Ojetiny
pokud si dobre pamatuju tak v realnem testu emisi NOx cca pred 3 lety dopad 1.0 ecotec uplne katastrofalne, kdy je mel na urovni lepsich dyzlu …
Opel ten motor ještě někam dává? To mívala Corsa a Agila, ne?
"Nejhorších výsledků ale dosáhl benzínový tříválec Ford 1.0 Ecoboost v modelu Focus. Ten dostal index E a to znamená, že v reálném provozu dosahoval emisí 0,25 až 0,50 g/km NOx. To je zhruba osmkrát víc, než co dovoluje norma Euro 6 a jsou to stejné hodnoty, jakých mohly dosahovat diesely homologované dle normy Euro 3."
[odkaz]
jasne ecoboost 😄
[odkaz]
jasne ecoboost 😄
Fordy jsem miloval. Měl jsem motory dle velikosti auta 1.6,1.8,2.5 a manželka ve fiestě 1.25. Vše v benzínu, nafta mne nezajímá. Bohužel, co evropani začali místo motorů dělat motorky do ostřikovačů osazené jedním a více turbíčky, přešel jsem na ameriky.
Nyní mám jedno 2.8 s turbem a jedno 3,6 atmosféru a díky devíti stupňovému automatu je to zážitek z jízdy při dobré spotřebě.
Nyní mám jedno 2.8 s turbem a jedno 3,6 atmosféru a díky devíti stupňovému automatu je to zážitek z jízdy při dobré spotřebě.
To bude trochu spomienkový optimizmus. Pretože tie atmobenzíny Fordu nejaké zázraky neboli, 1,6 som mal a litrový Ecoboost by si s ním vytrel... výfuk, rovnako 1,8 dynamicky nič moc, jedine ten 2,5, ale to už bol V6 a aj ten by si dynamicky 2,0EB dal k raňajkám. 1,25 radšej nehovorím, ten proti litru nemá čo ponúknuť.
Ak niečo vytýkaš (európskemu) Fordu, musíš to vytýkať celému európskemu mainstreamu. Do strednej triedy už fakticky nik nemá viac než štvorvalce (a tak nejak cítim, že tie tvoje šesťvalce budú v niečom väčšom než je stredná trieda, resp. nie mainstream). A tie ameriky majú zase kompromisy v iných oblastiach, takže to máš niečo za niečo.
Ak niečo vytýkaš (európskemu) Fordu, musíš to vytýkať celému európskemu mainstreamu. Do strednej triedy už fakticky nik nemá viac než štvorvalce (a tak nejak cítim, že tie tvoje šesťvalce budú v niečom väčšom než je stredná trieda, resp. nie mainstream). A tie ameriky majú zase kompromisy v iných oblastiach, takže to máš niečo za niečo.
kauza litrového motoru, do adresy nadoplň .cz [odkaz]
Ten odkaz už tu byl asi 100x a řekl bych k němu jen tolik, že autoforum je momentálně nic než automobilový bulvár.
v smaxe (2016) mam 2litrovy ecoboost so 177 kW a po skoro troch rokoch som s nim stale velmi spokojny ... ma nabehanych priblizne 60 000 km a doteraz s nim neboli absolutne ziadne problemy ... predtym som mal 2litrove TDCi tiez v smaxe, ktore nebolo uplne zle, ale uz som mal dost tych vibracii pri zimnych startoch a hluku pocas jazdy vo vyssich rychlostiach ...
Ahoj - hluk od 2.0 TDCI ? Smax je Mondeo, takže se mi nechce věřit, že by byl hůře odhlučněný, ale měl jsem tento motor v Mondeu MK4 a teď v MK5 a na dálnici o něm vůbec nevíš, jedině snad po delším stání venku v zimě, než se zahřeje. A to ten první měl už skoro 300 tisíc najeto, když šel z domu.
ahoj ... ja som porovnaval hlucnost tychto motorov pri rovnakej rychlosti .... ked sme na naftovom smaxe isli nejakych 150 km/h, pocuvat audioknihy bolo casto narocne .. teraz pri rovnakej rychlosti je to pri benzine uplne v pohode ... okamzite po zmene auta mi ten rozdiel prisiel priam neskutocny .... takisto pocas jazdy v meste auto prakticky nepocut, v pripade dieselu to bolo podstatne hlucnejsie (nevravim, ze som nepocul, co mi vravi spolujazdec, ale clovek jednoducho stale na pozadi ten motor pocul) ...
Možná to bude spíše tím aerodynamickým hluk m, předpokládám, že srovnavas s prvním Smaxem, takže stejne jako Mondeo při nové generaci , se zlepšil i Smax v odhlučnění.
Motor na dálnici opravdu neslyším 😉
Motor na dálnici opravdu neslyším 😉
Hluk motoru ve vyšších rychlostech je nesmysl. Při zrychlování na dvojku ano, ale pak začne převládá hluk aerodynamický.
tak pardon, mozno som sa zle vyjadril ... mam ale pocit, ze ten typicky dieselovsky rachot pochadzal z motora ...
a trojvalce za mna teda asi tiez nie .. hoci iste svoju pracu splnia a aj ovca bude cela aj vlk syty... ved dnesny zakaznik si o par rokov uz stejne kupi dalsie nove auto ze jo ... taka je doba a motory sa osizuju uz poslednu dobu zrejme vsade bez ohladu loga na maske ...
PS: tak uz som uz doma z prvej garancnej prehliadky po dvoch rokoch .. spominal som ze dam vediet kolko ma to vyjde takato prehliadka maleho vw v origo servise ... takze suma sumarum platil som 190 eur 😉 ... cakal som cez 200 takze este relativne pohoda
vykonana bola vymena oleja aj filtrov plus celkova prehliadka auta ( tlmice, capy, riadenie, autobateria, dofuknuta rezerva ... atd ) ... vymena filtra klimy.... vlozka filtra.... cistic.. podlozka.... olej s viskozitou 5W-30 no a k tomu este praca ako taka ... cca vsetko hotove za este prijemnych 1h 30minut ... vsetko bolo tip top .. capy bez vole..riadenie ok... pneu.. baterka vsetko parada ... takze spokojnost ... na vsetko k tomu 3 percenta zlava.. aj na material aj na pracovne ukony ( kedze som bol vo vw servise kde som aj auto kupoval hoc mohol som ist aj inde do vw kde to mam podstatne blizsie ) ..... dalsia prehliadka je ale uz hned o rok bez ohladu na km ( palubak to opat vcas ohlasi ) ... tak pekny den hosi
PS: tak uz som uz doma z prvej garancnej prehliadky po dvoch rokoch .. spominal som ze dam vediet kolko ma to vyjde takato prehliadka maleho vw v origo servise ... takze suma sumarum platil som 190 eur 😉 ... cakal som cez 200 takze este relativne pohoda
vykonana bola vymena oleja aj filtrov plus celkova prehliadka auta ( tlmice, capy, riadenie, autobateria, dofuknuta rezerva ... atd ) ... vymena filtra klimy.... vlozka filtra.... cistic.. podlozka.... olej s viskozitou 5W-30 no a k tomu este praca ako taka ... cca vsetko hotove za este prijemnych 1h 30minut ... vsetko bolo tip top .. capy bez vole..riadenie ok... pneu.. baterka vsetko parada ... takze spokojnost ... na vsetko k tomu 3 percenta zlava.. aj na material aj na pracovne ukony ( kedze som bol vo vw servise kde som aj auto kupoval hoc mohol som ist aj inde do vw kde to mam podstatne blizsie ) ..... dalsia prehliadka je ale uz hned o rok bez ohladu na km ( palubak to opat vcas ohlasi ) ... tak pekny den hosi
Vetsina lidi a popiracu downsizingu volila vetsi motor, protoze ten trivalec nevydrzi ani 100tisic km. A jak se pletli se ukazalo zanedlouho.
Zacneme u VW.
I kdyz 1.2 retez zadna slava, rozhodne spolehlivejsi nez 1.8/2.0 nebo supercharcharged 1.4 s propalnym pistem.
Ford 1.0EB ma mensi pocet zavad nez 1.6, kde opet krom uniku kapalin dochazi s propaleni pistu. Rozhodne lepsi vymenit jednu vodni hadici zdrama ve svolavaci akci, nez polomotor za vlastni.
No a Opel? Musi se uznat, ze udelal genialni marketingovy tah, i kdyz ne tak dobry jako Mazda. Do cele te nabidky litrovych trivalcu Fordu priveld 1.4Turbo 9x a 10x KW a vsichni je chteli. Trivalec 1.0 nechtel nikdo - i kdyz ano ma jeno 5 stupnu a mensi vykon/kroutak. A jak to opet dopadlo? 1.4 - zakarbonovani, LSPI, propalene pisty a zniceni motoru. 1.0 opet spolehlivejsi volba.
Toz asi tak.
Jeste jedna vec. 2008-2014 bylo nestastne obdobi zavadeni primovstrikovych downsizing benzinu. Bohuzel dnes se to dela tak, ze polotovar jde rychle do prodeje a zakaznik ho testuje. Pro kupujiciho ojetiny dnes je mozna jistejsi koupit turbonaftu, ktera ma uz 20 let vyvoje za sebou, nebo si priplatit za 2014 model, nebo hledat vzacne neprimovstrikove 1.4 turbobenziny Opel nebo Fiat.
Zacneme u VW.
I kdyz 1.2 retez zadna slava, rozhodne spolehlivejsi nez 1.8/2.0 nebo supercharcharged 1.4 s propalnym pistem.
Ford 1.0EB ma mensi pocet zavad nez 1.6, kde opet krom uniku kapalin dochazi s propaleni pistu. Rozhodne lepsi vymenit jednu vodni hadici zdrama ve svolavaci akci, nez polomotor za vlastni.
No a Opel? Musi se uznat, ze udelal genialni marketingovy tah, i kdyz ne tak dobry jako Mazda. Do cele te nabidky litrovych trivalcu Fordu priveld 1.4Turbo 9x a 10x KW a vsichni je chteli. Trivalec 1.0 nechtel nikdo - i kdyz ano ma jeno 5 stupnu a mensi vykon/kroutak. A jak to opet dopadlo? 1.4 - zakarbonovani, LSPI, propalene pisty a zniceni motoru. 1.0 opet spolehlivejsi volba.
Toz asi tak.
Jeste jedna vec. 2008-2014 bylo nestastne obdobi zavadeni primovstrikovych downsizing benzinu. Bohuzel dnes se to dela tak, ze polotovar jde rychle do prodeje a zakaznik ho testuje. Pro kupujiciho ojetiny dnes je mozna jistejsi koupit turbonaftu, ktera ma uz 20 let vyvoje za sebou, nebo si priplatit za 2014 model, nebo hledat vzacne neprimovstrikove 1.4 turbobenziny Opel nebo Fiat.
V podstatě máš pravdu. Focus, Astra, nebo třeba Superb II jsou příkladem, že hospodské poučky občas na plné čáře selžou a spolehlivost není jen o objemu a počtu válců.
Bezpochyby máš pravdu, ale já bych do téhle rovnice chtěl ještě zakomponovat jednu neznámou, a to jsou uživatelé. Kolik z nich se chovalo k výkonnějším motorům s citem, namísto aby je prostě hned po vyjetí rozpálili doběla a hnali, co se do toho vejde?
Osobní zkušenost s tím údajně super vyvedeným a odolným dvoulitrem.
Zkušenost 1: Ford Escape (americká Kuga) 2.0 EB 179kW automat, rok výroby 2013. Při najetí cca. 80tkm (z toho my jako druzí majitelé tak 7tkm a půl roku provozu) prasklá hrana 2. pístu. Při příjezdu do autorizovaného servisu již dle zvuku věděli o co jde a dle nich už tehdy (rok 2016) zcela běžná závada u 1.6EB a 2.0EB. Doporučeno tankovat N98/N100 kvůli omezení detonačního spalování, které má být hlavní příčinou této destruktivní závady.
Oprava 3 týdny, cca. 100tKč, naštěstí kryto pojistkou na vady při koupi ojetiny. Na dotaz, zda jsou nové komponenty nějak konstrukčně nebo materiálově vylepšeny jsem odpověď nedostal.
Zkušenost 2: Ford Focus ST III 2.0EB 184kW 2014, tzn. Euro 5. Při nájezdu cca. 32tkm naprosto stejný problém, prasklá hrana taktéž druhého pístu. Výměna motoru na záruku, cca. 1,5 týdne. A obě zkušenosti popsané učiněny s rozdílem pouhých 5 dnů. Manželka s Kugou v neděli na dálnici, já ve čtvrtek cestou do práce při ploužení ve městě.
A obdobnou zkušenost udělal kolega v práci na Mondeu minulé generace, 1.6EB 118kW. Bohužel až po záruce, takže opravu za cca. 70tKč musel hradit kompletně ze svého.
Zkušenost 1: Ford Escape (americká Kuga) 2.0 EB 179kW automat, rok výroby 2013. Při najetí cca. 80tkm (z toho my jako druzí majitelé tak 7tkm a půl roku provozu) prasklá hrana 2. pístu. Při příjezdu do autorizovaného servisu již dle zvuku věděli o co jde a dle nich už tehdy (rok 2016) zcela běžná závada u 1.6EB a 2.0EB. Doporučeno tankovat N98/N100 kvůli omezení detonačního spalování, které má být hlavní příčinou této destruktivní závady.
Oprava 3 týdny, cca. 100tKč, naštěstí kryto pojistkou na vady při koupi ojetiny. Na dotaz, zda jsou nové komponenty nějak konstrukčně nebo materiálově vylepšeny jsem odpověď nedostal.
Zkušenost 2: Ford Focus ST III 2.0EB 184kW 2014, tzn. Euro 5. Při nájezdu cca. 32tkm naprosto stejný problém, prasklá hrana taktéž druhého pístu. Výměna motoru na záruku, cca. 1,5 týdne. A obě zkušenosti popsané učiněny s rozdílem pouhých 5 dnů. Manželka s Kugou v neděli na dálnici, já ve čtvrtek cestou do práce při ploužení ve městě.
A obdobnou zkušenost udělal kolega v práci na Mondeu minulé generace, 1.6EB 118kW. Bohužel až po záruce, takže opravu za cca. 70tKč musel hradit kompletně ze svého.
A napriek tomu si išiel do Ecoboostu po tretí krát (RS). 😉
Při záruce 7 let, což přesahuje můj běžný horizont vlastnictví auta, proč ne?
Spis bych si vybral automobilku, ktera umi resit LSPI - novy olej bez vapniku, vhodny tvar a material pistu a zesilena hrana kolem prvniho krouzku. Tohle maji vetsinou motory uvedeny po 2014. Ale 1.6 a 2.0 maji pokud vim predepsano min N98.
Ví někdo jak si stojí 1.6 ecoboost v Mondeu z roku 2011? Koupil jsem tatíkovi nové. Zatím má 130tis bez problémů. Tak jestli je to lepší střelit, nebo si to dál nechat.
Pokud je tvůj tatík Iudex, tak v klidu nechat, ten má štěstí, jinak bych to prodal >😁
Ne, teď vážně, jestli to auto máte od nova od roku 2011 a už to přežilo 130tisíc km, tak snad ještě chvíli odjezdí, nám se odporoučel už ve 22 tisících.
Ne, teď vážně, jestli to auto máte od nova od roku 2011 a už to přežilo 130tisíc km, tak snad ještě chvíli odjezdí, nám se odporoučel už ve 22 tisících.
To je loterie, kolegovi, taky to bude tak 2011, se to stalo po více než pěti letech a tipnu si, že tím pádem někde okolo 100tkm ...
Trošku jsem měl z motoru ecoboost obavy a to i přes to, že jsem na něj na https😐/kralmotoru.cz/…a-usporne-motory četl samé chvály. Po prvním roce užívání auta s tímto motorem však musím říct, že jsem za něj vážně moc rád, protože díky nízké spotřebě šetřím s tak drahými palivy jak teď jsou dost peněz.
S dvoulitrem EB zkušenost nemám, ale jak 1.6, tak i 1.0 jsou z pohledu jízdy a výkonu či charakteristiky velmi dobré volby.
Sám také musím konstatovat, že litr (92kw) na Fokus (v mém případě zkoušený kombi 3. generace před FL) pro většinu použití stačí, není to raketa, ale i ve 3 lidech se s autem dá jet i svižněji. Porovnání s dobovou Oktávií kombi 1.2TSI 77kw rozhodně nejede hůř a ochotněji jde za plynem. Z litrů jsem zkoušel ještě 1.0TGDi (88kw, i30fastback), který byl horší, nechtělo se mu do otáček a překvapila mne spotřeba po Praze 9l na sto... neříkám, že se s tím nedá jezdit, ale Ecoboost je lepší.
Do Fokusu jako druhého auta na příměstský a městský život bych si klidně litr koupil
S 1.6EB mám asi nejvíce zkušeností, bohužel i těch servisních. Začnu kladně, motor je opravdu živý, gradující výkon (na rozdíl od většiny TSI) až do omezovače, žádný dieslový charakter, na čtyřválec i zajímavý zvuk a pod "plynem" je dokonce slyšet hlasité ufukování turba, což nejeden vesnický tunner ocení >😁 I s SUV si nejslabší 110kw verze poradí nadstandartně a potrápí nejednu slabší dvoulitrovou turbonaftu. Spotřeba je u syrového auta celkem vysoká, ale po 10 tisících km se ustálí a i motor si "sedne" a jede výrazně lépe, než nové auto.
Bohužel mám zkušenost s dvěma motory, takže rozdíl zajetý vs nový je opravdu citelný.
Že se nám ve 22tisících zapekl pístní kroužek jsem tu psal mockrát, nejsem jediný (stačí si projít Ford kluby a diskuze) a tento motor bych nikomu jako ojetinu nedoporučoval, protože problém nikdy nebyl vyřešen a nedokázal mi na toto nikdo odpovědět ani z Ford ČR. Cena opravy motoru v článku mi příjde hodně zvláštní, naše účtenka činila 189 000 Kč, naštěstí v rámci záruky.
Když Ford, tak TDCi, to je taková sázka na jistotu a i když nejsou bez chyb, ale řešit věci, které třeba postihly velkou část motorů TDI, jak tu bylo minulý týden, nebudete.
Menší motory jsou s otazníkem.
1.0EB - jako zásadní nedostatek vidím nutnost použití oleje 5W-20, což značí nízkou teplotní zatížitelnost a to je u turbolitru špatné. Takže dálnice raději ne. Vzhledem k tomu, že také dost spotřebovává spojku - do města také nepříliš doporučitelné. Zůstává klidný příměstský provoz, což zřejmě povede k zakarbonování. Litr nebrat!
1.6EB - čistit vstřikovače může být řešení, když se ukáže, že již špatně rozprašují nebo ukapávají, samozřejmě dát nové. Čiptuning je vzhledem ke konstrukci open deck sporný, ale tak do 210k by to mělo fungovat standardně. (Třílitry open deck mívají z výroby do 400k). 1.5EB čtyřválec je výrazně spolehlivější, ale auta jsou výrazně dražší - nejlepší volba pro Focus III.
2.0EB - vzhledem k výrazně podčtvercové konstrukci minimum vibrací, konstrukce closed deck by mohla zvládnout příval koní navíc, takže Focus ST s 320k? Možná dobrý.
2.0TDCi - kvalitní motor s dobře řešeným emisním systémem, ovšem zvuk nic moc.
Ze starších i 1.8 TDCi, který je sice totálně nevycválaný, ale taky dle hodně testů nesmrtelný a 1.6TDCi z posledních let výroby už je taky v pořádku, nicméně je tu ještě 1.5TDCi, který rozhodně špatný není a 2.2 TDCi a ten taky patří k tomu lepšímu.
U 1.6 čistit vstřikovače? No, to bych asi byl ochotný podstoupit u auta, které má třeba 100 tisíc km a více, ale čekal by jsi to u nového auta ve 22 tisících km? Jednapětku jsem taky zkoušel, ale přišla mi trochu "osekanější", nicméně dost lidí to vidí opačně.
Když Ford, tak PANTHER !!! Hezky to zní. (Nakonec motory PUMA svého času poháněly Mondea také, potom byly nahrazeny jednotkami PSA, ale nyní se spojenectví rozpadlo a Ford hledá nového partnera … a vítězem se stává … VW) :-! :-! :-!
Mondea MK3😒br />
měla motorizace vlastní od Fordu
Mondeo MK4😒br />
1.6 TDCi (85kw) je motor PSA
1.8 TDCi (92kw) je motor Ford
2.0 TDCi 96kw (hodně ojedinělý motor, viděl jsem jen r.v.2007) by měl být Ford
2.0 TDCi 85,103 a 120 kw je PSA
2.2 TDCi je snad evolucí motoru od Fordu, né PSA
Mondeo MK5😒br /> 1.6 TDCi (85kw) je motor PSA
1.5 TDCi (88kw) tad nevím, jestli je to evoluce 1.6, nebo nový motor
2.0 TDCi (110, 132 a 154kw) motory PSA do faceliftu (někdo říká že do konce 201😄
Fokus MK3😒br />
By měl mít motorizace PSA
Fokus MK4 už by měl mít minimálně 2.0TDCi nový od Fordu
Jak je to v jiných modelech nemám přehled, ale Smax/Galaxy bude podobný jako Mondeo
A ten 96kW 2.0 je tiez PSA, len starsia verzia. Neviem, ci to nebolo kvoli nejakym emisnym pravidlam.
