V roce 2008 uvedla skupina VW zcela novou generaci zážehových čtyřválců EA888. K objemu 1,8 litru krátce nato přibyl i větší dvoulitr. A byl to průšvih!
No trochu ti budu oponovat, od 4500 otáček stabilní výkon, s rapidním poklesem točivého momentu budeš spíš reálně vnímat, jako že se ten motor už trápí, zvlášť když má červené pole kolem sedmi. Holt není to atmo, která ve 5000 teprve ožívá. ;-)
Z hlediska maximální dynamiky auta je nejlepší držet to v té oblasti nejvyššího výkonu, tj. tak, aby po přeřazení neklesly otáčky pod těch 4500. Při dodržení téhle zásady je to pak jedno. Samozřejmě nemá smysl to točit přes 6200, když pak výkon klesá a lze odřazením získat výkon vyšší. Řadit na 4500 je ale nesmysl (z pohledu dynamiky).
Záleží na tom, jaké tam jsou v reálu přeskoky mezi kvalty. Např. odřazením 1-2 při 6500 padnou otáčky až na 3600, tam má smysl točit to do červeného (pokud to poberou gumy). 3-4 už je ten přeskok menší, takže tam funguje třeba 6000->4700 a nemá smysl to točit výš.
Ano, stoprocentně souhlasím, nesmí klesnout pod 4500 ot. Pak máš problém s volbou trati, protože na silnici to neudržíš... no, a nesmíš kouknout na spotřebu, z 35 l. se točí i hlava. :-)
To je nonsens, auto objektívne má maximálny výkon, takže nemôže "prestať ísť" či "vadnúť" a subjektívne ten pocit zrýchľovania podporuje narastajúci zvuk motora.
predjizdis, pekne to zrychluje, tak si rikas ještě das ten kamion a najednou se zatah se snižujícím se tocivym momentem snizuje.
pocitove to prestava jet i když ses v nejvetsim vykonu.
pocitove dokonce lip zrychluje 1.4tdi ve fabii
Hele... je to blbost. Pokud ti přijde, že ve Fabii 1.4TDI zrychluješ líp, než třeba v Golfu GTI, tak se asi nemáme o čem bavit... jsou to tvoje pocity.
Může být, že odkojen šestiválcovou atmosférou čekáš špičku a ona nepřijde... ale to je jiný příběh.
Tady se musím zastat Toptena, nevím jak oktávka RS, ale 1,8 TSI 125, nebo 132 Kw jak dosáhne kolem 5ti tisíc tak se mu moc neche a pod 6 tisíc se to pak lehce plouží, že si říkáš, že by nebylo lepší už zařadit.
No práve 2,0TSI je niekde inde, žiadna lenivosť pri 5000 sa nekoná. Na okruhu radím až nad 6000, práve preto, že to stále pekne ťahá, kdežto trebárs známy s Meganom RS radí už pri 5500, práve preto, že už nepociťuje prínos točenia vyššie.
[odkaz]
[odkaz]
Ako píše Emel, je to blbosť. Prestať zrýchľovať to môže okolo 6500 otáčok, ale to už si aj tak tesne pri obmedzovači, takže to by si snáď preradil sám. Ak tvrdíš, že prestane zrýchľovať pri povedzme 5000, tak to si asi s 2,0TSI nikdy nejazdil.
Ono neide o to ci to prestane zrychlovat, to sa autu s vacsim vykonom nestane ak sa nebavime o vysokych rychlostiach, kde proste odpory nepustia.
Ide o to, ci preradenim neziskas vacsie zrychlenie. Na to su grafy momentu na kolesach vo vstahu k rychlosti, alternativne pilovy diagram tiez nieco napovie ;-)
Odvazne napsano ( vzhledem k ocekavane reakci teoretiku). Lec cista pravda. Je tolik motoru bez krivky s nahorni plosinou, ktere vykonove negraduji - ja bych to nerekl ani o giulii qv, o ktere to mnozi novinari tvrdi. Ani dva motory s plne srovnatelnou krivkou nemusi jet a gradovat pocitove stejne. Je to souhra vsech faktoru, nekdy se tez uvadi ochota jit do otacek. Ale o ten pocit prece jde! topten vi, ze 1,4tdi zrychluje v cislech hur, ale pocitove je vse jinak.
Teoretizovat tady nema smysl. Doufam, ze lide, kteri toto dokazou odlosit, si auta nekupuji kvuli ciselnym udajum, ale hlavne kvuli pocitu z rizeni. Ale obavam se, ze zkousenim se dnes nikdo moc neobtezuje...
Už je to pár let, co jsem na jednom srazíku na dálném východě vyměnil s tím druhým teoretikem na chvilku svou 170kW atmosféru s redline na 9000 za 169kW turbo s placatým vrškem od 4500... tohle je srovnání, o kterém má smysl se bavit a o kterém klidně něco napíšu.
Ale pokud se tu chcete bavit s toptenem o tom, jak jsou moderní turbobenzíny nad 5000 mrtvé, zatímco 1.4TDI jede pocitově jako z praku, asi teda taky nad 5000... tak prosím beze mě. Kdo něco takového napíše, tak je pro mě a) teoretik co v tom nikdy neseděl b) demagog co záměrně kecá nebo c) naprosté poleno, co to fakt nepozná.
170 kW pri 9k? Ze by RX8? To bych si docela i poslechl...
Jinak 2.0 TFSI 155 kW jezdim denne a je to podle me vynorny tocivy motor s prijemnym zvukem. Urcite nemam pocit, ze by byl ve vyssich otackach "mrtvy". Akorat trochu vic zere...
Už jsem to tu psal víckrát, napíšu to znova - aby atmosféra v dynamice stíhala kompenzovat silnější spodek u turba, musela by mít výrazně víc koní. Vzpomínám si na přímé srovnání na letišti a 200k RX-7 FC Turbo sfoukla 230k RX-8 jako svíčku. A GTI-P jede ještě líp, když už se teda odlepí z místa :-) .
Na druhou stranu - RX-8 je prostě sportovní auto a tam to podle mě jenom o dynamice není... i s tím motorem je to skvěle vyvážený celek... a to, že se člověk musí víc snažit, k tomu prostě patří.
No nevím hoši. Jel jsem s TypeR a motor před omezovačem ještě krásně zatáhne, takže to není obecný znak turbo motorů. To je obecný znak mizerně naladěných turbo motorů. Ve VW jsou na to specialisti a co nezmrví mizerným naladěním motoru to dorazí idiotsky seskládanou převodovkou.
asi tak... kazdopadne VW group vychoval z dnesnych vodicov iba šlapačov plynu aby to tahlo uz od volnobehu a hlavne nebolo treba radit alebo pracovat s motorom...
pre mna osobne uplne staci nissan sylvia/skyline style ked turbo zabera na cca 3000 ot... a veselo do 7000+ >:D - kazdopadne s tymto setupom sa neda vyniknut pri merani pruznosti na 4ke 60-100kmh alebo na 6ke 80-120 ...co su parametre tak pre dieslak
ale no tak, Type R či skyline predsa nie sú úplne bežné autá na každý deň. Tam to vami popisované naladenie je žiadúce a majitelia ho aj náležite ocenia. Ale v daily car? Dnešnými vodičmi? Buďme trošku realisti. >:D
No tak TypeR umí být i naprosto normální daily car. Mě osobně teda vyhovoval ten Racing mód a dovedu si představit, že bych tam ani normální mód nepotřeboval. Auto v něm reaguje tupěji a to se mi nelíbí. Každopádně musím konstatovat, že to auto nemá chybu. Jestli to nepokazí se spolehlivostí, což bych u japonce nečekal, tak je dokonalý.
Mainstreamový kupec nie je petrolhead. Mnoho tiežvodičov pomaly ani len netuší aké palivo poháňa auto ktoré šoférujú. Ťažko po takýchto tiežvodičoch chcieť, aby ocenili výkonovú špičku motora. :-)
Jiste, ale prave se tu bavime o tom, jestli maji motory spicku. A nekdo tu mluvi o okruhu.
Bezneho uzivatele spicka bohuzel moc nezajima, takze Sylvia sem klidne patri :-)
Tak normálního řidiče pružnost na 4ku z 60 do 100 nezajímá, protože pokud potřebuje prudce zrychlit např z těch 60ti, tak to určitě nerealizuje na 4ku, ale podřadí si. Blb bude ždímat motor a divit se že to nejede. >:D
Vždyť o tom tu sakra už řádnou dobu hovoříme. Oříznutá špička je zejména znak těch motorů, které jsou laděné na nižší výkon... např. verze 2.0TSI 169kW. Silnější verze, třeba 220kW, mají logicky tu špičku ostřejší.
on v preklade mysli, ze aj tak to nie je top motor/setup ktory by vynikal prave v nejakej extra zabavnej a navykovej spicke... o R modeloch sa kazdopadne diskutuje ako o tych, ktore maju tu gradaciu vykonu celkom OK na pomery koncern turbo motorov
A přitom to nechtělo tak moc. Stačilo by použít normální pístní kroužky a ne milimetr tlustý žebráky a rozvody nechat tak jak byly tj hnaný řemenem. Potom jen zbývá zavést normální interval výměny oleje po max 20 tis a je vymalováno. Motor bude bez problémů fungovat jak má.
