No na štvoročku nemá nič, tá suverénne vedie súťaž o najhorší facelift desaťročia. Toto je len neveľmi vydarené, nenadchne, neurazí a dá sa na to zvyknúť. Ale pri priamom porovnaní je predface verzia vyváženejšia, facelift pôsobí trošku násilne a narúša pôvodnú dizajnovú jednotu prednej časti, najmä tá do stredu stúpajúca spodná línia svetlometov.
taky mám pocit že to zprznil. Ty světlomety jsou násilné a zadní nárazník zbytečně komplikovaný.Třeba aspoň interiér bude fajn. Ale co mě nejvíc rezesmálo tak ty 18" disky v kombinaci s 3 hrnkem, nejlépe 44Kw. To bude fakt dělo.
1.0MPI je zakladny motor. Ide o marketing a emisie. Mas tam aj 81kW motor, ktory je parametrami porovnatelny napriklad so slapsim mazdackym dvojlitrom a este aj silnejsej verzii natrie v pruznom zrychleni *. Moc by som sa tym trojvalcom nesmial. nehovorim, ze je to ideal, ale tych 81kW na Fabiu bude urcite postacujucich. Ved prva Fabia mala dvojliter vykonu 85kW, ale dynamicke parametre neboli lepsi voci preplnovanemu litru. 59kW, respektive 63kW 1.4 16v moze tiez len tisko zavidiet hodnoty preplnaneho trojvalca.
Kto si da ake kolesa na auto je snad jeho problem, nie tvoj >:D
mě je to buřt, ať si tam dá kdo che co chce. Psal jsem jen že mě to pobavilo. Na těch 18" s 30% profilem to určitě bude pro spoustu fans to pravé ořechové.
Akorát ty "fotky" jsou záměrně lehce z podhledu, aby ta hrůza tolik nevynikla. S designem přední části se taky u faceliftu docela peru, maska a světla mi neladí.
Prave design Octavie priniesol do stojatych vod nieco nove, provokativne. Pomaly bola OIII taka samozrejmost, ze napriek velmi dobremu designu sa to auto stavalo nudne. A prave FL je o tom, vzbudit novu pozornost na auto a to sa 100% podarilo. Samozrejme design je subjektivna vec a co sa jednemu paci, nemusi sa pacit druhemu a potom je tu este velka skupina haterov, ktorej sa od skodvky nebude pacit nic, lebo Skoda.Pre mna FL OIII velky palec hore za odvahu menit dokonale veci a vzbudzovat zaujem.
Ako som zu pisal, FL Fabie treba vidiet nazivo a trocha pockat. Kaban to Auto vidaval velmi dlho a jeho pohlad je iny, ako ked si to teraz pozries na fotke. treba s tym zit a casom hodnoti. Aj povodna Fabia si niesla so sebou kopec kritiky za velke predne svetla. Nakoniec to bolo fajn.
Facelift je vzdy len uprava niecoho povodneho, kde mas ale zviazane ruky dielmi, ktore nemozes zmenit ako napriklad blatnik, alebo vzadu postranicu. Pri povodnom navrhu je vsetko podriadene designu. Ale mozes menit len kapotu, naraznik, masku, ale svetlo musis dopasovat k blatniku ako bolo navrhnute povone. Castokrat sa zu pri povodnom navrhu rata aj s dalsim faceliftom. Nehovorim, ze sa vzdy vsetko podari.
Najuzasnejsi facelift bola Multipla. Tam sa po FL vyrazne zlepsil vyzor prednej casti a to auto po FL je ako uplne nove
[odkaz]
[odkaz]
Přesně! Světlomety tím pádem vyvolávají dojem, že jsou špatně namontované a nebo že se chystají...upadnout? V každém případě je to linka "proti proudu" a ještě se kvůli tomu musela realizovat nová lisovací forma na nový přední nárazník....Kč,Kč,Kč....plus originální světlomet vypadal lepší a tak to celé vypadá na change for sake of change...
Ádo, Škodovka evidentně hřeší na to, že je mezi zákazníky převažující procento automobilových analfabetů. Ti nevědí, který motor je ten správný do malého auta...a kupují co je. Ze strany Škodovky je to docela hnus takhle zneužívat neinformovanost. Jako bys balamutil malá nevinná děcka ze školky....nj, ale co naděláš. Byznys je byznys a linky se nesmí zastavit. :-!;-)
Mal som tu cest sa parkrat previezt s tou 1.4 TDI. A na rovinu: bol to absolutny otras. Tak nekultivovany motor som v novom aute este nezazil. Pri pridani plynu cele auto neprijemne dunelo a vibrovalo. Toto ponukat zakaznikom a este si za to pytat peniaze povazujem za drzost. Takze za mna bol tento motor totalny fail.
Ano ten novy co bol v aute doteraz a vypadol z ponuky. Ano z nizkych otacok po prekonani turbodiery potiahol, ale ten akusticky sprievod bol pre mna absolutne NO GO. Zo srandy som vravel, ze tu motorizaciu by som doprial len svojmu nepriatelovi.
Ten starší nebol tiež žiadna výhra, dokonca ani potom keď ho čipli na cca 100 koní sa to neveľmi zlepšilo. Je pravda že som s tým išiel v Roomstri, ale charakterizoval by som to takto : stlačíš plyn začína sa zbierať veľmi pozvoľna, potom kopanec na cca 1000 otáčok a šlus :-) ostávalo len preradiť vyššie. A za studena to robilo väčší kravál ako môj raz taký objemný kórejec. :-)
neviem kto tu je ten automobilovy analfabet. 99kW a 235Nm sa mi nezda ani trochu malo na Fabiu. Okrem FII RS nemala Fabia Motor s lepsimi dynamickymi parametrami. Snad este 1.9TDI 96kW, ale ten bol zasa pomerne tazky na take male auto a maly hlinikovy trojvalec bude dynamickym vlastnostiam svedcat viac.
10 sekund na stovku a max 200km/h sa ti zda malo na Fabiu? povedal by som, ze tam motor je. Dokonca pri merani dosiahol vykon 99kW a krutak 235Nm. Pozri kde je dvojlitrova Mazda. Tie namerane hodnoty ho radia k najlepsim malym preplnanym motorom. spolahlivost. Kolko sukromnikov najazdi 300.000km?
ale aj toto je Kabanova praca a este aj dalsia generacia Octavie je kabanova praca, rovnako ako Kodiaq a Karoq a aj maly crossover spolocny s Aronou. design auta sa robi daleko dopredu, aby sa stihlo urobit naradie, skusky a este potrebne upravy zistene pri skuskach.
Stvorsvetlova Octavia nie je vobec zly design ako sa tu stale omiela. Pozri si to nazivo. Samozrejme treba zobrat vhodnu farbu a spravne svetla. To Auto sa jednoducho posunulo dalej a je zaujimavejsie, lebo je to viacej provokativne. povodny Kabanov design bol super, ale az moc povedal by som nekonfliktny. Novy je vyzva. Ano, bud ho milujes, alebo nenavidis. Predaje stale stupaju, tak skor trefa do cierneho.
Na toto si bude treba este pockat nazivo a potom nejaky cas s novim FL zit a potom hodnotit.
Pozerám si to naživo každý den... a pořád ne. Je to dejme tomu "zajímavější", ale za cenu elegantnosti a přirozenosti... a tuhle cenu já obecně nejsem ochoten platit.
Původní verze nevypadala moc dobře s halogenama, k tomu ty velký stříbrný mlhovky... to působilo lacině.
[odkaz]
Ale původní verze s xenonama a tím tenkým LED páskem byla super... ideálně přiostřená RS, ale klidně i ta obyč.
[odkaz]
Este raz. Ked navrhujes auto, mas realtivne volne ruky. A naozaj, OIII Bola super design. Podobne ako OII. Jednoduchost, ucelnost, krasa. Len po case to zovsednie. ludia si zvykli na ten uhladeny desig a Kaban sa rozhodol dost provokovat a rozcerit ustalene vody. Za mna palec hore. Suhlasim, ze prvy dojem z povodnej OIII bol okamzite paradu. tu boli trocha rozpaky, ale cim viac som videl novych Octavii, tym viac som bol presvedceny, ze to tak Kaban chcel. Auto trocha provokuje, ale stale laka zakaznikov a predaje stupaju. podbne ak FL OII. Kolko reci okolo toho. ale opat to Bola velka provokacia. Ale auto omladlo a znova sa lepsie predavalo. sam som ju mal a poviem, ze by som nechcel povodnu, lebo po FL to bol krok dalej. auto posobilo novsie a mohutnejsie. Opat spravna farba a vybava.
Designer ma to auto dlho pred sebou a ladi to. preto sa hned neda pochopit jeho zamer, i ked pri OII a OIII to bolo okamzite. FL uz nie.
Tak toto musí udrieť do očí každému: na promo fotke má Fabia podvozok ako superšport, mezera medzi kolesom a blatníkom je minimálna (človek sa až diví, že guma nezapiera o blatník): [odkaz]
No a tu je prosím realita: podvozok vysoký ako SUV, medzi gumou a blatníkom zíva medzera ako vstup do katedrály: [odkaz]
Prečo Škoda takto klame zákazníka (spotrebiteľa)?!! 8-s
Přesně..tenhle fake mě udeřil do očí okamžitě, obzvlášť u fotek kombíka..pružiny stažené svorkami a podložky pod koly..tak jak to dělají na autosalónech..
Btw. jaký profil budou mít ty 18ky? Už tak jej má fabka u větších kol mizerný, nedovedu si představit jízdu po našich silnicích na pogumovaných ráfcích..a ten pidimotůrek se taky zapotí, aby ta kola roztočil >:D
No keď aktuálna Fabia má na gumách 215mm a R16 profil 45% (60 cm priemer), tak mi to vychádza pri rovnakej šírke a 18" disku na 35% (priemer 60,8 cm).
No a každý má asi predstavu, aká nízka a tvrdá je 35% pneumatika, to majú len športiaky s 300+ koňmi.
Profil 45R17. Reálné ? Proč ne. Já je třeba mám. Na 5er 245kW V8. :-)
Rozdíl mezi realitou a "realitou" vyniká zejména na posledních čtyřech snímcích, porovnávající novou a původní verzi. ;-) Povedlo se. To by v tom byl čert, aby ta původní verze nevypadala jako chudinka.
No v technických údajoch má Fabia takéto rozmery pneu:
pneu: disk: rozteč:
215/45R16 85H 7Jx16 ET46 5x100
215/40R17 87V 7Jx17 ET46 5x100
Takže aby sa zachoval približne rovnaký obdod/priemer kolesa, 18" kolesá by mali mať gumy 215/35 R18.
Tohle jsou rendery, ne reálné fotky, pružiny stahovat nemuseli, snížený podvozek a kola vystrčená z blatníků jsou obyčejný grafický trik používaný napříč automobilkami.
toto je nereálny vizuál, ktorý si nemáš možnosť kúpiť v žiadnej verzii a to je klamanie a zavádzanie zákazníka, Používa sa to bežne, ale ak by sa do toho niekto obul, asi by vyhral.
A proto takové obrázky třeba v katalogu doprovází drobným písmem upozornění, které v podstatě říká, že nic z toho, co vidíš, nemusí být skutečné a nemůžeš se toho dožadovat (je to ilustrativní, může se to změnit bez upozornění atd.). :-) Takže by bylo na soudci, aby rozhodl, co už je za čarou.
máš pravdu, text informatívny obrázok sa používa aj v potravinárstve alebo kdekoľvek, kde by mohlo prísť k rozporu s realitou. Samozrejme záleží na konkrétnom prípade a sudcovi.
to sa bezne robi, ze sa auto znizuje. Ja som robil design noveho kabrioletu z SUV a podvozok som znizoval o 50mm, aby to na obrazkoch pre zakaznika vyzeralo lepsie. A zabralo. Aj na autosalonoch sa znizuju auta, lebo to vyzera lepsie. Kto to naozaj potom chce, da sa to dosiahnut nizsimi pruzinami. skodovka ponukala sportovy podvozok, alebo naopak podvozok pre horsie cesty so zvysenou svetlostou.
Pre mna su dolezite jazdne vlastnosti a tie si zrejme vyzaduju vysku podvozku aka je.
To, že Ty si odborník a nedostali Ťa ;-) je fajn. Ale je tu nejaká celoeurópska legislatíva na ochranu spotrebiteľa, v zmysle ktorej nemôžeš reklamovať niečo, čo v skutočnosti nepredávaš. A Fabia sa proste nepredáva s takto extrémne zníženým podvozkom. Ešte raz si pozri moje fotky vyššie, t.j. promo render a reálna fotka testovaného auta, to je rozdiel nebe a dudy.
Nechtěl bych si na to sázet, ale podle mne by byl problém soudce přesvědčit, že je to něco vážného a že ti skutečně vznikla nějaká škoda. Tím, že to ani není fotka, je to jen obrázek vygenerovaný počítačem, můžou argumentovat tím, že to prostě není přesné (na rozdíl od stahování pružin skutečného auta by se hůř dokazoval úmysl; a i to klidně udělají). Nakonec všechna vyobrazení bývají pouze ilustrativní. Je tu také fakt, že si auto pod zatížením sedne. Jak říkám, nechtěl bych si na to sázet.
Absolutně nejstrašnější vzhled ze všech Škodovek co se týče děr v předních podbězích byla Š 105/120 M s prázdným kufrem (a nedej bože ještě zaparkovaná v prudce stoupající ulici, i když to už ani nebylo nutné). Dodnes mám před očima tu obludnou díru s čouhajícími brzdovými hadicemi... 8-s8-s8-s:no: A ještě šíleněji to vypadalo, když toto auto mělo časem unavené zadní pružiny (pokud v něm často vzadu jezdili těžcí cestující, např. lampasáci ve služebních autech tehdejší ČSLA)
nuz ked mas len takyto Problem, potom je vsetko ok. Kludne si kup najlepsie ceske Kombi, alebo najlepsie ceskye sportove Auto. mozem dat este viac zavadzajucich reklam, ale to ze je na ptropagacnej fotke auto na znizenom podvozku naozaj problem nie je. ved Auto si predsa nekupujes podla katalogu, ale si ho snad aj realne pozries a najlepsie sa s nim aj prevezies. alebo ty si objednavas nove auta online?
Ti, co citaju tie katalogy potom pisu aj tie chobotiny o tom trojvalcovom litrovom motore. Dnes ma kazda automobilka v triede Fabie podobne motorizacie. Ked tam davali v poslednej verzii RS 1.4 180PS, nepredavalo sa to. Preto zrejme s novou Fabiou neprislo ani nove RS-o. Ale ked bude dopyt, verim, ze Skodovka zareaguje. Len sa to musi vyplatit.
Drobná technická- tohle není reklama na nové auto. Takže netuším, o čem by jste se chtěli soudit. Já takovýhle nereálný snížení považuju za nefér, ale "klamavá reklama" je v tomto případě mimo.
reklama je všetko, čo značka robí na propagáciu výrobku, nielen tv spoty. Sú to automobilkou zverejnené oficiálne fotky či vizualizácie slúžiace na propagáciu fejsliftu. Automobilka ich prezentuje ako verné zobrazenie reálneho modelu. Predpoklad súdu je malý, lebo konkurencia to robí tiež a konečný zákazník na to nemá parametre. Hlavne chýba motív zisku, lebo výhrou by žalobca nezískal prachy, len nápravu.
Asi veľa o reklame nevieš. Jedna vec je hodnotiaci úsudok a všeobecné konštatovanie, druhá vec je ponúkanie niečoho, čo si zákazník v skutočnosti nemôže kúpiť. Napr. keď máš cenu už od... ale za tú cenu si reálne auto nekúpiš, lebo napr. za každú farbu si priplácaš a teda auto v skutočnosti stojí viac, ako sa reklamuje. Ak teda Škoda promuje auto so svetlosťou podvozku odhadom 12cm, ale v reále Ti predá auto s 15 cm svetlosťou (za príplatok športový podvozok znižujúci svetlosť o centimeter), tak klame a zavádza spotrebiteľa.
A áno, čudoval by si sa, koľko ľudí si auto kúpi bez toho, aby si ho reálne vyskúšalo. Podľa známeho predajcu VW sa viac ako polovica uspokojí so sadnutím si do auta na salóne, iba menšia časť si vyžiada predvádzaciu jazdu a časť si auto neskúsi vôbec. A tiež Ti zrejme ušli trendy online predaja, ktoré napr. samotný koncern VW mieni v blízkej budúcnosti mohutne presadzovať, teda auto si pozrieš a vyskladáš online a reálne ho uvidíš až keď Ti príde vyrobené.
Nějaké přikrášlování není fér. Na druhou stranu je otázkou, jak přesnou reprezentaci je rozumné očekávat. Už jen po přečtení drobného písma, jak si kryjí zadek, musím k prezentaci přistupovat obezřetně. Když přijdeš za soudcem, že sis vybíral auto podle obrázků na Internetu, a ve skutečnosti to prostě není ono, tak na tebe také může koukat jako na blázna. Nějaké rozdíly bys měl očekávat. Přesnější hranici by musel určit soud. Kdy už je to za čarou. A v tomhle konkrétním případě bys měl asi problém ho přesvědčit, že to vadí funkci. Nebo že by sis vybral jinak, kdybys to věděl dopředu. Možná by se ti z toho povedlo získat snížení podvozku zdarma. Čehož bys mohl také litovat.
To je jako výběr konfigurace interiéru podle online konfigurátoru, kde ty obrázky také nejsou úplně přesné. A v horším případě ani všechny změny nejsou reflektované. Jen některé vybrané prvky se zobrazují. Tvá konfigurace pak může vypadat jinak, co se ti v konfigurátoru nelíbilo, nad tím můžeš ve skutečnosti slintat atd. Ideální to není. Ale ve vlastním zájmu by s tím člověk měl počítat.
téma je jasná, výrobca sa snaží predviesť auto v naj svetle, pochopiteľne, istú mieru nadsádzky alebo nereálnosti človek aj akceptuje. Ale zrovna toto mi príde za čiarou férovosti. Fér podľa mňa je, ak prezentujú nabúchané verzie v top forme, prečo by mali prezentovať biedne základy? Ale ak prezentujú na fotkách, vizualizáciách a salónoch úmyselne nereálny vizuál, ktorý sa nedá kúpiť, hoci ho prezentujú ako reál, je to minimálne unfér. Ak by sudca zvážil aj dôkazy o úmyselnom sťahovaní pružín na salónoch, kde je vylúčený optický efekt, tak už by sa mohli brániť len snahou ukázať auto pri predpokladanom plnom zaťažení. A potom už by to bolo len v rukách božích. :-)
Hlavně je rozdíl mezi nedokonalostí technologie a záměrným přikrášlením, tedy zkreslením prezentovaných informací. S tím prvním musí člověk počítat, to druhé správné není. Ale je otázka, jak by to soud vyhodnotil. Tedy závažnost takového přikrášlení. Jak jsem napsal, nesázel bych si na výsledek. Umím si představit, že by je plácl přes prsty. Umím si představit, že by mu to přišlo jako trivialita. A možná by to i uargumentovali.
ano, mas pravdu. Reklamou sa nezaoberam, lebo mam vlastny usudok. Isto budu vzdy ludia, co si kupia akukolvek vec len preto, ze reklama. Dnes hlavne telefony...Ale tych ludi co spominas, zrejme nebude zaujimat ani ta svetla vyska vozidla.
Cenu od reklamuje uplne kazdy. A zrejme aj vies, ze cennikova cena nie je cena, za ktoru Auto kupujes. aspon u mna nikdy nebola. Vzdy som kupil auto lacnejsie, aka Bola cennikova cena. A ano, pri aute si priplacas, alebo volis vybavu.
Ja som tiez nikdy pred kupou auta nevyzadoval jazdu, lebo auto som mal uz pred tym vyskusane.
Ano, online trendy su hlavne v USA, kde su ludia rezervuju Teslu a potom cakaju, cakaju...
