Diskuse

Motory Ford EcoBoost: Nejlepší je dvoulitr! Ale co cenami ověnčený litr?

10.1.2019

Označení „EcoBoost“ zná automobilový svět už devátým rokem. Od té doby vzniklo několik takto označených motorů. My se zaměříme na ty nejstarší.

 

  • 11 Reagovat !

    foto Ozzman

    Ozzman 10.01.  08:45

    Když Ford, tak TDCi

    Máme v rodině Fordy už nějaký ten pátek a i díky tomu jsem většinu motorizací vyzkoušel, někdy déle, někdy krátce.

    S dvoulitrem EB zkušenost nemám, ale jak 1.6, tak i 1.0 jsou z pohledu jízdy a výkonu či charakteristiky velmi dobré volby.

    Sám také musím konstatovat, že litr (92kw) na Fokus (v mém případě zkoušený kombi 3. generace před FL) pro většinu použití stačí, není to raketa, ale i ve 3 lidech se s autem dá jet i svižněji. Porovnání s dobovou Oktávií kombi 1.2TSI 77kw rozhodně nejede hůř a ochotněji jde za plynem. Z litrů jsem zkoušel ještě 1.0TGDi (88kw, i30fastback), který byl horší, nechtělo se mu do otáček a překvapila mne spotřeba po Praze 9l na sto... neříkám, že se s tím nedá jezdit, ale Ecoboost je lepší.

    Do Fokusu jako druhého auta na příměstský a městský život bych si klidně litr koupil

    S 1.6EB mám asi nejvíce zkušeností, bohužel i těch servisních. Začnu kladně, motor je opravdu živý, gradující výkon (na rozdíl od většiny TSI) až do omezovače, žádný dieslový charakter, na čtyřválec i zajímavý zvuk a pod "plynem" je dokonce slyšet hlasité ufukování turba, což nejeden vesnický tunner ocení >:D I s SUV si nejslabší 110kw verze poradí nadstandartně a potrápí nejednu slabší dvoulitrovou turbonaftu. Spotřeba je u syrového auta celkem vysoká, ale po 10 tisících km se ustálí a i motor si "sedne" a jede výrazně lépe, než nové auto.

    Bohužel mám zkušenost s dvěma motory, takže rozdíl zajetý vs nový je opravdu citelný.

    Že se nám ve 22tisících zapekl pístní kroužek jsem tu psal mockrát, nejsem jediný (stačí si projít Ford kluby a diskuze) a tento motor bych nikomu jako ojetinu nedoporučoval, protože problém nikdy nebyl vyřešen a nedokázal mi na toto nikdo odpovědět ani z Ford ČR. Cena opravy motoru v článku mi příjde hodně zvláštní, naše účtenka činila 189 000 Kč, naštěstí v rámci záruky.

    Když Ford, tak TDCi, to je taková sázka na jistotu a i když nejsou bez chyb, ale řešit věci, které třeba postihly velkou část motorů TDI, jak tu bylo minulý týden, nebudete.
    • 21 Reagovat !

      foto Dzakobo

      Dzakobo 10.01.  09:51

      « Re: Když Ford, tak TDCi

      Asi myslíš 2.0TDCi - OK, ale 1.6TDCi určitě není doporučeníhodná...

      Menší motory jsou s otazníkem.
      1.0EB - jako zásadní nedostatek vidím nutnost použití oleje 5W-20, což značí nízkou teplotní zatížitelnost a to je u turbolitru špatné. Takže dálnice raději ne. Vzhledem k tomu, že také dost spotřebovává spojku - do města také nepříliš doporučitelné. Zůstává klidný příměstský provoz, což zřejmě povede k zakarbonování. Litr nebrat!

      1.6EB - čistit vstřikovače může být řešení, když se ukáže, že již špatně rozprašují nebo ukapávají, samozřejmě dát nové. Čiptuning je vzhledem ke konstrukci open deck sporný, ale tak do 210k by to mělo fungovat standardně. (Třílitry open deck mívají z výroby do 400k). 1.5EB čtyřválec je výrazně spolehlivější, ale auta jsou výrazně dražší - nejlepší volba pro Focus III.

      2.0EB - vzhledem k výrazně podčtvercové konstrukci minimum vibrací, konstrukce closed deck by mohla zvládnout příval koní navíc, takže Focus ST s 320k? Možná dobrý.

      2.0TDCi - kvalitní motor s dobře řešeným emisním systémem, ovšem zvuk nic moc.
      • 01 Reagovat !

        foto Ozzman

        Ozzman 10.01.  10:01

        « Re: Re: Když Ford, tak TDCi

        Myslím 2.0 TDCi, ale když půjdeme 10 let dozadu a přirovnáme to k té kauze Passatu B6 z minulého týdne, máš širší výběr:

        Ze starších i 1.8 TDCi, který je sice totálně nevycválaný, ale taky dle hodně testů nesmrtelný a 1.6TDCi z posledních let výroby už je taky v pořádku, nicméně je tu ještě 1.5TDCi, který rozhodně špatný není a 2.2 TDCi a ten taky patří k tomu lepšímu.

        U 1.6 čistit vstřikovače? No, to bych asi byl ochotný podstoupit u auta, které má třeba 100 tisíc km a více, ale čekal by jsi to u nového auta ve 22 tisících km? Jednapětku jsem taky zkoušel, ale přišla mi trochu "osekanější", nicméně dost lidí to vidí opačně.

        • 00 Reagovat !

          foto WinDiesel

          WinDiesel 10.01.  10:10

          « Re: Re: Re: Když Ford, tak TDCi

          Pozor !!!!!!!!! Ford dlouho používal jednotky PSA. Nyní má svoje vlastní nové motory 2,0 TDCi označené jako PANTHER. Staré jednotky 2,2 jezdily jen ve Transitech a byly to jednotky označované Fordem jako PUMA. Nyní existuje PANTHER ve verzi pro Transity a ve verzi pro osobní vozidla.
          Když Ford, tak PANTHER !!! Hezky to zní. (Nakonec motory PUMA svého času poháněly Mondea také, potom byly nahrazeny jednotkami PSA, ale nyní se spojenectví rozpadlo a Ford hledá nového partnera … a vítězem se stává … VW) :-! :-! :-!
          • 00 Reagovat !

            foto Ozzman

            Ozzman 10.01.  10:25

            « Re: Re: Re: Re: Když Ford, tak TDCi

            Pokud vím, tak je to v osobních autech Ford takhle:

            Mondea MK3:

            měla motorizace vlastní od Fordu

            Mondeo MK4:

            1.6 TDCi (85kw) je motor PSA
            1.8 TDCi (92kw) je motor Ford
            2.0 TDCi 96kw (hodně ojedinělý motor, viděl jsem jen r.v.2007) by měl být Ford
            2.0 TDCi 85,103 a 120 kw je PSA
            2.2 TDCi je snad evolucí motoru od Fordu, né PSA

            Mondeo MK5:
            1.6 TDCi (85kw) je motor PSA
            1.5 TDCi (88kw) tad nevím, jestli je to evoluce 1.6, nebo nový motor
            2.0 TDCi (110, 132 a 154kw) motory PSA do faceliftu (někdo říká že do konce 2018)

            Fokus MK3:

            By měl mít motorizace PSA

            Fokus MK4 už by měl mít minimálně 2.0TDCi nový od Fordu

            Jak je to v jiných modelech nemám přehled, ale Smax/Galaxy bude podobný jako Mondeo

            • 00 Reagovat !

              foto carver11

              carver11 10.01.  10:57

              « Re: Re: Re: Re: Re: Když Ford, tak TDCi

              Poopravim tie motory, 2.2 TDCi v Mondeach/Galaxy/S-max su povodom PSA, evolucia motora DW10 (to su tie 2.0TDCi), jeho oznacenie je DW12. Netreba si mylit s 2.2 v Tranzite, to je celkom iny motor.

              A ten 96kW 2.0 je tiez PSA, len starsia verzia. Neviem, ci to nebolo kvoli nejakym emisnym pravidlam.
              • 00 Reagovat !

                foto Ozzman

                Ozzman 10.01.  11:01

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Když Ford, tak TDCi

                Mluvíš tedy o 2.2TDCi v MK4 co má 129 a 147kw ? A co motor o stejném objemu v MK3 a 114kw ? To je snad ještě Ford, ne? :-)

                96kw v MK4 je PSA? A já jsem ho tenkrát obešel obloukem >:D Tak to se omlouvám za mou neznalost.
            • 00 Reagovat !

              foto sachs800

              sachs800 10.01.  11:03

              « Re: Re: Re: Re: Re: Když Ford, tak TDCi

              Ford 1,5 TDCi je evoluce "staré" 1,6. Čili je to pořád PSA. Ford tam jen udělal své úpravy. Prezentuje se to jako nový motor Fordu, jejich konstrukce, ale není to pravda.
              • 00 Reagovat !

                foto Ozzman

                Ozzman 10.01.  11:13

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Když Ford, tak TDCi

                A bude, stejně jako 2.0TDCI, nahrazen něčím novým od Fordu ?

                Takže ve Fokusu MK4 je to pořád stejný motor, jako v MK3 ? U dvoulitru to totiž neplatí.
                • 10 Reagovat !

                  foto sachs800

                  sachs800 10.01.  11:25

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Když Ford, tak TDCi

                  U 2.0 ještě popravdě nevím. Ta 1,5 mi nedala spát, takže jsem hledal. Pak jsem to někde našel, že to je jen úprava. Popravdě Peugeot má taky novou 1,5 HDi, objem se liší jen v 1 ccm, to může být čímkoliv. Tak jsem hledal díly, jako těsnění pod hlavou, rozvodový řemen atd, to je vše shodné s Peugeotem. Změny jsou v řešení vodní pumpy, Ford nema SS pomoci alternátoru (myslím, že nemá žáden), Peugeot má AdBlue, Ford furt po svém vypaluje...ale základ je stejný.
            • 10 Reagovat !

              foto mariov8

              mariov8 10.01.  11:17

              « Re: Re: Re: Re: Re: Když Ford, tak TDCi

              2,2 TDCi v Mondeu by mělo být od PSA DW12, pravda verze Ford se trochu lišila, hlavně emisní systém a přeplňování. Motory 2,2L v užitkových vozech jsou ale původní Ford a podle mne zvláště ty starší nejsou nic moc.

              2,0 TDCi tady pozor, je to jenom obchodní označení 2,0L dieselu od Fordu. Může tam být jak PSA (upravený Fordem, ale nejlepší varianta) tak PUMA (ruce pryč) i nový PANTHER (ještě se neměl šanci projevit).

              1,6TDCi v původní 16V variantě vyžaduje vstřícný přístup, 8V varianty tohoto PSA motoru jsou doporučeníhodné, dle servisních specialistů, to platí i pro malý 1,4TDCi, který měl u Fordu vždy pouze 8V a nikdy neměl chladič plnícího vzduchu. Navíc jsou tyto motory hliníkové = na diesel lehké a rychle se zahřívající. Evolucí těchto motorů je u PSA moto 1,5HDi, kterého Fordí alternativu si vyvíjel Ford už sám, ale jestli ji Ford později nenahradil "odvrtanou" verzi Panthera si už nepamatuji.

              1,8TDCi se již doporučuje, je to původní Fordí konstrukce, která započala svoji pouť ještě jako 1,8TD v Sieře, kde platila za průser a i v prvním Mondeu to nebylo slavné. Je to hlučný avšak relativně jednoduchý litinový motor, ale ve verzi TDCi (ne TDDi) je prý sázkou na jistotu.
              • 00 Reagovat !

                foto Ozzman

                Ozzman 10.01.  11:20

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Když Ford, tak TDCi

                V kterých modelech Mondea je 2.0TDCI který? Je to (až na 96kw) verzi tak, jak jsem psal ?

                Panther se už do Mondea dává? Ještě v létě 2018 prý nebyl, Puma byla jen v MK3 a dále už ne, nebo ?
        • 00 Reagovat !

          foto Dzakobo

          Dzakobo 10.01.  10:35

          « Re: Re: Re: Když Ford, tak TDCi

          2.2 je vyloženě motor na dálnici, kde nad 2000 - 2200 otáček už má rychlejší reakce, ale při nižších rychlostech se řidič cítí jako ve starém náklaďáku: řadit řadit řadit :no: jedině v automatu, ale u toho by mě štval prokluz HDM (nevadí mi jen u starých amerik)

          1.8 - to už je tak starý, že nemá smysl se o tom bavit, takovej rumpál si nikdo nekoupí

          U 1.6EB aby byl majitel jako ostříž a stejně se nemusí podařit to ohlídat, je to kus od kusu, ale průšvih to byl.

          1.5EB vstřikovače má, zdá se, pořešené, navíc díky chlazeným svodům by neměla nikdy "odpálit" katalyzátor. Díky vodnímu mezichladiči by auto mělo být živější při rozjezdech, ale na dálnici to může být obráceně, kdy malý vodní intercooler nechladí tolik, jako náporový vzduch-vzduch u 1.6EB.

          • 00 Reagovat !

            foto Ozzman

            Ozzman 10.01.  10:41

            « Re: Re: Re: Re: Když Ford, tak TDCi

            O kterých 2.2 mluvíš ? Docela mne zaráží HDM, u MK3 nevím, ale MK4 měl dvouspojky u dieslu, stejně jako MK5. HDM má pokud vím MK5 jen u 2.0EB.
            • 00 Reagovat !

              foto iudex

              iudex 10.01.  10:53

              « Re: Re: Re: Re: Re: Když Ford, tak TDCi

              Štvorkové Mondeo s 2,2TDCi malo klasický HDM automat (woody ako bývalý majiteľ potvrdí).
              Mimochodom ten motor bol myslím zo spolupráce s PSA, ale nie som si úplne istý.
              • 00 Reagovat !

                foto Ozzman

                Ozzman 10.01.  11:03

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Když Ford, tak TDCi

                Woody měl ale manuál, ne? :-)

                Nicméně jsem to nevěděl, ten 2.2TDCi byl v několika verzích, v MK3 114, pak MK4 129 a 147 kw, myslel jsem, že je to stejný motor původní od Fordu, předělaný z Tranzitu >:D

                • 00 Reagovat !

                  foto woody-alien

                  woody-alien 10.01.  11:24

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Když Ford, tak TDCi

                  iudex má recht. 2.2 TDCI 147 kW je spolupráce s PSA, měla ho mj. i C5 a P508 GT (150 kW). Automat k němu byl 6.st. HDM od Aisinu.
                  • 00 Reagovat !

                    foto Ozzman

                    Ozzman 10.01.  11:27

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Když Ford, tak TDCi

                    A verze 114kw (MK3) a 129kw(MK4) ? Tam mam trochu gulášek, ale víš, že jsi měl stejný motor, co měl slavný Audioguru Březina ve své/tetičky C5, nejlepší naftový motor ever ? Asi proto radši to šťourání v nose, aby sis to nerozházel >:D
                    • 00 Reagovat !

                      foto Dzakobo

                      Dzakobo 10.01.  11:36

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Když Ford, tak TDCi

                      Mám pocit, že Kylie/Sakra si pochvalovali 3.0HDI v C5, ale možná se mejlim (hledat se mi to nechce) >:-[] >:-[]

                      Až dorazí Sakra, tak nám v tom udělá pořádek >:D >:D a přitom zapracuje, aby byl v příštím žebříčku zase diskutérem numero uno >:D >:D
                      • 00 Reagovat !

                        foto Ozzman

                        Ozzman 10.01.  14:14

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Když Ford, tak TDCi

                        Mluvil o V6 3.0i, o té o které Vaculík napsal, že ji nedoporučuje do C5 >:D >:D Když budeš chtít, dohledám ti i ten text.

                        Mluvil o 2.2HDI, kterou měl "kolega" alterego,jeho šéf, nebo nevím kdo od tetičky >:D
                • 00 Reagovat !

                  foto mariov8

                  mariov8 10.01.  11:24

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Když Ford, tak TDCi

                  Dohoda s PSA byla rámcově taká, že Ford se postará o motory v užitkáčích a motory PSA se budou montovat do osobních vozidel, vždy na obou stranách.
        • 00 Reagovat !

          foto michalpneu

          michalpneu 10.01.  10:53

          « Re: Re: Re: Když Ford, tak TDCi

          No já Ti nevím. Kolega má C-maxe 1,8 TDci a je z toho zoufalý, už na tom vyměnil snad všechno možné...hodně záléželo na kodu motoru, některé byly dobré, ale některé byly teda průšvih.

          Třeba na 2,2 TDci všude slyšíš hejty, ale já koho znám, tak mu to šlape bez problémů. U těch 2,0 byly dobré zase podle auta, třeba v tranzitech to byl celkem aušus. ale v osobácích dobrý.
          • 00 Reagovat !

            foto Ozzman

            Ozzman 10.01.  11:04

            « Re: Re: Re: Re: Když Ford, tak TDCi

            Já jsem při finálním výběru měl v době koupě MK4 dva kusy, jedno 2.0TDCI 85kw a 1.8TDCI 92kw. Nakonec jsem šel do novějšího PSA motoru, ale pár let poté se mi dostalo do ruky dost testů, kde byl doporučovaný výhradně 1.8TDCI a dvoulitr až v druhé řadě. O 2.2 toho moc nevím.

            • 00 Reagovat !

              foto wakantanka

              wakantanka 10.01.  11:08

              « Re: Re: Re: Re: Re: Když Ford, tak TDCi

              Kamoš má ten 1,8 v prvom S-Maxe, nalietal čosi cez 200 tis. a len pravidelná údržba.
          • 00 Reagovat !

            foto twistedTSD

            twistedTSD 11.01.  00:15

            « Re: Re: Re: Když Ford, tak TDCi

            Zajímavé. 1.8 TDCi jsem si vysnil do dvojkového Focusu (resp. vylučovací metodou zbyl) a vesměs ho chválili jako odolný. Akorát to měl být hrozný old school po všech stránkách (pomalé zahřívání, turbokopanec). Možná CR z tohoto období holt odchází a dovozové kusy mívají i DPF.
    • 00 Reagovat !

      foto iudex

      iudex 10.01.  10:31

      « Re: Když Ford, tak TDCi

      Ako sa Ty opakuješ, budem sa aj ja: môj 1,6Ecoboost ťahá 8. rok, najazdených 132t km. Môžem potvrdiť len pozitíva: tichý, dostatočne výkonný (160k), pružný (240 Nm + 30 Nm overboost), točivý, nie bezpohlavný spodový motor, ale dá sa s ním aj zajazdiť. Na daný výkon a hlavne veľkosť a hmotnosť auta fantasticky úsporný (dlhodobá 7,24 l, pre porovnanie s podstatne slabšou atmosférou 1,6 16v vo Focuse som mal 7,35 l). Doteraz žiaden technický problém, olej menený pravidelne ročne do 20t km, z času na čas do benzínu pridaný VIF Super benzin. Takže z môjho pohľadu absolútna spokojnosť, ako z hľadiska vlastností, tak (zatiaľ) aj z hľadiska spoľahlivosti.
      • 00 Reagovat !

        foto Ozzman

        Ozzman 10.01.  10:39

        « Re: Re: Když Ford, tak TDCi

        Tebe si jednou vystaví i s tím Mondeem v muzeu >:D

        Já vím, že jsi jeden z těch, co mají štěstí, ale můj příběh neni ojedinělý, takže jako ojetinu bych to neriskoval. Otci jsem už taky koupil VIF , ale nějak na něj zapomíná..
        • 00 Reagovat !

          foto iudex

          iudex 10.01.  10:58

          « Re: Re: Re: Když Ford, tak TDCi

          Popravde čakám, kedy sa tam niečo pokašle. Ale po toľkých rokoch vernej služby by som to ani nebral tragicky. Dohoda s polovičkou je taká, že keď začne štrajkovať, ide z domu, dovtedy zostáva; osobne by som už aj chcel niečo nové, ale keď sa nechce rozpadnúť... >:D
          • 00 Reagovat !

            foto Ozzman

            Ozzman 10.01.  11:06

            « Re: Re: Re: Re: Když Ford, tak TDCi

            Zase za 40 tisíc máš novej a jedeš dál >:-[] Stejně mi ta cena v článku příjde dost nízká, zvláště při pohledu na tu naší fakturu >:D

            Nepřeju ti s tím motorem nic zlého, ale druhý takový jízdně jentak neseženeš a i když jsem zkusil pár motorů konkurence, ten Ecoboost jede tak nějak pořád lépe i když není nejrychlejší..... když jede >:D
          • 00 Reagovat !

            foto 99matthew99

            99matthew99 10.01.  11:15

            « Re: Re: Re: Re: Když Ford, tak TDCi

            Ak sa mozem opytat o ake auto sa jedna?
        • 30 Reagovat !

          foto michalpneu

          michalpneu 10.01.  11:02

          « Re: Re: Re: Když Ford, tak TDCi

          Hele z pravidla je to vždy o tom, jak se k tomu autu kdo chová, já znám lidi, kterým se potkal motor pomalu v každém autě, jeden měl octavii TDI potkalo se to, pak si koupil Hondu accord, potkalo se to a pořád, že už škodovku nikdy, hondu nikdy, tak si koupil peugeota a taky se mu to potkalo. Jednou jsem s ním jel a normálně mi vlhli oči, jak se k tomu choval. Tak teď má rok i30 a říkal, že už byl na reklamaci s rozvoďákem. Celkem TI garantuju, že autem a motorem to nebylo.

          Prostě ve spoustě případů je to hlavně o uživateli.
          • 00 Reagovat !

            foto Ozzman

            Ozzman 10.01.  11:07

            « Re: Re: Re: Re: Když Ford, tak TDCi

            Tak, tohle je neoddiskutovatelný fakt ;)
    • 00 Reagovat !

      foto miromen

      miromen 10.01.  10:45

      « Re: Když Ford, tak TDCi

      No jak se ukazuje tak ten 3 valcovy motor je v pohodě a nebyt tam již z vyroby poddimenzovana hadička od chlazeni tak nevznikna ani nočni mura.
      No a 4 valec a zde je problem. A je zajimave, že dodnes se nezna přesna přičina. O to zajimavějši je, že jsou majitele, kteři nalitaji hafo kilometru a nic a na druhou stranu majitele jako ty, kde po par kilometrech a je problem.
      • 00 Reagovat !

        foto Ozzman

        Ozzman 10.01.  10:48

        « Re: Re: Když Ford, tak TDCi

        Na tohle nezná odpověď ani Guru Martin Vaculík >:D Ani zastoupení Ford ČR...
        • 00 Reagovat !

          foto miromen

          miromen 10.01.  10:55

          « Re: Re: Re: Když Ford, tak TDCi

          Vim, ja si prošel vlakno na klubu a i majitele, kteři se snažili něčeho dopatrat tak se vlastně nedopatrali a jen vicemeně spekuluji. Nevi jestli se maji bat nebo ne, protože netuši jestli se to tyka všech nebo je to jen určite procento.
          • 00 Reagovat !

            foto Ozzman

            Ozzman 10.01.  11:08

            « Re: Re: Re: Re: Když Ford, tak TDCi

            Já jsem vznášel dotaz několikrát na zastoupení, jestli při opravě už byla odstraněna konstrukční vada tohoto motoru, ale odpovědi se mi nedostalo... pouze mi papouškovali, že se jednalo o vadný kus.. cha!
            • 00 Reagovat !

              foto miromen

              miromen 10.01.  11:24

              « Re: Re: Re: Re: Re: Když Ford, tak TDCi

              Měl si poprosit, aby tě misto chabeho odbyti, informovali, až se bude opravdu vědět.
              Mě z fordu taky občas volaji, naposled zrovna včera a to jsem se jich o nic neprosil. >:D
    • 00 Reagovat !

      foto -Karel-

      _Karel_ 10.01.  15:27

      « Re: Když Ford, tak TDCi

      Zapečený pístní kroužek za dvě kila? To ti k němu dali Citygo?
      To bych čekal jako cenu komplet nového motoru. To je děs.
      • 00 Reagovat !

        foto Ozzman

        Ozzman 10.01.  16:02

        « Re: Re: Když Ford, tak TDCi

        No, už to tak bude... ale zase, to byla účtenka servisu pro FordČR.. takže kdoví, jestli tam nezaúčtovali i nějakou ojetou Fiestu >:-[]
  • 00 Reagovat !

    foto topten

    topten 10.01.  09:25

    emise NOx

    pokud si dobre pamatuju tak v realnem testu emisi NOx cca pred 3 lety dopad 1.0 ecotec uplne katastrofalne, kdy je mel na urovni lepsich dyzlu …
    • 00 Reagovat !

      foto Ozzman

      Ozzman 10.01.  09:26

      « Re: emise NOx

      Opel ten motor ještě někam dává? To mívala Corsa a Agila, ne?
      • 21 Reagovat !

        foto topten

        topten 10.01.  09:34

        « Re: Re: emise NOx

        "Nejhorších výsledků ale dosáhl benzínový tříválec Ford 1.0 Ecoboost v modelu Focus. Ten dostal index E a to znamená, že v reálném provozu dosahoval emisí 0,25 až 0,50 g/km NOx. To je zhruba osmkrát víc, než co dovoluje norma Euro 6 a jsou to stejné hodnoty, jakých mohly dosahovat diesely homologované dle normy Euro 3."

        [odkaz]

        jasne ecoboost :-)
  • 11 Reagovat !

    foto Cmax

    Cmax 10.01.  09:32

    Evropské motorečky

    Fordy jsem miloval. Měl jsem motory dle velikosti auta 1.6,1.8,2.5 a manželka ve fiestě 1.25. Vše v benzínu, nafta mne nezajímá. Bohužel, co evropani začali místo motorů dělat motorky do ostřikovačů osazené jedním a více turbíčky, přešel jsem na ameriky.
    Nyní mám jedno 2.8 s turbem a jedno 3,6 atmosféru a díky devíti stupňovému automatu je to zážitek z jízdy při dobré spotřebě.
    • 10 Reagovat !

      foto iudex

      iudex 10.01.  16:22

      « Re: Evropské motorečky

      To bude trochu spomienkový optimizmus. Pretože tie atmobenzíny Fordu nejaké zázraky neboli, 1,6 som mal a litrový Ecoboost by si s ním vytrel... výfuk, rovnako 1,8 dynamicky nič moc, jedine ten 2,5, ale to už bol V6 a aj ten by si dynamicky 2,0EB dal k raňajkám. 1,25 radšej nehovorím, ten proti litru nemá čo ponúknuť.
      Ak niečo vytýkaš (európskemu) Fordu, musíš to vytýkať celému európskemu mainstreamu. Do strednej triedy už fakticky nik nemá viac než štvorvalce (a tak nejak cítim, že tie tvoje šesťvalce budú v niečom väčšom než je stredná trieda, resp. nie mainstream). A tie ameriky majú zase kompromisy v iných oblastiach, takže to máš niečo za niečo.
  • 10 Reagovat !

