Redaktorům Světa motorů se zřejmě podařilo cestou do ateliéru v Mnichově Hradišti, kde na ně pod reflektory čekala Octavie třetí generace v „plné parádě“, pořídit snímky její chudší příbuzné.
v bielej farbe s čiernymi "doplnkami" nemusí byť zlé, dokúpiť disky a je to ... až na tie netónované okná no ... asi aby vnútri bolo možné použiť solárne nabíjačky
ježiši kriste to zase vypadá....no aspoň víme jak bude vypadat devadesát procent octávií na silnici...takže prostě takovej přerostlej rapid s trochu většími kolesy... :-|:no:
musim povedat a uz sa opakujem.... nova octavia bude uspesne a kvalitne auto ale mne sa nepaci hm ;-\ , ten predok ta maska ., tvar svetiel , cela taka bocna prisne hranata linia... proste akosi sa mi to nepaci cele .... aj zadne svetla jak zo starej A4ky.... neviem no..... O2 sa mi pacila rozhodne viac ;-)
skutocne ta zakladna octavka vyzera ako taky velky rapid... hlavne spredu s tou spodnou linou s hmlovkami.... cele je to akesi az nemecke nudne strohe, cely predok je akysi prisne vzhladovo funkcny ale nie pekny ... stary pekny kukuc octavky je prec
i30 kliky v barvě vozu nemá také. A světě div se, ani Mondeo ve střední třídě je nemá...Mimo je spíš jen představa, že základní výbava by měla mít vše lakované, 17" litá kola a metalízu, jak si to asi někteří představujete.
s tím souhlas, ale Mondeo si to může dovolit protože je to výběhový model...na OII jsem taky nenadával, je to auto ze začátku minulého desetiletí...stejně jako Mondeo, navíc je to ve střední třídě jedna z nejlevnějších nabídek, což se o OIII asi říct zatím nedá ;-)
u OIII mě to vadí: nevypadá to dobře to za a...za b s každou generací by mělo být auto trochu dál...a tuty drobnosti plus příplatek za klimu mi moc jako krok vpřed nepřijde...oholené sockoverze ať nechají rapidu...tam to tak nějak patří, octávka by měla být už v základu autem, kterému na první pohled nic moc nechybí
Přijde mi, že tohle dělají, aby zvýraznili "socka" verzi a motivovali k nákupu dražší (pokud ti tedy na těchto drobnostech záleží - třeba nelakované nárazníky by byly horší). ;-) A příplatek 35 tisíc za klimatizaci je také humorný. (Za nic jiného než vtip to nepovažuji.)
A jaký má automobilka zájem na tom, aby auto v základu vypadalo hodnotně? Není to spíš naopak? Škoda rozhodně není jediná, kdo se nijak nesnaží o atraktivnost základní výbavy, na které prd vydělá.
Když si to nekoupíš tak proč tě to trápí? Proč haníš něco co nechceš? Nebo chceš nemáš na to tak alespoň blbě kecáš ;-\ ? Vyber si sám. Pro mě kdyby měla například I30 13" Kola nelakovanou kapotu a nevím co ještě je mi to úúúúplně jedno jelikož bych si jí nekoupil ani kdyby k ní dávali zlatý prase. Většinou je to tak že na co se nejvíc plive je také nejvíc žádané ;-) Naopak to co se opěvuje na každém rohu je šedá myš jako třeba I30 a Ceed. Navíc jde o článek plný domněnek a informace z něj nejsou potvrzené, může jít pouze o testovací model který dost možná nemá ani rádio a taky to neznamená že v základu nebude ;-)
Jsme na webu o autech a na diskuzích o autech se - světe div se - o těch autech i bavíme. "Bristolovi" se prostě OIII v základu nelíbí. Mně také ne - černé kliky mi nevadí, vzledem k černým sloupkům s tím nemám problém, ale ta zrcátka, to je opravdu nepěkné (hezky česky - hnusné) a kola jsou v pontonu karoserie utopená (a ta zadní, to o kolik je přesahují blatníky, to je šílené a ani větší rozměr kol tomu nepomůže.). Je to náš názor a máme na něj právo. A je úplně jedno zda na to auto máme/namáme - tady se dostáváš na tenký led, bacha.
Jako nehomologovaný rozměr? To mám po problému do první bouračky. Pojišťovna se mno zatočí tak, že příště budu jezdit už jen na tříkolce - s origo koly, samozřejmně ;-)
jaký nehomologovaný rozměr???? co to plácáš. Rozměr bude homologovaný výrobcem kola u MD ČR a zkouší to TUV, na to máš certifikáty, pojišťovna se Ti bude točit maximálně na jiném rozměru gum, než je v TP a na neschválených discích pro provoz na pozemních komunikaích.
Šmarjá pano, tak jsem se špatně vyjádřil. Disky kupuji zásadně u ofiko dealera mé značky, origo rozměr, papírování zařídí on. Jednou za několik let. Omlouvám se. Stačí?
Bacha na to, ubírat někomu v diskuzi právo na názor, zejména v rámci tvého vlastního dojmu zda na auto má/nemá, zda s ním jel/nejel, nebo zda ho chce/nechce. Diskutuj, argumentuj, polemizuj. Ale pokud někdo jasně a slušně formuluje svůj názor, ty nemáš právo mu ho upírat. I kdyby to třeba opravdu byl 13ti letý kluk co si hraje s angličáky.
Ps.: Před pár měsíci se jsem zde v jedné diskuzi královsky pobavil, kdy na základě podobné argumentace se zde někdo snažil shodit (dle profilu majitel staré OI) jednoho ze zde nejaktivnějších diskutérů. Onen diskutér prokazatelně vlastní Porsche 911.
Chtělo by to diskutovat tak aby to mělo váhu. Napsat o černých klikách a zrcátkách by zvládla i moje babička která nemá ani řidičák. ;-\ NAvíc nikomu nic neupírám ani nazakazuji jen jsem vyjádřil názor na něčí názor ;-\
Ano, chápu - mám právo na to mít svůj názor, ať je jakýkoli... To je, v rámci těchto diskuzí, v jistých případech, cesta do pekla. Nicméně tě respektuji a dál již nebudu reagovat, profiluj se dle své osobní volby. Tvůj boj, Tvůj nick a Tvá volba jak se zde na diskuzích budeš projevovat.
a co je tobě vlastně po tom co chci nebo nechci a na co mám nebo nemám? Píšu snad někde že to auto chci nebo že na něj mám? Říkám pouze že to auto v základu prostě nevypadá dobře...ale to není první škodovka, která v základu nevypadá dobře...a netýká se to jen a pouze škodovky...
Mě je to úplně jedno na co máš nebo nemáš, jen už jste s tímhle typem reakcí trapní u kteréhokoliv auta. Navíc jako reakce na článek který je úplně o ničem a není ničem podložený. Kdyby napsali že auto dostane v základu neodnímatelné tažné zařízení tak se tady rozjede opět úplně stejná diskuse hodná páté třídě ;-\
Kdyby ti to bylo "úplně jedno" na co má či nemá, proč bys o tom o příspěvek výše psal? Ty jsi s tím začal, nikdo jiný.
Jak "s tímhle typem reakcí už jste trapní" - proč, mimochodem, to množné číslo, kdo "vy"? Tohle je snad článek o vzhledu OIII v základu a o tom zde diskutujeme - a každý za sebe, není žádné "my". O čem jiném zde diskutovat, probůh?
Takže jinak, "p.nepetr" - tobě prostě pošlapali tvou Škodověnku, dovolili si - "oni! - ti zlí" - pod článkem o vzhledu a výbavě základu OIII napsat názor na onen základ - že se jim nelíbí a zdá se jim nedostatečný - a ty vztekle dupeš a kopeš kolem sebe jak tříletý chlapeček, jemuž vzali lízátko...
Tak jak by sis to představoval, "p.nepetře" - jisté názory v diskuzích nepsat, zakázat je? Rozlišovat názory "dobré" a "špatné"? O "tu naší" Škodovku se neotírat, respektive zakázat se otírat? Četl jsi např. "1984"? Jestli ne tak do toho, určitě ti to prospěje.
Podívej se na konfigurátor ve škodovce, všechno už je dané, můžeš objednávat auto... je jasné, že zrovna takhle buda vypadat OIII kterou si můžeš koupit za 335 tis kč ;)
Myslím, že jsi úplně vedle. Podívej se kolik jezdí OII s černými klikami a zrcátky. Myslím, že právě těch 10%, takže to máš úplně naopak. A u OIII by to nemělo být jinak.
Ještě, než tu spustíš neurvalou palbu z gaučové zálohy, se trochu hlouběji zamysli. Tedy, jsi-li toho vůbec schopen. Pokud ano, dojde ti, že naše krásná Škoda to dělá přesně tak jako všichni ostatní. I "třída" Octavia potřebuje jisté rozpětí, rozpětí technické, rozpětí výbavové, rozpětí cenové a rozpětí... image. Já vím, tobě je už dnes na tom gauči jasné, že si jednou pořídíš eresu na dvěstě kobylách a nejména na dvacítkách... no, buď k sobě výjimečně garážově upřímný a podívej se jaká máš kopyta. A přesně takové auto, jako nosíš boty, si jednou pořídíš. Tak tu nehudruj nad plecháčem, když sám brázdíš vaše náměstí v bačkorách, které by soudnej elegán nenazul ani při cestě na latrínu.
..problém je že přesně toto nahoře bude brázdit naše silnice a napadá mě otázka: to je skutečně nutné mít v roce 2013 černá zrcátka, kliky a příplatek za manuální klimatizaci u auta, které nakukuje do segmentu D? :-)
No vezmi si třeba sebe, kdybys těch dvě stě pade nyní měl na hotovosti, mohl sis dát někde slušný oběd a nemusel ses tu vyhládle trapnit jako poslední hever diskuse 8-s >:D:no:
Samozřejmě, že je to nutné, musí se vytvořit výbavové rozpětí modelu, a to jak směrem k dokonalosti varianty RS či scout, tak na druhé straně "oholené" verze pro ty, co si nemohou či nechtěji dovolit více, a nenabarvená zrcátka (bože...) jim nevadí. Mimochodem, to ty jako fakt fest vnímáš horní variantu jako otřesnou :-) Probuď se a nehraj tu naivně na strunu těch největších životních prosťáčků, jimž péro z vysezeného gauče tlačí na slepé střevo a podle toho také jejich příspěvky vypadají...
Ale nevypadá, je to regulerní vůz. A pokud opravdu zabíráš na ta zrcátka a kliky :-) dej si hodně studenou sprchu. Větší hloupost jsem tu nečetl snad dva roky.
když je to tak nutné, tak proč to drtivá většina ostatních výrobců mainstreamu nedělá? Plechy beru ty jsou v základu i o segment výš...ale plastové kliky a zrcátka mi přijde skutečně jako tak trochu výsměch za peníze co za to chtějí...to se na mě GTI nezlob ;-) pravda je, že auta dělají maličkosti a na tomto autě je to vidět a to doslova...stačí tomuto autu dodat kola, kliky a zrcátka v barvě a najednou se v tom člověk nestydí dojet do Four Season nebo GH Pupp
vždyť si ji kupovat nemusíš, jdi si koupit jakékoliv jiné auto, aby jsi mohl jezdit do 4season i puppu...nikdo Ti ji nenutí, tak nechápu, co Tě to tak nervuje. A když kolem Tebe projede, tak se prostě koukej jinam...typický čecháček...
No to se na tebe tedy nyní zlobím. Když to tu napíše bezmozek typu peet1980, člověk nad tím samozřejmě mávne rukou, ale od tebe ta nynější povrchnost mrzí. Ty maličkosti jsou na tom autě přece "levné" programově.Nnejde jen o skutečné snížení nákladů, ale i o to, že se musí v rámci modelu a jeho výbavy tvořit silniční hierarchie. Ty děláš, jako bys nikdy nejel do dlouhého táhlého :-);-)
Přesně tak. Stejně to dělají třeba výrobci procesorů, kdy vezmou svůj drahý procesor, pouze ho podtaktují a prodávají za polovinu. Jsou to pak vlastně prakticky stejné procesory, ale za různé ceny pro různé lidi.
Je jasný, že pro méně movité se nebude vyrábět celé nové auto, ale stačí sebrat pár pěkných, designových věcí a ten movitý hned vidí, za co si připlatil a nemá pocit, že ten chudák co dal za stejné auto polovinu peněz má to samé :-)
vacsiu hlupost si uz nemohol napisat. Skodovka setri na nespravnych veciach, obhajovat to tak idiotsky ako to robis tu, radsej si mohol drzat hubu a krok a bolo by to menej bolestive pre teba. teraz si za toho svojho prostacka..
Za to Ty jsi inteligent. Když se Ti to nelíbí, tak si jí nekupuj a jdi si koupit cokoliv jiného od korejského auta po americké. Máš přece výběr. Tak co Tě sere? zajisté máš doma auto v maximální výbavě, v kůži, který řídí skoro samo, tak co Tě to prosím Tě trápí....
Je to excelentní diskusní prosťáček - bez vědomí o autech , bez znalostí života, bez schopnosti respektuhodného názoru. Klaka, diskusní mlha, a dokonale to tu dnes opět předvádí.
to svoje "vedomi" o autech si tu tiez zatial nikdy nepredviedol, co sa tyka techniky aut si vzdy ticho, cize do nejakych hadok o technike bys om sa na tvojom mieste moc nepustal.. Koncernovy prostacek ;-)
Nikde nepisem ze octavka je zle auto, no ta holota ju degraduje. Ale to mi je jedno, skor sa mi nepaci ako to tu miestny saso obhajuje. Co tak tu octavku predavat bez volantu a naraznikov este o 10tisic lacnejsie? ;-)
vždyť si ji nemusíš kupovat....znovu Ti to opakuju, tak co Tě štve. Já taky nekomentuju korejská auta, abych si jen účelově kopnul. Jsou mi šumák, tak se tak stav k octavii, když se Ti nelíbí...nevím, v čem je problém...
to akoze tu mozem komentovat iba vtedy ked budem chciet kupit auto? Alebo mam komentovat iba auta co sa mi pacia? Toto je otvorena diskusia.. A ked uz sa ti nepaci co pisem tomu sasovi, preco mu nekomentujes jeho prispevky pod inymi znackami ktore sa mu nepacia? A ze to robi dost casto... Trochu si series do vlastnej huby chlapec..
Je nenarážím na něj ale na Tebe, ať se sklidníš. Piš si co chceš, to je celkem Tvůj problém, že ze sebe děláš osla. Já bych si ale nedovolil kritizovat značku, když ji nevlastním, nebo jsem v ni nejel, což u Tebe problém evidentně není
Ja som uplne kludny, no ty mas zjavne nejaky divny tik v oku. Osla si tu prave zo seba spravil sam. Ja nekritizujem octavku za jej jazdne vlastnosti. Ani hodnotu plastov v interieri ani vlecnu zadnu napravu lebo som v tom nesiel este. Toto je diskusia, ak nechapes princip diskusii na internete, tak to mas dost velky problem. Mas totiz dost vela roboty, lebo ludi co kritizuju model aj ked v nom este nejazdili je tu neurekom, vcetne gtiho.
To tedy nakukuje veeelmi opatrně ;-) Mimochodem - jsme zase u toho - PR Škodovky se nám snaží OIII házet do D segmentu, ale základ je s 63kW, na plecháčích (15ky), s černými zrcátky a bez klimy. To je jeden z nejbídnějších základů C segmentu! O D segmentu ani nemluvě - tam by to bylo faux-paux jako hrom (zkuste si představit takovýto základ např. u nádherné nové Mazdy 6 nebo u etalonu třídy Passatu). Neškodí tím náhodou Škodovka sama sobě?
Mimochodem, 334 bez klimy, to je dnes, vzhledem k tomu co pořídíte u konkurence, hodně ubohé. Zejména ve světle ceníků Golfu VII. O to více ale bije do očí cena Rapidu, který je se stejným motorem o pouhých 30tis.(!!!) levnější než OIII, která je přeci téměř "Dčko". Pak má mít Rapid v ČR nějaké rozumné prodeje.
tak oni budou muset jít s cenou rapida dolů, to ale podle mě bylo jasné už u jeho uvedení. Ale na druhou stranu srovnávat to s Golfem nevím. Ten kufr je pořád velký rozdíl, pro spoustu lidí je to podstatné. A mě pořád 334 tis. přijde v pohodě. Já čekal, že bude začínat tak na 390.
Cena Rapidu prostě je silně přestřelená a prodeje tomu odpovídají. Dolů půjdou, o tom žádná.
Těch +/- 100 litrů v kufru navíc v případě OIII neberu, Golf jako celek je prostě v rámci koncernu nad Oktávkou a ceny na západě tomu odpovídají. Tím neříkám že je Oktávka špatné auto, naopak. Já sám mám kombíka C segmentu (takže argument s kufrem odpadá) s bezínem 100 koní, plnou bezpečností výbavou, klimou, atd., jehož ceníková cena je pod základem OIII. Cena OIII se mi prostě zdá vysoká (ale je mi jasné že např. u fleetů jsou ty ceny úplně jinde) a já jako potenciální zákazník vidím lepší alternativy. Ale z druhé strany - Škodovka tu je doma a domácí automobilky mají vždy vyšší ceny.
Taky to nechápu. Já bych sem jak Slovák vůbec nelezl. Samej nablblej čecháček, nikdo nemá o autech ani páru, všichni by mě tu nesnášeli, o moje kvalitní názory by nestáli a akorát mají blbé kecy. To bych raději zůstal na auto.sk, kde mi bude mezi svými dobře.
Potkal jsem v pondělí OIII na hradecké dálnici a měl jsem naprosto stejný dojem jako autor. Byla v podivné nevýrazné tmavé barvě, původně jsem zezadu myslel, že je to Rapid, teprve pak na druhý pohled jsem si všiml trojúhelníčků vedle značky. Bylo to myslím nějaké TDI. Vpředu je to pak už jasnější, hlavně podle světel s denním svícením.
Takže mé první setkání také nebylo úplně euforické. Abych pravdu řekl, ničím mě nezaujala, první dojem byl karosérie o číslo větší než podvozek.
Černé doplňky a spol. tradičně nehodnotím, je ale vidět, že se muselo hodně šetřit, aby byla cena "od" nižší než u Golfa, který stanovil nová cenová pravidla, se kterými mají problémy i koncernoví bratranci.
