Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Volkswagen California oficiálně: Základy osobního vozu a plug-in hybrid se čtyřkolkou

Marek Bednář
Diskuze (3)

Prostřední obytný volkswagen nebude založen na Fordu Transit. Automobilka ho představila s technikou multivanu. Kromě nové kuchyňky má také dvoje posuvné dveře už v základu a je to první vůz na platformě MQB, který nabídne plug-in hybrid a pohon všech kol zároveň.

Zatímco běžný transporter nové generace bude přeznačkovaný Ford Transit, obytný model California si Volkswagen drží pod vlastní střechou. Postavil ho na základech nového multivanu, což znamená pro prostřední obytný volkswagen několik novinek.

Začněme ale tím nejdůležitějším – interiérem. Nová california bude k mání, podobně jako dosud, v několika provedeních. Všechna jsou založena na prodloužené verzi multivanu; dosud california stála na krátké verzi dodávky T6.1. To znamená větší vnitřní prostor; vůz je konkrétně dlouhý 5.173 mm, tedy o 269 mm delší než dosud. Také mají všechny už ve standardní výbavě výklopnou střechu s dvoulůžkem a posuvné boční dveře na obou stranách.

Video se připravuje ...

Základní provedení se jmenuje Beach, nabídka pokračuje verzemi Beach Tour a Beach Camper. Ta je první, která dostane kuchyňku, ovšem „jen“ v podobě malé vestavby v zádi vozu, podobně jako nabízí menší Caddy California. Dvě nejvyšší provedení Coast a Ocean nabídnou větší pevnou kuchyňku na řidičově straně vozu. Navzdory tomu i jim zůstávají dvoje boční posuvné dveře.

Volkswagen California Ocean Volkswagen California Ocean

Základní verze Beach je v podstatě osobním multivanem se šesti sedačkami – po dvou ve třech řadách – a manuálně zvedací střechou, která skrývá lůžko o rozměru 2.054 × 1.137 mm. Verze Beach Tour přidává otočné přední sedačky, skládací židličky uložené v kapse na pátých dveřích, osvětlení prostoru nad lůžkem ve výklopné střeše, přídavný 12V akumulátor o kapacitě 40 Ah či displej k ovládání některých kempovacích funkcí vozu v C-sloupku na pravé straně vozu. Má pět sedaček a umožní sklopení opěradel pro rozložení druhé matrace o rozměrech 1.980 × 1.330 mm, která je za jízdy složená na polici v zavazadelníku.

Rovněž pětimístná California Beach Camper je schválená pro provoz jako obytné auto, má totiž v zádi navíc k výbavě verze Beach Tour již zmíněnou vestavbu s plynovým vařičem, úložnými prostory a 230V zásuvkou. Pro její použití je třeba otevřít výklopnou záď, která slouží i jako stříška při dešti.

Volkswagen California Beach Volkswagen California Beach

Druhé nejvyšší provedení Coast nabízí čtyři místa k sezení – v druhé řadě jsou dvě individuální křesla – a další baterii pro obytnou vestavbu navíc. Ta je pevná, zabírá většinu levé strany auta a oproti minulé californii je vyvinutá zcela nově. Kromě větších úložných prostor má i dřez s 28l nádrží na čistou vodu, vyjímatelný skládací stůl, jeden plynový hořák a ledničku výsuvnou z přední části kuchyňky, podobně jako nabízí Grand California. Dolní lůžko je však menší – má jen 1.980 × 1.060 mm.

Vrcholná verze Ocean nabídne jiný potah sedaček a oproti coastu navíc automatickou klimatizaci, vyhřívání předních sedadel, nezávislé topení, schránku ve stropě v zadní části vozu a dodatečnou 230V zásuvku. Všechna provedení vyjma základního Beach také nabídnou zatemňovací systém pro okna a závěsné brašny, které pasují do oken mezi sloupky C a D. Zmíněný displej v C-sloupku ovládá veškeré kempovací funkce zadní části vozu a ukazuje také stav baterií či naplnění nádrží na čistou či šedou vodu.

Video se připravuje ...

Poprvé čtyřkolka a plug-in hybrid zároveň

Jednu z dalších novinek přináší nová california jako první ze všech aut na platformě MQB. Jde o kombinaci plug-in hybridního pohonného ústrojí s pohonem všech kol. Systém s obchodním označením eHybrid má kombinovaný výkon 180 kW (245 k), zatím však není známá kapacita trakční baterie či způsob pohonu zadní nápravy.

Volkswagen si také zatím nechává pro sebe, zda vůz čerpá energii pro dobíjení 12V akumulátorů obytné vestavby z trakční baterie, pokud by hrozilo jejich vybití. Uvádí však, že je s touto verzí možné táhnout až 2 t těžký přívěs. Kromě provedení eHybrid je k mání také 110kW turbodiesel a 150kW zážehový motor; v obou případech půjde jistě o stejné dvoulitrové čtyřválce, které jsou v nabídce pro multivan, což znamená pohon předních kol.

Volkswagen California Ocean Volkswagen California Ocean

Novou californii bude možné předobjednávat od června letošního roku a první kusy se k zákazníkům dostanou někdy v druhé polovině letoška. Navíc, Volkswagen nám ji předvádí naživo v Berlíně a na první osobní dojmy vás nenecháme dlouho čekat.

Video se připravuje ...

Marek Bednář
Diskuze (3)

Doporučujeme

9. 5. 2024 23:55
Re: California
ad 1. v Californii 6.1 jsi mohl mit dokonce 7 mist a spani na strese, to nova neumi
ad 3. kdyz jsi si koupil druhou markyzu, mohl jsi mit dve stejne, jako v nove, listy jsou po obou stranach
ad 4. tak i v 6.1. je snadno sundavatelna
9. 5. 2024 09:51
California
No neškodilo by, kdyby se i v čechách člověk z premiery dozvěděl to co v německu. Docela hezky popsáno zde:
https://www.autobild.de/…re-25866041.html

1.Podle mne super že bude verze "Multivan se spaním ve střeše". To doteď nebylo. Klasický šestimístný auto na celý roka a možnost přespání na dovolený. :yes:
2. Varianta pět míst na jízdu a 4 místa na spaní je taky super
3. Samostatný sedačky ve všech verzích (různý počet dle varianty) tomu neskutečně pomohou. Ta dosavadní lavice bylo peklo. :yes:
4. Snado sundavatelná markýza a rozšíření funkčních zón na obě strany auta je další plus :yes:
5. Uvidíme co ty postele, které jsou dle článku užší.
Myslím ale, že pro čechy verze 6 míst a spaní nahoře bude ideální. Dolu si dobastlí vlastní spaní dle potřeby nebo doplní spacím paketem z multivanu (lze vyndat).
8. 5. 2024 09:50
Zklamání
Zaprvé, koncept Californie Ocean vypadal o dost lépe. Ale dobře, to se dalo čekat, asi by to bylo moc drahý, ale proč teda lákat lidi na koncept a pak to ošulit do výroby? Zklamání = očekávání - realita, to ve VW nevědí?

Zadruhé, štve mě nepraktičnost nové Californie Beach. Stará verze (T6.1) byla mnohem praktičtější, protože ji člověk mohl normálně využívat celoročně jako Multivan a vevnitř byl výklopný jednoplotýnkový vařič, který tam v sklopeném stavu skoro nepřekážel.

Teď ta nová verze má šuplík, který zabere půl kufru. Navíc člověk musí otočit prostřední sedadlo, které tam pak ještě překáží v nohách? Proč, proboha?