Výměna svíček je součástí 2 servisní prohlídky tedy nejpozději po 60 000km, včera jsem na ní byl.
Platinovky nevím.
Ještě doplním že VW mění servisní interval ze dvou let na jeden rok, což je podle mě dobře.
Ty platinovky jsou NGK stejne cislo jako pro Opel Turbo a Opel udava 120tisic km, ale je mozne, ze primovstrik ma vyssi teploty a dalsi naroky na svicky.
To je nesmysl ta svíčka už dávno nemůže pořádně fungovat. Žádná svíčka takhle dlouho nevydrží a není to ani potřeba aby vydržela. Nejsou drahý a výměna je záležitost na půl hodinku až hodinku, tak na co by takový long life svíčky měly být vůbec potřeba.
No tak u normálních aut to zabere do hodiny. U těch nenormálních kde se holt musí sundávat i záležitosti typu anténa ze střechy, zadní sedačky, vyndat rezerva a svěsit vejfuk to může zabrat trochu delší čas. ;-)
Teď jsem viděl na kamarádově Astře svíčky po asi 70 tis. Říkal jsem mu že je prase, že je tam takhle dlouho nechá. Ošvihaný byly úplně dokulata a světe div se odešla mu kvůli tomu zapalovací cívka. Takže naplánovanou výměnu po 120 tisících bych určitě nedodržoval, ale nejpozději po 50 tis svíčky vyměnil. 120 tis je nesmysl.
Jaky motor? 1.4 nebo 1.6 atmosfera? Tam jdou levne svicky s intervalem 60tisic. Do turb jdou platinaky 120tisic km. Osobne jsem menil pri 110tisic km. Nebyl problem, ale radeji jsem je dal driv. Po vymene mirne lepsi paleni hlavne v nizkych nebo naopak vysokych otackach. Ale BFU si asi niceho nevsimne.
Ty atmosfericke motory mivaji problem s civkama, meni je tam jak na bezicim pasu. 1.4Turbo je ten samy motor co 1.4atmo, stejne civky Delphi a vsechno ok. Takze myslim, ze to delaji ty obycejne svicky. Nevim, jestli tam jde dat iridiove, kdyz ne, tak menit nejpozdeji pri 60tisickm, spis ale driv, nebo pravidelne sledovat stav elektrod poslednych par tisic km.
Každé auto je iné a nie každé také náchylné na poškodenie cievky. Dva príklady oba na Japonských autách.
1) auto, hladký benzín MPI sviečky absolvovali o 40 tisíc viac ako mali a po výmene za nové nebolo poznať rozdiel. To boli nejaké Densa, tuším platinové, ale určite najlacnejšie pre daný motor. Nájazd 130tisíc.
2) staršie auto, tiež MPI. klasické medené sviečky za 3Eura. Nájazd prešvihnutý trojnásobne(90 tisíc na medi). Na štvrtom valci už bola vnútorná elektróda úplne preč(neviem ako dlho), ale motor stále pálil ako mal a prešiel bez problémov aj emisnou. Po výmene, žiadna citeľná zmena v reakcii motora, chode ani spotrebe.
Ešte doplním, že obe to boli novšie auta, kde by sa elektronika určite sťažovala, keby údaje na Lambda sonde neboli v poriadku.
Ryccardo, zalezi od motora a od sviecky.:
Toyota ofiko servisny plan v USA:
"Iridium spark plugs last longer than conventional spark plugs–up to 110,000 miles." ;-)
S tolika často i fatálními závadami člověk nechápe, co dělají vývojová oddělení. Jestli ty motory vůbec zkoušejí na stolicích a v provozu. Pokud ano a na typické závady nepřijdou, mají blbé zkušební metody. Ale pokud na závady při testech přijdou a motory přesto schválí do výroby, zasloužili by opravdu zkrachovat
Ono je taky důležité jak se k tomu výrobce postaví - když onehdá Toyota pustila do světa svoje slavné 1ZZ-FE, které začalo po pár letech konzumovat díky špatně navrženému pístu olej po litrech, tak bezplatně vyměňovala polomotor ještě u sedmiletých (!) aut (podmínkou byla serviska). U koncernu bývají problémy s opravou motoru i v záruce....