96kw v MK4 je PSA? A já jsem ho tenkrát obešel obloukem >😁 Tak to se omlouvám za mou neznalost.
Takže ve Fokusu MK4 je to pořád stejný motor, jako v MK3 ? U dvoulitru to totiž neplatí.
2,0 TDCi tady pozor, je to jenom obchodní označení 2,0L dieselu od Fordu. Může tam být jak PSA (upravený Fordem, ale nejlepší varianta) tak PUMA (ruce pryč) i nový PANTHER (ještě se neměl šanci projevit).
1,6TDCi v původní 16V variantě vyžaduje vstřícný přístup, 8V varianty tohoto PSA motoru jsou doporučeníhodné, dle servisních specialistů, to platí i pro malý 1,4TDCi, který měl u Fordu vždy pouze 8V a nikdy neměl chladič plnícího vzduchu. Navíc jsou tyto motory hliníkové = na diesel lehké a rychle se zahřívající. Evolucí těchto motorů je u PSA moto 1,5HDi, kterého Fordí alternativu si vyvíjel Ford už sám, ale jestli ji Ford později nenahradil "odvrtanou" verzi Panthera si už nepamatuji.
1,8TDCi se již doporučuje, je to původní Fordí konstrukce, která započala svoji pouť ještě jako 1,8TD v Sieře, kde platila za průser a i v prvním Mondeu to nebylo slavné. Je to hlučný avšak relativně jednoduchý litinový motor, ale ve verzi TDCi (ne TDDi) je prý sázkou na jistotu.
Panther se už do Mondea dává? Ještě v létě 2018 prý nebyl, Puma byla jen v MK3 a dále už ne, nebo ?
1.8 - to už je tak starý, že nemá smysl se o tom bavit, takovej rumpál si nikdo nekoupí
U 1.6EB aby byl majitel jako ostříž a stejně se nemusí podařit to ohlídat, je to kus od kusu, ale průšvih to byl.
1.5EB vstřikovače má, zdá se, pořešené, navíc díky chlazeným svodům by neměla nikdy "odpálit" katalyzátor. Díky vodnímu mezichladiči by auto mělo být živější při rozjezdech, ale na dálnici to může být obráceně, kdy malý vodní intercooler nechladí tolik, jako náporový vzduch-vzduch u 1.6EB.
Mimochodom ten motor bol myslím zo spolupráce s PSA, ale nie som si úplne istý.
Nicméně jsem to nevěděl, ten 2.2TDCi byl v několika verzích, v MK3 114, pak MK4 129 a 147 kw, myslel jsem, že je to stejný motor původní od Fordu, předělaný z Tranzitu >😁
Až dorazí Sakra, tak nám v tom udělá pořádek >😁 >😁 a přitom zapracuje, aby byl v příštím žebříčku zase diskutérem numero uno >😁 >😁
Mluvil o 2.2HDI, kterou měl "kolega" alterego,jeho šéf, nebo nevím kdo od tetičky >😁
Třeba na 2,2 TDci všude slyšíš hejty, ale já koho znám, tak mu to šlape bez problémů. U těch 2,0 byly dobré zase podle auta, třeba v tranzitech to byl celkem aušus. ale v osobácích dobrý.
Já vím, že jsi jeden z těch, co mají štěstí, ale můj příběh neni ojedinělý, takže jako ojetinu bych to neriskoval. Otci jsem už taky koupil VIF , ale nějak na něj zapomíná..
Nepřeju ti s tím motorem nic zlého, ale druhý takový jízdně jentak neseženeš a i když jsem zkusil pár motorů konkurence, ten Ecoboost jede tak nějak pořád lépe i když není nejrychlejší..... když jede >😁
Prostě ve spoustě případů je to hlavně o uživateli.
No a 4 valec a zde je problem. A je zajimave, že dodnes se nezna přesna přičina. O to zajimavějši je, že jsou majitele, kteři nalitaji hafo kilometru a nic a na druhou stranu majitele jako ty, kde po par kilometrech a je problem.
Mě z fordu taky občas volaji, naposled zrovna včera a to jsem se jich o nic neprosil. >😁
To bych čekal jako cenu komplet nového motoru. To je děs.