Ak ten zakon zachranil co i len jeden z tych zivotov, tak to urcite stoji za to, s takymito vysledkami by to mali zaviest aj u nas an Slovensku. (Aj ked by som mozno potom prisiel o vodicak ;-\ )
tak si na slovensku udělejte zákon, že musíte jezdit 20 km/h maximálně a uvidíš, že bude na silnicích ještě míň mrtvých než teď u nás. PS: nadsázka, jistě, ale tím, že omezíme rychlost prostě bude míň havárií. takže jí budeme omezovat pořád? (tak sakra poldové zvyšte limity na místech, kde je 50 hovadina!!!!!!!!)
Zvasty. V novem zakone neni zadne omezeni rychlosti, ktere by nebylo jiz v predchozim zakone. Zadne snizovani rychlosti se neodehralo. Jenom se dodrzuje to, co jiz v zakone bylo i pred tim. Takze vas prispevek je zcela mimo.
Ty Dančule, nejsi právnička? To jsou tykový ty JUDr. kecy kdy se snažíš něco vyvrátit podle toho jak je to napsaný a ne podle toho co tím dotyčný asi myslel >:D
Ještě jedna poznámka: Zvýšení rychlosti nedělaj poldové, ale projednává a schvaluje to příslušný odbor dopravy obecního úřadu, pod který komunikace patří. Takže prosím tě radši už nepiš ty příspěvky, protože to jsou jenom bláboly.
předchozí zákon údajně kvalifikoval jako oběť nehody osobu, která zemřela do 72 hodin po nehodě ... nový zákon kvalifikuje jako oběť nehody osobu, která zemře do 24 hodin ... nevim jakej to udělá rozdíl, ale měli by to říct aby srovnání bylo odpovídající
24 hodin dlouhá léta. Někde mají 48h,týden,měsíc a v extrému rok.Optimum je spíš měsíc,tvrdí felčaři,podle toho,kolik lidí zemře po 24h.Nějakých 25% navrch a je to dost přesné.24 h je zavádějící,ale už dlouho, předlouho :no:
a taky se zvýšil limit škody kdy je třeba volat policii z 25 na 50 tisíc Kč ... takže další umělé vylepšení statistik? ... měly by říkat úplnou pravdu a srovnávat srovnatelné ... možná nový zákon opravdu pomohl a možná ne ... nevím kde je pravda, ale zajímalo by mě to
Jak zvyseny limit skody ovlivni statistiku mrtvych? Nijak, zejo. Ale odpurci to radi uvadi, aby se alespon trochu zpochybnil nesporny prinos noveho zakona.
statistiku mrtvych ovlivni hodiny za, ktere se to hodi ... limit skody ovlivni statistiku nehod, kterou se policie taky chlubi ... doporucuju si precist ten clanek na kterej je zde odkaz ... pojistovny zadny pokles nehodovosti nezaznamenaly
Takze limit skody neovlivni statistiku mrtvych nijak, ze jo. To jsem vazne rad, ze se na tom schodneme. I kdyz vidim, ze se vam to prilis nechce rici otevrene. Statistika ohnutych plechu mne je ukradena. Zajimam se o lidske zivoty.
to se ale resilo v jine vetvi diskuse ... ja nikdy nerek, ze vyse skody ovlivni pocet mrtvych ... tak mi to prosim nepodsouvej ... v teto vetvi se mluvi o tom, jak se policie chlubi snizenim poctu nehod a zda-li je tento udaj objektivne meren ci ne
Od zavedení nového zákona bylo na silnicích plno policistů. Takže automaticky musela klesnout nehodovost, stejně jako dříve přo Kryštofech. Je to jako všechno v této zemi - manipulace.
Vazena redakce,
proc to tady trochu nerozvedete a neosvetlite? Ve vsech "serioznich" mediich se jen rika jak zakon snizuje mrtve, ale nikde sem nevidel ani necet nic o metodice mereni statistik. Mate snad z neceho strach?
Ne to vy mate strach pripustit, ze odpor proti novemu zakonu neni zalozen na realnych vysledcich, ale jenom na osobni nechuti cokoliv dodrzovat. Ty vysledky jsou evidentni. Vas pokus o zpochybneni je marny. Statisticke metody jsou totiz stejne, jako byly pred novym zakonem.
ja nemam problem zo silnicnym zakonem ako takym ... moj styl jazdy sa nezmenil a nezmeni .. ide skorej o to ze automobily sa zlepsili evidentne nie len co sa motorov ale aj podvozkov tyka .. aj brzdy su lepsie .. a limity su kde tak v roku 70 .. preco ...
Auta jsou sice lepší, ale lidi ne. Při brždění z 50km/h ti reakční doba řidiče udělá víc než polovinu brzdný dráhy - reakční doba minimálně 1s=14m. A 14m je skoro délka autobusu. Takže když ti před autobusem vyběhne dítě ve chvíli kdy seš u jeho zádi, tak to neubrzdíš ani kdyby auto stálo na místě...
verim, ze realne vysledky jsou o neco lepsi nez pred 1.7., protoze lidi maj obecne vetsi strach, ale kdyz jsou od 1.7. jina vstupni data, tak srovnani neni objektivni ...
Bravo,
konečně.
Jezdím docela hodně a tleskám tomu, že konečně někdo uveřejňuje i něco pozitivního.
Gratuluju všem co přežili dopravu v ČR, díky tomu, že je nezabil
nějaký idiot, který řídí silný drahý auto, ve kterým si myslí, že je nesmrtelný a prostě se rozhodl, že se mu zdá 130 na dálnici přece jenom málo, když vyhodil 2 mega za krám co jede 250.
BRAVO!
ja som nespomalil ani v CR ... novy zakon ma svoje dobre aj zle stranky ... je vnom vela hovadin a divne postihy za priestupky ... ale je tam celorocne celodenne svietenie co je podlana dobra vec ... ale zase si mozme povedat ze keby sme znizili richlost v meste na 30 kmh ... a mimo neho na 60 kmh ... tak by bolo este menej mrtvych ..a lebo nemusime jazdit vobec ... jazdit 90 kmh mimo mesto je pri dnesnych autach malo ... a vidim ze ty si v niecom takom nejazdil a nesoferoval ... netvrdim ze by boolo treba jazdit 200 ale mimo mesto na cest 1 triedy by mohlo bit 110 kmh .... bezproblemov a na dialnici 150-160 kmh ale asi 150
Já na Slovensku také prdím na váš zákon,neb krom pokuty se mi nic strašného nestane,teda,pokud ten chaos pokaždé přežiji.To nepopírám.Zde si pak připadám jako v Rakousku,pohodička...Až budete mít bodíky u vás,jakože Fico je zavede,to si piš,tak dej vědět,jak na to prdíš a valíš...pěšky >:D
.. secko sa da vybavit ..aj bodiky ... a ze v CR neni chaos ... skus D1 ..a okrem toho na okreskach je kopa dementov teraz co jazdia v meste 40 a mimo 80 ... posere s to tam u vas jazdite jak *[teda na dedinach ale to aj u nas] .... ked sa nemas kam ponahlat tak sa ti nedivim ale ked ja mam v jeden den musim absolvovat cestu BA-PRAHA .. skonzultovat stavbu .. potom valit do Uherskeho Hradista ,,,, skonzultovat druhu .. po ceste BUchlovice ... a spet do ba ... alebo lietat z atelieru po meste po stretnutiach ... a este pracovat medzi to cele .. tak sa nemam cas * 50 tam kde to nieje nutne ... a 90 na cete 1 tr. ... ked mate na to cas asi pracujete v statnej sluzbe alebo ste tak zarobeny .. prosim ... alebo ste star komunisti a zda sa vam 90kmh sialena richlost ... kaslem na vas .. jazdite si kludne 30 .. ja ked jazdim nejazdim v medziach zakona .. ale v bezpecnych medziach svojich auta a cesty ... a viem to celkom slusne odhadnut .. dokonca kde to uznavam za vhodne a potrebne jazdim pomalsie ako su dovolene limity ... ale to vam ktory sa drzite striktne zakona a predpokladate z vladna moc ma vzdy pravdu to nama cenu vysvetlovat ...
