Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Český trh v květnu 2011: Trh MPV letos výrazně roste (o 17 až 51 %)

Čím větší MPV, tím větší meziroční nárůst trhu. U dospělých velkoprostorových aut je teď český trh o polovinu větší než loni.
Zpět na článek
4. 7. 2011 09:10
4. 7. 2011 10:34
4. 7. 2011 21:57
4. 7. 2011 09:16
4. 7. 2011 11:55
neregistrovaný "ema001"
Avatar - Perun
4. 7. 2011 09:10
PSA classe
Venku prší prodeje, že bys PSA nevyhnal ;-) Střední MPV je segment, kde PSA bezpečně vládne a je trochu s podivem, že tak dlouho ponechává volnou ruku konkurenci od Fordu a vw v třídě o třídu větších rodinných dostavníků.

Jen prosím redakci o drobnou korekci... C4 Picasso je vítězem jen pokud se sečtou prodeje krátké pětidveřové verze a prodloužené verze Grand.. (pozor, při troše snahy to jde, SDA to umí...) To by pak bylo nutné provést součet i u 3008 a 5008 a tím úspěšnějším by byl - s náskokem - Peugeot :-)
Rozbalit vlákno
4
Avatar - 3_diamanty
4. 7. 2011 09:58
Re: PSA classe
je pravdou ze francuzi vladnu ale do strednej triedy mpv by so zaradil aj sharan nakolko ma razvor mensi ako francuzi, vacsie previsy karoserie priestor v kabine neurobia.

je sranda ak odokaze par milimetrov opantat tvorcov tabuliek ze zaradia aj razvorom a sirkou mensie auto ako stredne mpv do kategorie vekych mpv , prikladov je viacej staci si pozriet dlzky razvorov viacerych aut strednych mpv a porovnat s razvormi velkych mpv

takymto systemom aky pouziva redakcia by mali mondeo superb aj insigniu s p508 radit do vyssej strednej triedy, preco tak nerobia nechapem asi maju nejaky specialny cesky patent.

system nahodneho vyberu ;-)
4. 7. 2011 14:08
Re: PSA classe
Podle mě je blbost rozdělovat auta čistě podle jejich velikosti. Podle mně je mnohem důležitější zohledňovat cenu, výbavu, histotickou tradici, ale hlavně určení toho daného vozu... Takže je podle mně blbost dávat Mondeo, který patří do střední třídy (stejně jako Sharan do velkých MPV) už 15 let, do vyšší střední na základě toho, že se každá generace o něco zvětšila... Zkrátka Mondeo nezapadá do vyšší střední výbavou, použitými motory ani cenou, tak proč ho tam cpát... A takových případů je mnohem víc, nejenom Sharan a Mondeo. Např: Dacia Logan, Opel Insignia, Fiat Linea, Mini, Škoda Octavia atd...
4. 7. 2011 10:34
Re: PSA classe
já bych klidně počítal grand i klasickou C4 dohromady (samozřejmě čistě pro info je dobré to vidět i rozděleně), přece jen jde o skoro ten samý vůz. Rozdíl mezi 3008/5008 je fakt velký - koncepcí, velikostí, interiérem.... ;-)
4. 7. 2011 21:57
Re: PSA classe
:yes: presne ako pises
Avatar - kari.laz
4. 7. 2011 09:16
MPV jede
V Malých MPV toho není mnoho co komentovat. Vývoj tam je takový, jako obvykle.
V sředních MPV je vidětg, že Francouzi trefili do černého a zařadili se na první tři místa. Myslím, že by se ještě mohla prohodit první dvě místa a 5008 by mělo jít do čela. V kategorii středních MPV je to určitě nejlepší volba. Zaručeně jasný favorit. Věřím že spoustu lidí by po seznámení s ní jí dalo přednost.
Ve velkých MPV se to taky zdravě vyvíjí. Sharan ukázal své přednosti a kraluje ve třídě velkých MPV navíc podpořen dvojčetem Alhambrou na třetím místě. To auto je opravdu promyšlené a pokud člověk nepožaduje vyloženě sportovné střižení ala S-max, tak je Sharan a Ahambra opět trefa do černého. I přes svůj věk se stále prodávají i dvojčata 807 a C8. Je škoda, že nyní nemají Citroen a obzvláště Peugeot velkéhé zástupce, protože při součastném znovuvstání Peugeotu věřím, že by to byl hodně povedený model, který by měl ambice i na příčky nejvyšší.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - 3_diamanty
4. 7. 2011 09:51
dost smiesne posobi VW sharan v kategorii vekych mpv
ked napr peugeot 5008 radeny do kategorie strednych mpv aj ked je o 13cm kratsi ma o 6 cm vacsi razvor ako vw a je aj sirsi a dovolim si povedat imidzovejsi a honosnejsi.

lenze auto cz nikdy nerobilo tabulky logicky ale vzdy nahanali milimetre a tak to potom aj vyzera,

clovek ktory sa nevyzna si bude mysliet ze sharan radeny do kategorie velkych mpv musi mat vacsi priestor pre posadku ako stredne velke mpv. Pri pohlade nazivo vsak rychlo padne na hubu ked zisti ze kopec strednych mpv ma viacej miesta ako v uvodzovkach velky sharan.

myslim ze sharan patri skor k P5008 a k Picassu a Scenicu kedze razvor velkych mpv nedosahuje, octavia ma tiez dlzku ako bmw 3 a tiez nie je v strednej triede ale nizsej kedze ma 15 cm kratsi razvor.

tieto tabulky ako robi auto cz su dane len milimetrami dlzky, skoda ze nezohladnujete sirku a razvor aut to by ste vsetky tie tabulky mohli nanovo prerabat.

superb je tiez radeny do strednej triedy aj ked je dlhy ako medak E a preco asi? No asi to robi razvor ktory ma superb kratsi.

takze tieto tabulky MPV su dost o nicom a kategorie velkych a strednych mpv by som spojil do jednej pripadne vo velkych mpv nechal len dva tri modely skutocne velke aj razvorom a umelo tam nedaval modely razvorom ensie ako stredne velke mpv.

vznikaju takto milne predstavy ze aky je sharan velky a aky je napr alebo P5008 maly pricom v skutocnosti maju francuzi navrch
Rozbalit vlákno
5
neregistrovaný "ema001"
4. 7. 2011 11:55
Re: dost smiesne posobi VW sharan v kategorii vekych mpv
Asi jste si Sharan spletl s Touranem nebo starym Sharanem. Aktualni Sharan (od 2010), ktery je predmetem techto statistik prodeje, meri 4854mm (5008 jen 4529), rozvor Sharanu je 2919 (5008 ma 2727). Stejne tak vnitrni rozmery jsou samozrejme vetsi. Jedna se skutecne o vozy jine tridy i pri "pohledu nazivo" uvnitr, i kdyz Sharan opticky nepusobi z venku tak velky, jako ve skutecnosti je.

Co je vsak zajimave, je drtive prvenstvi Sharanu nad Alhambrou. Dalo by se rict, ze cena bude u rodinnych aut rozhodujici i v teto kategorii (podobne jako tomu je zrejme v kategorii strednich MPV), ale "drazsi" Sharan vede nad Alhambrou skutecne vyrazne. Je to tim, ze na Sharan jsou vyraznejsi slevy prodejcu, takze rozdil skutecnych cen je pak uz zanedbatelny (na rozdil od cenikovych), nebo se zde vic hledi na znacku?
4. 7. 2011 14:54
Re: dost smiesne posobi VW sharan v kategorii vekych mpv
Tak nevím, ale Sharan (i starý) je fakt velký ..... a nový je úplně jiné kafe na ježdění.
Pro mě není překvapením prodej Merivy ... je to kompletně jiné auto, než předchozí generace (škaredka) ... a ty čupr dveře :yes:
4. 7. 2011 22:10
Re: dost smiesne posobi VW sharan v kategorii vekych mpv
stary sharan je dost velky a novy este vacsi. S merivou suhlas, stara meriva mala nadcasovy dizajn, ktory sa (mne osobne) ani po rokoch neokukal
5. 7. 2011 10:41
Re: dost smiesne posobi VW sharan v kategorii vekych mpv
Pro mě je velkým překvapením, jak se s Merivou jezdí ...
Starý Sharan byl jak oteklá krabice na pidikolech a i když jsem měl všechna písmenka červená (TDI) motor na něj prostě nestačil. .... Nový je o dost lepší, ale žádná lasička to není ...
4. 7. 2011 22:13
Re: dost smiesne posobi VW sharan v kategorii vekych mpv
to co si napisal je zmes nezmyslov, pozri si rozmery sharana a p5008, rozdiel nie je zanedbatelny (v neprospech p5008). Nikde som a nedocital, ze p5008 je maly alebo ze by bol o nicom. P5008 je zrovnatelny s jeho starsim brachom C4GP (rozmery) a tieto vozidla su 7 miestne len so zavretymi ocami. Sharan, pripadne galaxy su uz ako 7 miestne pouzitelne vyrazne viac. To iste plati aj v pripade 5 miestnych verzii.
4. 7. 2011 12:28
kdo to zas psal??
Někdy by si měli novináři dřív informace ověřit a poté zkontrolovat co napsali! Nejdřív je v první třídě mylně napsán jako propadák mercedes třídy B, i když v té kategorii je třída A..no dobrá..překlep by člověk pochopil, ale proč je tam toto vozidlo vůbec uvedeno už ne. Třída A se totiž momentálně NEVYRÁBÍ, tudíž označení jako propadák je značně zavádějící!!! :no:
Rozbalit vlákno
1
13. 7. 2011 13:09
Re: kdo to zas psal??
Za překlep se omlouvám. Mohl byste mi prosím sdělit, kdy byla ukončena výroba Mercedesu A druhé generace?