Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Našel Ford recept na ropnou krizi?

Další z řady automobilek, která si uvědomuje stále klesající zásoby ropy, je Ford. Modrý ovál vsadil na spalování bio-etanolu. Funguje to?
Zpět na článek
15. 12. 2005 15:50
neregistrovaný "GTI"
15. 12. 2005 15:55
neregistrovaný "Paja"
15. 12. 2005 15:56
neregistrovaný "GTI"
15. 12. 2005 16:06
neregistrovaný "Elpepe"
16. 12. 2005 10:33
neregistrovaný "Baldi"
16. 12. 2005 15:58
neregistrovaný "Wartburg 353W"
15. 12. 2005 16:07
neregistrovaný "Lonestarstate"
15. 12. 2005 16:21
neregistrovaný "kryton"
15. 12. 2005 16:54
neregistrovaný "Cary"
15. 12. 2005 16:59
neregistrovaný "briza"
15. 12. 2005 17:13
neregistrovaný "Cary"
16. 12. 2005 08:50
neregistrovaný "JP"
16. 12. 2005 11:00
neregistrovaný "Cary"
16. 12. 2005 11:12
neregistrovaný "JP"
16. 12. 2005 12:26
neregistrovaný "Mirek"
16. 12. 2005 16:03
neregistrovaný "Wartburg 353W"
16. 12. 2005 13:23
neregistrovaný "Adrian77"
15. 12. 2005 16:54
neregistrovaný "fero"
15. 12. 2005 17:02
neregistrovaný "Mirek"
15. 12. 2005 17:06
neregistrovaný "jesus"
15. 12. 2005 17:16
neregistrovaný "Cary"
15. 12. 2005 17:15
neregistrovaný "Mirek"
15. 12. 2005 18:06
neregistrovaný "Yaroukh"
15. 12. 2005 18:21
neregistrovaný "Mirek"
17. 12. 2005 18:37
neregistrovaný "Kuba2k"
18. 12. 2005 12:10
neregistrovaný "Mirek"
15. 12. 2005 23:17
neregistrovaný "Pierre"
16. 12. 2005 16:19
neregistrovaný "Wartburg 353W"
16. 12. 2005 23:02
neregistrovaný "Mirek"
15. 12. 2005 17:23
neregistrovaný "don Pedro"
15. 12. 2005 17:28
neregistrovaný "Mirek"
15. 12. 2005 17:44
neregistrovaný "leviathan"
15. 12. 2005 18:05
neregistrovaný "Mirek"
17. 12. 2005 18:41
neregistrovaný "Kuba2k"
15. 12. 2005 18:13
neregistrovaný "Dave"
15. 12. 2005 18:34
neregistrovaný "Mirek"
15. 12. 2005 18:36
neregistrovaný "mates"
15. 12. 2005 18:41
neregistrovaný "Mirek"
15. 12. 2005 19:48
neregistrovaný "mates"
15. 12. 2005 21:56
neregistrovaný "Mirek"
16. 12. 2005 08:51
neregistrovaný "Jozki."
16. 12. 2005 09:26
neregistrovaný "Mirek"
17. 12. 2005 10:05
neregistrovaný "Ada"
16. 12. 2005 08:36
neregistrovaný "Moik"
16. 12. 2005 08:48
neregistrovaný "Jozki."
17. 12. 2005 18:51
neregistrovaný "Kuba2k"
19. 12. 2005 11:53
neregistrovaný "Jozki."
16. 12. 2005 09:22
neregistrovaný "beerry"
18. 12. 2005 17:50
neregistrovaný "dzonnek"
15. 12. 2005 21:24
neregistrovaný "geroc"
15. 12. 2005 21:33
15. 12. 2005 22:22
neregistrovaný "geroc"
17. 12. 2005 18:56
neregistrovaný "Kuba2k"
16. 12. 2005 09:48
neregistrovaný "Mirek"
16. 12. 2005 13:04
neregistrovaný "Baldi"
16. 12. 2005 14:15
neregistrovaný "Mirek"
16. 12. 2005 15:07
neregistrovaný "Mirek"
16. 12. 2005 16:15
neregistrovaný "Wartburg 353W"
16. 12. 2005 22:53
neregistrovaný "Mirek"
17. 12. 2005 14:33
neregistrovaný "Horyna"
17. 12. 2005 17:29
neregistrovaný "Wartburg 353W"
19. 12. 2005 08:31
neregistrovaný "Baldi"
16. 12. 2005 07:19
neregistrovaný "Jirka"
16. 12. 2005 11:19
neregistrovaný "JP"
16. 12. 2005 14:24
neregistrovaný "gougy"
16. 12. 2005 08:09
neregistrovaný "Lancer"
16. 12. 2005 08:54
neregistrovaný "Jozki."
16. 12. 2005 09:12
neregistrovaný "Yaroukh"
16. 12. 2005 11:38
neregistrovaný "Lonestarstate"
16. 12. 2005 23:51
18. 12. 2005 11:14
neregistrovaný "Luftwaffle"
16. 12. 2005 08:53
neregistrovaný "honza"
16. 12. 2005 09:36
neregistrovaný "Mirek"
16. 12. 2005 09:49
neregistrovaný "Hadr"
16. 12. 2005 10:27
neregistrovaný "honza"
16. 12. 2005 12:48
neregistrovaný "Mirek"
16. 12. 2005 13:06
neregistrovaný "honza"
16. 12. 2005 13:13
neregistrovaný "honza"
16. 12. 2005 10:55
neregistrovaný "Filip"
16. 12. 2005 11:18
neregistrovaný "honza"
16. 12. 2005 12:02
neregistrovaný "Filip"
16. 12. 2005 11:25
neregistrovaný "mates"
16. 12. 2005 15:57
neregistrovaný "Mirek"
16. 12. 2005 16:26
neregistrovaný "mates"
16. 12. 2005 12:11
neregistrovaný "Mirek"
16. 12. 2005 17:12
neregistrovaný "Alessio"
16. 12. 2005 22:12
neregistrovaný "tomac"
16. 12. 2005 20:21
neregistrovaný "Zdenda"
16. 12. 2005 15:17
neregistrovaný "Impreza"
19. 12. 2005 12:41
neregistrovaný "mrazik"
17. 12. 2005 01:01
neregistrovaný "Mirek"
17. 12. 2005 23:20
neregistrovaný "Alessio"
18. 12. 2005 13:02
neregistrovaný "geroc"
19. 12. 2005 13:07
neregistrovaný "Mirek"
18. 12. 2005 19:13
neregistrovaný "Eléf"
18. 12. 2005 21:53
neregistrovaný "gavrun"
19. 12. 2005 10:53
neregistrovaný "Šakin"
19. 12. 2005 12:45
neregistrovaný "Mirek"
20. 12. 2005 10:02
neregistrovaný "Jirka"
20. 12. 2005 12:23
neregistrovaný "Anonymous"
neregistrovaný "GTI"
15. 12. 2005 15:50
KOMPOSTOVEJ KOVBOJ
Brácho, vstávej, žádnej problém. Všechno vyřešený. Na lejno ujedeš patnáct kiláků. Tak se ráno našutruj. Záchod máš v kufru. Ale bacha, hrachovou kaši nejez. Kazí krouťák. :yes:
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "Paja"
15. 12. 2005 15:55
Re: KOMPOSTOVEJ KOVBOJ
Celozrnne pecivo jako doplnek k Chili con carne, to je recept na preplnovani... >:D
neregistrovaný "GTI"
15. 12. 2005 15:56
Re: KOMPOSTOVEJ KOVBOJ
>:D >:-[] :yes:
neregistrovaný "Elpepe"
15. 12. 2005 16:06
bez titulku
zajimalo by me kolik hektaru by zabralo pestovani biomasy na bio-ethanol aby na to mohl jezdit celej svet... jinak pekny :yes:
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "Baldi"
16. 12. 2005 10:33
Re: bez titulku
Presne to isté napadlo aj mňa. vidím to tak, že postupne sa prejde opäť na hromadnú dopravu a luxus vlastných vozidiel ostane vyhradený elitám. :-(
neregistrovaný "Wartburg 353W"
16. 12. 2005 15:58
Re: Presne
presne tak, jako nahrada za ropu je to nemozne, ropu to proste nahradi nedokaze (bohuzel)
neregistrovaný "Lonestarstate"
15. 12. 2005 16:07
Mňam
V autě schopném spalovat bioetanol jezdím dnes a denně. To zase někdo objevil Ameriku a její "neekologické a zastaralé" motory. Na zdraví. >:-[] :yes:
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "kryton"
15. 12. 2005 16:21
Etanol
Etanol, pokud by se srovnával s benzinem, tak jeho oktanové číslo je 100. Už vidím ty blbečky, co tady budou řvát benzin forever. Etanol je budoucnost.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Cary"
15. 12. 2005 16:54
bez titulku
Bi-ethanol a kapalny vodik maji budoucnost ( elektromotory myslim moc ne) ale nevim proc automobilky se nezasazuji vice o jejich propagaci a zacleneni do "bezneho" zivota. Dyt u nas 90% populace ani nevi ze neco takoveho funguje. Chapu ze najednou nemuzou automobilky prestat vyrabet motory na benzin, ale dalo by se delat rozhodne vice, a to nejenom automobilky.....
Rozbalit vlákno
8
neregistrovaný "briza"
15. 12. 2005 16:59
Re: bez titulku
Jen jestli si trochu neprotirecis. ;-) Neni nahodou ten vodik planovany primarne pro palivove clanky a tudiz pohon elektromotory?
neregistrovaný "Cary"
15. 12. 2005 17:13
Re: bez titulku
NE, myslel jsem vodik jako pohon primo, tzn. cerpani vodiku do nadrze !!
neregistrovaný "JP"
16. 12. 2005 08:50
Re: bez titulku
S tim vodikem jsi bohuzel asi trochu mimo. Pokud je to budoucnost, tak bohuzel hodne vzdalena a mozna to dokonce bude slepa ulicka, ze ktere budou chtit vsichni rychle utect.
neregistrovaný "Cary"
16. 12. 2005 11:00
Re: bez titulku
No nevim proc by to mela byt vzdalena budoucnost kdyz uz to nekde funguje! No jeste nevim proc by to mela byt slepa ulicka, ja myslim ze ne !
neregistrovaný "JP"
16. 12. 2005 11:12
Re: bez titulku
Spousta veci, ktere jiz byly uvedeny nekdy do provozu nedosahlo masoveho vyuziti. Bohuzel na vine v tomhle pripade muze byt dost slozite ziskavani onoho vodiku. Pokud bude neco nakladnejsi na vyrobu, nez je prodejni cena alternativnich produktu, tak to si moc uspech mit nebude. Vodik zatim je jen populismus nekterych politiku a radoby ekologu.
neregistrovaný "Mirek"
16. 12. 2005 12:26
Re: bez titulku
Souhlasim. A je to jeste horsi. Vodik je nastroj mocenskych a hospodarskych bosu na ovladnuti "plebsu". Vyrobnou takoveho vodiku bude nejspise atomova elektrarna. Jiny efektivni zpusob vyroby vodiku dnes nezname (pominu-li vyrobu z ropy nebo uhli coz jaksi nedava smysl). Jinymi slovy bude to obrovska fabrika, pro zemi velikosti CR nejspise 1. Kdo ji ovladne bude mit pod palcem celou zemi. Naftove koncerny se tak preliji do vodikovych. Oproti tomu suroviny pro vyrobu lihu jsou dostupne na kazdem poli. To ze ovladnout vyrobu lihu jednou skupinou a udelat z ni monopol bude temer nemozne, je zretelne.
neregistrovaný "Wartburg 353W"
16. 12. 2005 16:03
Re: Nekdo
uz spocital, kolik Temelinu by bylo potreba na vyrobu vodiku, ktery by nahradil spotrebu nafty a benzinu prodaneho na cerpacich stanicich v CR. Bohuzel si to cislo nepamatuju, ale je to dost - neco jako 10 Temelinu.
neregistrovaný "Adrian77"
16. 12. 2005 13:23
Re: Nekdo
Naopak si myslím, že elektromobily mají velký potenciál.A nemyslím tím zrovna Ty, co by v daleké budoucnosti získávaly energii z vodíku (pokud vůbec někdy). Jedinej problém zatím je s udržením energie. Dnešní baterie jsou zatím o ničem a kloudný dojezd nezajistí.Ale budoucnost vidím v elektromotoru jako primárním zdroji pohonu a "spalovacím generátoru" dodávajícím energii do menších akumulátorů, které mají samy o sobě dojezd jen cca 10-20 km. Tento spalovací generátor by mohl být nejlépe dvoutaktní nafťák s přímým vstřikem (taky byl už na auto.cz zmíněn), který by byl schopen spalovat jedlý olej (ostatně bráchův Golf III. na něj vesele jezdí už rok), nebo benzínový dvoutakt, schopný spalovat bio-ethanol. :-)
Elektromotor má totiž lepší účinnost, než spalovací motor, kterej je tedy lepší držet v konstantních ideálních otáčkách. Elektromotor má navíc možnost rekuperace, při stání na křižovatkách nespotřebovává energii žádnou...
neregistrovaný "fero"
15. 12. 2005 16:54
spotřeba
Tam píšou, že to má vyšší spotřebu asi o 1,5 litru na 100km. By mě zajímalo jestli to má vyšší spotřebu i když to jede jen na benzín.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Mirek"
15. 12. 2005 17:02
Re: spotřeba
Ne nema. Neni duvod. Je to uplne stejnej motor jako na benzin. Nic navic, jen jine materialy a jine nastaveni parametru zapalovani v zavislosti na pomeru benzin - lih ve smesi. V okamziku, kdy to jede jenom na benzin je to naprosto stejnej motor a naprosto stejne spalovani.
neregistrovaný "jesus"
15. 12. 2005 17:06
hnědé zlato:)
...to vypadá že arabové přijdou za pár let na buben, jedině že by začali sbírat velbloudí lejna nebo vymysleli pohon na pouštní písek:-)...no, asi si koupím pole a začnu pěstovat konopí na bioethanol:-)...
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Cary"
15. 12. 2005 17:16
Re: hnědé zlato:)
Jo taky Arabove jsou chytri a pripravuji se uz davno, bezi tzv projekt "doba bez ropy" tzn. stavi napr. lakadla pro turisty, stavi dokud ropu maji atd.......... :-)
neregistrovaný "Mirek"
15. 12. 2005 17:15
Halo Forde, pospichej dokud ostatni spi.
Halo, potrebuju novy stroj a cekam, kdo se prvni probudi a doda motor na bioetanol. Shrnuto
- levnejsi provoz
- levnejsi porizeni oproti nafte (stejna cena jako za benzinak)
- stejny vykon
- nizsi emise (CO2 v podstate nula)
- pri eventualni ekologicke dani nizsi sazby
- pruzna volba benzin/lih podle aktualniho pohybu cen (nejspise konec letnimu vydirani olejarskych koncernu)
- na Morave si budou palit "benzin" sami doma >:D
Vazne nechapu proc musime cekat na zamorsky koncern az nam doveze upravena auta, kdyz uprava je tak smesne jednoduch (myslim pro automobilku) . Na co ceka Skodovka? Az se ve vlcim hradu probudi ? Pokud se tedy Ford pta, zda by to mel dovazet k nam tak rikam, uz to tady melo davno byt. Ja na to cekam a co vy?
Rozbalit vlákno
7
neregistrovaný "Yaroukh"
15. 12. 2005 18:06
Re: Halo Forde, pospichej dokud ostatni spi.
asi na tom este neni ta spravna dan :o(
neregistrovaný "Mirek"
15. 12. 2005 18:21
Re: Halo Forde, pospichej dokud ostatni spi.
Mate pravdu, asi placu na spatnem hrobe. Pes je zakopanej v nasi skvele statni sprave. Takze jinak. Halo, ktera politicka strana konecne zavede system biolihu bude mit muj hlas. Navrhuji volebni heslo "S nami budete jezdit za 24Kc/L" . Kdo se toho chopi ?! Ale je pravda, ze nejdrive musi byt auta, ktera na to jezdi, pak teprve vzniknou pumpy a cely system. Opacne to nejde. Nakonec nevidim duvod, proc by se FFV auta nemohla prodavat uz nyni - kdyz stoji stejne, tak si kazdy koupi FFV a tim vznikne poptavka po lihu. Potom ten system urcite vznikne razdva.
neregistrovaný "Kuba2k"
17. 12. 2005 18:37
Re: Halo Forde, pospichej dokud ostatni spi.
Kdyz budes chtit, tak ten FFV Focus sezenes uz ted, akorat v cele CR neni jedina pumpa kde bys E85 natankoval.
A kecy o "levnem palivu" jsou taky dost zavadejici, protoze vyrobni cena (udajne) 1litru E85 je cca na 16 Kc. Kdyz se na to napari spotrebni dan, DPH....... atd. tak se to dostane uplne jinam. Vysledna cena na trhu bude zaviset akorat na tom, jak velky dotace do toho stat/EU napere.
neregistrovaný "Mirek"
18. 12. 2005 12:10
Re: Halo Forde, pospichej dokud ostatni spi.
16 Kc + DPH = 19 Kc. Potom uz jenom zalezi, zda na to bude uvalena spotrebni dan. Spotrebni dan je z definice dan na problemove vyrobky u kterych chce stat snizovat spotrebu jako je alkohol nebo cigarety nebo maji devastujici vliv na zivotni prostredi jako benzin. U lihu neni zadna z techto podminek splnena. Naopak, jako ekologicke palivo (podobne jako napr. LPG) by mel byt, podle zamyslene legislativy, od spotrebni dane osvobozen. Cili vidite ze tam neni ani koruna dotaci. Snizena spotrebni dan neni dotace, protoze s nulovou sp. dani se prodava drtiva vetsina vsech vyrobku. Proto nechapu stale narky nad nutnosti dotovani biopaliv. Zadna dotace pouze rezim zdaneni bezny pro statisice ostatnich vyrobku.
neregistrovaný "Pierre"
15. 12. 2005 23:17
Re: Halo Forde, pospichej dokud ostatni spi.
Jojo, vcera bylo pozde. Proc to treba Fiat neprodava v Evropeuz davno? Po Brazilii jich jezdi spousta v uprave bi-power.
neregistrovaný "Wartburg 353W"
16. 12. 2005 16:19
Re: Halo Forde, pospichej dokud ostatni spi.
CO2 nula? To tezko, mnozstvi CO2 je podle me dano obsahem uhliku v horlavine, a to je cca stejne ve vsech klasickych palivech krome vodiku. Mensi mohou byt NOx a podobne.
neregistrovaný "Mirek"
16. 12. 2005 23:02
Re: Halo Forde, pospichej dokud ostatni spi.
CO2 bilance je nulova protoze surovinou pro vyrobu jsou rostliny. Takze kolik CO2 vznikne spalenim lihu tolik CO2 pred tim rostliny absorbovaly z atmosfery pri svem rustu. Takze z hlediska globalni bilance spalovani lihu nepridava, narozdil od spalovani fosilnich paliv, zadny CO2 navic. Proto se da zjednodusene napsat ze emise CO2 jsou nulove. Ale i absolutni hodnota emisi CO2 je nizsi nez z nafty.
neregistrovaný "don Pedro"
15. 12. 2005 17:23
bi-E
Ezli je toto ta správná cesta (a tváří se to jako že možná jo), tož předokolky, zadokolky, čtyřkolky aj vy ostatní šupem na ňu, šak ty Arabáky přende ten jejich "specifický smysl pro humor" a to svoje černé zlato si budou moct narvat třa do špic. Gumi arabikum. Tož tak.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Mirek"
15. 12. 2005 17:28
Jen korekce
Nechtel bych se mylit, ale cisty lih to spalovat nedokaze. Myslim ze to zacina az od smesi 85% lihu 15% benzinu. Ale to je drobnost.
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "leviathan"
15. 12. 2005 17:44
Re: Jen korekce
No to neni problem, to je jen vec nastaveni RJ a zajisteni mazani ventilu. Jde to i na cistej ethanol, ale asi by to bylo drazsi. Jinac tusim se u nas da poridit Saab 9^5 na bioethanol.
neregistrovaný "Mirek"
15. 12. 2005 18:05
Re: Jen korekce
No mam pocit, ze to je slozitejsi, protoze motor na cisty lih ma problemy se studenymi starty, pak se tam musi pridavat jeste vyhrivani a uz je to komplikovane. Proto je tam vzdy tech 15% benzinu, i kdyz teoreticky by to na cisty lih mohlo jezdit.
neregistrovaný "Kuba2k"
17. 12. 2005 18:41
Re: Jen korekce
Presne, to uz je slovickareni. Je to E85 a z toho oznaceni je to celkem jasny ;-)
neregistrovaný "Dave"
15. 12. 2005 18:13
Kde je problém?
Čte se to hrozně pěkně. Jsem víceméně optimista, ale nezlobte se na mě takovejch "supr" věcí už tady bylo a zmizelo zase stejně rychle jak přišly. Někde určitě bude zakopán pes.
Například by mě třeba zajímalo kde ta nádrž na bio-etanol je? Musí být asi sólo. Takže bude zabírat místo v kufru jako např. nádrže na PB?
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Mirek"
15. 12. 2005 18:34
Re: Kde je problém?
Nikoli. To je prave ta skvela vec, ze benzin a biolih lejete do jedne nadrze, te stavajici co je v aute (resp. te co bude v autech upravenych na biolih - je treba nerez material). Motor totiz jede na smes sestavajici z libovolneho pomeru benzin - lih, tak jak ji zrovna do nadrze nalejete. Ale ja Vam reknu, kde je zakopany pes. V soucasne dobe je lih skvelym plnicem statni poklady prostrednictvim spotrebni dane. Aby lih pro auto stal 24Kc tak spotrebni dan mit nemuze. Cimz se dostavame do rezimu podobneho jako LTO. Mame jednu komoditu - lih, a prodavame ji se dvema stupni zdaneni - presne pripad LTO. Z toho dostava kazdy statni urednik koprivku, protoze pak by museli nejspise spotrebni dan zrusit i na bezny lih. A kdo pak bude plnit statni pokladnu? Alkoholici ne, automobilisti ne, tak snad autysti?
neregistrovaný "mates"
15. 12. 2005 18:36
Ja to rikam porad!!!
V chlastu to je!! Lih je to spravny a Ford jsou ti spravni! Sikmooky at si delaji svoje hybridy, budoucnost da za pravdu Fordu.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Mirek"
15. 12. 2005 18:41
Škodovko, spíš?
Myslite, ze diskuzi cte nekdo z Mlade Boleslavi ? Nemohl by se k otazce biolihu vyjadrit nekdo z tohoto mesta (nemyslim popelare)? Nebo nemohla by alespon redakce neco zjistit?
Rozbalit vlákno
12
neregistrovaný "mates"
15. 12. 2005 19:48
Re: Škodovko, spíš?
Skodovka by mozna i neco delala, ale z Vlkohradu vane naftovy vitr 8-s :no:
15. 12. 2005 21:28
Re: Škodovko, spíš?
>:D za popeláře velká poklona >:D :yes: Je to tak, jako v případě GOLF GT 1,4. Obrovská bomba na kolech a tady to prolítlo jako nic... Pokud jsi sledoval testy tohodle motoru, tak víš, že VW umí udělat. Zrovna tak v potenciálních palivech. Brzy se tu objeví zpráva... 99% přispěvatelů (a vlastníků bejbyastona) se bude smát... jenže VW... bude opět v čele. A víš proč. Protože si nic jiného dovolit ani nemůže. Jinak myslím, že hodně daleko, je Saab, tomu můžeš věnovat posledního panáka z baru a doveze tě na něm domů. Škoda bude těžit z výsledků koncernu, takže... :yes: :yes:
neregistrovaný "Mirek"
15. 12. 2005 21:56
Re: Škodovko, spíš?
No abych byl ke koncernistum spravedlivy, tak v jizni Americe dodavaji "lihove motory" do svych aut bezne. O to vice mne to ovsem toci, jak na nas kaslou. Zadna iniciativa trochu rozhybat mistni stojate vody. Pri tom, kdyby se veci chopil narodni vyrobce aut c.1, tak to do jednoho roku musi fungovat. Vzdyt tato vlastnost je jednoznacnou konkurencni vyhodou - moznost zvolit si levnejsi palivo ze dvou a neplatit ekologicke dane a to vse za stejne penize - proc otaleji. Kdy uz se ta Vase zprava objevi ?
neregistrovaný "Jozki."
16. 12. 2005 08:51
Re: Škodovko, spíš?
VW vyrabal aj napr. Golf Variant IV bi-fuel z vyroby prerobeny aj na LPG a nikto si ho nekupoval aj ked cerpacie stanice na LPG su uz rozsirene. Nebol zaujem. Mozno preto sa nesnazia ani o etanolove auta. Bol by zaujem ? Ak tu nie su cerpacky na lieh ?
neregistrovaný "Mirek"
16. 12. 2005 09:26
Re: Škodovko, spíš?
To je podle mne hlavni duvod, proc do toho automobilky nejdou - strach, ze se to nebude prodavat jako LPG, ale totalne mylny. Lih nema vsechny hlavni ani psychologicke nevyhody LPG. Tak za 1. motor na lih stoji v podstate stejne jako motor na benzin. Zadna draha prestavba - vsechny LPG auta, ktera jsem videl predelana primo od vyrobcu (nemluvim o nejakych garazovych prestavbach) jsou o poznani drazsi nez stejna benzinova. Za 2. neni tam zadna pridavna nadrz, ktera zabira misto v zavazadlovem prostoru. 3. Neni zadne omezeni vjezdu do podzemi apod. - cimz i psychologicky je to nekde jinde. Nekdo ma z LPG proste obavu. To zde odpada. 4. Odpadaji kazdorocni revize plynove soustavy 5. Lih se bude vyrabet u nas z obnovitelnych zdroju - nezavislost na vykyvech ceny pri nejakych svetovych krizich nebo pseudokrizich atd atd .... Neni vubec zadny duvod obavat se, ze se to nebude prodavat. Zejmena pokud to stoji stejne jako benzinovy. Kdyz vedle sebe budete mit 2 auta jedno jenom na benzi a druhe volitelne benzin-lih a budou stat stejne, ktere si vyberete ? A je jedno, zda v tom okamziku cerpacky jsou nebo ne. Proste si vyberete to, ktere bude davat moznost volby do budoucna. A kdyz takovych aut budou potom tisice, cerpacky jiste vzniknou.
neregistrovaný "Ada"
17. 12. 2005 10:05
Re: Škodovko, spíš?
Ja preferuji repkovou naftu. Jinak na lihobenzin se vyrabeji VW v Brazilii jiz radu desetileti.
neregistrovaný "Moik"
16. 12. 2005 08:36
Re: Škodovko, spíš?
Hehe GTI, prej VW >zase< v čele... >:D Tobě se to tu musí moooc špatně číst, když tu tak chválí něco jinýho jak VW...Je s(z) teb(e)ou *:yes: :yes:
neregistrovaný "Jozki."
16. 12. 2005 08:48
Re: Škodovko, spíš?
GTI ma pravdu. Vynimocne. ;-) >:-[] Pozri si predaj VW v Europe a uvidis ze su na prvom mieste. ;-)
neregistrovaný "Kuba2k"
17. 12. 2005 18:51
Re: Škodovko, spíš?
Mam tady zrovna prehled market share v jednotlivych segmentech v cele EU.
Small: 1. Fiat Panda
B segment: 1. Peugeot 206
C segment: 1. Opel/Vauxhall Astra
midi-MPV: 1. Renault Scenic
C/D segment: 1. VW Passat
MPV: Renault Espace
LCV: Ford Transit.

Takze pokud dobre vidim, VW vede akorat v C/D o pouhych 0,7% pred Peugeotem 407. Takze...? >:D
neregistrovaný "Jozki."
19. 12. 2005 11:53
Re: Škodovko, spíš?
[odkaz]%20EUROPE-FIN…
Takze pokial ja dobre vidim tak VW vedie pred druhym o cca. 60 000 vozidiel. Takze ? ;-) >:D
neregistrovaný "beerry"
16. 12. 2005 09:22
Re: Škodovko, spíš?
VW bude opět v čele, tohle je hláška jako prase? :-) ;-) >:D :-!
neregistrovaný "dzonnek"
18. 12. 2005 17:50
Re: Škodovko, spíš?
No v Brazilii jezdí spousta VW na etanol tak nevidím proč by nemohli i zdea klidně ta Škoda. Jsem si chtěl kupovat auto a jestli to půjde tak si koupím Forda pokud bude první tohle u nás prodávat páč je mo to celkem fuk čím jezdím hlavně když to jede ale když to bude VW tak bych bral samozřejmě od nich. Jen nevím co z tech novejch krabic vybrat...už se mi to totiž nelíbí. Zlatej VW do roku 2000.
neregistrovaný "geroc"
15. 12. 2005 21:24
Bio-ethanol
Ford se vlamuje svým způsobem do otevřených dveří. Není to nic než čemu se před lety říkalo vícepalivový motor a ty se už používali za II.světové války, to mají u Fordu sakra krátkou paměť. Pokud se nepletu tak v Čechách byl na začátku devatesátých let učiněn pokus o výrobu bionafty. Ale výrobní náklady byly setsakramentsky vysoké tak to velmi brzy skončilo. A to by mně hodně zajímalo odkud a jak vysoká je produkce bio-ethanolu va Švédsku ale zejména vychozí surovina. Protože pokud je to tak rozšířené jak se píše v článku tak na 99 % "zelených ploch" musí být ve Švédsku plantáže pro biopalivo. A z toho polovina skleníky.
Rozbalit vlákno
12
15. 12. 2005 21:33
Re: Bio-ethanol
Momentálně je Evropskej trh vykrytej. Jenže nastupuje povinnost příměsí do běžnejch paliv a nikdo neví, co to udělá z cenou... Není problém dostatku... problém je ropná lobby.
neregistrovaný "geroc"
15. 12. 2005 22:22
Re: Bio-ethanol
Ano, protože spotřeba ethanolu je malá.Ale pokud se by se toto palivo prosadilo tak je nutné vybudovat nové výrobní kapacity a zajistit primární zdroje surovin (např. brambory) a těch je potřeba značné množství.
neregistrovaný "Kuba2k"
17. 12. 2005 18:56
Re: Bio-ethanol
Nejvyhodnejsi ziskavani etanolu je z drevniho odpadu. To, ze se to ma vyrabet zemedelskou produkci je zas akorat * politika EU a jejich dotace zemedelcum. EU se snazi zajistit praci pro zemedelce, ale co se tyka vyroby, tak je to s momentalne dostupnymi technologiemi nejvyhodnejsi delat ze dreva.
neregistrovaný "Mirek"
16. 12. 2005 09:48
Re: Bio-ethanol
Ta povera o tom, ze kvuli biopalivum zaroste cela zeme repkou vznikla v nejake studii, kterou platila naftarska firma. Uvedomte si, ze lihove hospodarstvi zcela obchazi soucasne retezce tezba nafty - rafinerie. Od te doby se neustale v diskuzich o lihu opakuje zas a znova. Ale jak vidite na prikladu Svedska, Britanie ci Brazilie NENI TO PRAVDA !
Jinak ty dvere jsou setsakramentsky zaligrovane, bez ohledu na to, ze to nekdy pred 50ti lety nekdo pouzival. Prosadit to dnes je tvrda prace. Bionafta se bezne vyrabi, pouze se temer cela produkce vyvazi do Nemec, protoze tamni vlada tam prisypava nejake penize a je vyhodne to prodat tam.
neregistrovaný "Baldi"
16. 12. 2005 13:04
Re: Bio-ethanol
Chlape, máš ty vôbec predstavu koľko repky sú schopný poľnohospodári vypestovať a koľko by jej bolo treba? Uvediem ti príklad. Na Slovensku je ročná spotreba pohonných hmôt, a teraz nemám to úplne presné údaje, ale môže byť okolo 1,5 mil ton látok. Na celom Slovensku sa momentálne nevyprodukuje viac ako 200 tis.ton semena repky a to už ju pestuje kde kto, lebo je to lukratívna plodina. Z tých 200 tis. ton repky vyrobíš cca 88 000 ton MERA. Vidíš ten rozdiel? Potreba 1,5 mil. ton, produkcia 88 000 ton a to si ešte nevyrobil ani gram oleja na výživu. Niečo Vám poviem. Spite v sladkej nevedomosti. :no:
neregistrovaný "Mirek"
16. 12. 2005 14:15
Re: Bio-ethanol
Takovych vypoctu uz jsem videl tuny. Videl jsem i studii ze kdyby se cela plocha nemecka osazela repkou, nebude to stacit na vice nez 5% rocni spotreby. A najednou hledme. Podle dohod v EU se od pristiho roku pridava do veskere nafty 5% MERO . A svete div se, ono to jde. Mate snad pocit ze od pristiho roku bude Nemecko jedno velke repkove pole? Asi ne, ze. Asi bude nekde chyba. Bud je spatna realita nebo Vase vypocty. Co asi? A jde to ve Svedsku, v Britanii, v Brazilii. Proste v praxi to jde. Ja samozrejme netvrdim, ze 100% veskere spotreby bude kryto domaci produkci. Na svete je spousta mist vhodnejsich pro vyrobu biopaliv nez nase podnebni pasmo. Take se nebude vyrabet jen z repky. Viz Svedsko - biolih ze drevenych stepku. Proste v realu je situace uplne jina nez tvrdi katastroficke studie.
