Naším dálnicím by pomohlo to co se praktikuje třeba v Itálii nebo Chorvatsku.Když člověk najede na dálnici dostane kartičku a při sjezdu z dálnice zaplatí kolik ujel.Nikdo se nemusí buzerovat s dálniční známkou a platí jen tolik kolik ujede. Navíc se to dá platit kreditkou a tak je jedno jestli má člověk v kapse Eura,Kuny,Koruny nebo třeba Dolary
jo-o, přesně tak. Paušální a paušalizující poplatky jsou vždycky špatně.Navíc ty peníze, kterou zchramstne MD se jistě neprojeví na kvalitě silniční sítě...
To určitě, chytráku. Za jednu takovou cestu ale zaplatíš dva tisíce. Nevím, proč se tady takové hovadiny řeší. Prostě si zaplatím devět stovek na celý rok a nebudu se zabývat takovými sociálními nesmysly, kde mohu jen s nálepkou a kde bez ní. To je snad úplný pakatel proti cenám poviného ručení nebo havarijního pojištění...
Nemůžeš přepočítávat ceny v zahraničí na české koruny.Zahraniční státy mají jinouo ekonomiku a to co se nám zdá drahé je pro nich naprosto normální,to si pak člověk řekne,že je tam moc draho.......a buď zůstane tady a nebo jede na slovensko.Malá káva stojí v bězné Italské kavárně asi 1.8 EURO to je asi 50 Kč.O jídle ani nemluvím,prostě zahraniční státy mají jinou měnu.Když tam má prodavačka výplatu 2200 EURO měsíčně tak pro ni není problém jezdit po dálnici.....
chacha kde zijes_ 50 kacek za kafe ti prijde moc? pokud vim standartni cena za preso u nas je mezi 30-40kc a stejne se to povetsinou neda srovnavat s tim co dostanes v italii. Ale zvolil si spatny priklad ostatni polozky jsou opravdu v italskych restauracich drazsi. Jinak jsou ale naklady velmi vyrovnane, leckdy i nizsi-byl si v italskem supermarketu? je jasne ze pokud by nekdo postavil dalnioci s mytem u nas tak by to nestalo treba 50 haliru za kilak coz by bylo unosne ale pohybovalo by se to zcela v evropskem standartu ktery je 2-3Kc za km. a to neni malo. Prikladem budiz myto na dalnici Budapest - Keckemet - tam to bylo snad 5Kc na kilak a o kupni sile Madaru vime sve-je stejna jako ta nase. Nastesti ted uz i na tuto dalnici plati Madarska dalnicni znamka.....
Pokud jsi absolvoval svou první dovolenou v zahraničí, chápu, že tě kartička do sbírky pěkně rozrajcovala. Já, Passate nechci dostávat kartičku. Měl bys vědět, že tohle funguje tam, kde dálnice staví soukromý subjekt a ten má právo jízdu zpoplatnit. V Česku soukromé dálnice zatím nemáme... Nevím, co znasmená tvé - buzerovat s dálniční známkou... já ji tam na začátku roku nalepím a na konci ji slepím. jestli ti tohle připadá jako buzerace, tak mě ne. Nechci být sběratel kartiček... Momochodem, to jsem nevěděl, že dálniční známka se nedá tady zaplatit kreditní kartou...
Ale kvalita dálnic v Itálii tomu potom odpovídá.Dálnice tam sou tak krásné ani jeden hrbol nic jen krásná rovná cesta.Určitě se systémem s kartičkama vybere daleko víc peněz než za dálniční známky a tak je víc peněz na údržbu.
A ještě sem chtěl říct že slovem "buzerovat" sem to nemyslel doslovně...Prostě je to tak,že někdo si občas zapomene koupit známku a potom jezdí bez známky a može stoho mět průser.A navíc kdo nejezdí tak neplatí a je po problému.......
Bobe to je sice vesely, ale uz vidim toho poldu, jak ukaze na priblblou znacku a je vymalovano. To je to samy jako kdyz jedes po silnici, mas tam jamy, ze bys na nich kolo urazil a silnicari to opravi tak, ze pred ne postavi znacku s tema hrbama a je taky hotovo. Od te doby za nic neruci a za vsechno si muze ridic sam
Urcite bys nebyl nadseny, az by se ti cena tech check pointu na dalnici promitla do "jizdneho". Navic pri nasich ucpanych dalnicich by tento system totalne zrusil jakous-takous plynulost, ktera ted je Navic italove to maji takto hlavne kvuli turistum (vyberou vic nez za znamky). Vetsina italu, kteri dalnici pravidelne pouzivaji, vyuziva system Telepass, coz je neco jako elektronicke mytne. Osobne si myslim, ze system znamek je na nase pomery OK. Problem je s tranzitni prepravou kamiony, ktera neni regulovana ani radne zpoplatnena
Díky moc, ale chorvatský systém určitě ne. Letos tam byli naši, že strávili hodinu popojížděním k místu platby (2 x ve Slovinsku a 2 x v Chorvatsku - myšleno 1 x tam a 1 x zpět), pak to stálo 0,8 Eura ve Slovinsku (1 cesta) a za celý úsek v Chorvatsku skoro 800 Kč jedním směrem. Myslím, že u nás jsou poplatky za dálnice ve srovnání právě třeba s Chorvatskem směšné
Platit za užívání dálnice je nesmysl tam, kde dálnice vlastní stát. Stát financuje výstavbu i opravy. Na to získává peníze z daní... Tam, kde stát umožní soukromé společnosti postavit a provozovat dálnici, má logiku, že za užívání budu platit. Ale pozor, stát musí zajistit možnost pro toho, kdo platit nechce a tedy musí mu umožnit se do stejného cíle dostat silnicí "státní". V Česku je pár kilometrů dálnic. Já se ptám, proč neplatíme také za užívání silnic první, druhé, třetí třídy? Koneckonců, proč neplatíme za procházku lesní pěšinkou... Pamatuji si, když se zaváděly dálniční známky - hlavní argument byl, že vybrané peníze zásadně pozvednou kvalitu dálnic... Nemusí ti nasadit oprátku... stačí jen pozvolna přitahovat šrouby... vydržíš dost.