    foto lordlord

    lordlord 10.01.  09:42

    1.0

    kauza litrového motoru, do adresy nadoplň .cz [odkaz]
    • 20 Reagovat !

      foto twistedTSD

      twistedTSD 10.01.  23:37

      « Re: 1.0

      Ten odkaz už tu byl asi 100x a řekl bych k němu jen tolik, že autoforum je momentálně nic než automobilový bulvár.
      • 30 Reagovat !

        foto Nicco

        Nicco 11.01.  11:03

        « Re: Re: 1.0

        autoforum - tam chod pokud nemas rad baterky, Teslu, trivalce a Brusel. Treba ten clanek o praskle hadici, autor z toho automaticky vyvodi, ze problem je v tom, ze to je trivalec a tudiz ze sve podstaty zhori.
  • 00 Reagovat !

    foto jj-de

    jj_de 10.01.  10:03

    2.0 ecoboost

    v smaxe (2016) mam 2litrovy ecoboost so 177 kW a po skoro troch rokoch som s nim stale velmi spokojny ... ma nabehanych priblizne 60 000 km a doteraz s nim neboli absolutne ziadne problemy ... predtym som mal 2litrove TDCi tiez v smaxe, ktore nebolo uplne zle, ale uz som mal dost tych vibracii pri zimnych startoch a hluku pocas jazdy vo vyssich rychlostiach ...
    • 00 Reagovat !

      foto Ozzman

      Ozzman 10.01.  10:08

      « Re: 2.0 ecoboost

      Ahoj - hluk od 2.0 TDCI ? Smax je Mondeo, takže se mi nechce věřit, že by byl hůře odhlučněný, ale měl jsem tento motor v Mondeu MK4 a teď v MK5 a na dálnici o něm vůbec nevíš, jedině snad po delším stání venku v zimě, než se zahřeje. A to ten první měl už skoro 300 tisíc najeto, když šel z domu.
      • 20 Reagovat !

        foto jj-de

        jj_de 10.01.  10:18

        « Re: Re: 2.0 ecoboost

        ahoj ... ja som porovnaval hlucnost tychto motorov pri rovnakej rychlosti .... ked sme na naftovom smaxe isli nejakych 150 km/h, pocuvat audioknihy bolo casto narocne .. teraz pri rovnakej rychlosti je to pri benzine uplne v pohode ... okamzite po zmene auta mi ten rozdiel prisiel priam neskutocny .... takisto pocas jazdy v meste auto prakticky nepocut, v pripade dieselu to bolo podstatne hlucnejsie (nevravim, ze som nepocul, co mi vravi spolujazdec, ale clovek jednoducho stale na pozadi ten motor pocul) ...
        • 00 Reagovat !

          foto Ozzman

          Ozzman 10.01.  10:37

          « Re: Re: Re: 2.0 ecoboost

          Možná to bude spíše tím aerodynamickým hluk m, předpokládám, že srovnavas s prvním Smaxem, takže stejne jako Mondeo při nové generaci , se zlepšil i Smax v odhlučnění.

          Motor na dálnici opravdu neslyším ;)
          • 00 Reagovat !

            foto jj-de

            jj_de 10.01.  10:42

            « Re: Re: Re: Re: 2.0 ecoboost

            asi mate pravdu ... clovek sa stale musi ucit :-) a ano, porovnaval som s smaxom z roku 2009 ... to odhlucnenie sa nepochybne zlepsilo ... :-)
            • 00 Reagovat !

              foto Ozzman

              Ozzman 10.01.  10:49

              « Re: Re: Re: Re: Re: 2.0 ecoboost

              Ano, stejně tak i Mondea ten rozdíl poznám a to mám stejné motorizace.
      • 00 Reagovat !

        foto KANKUNEN

        KANKUNEN 10.01.  10:20

        « Re: Re: 2.0 ecoboost

        Hluk motoru ve vyšších rychlostech je nesmysl. Při zrychlování na dvojku ano, ale pak začne převládá hluk aerodynamický.
        • 21 Reagovat !

          foto jj-de

          jj_de 10.01.  10:39

          « Re: Re: Re: 2.0 ecoboost

          tak pardon, mozno som sa zle vyjadril ... mam ale pocit, ze ten typicky dieselovsky rachot pochadzal z motora ...
          • 00 Reagovat !

            foto Nicco

            Nicco 11.01.  11:07

            « Re: Re: Re: Re: 2.0 ecoboost

            To si musis zapnut na PP priemernu spotrebu, tak to robia vsetci dieselisti a hlava ich neboli. Pripadne este dost casto vidim, ze fajcia. Mimochodom, skuste si niekto najst ojazdene naftove auto po nefaciarovi. Snad ani neexistuje.
    • 00 Reagovat !

      foto speedfred

      speedfred 10.01.  20:22

      « Re: 2.0 ecoboost

      Koľko ti berie benzínu ten 2L EB ? To máš asi automať a 4x4 ?
      • 00 Reagovat !

        foto tesnav

        tesnav 10.01.  20:40

        « Re: Re: 2.0 ecoboost

        Za mne:

        Focus ST - 8,4 (za cca. 60tkm)
        Escape/Kuga 4x4, AT - 10,5 (za 30tkm)
        • 00 Reagovat !

          foto speedfred

          speedfred 11.01.  14:07

          « Re: Re: Re: 2.0 ecoboost

          Ja mám v Galaxy 1.5 eb manual , tak len tak pre porovnanie som chcel vedieť. Ď.
  • 14 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 10.01.  10:06

    proč bych měl mít ekoboost když mohu mít Panthera

    :-! :-! :-! :-! :-! diesel
  • 01 Reagovat !

    foto H-K-svwet

    H/K_svwet 10.01.  11:40

    nic nieje dokonale...

    a trojvalce za mna teda asi tiez nie .. hoci iste svoju pracu splnia a aj ovca bude cela aj vlk syty... ved dnesny zakaznik si o par rokov uz stejne kupi dalsie nove auto ze jo ... taka je doba a motory sa osizuju uz poslednu dobu zrejme vsade bez ohladu loga na maske ...