.. no zase na druhej strane ..dat volnu ruku vodicom to by bol masaker ... ide o to ze tie limity su zda sa mi prinizko .. ani nie v meste ..ale skor mimo mesta a na dialnici ... plus 20kmh by bolo fajn
SOUHLAS ... taky na nekterych mistech jezdim pomaleji nez je narizeno a naopak ... kdyz vidim treba skolu a jedu pres den ve skolnim roce kolem, tak proste uberu, protoze mam rozum, ale kdyz jedu trenba po jizni spojce kde jsou 3 pruhy, siroko daleko zadny auto a znacka rika 50 km/h tak proste jedu rychlejc ... nejhorsi je, ze na takovejch mistech stoji policajt s radarem :no:
Ano. Tato zeme je plna sebevedomych trubek, kteri vzdy moudre usoudi, ktery paragraf je v dane chvili na prd, ktery rozhodne nema cenu dodrzovat protoze neni hoden itelektualni urovne a ridicskeho mistrovstvi daneho borce. Vas prispevek je primo esence techto machru. Vite dopravni predpisy tu nejsou proto, protoze by bez nich ridici nezvladli sve automobily. Je tu proto, aby chovani vsech bylo predvidatelne. Jestli si vyberete jenom nejake paragrafy a zbytek prohlasite docasne za nepotrebny, je vysledek temer stejny, jako kdyz nedodrzujete zadny - stanete se nepredvidatelnym. Vite nehody se nedeji proto, ze by Vam ostatni ridici nesahali po kotniky, ale proto, ze nekteri z nich udelaji neco, co nikdo neocekaval. Tak jako vy. Pokud je vase arogance pri rizeni podobna aroganci a nadutosti tohoto clanku, pak lituju lidi, kteri se s vami musi potkavat.
nerobim neocakavatelne veci [chyby ano ale snazim sa ich eliminovat na minimum .. co mnohy nie] .... ja sledujem situaciu okolo seba sledujem spetne zrkadielka [co mnohy asi nie hlavne na D1] sledujem ci nevidim 1 svetlo [motorkar] a uhnem mu lkwbo viem ze je rychlejsi ... mnoho vodicov to nerobi.. jazdi trebars pomalicky a robi take neoredvidane veci ze clovek sa nestaci divit ..a zase je vela tych co jazdia jak blazdni a predbiehaju v zatackach... ja viem preco su nehody ... nieje to len ludsky faktor .. ale ma velku mieru v nehodach .. preto [ako som na tychto forach povedal] sa snazim co najcastejsie a najviac sa zdokonalovat poucat sa so svojich chyb .... reagovat lepsie richlejsie .. predvidat ... robit maximum preto aby som nehode predisiel .. vela vodicov sa okolo seba ani nepozeraju ci idu pomali alebo ichlo .... nejde o paragrafi .. ide o to ci mate rozum alebo nie .. jazdit 50 na90 je tiez magorina nakvadrat .. ahlavne ked vdite ze sa kvam priblizi niekto richlejsi .. tak mu uhnite pustite o ... ja to robim ... som slusny a zdvorili k ostatnym vodicom .. kyn su oni ku mne ... rozpravajte mi o nadutosti .. haa ste to vy kto si mysli ze ma patent na rozum .... a pouca vsetkych ... :no::no::no::no::no::no:
To je presne ten omyl. Rychlostni limity nejsou kvuli autum, ale kvuli nejslabsimu clanku auta, ktere je u kazdeho stroje mezi volantem a sedackou. Je lhostejne zda mate auto za 5 milionu. Vase reakce a vyhodnoceni situace je stejne pomale a chybne, jako u ridice trabantu. Technika vam potom pomuze, ale selhani ridice uz nenapravi. Drtiva vetsina nehod je prave selhani ridice.
boze jasne ze mam rovnake reakce ako ridic rabantu .. ale pri tej istej reakcii mam lepsie brzdy podvozok .... a ked si spocitam cas reakcie povedzme 2s v trbante aj v trebars BMW
hodnoty su len nazorne
rychlost 70kmh
trabant reakcny cas 2s prejdena trasa za 2s 15m
bmw reakcny cas 2s prejdena trasa za 2s 15m
trabant brzdna draha 40m
bmw brzdna draha 30m
trabant celkova brzdna draha 40+15 rovna sa 55m
bmw celkova brzdna draha 30+15 rovna sa 45m
takto pocitajme .. a nehovoriac o tom ze to bmw je vdaka abs eds a esp ovladatelne aj pri brzdeni .. mal som moznost tieto aut a vyskusat ..t akze viem o com hovorim
A jste ochoten pripustit, ze po silnici se nepohybuji jenom lide v BMW. Ze tam jezdi i nakladaky, skutry apod. Nebo by jste proste tomuto obtiznemu hmyzu zakazal vyjezd na silnice? Verte neverte, ze by ridici BMW meli specialni dopravni predpisy, toho se nedockate. To je presne pristup ''ja jsem stredem vesmiru a ostatni jsou mne ukradeni''.
