Pravidlo, že za ojetý vůz dáte míň peněz, není univerzálně platné. Kdy se jednoznačně vyplatí jít do bazaru? A kdy je výhodnější zaměřit se na nové auto?
Protože aby ukázali, že frantíkům strašně klesá zůstatková hodnota, kdežto investice do německýho auta je téměř jako investice do akcií facebooku.
(jinak, nejsem si docela jist, střílím tak trochu od boku a pouštím se na tenký led, ale přije mi, že Nissan je japonské auto...)
no jo, ale taky škodovkáři zapomínají uvádět, že při koupi nové škodovky zaplatí o 100k víc než při koupi nějakého francouze, takž ztráta u obou při prodeji v bazaru je srovnatelná.
A co se týká domněnky o levnějším servisu, tak to už taky neplatí. Nový auta jezdí na servis po 30k km za nějaký cca 4k kč(benzíny 1,6)
Protože, češi jezdí hlavně v němcích a francouzích! Výhoda toho je to, že pak nemusíte čekat měsíc na nárazník a světlo za nehezkou cenu jako já u Hondy.
pre RACK: nejak casto menis naraznik a svetlo ?? u hondy mas tu vyhodu nemas dovod chodit casto do servisu......ale je pravda ze nahradne dieli su drahsie ale pokial fakt neburas casto tak nemas co menit na honde ;-) ja mam dost specificku hondu ktorych je fakt malo a zatial som na nic cakat nemusel ;-) ale je pravda ze v podstate ani nic nepotrebujem menit :-)
ze si chci zadek vozit v necem krapet luxusnejsim, jo ty strasne zrave a servysne strasne nakladne luxusnejsi kary krasne klesaj na cene :-)
ps> fakt jsem si nevsiml ze by me to zralo nejak vic a dokonce jsem si ani nevsiml ze bych mel vetsi naklady za servis, oni ty luxusni limosky jsou jaksi delane na krapet vetsi zatez nez mestsky hlodavci nebo mainstream, kde se vyrobne, ale i servisne setri vlastne uplne na vsem, u Mercedesu S se nejen nesetri tak extremne pro samotne vyrobe, ale nasledne vetsinou majitele tech aut nesetri ani na servise, proc taky, v drtive vetsine jsou to auta manazeru firem kde vsechno okolo toho auta plati ta firma, takze kdys je sebemensi problem, tak sup do servisu a dal se frci na nahradnim aute :-) zpravidla ridici techto aut taky s tema autama neprasej jak kdejakej obchodak co dostal do ruky Oktavku/Pasika a musi svetu ukazat co v tom aute je >:D
Žiť v tvojom ideálnom svete musí byť radosť. Kde eskové mercedesy brázdi len 80 ročný Helmut a auto predáva zásadne po kompletnej servisnej prehliadke. Veľké limuzíny strácajú na hodnote rýchlejšie, pretože cena náhradných dielov zostáva priamo úmerná cene nového auta po 2-5 aj 10 rokoch.
Nehovoriac o katovaní costov. Je naivné si myslieť, že znižovanie nákladov ktoré do*ebalo mainstream obišlo prémiu oblúkom. Jo, plasty a tlačítka sú kvalitnejšie a luxusnejšie než vo W140, ale inak je nové S-ko časovaná bomba servisných nákladov. Pojazdiť v záruke ak na to máš a potom zahodiť..nejakému výhodnému kupcovi z východu trebárs.
Jo jo, koupě ojeté moderní luxusní limuzíny je pro i nadprůměrně vydělávajícího člověka finanční sebevražda. Zrovna dneska jsem poslouchal nářky nad šestiletou A8 v naftě. Pánovi se v autě kazí to samé co mně, ale mě ty díly stojí tři- až desetkrát míň (případně tam vůbec nejsou).