Te opravim, VW prodava hodne a hodne zmetku, tak je to videt. U nekterych vyrobcu na problemy s motory skoro nenarazis. Viz zde a jinde nedavne clanky pojistoven a nejspolehlivejsich japonskych motorech. VW je levny spotrebak, prodavany draze a tezce vymahatelnou zarukou.
To je jen slabá útěch majitelů koncernových aut. Z mně neznámého důvodu pořád věří, že u jiných značek je to horší. Není a potvrzují to i statistiky. Například tato:
[odkaz]
[odkaz]
Já jsem dodnes nepochopil, jak někdo může udělat napínák rozvoďáku, jehož přítlak se mění s tlakem oleje, takže u volnoběhu a startování je řetěz prověšený jak šňůra na prádlo. Všude jinde léta všichni používají při napínání rozvodu tlakem oleje u napínáku zubovou aretaci, podobou jako např. u pístků zadních brzdičů. Jak se jednou posune pístek ven, aretace přeskočí o zub a nemůže zpět. "Vorsprum durch technik" tady fatálně selhává, ten idiot co to vymyslel byla asi nějaká technická rychlokvaška alá rychlo-právník z Plzně. >:-[]
Co tak slyším, je spousta názorů, po r. 2012 je trochu modifikovaný, tak vyměnit za starý, a hlavně nedopustit karbonizaci motoru- tj. měnit olej po roce při jakémkoliv nájezdu, aditiva, a styl jízdy nejezdit moc pod 2 tis. ot. . Pak by měl furt tlačit.
nekde koncem 2012 mi ho menili, tusim ze nejakej K-ckovej
ten taky preventivne menit po nejakym najezdu?
ses schopnej rict, jakej ma na motor vliv, kdyz se tomu dava kour?
ja sice občas vyzenu pavouky ale většinou to je spis jen na klidnejsi rodinnou jizdu bez velkého vytaceni a většinou s tim jezdi manželka.
ale když vidim, jak se me nekdy snazej drzet s 1.2tsi, tak si rikam, kolik ta 1.2 asi v tomhle rezimu vydrzi, a kolik by vydržela 1.8 kdyby se na to slapalo podobne ...
Pokud se bavíme o 1,8 tsi, nebo TFSI, spíš je indikací spotřeba oleje. Výměna napínáku po sto tisících je asi max, co pro to můžeš udělat. Už o tom psal i Tomáš, všichni se shodují, že je za tím hlavně karbon. Ten přidře pístní kroužky, obalí ventily a postupně může ucpávat olejový kanál k napínáku. Pak začne být volný rozvoďák a vše jde do pr... . Když se podáváš na fóra o TSI-čkách, není na to moc jediný recept, spíš všichni pláčou, kolik je stojí opravy.
Samozřejmě, že jde o karbon. Je to vidět na VŠECH přímovstřikových benzinech. A v součtu s prodlouženými intervaly výměny oleje na 30 000 km je to pouze dobrý obchod pro zločince, co vám to prodal a nikoli pro vás.
Je prostě potřeba hledat auta, v nichž je nepřímý vstřik, který snad už dělá sice jen Fiat (FPT), ale zase je montuje více výrobců do svých aut.
U motorů je lepší, když automobilku vedou technici (jako je tomu u FPT) a ne markeťáci a ekonomové (jako u VW). Z hlediska prodeje je tomu samozřejmě přesně naopak (TSI jsou na 80 000 km zralý na vyhození, na T-Jetech je potřeba mezi 150-200 000 km akorát vyměnit turbo... ale na jednoho prodanýcho T-Jeta nebo MultiAir připadá asi 10 000 000 prodaných TSI...).
Nad tím jsem už kolikrát dumal taky. Podle mě si nastavují parametry testování tak, aby to vydrželo. Tj. motor běží na stolici furt v kuse až natočí požadovaný počet motohodin a je vymalováno, že by někdo testoval motor v reálným provozu asi VW nedělá. Pak to otestují na zákazníkovi a s reklamací ho pošlou do háje. To je jejich typickej přístup.
Už som to písal dávnejšie. Veľmi som sa čudoval keď mi kamoš čo pracoval v autorizovanom servise VW group po návate zo školenia na nové TSI výslovne povedal : Toto si určite nekupuj, aspoň nie prvý rok dva produkcie. Ak tak urobíš, budeš testovať za chodu v praxi. Držal som sa jeho rád a história mu dala za pravdu.