napisal som ze tie cisla su naaaaazorne citajte .. a jak alesio pise je to len myslienka ... ide o to ze tu niekto pise ze tie zazracne auta vlastne brzia a jazdia ako ten trabant ... ja len vysvetlujem ze to tak neni ... netvrdim ze vodici bmw CI MERCEDESU MAJU JAZDIT RYCHLEJSIE ... skorej tvrdim ze ist 70 v BMW je bezpecnejsie ako 70 v trabante .. co tu mnohy tvrdia ze nieje ... pocitaju iba svojou matematikou .... su to voici skodovek a trabantu ktory v autach podobneho razenia nejazdili .. to nieje hamba alebo co je skor hamba ze sa tu navazaju a mudruju ze vodici tych DRAHYCh vozidiell su arogantn zli a urcite si na to nakradli ... :no::no::no::no::no::no:
No,tak dnes zrovna nekontroluješ stavbu a trávíš čas psaním studií o našem bod.systému.Trénuj na ten váš...Rozlož si jako dobrý manažér východního typu práci rovnoměrně,abys nemusel spěchat.Řešením je vrtulník=dobrý a úspěšný majitel stavební firmy létá a nejezdí autem. :-!
Myslím, že nový silniční zákon přinesl výsledky. Problém je v tom, že není zcela dotažený do konce a že i podmínky panující na českých silnicích nejsou na tento zákon připraveny. Myslím, že jsou úseky, kde jsou "padesátky" úplným nesmyslem akorát brzdící provoz. Ostatně i v Polsku jsou obce rozděleny na "padesátkové" a "sedmdesátkové". A navíc ti co by nám měli jít příkladem se chovají jako největší gangsteři policejní prezident Husák si klidně jezdí 190km/h a všichni jsou na něj krátcí. :-!:no:
První měsíc nového silničního zákona přinesl řadu debat, které se týkaly faktického přínosu nejen bodového systému, ale zákonu jako celku. Oficiální policejní statistiky pak hovořily jasnou řečí. Počet nehod meziročně klesl o desítky procent a počet usmrcený téměř o padesát procent (celá zpráva).
Ovšem s příchodem nového zákona přišla i nová metodika výpočtu počtu dopravních nehod a usmrcených účastníků. Již v odkazovaném článku jsme zmínili, že na výslednou statistiku bude mít velký vliv hlášení dopravních nehod. Před novým zákonem byla povinnost hlásit nehodu pouze v případě zranění, nebo úmrtí osoby a také v případě, že škoda přesáhla 20 000 Kč. Po novele se limit pro hlášení zvednul na 50 000 Kč, a tak velká část nehod zůstává policejním statistikám utajena. Navíc není pochyb o tom, že i mnohé nehody s vyšší škodou zůstanou policii skryty. Účastníci nehody se ve strachu z bodového postihu a velké finanční pokuty u banální nehody (škodu přes 50 000 Kč způsobíte na lepším autě klidně jen neobratným parkováním) budou snažit "domluvit" a věc vyřešit bez policejního šetření.
Naše domněnky nyní povrdily statistiky pojišťoven. Právě pojišťovny přišly se zcela jinými čísly, než hlásá policie a příslušná ministerstva. Je zřejmé, že nehody s velmi malou škodou (do 50 000 Kč) budou tvořit velký díl, a tak přesný počet nehod budou znát pouze tyto společnosti. To samé platí i u zmiňovaných neohlášených nehod.
Po průzkumu mezi všemi velkými pojišťovnami, které tvoří více než 80 procent trhu s pojištěním motorových vozidel (ať už havarijním, nebo zákonným) vyplývá, že se počet hlášených škod mírně zvýšil. U některých pojišťoven tento počet vzrostl o téměř 10 procent, proti stejnému období minulého roku. U samotných nehod tak situace zjevně nebude tak růžová, jak by se z policejních statistik mohlo zdát, podle pojišťoven se počet nehod ani trochu nesnížil
U následků nehod na zdraví osob je situace jistě lepší, i zde však zůstává jedna pochybnost. V době platnosti starého zákona byl totiž do statistiky usmrcený počítán člověk, který zemřel do 72 hodin od dopravní nehody. Dnes se počítá do statistiky pouze ten, kdo zemře do 24 hodin. Tento fakt zřejmě nebude mít na výsledky klíčový vliv, ovšem určitý posun zde bude.
Je jasné, že co se týká čísel ohledně usmrcených a zraněných, budou ta oficiální zveřejněná policií blízko pravdě, ovšem co se týká čísle v počtu dopravních nehod, budou oficiální čísla velmi nadnesená a vzdálená od reality. Dopravní nehody bez zranění a se škodou do 50 000 Kč totiž tvoří opravdu velkou část nehod. Krásná čísla o dramatickém snížení dopravních nehod tak trochu ztratila na lesku..
Částečně to tak je.Na druhou stranu,spousta aut není majetkem provozovatele,ale majitelem je 3.osoba=leas. společnost.Tam při naprosto každé banální nehodě, i hluboko pod 20 tis.(po staru)se musí volat Policie,protože jinak poj.neproplatí škodu,s výjimkou připojištěných skel.Velké % nových aut je líznutých,takže počty nehod se měly počítat od teď jako výchozí stav,ale ti co nezemřeli,tak ti holt žijí a to je také fakt a tam se těžko co zpochybní,nicméně měsíc je irelevantní doba.Statistik(profesní)by asi omdlel.Dva roky,aby se dal trochu určit trend(pro počet nehod).
ja myslim, ze srovnani cisel policie a cisel pojistoven mluvi jasne ... policie nema relevantni data kdezto u pojistovny si troufam rici, ze tam jsou cisla realna ... kazdej kdo ma pojisteny auto a prijde k ujme si totiz samozrejme pro penize dojde
Nový zákon v praxi znamená že mám na navigaci nastaveno hlasové upozornění při překročení o 5 ve městě a 10 mimo (reálnou rychlost samozřejmě). Jezdím podle situace, nejsem tachometrový kovboj ;-) a ty místa kde měří jsou většinou tak do očí bijící že se to dá odhadnout i v místech kde to neznám.
nakonec... možná, že mám zachráněnej život... Mám ovšem doporučení. Kdyby se ve městech jezdilo 30, na silnicích 50 a na dálnicích 75... možná by se samou láskou na silnici neumíralo vůbec... tedy až na infarkty ze štrůdlů na déjedna...
Odmítám kydy typu "i kdyby to zachránilo 1 život, je to dobře". To je demagogie nejhrubšího zrna, který bohužel socani a spol. tleskaj a bijou se v prsa, jak to vymysleli. Jestlipak vědí, že v KLDR je NULOVÁ kriminalita? Čím to asi bude? Moudrému napověz... To přece není cesta. A dále - nevidím důvod, proč dostat flastr za to, že způsobím škodu 50 000 a výše, zatímco pod tento limit je to "v pohodě" a ani se nemusí volat SNB. Když nedobrzím na semaforu (samozřejmě moje chyba) a napálím to do oltcita, kterej vzápětí shoří, tak to bude ohodnoceno méně, než když při couvání (moje chyba) nabořim S-Klasse a praskne jí čidlo nočního vidění. To je přece nesmysl. Kvůli tomuhle je povinný ručení tak nevim, proč do toho montovat zákon.
Typické uvažování z okénka Mercedesu. Třeba to zachrání tvůj život,jednou...moc to vadí? Jo a tomu v tom shořelém Oltcitovi: doufám,že mu koupíš jiného, stejně starého,aby měl čím jezdit.Cenově je to tak hodinka-dvě práce v MB servise.Na to snad máš,že jo? :yes: No jo,i majitelé MB musí zvolnit a začít se na silnicích chovat drobet jinak.Chápu,že to vadí.A co? :-!
ale na společenství * na našich silnicích nic jiného než bič prostě neplatí. Když si někdo libuje v neustálém uhýbání za krajnici před protijedoucími magory razícími si cestu imaginárním třetím pruhem, když tě nerozhází předjíždění na přechodeh, přejezdech, otáčení na dálnicích, předjíždění v pravotočivé zatáčce, přes plnou, kde vidíš úplný ho*no, tak se prosím přesuň dál na východ. A já ti zatleskám.
Často jezdím v Rakousku a je to výrazně větší pohoda. Tady mi to připadá, že projíždím nějakým ústavem, kterej prostě nemá konec. :no: