Podle odhadu společnosti Continental se ještě v roce 2025 bude vyrábět více osobních a lehkých užitkových aut poháněných dieselovým motorem než elektromotorem.
Když se podívám na motorizace pro novou řadu Polo/Ibiza/Fabia tak je v nižších/nejprodávanějších výbavách na výběr mezi tříválcovým benzínem 1.0 a čtyřválcovou naftou 1.6 Obě varianty v několika srovnatelných výkonových verzích.
1.6 TDI navíc potichu dostal systém SCR...
Z mého pohledu je nabídka dieselů ve třídě Polo lepší než kdy dříve.
To je pravda, ale místo "vývoje" 1.5 TDI to vypadá na vývoj 1.6 TDI - jak jinak si vysvětlit, že pro modelový rok 2018 dostane právě to SCR...
Ale abychom nebyli jen u VW, třeba Peugeot nový diesel stejné velikosti, tedy 1.5 už představil, poměrně nový diesel 1.5 má i Renault - VW si tedy ani nemůže dovolit tuhle třídu ignorovat.
Jak ukazuje Continental, ono totiž nejde o vývoj samotného motoru, ale různých příslušenství na likvidaci sazí, možná si u VW někdo spočítal, že je levnější ponechat objem 1.6 než vyvíjet nový motor podobného objemu. Já odhaduju, že 1.6 TDI bude pod kapotou nově představeného Pola ještě mnoho let.
To bych se divil, kdyby současné 1.6 TDI vydrželo zpřísňující se normy. I z toho, že Volkswagen přechází výhradně na motorizace s objemem o násobku 0.5, je cítit, že budoucnost malého dieselu u koncernu není růžová.
Proč by ne? Nakonec i 1,6 TDI v měřeních Equa dosáhl A, tedy splnil Euro6 limity bez potřeby součinitele shody. Jejich měření myslím neodpovídají novým RDE, ale nevidím důvod, proč by neměly projít, pokud projdou dvoulitry. A VW bude mít klid do cca. 2025.
Nechápu, co se snažíš říct s těmi objemy. VW nepoužívá pevně půl litru na válec. 1,5 je pořád R4, s 2,0 tedy nemůže sdílet o nic víc než 1,4. Navíc jsou to dvě různé konstrukční rodiny, dělané pravděpodobně různými týmy (2,0 dělá Audi, < 1,6 dělá VW). A z 1,5 odebráním válce litr neuděláš. VW tedy není nijak vázaný na objemy po půl litru.
Těžko říct, co je vedlo ke změně objemu u dieselů. A proč si to rozmysleli. VW měl (má?) i 1,2 TDI a 1,4 TDI. Možná 1,5 chtěli nahradit 1,4 i 1,6, udělat kompromis. Možná je přestala zajímat náhrada za 1,4. Kdo ví, co mají v plánu.
Nepsal jsem, že používá půl litru na válec, ale že zjednodušuje nabídku vyvíjením motorizací s objemem o násobku 0.5 l. Zejména u benzínového mainstreamu to platí (bude platit) již bezvýhradně.
Ano. Ale nechápu, jaký to má vliv na vznětové motory. Ani u zážehových na těch číslech není nic zvláštního. Ani nic moc nezjednodušili. Měli 1,2 a 1,4, teď mají 1,0 a 1,5. Maximálně tak můžou sdílet mezi 1,0 TSI a 1,0 MPI (a kdo ví, jak moc, vzhledem k tomu, o kolik je TSI silnější). To samé by mohli dělat i v jiném objemu, třeba 1,2 (osobně bych považoval 1,2 MPI za lepší volbu). Rozhodli se pro up! udělat 1,0 MPI, tak mají litr uvázaný na krku.
1,6 je stejná konstrukční rodina jako 2,0 a se SCR se tam počítalo. Tyhle motory jsou modulární právě proto, aby mohli dělat podobné úpravy snadno, respektive aby mohli snadno sekat všelijaké konfigurace pro různé trhy (Euro4 verze možná nemá ani filtr). Nasazení do Pola je spíš otázka platformy (musíš někam umístit nádrž, hrdlo atp.) a samozřejmě peněz.
Nepředpokládám, že šlo u 1,5 o kompletně novou konstrukci. Čekal bych, že by byl odvozený od 2,0, stejně jako 1,6. Případně by představoval další generaci téhle konstrukce a další 2,0 by dostal stejná vylepšení. Co by pak ale zastavení 1,5 znamenalo? Že nebude ani další 2,0? To se mi nezdá.
Pokud se použije SCR, je brnkačka naladit 1,6 TDI na poslední emisní normy. Vývoj dieselů byl v podstatě ukončen již před 3 lety, není co zlepšovat, pouze ladit emise za pomoci NOx trap a SCR. Vstřikovací tlak měl 1,6 TDI 1700 bar, takže když se dá 2000 nebo 2400 bar, což je snadné a všichni výrobci vstřikovacích systémů to umí, bude plněna i norma Euro 7. S elektrifikací dieselů systémy Continental a podobnými od Bosche, Delphi, Denso apod. se vyřeší zlikvidování emisních š***k .......
Kdepak diesel a mrtvý. Výhody zůstávají zachovány, nevýhody jsou rychle odstraňovány, v tomto duchu se silně vyjádřil i šéf Jaguáru (Jaguar zahajuje prodeje dieselů v USA...)
brnkačka to asi není, když laboratorni limit bude moct v realu prekracovat 2.1x, tedy i takhle "sqelej" naftak bude v realu vypouštět 10x vic jedu nez benzinak.
zadna euro7 není specifikovana, jak jsi prisel na takovou hloupost??
meles porad to samy
primovstrikovej benzin bez filtru vypousti min sazi nez naftak
od zari nove homologobvany primovstrikovy benziny GPF
a i ty stavajici primostriky bez GPF plni stavajici normu, coz se o vetsine dyzlu rict neda ani nahodou
by bylo dobré taky uvést, na kolik všechny ty serepetičky (extra vstřikovače, extra vyhřívané katalyzátory atd) u nafty navíc výjdou. Protože vyrobit se dá ledasco a je pak jen otázka, zda to zákazník bude chtít platit. Vždyť naftě zvoní umíráček jen proto, že je naplnění emisí vs. výroba neefektivní. Alespoň to tvrdí všichni výrobci, kteří od naft dávaj ruce pryč. A tím se znova ptám? Vyjde výrobci u nafty finančně lépe již dostupná močovina s filtrem nebo uvedené serepetičky??? Obávám se, že ne a je to jen plácnutí do vody. ;-\
Vyrobcovia Eco aut by mali nastavit lepsiu cenovu politiku a zlodejske vlady viac investovat na zvyhodnenie kup takych aut. ja som mal jedno eco auto a setril som nejake dukaty ale rad som ho zase predal... V UK su vyhody dost male napr, u Eco hybridnych aut / + Tesla atd. / je pre firmu zvyhodnena dan pri koncorocnom zdanovani nakladov ,neplati sa rocna cestna dan co je zhruba okolo Ł 200 zalezi od auta ,neplati sa prejazdom cez C ckove zony Londyna / okolie centra / kazdy prejazd stoji na den Ł 12 na viac vyhod si nespomeniem . Samozrejme tie auta menej spinia a menej zeru je tam ale jeden velky hacik a to nakupna cena je velky strasiak pre ludi a pokial stoji Prius okolo 25 000 Euri tam uz je vyber aut docela slusny a nevyzeraju ako po tazkej havarii...
8 let je typicka hodnota pro jednu modelovou generaci. Opravdu si nekdo myslel, ze se za tak kratkou dobu neco zasadnejsiho zmeni? Budou parkoviste pred vasim domem mit tak vyrazne jine obsazeni? Kdo by uz jen v tom blbem Conti zaplatil ty nove stroje a predelal haly? Nerealne.
Ve Velke Britanii ci Skandinavii jsou sice nabijecky na kazdem vetsim parkovisti, ale k zasadnejsi zmene dojde tak za 30 - 50 let, driv opravdu ne. Navic nepujde o zlom, ale o paralelni nabidku fosilni - elektro, stejne jako dneska benzin-nafta, automat-manual.