Na druhou stranu, když člověk s rozmyslem koupí takovou 740i (E38) někde z klubu, zplynuje ji a bude se jí náležitě věnovat, může mít úžasné auto dimenzované "nafurt". Za cenu Fabie, navíc stará BMW se dají servisovat poměrně snadno a dílů je všude vagón...
hosi mate smulu no, s ojetinou bych zaprve vubec nelezl do autorizovaneho servisu, proc taky? mnohem lip to dokazou spravit jinde, autorizak ma drahou servisni hodinu, a jedine co delaj je, ze to napichnou na dignostiku (prekvapive jeden z nejdrazsich a pritom nejsnazsich ukonu) a pak jen meni predrazene dily aniz by zjistovali zda je dany dil opravdu potreba vymenit
ja mam zatim s luxusnim autem stesti a ackoli je mu jiz prez 13 let, vybavou je porad nad urovni dnes novich aut stredni tridy, a servisak ac me zdelil ze ma najeto prez 500 tisic, tak je v naprosto luxusnim stavu ktery by mohla zavidet kdejaka 1 az 2 stara vonavka ze stredni :-! cenou a vydaji jsem se za dobu provozu toho auta (5let) dostal tak na uroven noveho Loganu >:D takze opravdu dilema, vozit si zadek ve vyssi stredni z 99teho, nebo v holo Loganu? (netusim jaky auta se dali v 99 koupit za 250tisic jako nova)
momentalne mam vyhlidle A8 4.2 - 2006 za silenych €11600, facelift model, prvni majitel, najezd 290tisic, primo od Nemeckeho dealera Audi kde jsem brali posledni auto, tedy opet zaruka 2 let na veskere vady (jel bych tam jen pokud by nejaka vada opravdu nastala, bezny servis me udela kvalitne znamej), proste auto kde majitel vzal novej model a tento dal jako zalohu
Ne, že bych ti to přál, ale stát se to může - počkej, až ti odejou vzduchové tlumiče nebo některá z těch cca dvaceti řídicich jednotek. Nebo ŘJ klimatizace, nebo jeden z těch dílů, co se v druhovýrobě nedělají. Auta okolo přelomu tisíciletí udělala obrovský skok vpřed hlavně co se palubních systémů týče - a to se opravuje dost těžko, tam musíš spíš měnit.
Na druhou stranu aspoň ten V8 dokáže natočit statisíce bez jakýchkoli problémů.
Nechápej to špatně, jsme na stejné lodi - jako student taky jezdím starší ojetou prémií - takže vím, co to obnáší. Sice to auto pochází z širší rodiny a je v hodně dobrém stavu, ale 250tkm už se blíží a začínají takové ty drobné problémy. Gufera, prolíná chladič, tečou zteřelé hadičky, nefunguje zadní roletka, nedávno odešel senzor venkovní teploty. Na funkci rostlináře to nemá žádný vliv, mechanicky i motorově to auto je v super stavu - odbržděno mám 223 koní z původních 231. Ale je to otrava, protože pořád přemýšlím "co to bude příště??". A nemám chuť do desetiletého relativně běžného auta vrazit minimálně 150 tisíc jen za uvedení do 1A stavu.
Tím se vracím na začátek - čekat, že se v sedmileté A8 s 300 tkm na hrbu nepodělá něco drahého je hloupost...
ridici jednotky maji Audiny dve, jedna pro motorovou cast a druha jednotka je pro komfortni systemy a je umistena pod sedadlem ridice
a ikdyby se cokoliv po... mam cloveka co se opravou aut zivi, a s tim jak k opravam pristupuje, tak bych se nebal mit i Maybacha :-) i pri jedne poruse kdy me v zadnim kole zacala inikat brzdovka a celej ten dil by stal u Audi okolo 14 tisic, tak on to rozebral, a nechal vyrobit nejaky tesnici krouzek ktery byl spatny, u Audi by to samo nerozdelavali a vymenili cele kus za kus, on tomu dal hodku prace, a oprava byla za 300 kacek is tim krouzkem na zakazku, pri poruse tempomatu by se v audi hrabali jen v diagnostice (ta nic neukazala) a tak by menili dily za dily asi pocinaje prave komfortni jednotkou, voala spatny kontakt v pacce blinkru, takze tempomat nesel zaaretovat, oprava? provizorni zadarmo, a nasledne na vrakaci za 200 sehnal "novou" packu >:D ne z luxusniho auta co ma par let na hrbu strach opravdu nemam, to vic zaplatim na pojistce nez na servisu, ac i tam s maximem bonusu uz moc neplatim (myslim havarka, kradez, ne ruco, to je smesna castka i bez bonusu) :-)