    PS: tak uz som uz doma z prvej garancnej prehliadky po dvoch rokoch .. spominal som ze dam vediet kolko ma to vyjde takato prehliadka maleho vw v origo servise ... takze suma sumarum platil som 190 eur ;-) ... cakal som cez 200 takze este relativne pohoda

    vykonana bola vymena oleja aj filtrov plus celkova prehliadka auta ( tlmice, capy, riadenie, autobateria, dofuknuta rezerva ... atd ) ... vymena filtra klimy.... vlozka filtra.... cistic.. podlozka.... olej s viskozitou 5W-30 no a k tomu este praca ako taka ... cca vsetko hotove za este prijemnych 1h 30minut ... vsetko bolo tip top .. capy bez vole..riadenie ok... pneu.. baterka vsetko parada ... takze spokojnost ... na vsetko k tomu 3 percenta zlava.. aj na material aj na pracovne ukony ( kedze som bol vo vw servise kde som aj auto kupoval hoc mohol som ist aj inde do vw kde to mam podstatne blizsie ) ..... dalsia prehliadka je ale uz hned o rok bez ohladu na km ( palubak to opat vcas ohlasi ) ... tak pekny den hosi
  • 30 Reagovat !

    foto Nicco

    Nicco 10.01.  11:51

    Mensi je lepsi

    Vetsina lidi a popiracu downsizingu volila vetsi motor, protoze ten trivalec nevydrzi ani 100tisic km. A jak se pletli se ukazalo zanedlouho.

    Zacneme u VW.
    I kdyz 1.2 retez zadna slava, rozhodne spolehlivejsi nez 1.8/2.0 nebo supercharcharged 1.4 s propalnym pistem.

    Ford 1.0EB ma mensi pocet zavad nez 1.6, kde opet krom uniku kapalin dochazi s propaleni pistu. Rozhodne lepsi vymenit jednu vodni hadici zdrama ve svolavaci akci, nez polomotor za vlastni.

    No a Opel? Musi se uznat, ze udelal genialni marketingovy tah, i kdyz ne tak dobry jako Mazda. Do cele te nabidky litrovych trivalcu Fordu priveld 1.4Turbo 9x a 10x KW a vsichni je chteli. Trivalec 1.0 nechtel nikdo - i kdyz ano ma jeno 5 stupnu a mensi vykon/kroutak. A jak to opet dopadlo? 1.4 - zakarbonovani, LSPI, propalene pisty a zniceni motoru. 1.0 opet spolehlivejsi volba.

    Toz asi tak.

    Jeste jedna vec. 2008-2014 bylo nestastne obdobi zavadeni primovstrikovych downsizing benzinu. Bohuzel dnes se to dela tak, ze polotovar jde rychle do prodeje a zakaznik ho testuje. Pro kupujiciho ojetiny dnes je mozna jistejsi koupit turbonaftu, ktera ma uz 20 let vyvoje za sebou, nebo si priplatit za 2014 model, nebo hledat vzacne neprimovstrikove 1.4 turbobenziny Opel nebo Fiat.
    • 00 Reagovat !

      foto twistedTSD

      twistedTSD 10.01.  23:51

      « Re: Mensi je lepsi

      V podstatě máš pravdu. Focus, Astra, nebo třeba Superb II jsou příkladem, že hospodské poučky občas na plné čáře selžou a spolehlivost není jen o objemu a počtu válců.
    • 00 Reagovat !

      foto Blue-Sun

      Blue Sun 12.01.  09:59

      « Re: Mensi je lepsi

      Bezpochyby máš pravdu, ale já bych do téhle rovnice chtěl ještě zakomponovat jednu neznámou, a to jsou uživatelé. Kolik z nich se chovalo k výkonnějším motorům s citem, namísto aby je prostě hned po vyjetí rozpálili doběla a hnali, co se do toho vejde?
      • 00 Reagovat !

        foto Nicco

        Nicco 18.01.  10:01

        « Re: Re: Mensi je lepsi

        Ano, ale treba u mensich motoru mas ridice amatery, zeny, duchodce, kteri treba hobluji spojku, toci to za studena na jednicku,... Ty vetsi TSI jsou zase zakladni v US, tam s tim jezdi bezni ridici do prace, obchodu a skoly a stejne maji problemy.
  • 00 Reagovat !

    foto tesnav

    tesnav 10.01.  15:16

    Dvoulitr - odolný?

    Osobní zkušenost s tím údajně super vyvedeným a odolným dvoulitrem.

    Zkušenost 1: Ford Escape (americká Kuga) 2.0 EB 179kW automat, rok výroby 2013. Při najetí cca. 80tkm (z toho my jako druzí majitelé tak 7tkm a půl roku provozu) prasklá hrana 2. pístu. Při příjezdu do autorizovaného servisu již dle zvuku věděli o co jde a dle nich už tehdy (rok 2016) zcela běžná závada u 1.6EB a 2.0EB. Doporučeno tankovat N98/N100 kvůli omezení detonačního spalování, které má být hlavní příčinou této destruktivní závady.