neregistrovaný "Mirek"
16. 12. 2005 15:07
Re: Bio-ethanol
Jeste aby jste mne nanarkl, ze uvadim jenom prazdna hesla a vy konkretni cisla tak to vycislim. Vychazeje z vasich cisel tvrdite, ze v SK se spotrebuje 1.5mil t pohonnych latek. To je predpokladam nafta a benzin dohromady. MERO je jenom otazka nafty. Pomer spotreby benzin-nafta neznam ale odhadneme ze to bude tak 1 : 1 . Tzn. nafty je jenom 750tis t. MERO je v bionafte jenom 30% tzn. 250 tis t. A to uz jsme sakra nekde jinde nez Vasich 1.5 mil t. Da se pokracovat dale, ze zdaleka ne vsechna naftova auta budou jezdit na bionaftu, spotreba novych aut s hybridni technologii se bude snizovat atd. Nakonec se dostaneme k tomu, ze treba nejake desitky tisic tun budou schazet. No tak se dovezou. Stale to bude pokrok proti dnesku, kdy se dovazi 99% spotreby ropy.
neregistrovaný "Wartburg 353W"
16. 12. 2005 16:15
Re: Souhlas
Je to tak, nahradit ropu repkou proste nejde. Bionafta je jen zpusob, jak se zemedelci prizivuji na vysokych cenach paliv pod plastikem quasiekologie. Pokud nafta opravdu dojde za 30 let, je lidstvo celkem v *a divim se, ze se s naftou tolik plytva (podle me by se melo jezdit za 2l/100km a usilovne pracovat na vodiku)
neregistrovaný "Mirek"
16. 12. 2005 22:53
Re: Souhlas
Ja myslim, ze ropa nahradit v globalnim meritku v podstate jde. Bude to v postupnem procesu, nepujde jenom o repku. Bude to mix vsech zdroju - obili, cukrova trtina, drevene stepky atd. Zaroven, jak rikate, nove technologie srazi spotrebu na 1/3 te soucasne. A i kdyby to nahradilo jenom treba tretinu spotreby tak je to dobre, protoze to prodlouzi zivot ropy, snizi ekologickou zatez a snizi zavislost nas na nestabilnich rezimech.
neregistrovaný "Horyna"
17. 12. 2005 14:33
Re: Souhlas
No já mám takovej laickej pocit, že ropa vznikala rostlin, které tisice a tisíce let rostly na slunci a akumulovaly jeho energii. My je teď spotřebujeme za 150 let. Takže to řepka (a spol.) možná opravdu nepokryje.
neregistrovaný "Wartburg 353W"
17. 12. 2005 17:29
Re: Souhlas
No zni to optimisticky, co rikate, ale zatim to tak nevypada. Spotreba automobilu se nesnizuje, naopak, vetsina aut ma naprosto zbytecne vykonne motory, pasivni bezpecnost zvysuje hmotnost aut, manazeri jezdi stale za 10l jako uz za prvni republiky Tatra 77. Zmena nulova. A hlavni prusvih je, ze zatimco drive jezdilo autem jen par bohatych v nejbohatsich zemich, ted se zacina motorizovat Asie a Afrika - hlaven Cina, a to je hukot. Ropa jen tece.
neregistrovaný "Baldi"
19. 12. 2005 08:31
Re: Souhlas
Tiež sa prikláňam, k tomuto názoru. Veď aj v globálnom meradle spotreba ropy neustále rastie. Z ropy sa navyše nevyrábajú iba pohonné látky, ale v podstate skoro všetko. Dokonca aj úrody dosahované v súťasnosti na poliach sú také vysoké vďaka hnojivám vyrábaným z ropy. Bez nich by výnosy boli možno polovičné. Takže nevidím to veľmi optimisticky.
neregistrovaný "Jirka"
16. 12. 2005 07:19
Sportovni auto na naftu ???
Ano, ropná paliva jsou stále nejvýkonnější a stále platí, že sportovní automobil prostě a jednoduše musí být na benzín nebo na naftu.
???
Sportovni auto na naftu ???
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "JP"
16. 12. 2005 11:19
Re: Sportovni auto na naftu ???
Sportovnich aut na naftu je dost. Podivej se treba na Le Mans.
neregistrovaný "gougy"
16. 12. 2005 14:24
Re: Sportovni auto na naftu ???
jasněěěě, příští rok tam bude první - Audi...
neregistrovaný "Lancer"
16. 12. 2005 08:09
Velky potencial
O tomto palivu jsme se tu nedavno bavili, drzim palce. :yes: Jen aby ten potencial pochopili treba i ve vlade! Mimochodem chudak Bush, s kym ted bude valcit, kdyz uz nebude ropa potreba? Ze by se Svedama? On uz si nejakej "oficialni" duvod najde... >:D Taky by me zajimalo, jestli na tu smes budou moct litat aji letadla?
Rozbalit vlákno
5
neregistrovaný "Jozki."
16. 12. 2005 08:54
Re: Velky potencial
Bush pojde do vojny proti nam - kvoli slivovici. ;-)
neregistrovaný "Yaroukh"
16. 12. 2005 09:12
Re: Velky potencial
Spis si rudoci najdou neco, co by mu vedle toho oficialniho duvodu podstrcili. Cokoli: ropu, diamanty, Svaty Gral, marmeladove lomy; vubec to nemusi davat smysl - stejne jako nedavaj ty pindy o rope. :o)
neregistrovaný "Lonestarstate"
16. 12. 2005 11:38
Re: Velky potencial
>:D :yes: :yes: :yes:
16. 12. 2005 23:51
Re: Velky potencial
Marmeládový lomy... to je dokonalé >:D >:D :yes: :yes:
neregistrovaný "Luftwaffle"
18. 12. 2005 11:14
Re: Velky potencial
Tak ty marmeladove doly si nech patentovat nebo to zacnu pouzivat :yes: :yes: :yes: >:D
neregistrovaný "honza"
16. 12. 2005 08:53
bez titulku
Myslím si, že žábou na prameni rozšíření bio-ethanolu v Evropě jsou jednoznačně evropské vlády, které si zvykly získávat obrovské prostředky ze zdanění paliv. Takže v Evropě nejsou kromě Švédska nikde takové daňové a legislativní podmínky na to aby se ethanol mohl rozšířit jako palivo pro auta. Jinak vyrobit auto spalující čistý líh umí snad každá automobilka (upravený běžný spalovací motor), takže nerozumím komentářům, které zdůrazňují technologický náskok Fordu. Vyrobit levně větší množství lihu také není problém, ale kdyby jste to začali prodávat nezdaněné obrovskou spotřební daní na alkohol, tak jste do dvou dnů ve vazbě.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Mirek"
16. 12. 2005 09:36
Re: bez titulku
Jo. Stat je ta zaba na prameni. Ano vyrabet to umi kdekdo. O to zoufalejsi se dnesni stav. Proto Fordu patri velky dik za to, ze neceka az jak to dopadne, ale proslapava ostatnim cestu.