V poslední době mě fascinuje hromada amatérských článků v neodborných médiích ohlašující konec dieselu. V takovém idnes je snad píše topten, tyhle "dieselo-apokalyptické" články vydávají asi tak co měsíc. A jako argumentaci zpravidla používají slinty pařížské starostky, překroucená prohlášení automobilek a dieselgate (která je, na rozdíl od kohokoli zběhlého v oboru, strašně šokovala).
Takže díky za tento článek, konečně něco střízlivého a více realistického.
na takovem vyhledu neni ni c zajimaveho, je to jen reflektovani soucasnych procent a jejich zmen za poslednich 5 let prenesenych do dalsich let, navic odbornik to asi v originale rekl jinak a na auto.cz kde to mozna opsaly zase jeste odnekud jinud z toho udelali "tichou postou" neco jineho, be mezi auta pohanena elektromotorem se pocitaji bezne i ruzne druhy hybridu, takze ty procenta by pak ani podle te tabulky nesedeli :-!
nafta je prevazne evropskou zalezitosti a bude tedy zalezet hlavne na evrope a jejich mestech jak se k dieselu postavej, cim vetsi sankce diesel bude mit, tim driv bude nahrazovanej alternativou, ovsem 8 let je kratka doba, nov eprodavana auta sice procentualne zmeny doznaji, ale vetsinovej trh je diky ojetinam, spousta odborniku co jsem koukal vubec nepocita treba s tim ze elektromobily oproti fosilum travi delsi cas u prvniho majitele, a dal proste pocitaji z nejakou prumernou obmenou a tedy prodeji na stejne urovni, pritom budoucnost skyta jeste dalsi prekvapeni, treba v oblasti zdilenych aut diky dalsim technologiim, takze prodeje aut v budoucnu muzou docela vyrazne klesat, cim sse doba obmeny zase zmeni, proste prilis ale a vpodstate vsichni jen vesti podle soucasnych cisel za posledni roky a doufaj ze vesteni jim dopadne aspon +- podle skutecnosti :-)
ja bych si taky klidne zavestil, ze za tech 8 let proste bude velka cast nove prodavanych aut hlavne s nejakym hybridnim pohonem, a ne jen tech cca 26% co uvadi ta tabulka, ono i tech 11 milionu BEV v 2025 je relativne velike cislo
S hybridy se opravdu dá počítat ve velkém, hlavně díky pokutám za nadlimitní emise CO2. Těžko říct, jaký je současný stav micro hybridů. U moderního auta se stop/ startem a "inteligentním" dobíjením se to dá snadno implementovat a je možné, že je to jen volba v konfiguraci odpovídající řídící jednotky.
Co jsem se dočetl jinde, tak i ten Continental vlastně mluví o hybridu, ne o dieselu jako takovém. Takže se vlastně jedná jen o umělé prodlužování života něčeho, co je odsouzené k smrti.
kdyby se otočilo danove zvyhodneni nafty ve prospěch benzinu, stal by benzin o 5kc min nez nafta a to bychom videli ten uprk zakazniku od naftaku.
uspech naftaku je zalozen na pokriveni cen uhlíkatých paliv
spotrebni dan je v Evrope u dieselu vyssi nebo stejna jako u benzinu jen v 5 statech Evropy, ve vsech ostatnich je na naftu nizsi spotrebni dan a nekde i dph ;-) mimo jine kuprikladu v Anglii je spotrebni dan na naftu vyssi
spotrebni dan na naftu by mela bejt stejna jako na benzin, jen proste aby se podporovala nesmyslne kamionova doprava, tak je vetsinou prave nizsi, pritom na trase dlouhe treba 2000km dela rozdil smesnych par desitek eur, tedy nic co by kamionovou dopravu nejak vytrhlo a o tu cenu by zlevnovali, proste jen nesmyslna lobby kterou se podarilo prosadit na zacatku tohoto tisicileti ve vetsine Evropy
když vezmes, ze regulovane platby za elektrinu delaj i vic jak polovinu tarifni ceny, dejme tomu v prumeru 1.50kc/kWh a 1 litr benzinu/nafty obsahuje cca 10kWh a platis z toho 13/11kc spotrebni dan, tak je 1kWh elektriny je "regulacni dani" zatizena vic nez 1kWh benzinu
Cena benzinu je vcetne ceny ropy, vyroby a distribuce polovina ceny slozene z ceny vlastni elektriny a distribuce + ostatni - pokud pripustime zjednoduseny vypocet pres 1kWh.
Druha polovina ceny benzinu je spotrebni dan, a na to jeste DPH
Mimochodem - elektrika se predevsim drive rikalo tramvaji.
na elektrine je dan z elektriny a take dph (dph se pocita z ceny celkove, tedy vcetne spotrebni dane, takze platis vpodstate dan z dane, a to u vseho kde jsou dvoji zdaneni)
priblizne 30% z ceny elektriny je podpora jaderne energetiky, jen tim ze je to "statni" poidnik, respektive jaderky ma pod sebou jen CEZ, tak to neni rozepsane, ale jako soucast ceny elektriny
jen pro pobaveni veskera ropna paliva prochazi prez "statem" vlastnene rafinerky, stat ma tedy z ropnych paliv mnohem vice nez jen spotrebni dane a DPH, ma z nich i zisky pred distribuci, a nasledne i "zisky" ohledne dotaci a ztrat ktere plati tak jako tak obcan ve svejch danich, neb oddluzeni cepra nebylo zadarmo a tech 6 miliard co na to padlo si stat nevycucal a vzal je proste z penez z dani, statu je tedy fuk jestli lidi budou jezdit na fosilni paliva, nebo na elektrinu ktera z 80% prichazi od statu, to komu to neni fuk je momentalne Babis kterej ma na bioslozkach postavenej busines a bez nej by Agrofert neprezil ani par let a konkurence by ho semlela, proto taky jednu dobu hlasal ze uvazuje o snizeni spotrebnich dani na paliva >:D volic si to samozrejme vysvetlil jako jeho dobrotu ze chce lidem dat levnejsi benzin a naftu >:D
hm par desitek euro na 2000km. co hulis prosim te? Kolik si myslis, ze bude rozdil ve spotrebe nafta vs benzin u kamionu. Kdyz bude spotreba nafty 30l/100km u benalu?.Pocitej 40litru minimalne, spise vyrazne vice na 100km. A dale je dulezite hledisko, benzinovy motor v kamionu zcela jiste nevydrzi milion km, jako soucasne naftaky. Tak az budes platiti za rohlik dvojnasobek, vzpomen si na naftu :-!
nikde v jeho prispevku nectu, ze by kamiony mely prejit na benzin, jen ze by zatizeni spotrebni dani benzinu a nafty mělo byt stejne, coz by znamenalo, ze benzin by byl o 1-2kc levnejsi nez nafta.
to co pises jsou nejaky tvoje fantasmagorie
rozdil ve spotrebni dani je 1.89Kc ve prospech nafty, tudiz by benal nebyl stejne levnejsi stal by stejne +-.. na pumpach. Kazdy rozumny stat chce, aby kamiony tankovaly na jeho uzemi, proto je nafta oproti benzinu danove zvyhodnena u vetsiny statu v EU.
ŽÁDNÝ ROZUMNÝ STÁT NECHCE ŹADNÉ Z...R..É KAMIONY NA SVÉM ÚZEMÍ. Tedy možná státní úřední dement ano, ale státní občani - a jedině o ty tady jde - NE E !!!
to neni o rozdilu spotreby nafta benzin, ale po rozdilu spotrebni dane ;-) vubec do toho netahej rozdil spotreby ktera s tim vubec nesouvisi, nikde nepisu ze by nakladaky meli jezdit na benzin ;-) rozdil v te spotrebni dani je kuprikladu v CR cca 2 koruny, prumer bezneho kamionu je 35-40 litru na 100km, takze pri 2 tisicih km bude rozdil na spotrebni dani asi 60 eur ;-) takze kdyby se zvedla spotrebni dan na naftu, tak dopravce na te nafre zaplati cca tech 60 eur na kazdych 2000 kilometrech ;-) a nebo pokud by se snizila ta spotrebni dan na benzin, tak by byl proste o cca 2 kacky na litru levnejsi
ok. Pokud by se zvysila spotrebni dan na naftu v CR, kamionaci budou tankovat v Polsku, Rakousku a stat prijde o miliardy ty chytraku. Nezlob se ale snad nejsi tak hloupej. Bratranec ma velkou spedici a resi kazdou korunu na nafte. A kdyz jeho kamionu jezdi po cele Evrope, ma zmaknute na jakych pumpach a v jakych statech MUSI ridici tankovat.Tak aby mel naklady co nejnizsi. Tech tvych cisty 60 eur je nekdy zisk 1 zakazky, v kamione ma napr. zbozi od 10 dodavatelu.
A kromě celoplošného zákazu dieselových motorů navrhuji i CELOPLOŠNÝ ZÁKAZ PROVOZU KAMIONÚ v EU !!! Kamiony jsou na silnicích životu nás ostatních řidičů mimořádně nebezpečný, devastují neuvěřitelným způsobem silnice, neskutečně pomalým vzájemným předjížděním a blokováním rychlých pruhů brání sportovní jízdě a každou chvíli někoho zabijou!
Hlavně by se tím odboural ten nemožný ekonomický nesmysl neustále něco zbytečně vozit z jedné části planety na druhý - hlavně zbytečné a nepotřebné krámy! To by následně velmi omezilo rozvoj mezinárodních obchodních řetězců, které jsou naprosto k ničemu a výrazně redukovalo nesmyslný počet supermarketů. Tím by se do Čech vrátili domácí obchodníci a malé obchody :-), v obchodech by se objevili kvalitní domácí potraviny a zmizelo eurožrádlo! Přestali bychom být smetištěm Evropy. Velmi by to podpořilo místní výrobu a služby a rozvoj malé domácí ekonomiky, ztížilo by to postavení zbytečným kořistnickým nadnárodním monopolům (jako třeba Samsung a pod.) Veškerá nákladní doprava by směla být pouze místní (do 3 t) a po železnici ! Tím by se nesmírně ulevilo životnímu prostředí a do aut by se mohly vrátit atmosférické osmiválce ! !! :-). Silnice by se zbavily ODPORNÉ KAMIOŃÁCKÉ NÁPLAVY a uvolnili pro sportovní jízdu :-) Kamioňáci (řidiči) by museli jít dělat něco užitečného! - nejlépe pracovat do zemědělství, aby byl dostatek kvalitních místních potravin. TO BY BYL RÁJ :-):-):-)
kazdopadne ten kdo jezdi benzinovym autem, tak v CR z kazdyho kilometru zaplati státu na danich o cca 30% vic nez ten kdo jezdi autem na naftu, a přitom 1 naftak vypusti tolik jedu jako 10 benzinaku...
Ještě se pořádně neprobudily k životu a už jsou mrtvé.
Evropa (prodeje diesel verus BEV) 50 : 1 (V ČR 45 : 0,1)
USA - prodeje alternativních vozidel = 3%, taky žádná revoluce (benzín a nafta opět zlevnily :-)
Navíc dojde k mohutné částečné elektrifikaci vozidel se spalovacími motory, kdy budou takto elektrifikované vozy levnější a ekonomičtější na provoz než full-hybridy.
Jak elektrifikované benzíny, tak elektrifikované diesely budou mít svoje využití, spotřeba ještě klesne a pro full-hybridy a BEV nezbyde na trhu mnoho místa.
Dokud se u aku skokem nezvysi kapacita / kg, vyrazne nesnizi ceny a predevsim dokud se nesnizi doba na plne nabiti aku do 5 min., tak se nic nezmeni. I pres skutecne masivni zvyhodnovani elektroaut se zadne drama nestane.
Předvídat vývoj je velmi ošidné, a nikdo, ani největší experti neřeknou nic najisto. Automobilky hojně investují do elektromobility, ale v podstatě jen z povinnosti neztratit krok s konkurencí, než z nějaké jasně definované vize. Vývoj baterií je stále v mlze, při hromadné výrobě se začne mluvit o ekologické náročnosti a recyklaci. Již dnes je el. síť přetížená a odběry elektřiny celosvětově rostou, je tady anti atomová politika, nevěřím, že soláry vše utáhnou, pokud budeme mít elektro aut na miliony. Navíc, cena ropy klesá, jsou odkrývána nová neleziště, nové a levnější technologie těžby i zpracování ropy. Prostě je zde mnoho proměnných.
cena ropy je ted neproducenty ropy priznima, ale nevis jak to bude za 5,10,20 let a je dobry videt dal nez jen na spicku nosu.
cely automobilovy provoz v CR by utah dostaveny temelin, takze narust odberu nebude az tak dramaticky velkej a bonusem bude nezamorene ovzdusi jedovatymi a rakovinotvornými výfukovými plyny.
a kazdopadne bude dobre pro cely svet nebyt zavisly na dodávkach energie od diktatorskych rezimu
To jako vážně, že elektrárna za x miliard z veřejných peněz bude mít kapacitu jen na provoz aut? Benzínové a nově hybrid motory dnes vypouštějí skoro čistší vzduch, než nasávají. A pro síť to budou jistě velké problémy, již dneska dostává česká síť neplánované nápory z Německa, které jede na nepravidelné "eko" zdroje + uhelné elektrárny.
v CR se spotrebuje 7mld litru benzinu a nafty.
dejme tomu ze vyrobni cena je 10kc/litr, rocne 70mld kc.
takze za 10 let to dela 700mld kc, dejme tomu provoz 200mld a 500mld nova elektrárna.
rozvody to zvladnou, hlavni napor nabijeni bude v noci, ale to se bavime o horizontu 20+ let kdy elektrovozy budou mit hodne vyznamny podil, takze za tu dobu se da mnohy stihnout
Průmysl, kancelářské budovy atp. odebírají hlavně přes den, auta se budou nabíjet hlavně v noci. Zvedání nočního odběru je do jisté míry žádoucí. Aby ta velmi drahá jaderná elektrárna přes noc nezahálela.
Podstatné je, jestli se ta elektrárna zvládne zaplatit. Pokud si na sebe vydělá, tak je celkem jedno, jestli celou její kapacitu spotřebujeme na nabíjení aut.
Ropy je dostatek a jeji cena bude stale klesat - USA uvolnily nova naleziste (ktera Obama blokoval - kvuli Saudum?), pod Antarktidou jsou dalsi nova naleziste.
S tim Temelinem - byly by potreba dva, vypocet je potreba udalat pres J, ne pres W.
1.) Ved Volvo najprv drho neoficialne prehlasilo, ze konci s naftovymi motormi a vzapati zrusili vyjadrenie nie pracuju na novych.
2.)Samotny LAND ROVER povedal, ze ich zakaznici ziadaju vo vozidlach naftove motory a oni si nemozu dovolit ich zrusit.
3.) Staci sa pozriet na luxusnejsie auta co jazdia, vacsina su nafty.....................
Pritom by stacilo, aby sa nevyrabali spotrebne veci v takej miere ako dnes a emisie by sa nemuseli riesit. Nikto neriesi vyrobne emisie toho konzumu...........
Hybrid no neviem, stacil mi kolegyna co ma Priusa ......... Na trase mimo mesto rovnaka spotreba ja na Leone 1,2 TSI a ona na Priuse....... Pokial Hybrid mimo mesto nebude jazdit niekde za 3-3,5 litra dakujem, nechcem za tie prachy.............
Spotrebu medzi 4-5 litrov mam uz teraz u spalovaku mimo mesto..........
Hybrid je slepa cesta, je to jen vyfutrovni neexistence realne pouzitelneho elektroauta. Nechapu, proc sebou tahat motory na dva ruzne zdroje energie se vsemi souvisejicimi technologiemi a naklady na dvaruzne druhy servisu + ztracim uzitne vlastnosti auta (prostor, vaha) + zvysuji sanci na poruchy a opravy.
Automobilkam a jejich servisum se hybrid musi naramne libit.
Jsem rozhodně pro okamžitý celoevropský ZÁKAZ dieselů. Jsou životnímu prostředí i lidskému zdraví (velmi kancerogenní dým) naprosto nebezpečné, ale také zcela zbytečné, předražené, neekonomické krámy, které nemají v provozu co dělat. A také v provozu nebezpečné, protože jejich jízdní vlastnosti vzhledem k těžkým motorům nestojí za nic. Nedovedu se představit, kdo s tím může chtít jezdit. :-)
Zákaz by mohl natolik ulevit životnímu prostředí, že by se do hry zase mohly vrátit benzinové osmiválce o objemu 5 l, které by bylo radost řídit !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Děte s těmi dieselprďochy do háje !
DIESELY A KAMIONY MUSÍ ZEMŘIT !!!