Ono stačí udělat svou práci pořádně. Slyšel snad nekdo o podobně masových problémech v souvislosti s T-Jety od Fiatu? Už je dávají v různých verzích napříč koncernem 10 let a nic. Nebo o turbech s nepřímým vstřikem od Opelu? Nebo o japonských atmosférách od Hondy, Mazdy, Suzuki nebo Toyoty? ...
Zrovna ty opely mely par prasklych pistu, ale vicemene, to bylo mozna 1%. Hodne jich ale bylo v Rusku. Ted prave prichazi novy 1.4turbo primy vstrik a ten ma stejne problemy jako 1.4 TSI Twincharger v roce 2008 - praskaji mu pisty a skube. Takze stat se to muze kazdemu, ale lip to jde pochopit u znacky ktera to zavadi jako prvni, ne u znacky, ktera s takovym motorem prichazi po 10ti letech a dela stejne chyby.
T-Jet je jistota stonásobku, ale je na tom napsáno Fiat, takže je to fuj fuj non-cool a moderní člověk není línej si připlatit si u VW za šmejd. Holt stádní móda není zadarmo, Gucci Vám taky ty svý letošní fantasmagorie nedá za cenu předpředloňských.
MultiAir měl zpočátku problémy s cukáním, řešilo se to v rámci záruky výměnou komplet MultiAir jednotky. Bylo to jen nepříjemné, žádné fataální škody se samozřejmě nekonaly (navzdory i mým očekáváním).
A ještě jeden problém má MultiAir. Pro znalé je to výhoda, jak koupit auto s ním velmi levně (prodávající si myslí, že je motor K.O.). Ostatně něco podobného (byť jiná závada) se týkalo kdysi i pětiválců 20v turbo Pratolla Sera, kdy prodávající dával auto za pusinku s tím, že je motor K.O. a po opravě v ceně 260 Kč byl zase jako nový. Na Multiairu stojí kolem 2 000 Kč a lze tak kupit auto za skutečně nízkou zbytkovou cenu.
Upřímně: pořád čekám, kdy ten MultiAir přeskočí a zničí motor, ale stále marně...
Tieto motory ma zaujimaju - mohla to byt alternativa pre nase auto.
Ked som zhanal nejake realne skusenosti, clovek co menil olej az po predpisanych 30.000km mal vcelku seriozne problemy - mrtvy MultiAir a po case odislo i turbo.
Bavime sa ale o dost vykonnej verzii ktora bola naplno vyuzivana. Chce to proste menit olej po 10 tisic km a urcite to vydrzi.
Tak trapne problemy ako VW to urcite mat nebude :-)
Téměř kamkoliv se člověk podívá v koncernu VW za posledních 10 nebo 15 let, vidí jeden průser za druhým. Zde je pojednáno o velkých TSI. Dalo by se pokračovat malými TSI, HTP pred zavedením Euro5, 2,0TDI PD, choulostivou a cukavou DQ200, 2,5TDI R5 v T5,... Opravdu nechápu proč lidi a firmy ty auta stále kupují a proč jim jdou novináři na ruku, když ta firma evidentně neumí udělat spolehlivý motor.
ja si myslim, ze 2.0 tsi nie je ziadna tragedia, joudovia su majitelia... to by si grupáci a alfáci /twin spark/ mohli podat ruky, ak dopraju nejake ukony ohladom oleja a nie su prasce tak im tie motory mozu spolahlivo sluzit a robit radost... ked vycistis kazdu 5tu vymenu oleja vanu a kos a menis kvalitnu 10w60 po max 10 tisic km tak neverim, ze mas problem.. ak teda znova nie si prasa a nedavas mu na studeno a podobne blbosti majitelov bez mozgu
Menenie oleja je univerzálny problém, nehádzal by som to iba na blbých majiteľov áut koncernu VW. Akurát je ich u nás drvivá väčšina, takže aj počuješ o probléme, je štatisticky vysoko pravdepodobné, že to bude VW group. Každopádne zlo je riedučký long life olej a predĺžený servisný interval, to nerobí dobre ani najspoľahlivejšiemu motoru.
suhlasim, netvrdim ze nemaju problem tie motory, ale tak tragicky by som to nevidel, starostlivy majitel nemusi mat nocne mory... a uz vobec nie s tymto nazvom clanku, ACZ nahana kazdy klik az moc dychtivo, je to poznat...