jinak uplne me dostali v Audi kdyz jsem menili predni napravu, nebo kdys byla spuchrela nejaka hadice u motoru kde to prisavalo vzduch, za vymenu predni napravy pome v Audi predbezne chteli neco prez 120 tisic (docela uchylnost u auta co me stalo 150 >:D ) u neho necelich 15k a jeste me dal navyber jestli chci kvalitnejsi dily nebo se spokojim s necim horsim kde byla cena polovicni, u prisavani vzduchu to bylo slozitejsi, v Audi si s tim nevedeli rady, takze po diagnostice ktera hlasila zavady lambdy a nejakych zapalovacu (to same hlasila diagnostika i znamemu), jsem jim zaplatil uzasne levnou diagnostiku, kde uctuji hodinu, pritom toi trva asi 8-10 minut, a chteli menit dili v cene asi 50-60 tisic, znamej ale napsal primo do Audi v Nemecku (ma ofiko diagostiku s nejakym rocnim pausalem, takze ma moznost i konzultace) a odpoved mu prisla docela usmevna, ze je moznost prisavani vzduchu, takze znamej prolezl hadice kde by to mohlo prisavat a voala, hadice za par stovek >:D
zamrne si vybiram auta u dealeru co maji najezd nad 250k, na tom najezdu totiz bejva velkej servis a hlavne repas automatu, a Nemcti dealeri na takova auta casto davaji mormalni zaruku, sak sou to auta ktera dobre znaj kdys to k nim majitele vozej na servis :-)
a vlastne ikdyby na takovem aute byla nejaka fatalni zavada za sileny prachy, tak bych proste koupil dalsi takove auto, pri te cene bych stale jezdil lepsim autem za mensi penize nez co by stala rekneme rozumne vybavena nova Oktavka
ono si spousta lidi mysli ze ojetiny kupuji jen lide co nemaji na nove auto, ale obcas je to tak, ze proste takovej clovej nema potrebu si takove nove auto koupit, ja nevidim jedinej rozumnej duvod proc bych mel kupovat nove auto v mem financnim limitu do €35-40k, nic krome toho ze budu prvni v technicaku me to neprinese, navic ja osobne bych se o nove auto desne bal, u ojetiny je me celkem fuk ze ma nejaky skrabanec, a ze jich v Praze nazbiram docela dost, predni znacku mam dupkatou vic nez golfovej micek a ten ramecek jsem menil asi tak 5x >:D
O problémech TSI nemá cenu polemizovat, jsou nevyvratitelné. ALE... není třeba dělat z komára velblouda. Upřímně - není důvod bát se TSI. Důvodů je hned několik:
1) motory byly konstrukčně upravovány.
2) KO motoru přeskočením z důvodu vytahaného řetězu dojde snad jen za naprosté ignorace majitele, který se vykašle na rachtající řetěz
3) výměna rozvodu není nijak finančně drastická
4) motory choulostivou spolehlivost vyvažují nízkou spotřebou a opravdu skvělou uživatelskou stránkou
Hlavně k finanční stránce - dát řádově tisíce za výměnu rozvodu někomu přijde jako fatální argument pro to nekupovat? Přitom C-R diesel a DPF evidentně nikoho netrápí, že... Přitom vstřikovače a filtr je cenově mnohem drsnější... No nic, ale proč si do TSI nekopnout, když to jde tak sandno, že 8-s
Kritika TSI je oprávnená. Predstava, že bežný bazárový kovboj bude podľa vinka robiť pátračku či má v aute hroznú alebo iba príšernú verziu TSI-čka mi príde zvláštna. Povesť sa už vytvorila..na každej povere zrnko pravdy a už sa to vlečie..v renaulte by vedeli rozprávať.
Na druhou stranu má pravdu. Když si člověk vezme kolik stojí vstřikovače u dieselů, nedejbože DPF, tak ta investice (byť třeba preventivní) do řetěžu není nikterak velká.
