Tohle je modernizovaná Škoda Fabia. Má diodová světla a výhradně zážehové motory
Třetí generace Škody Fabia je na trhu již od roku 2014, a tak je nejvyšší čas na její modernizaci. Po prvních nákresech inovované varianty automobilka zveřejnila i její první fotografie. Veřejnost ji bude mít možnost poprvé spatřit na březnovém ženevském autosalonu. Do prodeje pak modernizovaná Fabia vstoupí v druhé polovině roku.
Modernizovanou Fabii bude možné na první pohled poznat díky přepracované přídi. Nově tvarovaná maska chladiče více prostupuje do předního nárazníku, jiný tvar dostaly také hlavní světlomety. Ty vůbec poprvé budou moci být diodové, s LEDkami se počítá i pro zadní skupinové svítilny. Novinkou budou i příplatková 18palcová kola, která budou za příplatek nabízena pro verzi hatchback.

Do interiéru mladoboleslavský výrobce nechal nahlédnout jen prostřednictvím přiloženého videa. To potvrzuje přepracovaný přístrojový štít, Škoda dále slibuje jiné dekorační prvky nebo nové dvoubarevné vzory na čalounění sedadel. Infotainment Swing pak místo stávající pětipalcové obrazovky dostane 6,5palcovou. Navigaci doplní informace o dopravě v reálném čase.
Vedle designových úprav se dočkáme i rošády v nabídce motorů. Podle očekávání z portfolia kvůli nadcházejícím emisním normám vypadne turbodiesel 1.4 TDI dnes nabízený ve dvou verzích s 66 a 77 kW a místo toho se Fabia spolehne výhradně na benzinové motory.
Konkrétně půjde o známé litrové tříválce nabízené již v dnešním provedení Fabie. Dvě základní varianty s 44, respektive 55 kW budou atmosférické, s nepřímým vstřikováním paliva (1.0 MPI), dvě zbývající varianty se 70 kW, respektive 81 kW budou přeplňované turbodmychadlem a doplněné přímým vstřikováním (1.0 TSI). Právě obě verze turbomotoru budou nově disponovat filtrem pevných částic.
Všechny jednotky budou spárovány s manuální převodovkou, vrcholné 1.0 TSI bude stejně jako dnes možné za příplatek pořídit také se sedmistupňovým DSG.
Fabia se v rámci modernizace více zaměří i na bezpečnost, když rozšíří nabídku elektronických pomocníků. Konkrétně nově nabídne sledování mrtvého úhlu, které bude sledovat vozidla jak při jízdě na dálnici, tak třeba při couvání na parkovišti. Novinkou bude též automatické přepínání tlumených a dálkových světel.
Úpravou pak projde i dnes už legendární škrabka ve víčku nádrže. Nově totiž umožní změřit hloubku dezénu pneumatik. Z nabízených prvků Simply Clever se můžeme těšit i na USB konektory pro pasažéry na zadních sedadlech nebo příplatkový oboustranný koberec v zavazadlovém prostoru. Kombík pak v boční přihrádce zavazadelníku nově nabídne přenosnou diodovou svítilnu.
Model Fabia je součástí nabídky Škoda už od roku 1999, od té doby se prodal již ve více než čtyřech milionech kusů. Aktuální třetí generace prodávaná od roku 2014 už překonala hranici 500.000 prodaných kusů. Dnes jde z globálního hlediska o třetí nejprodávanější model značky, hatchback se nejvíce prodává v Německu, Velké Británii a Polsku, kombík zase boduje v Německu a u nás.
ZOH: