Starší motor lepší než novější? V případě rotačních motorů typu Wankel japonské Mazdy toto skutečně platí. Minimálně pokud chcete ze sériového motoru dostat více koní.
Všetky motory sú úspornejšie, výkonnejšie, pre bežnú jazdu príjemnejšie, síce niektoré mali detské nemoci. Ale to sa stáva pri každom novom motore. Kde je prosím to zhoršenie?
Kde je zhoršení bych se zeptal majitelů Fordu Focus 1.0EB s najetými 160tis km. Nebo se můžeš zeptat vlastně mě s Tiguanem 1.4TSI twincharge s najetými 65000km. Já tomu dětské nemoci neříkám. Zhoršení totální, markantní a úplně ve všem.
Můj Forester 2.0i 92kW nejel o moc hůř než můj Tiguan 1.4TSI 110kw. První chyba na motoru (asi vačka->málo oleje) se projevila asi při 150tis. Další majitel s ní ale najel dalších 150tis. Spotřeba Foresteru i Tiguanu byla na chlup stejná. Až CX-5 2.0i má o poznání nižší spotřebu.
Tak spritomonitor vraví, že priemer 110kw Tiguanov je 8.68l a u 92kw Foresterov je to 9.92l. Jediná vec je, že časť Tiguanov je 2WD.
Tú rozprávku o tom, ako ide atmosférických 92kw a 184 Nm lepšie ako oturbených 110kw a 250Nm prosím nie - veď už papierovo je 0-100 10,7s s 9.2s a vieme, aké to bude pocitovo.
To že koncern prvú generáciu TSI totálne *** je známa vec. O 1.0EB som nezachytil, že by trpeli nejakými fatálnymi problémami, iba zkraja produkcie nejaký problém s chladením, pokiaľ viem.
Jasné, ak je pre teba spoľahlivosť na prvom mieste tak nepriamovstreková atmosféra ma lepšie predpoklady (aj keď to neplatí vždy), ale vo všetkom ostatnom sú turbá lepšie.
Tá CX5 je benzín, alebo diesel?
Čo som pozeral, tak TSI motory v napr nižšej strednej triede majú dosť dobrú spotrebu. Lepšiu ako 2,0 motory od Mazdy, ktoré sú v tomto ohľade tiež úplne v pohode.
Samozrejme u SUV je spotreba s rovnakým motorom vyššia ako u nižšieho auta.
Možno by som povedal, že nie po 20 rokoch, ale povedzme 300 000 a viac km. Potom sa ukáže, ktorý motor bol kvalitný. Sú autá, ktoré to najazdia za pomerne krátky čas.
Za 20 rokov sa ale prejaví už všetko - aj korózia. 20 rokov je ale poriadne dlhá doba - dnešné autá tu už nebudú, alebo budú u 4 majiteľa stáť pokazené na dvore.
Aj dnes je už skôr raritou stretnúť auto staršie ako 20 rokov.
A sedlal si někdy Wankel? ;-) Ona je to sranda s tím jezdit. Takový kult trochu. Fandové jsou kovaní. Já mám 3 a baví mne hodně. >:-[] A nová Mazda3 prostě šetří cca 250-300 USD na autě no za tu nápravu :-( Štve mne to, ale nenaděláme nic... Doufejme třeba v MPS s nezávislým zavěšením někdy v 2020+ RX8 je šupa, když máš OK kus a jsi trochu znalec wankelu, tak se dá dobře jezdit.
Přesně tak, silnější verze RX8 má výkonu dost, navíc to auto těží z vynikajícího podvozku a rozložení hmotnosti. Výkonných aut (včetně suv) je mraky, ale schopných aut je málo. A RX8 je jedno z neschopnějších. Wankel tomu autu sedne jak * na hrnec, bohužel pověst tomu autu kazí jeho spolehlivost a trvanlivost.
Minule som videl jednu kočku na RX8. Predpokladám, že sa jej auto veľmi páčilo, tak si ho kúpila a o jej motore nevedela nič. RX8 by som sa tiež celkom bál. Na trhu je veľa iných dobrých a trvácnejších áut ako RX8. Mne by na pobavenie kľudne stačila MX-5.
Nová Mazda 3 mohla byť dokonalá. Nechápem, prečo sa práve Mazda vzdala viacprvkovej zadnej nápravy v časoch, keď sa k nej napr Honda Civic vrátila. Moju 3-ku by som nemenil za novú.
Nechápem trochu zmýšľanie Mazdy. Nie sú už žiadne skladovky Mazdy 3 a hádam sa už ani nedá objednať. To akože zákazník má čakať? Iné značky majú výpredaje, zľavy na staré modely... Mazda dopredala a koniec.
Jako Wankel Guru souhlasím s fakty. Nenapsal bych lepší, ale jistě výkonější a otevřenější k úpravám. Každopádně, jednou rotary, navždy alespoň trochu budeš rotary (i přes ty nevýhody a mínusy a tak - to k tomu patří, masochismus Wankel majitele prostě) :yes:
Úplný súhlas, mam RX8 par mesiacu, slintal som dlho až som sa konečne odhodlal. A už chápem prečo je to kult to auto je perfektne a ten motor nejde ho nemilovať. Mohlo to trošku menej papať aby sa s tým dalo jazdiť častejší teda presnejšie stále :-)
Po designové stránce se mi líbila jen RX-7, osmička s protisměrnými zadními dveřmi už moc ne. Kdysi jsem se s tím povozil a pamatuju se, že dealer mi dal do kufru flašku náhradního oleje, který se musel dolívat nejpozději po 1000 km... :-O Motor šlo točit až někam k 9000 ot./min, bohužel jeho gradace výkonu nebyla moc přesvědčivá a zoufale tomu chyběl točivý moment. Ani zvukový projev nebyl na sporťák nic moc... Nedostatek krouťáku ve středních otáčkách byl zvláště frustrující vzhledem k tomu, že jízdní vlastnosti byly opravdu vynikající, nizounké těžiště a perfektní vyvážení... Jako řidič jsem ale měl pocit až frustrující podmotorizovanosti a to se jednalo o tu výkonnější verzi... :-O