Ale osobně by mě zajímalo jak je to v současnosti s TSIčky, a jak úspěšné byly v praxi provedené změny.
to je v zasade pravda... proto mam benzinovyho Fiata. A spousta lidi si ho nekoupi, protoze koncem semdesatych a zacatkem osmdesatych Ritma strasne rezly... coz je taky fakt. ;-)
jo, je to neuveritelny... ale je to tak. Bracha si nedal poradit a koupil Oktavku s 1.8 TSI... vubec nebyla levna - a to vite ze jo... uz mu skocila taky!
O úpravách 1,8 se nikdy nemluvilo, pokud vím. Takže těžko mohlo zabrat něco, co nikdy neudělali. Stejně je to překonaná a postupně z nabídky mizející konstrukce. Od roku 2011 je na trhu třetí generace.
vstrekovace a turbo mas aj v tsi a renovacia dpf/fap stoji cca 130€ ;-) , repas naftovych vstrekovacov uz tiez nie je nejaka financna vrazda, takze turbobenzin vs. turbonafta je takmer 1:1
1)To nie, ale z firemnych aut, ktore sme kedy mali, ziadne neskapalo na vstrekovace a to tam boli aj prve hdi, dci a multijety ;-)
2) v dnesnej dobe mas v bazare pri urcitych kategoriach aut drtivu prevaju naftakov a je jednoduchsie najst si medzi nimi kus v slusnom stave na rozdiel ako v pripade benzinovych motorov ;-) Sam som tak dopadol, aj ked obe moje auta (jazdenky) mali menej ako 1,5 roka staroby ked som ich obstaraval. Jedno z nich je priamo od autorizovaneho predajcu (benzin + lpg), druhe je turbonafta. Zatial to vyzera na stastnu kupu, aj ked az cas ukaze ;-)
1) Otázka taky je, kolik měly najeto. Pokud se tady bavíme o koupi auta z bazaru, tak je potřeba hodnotit nájezdy 150 tkm a víc.
2) Souhlas. Sehnat třeba ojetého Passata 2.0 TSI je prakticky nemožné.
Motory 1.2TSI od data vroby 18.6.2011 mají nový, širší rozvodový řetěz, který je mnohem odolnější a méně se vytahá, životnost lze dle současných zkušeností odhadnout na cca 100000km, pak je vhodná výměna. Řezěz sice stále chrastí, al eničemu to nevadí, proto se to neeviduje ani jako závada. Spustu lidí to lea vyděsí. navíc je nový kryt rozvodů, s nálitkem, který zabrání případnému přeskočení.
Jiné prpblémy ale zůstávají: benzín v oleji, pomalé zahřívání na provozní teplotu a tím zhoršené mazání motoru a hlavně turba.
Při koupi ojete 1.2TSI to znamená: výroba po 18.6.2011, vyměnit rozovody a turbo.
Na druhé straně je zde lákadlo čipu z 63kW na 92kW a 230 Nm, údajně bez vlivu na životnost ;-)
no rozdil je v tom, ze tady to nevyplyva z konstrukce jako takove... SLO to udelat lip! Rozumej dobre... ale uzivatel nestal nemeckemu inzenyrovi za to. Proto si to kopnuti zaslouzi... :-P
TSI ano, ale 1.4, 1.8, ne 1.2 kde i ty nejnovější r.v. 2012 mají zas problémy s řetězy, problém je vtom, že u těch nejnovějších řetězů je problém stejný jako u prvních a škodovky už je nemění zdarma v rámci záruky
To není jen první a pak ty 2012. OII TSI 1.2 2011 - v Servisu řekli, že se jedná již o upravenou verzi ( řetěz chrastil) a že výměna neni třeba. Po 5 tisícícch KM vyměkli a už měněj... Takže která série je dobrá a která ne mi je opravdu záhadou >:D
no to je jednoduchy - zadna. ;-) Dneska v podstate jedinej motor, kterej bych risknul, je 1.6 naftak... a to jinak naftaky nemusim. Ne, ze by byl tak dobrej, ale vsechny benziny jsou vyrazne horsi!
