem ještě jaksi nepochopil. Že "fuckukují" všechny zákazy ve městě, policajty a tak..... To bych ještě celkem pochopil. Ale že předjíždí v nepřehledných místech s tím, že tě taky "vyfuckují" když jedeš v protisměru a ještě věří, že to taky funguje................ To jsem zatím nepochopil. :-|
Avatar - Warrual
20. 7. 2017 08:38
Re: Souhlas
Ano přitvrdit. Autoškolu! Já se učil v Brně, myslím kvalitní autoškola. Ale né všichni mají to štěstí.
Avatar - wakantanka
20. 7. 2017 10:38
Re: Souhlas
Vieš vyrástla nám generácia, ktorá videla častokrát u svojich rodičov presne spôsoby chovania aké popisuješ. Sám musíš uznať že 90-te roky boli občas riadna divočina.
19. 7. 2017 16:12
Re: Souhlas
... a pak uz budeme mit jistotu, ze nenabouras?
Avatar - twistedTSD
19. 7. 2017 15:30
Tak určitě
Můj názor se nemění. Nějaké dvojnásobné postihy nic neřeší, mnohem užitečnější je např. první rok za volantem se zkušeným spolujezdcem, už v 17. A měli by se zaměřit na autoškolu jako takovou, určité zdražení je asi nevyhnutelné...ve prospěch více naježděných hodin a prevence v teorii.
Rozbalit vlákno
0
19. 7. 2017 15:36
Autoškoly
Myslím si, že za to spíše můžou autoškoly. Tu jsem absolvoval před třemi lety a téměř nic mě tam nenaučili, krom základního ovládání auta a značek. Věčně jsme se tahali po městě na 5tku bez plynu a instruktor koukal jen na spotřebu, řadil jsem už ve 2 tis. u benzínu. Rozjezdy do kopce jsem se taky nenaučil, věčně mi to držel instruktor. Nejvíce jsem se naučil po autoškole, když se mnou jel jeden z rodičů.
Rozbalit vlákno
1
19. 7. 2017 17:00
Re: Autoškoly
autoškoly za to nemôžu (vôbec sa ich nechcem zastávať), to, že každý sa naučí jazdiť s rodičmi je bežné, robil som to tak aj ja a nespôsoboval som nehody. Problém je skôr v tom, že voľakedy keď mi otec požičal auto tak som si nedovolil vyvádzať, lebo by mi uši vyťahal, na auto šetril celý život. Dnes si hocaký ušák za brigádu v lidli kúpi olietanú káru a hurá všetkým dokázať, že je makač hodný F1. Im treba len rázne povedať, že ak budú vyvádzať, prídu o šoferák, iné na nich neplatí. Určite vznikajú aj nehody z nešikovnosti, ale tých je menej a sú menej fatálne.
19. 7. 2017 15:55
Mladí řidiči
Ono to není tak ani o tom, že by neuměli řídit, ale spíš o tom , že jsou naprosto debilní ....

Většina těch nehod je spojena s chlastem, machrováním, nepřiměřenou rychlostí a nevěnování se řízení ... viz ty dvě krávy z Mostu ...

Lidi dneska vůbec nemají pud sebezáchovy... Vím že je to trapný psát ale když sem v 18 dostal řidičák ani mě nenapadlo něco z toho dělat. Jezdil sem prostě z respektem a opatrně, ale normálně podle předpisů né že bych zase brzdil provoz >:D
Dneska se vám mladej člověk akorát vysměje když mu řeknete že jezdíte na okreskách normálně 90-100 max ...
Rozbalit vlákno
2
Avatar - vabis
19. 7. 2017 17:23
Re: Mladí řidiči
Autoskoly dneska funguji jako vysoke skoly. Kvalita upada, ale je nezbytne mit papir o absolvovani. Kdo ho nema jak by nebyl, zodpovednost se prenasi na ostatni stylem, ze system ma byt nastaven tak, aby se nam v nem nemohlo nic stat. Druha vec je, ze se absolventi citi byt Ridicem. Nikoliv ze zvladli pri toleranci z okoli jezdit nad volnobehem par hodin okolo baraku.

Ja jezdim uz temer 26 let, zatim bez ztraty kyticky. Mohu rici, ze nejvice jsem se naucil v detstvi a puberte, kdy jsem sedaval cele roky vedle ridicu v ertaku a esemky a vsechno odkoukal. Kolik ruznych dopravnich situaci jsme zazili. Testy a jizdy B+C jsem pote proto dal z podstaty a na zaklade toho, ze tak a tak to ridici csad proste delavali.