Ale este raz. ak toto povazujes za klamanie zakaznika, a hlavnu chybu faceliftovanej Fabie, tak potom som rad, ze neexistuje na Fabii nic horsie ako ina svetla vyska na prvom obrazku. A ver mi, ze by si nevysudil nic, lebo nejde o zavadzanie zakaznika.
Ono to je vzdy tak. Najprv vadili velke svetla, potm Motor 1.2TSI. Vsetci donho kopali. Dnes kricia, ze to bol najlepsi motor, lebo stvorvalec a ze povodna Fabia vyzerala s velkymi svetlami lepsie. No a ked zu nic, tak sa najde nizsia svetlost na prvom obrazku oproti realu. Mozno si si vsimol, ze v casopisoch je vzdy model auta v najvyssej vybave a este s mnozstvom priplatkovych doplnkov a cenovka je pre zakladnu verziu. vzdy je tam napisane ilustracne foto. preto, aby si nahodou niekto nemyslel, ze to auto na obrazku si kupis za tu zakladnu cenovku. Ale tu na fore je takych ludi vela, co by to za tu cenu chceli mat, najlepsie so setvalcom a budu tu pustat otavne plyny okolo seba. Ale svet je uz taky. Nuz a na online auta si budem musiet asi zvyknut, ale stale plati, ze si to Auto pred kupou mozes vyskusat, minimalne pozriet na ulici a nie si odkazany na reklamne obrazky.
Mno v USA by sa to za klamanie spotrebiteľa zrejme považovalo a niekto by z danej automobilky či reklamnej agentrúry vysúdil strašné prachy. :-) Obávam sa ale, že v EU to nebude až také horúce s tou ochranou viď dvojaké potraviny, drogéria atď. :-)
Sice si asi s výškou na promo obrázky pohráli, ale člověk nesmí zapomínat, že minimálně před faceliftem nabízeli Fabii se třemi světlými výškami, pokud si dobře vzpomínám.
Jestli musí něco "udrieť do očí každému" (samozřejmě kromě tupé redakce), tak je to v prvé řadě fakt, že Fabia dostala s faceliftem větší obvod kol (což jí mimochodem velmi prospěje), shodný s aktuálním Polem. Stačí se podívat dvojfotky před a po face, nebo na detail 17" kola s profilem 45! A to je logicky hlavní důvod, proč budou podběhy blatníků více vyplněné a proč se budou nabízet i 18" kola, která budou mít (při šířce 215 mm) stejných 40%, jako měla 17" kola před faceliftem. Takže i ta diskusní hysterie kolem 18" kol je úplně zbytečná. ;-)
Keď som doobeda pozeral tie fotky, tak ich bolo len 7, tie porovnávačky (aj interiér) pridali až potom. A máš pravdu, tam to je dosť vidieť. Dosť ma to inak prekvapuje, že na nezmenenú platformu dali väčšie kolesá, to potom predpokladá aj ďalšie úpravy.
Ale nie je vylúčené, že ten rozmer pneu, ktorý sa dá vyčítať z renderu, je tiež "len ilustratívny" (rovnako ako tá svetlá výška). >:-[]
Ten rozdíl není velký (na profilu pneu to dělá necelých 11mm), můžou případně upravit stálý převod, přizpůsobit nastavení odpružení požadované světlé výšce atd.
Rozměr pneu ilustrativní není, kdyby ho tam dát nechtěli, tak tam nemusel být žádný, ale hlavně by pak těžko nenabízeli i 18" kola.
I kdyby to byl jen dvouválec, je to NAŠE auto a spousta lidí si jej koupí. Je to takové divné, připomíná mi to Fabii II. Ještě, že jsou automobilky které mají poctivé motory. :no:
Ale zato si k tým výhradne trojvalcom budeš môcť vybrať 18ky disky! To si tak na didžine zaparkuješ vedľa BMW 440i a povieš: Ty máš osemnástky, ja mám osemnástky, sme skoro rovnakí. >:-[]
Třeba v renaultu dostaneš k 1,2ce rovnou dvacítky, viz. scenic. Přijde mi ta vaše kritika fabie, a tím myslím, celou diskusi nejen tento Tvůj příspěvek, už docela křečovitá. Fabia je mini s motorizacemi odpovídajícími své kategorii, design patří k tomu lepšímu, co lze v této třídě pořídit, kritizovat ji jen proto, že redakce acz je naopak ke škodovkám nekritická, je dětinské, ode zdi ke zdi. :-!
Na horním konci by se 1.5TSI sneslo... Polo má 1.5TSI a 2.0TSI, tady přišla Fabia docela zkrátka... má pokrytý střed nabídky, ale vrchol chybí. I Clio má 1.2TCe o kousek silnější a pak ještě 1.6TCe. Ale to není nic nového...
Řekl bych, že bude rs s 1,5 tsi, ale zas to bude špatně, protože polo gti má 2,0 tsi, i když to taky bylo špatně (velký motor), když se tu o tom diskutovalo. Ono je to vlasntě jedno, bude to špatně, páč je to škodovka, každopádně na tu 1,5tsi jako rs bych si vsadil. ;-)
A stávku by si prehral. ;-)
Celkovo neviem, čo Ťa pochytilo pri tej obrane Fabie, na ktorú tu nik osobitne neútočí (kritické vyjadrenia k dizajnu sú normálka). Aj ja ju považujem stále za dobré auto, ktoré by som v danej triede zvažoval, notabene s kombi nemá takmer konkurenciu. Ale nemôžeš poprieť fakt, že je technicky pozadu oproti súrodencom Polu a Ibize, ktorí sú na novej platforme a ktorí majú o triedu (Ibiza), resp. o dve triedy (Polo GTI) výkonnejšie motory. Tiež by som privítal, keby Fabia dostala tú 1,5ku, ani by to nemuselo byť vo verzii RS, stačilo by bežný model, najmä pre kombi s predpokladanou vyššou záťažou by to bola fajn motorizácia a krátka verzia už by mohla byť takým warm.hatchom.
Len Fabia prisla posledna s novym modelom s trojice Polo, Ibiza a tak pochopitelne musi skonci aj posledna. Je to dan za to, ze ma este staru podlahovu platformu, i ked aj tam malo Polo 1.8TSI. Ale este raz. VW si moze dovolit viac, ako Skodvka a v Tom case jazdilo Polo WRC, tak mozno ako reklama to bolo dobre. samozrejme aj Fabia v R5 to vsetko valcuje kde sa postavi na start, ale zakaznik Fabie bude mozno trochu iny, ako zakaznik Pola. je to dane aj financnymi moznostami. Nemec na to polo GTI nasetri daleko rychlejsie.
Fabia teraz moze tazit len z verzie Kombi, ktoru Ibiza zu neponuka a Polo ani nikdy neponukalo. Napriek tomu tu v Nemecku je nove Fabia celkom rozsirene a oblubene Auto. Tu nikto neriesi tak motorizaciu. Hlavne ze to die a dobre vyzera a este cosi odvezie. A Fabia je to druhe auto v rodine, skor zenske a najazdy su male. U nas musi Fabka sluzit ako rodinne auto, ako referentske auto a tak musi plnit daleko vacsie poziadavky ako vonku.
Keby ludia kupovali dvojkove RS-o, bolo by nieco aj v trojkovej rade, ale Skoda zistila, ze vypustenim RS-a sa predaje nezmenili...Tak preco si komplikovat zivot.
Vela veci brzdi dnes legislativa.
Taky priklad. Automobilky nas kvoli CO2 tlacia do nizsich hmotnosti striech pre kabriolety. Kazdy novy model musi byt lahsi ( zaroven aj lacnejsi ), aby sa neplatila pokuta. Robi sa koncept pre nemenovanu sportovu automobilku z Zuffenhausenu. Este nedavno sa tlacilo do hliniku, magnezia...lebo hmotnost, ale zaroven cena rastie. teraz odrazu tlacia na cenu strechy a vraj moze byt aj ocel. preco? Lebo sa chysta elektricka verzia a ked pribudne 600kg na bateriach, tak je egal nejake to kilo na streche. a toto je ta legislativna zvratensot. elektricke auto moze byt tazke jak dinosaurus, lebo exhalaty elektrarne sa nezapocitavaju...
Elektromobil může být těžký také proto, protože dokáže hodně rekuperovat, tedy brzdit elektromotorem (má výkonný motor a baterii, která vydrží velký nabíjecí proud).
Co se týče Pola a WRC, dali do něj i 2,0 TSI s myslím 162 kW.
tak tomu snad ani sam neveris, ne? kdybychom umeli udelat 100kWh baterku vazici 40kg (cca ekvivalent plne nadrze maleho vozu), nikdo by jich tam necpal 12 paralelne spojenych za ucelem ucinnejsi rekuperace.
Polo ma novu platformu rovnako ako Nova Ibiza. preto je tam 1.5TSI a 2.0TSI. I ked zrejme asi aj do tejto platformy by to islo, len ekonomika predaja nepusti. Urcite to vyzaduje upravy, nove skusky a homologizacie a potom to kupe par stoviek ludi.
Novy Renault Alpine bol postaveny aj ako kabriolet. vyvoj dokonceny. Len neboli peniaze na realizaciu, lebo by sa to nezaplatilo. podbne bol hotovy aj kabriolet z P208, len neboli bubaky. Nemozes predavat so stratou. VW si to dovolit moze, i ked dnes uz nie tak velkoriso ako par rokov dozadu.
Ne. Škodovka v motorech nikdy chudý příbuzný nebyla. Občas někde jeden top motor chybí, jako třeba 2.0BiTDI... často ale taky ne, vrcholný Superb 2.0TSI má stejný motor jako Passat. A obecně ty ostatní modely patří šíří nabídky ke špičce třídy. Tady ale chybí motory dva - 1.5TSI a 2.0TSI.
treba pockat na novu platformu ako ma Polo a Ibiza. potom bude aj 1.5TSI. Ale 2.0TSI asi nie. Kolko by sa ich predalo? Na predaje zakapalo aj RS-o z druhej generacie Fabie.
Tiez si myslim, ze Skodovka ponuka velmi siroke motorizacie a kombinacie prevodoviek a pohonov. Tolko modelov s pohonom 4x4 neponuka vela znaciek mimo koncernu.