neregistrovaný "Hadr"
16. 12. 2005 09:49
přebytky
;-\ ještě neuběhl jediný rok, aby si zemědělci nestěžovali, že maji něčeho přebytek. Obilí, brambory, řepa, vždycky se něco najde, protože to umějí pěstovat. No a tady se nabízí obrovský prostor pro jejich produkci - bioethanol - jako řešení zemědělské nadvýroby. :yes: Jistota odběru pro ně, jistota přísunu pro nás! :-!
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "honza"
16. 12. 2005 10:27
bionafta - bioenthanol
Přečetl jsem si teď celou diskusi a myslím si, že někteří si pletou pojmy bionafta a bioethanol. Bionafta je chemicky něco hodně podobné normální naftě z ropy, akorát je to vyrobené docela složitým způsobem většinou z řepky. Vyrobit bionaftu je docela nákladné a u dodedávna to dokonce bylo dotované. Bionafta se přimíchává několika málo procenty k normální naftě a motory na to nemusí být přizpůsobené. Tahle směska se pak zdaňuje stejnou spotřební daní jako normální nafta. Oproti tomu bioethanol je normální líh. Vyrobit ho je určitě levnější než bionaftu. Ale je tu problém se zdaněním a jak odlišit líh jako palivo pro auta a normální líh jako chlast. Bioethanol jako palivo pro auta s jiným zdaněním než alkohol v naší legislativě neexistuje. A od státu není zájem to ani zavést protože aby byl bioethanol konkurenceschopný s normální naftou musel by mýt nižší spotřební daň než nafta a státu by tak utíkaly velký prachy. Za další by tu vzniknul prostor pro dańové uníky jako to bylo s topnýma olejema. Znehodnocení normálního lihu na technický líh také něco stojí.
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "Mirek"
16. 12. 2005 12:48
Re: bionafta - bioenthanol
No neni to az tak uplne. Vyroba bionafty neni zase tak slozita. Pri trose sikovnosti si ji dokonce muzete vyrobit doma na kolene. Z toho plyne ze vyrobit lih neni levnejsi. Vyjde to zhruba nastejno. Pak jste trochu pomichal pojmy MERO a bionafta. Tim ale nebudu komplikovat tuto diskuzi. Jenom vysledek z toho je ze nafta + 5%MERO se bude prodavat jako normalni nafta se stavajici spotrebni dani, zatimco nafta + 30%MERO = bionafta a ta se prodava se snizenou dani. Problemy se zdanenim biolihu jsou jak pisete. Nicmene stat se pokousel vytvorit jakysi system pro biolih. Jenomze prozatim to skoncilo na tom, ze ruzne skupiny na ministerstvu se snazili vytvorit system tak aby byl vhodny pro jejich kamarady a zejmena aby umoznil urednikovi rozhodnout, kdo do systemu bude zaclenen a kdo ne. Coz se setkalo s velkym odporem ostatnich firem, proto je to zatim zastaveno a je ticho po pesine.
neregistrovaný "honza"
16. 12. 2005 13:06
Re: bionafta - bioenthanol
Díky za zpřesnění.
neregistrovaný "honza"
16. 12. 2005 13:13
Re: bionafta - bioenthanol
K těm podmínkám na ministerstu - prostě si chtěj připravit korupční prostředí, aby k nim byli nasměrovaný obálky s příslušnejma obnosama. To je bohužel u nás normální. :no: :no:
neregistrovaný "Filip"
16. 12. 2005 10:55
Cena lihu?
Zajímalo by mě, jaká je výrobní cena 1 litru ethanolu. Jestli je totiž vyšší než velkoobchodní cena benzinu, pak pochopím, proč se palivo ještě nerozšířilo (kdyby měl na něm stát vydělat stejnou částku na daních jako na benzinu, bylo by dražší a nikdo by jej tudíž nekupoval) ;-\ A v naší zemičce ještě bohužel nemá ekologie takový význam, aby mohla snížit príjmy státní pokladny z prodeje tak významné komodity, jako je polivo spalovacích motorů :-(
Rozbalit vlákno
9
neregistrovaný "honza"
16. 12. 2005 11:18
Re: Cena lihu?
Výrobní cena lihu bez všech daní (DPH, spotřební daň atd.) je určitě nižší než velkoochodní cena nafty a benzínu se všemi daněmi.
neregistrovaný "Filip"
16. 12. 2005 12:02
Re: Cena lihu?
Samozřejmě jsem měl na mysli cenu benzinu oproštěnou od daní (cca 12-14Kč/litr). Kdyby byla totiž výroba litru ethanolu levnější, myslím, že už bychom na něj "dávno" jezdili a média by nás bavila informacemi o daňových podvodech, protože by zde fungovalo dvojí zdanění lihu.
neregistrovaný "mates"
16. 12. 2005 11:25
Re: Cena lihu?
Kolik je vyrobni cena litru lihu ti nepovim, ale zato presne vim, jaka je spotrebni dan. Je to 265,- za litr cisteho lihu 8-s
neregistrovaný "Mirek"
16. 12. 2005 15:57
Re: Cena lihu?
Opravdu tolik?? No to pak neni divu proc se to nehybe. Proti tomu by byla kauza lehkych topnych oleju detska hra na cetniky a na zlodeje.
neregistrovaný "mates"
16. 12. 2005 16:26
Re: Cena lihu?
Jo, je to presne tolik. To z tebe vypaci celnici kdyz vyrobis nebo dovezes lih. A co je na spotrebni dani pekne je to, ze o ni zvysis cenu vyrobku a na to cele pak nasadis DPH :-( Takze nejen spotrebni dan, ale i DPH z ni sezere ta cerna dira, ktera si rika stat:-(
neregistrovaný "Mirek"
16. 12. 2005 12:11
Re: Cena lihu?
