Alternativ k vlastnímu automobilu v Česku přibývá. Zatímco internetové zprostředkování autostopu je už relativně běžné, komunitní sdílení aut se po řadě let fungování začíná dynamičtěji rozvíjet teprve v posledních měsících.
Jízdomat a spolujízdu chápu, jízdomat využívám jako řidič už 2,5 roku, odvozil jsem nějakých 180 pasažérů a v podstatě nikdy nejedu sám, což je fajn někdy s někym popovídat a taky to alespoň částečně zaplatí náklady. Špatné zkušenosti v podstatě nulové.
Nicméně carsharing nějak nechápu. Pro člověka, který auta nechápe jen jako spotřebák, by mi vadilo, co kdo dělal v autě, které platím, jak s ním jezdil atd. Navíc naprostá volnost pohybu jako vlastnění vozu to prostě není. To už pomaličku rovnou mohu jezdit taxíkem nebo si auto půjčit z půjčovny.
Upřímně mě nebere ani jedno. Jízdomat ještě pochopím, je to rychlejší alternativa k autobusu nebo vlaku, ale carsharing chápu stejně jako ty. Jak máš něco s někým napůl, vždy je to průser ;-)
Z pohledu pasažéra je jízdomat velká výhoda, za cenu vlaku se dá autem vzdálenost urazit v podstatě 2x rychleji, v pohodlí. Stran řidiče výhody jsou, ať už finanční, samozřejmě ta částka nikdy nezaplatí celkové náklady na auto, je to v podstatě zlomek, tak společenské, něco se nového dozvím a ty 2 hodiny utečou podstatně rychleji, když se rozběhne nějaká diskuze... lepší jak mikrospánek >:D
Carsharing je o volnosti a nezávislosti. Mít vůz po ruce, když ho zrovna potřebujete-aniž byste ho museli nutně vlastnit (nechcete ho vlastnit, nemáte na něj atd.)..na nic a nikoho nečekat. O údržbu vozu (myčka, servis, přezutí,čištění interiéru atd.) se stará provozovatel služby.. Právě pro tuto skupinu lidí je služba určena. Myslím si, že na tom není nic k nepochopení...