rohYpnol: docela s tebou souhlasím, tedy až ne jednu věc, motory nejsou konstrukčně upravovány, to se jen tak chlácolí ve škodovce, ale nějaké úpravy tam přeci jen proběhly, třeba větší kryt na kebely ke svícím, jiné turbo, a hned několik rozvodových řetězů, to je tak zhruba si vše
no - uplne nova 1.2 je konstrukcne "nova" = vratila se k rozvodu remenem. Pritom ten retez za to nemuze. Stacilo ho spravne nadimenzovat a pouzivat normalni olej 10W/40...
přesně, jinak si myslím,že s 8v s řetězem už nic moc dělat nebudou, ice říkají,že motor stále vylepšují,ale myslím si,že dřív nebo později nahradí 1.2TSI řady EA111 motor řady EA211,tedy ten co má zatím jen octavie,golf,leon,nebo si vw hlídá pozice především pro lepší značky a ve většině škodovek zůstane stávající EA111
Tak ono je to obecne o tom, ze koncern proste neumi udelat rozvody retezem. Skoro jakykoliv motor od koncernu za poslednich deset let co ma rozvody retezem ma vetsi ci mensi problemy s napinaky a naslednym preskocenim. Vsechny TSI s tim meli problemy, ale treba i 3.2FSI od Audi nebo i nektera TDIcka. Je az trochu neuveritelne, ze podle vseho brzy asi nejvetsi svetovy vyrobce aut neumi udelat takovou blbost jako retezovy rozvod tak, aby fungoval pul milionu kilometru jako treba u japonske konkurence.
nebo jako Alfa Romeo... na svym twin sparku ve 164 jsem prekrocil 600tis, a porad se toci dal... ten motor. Retez sam jsem vymenil, jako darek k tem 600tis "narozeninam". ;-)
Dat radove tisice navic za auto, ktere je casto kradene, je spolehlivosti podprumerem a pak jeste platit radove tisice navic za opravy to mi jako argument staci, kor kdyz se problem opakuje. Kdyz se clovek koukne jak na tom 80% populace je, tak kazdy tisic dobry.
Sporeba a uzivatelska stranka jako kazde jine auto. TSI nema smysl kupovat, kdyz se problemy a naklady priblizilo TDI, ktera ma aspon vyrazne nizsi spotrebu.
Proste japonec v nafte nebo v benzinu je jasna volba :yes:
Pri dvojrocnej jazdenke ma vacsina aut po zaruke - VAG, PSA....
Usetrit 20 ci 60-tisic CZK, povedzme do 2000 eur, sa mi zda scestne, ak kupujem auto po zaruke.
Jazdenka ma zmysel za velmi specifickych okolnosti, problem je, ze malokto si to dokaze zratat za hranicou cenovky.... A vacsina uz vobec neuvazuje o nefinancny veciach...
takze chcem auto takych parametrov ze nove by stalo az okolo 40000 - 50000 Eur, tak si kupim radej pouzite niekolko rocne za 11000 - 18000E.....takze aj keby do dakych nevyhnutnych oprav vrazim 3000 - 6000E tak sa mi to stale velmi oplati!!
Re: urcite sa oplati pouzite ale treba spravne vybrat
presne tak, ja to mam nasazene jeste vejs, auta co se me libej a co chci vetsinou jako nove zacinaji na €60k a vejs, ale jako 5 az 7 lete ojetiny se daji v Nemecku u ofiko dealeru danych znacek sehnat mezi €11-15k a s uplne stejnou zarukou jakou me tady v CR daji na nove auto :-)
Já takovýho koupil. 2.5 roku starej, 145 tisíc najeto , mám ho 2 roky (180 tisíc) a je jako novej :-)
Dle Fordu nestočenej, nechal sem si proklepnout :-)
Je to tak, ze namiesto dobrych cien a viacej roboty sa budu hrat na exkluzivitu a pozerat do prazdnej dielne alebo na prazdne stoly.
Automobilky maju svoju zvratenu filozofiu. Nutia dilerov do mega showroomov a mega servisov. Aby to potom ufinancovali, tak nastavia zdieracske ceny. Ze vraj firemne standardy, skladove zasoby, ... bla, bla, bla. Nakoniec musite aj tak na ND cakat.