Nejsem "lihar" ale z otevrenych zdroju jsou dostupne tyto udaje. Velkoobchodni cena benzinu a lihu je pri dnesnich cenach ropy zhruba stejna a to nekde okolo cca 14 Kc. Je to samozrejme priblizne. Ropa se hybe, u lihu zalezi z jakych surovin se vyrabi, pripadne zda ne jejich pestovani maji zemedelci nejakou dotaci atd. V teplejsich zemich, jako je Brazilie je udajne velkoobchodni cena pod 10Kc/l. Take je treba brat do uvahy ze srovnavame system chrlici benzin po statisicich tunach oproti relativne malym lihovym fabrickam. Ten system je ve stadiu rustu a s rostouci produkci budou do jiste miry ceny pravdepodobne klesat. Shrnuto velkoobchodni cena lihu a benzinu je vice mene srovnatelna a jak bude rust cena ropy (a to ona jiste bude) vyjde lih uz jenom levneji.
neregistrovaný "Alessio"
16. 12. 2005 17:12
Re: Cena lihu?
Cena ropy kolísá za určitých politických podmínek...ale je jí ještě dost (relativně, odhady jsou okolo 40,50 let). Některá naleziště jsou dostupná pouze za podmínek akceptování ekologických škod. Potřebujeme náhradní paliva, ale ne protože ropa dochází,ale protože je její největší množství v politicky značně nestabilní oblasti světa. A ethanol? Když bude levný...proč ne (proč se kdysi upustilo od aut na ethanol????)
neregistrovaný "tomac"
16. 12. 2005 22:12
Re: Cena lihu?
nevite nahodou, jaky je pomer vyrobeneho lihu/ hmotnost suroviny, napr. brambor????
neregistrovaný "Zdenda"
16. 12. 2005 20:21
Re: Cena lihu?
Na gymplu jsme se ucili, ze vyrobni cena technickeho lihu je nekolik malo korun/litr, prepoctenim na dnesni ceny bych to odhadoval na 5-8 kc... :-!
neregistrovaný "Impreza"
16. 12. 2005 15:17
??
Nevite, co znamena to Volvo napojeny do zasuvky na fotce nahore? V diskusi o etanolu?
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "mrazik"
19. 12. 2005 12:41
Re: ??
Protože je reportáž ze skandinávie, tak v zimě se auta napojují na 220 V kvůli předehřívání motoru, aby se omezili studené starty a dříve auto topilo. Tam je zima mnohem drsnější než tady a trvá déle.
neregistrovaný "Mirek"
17. 12. 2005 01:01
BOMBA !!!! Bill Gates investuje do biolihu
Podle dnesnich zprav investuje sef Microsoftu Bill Gates v prepoctu cca 2,5 mld Kc do biolihove firmy. Zaroven americka vlada schvalila takova opatreni aby do 7mi let jezdilo v USA alespon 10 procent aut schopnych spalovat biolih. Myslim, ze tento pan vi dobre co se svymi penezi delat. A myslim, ze je na case konecne prestat brblat a pochybovat, jak je nemozne biolih vyrabet a pohnout zadkem. Nevim proc stale musime byt na chvostu svetovych trendu.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Alessio"
17. 12. 2005 23:20
Re: BOMBA !!!! Bill Gates investuje do biolihu
Vi to. Bohužel to není kvalitní software >:D
neregistrovaný "geroc"
18. 12. 2005 13:02
Biolíh....
Pokud by se opravdu biopalivo chytlo, tako v první řadě znamená záskat dostatek surovin, tj. musí někde vyrůst a potom postavit zpracovatelské kapacity na produkci v řádu milionu litrů. anebo přestavět soućasné rafinerie, což je stěží představitelné.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Mirek"
19. 12. 2005 13:07
Re: Biolíh....
Pokud mam informace, tak po cele republice je pripraveno nekolik lihovaru - jak hotovy projekt tak az napr. v nasem meste je jiz pripravena plocha. Dnes se stavi rychle tzn. klidne do roka muzeme mit nekolik novych lihovaru. Nicmene stale se ceka na rozhodnuti vlady jaky bude konkretni system, protoze ten dosavadni byl vytvoren na miru nekolika vyrobcum a zejmena ministerskym urednikum. Novy system mel byt schvalen po prazdninach, ale jak to tak vypada, vsichni mysleli letosni prazdniny, ale vlada mela na mysli kterekoliv pristi prazdniny.
neregistrovaný "Eléf"
18. 12. 2005 19:13
Biolíh - dá se pít?
Jen by mě zajímalo, ten biolíh by se dal i chlastat? Jestli jo tak myslim že by byl u pump docela nával, za tu cenu! Každopádně to maximálně podporuju, a navíc by to mohlo zvednout i upadající zemědělství! Jen tak dál!
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "gavrun"
18. 12. 2005 21:53
Oddělení lihu
Problém je víceméně v oddělení lihu pro auta od toho normálního. Kdyby se do něho přimíchavaly nějaké příměsy, aby se to nedalo pít, tak by nemusel být zatížen spotřební daní. Státní pokladna by se i nadále plnila penězi(důležité!) alkoholiků a bio-ethanol by měl cestu otevřenou.
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "Šakin"
19. 12. 2005 10:53
Re: Oddělení lihu
třeba míchat to se šaraticí! to by možná pomohlo :-)
neregistrovaný "Mirek"
19. 12. 2005 12:45
Re: Oddělení lihu
Ano denaturace lihu je bezna vec. Problem je spise to, ze kdyby se zacal denaturovany lih vyrabet a rozvazet masove tak ani panbuh neuhlida, aby se s tim nedely podobne cachry jako s LTO. Opravdu by mne zajimalo jaky system nakladani s biolihem funguje ve Svedsku, kde jak znamo je alkohol jeste vice potlacovan nez u nas. Mozna ze clanek o tom by byl jeste prinosnejsi nez o samotnem aute, i kdyz je to asi spise diskuze pro jiny server.
neregistrovaný "Jirka"
20. 12. 2005 10:02
Nerez?
Tohle se mi nezdá. Palivo je silně korozivní, OK. Jiný materiál hlavy, OK. Ale proč by se měla měnit PLASTOVÁ nádrž? Ta přeci nekoroduje. A navíc by nerezová nádrž určitě nestála stejně jako plast. Nemění se jen nějaká malá část palivového systému?
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Anonymous"
20. 12. 2005 12:23
Super úsporné
Jediné, co je nejlevnější, je přestat jezdit úplně. Je to jediná zaručená metoda. Žádné povinné ručení, žádné havarijní poj., žádné pořizovací náklady, žádné opravy, žádná údržba, žádné pokuty, žádné náklady na benzin/naftu/biopaliva.Žádné fronty. Není třeba výměna pneumatik-zimní/letní. Nikdo Vám ho neukradne. Úplnej ráj. Mohou za nás klidně jezdit páni poslanci ve 3 autech najednou.
Rozbalit vlákno
0