to GTI ad PLATIT?: Píšeš hlouposti...Ano, z daní, ale z daní občanů ČR. Po našich dálnicích ale jezdí spoustu cizích kamiónů a turistů - jsme důležitá tranzitní země - tak přece nebudeme opotřebení dálnic platit za cizince, využívají je jako my. Snad žádná evropská země nemá bezplatné dálnice...
Hlouposti nepíši. Platba státu za dálnici je nesmysl. Kdyby to tak uplatňoval každý stát, nemuseli by být tací, kteří poplatky ve své zemi odůvodňují tranzitní přepravou...
mno, já si myslím, že za užívání našich teréních dálnic by jsme měli spíš dostat zaplaceno my, řidiči. za riziko, které podsoupíme tím, že na tu silnici vůbec sjedeme. z našich dálnic je mi na blití, obzvláště když se člověk vrátí ze západu.
No jelikož jsem z dálného východu tak mne osobně nejvíce trápí cesta mezi OV a FM - nedovedu si představit jak si ostravský chatař koupí dálniční známku aby se dostal na úpatí beskyd kde má svou chatku - on asi radši pojede po staré cestě bez poplatku - lituji obce na staré cestě.
Přesně... Co já nechápu, je účinnost předpisu od 1.9. Takhle nás stáhnou o 900,- za 4 (resp. 3 měsíce). Myslím, že platnost od 1.12. (aby korespondovala s platností DZ) by byla pro obě strany (stát i řidiče) zkousnutelnější.
PS: Ono tak možná ani nejde o ty chataře, jako spíš o to, že je jednodušší (rychlejší, pohodlnější...) jet z některých částí Ovy na F-M a pak pokračovat na Nový Jičín než se plahočit přes Mošnov.
Je to zhovadilost. Kupovat známku za 900 Kč na 4 měsíce? Blbost. A krátkodobé beztak nebudou k dostání. A už vidím chataře jak letí kupovat známku, aby se jednou za týden projel po 12,5 km dlouhé rychlostní cestě.
Stát by nám měl raději přispívat na nový tlumiče a na všechno,co nám na těch jejich tankodromech z aut upadne!Ministr dopravy si lítá letadlem za prachy vybraný za dálniční známky-jo u nás v kocourkově
..prokaž že se ti to stalo vinou stavu komunikace a ty jel přiměřenou rychlostí (danou).. a máš z půli vyhráno... Nicméně.. jsem zásadně jen pro celoroční (nebo možná i kratší) známky... Nemyslím si, že cena vyšší než 1000Kč za rok je adekvátní.. rozhodně ne víc.. k počtu a stavu dálnic by sice odpovídala částka asi tak 200 ale co už naděláme... Já jen doufám, že se nám tu zelení trochu umoudří a nebudou to právě oni kdo buzerují proti výstavbě dálnic.. Určitě si všichni vzpomenete na anabázi (několikaletou) ohledně Plzeňskýho obchvatu... tam se teda předvedli... A pokud budemem mít hustou síť dálnic tak si bude určitě i více lidí kupovat známku a tím příjde víc peněz.. Že se nevkládají jen do oprav dálnic... hmmm.... si musíme uvědomit, že 40let jsme byli odříznuti od veškerého budování včetně dálnic a v jakým stavu taky za tu dobu jsou.. (pravda no.. na 120ky to asi stačilo..), takže je potřeba budovat i nové úseky... Bohužel nejde všechno naráz... A tam kde by už mohlo něco stát.. tak to brzdí zelení a stát nemá tolik peněz aby to šoupl do tunelu... takže to jde hrozně pomalu... A jsme na tom nejhůř zase my řidiči... což mě teda pěkně rozčiluje...
Jo,do tunelu bych šoupl hlavně ty zelený ekoteroristy ,jinak,jsem taky raději pro tu ,,dálniční" známku,než aby se utrácely miliony na stavbu mýtnic a platy jejich zaměstnanců...
Neříkejte mi, že je pro motoristu, který se musí starat o svého plechového milačka, je problém dát 900 Kč za rok za dálniční známku...
Jsou tady vetší výdaje, nad kterými se nikdo nezastavuje.
...hmmm... si můžem podat ruce... Já jen reagoval na předešlej příspěvek a myslím si já... že 900kč ve vztahu ke stavu a délce našich dálnic není adekvátní... (i přes to, že 900 na rok nic není..).. jenže ve švýcarech platíš 40CHF na celej rok a dálnic je tam tolik co u nás silnic 5 tříd a obslužných komunikací... a všeho ostatního dohromady..
Jo, jistě, 900 je nic. Principiálně se s tím snažím vyrovnat příspěvkama nahoře, ale jinak poctivě zaplatím, nalepím, za rok odlepím a zas zaplatím a nalepím.
..dozajista máš pravdu.. já taky nesouhlasím s tím co a jak se většinou řeši u zákonodárců.. nicméně nikdy v historiri nebyl vztah lidu a vlády smířlivý a souhlasný... takže jediná varianta nevolit ty co nechceš... otázka je, jestli se něco změní... Ale pokud budeme my jako plátci daně a lid jen mávat rukama a nadávat.. tak se nezmění nic ať tam sedí kdo tam sedí... a bohužel se to odvíjí i na těch dálnicích... Nové úseky jsou skvělé.. (většinou), ale je jich zoufale málo a unikají odtud peníze úplně někam jinam.. viz aférka se stavbou severomoravské dálnice a penále... a pak způsob jakým se to děje... A pokud je vůle, tak se proti opět postaví zelení... to je případ rozšíření D1 při průjezdu Brnem... odlehčilo by to zácpám a velkej nárust dopravy by to neznamenalo.. jen zelení jsou radikálně proti... Tím chci říct, že ne všechno je na bedrech vládnoucí menšiny.. Dalo by se o tom diskutovat dlouho.. jenže to bych měl strach, že při svým věku a postavě dostanu infarkt nebo něco... Vyrovnat se s tím můžeme tehdy pokud to bude fungovat na obě strany.. a ve srovnání těch poplatků... 40franků je asi jen jedna 175 (1/175) průměrnýho jejich platu kdežto u nás cca 1/20 (dvacetina)... ke zhruba stejnýmu počtu obyvatel by to nemusely být špatný vyhlídky.. jenže pokud tu bude dostatečná síť aby opravdu většina lidí si řekla.. OK.. než se drbat okreskama, tak do Budějovic pojedem po dálnii... tak mamo, kup tu plaketu na vokno za těch 9 kil.... .. A hlavně by se nemělo stávat, že zákonodárci budou na úkor vlastního lidu benevolentní k transitní nákladní dopravě... nebo protahovat zbytečně její silné zpoplatnění společně se silným režimem vůči přetížení a dodržování předpisů.. Z toho se totiž naše země stává odpočinkovým a levným transitem, kde je "vše" povoleno..
Proč je dálnice v okolí Brna, Plzně, Berouna, Mladý Boule bez poplatku? Nesupluje v tomto případě dálnice městský okruh, který tam neexistuje...?
Proč teď najednou Praha, Tábor a další města mají mít jízdu po městském okruhu na známku??? Stavějí se snad proto, aby ulehčila dopravě ve městech, ne??? Tady něco smrdí...
Můj příspěvek se vztahuje k západní části Pražského okruhu...
Po jeho zpoplatnění budou auta ze západního okolí Prahy zase jezdit přes Ryzyň, Řepy, Zličín, Stodůlky a Řeporyje! Třeba auta směřující k nákupním zónám. Zvýšené množství smradu a hluku obyvatele jmenovaných městských částí jistě nadchne!!!
Mnoho lidí si zvyklo pražský okruh využívat a to, že bude zpoplatněn je nedonutí si známku koupit, pouze se zhorší životní prostředí obyvatelům přilehlých městských částí, kam se část dopravy jistě přesune...
Argument, že 900Kč není mnoho, neberu. Je stále mnoho lidí, kteří známku nepotřebují a kupovat ji kvůli 13,4km (délka inkriminovaného úseku) je nesmysl.
Měli bychom poděkovat ministerstvu dopravy, že nám těch pár kilometrů navíc nepromítnou do ceny dálniční známky na příští rok...
Škoda, že Paroubek neposlal pana ministra Šimonovského do...... (výslužby) - je to "ŠKODIČ" nejvyššího kalibru!! Jeho přínos dopravě v ČR = 0!! (pouze můj osobní názor)
To je pravda jen částečně. Třeba v centru je zacpáno více-méně pořád, ikdyž teď o prázdninách je to výrazně lepší. Ale třeba okrajovým částem prahy podél západní části okruhu se po jeho zprovoznění výrazně odlehčilo. Kdo to v těch místech zná, tak si možná ještě vzpomene na kolony od Evropské kolem Ruzyňského OBI ke Karlovarské a dál. Myslím, že po skončení prázdnin se proberou i úředníci na městských částech (možná i magistrátu) a budou tlačit na vyjmutí R1 (městský okruh)ze zpoplatněných úseků.