Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Český trh v roce 2011: Nejprodávanější MPV

Velkoprostorová auta rozhodně nejsou mrtvou kategorií a neplatí to ani o největších. Všechny sledované kategorie si polepšily. Kdo v roce 2011 vyhrál? Roomster, C4 Picasso a Sharan.
Zpět na článek
Avatar - 3_diamanty
7. 2. 2012 09:02
zaujimave cisla
v malych mpv za zmienku stoji:

roomster, ix20 a venga to su tri stalice, citroen c3picasso sa uz opozeral a jeho modny dizajn je skutocne len pre vyvolenych, nova meriva ako vidime uz narastla a zdrazela a starsej merive sa v predanych cislach uz urcite nepriblizi, takze prva spominana trojica je jasna a bude jasna aj tento rok,

v strednych mpv su opat znami traja krali a dokonca su to vsetci francuzi, skor by sa hodilo pomenovanie traja musketrieri:

C4 picasso, 5008 a scenic jasne ukazuju ze francuzi to v tejto triede vedia a maju roky vysostne postavenie a vybudovane meno. Stvrty Dartanan cize VW Touran velmi pekne stupol za co ho musime pochvalit ale na trojicu z francie to nestacilo. Popravde najvacsim prekvapkom je u mna vyse 700 kusov predanych chevroletov Orlando, tento model slape super a je mozne ze tento rok pojde este hore a v tejto triede moze francuzskym muketierom este viac zneprijemnit zivot. Scenic bude inovovany tak som zvedavy aj na jeho nastup ci sa vrati na vrchol.

Vo velkych MPV je kralom sharan , ford slape tiez super , v tejto tirede sa ale uz nepredavaju take pocty ako v mensich mpv a mam pocit ze tato trieda uz rast nebude naopak ze poklesne, kazdopadne chvala vitazom cest porzenym.

Zaujala ma jedna predana multipla :-) ze cely rok 2011, gratulujem stastlivcovi

V kategorii malych mpv to moze tento rok este trosku zamiesat aj novy fiat 500L ktory tam predpokladam bude zaradeny a pobije sa s vengou modusom nisanon note a dalsimi ...
Takisto aj ford Bmax tam narobi vietor v malych mpv, takze predpokaldam ze trieda malych mpv bude rast... na rozdiel od vacsich mpvciek ktore su kanibalizovane crossovermi a SUVckami ako kaskaj soul yeti a pod....
Rozbalit vlákno
23
7. 2. 2012 11:32
Re: zaujimave cisla
citroen c3picasso a módní design....kdy tahle móda proboha byla? To už ten Roomster je vedle něj krasavec...
7. 2. 2012 14:30
Re: zaujimave cisla
...a nejen vedle nej ;-)
7. 2. 2012 18:07
Re: zaujimave cisla
Tak tohle si u Roomsteru nemyslím už vůbec ;-)
7. 2. 2012 18:09
Re: zaujimave cisla
Ja si to take nemyslel, ale tady [odkaz] jsem se az lekl, jak mu to slusi.
7. 2. 2012 18:20
Re: zaujimave cisla
Jo, z jistých úhlú to sluší každému autu. ;-)

Mě vlastně design exteriéru moc nevadí, naopak - je to první "odvázaná" Škodovka v její novodobé historii. Až na tu "jezevčíkovitost", opravdu miniaturní šířku a nesmyslně dlouhou přední kapotu (z hlediska třídy malých MPV, samozřejmně) mi opravdu nevadí.

Rozčarování přišlo, když jsem nedávno v Roomsteru Scout absolvoval coby spolujezdec asi 200 km. Za prvé jsme si s řidičem překáželi lokty, což je u této třídy fakt bota. Za druhé se jednalo o opravdu vybavený kousek, ale ten jednolitě plastový, černý interiér jsem nevydýchal. Žádné chromové doplňky, lišty, prostě nic. Pocit, že jsi "nalepený" na čelní sklo (u MPV!) tomu taky nedodal - např. v Nissanu Note jsem se cítil daleko, daleko lépe. To konkrétní auto bylo o skoro dvěstětisíc dražší než můj vůz, ale v interiéru to vypadalo přesně opačně 8-s
7. 2. 2012 18:52
Re: zaujimave cisla
Cerny interier neni nutnost, na vyber mas z cerno-bezove a cerno-bile kombinace. Jinak to auto je spise takova vyssi fabie, do ktere muzes nalozit tri male deti. Tomu jsou take prizpusobeny zadni sedacky. Ty dve plnohodnotne nemaji temer zadne bocnice, coz prckum v detskych sedackach nevadi, no a na tu prostredni se jeste jeden vleze.
7. 2. 2012 19:01
Re: zaujimave cisla
Jiná barevná verze interiéru ovšem neřeší tu "celoplastovost".

