I vědci občas dělají chyby. Jedni z nich omylem přišli na to, jakým způsobem by se daly emise vypouštěné auty přeměnit na etylalkohol. Takže pojďme se napít!
CO2 – bezbarvý plyn, bez chuti a zápachu; není jedovatý, ale zvyšuje účinky CO a podílí se na vzniku skleníkového efektu. Emisní norma EURO nelimituje množství CO2.
NOx – oxidy dusíku mají podobné účinky jako NO, NO2, napadají plíce a sliznice. Vznikají v motoru za vysokých teplot a tlaků během hoření při nadbytku kyslíku. Některé oxidy dusíku jsou zdraví škodlivé! Opatření vedoucí ke snižování spotřeby paliva mohou vést ke zvýšení podílu oxidů dusíku ve výfukových plynech, neboť účinnější spalování vede k vyšším teplotám spalování. Často se stává, že „ekologický“ turbodiesel má sice nízké emise CO2, ale díky nadměrné produkci NOx dosahuje pouze emisní normy Euro 4. Řešení redukce oxidů dusíku je například aditivum AdBlue.
Toho tydýta, co tu poslední dobou píše podobné články bych t
Vypadá to, že nemá nejen technické vzdělání, ale ani elementární rozhled na úrovni žáka základní školy. Možná by to stačilo na "Chvilka pro tebe" a podobná "periodika", ale na motoristickém serveru působí jako totální Mimoň.