    Oprava 3 týdny, cca. 100tKč, naštěstí kryto pojistkou na vady při koupi ojetiny. Na dotaz, zda jsou nové komponenty nějak konstrukčně nebo materiálově vylepšeny jsem odpověď nedostal.

    Zkušenost 2: Ford Focus ST III 2.0EB 184kW 2014, tzn. Euro 5. Při nájezdu cca. 32tkm naprosto stejný problém, prasklá hrana taktéž druhého pístu. Výměna motoru na záruku, cca. 1,5 týdne. A obě zkušenosti popsané učiněny s rozdílem pouhých 5 dnů. Manželka s Kugou v neděli na dálnici, já ve čtvrtek cestou do práce při ploužení ve městě.

    A obdobnou zkušenost udělal kolega v práci na Mondeu minulé generace, 1.6EB 118kW. Bohužel až po záruce, takže opravu za cca. 70tKč musel hradit kompletně ze svého.
    • 00 Reagovat !

      foto iudex

      iudex 10.01.  16:26

      « Re: Dvoulitr - odolný?

      A napriek tomu si išiel do Ecoboostu po tretí krát (RS). ;-)
      • 00 Reagovat !

        foto tesnav

        tesnav 10.01.  18:31

        « Re: Re: Dvoulitr - odolný?

        Při záruce 7 let, což přesahuje můj běžný horizont vlastnictví auta, proč ne?
        • 00 Reagovat !

          foto Nicco

          Nicco 11.01.  10:56

          « Re: Re: Re: Dvoulitr - odolný?

          Spis bych si vybral automobilku, ktera umi resit LSPI - novy olej bez vapniku, vhodny tvar a material pistu a zesilena hrana kolem prvniho krouzku. Tohle maji vetsinou motory uvedeny po 2014. Ale 1.6 a 2.0 maji pokud vim predepsano min N98.
          • 00 Reagovat !

            foto tesnav

            tesnav 11.01.  18:33

            « Re: Re: Re: Re: Dvoulitr - odolný?

            Ne, co vím, tak všechny EB, a to včetně 2.3 u RS, mají min. požadavek pouze N95.
  • 00 Reagovat !

    foto spaleny6

    spaleny6 10.01.  15:40

    1.6

    Ví někdo jak si stojí 1.6 ecoboost v Mondeu z roku 2011? Koupil jsem tatíkovi nové. Zatím má 130tis bez problémů. Tak jestli je to lepší střelit, nebo si to dál nechat.
    • 00 Reagovat !

      foto Ozzman

      Ozzman 10.01.  16:04

      « Re: 1.6

      Pokud je tvůj tatík Iudex, tak v klidu nechat, ten má štěstí, jinak bych to prodal >:D

      Ne, teď vážně, jestli to auto máte od nova od roku 2011 a už to přežilo 130tisíc km, tak snad ještě chvíli odjezdí, nám se odporoučel už ve 22 tisících.
      • 00 Reagovat !

        foto tesnav

        tesnav 10.01.  16:08

        « Re: Re: 1.6

        To je loterie, kolegovi, taky to bude tak 2011, se to stalo po více než pěti letech a tipnu si, že tím pádem někde okolo 100tkm ...
      • 00 Reagovat !

        foto iudex

        iudex 10.01.  16:23

        « Re: Re: 1.6

        >:D
      • 00 Reagovat !

        foto spaleny6

        spaleny6 10.01.  17:56

        « Re: Re: 1.6

        Zatím problém nebyl a to chvíli jezdil skoro bez oleje, protože nezareagovalo čidlo poklesu náplně. :-)
    • 00 Reagovat !

      foto CommonUser

      CommonUser 11.01.  14:55

      « Re: 1.6

      Hlavne nech ide na zvolavacku - moznost samovznietenia.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Módní téma týdne: Být královnou bálu, stát se Popelkou

Módní téma týdne: Být královnou bálu, stát se Popelkou

Plesy jsou na pořadu dne. K období zimy tradičně patří a v lednu se jejich kolotoč začíná naplno roztáčet.…

Mrazivá slova Dalibora Jandy o smrti syna (†21): Kolegové mi to přáli! Tedy někteří...

Mrazivá slova Dalibora Jandy o smrti syna (†21):…

Je slavný, vede spokojený rodinný život, na kontě má tři zlaté slavíky. Přesto se v životě Dalibora Jandy (65)…

 

iSport.cz

Australian Open ONLINE: Plíškovou čeká boj s Italkou o osmifinále

Australian Open ONLINE: Plíškovou čeká boj s Italkou…

Tenistka Karolína Plíšková hraje o osmifinále grandslamového Australian Open na centrkurtu v Areně Roda Lavera.…

Plekanec musel strpět porážku a ztratil zub: Našli ho naštěstí zametači

Plekanec musel strpět porážku a ztratil zub: Našli…

„Aspoň něco pozitivního,“ utrousil Tomáš Plekanec pár minut po zápase v Ostravě, kde jeho Kometa padla 1:4.…

 

Reflex.cz

Paralympijský vítěz Jiří Ježek: Nepodvolte se zranění a prožijte plnohodnotný život

Paralympijský vítěz Jiří Ježek: Nepodvolte se…

Za nepozornost se platí. Dlouhé hodiny by o tom mohl vyprávět šestinásobný paralympijský vítěz a mistr světa…

Andrej Babiš si stát představuje jako firmu, Piráti jako e-shop

Andrej Babiš si stát představuje jako firmu, Piráti…

Pirátská strana si naplánovala sjezd na třetí lednovou sobotu. Průběh tohoto setkání však bude patrně mnohem…