Druha vec je, jestli to dneska vsecky zajima, jaky ma auto zvuk v dane situaci, co se stane kdyz brzdim jednema kolama na trave, jaky vliv maji nove gumy, predvidat co muze napadnout ostatni ridice v dane situaci. Kolik to da prace, opravit si rozbite auto. Dneska je hlavni mit auto nove, byt tam co nejdriv, jizda se uz vypousti. Pritom karty osudu se rozdavaji prave behem ni. Na prvnim miste musi byt jizda. Machrovinky typu internet, filmy, zviratka, sex, rychlost, smyky proc ne, ale az pote pokud jsou uspokojeny jizdni potreby a zustava na ne sem tam prostor. Bohuzel devcata z Brouka mela na prvnim miste FB a ne jizdu. Tak jim to vyslo a video maji sdilene jeste vicekrat, nez si vubec praly. Na jizdu bohuzel nezustalo z pozornosti uz vubec nic. Takovy rovny usek a hlavne takova reakce! Naprosto ucebnicovy neridic. Reflex a put zachovy, ktery jsme meli z prolezacek a lezeni po stromech uz neni.

Ridit auto je jako sex s krasnou divkou nebo hra na hudebni nastroj. Nelze rict uhod do kytary 2x timto smerem, je treba to citit, hrat si s tim. Umet rozeznavat ty jemne niance rozlicnych situaci a hrat si s nimi. Je prece tak krasne kdyz auto nad ranem lepe tahne, citite vuni divokych bylin z okoli, zare reflektoru uz ztraci na sile a vy si s nezne uklouzavajicim zadkem hrajete s krajinou. Ridic a jeho stroj, to musi byt symfonicky concert i kdyby se hralo kocka leze dirou. Na druhou stranu mohu potvrdit, ze v americe, nemecku nebo i norsku se jezdi jinak. Pakistanec bez svetel krizujici 4 pruhy se najde vsude, ale vetsina se na sebe netlaci, dokud nejsou sami predpisy dodrzuji, vychazeji si vstric a podobne. V cesku je to trosku souboj kdo z koho, a na situaci nema ani jeden.
Avatar - JiRkA997CZ
20. 7. 2017 07:09
Re: Mladí řidiči
Pro redakci Auto.cz: vyhoďte mičku a vemte místo něj vabise
19. 7. 2017 15:57
Zbytečnost
Jednak by mě zajímalo do jakého věkového rozhraní se řadí "mladý řidič", to v článku chybí. Navíc počet úmrtí na silnicích neustále klesá, tak nevím, zda je nutné zavádět další opatření. Ale ze zkušenosti vím, že je úplně jedno, kolik je člověku let. Někdo prostě má v hlavě, někdo ne. Kdo jezdí v mládí jako prase, jezdí tak jako starý. Souhlasím tady s názorem, že problém je v autoškole. Zvládnout jí u nás není nic těžkého oproti třeba autoškolám v Británii, kde dostat řidičák je opravdu velmi náročné. Osobně by se mi zamlouvalo, kdyby řekněme rok nebo dva od ukončení autoškoly směli začátečníci jezdit pouze se spolujezdcem, který má odježděno třeba 5 let. Pokud by to někdo porušil, okamžitě zákaz řízení na 5 let. On je také fakt, že dnešní provoz se velmi zrychlil a pro začátečníky je kolikrát těžké začlenit se do provozu zejména co se týče velkých měst.
Rozbalit vlákno
2
19. 7. 2017 18:55
Re: Zbytečnost
A kde ty lidi s tou praxí budeš shánět? Všichni nemají možnost jezdit 2 roky s někým. Takže by 2 roky prostě nejezdili a pak to bude ještě horší...
19. 7. 2017 20:20
Re: Zbytečnost
Rodiče, kamarádi? Je jasný, že to má trhliny a dva roky je moc, navíc by se to dalo posunout už od 17ti let. Jízdy v autoškole jsou málo, prostě to nestačí. V práci máme kolegyně, které si po vysoké dodělaly autoškolu a po jejím ukončení stejně nechtějí jezdit a pak nás chodí přemlouvat, jestli s nimi někdo pojede. Zkrátka se bojí jít do provozu (Praha), protože to z autoškoly moc neumí.
19. 7. 2017 16:11
ted jeste zjistime...
... ze kazdy paty ridic je mlady a je to pak uplne fuk nad necim takovym meditovat ;-)
Rozbalit vlákno
0
19. 7. 2017 16:20
niečo robiť treba
Treba tvrdo upraviť represívnu stránku, pretože dôvod zvýšenej nehodovosti mladých je jasný - hormóny, zamrznutá puberta a vykradnutý nosič mazľavej hmoty. Dôkladnejší výcvik, psychotesty a iné blbosti by sa v praxi zmenili na formalitu a nepriniesli by osoh. Zobáci nespôsobujú nehody kvôli nešikovnosti, ale kvôli nerešpektovaniu pravidiel, predpisov a svojich schopností. Vidím to všade okolo seba, mnohí jazdia vážne jak zmyslov zbavení. Ja by som bol za 3 ročné obdobie 18 - 21, v ktorom by bol systém fakt prísny - na nich nič iné neplatí.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - 3_diamanty
19. 7. 2017 20:51
Re: niečo robiť treba
mnohi mladi si neuvedomuju ze auto je dobry sluha ale zly pan... a jednoducho nezvladaju svoje masiny.. vidim to denno denne.. hned plny plyn.. o 100m zase prudka brzda... lepenie sa na narazniky stoj co stoj .... radio na plne pecky... toto proste nie je dobre .... ale za toto autoskola nemoze.. vzdy je to vsetko o ludoch ... ak raz objekt medzi volantom a sedackou je kkt... tak nezrobis nic...
Avatar - rohYpnol
19. 7. 2017 17:22
Proč se neřeší podstata?
Podstatou je, že absolvent autoškoly není schopen adekvátně reagovat v dopravě na vzniklé situace, resp. nedokáže odhadnout své schopnosti a limity.