O platformě to těžko bude. Tyhle novější motory (EA211) by všechny měly být uložené stejně. Jestli je tam 1,2 TSI, nebo 1,5 TSI by mělo být jedno. A při modernizaci na tu platformu naroubovali, co jen z MQB šlo.
Ani minulá Fabia neměla normální 1,4 TSI (ať už 90 kW, 103 kW, 110 kW, nic; přitom třeba Polo mělo 103 kW verzi). Byla 1,2 TSI a pak až RS s twinchargerem. Fabia je na tom tedy tak, jak byla v minulé generaci, mínus RS.
Ukáž mi, ktorý môj komentár je kŕčovitá kritika pre kritiku. Dizajn som okomentoval vecne a drobné podpichnutie na adresu novej možnosti ultranízkoprofilových kolies, ktoré zrovna nekorešpondujú s motorovou paletou, je myslím namieste. Polo GTI na novej, väčšej platforme má v modeli GTI s dvojlitrom (!) sériovo 17ky, za príplatok 18ky. Preto mi prídu novo uvedené 18ky pre auto, ktoré nemá nielenže ten dvojliter ako PGTI, ale ani len 1,5ku ako ostatné malé autá koncernu, proste smiešne. ;-)
No chodím po to do článku, kde sa píše toto: "Novinkou budou i příplatková 18palcová kola, která budou za příplatek nabízena pro verzi hatchback." ;-)
A tie 18ky potvrdzujú aj iné zdroje, napr. Autoexpress píše: "the range of alloy wheels has been extended to include 18-inch options."
dvacítky sice dostaneš, ale to je jen A, to B je že mají pneu195/55. což odpovídá 15" diskům pro fabii s pneu 195/55. Takže tlumící schopnost pneu na 15" fabie a 20" Scéniku je srovnatelná. S těma 18 u fabie si jízdu představit nedovedu.
Presne tak. Vôbec nejde o samotnú veľkosť disku, ale o profil gumy, teda celkové množstvo gumy, ktorá tlmí/pruží. A hoci Scénic má extrémne disky, furt má štandardne vysoké gumy a teda tlmiaca/pružiaca schopnosť 195/55 R20 bude rovnaká, ako 195/55 R15 (v skutočnosti ešte o niečo lepšia, lebo koleso s väčším obvodom si lepšie poradí s jamami na ceste).
kolko Fabii sa preda v Cechach a kolko mimo Ciech. Lebo je to NASE auto. Ludia ani nevedeli, ze maju v Pole a Ibize 1.2HTP. Ale vo Fabii to bola hanba, lebo to niekto primitivny na forach rozpraval.
Ktore automobilky ponukaju poctive motory v triede Fabie? Motor, co ma nameranych 99kW a 235Nm krutak je nepoctivy motor? Fiesta, Focus maju tiez nepoctive motory? Opel, Renault, PSA, Hyundai, Kia, Fiat a dalsi maju potom tiez nepoctive motory?
Radsej zdochnutu 1.4, alebo 1.5, len preto, ze ma 4 valce? Neviem, ja si vyberam motorizaciu podla dynamickych hodnot, ktore poskytuje. Pre bezne jazdenie to musi bohato stacit.
Jestli ti tohle (Fabia III): [odkaz]
...pripomina tohle (Fabia II): [odkaz] , jak pises, tak nezbyva nez doporucit navstevu ocniho lekare, i kdyz si myslim, ze uz je pozde...
Muzu vedet, co je na motorech od Skody nepoctiveho (krome nejakeho toho SW, coz uz patri ke koloritu)?
Věci, které mi nebyly u Fabie po chuti, se změnily - místo černého rámečku kolem zadního světla je červený, příliš vysoká přední světla se snížila. Nafta mi chybět nebude, že je top motor 1.0TSI je trošku škoda... ale s tím silnějším litrem a šestikvaltem mi to nakonec dává smysl. Třeba v kombíku.
Červený rámik miesto čierneho je zmena pre zmenu, za mňa nijaký prínos (ale ani horšie). Predne svetlá sú horšie (vysvetlil som vyššie). Vypustenie nafty no problem, aj tak sa v poslednej dobe vôbec nekupovala a pri spotrebe 1,0TSI aj strácala zmysel. Jedinými dvomi kladmi faceliftu podľa mňa sú LED svetlá a zachovanie kombíka (keď tu nedávno boli reči, že sa vypustí už pri facelifte).
Je to drobnost, jasně... ale já tomu černému nepřišel úplně na chuť, červený splyne se světlem.
[odkaz]
Uvidíme na živo, za mě jsou původní světla "oversize" [odkaz] a nová to jen rovnají na nějakou přirozenou velikost... ale já byl vždycky za nízká světla.
Podle mě červený rámeček přínosem je. Jak píše Emel, splyne se světlem....mně osobně se to černé ohraničení nelíbilo. Co se týká předku...ani zázrak, ani prů.ser....vsadil bych se, že si toho většina národa pomalu ani nevšimne. Což je vlastně v případě škodováckých faceliftů důvod na oslavu. ;-)
Fabie kombi s TDI léta jezdí jako "pracovní" nástroje v mnohých firmách a i přes veškerou masírku a výhody litrového turbotříválce, si stejně myslím, že pro tyto účely by větší turbodiesel byl vhodnějším z hlediska uživatele. Mne tedy chybět bude, když už sebrali i 1.2TSI a litr je jediná volba.
Mě se facelift taky zamlouvá, a legrační je, že tu někteří celé roky píší o tom, jak dýzl je fuj a zejm. do malých aut nepatří, a když ho ve fabii zruší, tak je to zase špatně, protože... >:D
Čo máš dnes krámy? Nezaregistroval som nikoho okrem Adu, kto by nadával na vyradenie nafty. Každý racionálne uvažujúci človek musí uznať, že pri spotrebe TSI sa ten dízel už v malom a relatívne lacnom aute nezaplatí, plus pri dnešnom odsudzovaní zlej nafty sa od nej odvracajú nielen výrobcovia, ale aj zákazníci, takže jej vyradenie je pomerne logické.
No..... já třeba tu alternativu pro kombik vidím i v této třídě, hodně firem takové auta kupovala, protože pro různé montéry, kteří nevozí tunu věcí, takhle velké auto stačí :-) Uznávám, že když už tam není 4válcové TDI, tak to asi postrádá smysl..
Nedávno som sa viezol na aute s 1,4TDI R3. Bol to ešte PD, čo teda spraví tiež svoje, každopádne bol to úplne strašný motor (čo sa prejavu týka), dunenie, vibrácie, hlučnosť, no des.
Sen českého chalupáře, Fobie v kombajnu s TDI je fuuuuuuč >:D
To bude pláče na starém bělidle mámo, dyt my si budem muset tedka koupit tu naší Fabku v tříhrnku a benzín, no teeda mámo.
A ty slovnutné výkony v základu - 60 HP a 75 Hp, panečku.
To je přesně o 11 HP méně, resp o 4 HP více jak 07 Smart FortWo 1,0 MHD. Ted Smart měl 750 kg a tohle má 1055 Kg.
Ford má ve Fiestě 1.5 Tdci, Fabie mimo litrového benzinového motoru žádnou alternativu nemá, na to asi naráží ? (tipuji). Ale jinak je Barik tradičně mimo... a Chevrolet ? >:D Ten se u nás ani neprodává, tak to je jediná správná volba, protože je to dost "alternativní" >:D
A proč by mělo mít jako základ auto B segmentu více ? Takove auto si kupuje někdo, kdo chce buď levné auto, nebo auto na pár desítek km ročně, po městě a okolí, proč mít 200k ? Sám jsem začínal na 1.2 47Kw a to auto zvládalo bezproblémů jet po dálnici a budeš se divit, i předjet !!! Když jsem chtěl, umělo jet i 190 km/h (tacho), jasně, byl to limit a motor v tu chvíli řval, že vyskočí ven, ale když bylo potřeba předjet pár kamionů, tak to šlo. Nikdo tě to nenutí kupovat, taky se rozčiluješ nad tím, že někdo koupí levný telefon, protože přeci konkurence má za několikanásobnou cenu lepší ?
Blah, v čem je lepší jakékoli nové auto než jakékoli 11 let staré auto se mi tu vysvětlovat nechce.
Nevím teda proč sis vybral zrovna Smart, s drahým servisem, omezeným prostorem a nevalnou jízdní stabilitou. K těm ódám na jeho údajnou výbavu... takhle vypadal interiér s příplatkovým rádiem: [odkaz]
Mimo město... víš co mi nejvíc vadí, pokud musím se Swiftem jet někam dál? Že to na dálnici točí 4000 a řve. 1.0TSI s šestikvaltem v kombíku si teoreticky jako rodinné auto představit umím, i na ty delší cesty.
Ty si hotový fajnšmeker, že Maluch >:D A čo už taký pôvodný Fiat 500 či BMW Isetta ? >:D >:D >:D PS: to nevieš že na courání po mestě je najlepší ojazdený americký midsize sedan so 6 valcom? >:D pretože stojí rovnako či dokonca menej? >:D
Tohle fakt vrcholná verze není, ta měla navigaci a zamkyácí schránku před spolujezdcem. Tohle je holobyt akorát s budíkama.
Tady máš vybavenou verzi [odkaz]
Hele a to první je série, nebo si tam prostě někdo koupil 2DIN navi od Alpine? Ale to je nakonec jedno, pro mě je architektura toho celého už hodně oldschool, ani v tom roce 2007 to nebyl žádný odvaz, i přes látku na palubce.
Jinak nemůže mít těžší auto s menším výkonem lepší zrychlení. Máš to volaaké popletené Pajo.
A fofrklacek do města, do kolon je ideální věc.
Jo, kolik že stojí dvouhmota a spojka? A nedjbože kdyžs e nám navíc něco stane s vlastní převodovkou vid, aby ta oprava nebyla dražší jak u robota či automatu >:D
Jo a ceny - srovej si kolik stojí fabie 75 HP v automatu s panoramou, el. okny, klimou atd
Dvouhmotá spojka stojí polovinu ceny toho ojetého Smarta... vlastní aktuální zkušenost. Na druhou stranu nechci znát, kolik bych platil za nový automat.