To je jako vtip? Pokud jste u TwinSparku 2.0 16v postupoval podle návodu k použití, máte dneska na něm natočeno přes půl milionu a nechápete, jak mohl mít někdo problém.
Pokud budete u TSI postupovat podle návodu k obsluze, zaručeně ten motor do 90 000 km zničíte. Bohužel i když budete u TSI postupovat jakkoli jinak, destrukci toho motoru z počátku výroby se nevyhnete tak jako tak. Je totiž zcela mimo vaši kontrolu (na rozdíl od TwinSparku).
Dovolim si oponovat:
Nebol nahodou u TS predpisany interval vymeny 15-20tisic km?
A nebol nahodou v navode olej 5w-40?
Tomuto konkretnemu motoru to fakt nemusi stacit.
A proto ta auta od VW kupuje úplně každý (zatímco spolehlivější a vyspělejší auta jsou úplně neprodená)!
Jak vidíte, zákazníkům je úplně fuk nějaká spolehlivost a nejsou lakomí si za šmejd i připlatit. Člověk je strašně chytrý tvor, který se vždy chová maximálně racionálně, ale lidstvo je banda mentálních retardů, která vždy zvolí tu nejhorší variantu, která vůbec existuje (Hitler versus von Hindenburg, Beta versus VHS, MiniDisc versus CD, Windows versus MacOs atd.).
Mal som tento motor v Audi A4 r. 2009. Dovtedy som kupoval vzdy Japonsje auta. Vykon a spotreba benzinu super, ale... Neskutocne to zralo olej, cca 1 liter na 1500 kilometrov, ako wankel v Mazde. Na nervy. Okrem toho sa na tom aute kazili ine veci. 2 krat snimac otvarania kapoty, raz nesla otvorit nadrz, zapalovanie,... A nebola to ziadna dovezena stocenka po 3 majitelovi. Predal som to pri 150k kilometroch a na koncern som zanevrel, som zase pri bezproblemovych Japoncoch.
a zadana tragedyje to není.
najeto ke 180tis, jedinej problém s preskocenym retezem o zub po delsim stani v kopci na kvalt...
ale samozrejme ze hned pri dalším startovani to muze kleknout podobne jako jakejkoliv motor.
v poronani se vstrikama za 50-60tis u 2.0tdi není ani ta vymena pistu za 30tis az takova tragedie.
dobrej tip na vycisteni vany
podla mna staci vymenit tie podivne povodne kruzky a dat kvalitny olej 10w60 meneny po 10 tis km... povodne kruzky ti zase nejakych 100tis vydrzia a sikovny mechanik to zmakne do 10 tisic.. cena kruzkov asi nepresiahne 3000
to si myslim robi aj ten typek v clanku, akurat ze ma na tom fajnu rizu a pyta 30 tisic
To asi nebudeš mít pravdu. Musí ti rozebrat motor, vyčistit od karbonu, určitě se objeví nějaký to těsnění, když už je motor venku rozdělanej uděláš rozvody, a ono se to ve finále nasčítá. Mě to 30t stálo taky, a to mám kamaráda majitele servisu a účtuje mi 350,-/hod.
Hlavně ty lepší odolnější kroužky mají jiný rozměr, takže se s nimi mění i píst, který je taky větší, takže měníš ve finále i ojnice. Proto ty náklady kolem 30ti tisíc a víc. Není to jen o kroužkách, další náklad je napínák a samozřejmě nový řetěz.
ja som pisal o povodnych kruzkoch nie o tych odolnejsich... majitelovi co ma auto s benzin turbom 200ps + vacsinou staci znizenie spotreby oleja po dalsich 100tis km napr...
Zalezi akych mas kamaratov, mne kamos zhodi hlavu a valce na vymenu kruzkov za 300€ ... karbon ? to nemusi byt podmienka + castou vymenou dobreho oleja tomu trochu pomozes pokial to nie je extrem vdaka zanedbanej udrzbe... na motoroch SR20 sme to robili bezne niektore ak mali tazky zivot zacnu zrat olej po 300tis km a casto su to len pripecene stieracie kruzky, vymena za nove a ides dalej... viem ze 2.0TSI nie je SR20 od nissanu, ale nemusi to byt pravidlo, ze kazdy motor ma automaticky desne zakarbonovane valce a piesty nutne na dekarbo... fakt vo vacsine pripadov staci kruzky vymenit pokial lahko chodia v drazkach piestov je to OK treba to samo zhodnotit individualne
Ked sa uz vymenia kruzky, bude stacit aj kvalitny olej 5W-40, prebezne jazdenie asi aj 30, podla toho co predpisuje vyrobca.