Vážně má někdo pocit, že nějaká informovanost není? Vždyť o nehodách se mluví neustále a jsou myslím si až nezdravě medializovány. Vážně si někdo myslí, že mladí řidiči neznají následky nehod? Ano, znají, a myslím si moc dobře. Problém je v tom, že oni jsou přesvědčeni, že jim se to nestane, protože oni jsou ti nejlepší řidiči...

Alfa omega jsou autoškoly a jejich kvalita. A ť se na mě nikdo nezlobí, ale za 40 lekcí se NIKDO řídit nenaučí. Osobně bych dal povinně:
1) autoškola - dozor nad kvalitou
2) psychotesty (i když ani ty mnohé neodhalí, to jednoznačně souhlas)
3) test na drogy (prostě bereš, nedostaneš řidičák, ty látky se z těla tak lehko nedostanou)
4) škola smyku a defenzivní jízdy

Ano, řidičák by byl výrazně dražší a trval by výrazně déle. Ale za tu vyšší kvalitu by to myslím si stálo.

A proč trestat nějakými dvojnásobnými body (což by beztak bylo protiústavní) nebo nižším bodovým kontem? Já bych motivoval. řidičáky by byly výrazně dražší, ale kdyby řidič např. během nějakých let nezískal body, zpětně bych mu vracel část. Takže bychom byli motivováni jezdit v rámci předpisů. Zkrátka řidičák by např. stál 50 tis., ale pokud by během následujících 5 let řidič nezískal trestné body a nezavinil nehodu, vrátil bych mu 15 tis. jako příspěvek státu. Nebylo by to lepší? I blbých 15 tis. Kč je stále levnější než řešit následky nehod, škody, zranění, zdravotní péči, soudy, ...
Rozbalit vlákno
5
19. 7. 2017 18:35
Re: Proč se neřeší podstata?
ale podstata je v tom, že tí sopliaci majú nutkavú potrebu predvádzať sa, ak by zvládali auto lepšie, len by posunuli hranice predvádzania. Idú na limite (nech je akýkoľvek) a raz to praskne. Len v našej dedine denne vidím takého šouky, s tým škola ani testy nič nespravia, sú v ruji a majú tmu pred očami. Tam pomôže len tvrdá represia. Si zober situáciu, zelenáč čaká na voľnú hlavnú, neďaleko babenky, sukne prokletě vysoko. Myslíš, že si spomenie, že o 5 rokov dostane späť pár tisíc? Odpáli to, oči na sukni, čumák pod kamiónom.
Avatar - 3_diamanty
19. 7. 2017 20:45
Re: Proč se neřeší podstata?
problem vidim aj v tom ze mladi sa dnes vsade ponahlaju a zaroven aj maju uz v rukach hned silne stroje ktorych silu velakrat ani nevedia este dobre odhadnut... ved ani Rossi a Marquez nezacinali hned na 500-ke motorke ...
Avatar - twistedTSD
19. 7. 2017 20:53
Re: Proč se neřeší podstata?
Represe opravdu nepomůže. Člověk, který má z pravidel provozu srandu, nebude řešit, jestli dostane dva nebo čtyři body...A zvlášť v souvislosti s tvým modelovým příkladem, taková nehoda by byla především důsledkem nezkušenosti a nepozornosti. A tam je represe poslední věc, která by něco změnila.
19. 7. 2017 18:58
Re: Proč se neřeší podstata?
pokud jsou nehody způsobeny tím, že jsou přesvědčeni, že se jim nic nestane tak když je naučíš jezdit bokem(bude se to hodit před kámošema v noci v centru >:D ) tak jim to sebevědomí, že se jim nic nestane určitě klesne >:D někomu by to třeba pomohlo, ale někdo by pak jezdil ještě rychleji takže výsledek by byl asi, že by se nic nezměnilo
Avatar - 3_diamanty
19. 7. 2017 20:42
Re: Proč se neřeší podstata?
nie je v silach ani moci autoskoly naucit ta za xy hodin to co vacsina z vodicov ziskava a nasava rokmi z denno dennej praxe ;-)
