Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tohle je modernizovaná Škoda Fabia. Má diodová světla a výhradně zážehové motory

David Bureš David Bureš 8. 2. 2018
13
331
Zobrazit náhledy (13)
Škoda Fabia 2018 Škoda Fabia 2018 Škoda Fabia 2018 Škoda Fabia 2018 Škoda Fabia 2018 Škoda Fabia 2018 Škoda Fabia 2018 Škoda Fabia 2018
Fabia se nově spolehne výhradně na zážehové litrové tříválce, které u vybraných verzí doplní filtr pevných částic. Z novinek to však není všechno.

Třetí generace Škody Fabia je na trhu již od roku 2014, a tak je nejvyšší čas na její modernizaci. Po prvních nákresech inovované varianty automobilka zveřejnila i její první fotografie. Veřejnost ji bude mít možnost poprvé spatřit na březnovém ženevském autosalonu. Do prodeje pak modernizovaná Fabia vstoupí v druhé polovině roku.

Modernizovanou Fabii bude možné na první pohled poznat díky přepracované přídi. Nově tvarovaná maska chladiče více prostupuje do předního nárazníku, jiný tvar dostaly také hlavní světlomety. Ty vůbec poprvé budou moci být diodové, s LEDkami se počítá i pro zadní skupinové svítilny. Novinkou budou i příplatková 18palcová kola, která budou za příplatek nabízena pro verzi hatchback.

360p720p

Do interiéru mladoboleslavský výrobce nechal nahlédnout jen prostřednictvím přiloženého videa. To potvrzuje přepracovaný přístrojový štít, Škoda dále slibuje jiné dekorační prvky nebo nové dvoubarevné vzory na čalounění sedadel. Infotainment Swing pak místo stávající pětipalcové obrazovky dostane 6,5palcovou. Navigaci doplní informace o dopravě v reálném čase.

Vedle designových úprav se dočkáme i rošády v nabídce motorů. Podle očekávání z portfolia kvůli nadcházejícím emisním normám vypadne turbodiesel 1.4 TDI dnes nabízený ve dvou verzích s 66 a 77 kW a místo toho se Fabia spolehne výhradně na benzinové motory.

Konkrétně půjde o známé litrové tříválce nabízené již v dnešním provedení Fabie. Dvě základní varianty s 44, respektive 55 kW budou atmosférické, s nepřímým vstřikováním paliva (1.0 MPI), dvě zbývající varianty se 70 kW, respektive 81 kW budou přeplňované turbodmychadlem a doplněné přímým vstřikováním (1.0 TSI). Právě obě verze turbomotoru budou nově disponovat filtrem pevných částic.

Všechny jednotky budou spárovány s manuální převodovkou, vrcholné 1.0 TSI bude stejně jako dnes možné za příplatek pořídit také se sedmistupňovým DSG.

Fabia se v rámci modernizace více zaměří i na bezpečnost, když rozšíří nabídku elektronických pomocníků. Konkrétně nově nabídne sledování mrtvého úhlu, které bude sledovat vozidla jak při jízdě na dálnici, tak třeba při couvání na parkovišti. Novinkou bude též automatické přepínání tlumených a dálkových světel.

Úpravou pak projde i dnes už legendární škrabka ve víčku nádrže. Nově totiž umožní změřit hloubku dezénu pneumatik. Z nabízených prvků Simply Clever se můžeme těšit i na USB konektory pro pasažéry na zadních sedadlech nebo příplatkový oboustranný koberec v zavazadlovém prostoru. Kombík pak v boční přihrádce zavazadelníku nově nabídne přenosnou diodovou svítilnu.

Model Fabia je součástí nabídky Škoda už od roku 1999, od té doby se prodal již ve více než čtyřech milionech kusů. Aktuální třetí generace prodávaná od roku 2014 už překonala hranici 500.000 prodaných kusů. Dnes jde z globálního hlediska o třetí nejprodávanější model značky, hatchback se nejvíce prodává v Německu, Velké Británii a Polsku, kombík zase boduje v Německu a u nás.

