Elektronika v automobilech přebírá hlavní úlohu, čistě mechanicky ovládaných částí ubývá. Hrozí nebezpečí od hackerů, kteří se nabourají do vašeho vozu?
softwaroví dodavatelé si za bezpečností svých produktů stojí
sem tak sw dodavatelem a to jak třeba celého reseni nebo jen dodavek vlastnich hw komponentu, kde samozrejme je nejaky sw a když je nejaky problém, tak se každý dusuje, ze to jeho zarizeni je OK. často jsou ty problémy na strane komunikace a pak se musí vzit analyzator, osciloskop, nebo linku jednoduse odposlechnout a dokázat, ze chyba není na me strane. tahle sem nachytal i velmi drahého a renomovaného svetovyho dodavatele, kterej celej problém několik mesicu hazel na me a byl velmi arogantni.
takze jestliže někdo tvrdi, je zeho sw je ok, tak tomu neverim, i kdyby to jen rozblikavalo ledku...
Pokiaľ autá a systémy nebudú spravované na diaľku povedzme obdoba Online servisu :-) tak autá budu relatívne v bezpečí. Dnes by to vyžadovalo aby hacker bol v blízkosti vozidla.
Každopádne mi to príde ako vtip ak by niektorá automobilka navrhla software tak že základne súčasti ako bezpečnosť, riadenie motora a iné prvky vozidla by boli spojené s okruhom resp. softvérovou vrstvou, ktorá by umožňovala tieto informácie a nastavenia zdielať extérne (napr. Remote Access pomocou internetu). To by bolo dosť trúfalé! Preto by tieto softvérové vrstvy mali byť separované a navzájom o sebe by nemali vedieť.
Ak by ale predsa niekto chcel spraviť obdobu Online servisu (diagnostika atp. na diaľku) mal by to riešiť minimálne šifrovaním na úrovni hardvéru a nie softvéru. Vytvoriť vlastný komunikačný (šifrovaný protokol) viazaný na softvér výrobcu a VIN čísla auta príklad ako je IMEI v mobilných telefónoch. Ak by aj došlo k zneužitiu :-) okruh kto to mohol urobiť ;)
No já si právě myslím, že automobilky jsou troufalé až až a lačné po informacích, takže bych se nedivil kdyby bylo právě všechno spojené se vším, přecijen stačí aby řídící jednotka sbírala informace a měla přístup k bluetooth, případně wi-fi, kde se dosah signálu měří na desítky i stovky metrů, případně to může být řešeno přes satelit a auto tak může klidně komunikovat s mateřským závodem, ani by to někdo tušil. Nevidím důvod, proč by to nešlo, při dnešních možnostech to může být malá krabička někde pod blatníkem... a pokud se nepletu, u F1 už uměli na dálku upravit chování jedoucího auta, tak proč by někdo nemohl třeba na dálku zablokovat brzdy, nebo volant?
"Jejda miláčku oni mě hekli a já nabourala" zamžourá vyfintěná blondýnka na svého sponzora zpoza megadlouhých řas a bude vymalováno....(přičemž sponzor nebude mít ani tucha, že trojský kůň s časem spuštění za devět měsíců bude vydáván za jeho copyright...)