Jak víš, čím jezdím a jaké nosím bačkory? Mimochodem v pondělí jsem si vzal na cestu Octavii Tour bývalého kolegy a s ničím horším už jsem hodně dlouho nejel. Je vidět, jaký pokrok Škoda od doby první octy udělala.
To je ten základ základu. Podívej se ke konkurenci, je to obdobné. Na tomhle je právě znát, jak se dá poměrně malými výrazovými prostředky auto jak umravnit tak dotvořit ke garážové dokonalosti. A právě o tom to je. Prosťáček na plechu musí mít před sebou modlu v podobě eresa na dokonalých osmnáctkách. To je ten pravý život. To jenom v představách plejstejšnových diskusních prosťáčků to chodí tak, že se veyrony kupují na potkání :-)
to len ty tak strasne rad maximalizujes a vkladas do ust veci. Kto tu pisal o eresu ci 18" ? Prostacka tu robis sam zo seba, lebo hladas nepriatela tam kde nie je 8-s
Ja že si kúpim eReSu? Nič proti, ale je to viac než nepravdepodobné.
Ja si kúpim Forestra, Wranglera alebo Hiluxa, Rangera. Nosím zimné topánky tak sas mi offroad hodí. >:D
A k tým bačkorám. Asi len málo koncernistov by si kúpilo Citroen Evasion, lenže on z roku 1994(2000) je praktickejší než VW Sharan z roku 2011. Vlastná skúsenosť.
RS si kupuje ten, kdo chce šidítko co se tváří jako sporták ale nemá na něj. Jak tím, že na něj nemá koule, tak tím že na něj nemá prachy, tak tím že nemá na proovzní náklady skutečnýho sportáku s V6 či V8
Od toho aby se kupovaly nejlevnější verze jsou tu jiný "automobilky", třeba renault nebo dacia. proč by měla škodovka (a další automobilky) zájem na prodeji nejlevnější specifikace?
Tak se to prostě udělá tak že ze základního kusu se udělá průměrnej nevybavenej hnuj, a zbytek ve výbavách nebo za příplatky, protože na tom logicky víc vyrejžujou. Žádná automobilka nechce prodávat základní verze. Ale docela mě překvapilo že v tomhle článku píšou o rádiu. Do teď jsem se všude dočetl že to má jenom přípravu
tak mí řekni kolik vídáš na silnici octávek RS, LK, nebo jen Elegance v poměru k octávii prima/tour? ;-) tím dostává tvůj názor menší trhlinu...škoda možná nechce prodávat holobity...ale právě holobity se tu prodávají nejvíc...důvod je snad každému jasný
Právě že těch elegance jezdí snad procentuálně nejvíce. Vždy se divím když vidím na parkovištích vesměs samé TDI elegance a říkám si, že až tak chudí lidé ještě v ČR nejsou. Samozřejmě jak kdo.
Tak že mi chceš tvrdit že se zde neprodala jediná Octavka z vyšší výbavou než základ? A vše ostatní je ojetý dovoz dovoz? Ty jseš komik, ale špatnej :no:
Zrovna ten Renault je na vyspělých trzích na západ od nás stavěn výše než Škodovka. A je tam i dražší. Soudit podle našeho malého českého trhu je velmi ... krátkozraké.
No, kousek vedle nás sídlí firma, která jezdí na Škodovkách a mají podle toho firemní hierarchii. Octaviemi minulé generace jezdí obchoďáci. Podle pracovních výkonů mají cenové limity a tak jsou tam vidět jak Classic tak Elegance. Tak možná třeba i proto.
aspon mnohi pochopia ze stredna treida je predsa len inde a nebudu octaviu radit tam kde nepatri :yes:
mne tam absolutne nepasuje ta maska... stara maska bola daleko lepsia a viac ladila s celym naraznikom.... spodne hmlovky to uz sa radsej nevyjadrujem.... 8-s ... na fotke skutocne to vyzera na rapid... a ono je to octavka 8-s
No tak toppere !!
Trochu nezaujatosti. Mě příde ,že ikdyby vycucla škodovka Bentley Continetnal v ceně Citiga tak se ti to nebude líbit. Naopak , ikdyby Kia vydala trabant za 2 mega tak si tu budeš honit ego o superznačce. Nic proti korejcům nemám. Ale to tvoje šíření topperitidy ( vážné onemocnění mozku - způsobuje ztrátu logického uvažování - nelečitelná) mě začíná štvát.
PS:Ty přirovnání byly jen přiklad. Ve skutečnosti to tak samozřejmě není ,to neříkám.
Já jsem OIII naživo neviděl, ale zatím se děsím, té podobnosti s Rapidem. Rapid je neuvěřitelně škaredé laciné auto, nevyvážené, s podivnými proporcemi nemoderní, nesvěží - vzdor prvním skicám a fotkám. OIII na fotkách Rapid zcela kopíruje. Přijde mi to jako návrat do 80.let a nedivil bych se, kdyby Kabáň ve výsledku letěl rychlostí OIIIRS. IMHO si na tomhle VW testuje, kam až lze zajít.
O Rapidu už vůbec - na to jim neskočili ani hloupí Češi. 200 ks prodej měsíčně tam, kde se čekalo přes 1000 ........... jsem zvědav zda jim na to skočí v zahraničí.
Jojo, máš recht.
A argumentace Škodovky a bude taková: proč byste kupovali Mondeo, když můžete mít Octávii s plecháčema, černými zrcátky a 63 kW za cenu od ...........
Ale, vlastně ........ zrcátka se nasprejujou, dokoupí se čínské hlíny a do motoru není vidět - a máme tu STŘEDNÍ TŘÍDU JAK VYŠITOU. >:D
já mám 63 kw v roomsteru a je tu super motor, na to auto silný až dost, octavie je větší a těžší, takže to nebude takový rozdíl, žádný letadlo to nebude, ale na úspornou a pohodovou jízdu to úplně stačí. 1,6 MPI mám pro porovnání taky v octavii I, 74 kw verzi, jezdil jsem s ní 8 let a nedám na ten motor dopustit. Je fakt, že 75 kw verzi máme v rodině v octavii I po faceliftu a to už nebylo takový, protože to víc žralo, ale pořád to byl dostačující motor, co se výkonu týče. Nevím, že každý musí být hned závodník....
OK, ja som to mienil konkrétne v Octavii, predsalen tie dojmy z rôznych áut môžu byť dosť odlišné. Vo Fabii dobré, každopádne do auta veľkosti O III by som volil minimálne tú 77 kW verziu. Tá priškrtená 63 kW verzia je taká výkonovo tupá, plochá, dole prekvapivo ťahá, ale smerom hore sa to nijak nezlepšuje a nemá ani veľký zmysel motor točiť, chýba tomu gradácia výkonu.
no a proti čemu to je? je jasný, že to je motor pro lidi, kteří chtějí úspornou jízdu a v klidu se dostat z bodu a do bodu b za co nejnižší peníze a nepřiplácet za TDI z filtrem pevných částic, je to ideální volba i pro octavii. Na těch 130 km/h to úplně stačí.
Záleží, co s tím autem chceš dělat. Svižně to pojede (je to přeplňovaný motor, takže to bude i celkem příjemné svezení), ale na předjíždění to ideální nebude. To platí i pro silnější verzi.
Ta stara 1.6MPI sa ti mozno zda zufala, ale je neporovnatelne spolahlivejsia. Na nej ti nepreskocia rozvody po 30 000 km. Pockaj si este 2-3r a potom mozes vychvalovat vynovenu 1.2TSI, kto vie cim nas prekvapi ;-)
To je ale úplně u každýho auta všech značek na světě, že ty starší modely byly spolehlivější. podívej na mercedesy, jaký držák byl piano a jaká komedie jsou současný modely, to si nevybereš.
Nevim, jestli ste s tim někdo jezdili více než v autosalonu, ale já jezdím v běžném provozu s těmito vozy a mohu porovnat TSI 77kw a 75kw MPI. Už sem to psal mockrát, na běžnou jízdu je pružnější TSI, ale když MPI držíš v otáčkách, tak jede lépe. TSI brzy uvadá a spíše se chová jako malá turbonafta než atmosféra. Při větším zatížení v kopcích oba motory zdechnou, zde je výhoda většího objemu, ale rozdíl je nepartný. Já bych pro normální jízdu volil TSI, ale že oproti tomu MPI nejede je kec.. Spotřeba je velmi podobná
Deni okolo OIII me moc nezajima, proto mam dotaz do plena: Je to jenom pripad tohoto kusu nebo takto porizene fotografie ci skutecne predni kapota takto spatne licuje s prednimi svetlomety a maskou? Na techto obrazcich to vypada, jako by jel s otevrenou predni kapotou (coz neni pravda, jelikoz kapota s blatniky licuje spravne) a do mezery mezi predni maskou a kapotou by sla klidne strcit ruka 8-s, to mi hlava nebere, vypada to hrozne.
No možná je to filozofie, nechceš mít fuku mezi kapotou a čumákek, připlať si výbavu. Nebo já nevím, opravdu to vypadá, jako by se to trochu "nepovedlo".
Přesně >:D Hledal jsem v diskuzi, jestli jsem si toho všiml jen já nebo to tam vidí více lidí. Připadá mi to jako nedovřené. Pokud to takhle špatně lícuje, tak to by byl pěknej průser >:D
mi přijde že vše co dělá škodovka - stějně jako to dělají všechny automobilky a stejně jako by to dělal každý z nás - je jen u škody špatně.
1) propagace modelu před samotným představením
- postupné uvolňování fotek, zaměřování na detaily, náčrty atd. dělají všichni výrobci u jejichž výrobků je velmi podstatný design - ne jen automobilky. Když jsem seděl v komisii zadávající stavbu nového adm. centra, taky architekti nosili črty, zajímavé detaily a světe div se při závěrečném rautu spojeném s odhalením byla budova přikryta bílou plachtou. Viděl jsem to samé při odhalování nového Iphonu a mohl bych pokračovat do nekonečna - koho tento produkt nezajímá, prostě tomu nevěnuje pozornost.
2) zaplacená reklama
- teď to ani nemyslím přímo na tento web, ale je zcela normální, že za reklamu se platí, noviny, časopisy, tiskárny - světe div se - chtějí vydělávat a záleží na jejich ekonomické situaci, zda si mohou dovolit luxus být zcela nezávislý, nebo malý příspěvek "potěší", ale toto je i u testů spotřební elektroniky a oblečení. Je na spotřebiteli, aby si porovnal fakta a ne jen slepě šel za tím co mu kdo řekne - i když to druhé je pohodlnější.
3) nejvyšší výbava vozů ukázaných představení
- příspěvky kritizující tuto okolnost mi přišly už úplně scestné - vím že většina přispěvatelů tady nic neprodukuje a neumisťuje na trh (jinak by takové kraviny nepsali) tak dám jiný příklad - když si budete do bytu zvát zájemce na pronájem určitě necháte v bytě ten největší nepořádek, místnost schválně vystěhujete, odtrhnete koberec ze země, aby nájemník viděl, jak se dá bydlet v holobytě. Prostě každý se chce pochlubit tím nej co produkuje - uvědomte si, že stále probíhá jen představování a i tak tam byla 1.2 TSI
4) Holt nižší výbava vypadá hůř než vyšší
kdyby automobilky zvolily opačný postup a tedy auto vyšší výbavy - tedy logicky dražší by bylo ošklivější a méně vybavené než auto nižší výbavy - panebože toto už nemá snad smysl ani dopisovat. Je obecně známo že paradoxně výrobní náklady na el. stahovaná okna jsou v dnešní době nižší než klička ale i výrobci aut se snaží motivoat kupce aby u nich utratil víc peněz a tedy pokud něco nechce musel přisypat i jinde - světe div se, škodovka není státní podnik mající jedinný sen uspokojit každého čecha - je to soukromá společnost mající jedinný cíl vydělávat, jako každá jiná obchodní společnost - přečtěte si obchodní zákoník a předmět činnosti akciové společnosti.
5) věnovaný prosto škodě na tomto webu
každý "žurnalistický produkt" potřebuje čtenáře, na nich vydělává (zde nepří přes reklamu). Jesltiže jsou vždy nejčtenějšími a články s nejvíce příspěvky články o škovodvce nedivte se, že má takový prostor. Nebo vy např. v pekárně i když by všichni zákazníci chtěli rohlíky byste schválně dělali o to víc chleba kdo by nikdo něchtěl jen aby to bylo "vyvážené" ? poptávka určje nabídku, zvykněte si nebo leťte na Kubu. Navíc těmi komentáři jak je škodovka strašná, hnusná, drahá a proč se o ní pořád píše atd. jen přispíváte k čtenosti a tím více prostoru ji bude věnováno - takže si to děláte sami.
A takto by se dalo pokračovat do nekonečna, prostě pokud se Vám líbí alfa romeo těšte se na odhalení nového spidera, líbí-li se Vám škodovka těště se na novou OIII.
Končně k autu - mě ani ten holobit vysloveně neuráží, ale u té červené mi přijde že nelakované části zanikají - horší to bude podle mě u méně výrazných barev, kde ta černá bude řvát.
Perfektně napsáno, ale bohužel na většinu dementů tady je to moc sofistikované. Hnacím motororem příspěvků většiny topperů a jim podobných je komplex ménecennosti a vědomí, že si nekoupí buď žádné auto, nebo za pár klacků starou ojetinu. Tak tady aspoň prudí....
Trh funguje jinak, jak píšeš, tady to snad ještě není, ale škodovka loni atakovala milion prodaných aut, z toho víc jak pětinu v Číně. Kdyby se řídila kváky některých jedinců tady, dělala by za pár šupů nějakou vykopávku - což v reálu znamená, že by už neexistovala hezkejch pár let.
V Číně se prodá pětkrát tolik škodovek co unás, v Německu třikrát tolik a v Indii tak stejně jako u nás. Podle kterého trhu se etdy budou řídit? Podle deformovaných představ českých nebo slovenských "všeználků", tady nazývaných bychaři? Asi těžko.....
JInak, o úrovni některých jedinců tady svědčí, jak píšou slovo holbyt. Asi netuší, co tohle slovo znamená, to by ho nepsali s měkkým i......
Ne, to není upřímnost. On plošně odsuzuje všechny (nebo nespecifikovanou většinu, to je snad ještě horší), kteří nesdílejí jeho názor. To je hranice, která by se překračovat na zdejších diskuzích neměla. Tohle nejsou Novinky.cz na Seznamu.
Právě že ho znám a nějakou zkušenost s ním mám. Je to jediný diskutér, jehož jsem požádal aby na mě nereagoval (a k jeho cti třeba říci že tak činí). Tady nejde o to kdo je a kdo není koncerňák. Tady jde o ten princip obecně. Kdyby to byl fanoušek na mé straně barikády, reaguji naprosto stejně.
Vůbec nemám problém s tím, že tady někoho označil za "na většinu dementů tady". Možná je to tím, že se za dementa nepovažuji, tudíž se mne to netýká. Možná je to taky tím, že tady se to dementama jen hemží. A pojmenovat stav pravým jménem, s tím nemám žádný problém ;-)
Zde na ACZ jsou jedny z nejlepších a nejkultivivanějších diskuzí na českých webech. Nikdy bych si netroufl nazvat většinu diskutujících "dementy", ani náhodou. Notabene většinu z těch, kteří se mnou prostě nesouhlasí. Sem tam se nějaký jedinec najde, ale že by většina? To snad ne!
Jenže on nenazývá většinu diskutujících dementy, ale doslova "pro většinu dementů tady". Tedy že je zde skupina dementů a pak ještě i většina z nich. Já to pochopil takto. ;-)
Pochopil jsi to samozřejmně správně, nakonec tenhle jedinec, s kterým se snažíš diskutovat je ztráta času. Malej diktátůrek, kterej by chtěl druhejm vykládat co říct smějí a nesmějí.....výraz neupřímnej křivák sedl přesně, až to mlasklo. Ale, nakonec - zařadil se sám.
K tomu poslednímu - ano, u bílé budou ta černá zrcátka vypadat blbě. Naprosti tomu, u té tmavě modré základní to anad ani nebude poznat. A navíc - za 2.000,- Kč si je může nechat každý před koupí nalakovat a má po problému :-)
Já myslim, že to neni zas až tak strašný, jak tady někteří hejtujou ... navíc tvrzení že nejvíc se jich prodá právě v nejnižších výbavách je dost mimo ;-)
Né tak já nikoho soudit nechci :-) ať si plká kdo chce co chce, když mu to udělá dobře ;-) mě to zas až tak nevzrušuje x) stejně nakonec rozhodujou prodejní čísla x) jenom jsem prostě měl chuť sem taky vyblít svůj názor x)
Mě stačila jízda v 10ti různých Oktavich I řady od 1,6 MPI přes 19, TDI Classic, elegance po 1,9 TDI 4x4
To mě bohatě utvrdilo v tom, že zkoušet další produktyje zbytečný, protože sedačky sou dřevený, v základních verzítvrdý hnusný plasty, výbava nula, prehitorický chochtadlo tdi nebudu komentovat a místo na zdaních sedadlech projetovali na Atku Janouškovou >:D
Máš 80 příspěvků a už se tady navážíš do většiny diskutujících. Co si to sakra chlape dovoluješ, nazvat plošně ty, kteří nezdílejí tvůj názor "prvotřídními blbci", co si to dovoluješ tvrdit že v Oktávce ani neseděli, resp. že na ni ani nemají? Oni mají na svůj názor PRÁVO. To, že nekoresponduje s tvým ještě neznamená, že je budeš urážet. Takhle to tady nechodí. Argumentuj, vysvětli svůj názor, ale neurážej - tak se chová jen tupý primitiv.
Ps.: První Oktávkou jsem jel v roce 97, měl ji můj táta a já se s ní učil řídit. Silnější TDI (77kW?), nejvyšší výbava. Nedám na to auto dopustit. Pak ještě 2 OI (vždy TDI, výbava L&K). Pak rodina zjistila v roce cca 2002-2003 co za stejné peníze nabízí konkurence a nikdy se již ke škodovce nevrátila. Ještě jsem pak kratší dobu měl služební OII, než jsem usoudil že lepší než dělat na někoho je dělat na sebe a svá auta si mohu svobodně vybírat. Stačí "michalepneu", jsem dostatečně "erudovaný" abych si mohl "dovolit" mít na OIII názor?