Ale tohle bych asi neřešil u nového auta, ale o silněji ojetých kusů, což sem nepatří, to si jdi pobrečet pod bazar.
Bariku, že srovnáváš hrušky a jablka je u tebe normou, ale přeci nemůžeš být tak natvrdlý a ještě vyzdvihovat cenu ojetého Smarta nad o dvě třídy větší auto ? Fabie není jen auto do města, ale v základu pro nenáročné řidiče ( buď mladé, co začínají a nemají ani finance na lepší, nebo pro důchodce, kteří chtějí nové auto a nemají na ojetou ameriku náladu, nebo pro kohokoliv jako druhé auto do rodiny pro popojížďky na krátké trasy), pro náročnější uživatele je tam 81kw TSI a i když to nestačí, tak mam Rapida, pak Oktávku... proto automobilky vyrábějí více modelů... chápeš ? Vím, že se ti to musí jako ve školce vysvětlit... ale pořád dokola ? To snad ne...
Ne já vyzdivuhju to, že Mercedes dal před 11 lety do 750 kg vážího auta 70 konový motor, zatímco slovutné VW dá do o 300 kg (a více) těžšího auta 60 konový.
To vyzdvihuju.
To že ten 5-6 let starej Smart s 80 tis km jde sehnat za půlku co Fabie už je jen perlička navrch. ;-) A ještě v něm nemusíš kvedlat a mačkat zbytečnej pedál :-)
Já myslím že dát do toho 11 let starýho Smarta fofrklacek, tak zmizí té Fabiii ze světel takovým způsobem, že český tatík v té Fabii z toho do večera nevzpamatuje >:D >:D >:D
Ano, ze světel ano, před lety jsem si v Mnichově dával na semaforech na dvouproudovce sprint s jedním takovým vs 1.6MPI 102k. Neměl jsem šanci.. do 50km/h... A od toho ten Smart přeci je, ne ?
Bariku, touto logikou, v čem je lepší Smart, než Maluch ? A seženeš ho skoro zadarmo...
Tohle nemyslíš vážně ne ? Mimo to, že Fabie je plnohodnotné auto pro 2 dospělé a dozadu se posadí i dva drobnější lidé, že má kufr... ale to je jedno, ne? >:D
A kolik Fabií jezdí jen v tom městě ? Víš co je na té Fabii oproti Smartu krásné ? Že až přijedete z města, tak vezmete rodinu a můžete jet i na chatu.
Myslíš, že méně majetné rodince takové auto nebude stačit na tu cestu na chatu či chalupu 100 km po okresce třeba ve 3 lidech a nějakým tím kufrem ? Že to auto s 55kw neudrží do kopce 90 ? Výše jsem ti vysvětlil, že jsem jezdil s 1.2HTP a to auto uplně normálně stačilo provozu, byli jsme s tím i na dovolené a nikdy nás netlačil kamion. Jsi opravdu tak natvrdlý ? Běžně se s takovým autem dá jet na dálnici 130-150. Naposledy jsem před rokem a půl měl z půjčovny Fabii 2 kombi s HTP 51Kw a ve 4! lidech jsem v Německu jel stabilně 150-170 km/h tacho... Ano, každé auto, co tě zpomalí na 100km/h pak dlouho rozdýcháváš zpět, ale sakra, je to takovej problém u auta této kategorie ?
Které jiné auto velikosti a ceny Fabie, podotýkám, nové auto na trhu v ČR, bude výrazně komfotnější, rychlejší, lepší? Proč bych si měl koupit něco jiného, než klasického zástupce této třídy (ať už je to Fabie, Polo, Clio, Fiesta atd...) ?
To jsi trochu zaspal. Fabii v TDI dnes kupuje málokdo a český chalupář už vůbec ne, však se za něj taky připlácí 80 tisíc a ničím jiným než spotřebou už neohromí.
"Ted když máme co jsme chtěli, republika práce je" >:D >:D >:D
Moderní Rusko nemá s komunismem co společného, tam je kapitlaismus v té nejsurovější podobě, tj urvi co se dá >:D
A myslíš že tu nepíšu jen o Rusku :-)
>:D Jo, tam už žádné přežitky minulého režimu nejsou,svoboda tisku, svoboda slova... kapitalismus tam bují, ale jen v tom rozkrádání v duchu jak píšeš >:D
Tuhle písen nejvíc proslavil seriál 30 případů majora Zemana a díl "Vrah se skrývá v poli" (ve skutečnosti případ Babice). Tam jí vyhrával Eman Zahradník >:D
Jasně, a komouš Mutl při příchodu Zemana do Plánice zrovna šteloval nastavení obecního amplionu, aby ty bolševické odporné propagandistické kydy všichni "kulaci" dobře slyšeli... 8-s:no::no::no:
Baryku..zrovna jsem se díval na fotky německýho zastoupení Lady z Hamburku.... Vesta kombi (SW) vypadá vcelku solidně [odkaz]
Když má někdo chuť na kus poctivý atmosféry bez astmatickýho foukadla,je tu tahle možnost. Navíc soused ocení,že to nový auto nebude z českýho showroomu...ale funglovka dovezená z Německa :-) CS autolada je mrtvá jak Jiřina Švorcová.
Další důkaz, že škoda facelifty u svých modelů prostě neumí.
A navíc vypuštěním čtyřválců z nabídky se dostala (ve třídě) na úroveň Citroenu, ale ten nabízí ještě naftu, takže se vlastně dostala pod jeho úroveň.
az na tu otresnou animaci je ta reklama na Fabku celkem uchazejici :-)
jako fakt jo, oni nedaj diesel, ooooch to zas bude v diskuzich nablito 8-s samozrejme ze jsme to vedeli jiz davno ze diesel tam nebude, ale budeme to omylat dal a dal at je sranda >:D
jo a hele, Tesal zverejnila dalsi financni vysledky, zase obri ztrata, tak sup s tim nejak pokrivene do nejake novinky, at je zase nejaky flame :-!
Vidím tu samou subjektivni kritiku. Někomu se nelíbí světla, někomu víko motoru atd. Tohle je podle mě hodně individuální.
Mně špíš na Volkswagnech vadí jejich poměr cena/výkon. Ikdyž si vyberu tu nejdražší Fabii s automatem, tak stejně nemá tempomat a musím ho za 9tis dokoupit. To samé vyhřívaná sedadla, couvací kamera a dokonce se připlácí i za střešní podélné nosníky a snad i za Bluetooth atd. Tím se dostanu téměř na cenu Hondy Civic, kterou jsem koupil v roce 2015 a to je auto o půl třídy větší. Všechno měla ve standardu, nic jsem nepřiplácel a nepřehraboval se v ceníku doplňkové výbavy.
Třeba tím, že dneska koupíš za 470 základní Civic... s litrem a bez rádia? Svého času na sklonku života byla 9G hezká výprodejová nabídka, ale to už je minulost.
Koukal jsem na akční ceník a tam je Civic od 410tis Kč, což je cenově srovnatelné s nejdražší Fábií. Rádio nevim jestli má, z katalogu to přímo nevyplývá. Má 4 repráky.
Ikdyž je fakt, že kdo kupuje Fabii, nechce investovat 400tis kč, ale třeba max 300tis. Za to Civic ani Jazz nepořídíme, varianty "holobyt" Honda nedělá. Kdo chce ušetřit ještě víc, asi sáhne po Dacii, což bych taky udělal, nejezdit dálky.
Jo, akční je zajímavější, jenže často akční ceník = žádná další sleva a jsi tam kde jsi byl. No ale budiž, tak 410.
410 je právě to S - na plecháčích, bez rádia (a bez možnosti ho dokoupit), bez krytu kufru třeba. Mně osobně tohle smysl nedává, když Civic, tak jedině 1.5T Sport... a nebo případně TypeR.
>:D Tak si zkus někdy prohlédnout výbavu toho nejnižšího stupně. Jestli to není holobyt... Ale prý je to jen pro homologaci, ve skutečnosti se to nevyrábí/ nikdo to nekupuje, jak pravil nějaký honďák. >:-[]
ale to je konec Fabie jako použitelného auta. Motory 1.0 MPI jsou návratem o 50 let zpět někam k Š105/120. A i tam to bylo aspoň se 4 válci. Moderní, nejlepší, dokonalý, atd.. motor 1.0 TSI dostane ve všech verzích motoristy milovaný a vysoce ceněný filtr pevných částic. To dává, u vozítka určeného primárně do města, opravdu hluboký, zejména ekonomický smysl. Šťastný majitel si může hned po koupi začít střádat na nový DPF. Designové změny nekomentuji. Jednak je to věc individuálního vkusu a stejně to na katastrofických motorizacích už nic nezachrání. Panebože, kdyby tady aspoň o pár řádků níž nebyl článek o Triumphu Speed Triple, který má na 190kg hmotnosti lepší motor, než ta ksichtozdvižená Fóbie!
Jen pro pořádek v tom tvém pláči - filtr pevných částic jen u přímovstřikových motorů a nelze je označovat jako DPF, protože to je zkratka Diesel Particulate Filter.
Nebo Dust Particle Filter, tedy filtr pevných částic... bohužel to nějaký ňouma překroutil na "diesel", protože se používaly jen u dieselů. Mimochodem, francouzské i německé znění s dieselem nemá nic společného.
Takže Francouzi budou moci používat "FAP" i u zážehových motorů.
I originál německé firmy to uvádějí, takže nejde o překlad. [odkaz]
......das Produktportfolio neben passiven und aktiven Dieselpartikelfilter-Systemen (DPF) das hocheffiziente ....... tak nevím. Asi tam dělá Čech. >:D Chytla se toho ňoumy celá Evropa a Amerika. >:D Prostě nakazil celej svět, včetně legislativy. [odkaz] (strana 266 dole vlevo) >:D >:D
Ok. Tak sorry.
Myslel jsem, že narážíš na mojí defenzivní reakci na jeho příspěvek. Na někoho raději reaguji defenzivně, s jinými klidně diskutuji s argumenty. ;-)
Ale není. Je to diesel a particulate. Proto se filtry pro zážehové motory značí jako GPF. G jako gasoline. Schválně, jestli najdeš nějaký renomovanější zdroj, který by uváděl dust particle filter.
To oddělení není od věci, jelikož se ta řešení liší.
Horší, než ňouma, je ňouma, který si hraje na chytráka... >:-[]
[odkaz]
[odkaz]
V němčině se používá i obecnější "Rußpartikelfilter" (Ruß - mour , saze),
kdežto tvůj "Dust Particle Filter" je typicky filtr vzduchový/prachový (prachových částic), dust -prach.
[odkaz]
Takže střílíš mimo mísu a ještě si u toho důležitý. :*)
Ano, dust (particle) filter se používá u prachových filtrů, jako jsou třeba ve vysavačích. Nepoužívá se v kontextu úpravy spalin motorů. On to totiž není prostý filtr. Cílem není v něm naakumulovat částice za X Mm a pak ho vyčistit/ vyměnit. Cílem je oxidace těch částic. Což prachové flitry normálně nedělají.
Hochu, tvé oslovení leccos vysvětluje, jenže tady opravdu nejsi mezi svými vrstevníky... Ale to je fuk, hlavně, že se ti ty dva roky v družině, kde sis (mimo jiné) hrál na vynálezce vysavače, líbily... >:-[];-)
Co je tedy autoritativním zdrojem pro význam zkratky DPF? Jelikož jsem se nikdy s ničím jiným nesetkal, ani v materiálech výrobců komponent a motorů. Alespoň si nevzpomínám.
I DPF se umí regenerovat průběžně (pasivně). Typický GPF by však měl být konstruovaný jako otevřený. Podobně jako katalyzátor. Nemůže se ucpat. Když je příliš studený na to, aby pracoval, tak jím prostě pevné částice prolétnou jak otevřeným oknem. Na rozdíl od typického DPF, který je za studena zachytává a plní se. Až dosáhne provozní teploty, začne pasivní regenerace, tedy oxidace zachycených částic. Pokud se příliš zaplní, dojde k aktivní regeneraci, kdy je teplota cíleně zvýšena.
Slabina DPF je v tom, že mají problém za nižší zátěže dosahovat provozních teplot. Takže se ucpávají. Musí docházet k aktivním regeneracím, které však také potřebují svoje a můžou být přerušované. Lepší filtry mají nižší provozní teploty, ale nemusí to vždy stačit. Jak jsem již napsal, typický GPF se ucpat nemůže, protože nic nezachytává.
Otázka je, či bol ten facelift treba a či nebolo lepšie dobojovať to s pôvodnou verziou pri súčasnom skrátení životného cyklu. Takto sa zase o niečo odsunie príchod najnovšej koncernovej techniky do Fabie. Ale samozrejme chápem, že ekonomicky to zmysel má, bežní ľudia techniku a tak neriešia, vidia len inú tvár a za malé peniaze automobilka predĺži život modelu.
Fabia III přišla koncem roku 2014, tj. je na trhu spíš 3 roky než 4, a FI i FII byly v prodeji cca. 8 let... na kolik bys chtěl ten cyklus zkracovat? Podle mě je jemný fl přesně to, co se dalo čekat (a díky bohu za to "jemný").
Navíc - Polo i Ibiza jsou teď sice větší a dospělejší auta, ale taky dražší... a nejsem si úplně jistý, že to je dobře. Ale to je trošku jiná diskuse.
Ale jo, je to štandardný životný cyklus. To bola z mojej strany len taká poznámka, že koncernoví súrodenci sú už na trhu nejaký ten mesiac, postavili si promo o.i. aj na úplne novej platforme a dospelejších rozmeroch a po nich príde Fabia s ostatnými už opustenou platformou ako facelift, teda že ešte nejaké dva-tri roky sa bude stále predávať. To jej miesto na trhu samozrejme neberie, okrem nás to veľa ľudí nerieši a nejaká MQB A0 je 99% zákazníkom u zadnice. Či je Polo drahé, lebo nová technika, alebo je drahé proste preto, že je to VW a v hierarchii koncernu vyššie umiestnený model, je otázka. Ale máš pravdu, že ceny sa mi teda rozhodne nepáčia (možno ešte GTI je OK, vzhľadom na parametre, ale to je okrajový model).
jsem se docetl, ze ty diesely vyhazuji z nabidky kvuli vysoke cene doprovodne technologie (emise), kterazto cena neni cilovou skupinou akceptovana. Tak to se smeju, az se za bricho popadam.. Hahahahahahaha!!! Kdyz je to taaaak drahy a my to nejsme ochotni zaplatit, PROC nabizeji za priplatek 18 tky kola, vetsi display navigace atd atd??? Pokud je nekdo ochotny investovat do techto pi.ovin, je urcite taky ochoten investovat do TDI. Nebo si myslite, ze ty LEDky budou gratis? No, to urco ne. Hooodne to smrdi. Mam dojem, jako by Skodovka chtela dohnat ztratu financi za neprodane TDI tim, ze benzinaky rapidne zdrazi, ovsem neprimo (holy auto 300 litru, trosicku vybaveny 400 a v plne palbe pres 500). Na trzbach pak tu ztratu z neprodeje dieselu nepociti.. Nastesti ja a Skoda NE!! Jednou stacilo. No a nakonec, uz vidim jak dieselovy ojetiny lezou nahoru a snimi i diesely ostatnich vyrobcu.. Jen doufam, ze tato "politika" nezasahne i jiny vyrobce..
odstraneni diselu v mensich autech cekej casem u vsech vyrobcu, zacala s tim Toyota ktera diesel pomalu odbourava i v dalsich tridach a postupne se pridaji vsichni
Ledky budou stát okolo 20 tisíc, diesel stojí okolo 80 tisíc a musel by zdražit. Trochu rozdíl, nemyslíš? Ztráta financi nebude, protože prodeje TDI jsou alespoň u nás cca na úrovni statistické odchylky.
prodeje dyzlu o nas mezirocne poklesly i pres to, ze celkove prodeje aut vzrostly
navic vzrustajici podil SUV by predpokladal vzrustajici podil naftaku, ale evidentne to tak neni
Protože kupříkladu já bych si raději připlatil za Apple CarPlay či větší obrazovku, bezklíčové odemykání, adaptivní tempomat a ty Ledky, než za diesel. A věř tomu, že většina mladých by to udělala stejně.
No vďaka LED lepšie vidíš v noci, vďaka 18 palcovým diskom auto lepšie vyzerá (a že na to ľudia berú..).
A čo vďaka 1.4TDI? Oproti 1.0TSI dostaneš hlučný, jazdne horší, slabší motor, ktorý síce žere o liter menej paliva, ale zato stojí oveľa viac. Teda ekonomická návratnosť mizerná a máš horšie auto - prečo by to niekto chcel?
Je mi to opravdu hrozně líto, ale chtě nechtě musím konstatovat, že ani tento facelift se designu Škodovky vůbec nepovedl. U původního řešení vadila jen přehnaná výška světlometů, teď se ale celá tvář auta jaksi podivně rozplizla - jako by se na něj člověk díval přes nějakou silnou čočku či co. Bože, proč v Mladé Boleslavi faceliftem skoro vždycky vzhled auta naopak zhorší, než aby ho osvěžili?!! :-O8-s8-s
P.S. Ten schod na nárazníku mezi boky masky a vnitřními okraji nových světlometů je prostě děsný, opticky to výrazně zvyšuje příď, což je samozřejmě velmi nežádoucí. Naopak úprava zadních svítilen je fajn, protože zrušení jejich černého okraje je opticky zvětšuje, takže se stávají s předními světlomety lépe proporčně vyvážené. Konec dieselů asi v tomto autě nebude vadit příliš mnoho zákazníkům, i když kdo ví, co třeba cesťáci a fleet?
Účelem FL je změnit vzhled/tvář vozu midlife a povzbudit/přilákat nové zákazníky, popřípadě i přesvědčit stávající zákazníky, aby updatovali. Změna musí být dostatečná, ale pro automobilku zase ne příliš nákladná, protože the bulk of investment jde do nového modelu, na kterém se v tu dobu již úsilovně pracuje. Proto se občas musí u FL skousnout i nějaký ten "potrat" (abortion) jak se tomu v branži říká.
dyzl v osobnich autech proste konci a ani ada, ani windiesel s tim nic nenadelaj
dalsi na rade je oktavka
a to mezi euro 6b a euro6c neni u dyzlu zadnej velkej rozdil, stacila pouze zmena metodiky mereni emisi a kouzlo a slava dyzlu je ta tam
tohle je vpodstate dukaz, ze vetsina stavajicich dyzlu nema na silnici co delat
Hele, v téhle třídě to u nás o naftě nikdy nebylo... 2017 44.212 benzín vs. 2.871 nafta, 2012 39.105 benzín vs. 2950 nafta... jako jo, nějaký posun tam je, ale nic zásadního.
Naopak ve střední třídě se taky nic nemění, bylo to 2012 7.500 vs. 24.000 a 7.900 vs. 28.000 loni... je to teda dle SDA, tj. vč. Octavie a bez Superbu, nechce se mi to přepočítávat, ale bez Octavie by byl ten podíl benzínů ještě o hodně menší, chtěl jsem spíš ukázat, že se to nijak moc nemění.
dyzly pujdou dolu, to je trend
od zari musi mit vpodstate kazdy dyzl LNT+SCR aby prosel, nektery zpravy mluvi o zdvojenym SCR. to bude znamenat dalsi zdrazeni. navic spotreba mocoviny pujde nahoru na uroven nakladaku, tedy cca 5% spotreby nafty, coz ti vpodstate zdrazi litr nafty o 1.50kc, tedy nad uroven benzinu. mocovinu navic budes muset tankovat kazdych 3-5tis km.
a dalsi hrebicek naftakum do rakve jsou dnesni benzinovy motory, ktery vedle toho ze jsou daleko kultivovanejsi nez naftaky, tak dnes uz nemaj o tolik vetsi spotrebu nez odpovidajici naftaky. byla doba, kdy k 2.0tdi treba u O2 vpodstate nebyl adekvatni benzinovej ekvivalent, tehdejsi 2.0fsi zadnej zazrak nebyl, to uz nejakou dobu neplati.
a porad tady je hrozba, ze te casem nepustej do mesta
mas pravdu, je to +- tak i podle ojetych na mobile.de
ta vyssi cena dyzlu u fabie proste mnohy odradila
ted se to bude presouvat do vyssich kategorii, protoze se cenovej rozdil mezi dyzlem a benzinem bude zvetsovat a navci prichazi nova generace benzinu, a ten rozdil ve spotrebe neni uz takovej
Střední třída v ČR dle SDA
Leden 2015: 76 %, Leden 2016: 75 %, Leden 2017: 78 %, Leden 2018: 65 %
Ten sešup je evidentní i v té střední třídě.