ZOH:

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Tříhrnek
| 14. 2. 2018
tak tomu snad ani sam neveris, ne? kdybychom umeli udelat 100kWh baterku vazici 40kg (cca ekvivalent plne nadrze maleho vozu), nikdo by jich tam necpal 12 paralelne spojenych za ucelem ucinnejsi rekuperace.
Avatar - white label
Meanwhile in space
| 11. 2. 2018
Nějaká reakce na reakce by nebyla...?
Avatar - white label
Meanwhile in space
| 10. 2. 2018
Tak jsem si k vůli této tvé reakci přečetl celé vlákno, a můžu ti zodpovědně napsat, že ta tvoje poslední otázka je naprosto trefná, ovšem ne pro PM, ale pro TEBE!
Důležitě a přitom dětinsky tu řešíš (resp. chytáš za slovo) naprosto nepodstatnou věc, jasně a logicky šlo primárně o to, že to auto má "nalítáno" hodně na "jedno nabití", a je úplně jedno jestli se místo hodně použije půl mega, mega, nebo 10/100 mega..., protože u auta je i půl mega dost "hustý" nájezd. Stejně důležitě by mohl někdo podobně "argumentovat", že u auta je přece podstatný nájezd (v km), a ne to, kolik to ho "nalítá" v nějaké raketě apod. A další by klidně mohl oponovat, že ta Tesla na to nepotřebovala ani to jedno nabití a dokonce ani baterky atd. A k tomu samozřejmě arogantně dodat: "sakra to nikdo nemate aspon zakladni vseobecnej prehled, ze vas takovej nesmysl hned netrkne do oci???"
Takže nakonec buďme rádi, že každý nemá tak silnou potřebu exhibovat tady, za každou cenu, svůj "zakladni vseobecnej prehled"..., čímž se znovu dostáváme ke tvé vlastní závěrečné otázce.
Avatar - Pekelná Micinka
Meanwhile in space
| 10. 2. 2018
Já si na něco stěžuji? A došlo ti, že už ten úvodní příspěvek byl vtip? Navíc zkopírovaný, takže jsem neměl ani nejmenší potřebu ověřovat, jestli jsou uvedená čísla reálná. Já se nevyjadřoval k žádnému tématu, už jen z toho důvodu, že jsem to "téma" vytvořil. Ty si měl potřebu se vyjádřit k tomu, že ta čísla jsou blbě a že: "sakra to nikdo nemate aspon zakladni vseobecnej prehled, ze vas takovej nesmysl hned netrkne do oci???"

Řekl bych, že dokonce všeobecný přehled by mohl začínat v první třídě, protože na začátku vět se píší velká písmena. A to, že si pohodlný je dělat třeba na mobilním zařízení, je také svého druhu prohřešek, stejně jako neověřit si fakta v příspěvku psaném v nadsázce. A ano, forma je pro mě, případ od případu, stejně důležitá jako obsah.

Jinak by mě opravdu zajímalo, kde se o kosmických rychlostech učí, protože na základní škole to nebylo a na střední jsem třeba já měl fyziku jen v prvním ročníku a nevzpomínám si, že by to bylo probíráno. Možná na gymnáziích. A také je dost možné, že to před x lety nebylo v osnovách. Vymlouvat se na to nebudu, ale nepovažuji to za součást všeobecného přehledu. Ten pojem jsem slyšel, ale vysvětlit bych ho neuměl, natož si pamatovat jeho číselné hodnoty. Myslím, že většina lidí to co nepotřebuje a nepoužívá stejně zapomene. Nevidím tedy důvod, proč se nad rámec již dosaženého vzdělání učit něco, co nebudu používat a vím, že to tím pádem zapomenu. S vyjímkou jazyků.
Meanwhile in space
| 10. 2. 2018
a na co si vubec stezujes??
napises uplnej blabol a kdyz te opravim, tak ses dotcenej, protoze podle vlastnich slov o tematu vubec nic nevis.
tak proc se k tomu vubec vyjadrujes??
to to nutkani vypadat chytre a zajimave bylo tak neodolatelny??

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku