Těžko určit jednoho..
Fangio , Lauda , Prost , Senna , Mansell , Schumacher...
Všechno TOP JEZDCI světové třídy..
Z nové éry jasně Alonso , Vettel a Hamilton.
Re: Když zapršelo, tak byl rychlejší Senna na Tolemanu
Současnou F1 moc nesleduju, v osmdesátých a devadesátých letech jsem byl ale dost velký fanda, takže můj výběr padne logicky na hrdinu té doby, a tím je pro mně Ayrton. Talent od boha, největší závodnické srdce, Prost byl proti němu suchar postrkovaný Francouzi ovládanou FIA. Za Sennu bych dal Laudu, jakkoliv byl profesorem nazýván Prost, Lauda byl tím, kdo do kokpitu F1 dostal profesionalitu, komplexnost jezdce. V devadesátkách se mi nejvíc líbil Hakkinen. ;-)
jasné, Prost bol vyborny jazdec, trochu mal smolu, ze sa zabijali so Sennom, ktory je tiez jeden zo spickovych jazdcov, ako aj Lauda.
Schumacher za mlada super jazdec a chytil fajn vlnu u Ferrari, ale ako človek ma časom dost sklamal...
neber to tak, ze nejak znižujem jeho cast uspechu, len to som chcel, ze mu to dobre vyšlo - prave ked team sa snazil dostat z problemov a riadne zainvestovali do vyvoja a zlepsili kvatitu prace.
Spolu dotiahli auto do dokonalosti a v podstate drvili konkurenciu ako teraz Mercedes
nemyslím si že by si niečo znižoval, len mi prišlo férové podotknúť čo s tým súviselo. Myslím, že to je - bolo verejné tajomstvo, že v dobe keď prišiel Schumi and co do Ferrari ostali zdesení, lebo v tom tíme vládol chaos a bordel. Hlavne tí ľudia ktorí s ním prišli tomu dali systém a poriadok. Spolu s peniazmi sa aj dostavili známe výsledky. >:D
Jenže on kam přišel tak ten team dokázal pozdvihnout na špičkovou úroveň. Nejdřív Benneton pak Ferrari a nakonec Mercedes. Uměl prostě správně komunikovat s mechanikama a motivovat team ve kterém jezdil. Nebylo to jen o tom, že uměl skvěle řídit.
Ano, prost je hrozně opomíjený.
A myslím, že bylo spousta vynikajících pilotů i mimo Formuli 1.
pamatujte na rallye
a taky na Caracciolu s Rosemeyerem.
A třeba na Bellofa. Ten nesmrtelný rekord...ale ten byl i v F1
Ale chápu, že článek je o F1.
Mimochodem mohu vám přetlumočit osobní názor Nikiho Laudy, který říkal, že nejrychlejší v absolutní rychlosti v autě (neřeším taktiku, spolupráci s týmem, schopnost ovlivnit nastavení a konstrukci) ze všech,se kterými závodil byl Gilles Villeneuve.
Stefan měl bohužel smůlu :-/ Určit byť jenom nejlepšího meziválečného jezdce je trochu problém... Rudi? Blázen Nuvolari? Chiron? A co ti borci před nimi včetně pionýrů? Sednout do něčeho, co mělo mnohalitrový motor, primitivní šasi a pohon řetězem, chtělo v první řadě odvahu...
Prosta, Sennu a dalsi starsi rocniky jsem nezazil, ale z tech poslednich 20 let je to u me ten kdo jako jediny dokazal porazet Schumachera na vrcholu, Häkkinen.
Tohle je trat, tohle byli formule, tohle byli piloti a tohle je manevr, ktery se nezapomina. :yes:
[odkaz]
...že bych plakát Alaina Prosta s jeho vlastnoručním podpisem někde na půdě vyštrachal...
Idol mého motoristického mládí... doby, kdy si při průjezdu monopostu mohl člověk uši zalít voskem jako Odysseus a stejně to nepomohlo...
Těžko říct, aspoň vybral někoho z doby, kdy nejezdily plejstejšny. Tato éra skončila prakticky začátkem 90. let, pak už to šlo různou rychlostí do ... současného stavu. Prost nebyl na dráze podle mě nikdy tak rychlý jako Senna, ale víc přemýšlel a hlídal si i politiku. Takže jezdit vedle něj jako dvojka bylo nemožné, ostatně Nigel Mansell má k tomu kupu pěkných historek, kdy mu Prost například tajně nechal vyměnit vyjímečně dobře vyladěné Ferrari.
Senna byl jediný, kdo dokázal Prosta z pozice dvojky porazit. Protože nejspíš sám neměl žádné osobní limity a respektoval jen limity auta, a ani to vždycky ne. Byl asi první se školou v motokárách. K tomu opravdu šel za vítězstvím za každou cenu, Na mokru byl schopen dát soupeřům klidně kolo, zatímco Prost pomalu kroužil, aby sebral nějaký bodík, případně se snažil prosadit ukončení závodu. Prost byl už typem současného závodníka, Senna možná posledním skutečným rytířem asfaltových okruhů. Ale nikoli rytiřem v jasně stříbrné zbroji, kdepak. Byla to zprohýbané a otlučené černé brnění desperáta.
James Hunt byl taky geniální jezdec, ale nebyl tak komplexní a kašlal na nějaké dokonalé vyladění auta, protože dokázal jet i s mrchou.
Nevím, jak to všechno bylo ve skutečnosti , ale pro mě je Prost jen ufňukaný politikář.
A jestli je to s Nigelem a vyměněným autem pravda, pak je to extra ubožák.