Údaj o nejvyšší povolené hmotnosti brzděného přívěsu většina zájemců o nový vůz přechází zcela bez povšimnutí, ale co když potřebujete tahat něco opravdu těžkého.
Esaclade se můžou hravě rovnat ještě sesterké modely Chevrolet TaheoGMC Yukon a Chevrolet/GMC Suburban, od Fordu pak Ford Expedition a pak všechny větší us pikpay řady 250/2500 a výše
Podle tvých příspěvků začínám pochybovat, jestli jsem si na tahání zahradních traktorů neměl vybrat místo octavie tdi tvou fabii htp. Protože v jakémkoliv příspěvku píšeš jak je to absoulutně nejlepší auto ve všech ohledech... Už mě to přijde trošku divné od tebe.
Tak rekord za P207SW mám 1600kg (2 palety dlažby) + cca 300 brzdený vozík. Opakovať to už nebudem, predsalen sa to správolo ako malý nákladný vlak. Na moju obhajobu to boli len 2 km po rovinatom meste.
Čo je ale sranda v TP mám dovolené len 900kg a manuál od výrobcu hovorí o 1300kg. Neviem, kde tí policajti berú tie čísla...
U tohoto US krasavce je samozřejmostí řid. oprávnění sk. C a pokud možno jezdit pouze rovně, vyhýbat se dírám a hlavně zatáčkám. To se redakce trošku odklonila od osobních vozidel.
To, ze si sa na tom viezol, nijako nemeni objektivnu realitu, kde je Escalade odpovedou na otazku, ktoru sef GM zrejme prepocul na charitativnej akcii ustavu pre choromyselnych :-)
Zrejme si nepochopil vyznam prispevku a nic to nemeni na tom ze to NENÍ osobni automobil. Samozrejme blahopreji ze jsi mel moznost se povozit v takovem voze, jiste se ti nekdo z Auto.cz ozve a poprosi te o tvoje dojmy aby jsi se mohl dostatecne vyprazdnit pri nejakem clanku.
Já jsem žil v domění, pokud vozidlo není vybaveno vzduchem pro ovládání brzd na přívěsu, tak v EU nesmí být tažen přívěs těžší než 3500 kg. Sám pro tahání přívěsu používám vozidlo Infiniti QX56, které v Americe může táhnout cca 4150 kg, ale v ČR mi do TP napsali 3500kg s tím, že více není povoleno. Potom nerozumím tomu, že Cadillac může mít 3765 kg.
Jinak jsem si říkal, že mohu i v EU tahat přívěs 3950 kg, protože svislou zátěž na kouli mám 450 kg a vlek 3500 kg (3500+450=3950kg). Když bych náhodou někde projel přes váhu, tak musím vyhovět, protože svislé zatížení náprav vleku bude 3500 a na auto se rozloží zbytek, v mém případě 450 kg.
Jinak před rokem jsem viděl v inzerátek Nissa Patrol, který měl 6500 kg, ale byl vybaven vzduchem pro ovládání brzd přívěsu. :yes:
Re: Tundra i bez úprav utáhne na kouli 65tun takže jasnej kr
Homologace na kouli je 8100lb nebo 10000lb s towing packetem. Auto je to osobní stačí skupina B ;-) na velký přívěsy samozřejmě B+E jinak tady táhne Raketoplán Endevour co má přes 65 tun... [odkaz] dost zajímavý >:-[] >:-[] >:-[]
Touaregom zase tahali nejaky Boeing, spomina sa tam tusim 155 ton - [odkaz]
Realne dokaze solidne SUV/offroad potiahnut omnoho vacsie zataze.
Papierovy limit 3500kg je europska byrokraticka zalezitost - na druhej strane, je kopa pacientov, co by v pripade absencia takehoto obmedzenia potom boli schopny za nejaky stary offroad zapriahnut neviemaky velky prives.....
Co si tak spominam, s Patrolom som bez vaznejsich problemov uz parkrat pomohol mensi nakladakom, ci uz vytiahol alebo prip. tahal par km (ako napr. Iveco Eurocargo a pod.) .....
Ale na GLK by som si nedal tazne ani zadarmo....zvrhlost. Na niektore auticka sa jednoducho nepatri montovat akekolvek tazne.
max hmotnost brzdeneho pripojneho vozidla (MHBPV) casto odraza aj konstrukcne moznosti motorizacie (vratane typu prevodovky) a konstrukcie samotneho spajacieho zariadenia. Dam 2 priklady:
1/ nissan x trail 2.0 dci manual ma MHBPV 1800kg. Nissan xtrail 2.0dci automat uz iba 1250kg. Detto Renault Koleos (u automatu iba 1100kg MHBPV).
2/ Toyota Hilux ma v SR (zrejme i CZ) MHBPV 2.5 tony. Toyota Hilux za hranicami nasich absurdistanov je mozne dovybavit taznym zariadenim na 3.5 tony. Toto je priklad toho kedy nasi predajcovia Toyoty potazmo import nie su schopni pohnut * a dat do ponuky tazne zariadenie dimenzovane na vyssiu zataz.Toto iste plati u Nissanu Pathfinder. V Nemecku v pohode tazne na 3.5t, u nas max 3.0tony.
Poopravil by som vyssie uvedeneho diskutera s informaciou o zatazeni na gulu pri Infinity QX56, zvisle zatazenie ma max 120kg co vychadza z metodiky o spajacich zariadeniach osobnych automobilov kde sa udava, ze zvisle zatazenie na gulu je v EU max 80kg, u vozidiel vybavenych automatickou regulaciou svetlej vysky aspon zadnej napravy do 120kg. Cize ak mas 450kg tak pouzivas spajacie zariadenie, ktoreho typ nie je schvaleny na prevadzku na cestnym komunikaciach. Kazdopadne si ani neviem predstavit zatazenie supravy kde len na gulu by si mal zvisle zatazenie 450kg. Co potom zatazenie naprav?? Celkom by ma to zaujimalo. S privesom- casto plne nalozenym na(d) 3.5t- jazdim pomerne casto.
Jenže v tomto případě je mi jedno, kolik je v EU povoleno na kouli. Mně jde o to, že když projedu někde přes váhu, tak nepřeročím váhu vleku 3500 kg. Pro mě je hlavní, že v manuálu od vozidla píší max. svislé zatížení 450 kg, takže vím, že auto to vydrží a žádným způsobem ho nebudu kazit, jelikož sám výrobce tuto hmotnost uvádí a to si myslím, že tato hmotnost bude ještě vydělena nějakým koeficientem bezpečnosti. ;-)