Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Mohou hackeři převzít kontrolu nad autem? Možné to je

Elektronika v automobilech přebírá hlavní úlohu, čistě mechanicky ovládaných částí ubývá. Hrozí nebezpečí od hackerů, kteří se nabourají do vašeho vozu?
Zpět na článek
28. 7. 2013 19:20
29. 7. 2013 09:49
29. 7. 2013 12:28
29. 7. 2013 12:16
28. 7. 2013 19:19
To chce kýbl vody a potom mokrej hadr na hlavu pane Dragoun
Vokurková sezóna je v plném proudu, že ?
Rozbalit vlákno
1
28. 7. 2013 20:10
Re: To chce kýbl vody a potom mokrej hadr na hlavu pane Drag
Byl by to zajimavy a zamyslenihodny clanek, kdyby autor nezapomel prilozit video, ktere ho k jeho napsani primelo. [odkaz]
Avatar - Stejsn
28. 7. 2013 19:20
Jezdím 1203kou
a teď jsem na vás frajeři zvědavej :-)
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Pekelná Micinka
28. 7. 2013 19:45
Re: Jezdím 1203kou
>:-[] Ta se dá hackovat jen šroubovákem a 16kou klíčem. ;-)
Avatar - Stejsn
29. 7. 2013 08:13
Re: Jezdím 1203kou
Čoveče, 16ka je snad jedinej klíč, kterej na celý dvanácettrosce nenajde uplatnění :-)
Avatar - Pekelná Micinka
29. 7. 2013 11:45
Re: Jezdím 1203kou
Jsem to blbě tipnul. :-)
29. 7. 2013 09:36
Re: Jezdím 1203kou
>:D Čo by som na tak starej rárohe chcel hackovať? Tie vozy už patria do železa >:D
28. 7. 2013 21:29
softwaroví dodavatelé si za bezpečností svých produktů stojí
sem tak sw dodavatelem a to jak třeba celého reseni nebo jen dodavek vlastnich hw komponentu, kde samozrejme je nejaky sw a když je nejaky problém, tak se každý dusuje, ze to jeho zarizeni je OK. často jsou ty problémy na strane komunikace a pak se musí vzit analyzator, osciloskop, nebo linku jednoduse odposlechnout a dokázat, ze chyba není na me strane. tahle sem nachytal i velmi drahého a renomovaného svetovyho dodavatele, kterej celej problém několik mesicu hazel na me a byl velmi arogantni.
takze jestliže někdo tvrdi, je zeho sw je ok, tak tomu neverim, i kdyby to jen rozblikavalo ledku...
Rozbalit vlákno
0
29. 7. 2013 09:49
Software
Pokiaľ autá a systémy nebudú spravované na diaľku povedzme obdoba Online servisu :-) tak autá budu relatívne v bezpečí. Dnes by to vyžadovalo aby hacker bol v blízkosti vozidla.

Každopádne mi to príde ako vtip ak by niektorá automobilka navrhla software tak že základne súčasti ako bezpečnosť, riadenie motora a iné prvky vozidla by boli spojené s okruhom resp. softvérovou vrstvou, ktorá by umožňovala tieto informácie a nastavenia zdielať extérne (napr. Remote Access pomocou internetu). To by bolo dosť trúfalé! Preto by tieto softvérové vrstvy mali byť separované a navzájom o sebe by nemali vedieť.

Ak by ale predsa niekto chcel spraviť obdobu Online servisu (diagnostika atp. na diaľku) mal by to riešiť minimálne šifrovaním na úrovni hardvéru a nie softvéru. Vytvoriť vlastný komunikačný (šifrovaný protokol) viazaný na softvér výrobcu a VIN čísla auta príklad ako je IMEI v mobilných telefónoch. Ak by aj došlo k zneužitiu :-) okruh kto to mohol urobiť ;)

Asi moc píšem >:D no verím že toto si fixnú ;)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - ludeco
29. 7. 2013 12:28
Re: Software
No já si právě myslím, že automobilky jsou troufalé až až a lačné po informacích, takže bych se nedivil kdyby bylo právě všechno spojené se vším, přecijen stačí aby řídící jednotka sbírala informace a měla přístup k bluetooth, případně wi-fi, kde se dosah signálu měří na desítky i stovky metrů, případně to může být řešeno přes satelit a auto tak může klidně komunikovat s mateřským závodem, ani by to někdo tušil. Nevidím důvod, proč by to nešlo, při dnešních možnostech to může být malá krabička někde pod blatníkem... a pokud se nepletu, u F1 už uměli na dálku upravit chování jedoucího auta, tak proč by někdo nemohl třeba na dálku zablokovat brzdy, nebo volant?
29. 7. 2013 12:16
Jejda
"Jejda miláčku oni mě hekli a já nabourala" zamžourá vyfintěná blondýnka na svého sponzora zpoza megadlouhých řas a bude vymalováno....(přičemž sponzor nebude mít ani tucha, že trojský kůň s časem spuštění za devět měsíců bude vydáván za jeho copyright...)
Rozbalit vlákno
0