Pps.: GTI a jossalito - že se nestydíte. Dva zkušení diskutéři a zvedáte palce na takové plky, jen proto že obecně jeho názor koresponduje s vaším? To bych od vás dvou nečekal.
Toto tu pozorujem dlhodobo; mnohí sa zaregistrujú a hneď sa potrebujú radikálne vyčleniť, pritom urážať druhých a mať skrátka na všetko hneď jednoznačný (a jednostranný) názor. Oni potom v priebehu času vymäknú, lebo zistia, že svet nie je čiernobiely a väčšina ľudí ich tu nebude brať a akceptovať hrubosť, alebo rýchlo zmiznú.
Souhlasím. Většina časem pochopí, hrany se obrousí a oni diskuzně "vyspějí". Také proto v tom z mé strany není nic osobního - jen si prostě myslím, že čím dříve je na to někdo upozorní, tím lépe.
Jediné co mě mrzí jsou ty palce nahoru od dvou zkušených diskutérů. Od nich bych to nečekal a ti nějakou "dobu hájení" již pěkných pár let nemají. Ti mají dnes u mě jasné :no:
A Tebe snad neštve, jak někteří hází bahno na škodovku už jen kvůli tomu, že je je to škodovka? Když se totiž na ty příspěvky mnohdy podíváš, tak jim to nevadí, kvůli tomu, že to tam fyzicky je, ale že je to na škodovce. Mě to totiž připadá spíš jako to maloměšťáctví, kdy všechno co je z ciziny je super, ale jak je to škodovka, tak je všechno negativní. To neber samozřejmě osobně, ale podívej se na spoustu takových příspěvků, ze kterých to vyloženě čučí...
Ale ano, v tomto s tebou souhlasím. A štve mě to taky. Na druhou stranu - na opačné straně barikády je to úplně to samé, i mezi koncernisty jsou fanatici, kteří adorují vše co je z koncernu a dehonestují vše ostatní. A zdůrazňuji - je jich menšina.
A to je právě ono - pokud budeme paušalizovat a plošně odsuzovat, klesneme na úroveň těchto individuí. A to snad nemáme zapotřebí, no ne? ;-)
a v čem jsem Tě prosím Tě urazil? Vyhranil jsi to tady akorát Ty s tím motorem 63 a 77 kw, přičemž jsi tu 63 hned odsoudil a já Ti slušně napsal, že ten motor špatný není a že v tý octavce ostudu dělat nebude. Tak nevím, kdo to tady má černý a bílý...
Vždyť máte polovičního Scouta už v základu, vo co jde? :-)
Musím říct, že mě to teda nijak neruší, a navíc ty ledkové světla se mi nelíbí, linka na spodu světel vypadá tuzersky, měli udělat aspoň nějaký tvar těch ledek, za mě jsou běžné světlomety teda hezčí.
Plechová kola má v zimě 95 procent oktávek, kola se dají dokoupit vždycky
A je pravda, že remcat je zbytečnost, ostatně kdo kupuje auto v základu? Když už vynakládám peníze na něco, v čem budu jezdit několik let, trošku si to dovybavím a nelakované díly zmizí, co je za problém?
Nic co by pohoršovalo. To, že nemá lakovaná zrcátka a kliky je normální, neříkám, že všechny, ale dost automobilek používá stejné řešení. Osobně mi to zas až tolik nevadí. Ono stačí zvolit dobrou barvu a pěkná kola a nelakovaných částí si člověk tolik všímat nebude.
Jen tím Škodovka potvrdila to, co si myslí všichni až na samotnou automobilku a to je to, že Octa je prostě nižší střední a ne střední třída. Ve střední se taková pochybení nenosí...
spousta lidí chce funkčnost, mít velké auto a pěkně se svést. Takový blbosti jako lakovaný zrcátka nepotřebují, ale chtějí mít velké auto za rozumné peníze a jsou lidi, kteří si škodovku koupí za každé situace. To není žádné pochybení, to je účel. Mě by třeba bylo úplně jedno, jestli to má to nebo to, ale je to prostě octavie a za ty peníze je to v pohodě a nic mě na tom nepohorušuje.
A důkazem budiž i úspěch Octavie Tour a ještě snad víc té Tour, co byla OII před faceliftem. A nejen v Česku.
Navíc ty neustálé stížnosti na cenu Rapida - podle mně byla nasazena tak, aby se vyprodaly Oktávie II a Toury a teď se ceny srovnají tak, aby Rapid seděl mezi OIII a Fábií. Nakonec, pro Mladou Boleslav je stěžejní model Oktávie.....
:yes: Mě tedy pozitivně překvapila světla bez LED, auto hned vypadá mnohem serióznějc. Na pouťový světýlka alá Audi jsem byl v nácti letech. Zkrátka k jinak designově umírněném autu se LED nehodí. Nejsem také zastáncem nelakovaných zrcátek a klik, třeba půjdou za příplatek, nicméně u auta v černé barvě by to šlo.
Zajímavý - to že škoda nabízí černý kliky a zrcadla u octavie je obr prolem, ale to že to nabízí korejci u i30 a ceedu již několik měsíců to nikoho netrápí. a navíc se všichni tváří jak jsou korejci pomalu etalonem třídy. Jeden z mála kdo si toto nedovolí je nový golf. Zaplať pánbůh za fauvé. ;-)
U i30 jsem to ještě neviděl, snad u základní i20 za 200t. U koncernu vždycky platilo, že výbava která je všude jinde v ceně se musí doplácet. Do nedávna se připlácelo i za motor který není určen jen pro Holandsko. Je s podivem, že Golf tuto cestu opustil a Octavia ne.
Spíš to kazí plechová kola. S tačí na ní dát alu 17"ky (Pegasus, Pallas? ty jsou nádherný) nebo alespoň nějaký 16ky a bude pěkná i ve slonový kosti. (apropo budou pasovat alu z O2ky na O3 ? ET a tak....).
Rozteč zůstává 5x112, plechy budou určitě jiný. S alu by problém být neměl, středová díra je 57, takže pokud to bude ET od 43 níž, neměl by tam být problém. ET35-38 je jistota.
Obyčajný rodinný sedan, na ktorom sa otvara velky kufor s oknom. Klasika a účelova, bez zbytočných serepetičiek ako napríklad chrómova linka pod oknami na dverách.
Načo za každú cenu machrovať ? Byť manažér v monterkach. Mne je sympatická ako prvý Passat B5! :-! ( cenu a techniku nerieším, nekupujem )
To je daň za jednoduchý funkční design ve spojení s poměrně velkým autem... na malých kolech to prostě nemůže dopadnout dobře. Má s tím problémy CitiGo i Rapid, bude s tím mít problém i Octavia. U Rapidu je to ale horší, ten je pro malá kola předurčen.
a to je naprosto v pořádku. Dovolím si nestoudné přirovnání k základnímu trojkovému BMW nebo Audi A4, které mají v základní výbavě taktéž plechová kola a přední svítilny bez špetky elegance (rozuměj LED diod nebo angel eyes). V jedničkovém BMW je naopak příplatková i loketní opěrka a volant je v základu samozřejmě plastový. Tedy není nic špatného na tom, nabídnout v základu minimum a nechat si zákazníka, ať si přidá co potřebuje (na co má). Firmy tak pak mohou kupovat za dobré peníze opravdu nuzně vybavené vozy, což je také výhoda.
V principu se nedá nesouhlasit, ale - největší kudlou do zad designu Octavie jsou 15" kola. A pokud se podíváme třeba na Megane, tak ten má i v základu 16" (za 280.000, ale to je vedlejší). Jelikož Octavia pokukuje po střední třídě a vzhledem k tomu, že je to větší auto, by si 16" možná zasloužila taky. Automobilka by měla dbát na to, aby ji její vozy na silnici nějak reprezentovaly...
Uvedomte si, ze je to proste zaklad. Jedna z veci, kterou Skoda proste umi je udelat velke cenove rozpeti modelu (Holatko vs. Laurin&Klement) a ja to povazuji za kladnou vec, ze nabizi takto siroke spektrum. Zakladni zaklad a cena od - cloveka co premysli o techto autech tak taky kouka na naklady a rozdil mezi 16" a 15" pneu je vyrazny. Ani nevite jak jsem rad, ze na to auto vubec jdou dat 15" kola (otazka zni do ktere motorizace jsou trmeny dostatecne male aby na to sly 15") protoze zrovna v otazce velikosti kol je situace hrozna (Nelibi se Vam to, tak si tam dejte treba 18" na hline ci plechu...). Synonymem hezkeho designu je sportovni vzhled ke kteremu neodmyslitelne patri velka kola a nizke pneu - takze to cpou bezhlave na vsechno vcetne SUV- jenze kdo na tom ma jezdit (kor na nasich tankodromech) a kdo ma kupovat ty pneu? Lide si i toto zacinaji silne uvedomovat.. Znamy ma Insignii ve vysoke vybave (Cosmo, 2.0TD kolem tech 170PS ci kolik to ma) a nadava kazdym dnem, protoze na to nenavlece pneu mensi jak 17". V praxi to znamena 5 000,- za jednu pneu v lete na 18" coz je opravdu rozdil oproti 8 000,- za cele auto na 15" nebo 10 000 za 16"... Vse neni jen od designu....