V době vzniku Roomster nebyl špatné auto. Já jen tvrdím, že chvilku po něm, k jeho škodě, přišla nová generace plnohodnotných malých MPV, která ho převálcovala. Jedním z nejpádnějších argumentů pro mé tvrzení je ta šířka. To že je v těchto MPV vzadu místo pro dva, ne pro tři, to beru. To, že si řidič se spolujezdcem navzájem překážejí už je horší. V jiném voze této třídy se mi to skutečně nestalo.
7. 2. 2012 19:09
Re: zaujimave cisla
To vse je dan za to, ze stoji stejne, jako fabie.
7. 2. 2012 19:13
Re: zaujimave cisla
Promiň, to nemůžeš myslet vážně. Roomster je výrazně dražší. Doporučuji např. ceník Nissanu Note - pro srovnání. ;-)
7. 2. 2012 19:24
Re: zaujimave cisla
Pokud vychazis z akcniho ceniku magic, tak zjistis, ze neni. A zminovat ceny konkurence neni moc smerodatne. Vime, jak to s cenami skodovek u nas je, ze.
7. 2. 2012 19:32
Re: zaujimave cisla
To s ceníky uznávám, samozřejmně. To že v případě Roomsteru se jedná o dobíhající model, který se už zaplatil, je nám jasné oběma. To, že cena se určuje i podle mnoha jiných kritérií, snad také.

Pro zajímavost - ten Note začíná na 220tis, s výborným motorem 1,4.

Jak píši níže - Roomster v době příchodu na trh vůbec nebyl špatné auto. Jen měl tu smůlu, že další generace malých MPV přišla moc brzo a převálcovala ho.
7. 2. 2012 21:57
Re: zaujimave cisla
Hele jenom tak pro info - kterou generaci a která auta tím myslíš?

K autu samotnému. Rozhodně nejsem drobeček a s potkáváním v úrovni loktů nemám s podobně rostlými pasažery problém. Doba se postupně mění, konkurence roste často právě do šířky a po čem nikdo neštěkl u první Fabie, to je dneska zásadní problém. I přesto, že je reálně na šířku místa ve dvojce víc. Někomu to ale opravdu vadit může, já třeba raději prostor podél.

Interiér a jeho podoba hodně závisí na výbavě. Originální radio, automatická klimatizace a už upravená textura přístrojovky dělá hodně. S mechanickým ovládáním ventilace a aftermarket radiem je to dost lacinej humus na úrovni nejlevnějších korejců. Zjevně si to uvědomili při faceliftu, ten interieru dost pomohl.
7. 2. 2012 22:38
Re: zaujimave cisla
Myslím tím C3 Picasso a korejce... A uznávám, že jsem zapomněl zmínit další vliv - zlevňování těch větších MPV.

Já ten problém s potkávání v úrovni loktů mám. to, že to může být z části subjektivní záležitost uznávám. Také nejsem drobeček, hlavně do výšky ;-)

Ten Roomster Scout, kterým jsem jel, byl starý cca 3-4 roky. Jestli někdy poté prošel Roomster faceliftem nevím, to také uznávám.
8. 2. 2012 09:04
Re: zaujimave cisla
Jo, změn bylo víc. Původní Roomstery měly třeba (docela hnusný) čudlík na otvírání horní odkládací schránky, dál je tam vybrání. Měnila se i zmíněná textura vrchního dílu přístrojové desky, rozdíl je poměrně znatelný.

Venga i IX20 jsou zajímavá auta. Podle mě jsou blízko čistému hatchbacku se zvýšenou střechou, je to takový Golf Plus. Slovo převálcovat se nedá použít už jenom kvůli podvozku. Na kvalitní silnici to jde, ale stačí do rozbitých okresek a je po ptákách. Jde vidět, že se korejci snaží a Roomster má za sebou šest let výroby. V testech to ale většinou stačí jenom k nerozhodnému výsledku.

C3 neznám, tu nemůžu hodnotit.
7. 2. 2012 21:24
Re: zaujimave cisla
Bejvávalo. Fabia Combi Ambition Magic 1.2TSI/63kW 269 900Kč. Roomster Ambition Magic 1.2TSI/63kW s paketem Plus 284 900Kč a k tomu možnost ještě jednoho zvýhodněného balíčku.

Jenom dodám, že ten Nissan sice startuje na 226 900Kč, akorát je potřeba obratem přihodit lidových 30 000Kč za klimatizaci a radio.
7. 2. 2012 22:43
Re: zaujimave cisla
Vidíš, tak to končí, když se pletu do segmentu, který mně až tak nezajímá. V tom případě je přímý konkurent Note v té vyšší výbavě (Visia? - nejsem si jistý) za 285. Prostě je to o tom, že před dvěma lety, možná rokem a půl, už někteří konkurenti šli cenově dolů, zatímco Škodovka ještě ne.

Díky za info :yes:
8. 2. 2012 09:06
Re: zaujimave cisla
Věř, že kdyby si mohl Nissan dovolit vyšší ceny, velmi rád by to udělal.
7. 2. 2012 23:04
Re: zaujimave cisla
Dat 285000 za uzitkovu verziu fabie... :yes:
8. 2. 2012 20:06
Re: zaujimave cisla
...je lepsi, nez dat 285000 za neuzitkovou.
7. 2. 2012 17:30
Re: zaujimave cisla
c3 picasso a roomster si v krase nemaju co vycitat
7. 2. 2012 18:05
Re: zaujimave cisla
Tak to si o Roomsteru rozhodně nemyslím. ;-)

Zeptej se zejména žen, co si myslí o C3.
7. 2. 2012 18:26
Re: zaujimave cisla
Velmi pěkné zhodnocení, toppere :yes:

Pro mě bylo také největším překvapením, hraničícím se šokem, to Orlando. To bych vážně nečekal.
7. 2. 2012 23:05
Re: zaujimave cisla
Ja si myslim ze pro Merivu je to i tak bezva vysledek a jen potvrzuje to, ze opel momentalne sahnul v designu a kvalite vyroby do te spravne kategorie. Urcite me nekdo bude oponovat ze momentalne jsou to tezka auta a nemaji dynamiku, ale prodava se to tak si to rozmyslete.... Samozrejme se neda porovnavat vybehovy model s novym kdy je jasne ze to trochu klesne. Novy model se proste nemuze vyrabet a prodavat za stejnou cenu jako model ktery se vyrabel 8 let :-)
7. 2. 2012 10:10
Třída středních MPV
Pěkný souboj střední třídy. První pětka téměř nemá vítěze :yes:
Rozbalit vlákno
1
7. 2. 2012 17:58
Re: Třída středních MPV
Já tleskám ve střední třídě jak Picassu (měl jsem) a P5008 (mám), obě auta jsou opravdu povedená a já se nedivím, že jsou na špici. Za slušné peníze dostanete pořádný kus vybaveného auta, kam se v pohodě vejdou 3 děti na zadní sedačky, včetně 3 autosedaček a o kufru mluvit ani netřeba, je velký u obou aut... Tohle se PSA fakt povedlo :yes:
Avatar - Well-being
7. 2. 2012 13:40
2075 zákazníků
nedbalo na názor jednoho z diskutujících odborníků na korejské vozy a koupilo si ix dvacítku. Cituji: "Podvozek je opravdu výborný, drží korejkou lajnu. Je to tvrdé jako prkno a mizerně odhlučněné. Mizerným řidičům, mizerná auta, ix20 to splňuje do puntíku." No, možná to bude tím, že hodnocení tohoto odborníka přišlo až 9. 6. 2011. Uvidíme v roce 2012, jak si zákazníci vemou slova znalce k srdci ;-)
Rozbalit vlákno
6
7. 2. 2012 16:42
Re: 2075 zákazníků
no, parkrat jsem jel v Roomsteru a to je teda zazitek, nepohodlny a hnusny uvnitr..takze , aniz bych se zastaval vengy ci X20, urcite jsou lepsi koupi a to nemluvim o prostoru , ktery nabizi...
7. 2. 2012 18:12
Re: 2075 zákazníků
Roomster je dnes obecně asi nejvíce nekonkurence schopný (nebo lépe řečeno jediný nekonkurence schopný) vůz z portfolia Škody. Přišel v této třídě mezi prvními a konkurence ho během pár let předběhla. Domnívám se, že již před několika lety měl dostat nástupce.
7. 2. 2012 19:23
Re: 2075 zákazníků
ked si budem chciet kupit auto v ktorom sa budem vpredu tlacit jak idiot,vzadu o nic lepsie,ale v kufri budem mat pohodlicko...ked budem chciet auto,ktore dizajnom nahana Multiplu...cenou skoro C-Maxa :-) ...tak si kupim tvojho roomstera...no ale teraz som radsej spokojný s ix20kou.
Avatar - Well-being
7. 2. 2012 22:10
Re: 2075 zákazníků
Ironie nepochopena, no co už ... ? :-)
7. 2. 2012 22:33
Re: 2075 zákazníků
Ty jo...tak si uz roztapam maslo na hlave :-) ...stane sa ;-\
8. 2. 2012 14:57
Re: 2075 zákazníků
Trochu jsi to vytrhnul z kontextu...ti diskutující na fóru ix20 ve všech ohledech chválí a opěvují, jenom vytýkají uložení tlumičů zadní nápravy, na kterém snaž už někdo ve fabrice pracuje. Hlučnost si myslím je úměrná ploše, která přichází do styku se vzduchem za jízdy...nemohu až tak úplně soudit...

Nicméně mě bytostně vytáčí příspěvky tvého typu, kdy něco někde vytrhneš z kontextu a haníš tím tak úspěšný model jakým ix20 bezesporu je...
8. 2. 2012 13:50
Malý roomster?
Po přečtení několika příspěvku mi to prostě nedá a musím se vrhnout do boje! :-)

Škodou Roomster celkem často jezdím a proto moc nechápu, jestli to myslíte vážně nebo si děláte srandu, že se člověk v Roomsteru mačká vpředu i vzadu...? Tolik místa, kolik nalezne cestující jakéhokoliv vzrůstu uvnitř podélně a na výšku, nenabízí spousta aut značně větších rozměrů. Jediné, co by mohlo vadit je šířka pro tři cestující vzadu, ale pět lidí na palubě se ocitne v mém případě jen párkrát do roka a nikdo ještě nechtěl v klastrofobickém záchvatu vyskočit za jízdy...

Další naprosto konkurence schopné jsou u Roomsteru úžasná variabilita a vynikající jízdní vlastnosti, občas se až divím jak rychle se dá do zatáčky poslat aniž by ztratil neutrální chování, dá se říct, že je to auto celkem zábavné, s ix20 jsem sice nejel ale co jsem se dočetl, její podvozek moc radosti nikomu nepřinesl :-).

Co se vzhledu interéru týče, jedná se o nadčasový, v rámci třídy kvalitní a hlavně nadčasový počin s pohodlnými sedadly. Jediné, co by se dalo vytknout je možná strohost, ale to záleží na vkusu každého z nás.

Cena? Roomster se kterým jezdím, stál v roce 2010 nový na objednávku 251 tis..motor 1,2 Htp, Výbava Style plus metalíza, 15 litá kola, sunset, rádio cd mp3, parkovací čidla vzadu, střešní lyžiny, prodloužená záruka. Stačí se umět domluvit ;-)

Vzhled. Je naprosto oprávněné ho kritizovat. Na druhou stranu co se mě týká, přijde mi zajímavý a na rozdíl od Fabie combi (má alternativa při kupování Roomsteru) není alespoň tak zoufale nudný. Spíše subjektivní...

Motor. donedávna byly motorizace největším nedostatkem Roomsterů, slabý htp, chcíplá 1,4 a vše ostatní drahé. S příchodem tsi se situace obrací a naopak překonává spoustu konkurentů. Osobně jezdím s Roomsterem Htp což ve spojení s tím, že preferuji dynamickou jízdu zní přinejmenším podezřele, ale Díky opravdu krátkým převodům je dostatečně svižný v nízkých rychlostech. Jakmile se dostanete přes 80 km/h, dynamika je na draka, pravda. Auto ale nevlastním já a bylo kupované na veskrze provoz po městě a cca 6-7 tis. km ročně. Z tohoto pohledu šlo jasně o ekonomickou a myslím i rozumnou volbu. Chci tím je říct, že existují situace, kdy bylo rozumné zvolit 1.2 místo nákladnější 1.4 ne zas o tolik lépe jezdící. Dnes bych ale v každém případě volil ne o moc dražší Tsi...

To je nejen můj pohled spokojeného "skoromajitele"
Rozbalit vlákno
0