Ministr dopravy Dan Ťok zatím neví, kolika aut v Česku se týká skandál kolem falšování emisních údajů u aut vyráběných koncernem Volkswagen. Ministerstvo dopravy je připraveno majitele daných aut svolat ke kontrole.
první, nebo maximalne 2 krok by melo byt vyrovnani spotrebni dane na benzin a na naftu a to ne podle objemu, ale podle hmotnosti, energie, nebo tolik módního CO2.
pak by spotrebni dan na benzin klesla o 3 kc, vcetne DPH tak skoro 4 kc, nebo spotrebni dan na naftu stoupla o 3 a vcetne DPH o skoro 4kc.
problém by se tak casem vyresil sam, protože naftakem by jezdili uz jen ti největší dunihlavove.
Už dlhšiu dobu tu pozorujem tie tvoje nenávistné komenty proti nafte založené na jednom teste. Zrejme ti ale unikla jedna už skôr prezentovaná štúdia, kde sa skúmali najnovšie priamovstrekové benzínové motory a vyšlo z nej to, že v niektorých parametroch produkujú ešte viac svinstva ako tie tebou nenávidené diesly. Problém nie je v autách, problém je v ľuďoch ktorí si kúpia do mestkého auta diesel, prípadne vyhadzujú DPF filtre, obchádzajú EGR ventily atď. Represia voči všetkým nič nerieši.
jestliže ty primovstrikove benzinove motory plni prisne USA normy, tak jsem v klidu.
limit na pevne castice (které mas na mysli) pro primovstrikove benziny je stejny jako limit pro naftove motory (od euro5), do euro 4 s pevnymi castice u benzinu vzhledem k absenci primovstriku vpodstate problém není, narozdil od naftaku.
ale narozdil od naftových motoru to benziny zvladaji bez dpf filtru, takze nehrozi, ze se pokazi, nebo ho někdo vymontuje, narozdil od naftaku.
ceho vic produkuji benzinove motory - je neskodny CO2 a jedovaty CO, kde je u benzinu dlouhodobe limit tusim 1.0, u nafty 0.5. nikdy jsem ale nezaznamenal, ze by vypoustene CO nekde oznacovali za problém, narozdil od pevnych castic z naftaku způsobujících rakovinu a jedy NOx, které navíc vedou ke vzniku přízemního ozonu, který ohrozuje zejména lidi s onemocnenim dýchacích cest a astmatem. a lidi s astmatem je u nas cca 1mil ...
Zakáže se provoz překontrolovaných aut? Dostanou lhůtu na výměnu motorů? Co se vlastně svoláním aut produkujících nadměrné množství oxidů dusíku vyřeší?!
Tak to asi těžko, že, když se VW nijak nebránilo, šlo hned s pravdou ven a šéfík rezignoval. Kdyby to byl konkurenční boj, tak by obrana VW vypadala zatraceně jinak.
Prostě Ťok = další odborník na slovo vzatý :-!
Vždy sa mi páči, keď sa rieši nejaký globálny problém a naši politici sa k tomu majú vyjadriť a zaujať postoj. A naši (a ako vidím aj Vaši) politikovia sa vždy postavia pred mikrofóny, stoja tam ako taký malý dezorientovaní panáčikovia a ako ešte nevedia, ale všetko dostatočne vyriešia atď atď. Banda diletantov!