Pri intervale vymen 10tisic km vlastne budu naroky na olej dost skromne.
Ten motor ma chladic oleja, takze vysokej teploty sa netreba bat.
Je ale dost ludi nakazenych motorsportom - tam je normalne pouzivat tak vysoke viskozity. Jednak su na to tie motory stavane, casto sa jazdi na bohatu zmes ktora sa dostava do oleja. Riesit tym nadmernu spotrebu oleja je nezmysel ked ide o jasnu zavadu.
Zdravím,
osobně vlastním passata s motorem 2.0TFSI (147 kW) z roku 2006. Nevím, přesně kód motoru. Ale zajímalo by mě, jestli se uvedené problémy vyskytují i u těchto motorů ? Nebo se jedná o úplně jiný motor než ty z let 2008-2011 ?
Zřejmě tedy spíše dotaz na redakci.
Co je na spotrebe oleje spatneho? Na predvalecnych motocyklech byla pumpicka, kterou ridic dopumpoval olej z plechovky za jizdy. Potreba provadet mezi vesnicemi, kdy se stroj poradne protahl. Interval doporuceny vyrobcem vzdy ob dve vesnice. TSI jsou vyborne motory, o tom zadna. Jen je treba dodat to nejpodstatnejsi … na papire. Kde jsou ty casy AEL, M119, 1HD-FTE ...
Na spotrebe oleja nie je nic spatne. Ono kazdy motor uz z principu svojej cinnosti musi spotrebovavat urcite mnozstvo oleja. Ale liter na 1000km je uz sialena hodnota. To aby clovek kupoval olej vo velkoobchodnom baleni, a dolieval pri kazdom tankovani...
nehovorím, že 120 olej nepapali, čo si tak matne pamätám tak mali dokonca udávanú normu spotreby oleja 0,3 l na 1000 km ? Ale ak si uvedomíš z akej doby bola tá technika, v akých podmienkach bola vyrobená, tak v dnešnej dobe je liter na 1000 km absolútne neakceptovateľné, u bežného benzínového motora zvlášť.
Ono jde o to, že pokud se problém infnoruje a POUZE se dolévá olej, ty motory dojezdí. Dolití oleje u těchto motorů bohužel není řešení, naštuduj si to.
Volkswagen recommends that you to check the engine oil level at
regular intervals, preferably every time you fill the fuel tank, and
always before a long trip. Your vehicle may consume engine oil
depending on several variables. A maximum of 1 quart per
1200 miles (1 liter per 2000 km) would be considered normal. New
vehicles may consume more oil over the first 3000 miles (5000 km).
Príručka k automobilu, modelový rok 2016. Takže podľa výrobcu je úplne normálne v priebehu klasického intervalu výmeny oleja doliať 6 litrov. Paráda.
Zaujímalo by ma, či aj golf GTI r.v. 2011 má jeden z týchto chybných motorov. V technickom preukaze je typ motora CCZ, ale nikde sa neviem o tom dočítať, či patrí medzi tie fajnové motory.
Švagr koupil předloni ojetinu z dovozu s tímto motorem a než nechal motor opravit, tak to bralo víc oleje než benzinu. Oprava motoru 65 000Kč. Dovozce i Škodovka odmítly na opravu přispět. ;-\
Proč by měl dovozce přispívat na auto, které švagr už v tomto stavu koupil v cizině? Jako myšlenka je to hezká, koupím za levno pokažené auto a pak mi ho tu dovozce opraví... ale trošku mi to připomíná lidi, co si koupí byt u magistrály a pak jdou demonstrovat, že hluk od projíždějících aut snižuje hodnotu jejich nemovitosti >:-[]
Pozor! Auto bylo řádně koupeno v ČR z bazaru. Ano, ze zákona neměl na odškodnění nárok. A ano, švagr zapomněl, že slušnost se v Česku nenosí...tady se jen ojebává, jak nedávno napsal náš pan premiér... ;-\
Vidím, že se tu objevili 2 zastánci šmejdů...
se dostáváme k jádru celé této diskuse - "Tím, že "naje.....u" na svoje motory turba se ještě automaticky nestávám dobrý motorář!!!"