Sadu koupíš o dost levněji než píšeš, třeba 18" jsou pod 3.500 (Michelin, Goodyear apod.), ale rozdíl 2.000 mezi sadou 15" a 16" zhruba sedí. Ale to přece není v nákladech na auto žádná pálka, rozpočítáno na nějakých 50.000km to je nepodstatná částka.
Jiná otázka je, jak je to s komfortem. Pokud nacpu 18" na auto, které je laděné na 15", bude to pekelně tvrdé. Pokud je ale auto stavěné na ty 18", může to fungovat dost komfortně i na nízkém profilu.
Ano v podstatě se s tímto dá souhlasit. Ale pouze v případe,budeme-li se bavit v rovině prémiových značek. Ty samozřejmě zaměřením svých modelů míří na mnohem odlišnou (čti movitější) klientelu než zde diskutovaná Octavia. Jde-li si zákazník pro nové BMW, určitě jej nebudou ke značce táhnout modely s cenovkou "již od", ale rád si za extras připlatí a tak nějak automaticky s tím počítá.
Myslíš že ke Škodovce chodí ti samí lidé? Ano, jde-li dojednat fleet, pak to možné je. Osobně se však domnívám, že zákazníci OIII se budou rekrutovat s mnohem nižších příjmových vrstev, kde už to zaškrtávání extras nebude zase tak horké... Proto srovnávat obchodní politiku prémiových výrobců a českého mainstreamu mi nepřijde to pravé :-)
Přesně tak. Řada ubrekánků tady naříká nad plastovými zrcátky jako kdyby jim je někdo nutil s pistolí u hlavy. Základem všeho je možnost vybrat si a nakonfigurovat si auto přesně podle svého gusta. A to Octavia splňuje bezezbytku, kdo chce holátko za 340 má možnost, kdo chce plně vybavené auto se špičkovou výbavou má také možnost a kdo chce něco mezi tak si tam nahází přesně to co potřebuje. Pořád lepší než přihlouplé pakety a balíčky některých výrobců, kdy nutí zákazníky kvůli jedné položce kupovat jiné položky, které nechtějí, prostě jako hospoda páté cenové, tři jídla na jídelním lístku a když člověk požádá o změnu přílohy tak to nejde protože teplej kuchař pouze přihřejvá studený blafy ze závodky.
Vůbec nejde o to, jak moc nebo málo je oholený základní model. To je dobré leda jako diskuzní krmení pro zdejší pasáčky rozumu mdlého.
Jde o to, co všechno může mít nejlepší verze. Oholit lze cokoliv, ovšem možnost mít nejmodernější motory, podvozek na úrovni špičky třídy, kopec asistentů, které řada konkurentů nemá ani ve střední třídě, velmi kvalitní a pohodlný interiér etc. to muže jen technicky dobře postavené auto.
najkrajsie auto v zaklade stale ceed. zato ja sa v tom aurise co mame v zaklade aj hanbim jazdit. jedine co ze tam su tie elektrony inak hnus. nelakovane klucky aj zrcatka, nema mlhovky, tie optitronove pristroje posobia smiesne, akoze volant a paka v kozi (haha to je asi z predkozky), rozvrzane plasty a zakladny motor tak max na pretek traktorov.
lutujem ze sme nevyckali na ceeda alebo i30 a kupili auris. tento novy uz ale vyzera lepsie ale na ceed nema stale.
Bohužel koncernový diktát zní celkem jasně. Základní verze Octavie musí ze všech koncernových bratříčků vypadat "nejchuději". Ať to nekomu vadí nebo ne, tak auta dnešní doby musejí mít lákavou cenovku "již od.... ". Dnešní vozy musí plnit přísná bezpečnostní hlediska a sami zákazníci chtějí více auta za méně peněz. Všude se říká, jak se Škoda Octavia řadí výš než byla dosud. Pokud si pod tímto pojmem máme představit přifouknutí auta, pak se to povedlo. Zřejmě to ale v koncernu nějak zaskřípalo, jak jinak si vysvětlit, že nová Octavia v social edition proti svým "bratrům" (Golfu a Leonu) vypadá jako ošklivka? Proč se až nápadně podobá oholenému Rapidu?
Za danou cenu nelze chtít víc, kus auta navíc je, bezpečnostní výbava také solidní. Ale jakákoliv přidaná hodnota chybí... Bohužel i když se přesuneme ve výbavové nabídce o patro výš, tak to není žádné terno. Až v nejvyšší výbavě můžeme mluvit o realtivně normálně vybaveném autě nižší střední třídy. Bohužel při pohledu na cenu pak mnohým spadne brada, protože za Škodovku se u nás vždy připlácelo za tu neviditelnou auru české značky.... ale i to už nějakou dobu příliš neplatí... ;-\
Dobrej. Tady jsem četl první test Octavie a zarazila mě jedna věc a to že to TDI i TSI nějak moc hvízdá. Je to prosím normální. Octavku jsem nikdy neměl, ale jestli je toto normální tak bych to musel po 100 km rozkopat. Tady to je autoforum.cz
Jestli myslis hvizdani turba, tak na autoforu si stezovali na hvizdani i u rapida. Vzhledem k tomu, ze tam s kazdou testovanou skodovkou jezdi zavody, tak jim mozna ta auta posilaji trochu poladena, protoze piskajici TSI jsem jeste neslysel.
Přesně tento model si nezaslouží nic než těžkou palbu kritiky. Octavia za ca 335 tis. Kč... Skvělé, opravdu lákavé, ale jen do té doby, než člověk zjistí co vlastně kupuje, resp. co vlastně NEkupuje:
1) DO centrálu
2) tónovaná skla
3) klima
4) víceprvek vzadu
a já jen dodávám, že podle mě budou v interiéru nejspíš i levnější plasty, možná bude mít Active(ní) Octavia přístrojovku z Rapida 8-s >:-[];-)
Ne, tohle se vážně neodpouští. Tohle je zcela stejný přístup, jako u Rapida s MPI motorem. Prostě jen ceníkový řádek, model ve výbavě určený pouze pro lákavou cenovku již od... 8-s:no::no::no:
Samozřejmě, reálně to taková tragédie není. Žít bez klimy, tónování a víceprvku nemusí být nutně na šibenici, ale konkurence... a tím myslím i ta vlastní koncernová... Golf v základu automatická klima, komplet elektrika, o DO centrálu a tónovaných sklech je urážka se vůbec bavit... přitom za stejnou cenu... a ještě ke všemu "made in DE" - tedy dražší výroba...
Ne, Škoda prostě tímto postojem naprosto odrazuje jakéhokoliv zákazníka, který není ochoten jezdit ve výbavě Henline. Opravdu otřesný model, otřesná cenová politika. Škoda vyloženě nutí k tomu brát střední výbavu, která už ovšem samozřejmě není cenově vůbec - naprosto vůbec atraktivní.
Mimochodem - zadní vlečka s torzní příčkou shazuje kvality vozu na úroveň bazarové Octavie z vosmadevadesátého 8-s:no: Potvrzují se mé doměnky, rozdíl pocítí opravdu každý a rozhodně netrpí jen jízdní vlastnosti, ale hlavně komfort.
Octavia III je potenciálně jedním z nejlepších modelů třídy, ale reálně sotva průměr :no: Je to zkrátka jako v tom vtipu:
Otec sleduje TV, přijde za nim malý synek a ptá se ho: "Táto, jaký je
rozdíl mezi potencionálně a reálně?" Otec mu praví: "Hmmm ...
jak bych Ti to ... no běž se zeptat mámy, jestli by se za milion
EUR vyspala s Kevinem Kostnerem, tvé sestry, jestli by se za milion EUR vyspala s Tomem Cruisem a tvého bratra, jestli by se za milion EUR vyspal s Bradem Pittem."
Za chvilku se syn vrátí a referuje:"Máma říkala, že by se s ním vyspala i za míň, sestra, že je to její sen a můj bratr říkal, že za milion EUR by dal třeba Eltonovi Johnovi."
Na to mu otec odpověděl:"Tak vidíš, teď to pochopíš.
Potencionálně jsme milionáři, ale reálně máme doma 2 kur.vy a 1 bu.zeranta.
Škodovka to jen v ČR zkouší a zákazníci rozhodnou, zda jí to projde. Jinde bude dál Octavia patřit mezi nejlepší auta nižší střední třídy v poměru cena/výkon. V Německu má být Octavia vybavená na stejnou úroveň jako Golf o 1 000,- Euro levnější. Reálná cena základní Octávky bude cca 280-290 000,- Kč - jsme v ČR tak jsem dal víc. Už jsem to psal dřív a začíná to docházet i těm, kteří Octávku řadili pomalu do prémiové střední třídy. Je to prostě jen Rapid+ se zadními dveřmi z Rapida (někdo psal o podpisu mistra Kabaně - jen trochu obšlehnutém).
Informaci o ceně Octavie v Německu jsou nějak ověřené nebo ověřitelné? Pokud ano, znamenalo by to skoro cenovou revoluci. Rapid by pak snad musel být za 250 a Fabii by dávali za 200 v přepočtech? Nemyslím si že ceny v Německu budou kopírovat ceny v ČR nebo dokonce aby v Německu bylo levněji. Tipnul bych to na nějakou tu kachničku.. :-|
Ceny Astry i Ceedu nejsou žádné akční modely. Golf ani Ceed ke snižování ceny nemá v současnosti v Německu ani nejmenší důvod. Astra ano, ta meziročně propadla o 23%, což je vzhledem k relativně novému modelu hodně špatné a tam lze slevy brzy očekávat, stejně jako u Focusu, který tam prodejně propadl skoro stejně.
Tady nejde o přepočet, ale o ten poměr. Jinak v Německu jsou ceny všech aut vyšší. Ale ty ceny Rapida a Fabie docela sedí. Octavie II Tour taky stála 250 000,-. Takže ten Rapid by měl jít ještě níž. Ale rozhodnou zákazníci. Škodovku za české ceny nekritizuji.
samozřejmě že jí to projde. Fleety budou mít pravděpodobně zcela jinou cenovou politiku a opět to bude "český se o businesswágnu", každý úspěšný manažér přeci jezdí Octavií... spousta lidí to spapká i s navijákem. V salónu dostanou 10 000 slevu a zimní pneu zdarma a ještě budou chrochtat, kolik ušetřili 8-s >:-[]
přesně tak, bazarová cena vyšší - to znamená menší ztrátu hodnoty při provozu - to znamená menší náklady na provoz - to zanemná pro firmu kupuji. JEDNA neprodaná Octavia do rodiny tak možná znamená 5 prodaných Octavií firemnímu zákazníkovi. Škoda to má dobře zmáklé. Ví, že nemá smysl bojovat na moři, když území se dobývá na pevnině... 8-s;-)
ne, nepřeháním. Realita jen nevoní tak, jak v Boleslavi naplánovali. Vlečka vzadu je jako koule přivázaná k noze sprintera a základní výbava... to je jako přijít na atletickou dráhu v boratových plavkách 8-s:no:
jistě, třeba "...Octavie má na to být jedním z nejlepších kompaktů vůbec, sama si ale podřezává větev prvkem, který je dnes nekonkurenceschopný nejen vedle š***k segmentu, ale i vedle toho, co je v třídě běžně dostupné. ..." To zní opavdu skvěle 8-s
"...Opravdu stačí jedna nerovnost, která přijde do kontaktu s jediným kolem a víte, že na bezhlučnou filtraci nerovností můžete zapomenout, ...”
"...Podobně nepříjemná je nervozita. Opět stačí jeden výmol a krom citelného poskakování zadního kola přímo na něm cítíte jemné vibrace od zadní osy ještě během několika dalších metrů..."
"...obecná neschopnost „držet stopu” na špatném povrchu a je to pochopitelně tím horší, čím více nerovností je..."
"...Opět se mohu odvolat na Octavii II, která se ani s 30 tisíci za volantu takhle na špatném povrchu nechová a tohle bylo skoro nové auto..."
Aha, takže jedna věc, která se dá vůbec škodovce vytknout, je špatná filtrace nerovností u verzí s klikou a ty z toho uděláš hned obžalobu na popravu celýho, jinak velmi povedenýho, auta. Podle tvých slov se s takovým autem vlastně vůbec nedá jezdit, nedrží to na cestě, klepe se asi jak žebřiňák a vůbec, co si to ta škodovka dovolila. 8-s
Přečti si to ještě jednou:
"...Octavia III je potenciálně jedním z nejlepších modelů třídy, ale reálně sotva průměr..." TO není přehánění, ale smutná realita. Nikde nepíši, že se s autem nedá jezdit.
Ceed, i30, Auris... ty takovýto handicap netrápí. Čím tedy Octavia převyšuje konkurenci v základních motorizacích a základních výbavách? Opět a zase pouze objemem zavazadelníku 8-s Na to je ale u konkurence jednoduché řešení - varianta kombi :-!
Za takové prachy se může jen prodávat ochcávka a já se jen nemůžu dočkat až si jí nějaký nadšenec koupí za tak nehorázné peníze v sociální výbavě s opravdu silnými a kvalitními motory. :-)
Já se ti musím jen smát. >:D Dle toho co píšeš ti stojí doma před barákem asi nějaká fobie junior s třema hrncema pod kapotou, ale i to je pro někoho luxus, který ti v žádném případě neberu. :-)
I přes výhrady k Octavii jsem rád, že pocházím ze země, produkující takové automobily!... před vozem smekám. Je vidět, kdo patří mezi nejlepší a kdo může být vzorem pro ostatní.
PS: Dodnes mám před očima úchvatné okamžiky topgearovského souboje Fabie RS a Mini... na (byť relativně drobné) úspěchy země se nezapomíná!
Koukni se na to komplexně.
Nabídne kombík, RS, Scout, 4x4, množství motorů, zpracování je příkladné, variabilita také. Octavia 3 není a nebude žádný outsider. ;-)
Netvrdím, že by se mělo jednat o outsidera třídy, to ani náhodou, obzvláště v česku se jako vždy bude prodávat více než dobře ;-) Příkladné zpracování dnes patří ke standardu třídy, variabilita bude také na úrovni třídy. Octavie bude dobrá, ale nevidím kategorii (kromě kufru), kde bude tím vzorem.
tak to je teda gól, takže liftback = příkladná variabilita >:D >:D >:D ... No ty to teda máš v hlavě řádně potkané >:-[]
Jestli je na liftbacku něco k pochvale, tak praktičnost vyplývající z typu karoserie.
Ale VARIABILITA je něco úplně jiného. Víš co je příkladná variabilita? Tak se podívej třeba na Scénica... Variabilita Octavie je na bodu mrazu, nesklopný zadní sedák, schod po sklopení zadních opěradel... Snad jen sklopné sedadlo spolujezdce není zcela samozřejmostí, žádný jiný klad tam ale není.
Koncentrát kvalit - nemusí být ve všem špička, ale v souhrnu je to solidní kus auta. Řekl bych, že právě v tomto může být inspirací. Soudím na základě zkušeností s O II a Fabií I Combi... řadu věcí umí ostatní lépe, ale např. Fabii I důvěřuji.
Ano, určitě se přít nebudeme v tom, že Octavie není vůbec špatným autem a pokud to bude stejné i v nové generaci podobná, pak na tom aspoň v česku bude dobře. Jen se "modlím" za to, aby to nedopadlo jako u Rapidu, tam se se šetřením setkáváme až v přehnané míře.
„Jeli jsme fotit novou Octavii do Mnichova Hradiště a na dálnici jsme se blížili k červené škodovce,“ říká redaktor Martin Machala, sedící v té době za volantem vozu, ze kterého jsou snímky pořízené. „Vůbec jsme si nebyli zpočátku jisti, jestli se jedná o Rapid nebo Octavii. Až když jsme přijeli blíže, viděli jsme charakteristický tvar zadních svítilen. Zdálky nám splývaly s červeným lakem karoserie,“ dodává Machala.
>:D Neviem , ale je to zbytočné preháňanie , podľa mňa si tie 3 fotky nezaslúžili článok , v ktorom bolo napísané to čo už sme čítali v 3 predchádzajúcich článkoch ...
Octavia je fasa auto , pokial si nestiahnete cenník a bibliu príplatkových položiek ;-)
Komplet okna ma v zakladu malo kdo a uprimne, kdy jsi naposled otviral zadni okna? Ale chapu ze nekomu muzou chybet. Lakovani je problem, i kdyz resitelny, mlhovky chybi, uznavam, pc take a tempomatum jsem nikdy na chut neprisel. Tak jako tak, myslim si, ze oproti drivejsim modelum je mnohem vybavenejsi a to i v kontextu doby.
V zimě pravda zadní okna neotvírám a přední taky moc ne. Ale v létě to není zrovna špatná věc. Navíc po dětech se to kontroluje mnohem snáz než švihadla. Zbytek jsou prvky okrasné a komfortní, ale neřekl bych že přehnané. ANo, v rámci srovnání generací je to určitě pokrok, ale když pořád vezmeme základ, tak ten je v kontextu doby slabší. :-)
A proč by taková výbava nemohla být v autě z roku 95? Mohla, ale zcela jistě to nebylo standardem a už vůbec to auto střední třídy nestálo 330 tisíc.... Nechci tím říct že by na tom Octavia byla s výbavou dobře, ale tvé srovnání není relevantní
Právě proto že vím, že to v té době jsi za 330 pořídil tak akorát Felicii combi 1,3 GLXi s klimatizací :-)
A o jakém autě se bavíme, jen pro zajímavost? abychom věděli jaká cenová to tedy tenkrát byla.
V dnešních vozech se u základních výbav komfortu nedočkáme, ale třeba bezpečnost je na zcela jiné úrovni. Záleží pak tedy na každém co bude preferovat, když se ovšem dostaneme například u OIII na cenu běžnou u aut střední třídy v roce 1995, pak to rozhodně nebude nějaké ořezávátko :-)
No tak chlapi ale já vám do toho skočím... protože tady budeme muset vzít v potaz inflaci.
Takže řekněme průměrná inflace 4% ročně (spíš víc) po dobu 17 let (1995 - 2012 včetně): dnešních 330 000 Kč je tehdejších 650 000 Kč.
Ne, že by inflace řešila všechno, ale je to dost podstatné.
Inflace je jedna z věcí, která samozřejmě toto ovlivňuje, ale pak zde teda musíš zmínit zvýšení průměrné hrubé mzdy atd. Je mi jasné, že nic není černé nebo bílé. Ale jde o to, že v té době byla auta stavěna zcela jinak a velké množství běžných lidí si je nemohli jako nová dovolit v takové míře jako dnes :-)
v lete otviram zadni okna velmi casto. klimatizace je fajn, ale s tim musim byt opatrny, jsem na skoky teplot docela citlivy, a asi nejsem jediny. takze pro me kliky vzadu jsou hruza, kdo otviral zadni okna klikou, ten pochopi :-)
Za tú cenu by nemala chýbať Klíma , hmlovky , stredová opierka , palubný PC a klučky vo farbe a zadný stierač , povedal by som že to by už malo byť v základe v Octavii... základ je veľmi podobný s Rapidom , a pritom je Rapid určený do nižšej triedy ......
(klíma je limitovaná pre prvých 1000 zákazníkov ) ;-)
Pritom toho čo som vymenoval nie je až tak veľa , povedal by som , že dnes je to minimum !
Gang Škoda. Gang, co si za každý výbavový prvek nechá platit. Výpalné jak vyšité. Chceš slušná světla? Zaplať. Chceš slušnou zadní nápravu? Zaplať hned 3x. Chceš normální výbavu? Zaplať. ...
Jen ten kufr na převoz výpalného, ten je už v základu >:-[]
Jak to chodí u konkurenčního gangu? V základu použitelné minimum, druhý výbavový stupeň obvykle na dostřel... Ale každý ať si zvolí svůj gang... :-!
Na stránkách Škody-auto už je konfigurátor, a pokud se na Octavii dají 16 kola (klidně plecháče za 3500) a metalíza, tak ani v tom základu nevypadá vůbec zle. Žádná vybrakovaná palubní deska, žádná hnusně šklebící se maska bez mlhovek jako u Rapida. Prostě důstojné auto za 350 ceníkových :yes: . Samozřejmě že kdo se chce blýsknout chromem a led-diodama, cena se posouvá někam jinam, ale neexistuje auto nižší střední nebo i střední třídy, kde by to tak nebylo. Pokud existuje, opravte mě :-)
:yes: Co hodne ocenuji je vzhled zakladniho radia, pod kterym jiz neni dira a svym designem nepripomina kazetaky z dob 120tek, jako tomu bylo u zakladnich radii dosavadnich modelu, ktera vlastne mnohdy ani nebyla zakladni, ale priplatkova.
"„Vůbec jsme si nebyli zpočátku jisti, jestli se jedná o Rapid nebo Octavii..."
Ked uz redaktori bulvarneho platku SadoMaso vypustia takuto vetu, tak uz je to na povazenie.
Presne ten isty dojem som mal v prvom okamziku pri vzhliadnuti webu; 'zase dalsi clanok o rapide?'.
Je to podivin ten Octavian; uz aj Hnujdaj i30 vyzera v zaklade lepsie.
A čo tak prvú správu s dvomi-tromi reálnymi fotkami dnes a pekný, podrobný, dlhý a obsažný článok kypiaci optimizmom, vtipom, charizmou a v neposlednom rade nezaujatým a priamym pohľadom na auto v pondelok? Keď to ide o Rapide a Octavii, mohlo by to ísť aj pri iných novinkách. ;-)
Škodovka prostě pokračuje v tradici: Škoda 120 - Favorit 136L s dírou - Felda XL - polotovar Fobie junior - Octavie Tour. Cíl: velké levné auto pro blbý čecháčky. Na co lakovat zrcátka a kliky, vždyť to těm nýmandům stačí! Hlavně že to má velkej kufr, na ničem jiným nezáleží. Zajímalo by mě, jestli tuhle verzi Žebrák bude škodovka prodávat i na tzv. vyspělých trzích, v Německu, Švýcarsku, Anglii atd. Asi těžko...
Ak by si aj mal v niečom pravdu (akože ju nemáš), tvoj spôsob vyjadrovania je tak primitívny a protivný, že by si si zaslúžil poriadne umyť ústa. Najlepšie nejakým "klackem".
Protože se nám opět marně snaží marketingoví mágové ze Škody ( a slaboduší jedinci neschopní samostatně přemýšlet) snaží namluvit, že OIII patří do střední třídy, tak jen připomenu malý detail, že Ford Mondeo - coby jasný představitel střední třídy, má rozvor delší o cca 0,2 m >:D >:D >:D
Ve Škodě se jim po 15 letech konečně podařilo navrhnout rozvor důstojný na nižší střední třídu a hned z toho mají Vánoce...
Proč vtip? Octavia je kvalitativně plně srovnatelná s Golfem, Octavia elegance 529 ma dokonce myslim i nějaké prvky navíc, takže real rozdíl je 30 a to je rozumný příplatek za vyšší užitnou hodnotu. Jde vždycky o to co zvolit na porovnání, klidně umím dovybavit Fabii že bude stát jako Golf higjline, přesto to nebude skutečnosti odpovídat.
U nás obecně se Golf prodává za nižší ceny než Octavia - na jaře jsem pro babičku vybíral auto - Golf 1.2 Tsi 77kw, taková typická výbava (15 lit. kola, met. lak, tempomat, climatronic, kož. paket, mlhovky,...) k tomu sada kol kol se zim. pneu taky litá a cena 339. Srovnatelná Octavia by s cenou byla min. O 30 výš, spíš ještě víc.
A když vezmeme v potaz fakt, že u VW není zas takový problém dostat slevu, zatímco Škodovka slevu v podstatě nedává, je to ještě zajímavější :-)
Místo toho vám tam Škodovka dá klimatizaci zdarma a dělají, že je to jako kdyby sleva ... ale je to auto střední třídy a rok 2013, věci jako klimatizace jsou prostě naprostou samozřejmostí - i když se šetří...
Prostě záleží, na jakou výbavu máte chuť (a přecejen ten kufr se moc srovnávat nedá, jsou to jiná auta).
Já jsem si díky cenové politice Škodovky před dvěma lety pořídil Golf Variant, protože jsem chtěl taky nějakou výbavu a ve finále byl levnější ... a to jsem původně chtěl Octavii II. A rozhodně nelituju, ten podvozek u VW je prostě vymazlenější... :-)
Ale jinak mi cenová politika O3 nepříjde az zas tak špatná, to by se měli spíše zamyslel nad tím Rapidem...
Podívej se do ceníku a zjistíš,že nemáš pravdu.Golfu nemá jen zadní p.senzory.Ale zato octáva nemá přisvěcování do zatáček,nemá elktr.park brzdu.přední sportovní sedadla,vnitřní LED osvětlení,start stop sys.a taky to radio 5.8" bluetooth handsfree golfu .Takže ti nakonec Octava přijde asi o 70 táců dráž...
Určitě si kupce najde a to hlavně díky kufru.Ale kdo nepotřebuje vozit kočárek asi bude hodně váhat,protože ten rozdíl ceny je fakt velkej
I redaktořii si to pletou s Rapidem, což teprve normální lidé... to mi prijde trochu jako marketingová / designová chyba.
Ikdyž pravda, cena je skoro stejná, takže chyba bude asi i trochu jinde. Snad to spraví jiná než červená barva...
Tak za den člověk vidí tolik octavii, ale protože to nehledám, tak si černého zrcátka u žádné ani nevšimnu. A u takové masovky s rozpětím ceny by se prostě základ měl trochu lišit. Co je ale podstatnější u základu, protože to spíše kupují rodiny, konečně se nešetří na bezpečnosti. Což vidím jako větší přínos nové octavie. Cena a výbava je už potom na každém jestli chce někoho oslňovat po cestě na nákup/chatu/práce… Jinak ve vzhledu problém nevidím, snad jen bez mlhovek to bude vypadat divně.
:yes: Presne tak. Asi nejblizsim konkurentem je astra sedan a ta zacina za 370 tisicich a nema ani hlavove airbagy, natoz kolenni, jak je tomu v pripade octavie.
To snad nemyslí váženě...rok 2013 a auto střední třídy-tam velikostí patří-má mít plecháče 15'???
SMĚŠNÉ..
CENY MUSEJÍ POD GOLF,JINAK SE BUDE SNAD PRODÁVAT JEN V ČR..
A bez víceprvkové nápravy je menší hrozbou pro KIA C'eed i I30..Každý si nepřiplatí na drahý motor!!! >:-[]
V roce 2013 dát na auto střední třídy - velikostí tam Octavia patří - 15' plechová kola??? To je výsměch..
A ceny jako VW Golf?? Možná pro chalupáře OK,já bych volil auto za lepší cenu nebo s výbavou..
Takze ty ji radis do stredni tridy, kde auta stoji pul milionu a vyse, ale zaroven kritizujes cenu, jako vuz nizsi stredni tridy. Kazdopadne do stredni nepatri. Maximalne muze byt na pomezi. Staci si najit rozmery aut jako jetta, astra sedan, cruze, fluence atd.
Také se domnívám, jako kolegové, že to je na základ C segmentu OK. To jak to na OIII vypadá, to je jiná.
Na mém autě - také C segment - jsem měl taky 15ky plecháče. Vyběr disků na letní pneu byla další radost, několik měsíců po koupi auta. Plechy mám na zimu, považoval jsem za zbytečné se jich zbavovat.