Avatar - lordlord
19. 7. 2017 17:27
.
Co to vyřeší? Po získání řidičáku jsem pár let stejně moc nejezdil. Autoškola by měla učit i rychlou jízdu, já na dálnici během kurzu vůbec nebyl, ani nic nepředjel. Jak se to mám správně naučit, když se to neučí?
Rozbalit vlákno
1
Avatar - twistedTSD
19. 7. 2017 20:56
Re: .
To je právě ten problém...za 28 jízd se obvykle na všechny situace zdaleka nedostane. Pak lidi neumí jezdit v pruzích, napojit se, předjíždět...ačkoli já se těsně po autoškole, kdy jsem dálnici ani neviděl, nejlépe cítil právě na ní a nic nepřístojného jsem nevyvedl.
19. 7. 2017 18:59
Autoskoly?
Chapu, ze je to jen jedna cast problemu. Ale to, co nekdy doleze k zaverecne zkousce a PROJDE (tzn. neni to jen o uciteli a nebo jen o komisarovi, casto se spolu znaji atd.) to taky zustava rozum stat.
Zaplacene ridicaky pro lidi, kteri ani neumi cesky, znam pripad kdy clovek neumel jezdit manualem a normalne prosel zavereckou.
A jake jsou postihy pro tyhle lidi? Zadne. Jaky je postih pro cloveka co jezdi bez technicke, nebo s patym zakazem rizeni?
Zkratka v normalnim zivote je auto jednou z mala moznosti jak nekoho - at uz vedome, ci nevedome - zabit nebo zmrzacit, melo by se k tomu tak pristupovat.

Na druhou stranu skoro kazdy v mladi "blbnul", driv taky mladi lide bourali a umirali (a brali jine sebou), jista demonizace rozhodne probiha.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - twistedTSD
19. 7. 2017 21:00
Re: Autoskoly?
S manuálem nemusíš umět jezdit, ale tvé řidičské oprávnění pak musí být patřičně omezeno.
19. 7. 2017 21:25
Re: Autoskoly?
Ano, doufam ze je jasne, ze dostal "plnotucny" ridicak.
19. 7. 2017 22:38
Na zaciatok
Ono je to zlozitejsie ale mali by sa urobit opatrenia, co mam z praxe ked si vsimam v premavke pri jazde na SK a v CR.

1.) Telefon - vyhodit z okna, alebo dat do kufra....... neuveritelne kolko ludi sa hra s touto blbostou pocas soferovania.

2.) Mnohym vysvetlit a naucit zakony fyziky a realne ukazat, ze platia

3.) Naucit vodicov plynulej jazde vnimat premavku daleko dopredu a dianie v nej. Nie klapky a max. auto predomnou. Hlavne zeny v tomto ohlade.............

a mnoho dalsieho........... toto treba odstranovat.............
Rozbalit vlákno
0
19. 7. 2017 23:32
Silné auto + řidič začátečník je často průser...
Vše, co tu bylo řečeno, je víceméně pravda, zamyslel se ale taky někdo nad tím, že jakékoliv řidičské embryo co zrovna úspěšně vyleze z autoškoly může okamžitě začít řídit třeba třistakoňové auto?! Samozřejmě na to musí mít, ale u ojetin se ani u takto výkonných vozů pro řadu takových mladíků nejedná o nic cenově nedosažitelného. A ten puberťák bez sebemenšího pudu sebezáchovy se pak za volantem takového stroje cítí jako king silnic, na kterého nikdo nemá, přitom hlavně od nemá zkušenosti a schopnosti tak silný vůz bezpečně "ukočírovat". U motorek je oprávnění řídit výkonově omezeno dle předchozích řidičských zkušeností i věku, ale u aut nic takového neexistuje. Je to v pořádku?
Rozbalit vlákno
3
20. 7. 2017 10:12
Re: Silné auto + řidič začátečník je často průser...
Ale prdlačky, kolik kluků si hned koupí 300PS auto? Oba dva? Blbnou v olítaných oktávkách se 100 koni v naftě. I to bohatě stačí na průšvih.

Ale když se celá výchova řidičů omezila na dogmatické dodržování čísla na značce a nic jiného jakoby nebylo, tak tady je výsledek. Jednoduše se to měří a kasíruje, zbytek nezájem. Besip dává za vzor dědu, co na křižovatce stojí půl dne, jede 20 km/h pod limitem uprostřed silnice, prej co kdyby bylo napravo listí... Takže tu je spousta těch, co nic neumí a čumí na tacháč a spousta těch, co na něj nečumí, ale, umí stejné nic. Ono to souvisí i se všeobecnou bezohledností (jízda pomalu v levém pruhu je běžná) a leností lidí učit se, myslet a zlepšovat.
20. 7. 2017 10:58
Re: Silné auto + řidič začátečník je často průser...
Nezáviď. Silné auto a čerstvé papíry je mimoto nesmysl pro 99.7 procent absolventů. Na to není potřeba žádný další zákon. Regulace je provedena vysokou cenou povinného ručení.
20. 7. 2017 13:12
Re: Silné auto + řidič začátečník je často průser...
Sice může, ale jelikož ani to embryo není tak blbé aby si koupilo Audi A8 nebo něco podobného tak se to stane tak maximálně u někoho komu to koupí papánek ;-) Mimochodem ono by to ani nevadilo, kdyby znali z autoškoly, kde jezdili 3 válcem i jinou polohu jak on/off, ale u auta bez motoru se to učí blbě takže pak je problém i s obyčejnou oktávkou, která má 100kw >:D Což ovšem není chyba toho co zrovna dostal řidičák...
Avatar - JDM
20. 7. 2017 19:26
Nová doba nová auta
Moje první auto byla felda, v tom autě když člověk jel 100km/h byl to adrenalin a strach, hukot, auto se klepe, poskakuje na nerovnistech, a tak k tomu má respekt je víc vtazenej do ty rychlosti. Dneska mladej sedne do oktavky druhý generace a tam 100km/h není skoro žádná rychlost, auto seveli pohodička, pár tis otáček, netrepe se neposkakuje a ta rychlost není tolik cítit, ale pak stačí málo a je průser. Falešný pocit bezpečí.
Rozbalit vlákno
0
21. 7. 2017 09:32
statistika
Nikde nejsou uvedena čísla ze kterých statistika vychází ani její přesné výsledky. Nemůže to být třeba takto?:
Věková skupina ____poměr
18 - 28 ______ 20%
28 - 38 ______ 20%
38 - 48 ______ 20%
48 - 58 ______ 20%
58 - 90 ______ 20%

Tím nechci zlehčovat téma. Jen ten text je ničím nepodložený výkřik.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - frogman
23. 8. 2017 12:06
Re: statistika
Toto som sem prišiel napísať. :yes:
19. 8. 2017 21:54
Řidičák na zkoušku -
- nic neřeší a nikdy nic řešit nebude, jelikož je omezen časem a ne naježděnými kilometry. Čas se dá kontrolovat, ale naježděné kilometry ne. Najete kilometry lze kontrolovat, ale mechanismus kontroly neprojde ohledně lidských práv. A dobře to řekl v článku - čas běřží, i když nejezdím...
Více hodin autoškoly také nic neřeší, protože se jezdí pomalu a pod dohledem, což skončí dnem absolvováním závěrečných zkoušek. Obecně agrese za volantem je projevem nedostatku sebevědomí, tedy pokud chci snížit nehodovost, je třeba řešit komplex méněcennosti.
Pak jde o vyježděnost, při kupní síle mladých lidí není příliš reálné, že budou jezdit dnes a denně, aby získali návyky a zkušenosti. Kromě toho by dnešní silnice to množství aut nepobraly, navíc další a další emise. Jestli by právně prošlo omezení havarijního pojištění, že by si každý mladý uvědomil, že když si auto rozbije, nikdo mu ho nezaplatí...
Kdysi jsem četl, že dobrým řidičem se člověk stává po najetí cca 100 000 km, což při běžném nájezdu cca 10 000 km ročně trvá deset let. tedy řidičák na zkoušku na dva roky je skutečně málo.
Rozbalit vlákno
0