Takze si ludia vypomahaju u neorigo ND a na srotoviskach. V konecnom dosledku vlastne image znacky poskodzuju, ked taketo "zlepece" jazdia a su na ociach.
na neorigo nahradnich dilech je obcas uzasne ze je dela uplne ta sama fabrika na stejny lince co dela ty originalni, jen to pak zabalej do krabice s jinym potiskem
zkusim doma pohledat fotku kde jsem fotil 4 sady naprav pro Audi A6, Audi, VW, Skoda, "neorigo" porad stejna sada, stejne zabalena, stejna krabice, jen logo pokazde jine >:D tu sadu lze pouzit v A6, Pasatu a Superbu
Podobne jako ve srovnani v clanku, v realu se clovek casto setkava v uplne nerealnymi predstavami prodavajicich o trzni hodnote auta. Poslednich 5 let je ve znameni vyrazneho propadu cen novych aut, jedna akce nasleduje druhou a cenik je obvykle jen orientacni pomucka a prani prodejcu. Ale tenhle sesup prodavajici ojetiny casto asi nezaznamenali, protoze asi jen blazen koupi 2 roky stare auto draz, nez je 70% aktualniho ceniku. A pokud se podivame ne mene zadane znacky a modely, tak tam realny propad hodnoty ojetiny muze byt naprosto brutalni, a to i presto, ze ta auta jsou s casto malym najezdem, ve velmi dobrem stavu. Jen proste nejsou znackou, velikosti, motorem nebo cimkoliv jinym "in". A pak lze opravdu realizovat naprosto vynikajici koupe.
Faktem je, ze ceny ojetin sly dolu vyrazne mene nez nova auta a tak ta vyhodnost uz neni tam kde byvala. Dneska ve stredni tride je za 600.000Kc nove komplet vybavene auto s dvoulitrovym dieselem a nebo to same auto jako predvadecka s nekterym z top motoru. Proti tomu autobazary nabizi trileta byvala firemni auta s najetymi 180.000km (tedy v obdobi, kdy uz se diesel muze draze vysypat) za ceny bezne kolem 400.000Kc. Kdyz si clovek spocita TCO, tak uz to vetsinou pro ojetinu moc nevyjde.
Díval jsem se do inzerce a taková auta stojí cca 300 tisíc, čili zhruba polovinu ceny nového auta. To je dost velký rozdíl. Tím neříkám, že je to výhodné, to ať si každý vyhodnotí sám.
Porovname-li to same, tedy auta v maximalnich vybavach, ktere se dnes bezne davaji do akci, tak uz to na polovinu nevyjde. Treba Toyota Avensis stoji, nova v dieselu v max vybave vcetne kuze a navigace, neco pres sest set tisic korun. Stejna jako ojetina vyjde z alespon trochu duveryhodneho zdroje na nejakych 400.000Kc.
V clanku je jako vyhodne zminovane Ford Mondeo, ale pokud clovek vynecha dovezene kousky s nedolozitelnou historii a kusy bez vybavy, tak opet je cena nekde kolem 350-400.000Kc za ctyri roky stare auto, pricemz stejne vybavena Enterprise byla lehce pres sest set.
Ta "trileta byvala firemni auta" jsou prave ty kousky co maji dolozitelnou historii a stoji 400.000Kc. Pod nimi cenove jsou pak dotazene kousky bez jakekoliv historie, ktere bud maji i vyrazne vice a nebo byla v minulosti bourana. Vymazlene kousky od ceskeho majitele jsou mimo soutez, protoze jich je naproste minimum. Takovychle aut se u nas do soukromych rukou proda jen velmi malo na to, aby mohla nejak zasadne zasahnout do trhu ojetin. Realne ojeta stredni trida v CR podminkach je bude ex-firemak nebo dotazenka v minimalne 90% pripadu, spise jeste vice.
Proč jsem nekoupil auto z bazaru?
strach-jak je to bourané a následně opravené, jak se s ním jezdilo, co je zakamuflované a brzo se rozbije, kolik to má opravdu najeto, kolik to ještě najede?
Čeho lituji po koupi nového?
hrozně rychle zestárlo, zklamání z chování autorizovaného servisu(po změně servisu to bylo OK), ojeté mohlo být levnější(ale o kolik reálně?), manželka se k tomu chová stejně jak kdyby to byla ojetina, možná jsem mohl vybrat lépe(ale dráže) :-(