Ve Francii, kde diesely dlouhá léta vládly, klesl podíl dieselů v rámci všech prodaných osobních aut v lednu 2018 na 41 %. V Německu a Velké Británii se to už začíná blížit 30 %. Otázkou je, kdy se ten razantní pokles zastaví.
Pokud z toho vyhodíš Octavii, tak jsi na 80% nafty. Superb sám o sobě je taky 80% nafty, takže na tom nic nezmění.
U té Octavie asi nějaký odklon od nafty bude, to netvrdím že ne (a jsem rád že to tak je)... ale zase, jsou to jen měsíční čísla na malém trhu.
A nakonec.. vlastně nepochybuju ani o tom odklonu u střední třídy, jen si myslím, že je potřeba se na to dívat realisticky, tj. pořád jsme kolem 80% nafty... i když si dva lidi koupili Wranglera v benzínu ;-)
Tak se podívejme na "ikonu" střední třídy, netřeba jmenovat :-) Podíl dieselů na lednových prodejích v ČR:
Leden 2015: 96 % (pro zajímavost, CNG 4 %, benzín 0,00 %), Leden 2016: 95 %, Leden 2017: 96 %, Leden 2018: 92 %.
Ano, je to zatím velmi malé, ale i u Passatu už se evidentně něco začalo dít.
Tím sešupem myslíš těch 65 % v minulém měsíci? Poklesu klidně budu věřit, ale z toho, co jsi napsal, to rozhodně nelze soudit. Není tam vidět dlouhodobý trend. Může to být jen výkyv.
Ano, jedno číslo v rámci jednoho modelu v jedné zemi samo o sobě nic neříká, to by mohl být výkyv. Ale tyto trendy vysleduješ skoro u všech aut a skoro ve všech zemích.
Já osobně tipuju, že do roku 2020 diesely zmizí ze všech aut do cca 400 tisíc Kč, v hladině 400 až 600 tisíc budou, ale s nízkým podílem, a v kategorii nad 600 tisíc to bude otevřené a rozhodne se v ní, zda diesely přežijí, nebo ne.
Však bez metodiky jsou limity jen hausnumera. Vem si, jak se moc neměnily limity u zážehových motorů bez přímého vstřikování a jak se reálně měnily motory.
to mi je jedno, ja jen musel upozornit na to, ze za vic jak 1.5 dne to ma nalitano podstatne vic nez tech pul mega, i kdyby to litalo jen prvni kosmickou kolem zemekoule
sakra to nikdo nemate aspon zakladni vseobecnej prehled, ze vas takovej nesmysl hned netrkne do oci???
Ne, fakt ne. A čo si pod takým pojmom zakladni vseobecnej prehled predstavujete vy, Kefalín?
Dal jsem 26b a ano, pohořel jsem na 2 fyzikálních otázkách, byť tedy ty odpovědi na otázku o nábojích částic, jsou docela krkolomné, takže jeden bodík jsem nezískal ještě i kvůli tomu. A otázka 28, římský básník... k čemu to jako v životě, 20 let po škole, potřebuju vědět a proč bych si to měl pamatovat?
Dal jsem taky 26, ale napodruhé už 30! >:D
Zajímavé je, že otázky, které dělaly problém tobě, u mě patřily k těm snadnějším, každý jsme holt orientovaní jinak/jinam.
Ale chtěl bych vidět, kolik % dnešních deváťáků, ale i středoškoláků a vlastně i vysokoškoláků, by dalo plný počet.
:-):yes: Abych se přiznal, ty dvě zbývající otázky, co jsem měl špatně. Otázku 14, nikdy jsem od školy fyziku nevyužil a tak jsem zapomněl a místo 10N/kg myslel, že to je 1N/kg. A pak tu poslední, kolik vrcholů má čtyřstěn. Kdyby byla položena, kolik vrcholů má trojboký jehlan, měl bych 28 bodů :-)
Ale že bychom se učili ve škole, kolik je první, druhá kosmická rychlost, to stejně ne.
Nebyla. Byl jsem napomenut výše, že nemám všeobecný přehled, když neznám kosmické rychlosti, protože jsem v úvodním příspěvku, uvedl asi nesmyslné údaje. To je taky důvod, proč jsem vyhledal ten test.
Samozřejmě, že my dva si nemusíme vysvětlovat, že ani ten nic nedokazuje.
a na co si vubec stezujes??
napises uplnej blabol a kdyz te opravim, tak ses dotcenej, protoze podle vlastnich slov o tematu vubec nic nevis.
tak proc se k tomu vubec vyjadrujes??
to to nutkani vypadat chytre a zajimave bylo tak neodolatelny??
Já si na něco stěžuji? A došlo ti, že už ten úvodní příspěvek byl vtip? Navíc zkopírovaný, takže jsem neměl ani nejmenší potřebu ověřovat, jestli jsou uvedená čísla reálná. Já se nevyjadřoval k žádnému tématu, už jen z toho důvodu, že jsem to "téma" vytvořil. Ty si měl potřebu se vyjádřit k tomu, že ta čísla jsou blbě a že: "sakra to nikdo nemate aspon zakladni vseobecnej prehled, ze vas takovej nesmysl hned netrkne do oci???"
Řekl bych, že dokonce všeobecný přehled by mohl začínat v první třídě, protože na začátku vět se píší velká písmena. A to, že si pohodlný je dělat třeba na mobilním zařízení, je také svého druhu prohřešek, stejně jako neověřit si fakta v příspěvku psaném v nadsázce. A ano, forma je pro mě, případ od případu, stejně důležitá jako obsah.
Jinak by mě opravdu zajímalo, kde se o kosmických rychlostech učí, protože na základní škole to nebylo a na střední jsem třeba já měl fyziku jen v prvním ročníku a nevzpomínám si, že by to bylo probíráno. Možná na gymnáziích. A také je dost možné, že to před x lety nebylo v osnovách. Vymlouvat se na to nebudu, ale nepovažuji to za součást všeobecného přehledu. Ten pojem jsem slyšel, ale vysvětlit bych ho neuměl, natož si pamatovat jeho číselné hodnoty. Myslím, že většina lidí to co nepotřebuje a nepoužívá stejně zapomene. Nevidím tedy důvod, proč se nad rámec již dosaženého vzdělání učit něco, co nebudu používat a vím, že to tím pádem zapomenu. S vyjímkou jazyků.
Tak jsem si k vůli této tvé reakci přečetl celé vlákno, a můžu ti zodpovědně napsat, že ta tvoje poslední otázka je naprosto trefná, ovšem ne pro PM, ale pro TEBE!
Důležitě a přitom dětinsky tu řešíš (resp. chytáš za slovo) naprosto nepodstatnou věc, jasně a logicky šlo primárně o to, že to auto má "nalítáno" hodně na "jedno nabití", a je úplně jedno jestli se místo hodně použije půl mega, mega, nebo 10/100 mega..., protože u auta je i půl mega dost "hustý" nájezd. Stejně důležitě by mohl někdo podobně "argumentovat", že u auta je přece podstatný nájezd (v km), a ne to, kolik to ho "nalítá" v nějaké raketě apod. A další by klidně mohl oponovat, že ta Tesla na to nepotřebovala ani to jedno nabití a dokonce ani baterky atd. A k tomu samozřejmě arogantně dodat: "sakra to nikdo nemate aspon zakladni vseobecnej prehled, ze vas takovej nesmysl hned netrkne do oci???"
Takže nakonec buďme rádi, že každý nemá tak silnou potřebu exhibovat tady, za každou cenu, svůj "zakladni vseobecnej prehled"..., čímž se znovu dostáváme ke tvé vlastní závěrečné otázce.
Primerane a rozumne motory na to auto - nevidim problem.
Dve muchy zabite jednou ranou, lebo teraz uz aj R5 edicia vyzera voci tomu motorovo brutalne :-)
Nemám s tím osobní zkušenost, ale co třeba instalace dětské sedačky? Nebo verze kombi, pokud je zadní pár dveří stejný jako u hb, pak ušetří za výrobu dveří, které mohou použít při výrobě dvou variant, což by 3dv nešlo.
Jak říkala Pekelná Micinka, jedním z argumentů jsou dětské sedačky. A do Fabie se v praxi dozadu vejdou i dospělí lidé.
A to jsou zřejmě důvody, proč třídvířka z této kategorie aut v podstatě vymizela.
To jsou legitimní argumenty jisté skupiny zákazníků, ale rozhodně ne všech, problém je v tom, že dva páry dveří dnes chtějí i ti, kteří je reálně nepotřebují, nebo je "potřebují" na odložení drobností na zadní sedačky apod... A to neplatí jen pro hb, viz móda tzv. kupé se dvěma páry dveří.
V podstatě se tak dostáváme do situace, kdy má jasná většina aut víc dveří, než jejich motor válců.
No ono i ti, kteří vzadu vozí jen nějaký krámy, tak mají pohodlnější přístup dozadu. Navíc, kolik by se těch Fabií 3dv prodalo bez nějaké sportovnější výbavy a silnější motorizace. Leda by udělali Junior, že by se něco ušetřilo na pantech a zámcích a okna vzadu by byla napevno.
Já jsem to psal v obecné rovině, ne k Fabii, ta nikdy 3dv. verzi neměla, stejně jako Favorit/Felicie.
Jde o to, že pomalu vymírají všechny 3dv. hb, a to i o třídu výš. A hrozí to dokonce už i příští g. Golfu. U běžných verzí Golfu to problém nebude, ale u vrcholných verzí (GTI/R) mi to bude hodně chybět. Např. FoRS (ale i jiné modely RS od Fordu) se doteď nabízely výhradně s jedním párem dveří, ale to už dnes bohužel neplatí...
Vidíš, tenhle trend jsem nezaregistroval. Doufám, že u Golfu to VW podrží, myslím, že fanouškovská základna je velká a prodeje GTI nezanedbatelné, zvlášť pokud nebude Scirocco (nebo bude?).
Scirocco nebude, ale 3dv. Golf nejspíš taky (viz i nové Polo, včetně GTI) ne, a těžko budou dělat 3dv. Golf jen k vůli verzím GTI/R. Po DG VW šetří kde se dá..., takže to nakonec zřejmě odnese i 3dv. Golf (a Leon SC).
Prodeje Golfu GTI/R zanedbatelné nebudou, otázkou ale je, jak jsou na tom prodeje 3dv. Golfu GTI/R, jisté je, že většina jich dnes nebude určitě a konkrétně na našem trhu už vůbec ne.
Som presvedceny, ze 90% diskutujucich si toto auto nekupi, nie sme cielova skupina. Samotny desing je na fabku OK. Viem si to predstavit ako sluzobak na rozvoz pizze, ci male auticko po meste na nakupy...
Motory su v tom pripade nepodstatne.
Nech sa darí :yes:;-)
Bude to stará dobrá upravená 1,6 TDI, budou to mít hotové v 04/2018. Asi to budou nabízet v modelové řadě 2019. Nebo to možná dají do Pola a do Fabie ne .... :-)
15 až 20% v dieselu by chybělo, znamenalo by to zvýšení a to podstatné flotilových emisí.
ale houby
koukam do spritmonitoru na fabie z roku 2017 a 2018, tak naftak ma prumer 5.44l/100km, a soucasnej benzinak 6.00l/100km
kdyz to prepoctu na CO2, tak naftak ma 146g/km a benzinak 140g/km
a kdyz se koukam do katalogovych udaju, tak naftak 66kW ma 104g/km, 77kW 112g/km
a benzinak 44kW ma 110g/km, 55kW 111g/km, 70kW 101g/km, 81kW 103g/km
takze ac je to mozna k nevire, tak v pripade fabie to je naftak, kterej zhorsuje flotilove emise a ty opet placas hlouposti
1) Facelift je možná takový , jaký je proto, že designéři dostali od cifršpionů povolení hýbat jen s plastovými díly, nikoliv z plechovými výlisky (kapota, blatníky). Zvláštní, u mnohem méně vyráběného Citiga při modernizaci měnili i kapotu...
2) Fabia má nějaké zvláštní "štěstí" na prapodivnou nabídku motorů. Kdysi jsem se divil, že I. generace jednu dobu nabízela celkem 4 verze benzínových čtrnáctistovek (1.4 MPI/44 kW, 1.4 MPI/50 kW, 1.4 16V/55 kW a 1.4 16V/74 kW). Co je to ale proti současné situaci, ta je po motorické stránce ještě daleko absurdnější - Fabii lze nyní získat jen s jediným objemem motoru! Řečeno parafrází Henryho Forda, Fabii III nyní můžete mít s jakýmkoliv objemem motoru, pokud si vyberete objem 1 l! 8-s8-s8-s
3) Zajímalo by mě, proč nová kola 18 palců lze získat jen u hatchbacku, ale ne u kombíku? :-O
Kapota a blatníky nejsou ještě takový zádrhel. Ze zkušeností můžu potvrdit, že nejhorší/nejnákladnější jsou dveře a tailgate....tam je totiž nejdražší re-tooling...
som si pozrel aj fotky a podľa komentov som čakal predok niečo ako Lexus,príp Star Wars ale nevidím tam nejaké veľké rozdiely oproti stávajúcemu modelu.
Či ísť na očné ? >:D
Jj, myslel jsem to tak, že už toho (s Bohdalkou) snad Bohda(l) nebude...
I Bílá řekla, že nechce lidi rozdělovat a, že vyznamenání přebrala hlavně k vůli rodičům:
[odkaz]
[odkaz]
Vyjde blondynka z obchodu a sedne do sve Fabie. Venku je silena chumelenice, ze neni videt na krok. Tak si vzpomene, co ji radil tainek: Kdyz je chumelenice, je dobre jet za shrnovacim traktorem. A zrovna kolem projizdi traktor se shrnovacem! Takze blondynka nastartuje litrovy trihrnek, na DSG zvoli "D" a vyrazi za nim. Jede vlevo, rovne, vpravo, rovne, vlevo, rovne... Najednou shrnovac zastavi, ridic vystoupi a pta se ji, proc za nim porad jede. A blondynka na to, ze ji to poradil tatinek. "No tak dobre..." povida ridic shrnovace, "Kdyz vas to bavi, tak pokracujte. Parkoviste u Tesca mam ted hotovy a jedu ke Kauflandu."
Facelift komentovat neni nutne, tohle auto se prodava jak housky na krame, aby taky ne: Vzhled paradni (ostatne po predesle generaci to ani neslo zkazit), motorizace pokryvaji ty nejchtenejsi vykony a zbytecnosti jsou vypustene, korunuje to kombajs - no, dnes rikam spolu s ACZ: Bravo Skoda >:D:yes:
Nejde jen o praktičnost, malý crossover bude i těžší a méně aerodynamický, takže bude mít vyšší náklady nejen pořizovací, ale i provozní. To je prostě fyzika. 8-s
Jasně, jenže problém je v tom, že Logan MCV používaný pro soukromé rodinné použití je pořád u většiny lidí považován za "sockoidní" stroj, zatímco Fabie Combi nikoho sociálně nestigmatizuje... :-O
Nechápu proč všichni haní 1.0 MPI kvůli malému výkonu? Tahle verze cílí na 2-3 auto do rodiny, městské přibližovadlo a nákupní tašku. Na ježdění po městě nebo na cestu ze satelitu do města pro děti a nákupy ideál, jednoduchý motor kterému nevadí krátké jízdy tak jako TSI a malým turbo motorům obecně. Ohledně breku k filtru u 1.0 TSI, tohle potká všechny díky EU legislativě. Dále věčné téma diskutujících na téma životnost motoru, když čtu zdejší komentáře nabývám dojmu, že každý soukromě najede alespoň 50 000 Km ročně, při průměrném nájezdu 15-20 000 Km za rok i kdyby ten motor vydržel 250 000 Km je to 10 let provozu a navíc běžný zákazník co kupuje nové vozy nedrží auto doma 10-15 let. Ke kultivovanosti a spotřebě tak 1.2 TSI vs 1.0 TSI silnější verze v Rapidu, 1.0 TSI má lepší průběh točivého momentu, menší spotřebu jediné v čem vede 1.2 TSI je zvukový projev při vysokých otáčkách, ale Fabia jaksi není dálniční speciál, 90 Km/h a 120 Km/h je motor krásně tichý.
Nejlepší na tom je, že nejhlasitější odpůrci a největší kritici obvykle vlastní 10-15 let starý vůz a umí jen blbě kecat. Doporučuji si dané auto nejdřív vyzkoušet a pár set Km s ním najet, ale to by si pak dotyční jedinci museli přiznat, že jejich opěvovaná O1 s 1.9 TDI má daleko horší jízdní vlastnosti, menší komfort a o zvukovém projevu motoru ani nemluvě.
Dřívější 1.2 HTP bylo už opravdu na hraně. Proto si myslím, že ta 1.0 MPI je prostě už za hranou i pro toho, kdo jezdí převážně krátké trasy. Kdyby tam dali 1.2 nebo 1.4, tak by to bylo pro dané účely použitelné.
BTW Nikdy jsem neměl Octavii, ani diesel, a 10-15 let starý vůz jsem nedávno vyměnil za nový.
Na chvíli nám shodou okolností v rodině přistála fabka 1,2HTP a to poslední, co bych o ní řekl, že to s motorem bylo na hraně. Leda pokud by to bylo kombi a sloužilo coby rodinné auto.
Problém je, že hodně lidí si koupí Fabii jako rodinné auto, které vozí rodiče, dvě děti a ještě věci v kufru. A v hodně případech jako bonus se základní motorizací. Ale pokud chci auto na popojíždění po městě (děti do školy a do různých kroužků, nákupy atd. prostě více méně cesty kolem 5-15 Km) je 1.0 MPI plně dostačující a tyhle popojížděčky mu vadí podstatně víc něž nějakému 2.0 TSI a i cena údržby je někde jinde. Dlouho jsme na tohle měli Renault Clio 1.2 co mělo 54 kW a perfektně to stačilo. Žádná Fabia není na lítání ve 4 lidech a s plným kufrem po dálnici nebo na závody do vrchu, ale z bodu A s tím do budu B dojedeš. Ani není možné porovnat 5 let staré auto s novým a říct no za tyhle prachy mám auto o segment výše, lepší motor atd. ANO máš! Ale 5 let staré...
Jak sem psal výše, na popjížděčky po městě v 1-2 lidech nebo na nákupy atd je lepší ten Smart, je menší, lehčí, všude se vejde, žere stejně, není to tuctovka.
Na na dálky někam na moravu atd nebo na výlety je stejná pitomost jak smart, tak litrová fabie či cokoliv podobného. Tak pokud tyhle pidmotůrky přetíž, obsadíš auto rodinkou a bágly a začneš honit po okreskách a dálnici žerou víc jak 4válce dvoultry, někdy to dokonce atakuje i V6 >:D
No můj názor je, že je to velmi na hraně. Měl jsem ji půjčenou od prodejce a jízda s ní je umíráček, prostě auto dobré pro klidného a hodného dědu, ne pro běžnou jízdu mezi městy v provozu.
zmensenie prednych svetlometov aj koniec dizla chvalim ( presne tieto dva kroky som si zelal ) .... este ponuknut aj nejake 4 benzinove valce casom a nakoniec to bude vcelku zaujimava volba v B segmente :yes:
Facelift se podle mého subjektivního názoru povedl. Motory 1.0 MPi mi pro auto velikosti a hmotnosti Fabie přijdou opravdu málo (na dnešní dobu). Nedivil bych se,kdyby se běžný městský a mimoměstský potencionální uživatel Fabie poohlédl spíš po 5dv Škodě Citigo