Budiž to výstraha pro ostatní výrobce!!! :*)
Vždy se může stát nějaký průser..Důležité je ho napravit s grácií...To VW neumí...nejenže o je bali vývoj,aby nakrmili akcionáře,ještě odrbali všechny,co si ho koupili,včetně mě..
po 2 letech se nikdo bez peněz v servisu se mnou nebavil,takže jsem musel měnit rozvody co 30 000 km..ano...stojí to jen 9 000,-,ale v tom případě má to auto stát polovinu.. dnes vím,že vw umí udělat jen 6 válce a převodovku umí jen HDM...to vše pak za kosmické ceny...už to,že ten podvwodný koncern vyrobí auto s navigací,které se donekonečna kradou ve všech modelech i po FL a pak v další generaci svědčí o jeho postoji k zákazníkovi,po kterém pak chce za jakože navigaci 65 000,-,když za tyto peníze mám v obýváku domácí kino s televizi a koženou sedačkou.. :no::no::no:
Mám úplně stejný zkušenosti. OII RS TDI PD, olej jsem měnil po 15tis., pravidelné garanční prohlídky, přesto jsem byl v servise jako doma (čidla, apod). 2 měsíce po záruce mi odešel první vstřik, za opravu chtěli 25tis bez práce a daně. Nechtěli uznat kulanci apod. Odmítl jsem platit, protože už to byla známá věc. Za 2 dny se ozval vedoucí servisu, že to "nějak" udělame.... Dostal něco málo bokem, opraveny. Opakovalo se to ještě 3x. Takže by to bylo 100tis. + práce a daň. Při 140tis. km praskla hlava. Odhadovaná cena opravy 80-100tis. Kč. Opraveno opět vedoucím servisu za už větší poplatek. A auto šlo okamžitě z domu.
Těžko si představit člověka, který dá veškeré úspory za vysněné auto a za půl roku mu řeknou, že má nachystat min. 100tis...
Ted mám japonce a opravdu už nepřemýšlím, jestli se vrátím z Alp... Za 3 roky a 100tis km absolutně bez závady. Popravdě jsem ani nic jinýho nečekal.
Absolutně nechápu,kdo to pořád kupuje...Však to jsou čím dál tím větší vraky a jedine co se zvyšuje,je cena a procento krádeží..fakt jedině atmosféru od japonců..dnes se dívám na auta jinak,ale vždy se usměju,když vidím namistrovaného budoucího nešťastníka ve vwgroupsračce...
Suseda má A5 dvojtakt. 1k oleja na 800-1000km.
A pritom auto krásne, tiché, pohodlné.
Keď ho vyberala, chcela niečo tiché a pohodlné, veľa nejazdí, tak 10t ročne. Tak z toho vypadlo A5 coupé, 1,8tsi s automatom. Po prvých problémoch s olejom - ono si to sadne, viete, nový motor. Potom výhovorky, pani, jazdíte na vysoké otáčky. Pritom radí automat, že. Takto uplynula záručná doba a hrajú mŕtveho chrobáka, A5 väčšinou stojí a pani jazdí na C4.
Ještě bych zmínil kvalitu motorů 1.2 a 1.4 TSi zejména ve verzi twin charger, to je taky tragedie. Baví mě, jak vždy "odborníci radí" - jj tohle už můžeš koupit, ale až od xx měsíce a xx roku výroby to by mělo být OK :-)
O II RS TSi 2010 EA888. Měl jsem ho do 160kkm a závadu (rozsvícená kontrolka) jsem neměl jedinou! Servis jsem dělal po 15kkm. Vždycky jsem chtěl měnit i vzduchový filtr (to na mě koukali, jak na blba, že chci zbytečně utrácet peníze - 500Kč). Motor jsem nepoddtáčel ani zbytečně nepřetáčel. Samozřejmě jsem rád využil jeho maximální výkon, když to bylo potřeba. Pro to jsem si ho koupil. Po 80kkm začal žrát olej. Vlítl jsem do servisu, že mi tam nalili málo oleje. Dolili mi flašku a před koncem intervalu byl pryč taky. Tzn. cca. 1L/7-8kkm. Pravda je, že stejnou spotřebu měl i v době, kdy jsem ho prodával. Doufám, že se to nebude zhoršovat a novému majiteli nepřidělá zbytečné vrásky. Já jsem s ním byl ale spokojený. Asi jsem byl lucky boy :-) Ani nebudu psát, co má teď nebo se tu všichni po ... >:D
Tyhle motory rovnou hodit ze skály. Neustále řešit tragické rozvody i v dalších kubatůrách, kde uděláte rozvody a po dvaceti tisíci to začíná rachotit. Tyhle auta opravdu nekupovat !!!