Mám Chevrolet Cruze 5 let, 105 000 km a počet závad - 0
=> vždy se najde někdo, kdo sem může napsat počet závad 0, toto o ničem nevypovídá. Navíc jestli po zkušenostech s BMW začínáš Němcům věřit, tak přání je spíš otcem myšlenky než objektivní realitou...
A je to tady opet, jako kazdy rok. Opet se nekdo snazi vysledky technickych kontrol vydavat za statistiku spolehlivosti.
Ja ti nevim - uz jsi nekdy videl, aby na technickou kontrolu prijelo na odtahovce auto s potkanym motorem nebo s rozbitou prevodovkou? Ale pokud te zajima, komu casteji praskaji zarovky, prosim, TUV Report ti da odpoved. :-!
Jistě to není absolutní statistika závad, ale které auto do cca. 5ti let skončí na odtahovce? ...... málokteré. Jistá vypovídající hodnota je i zde. A to s těmi žárovkami je sice pravda, ale můžeme pokračovat - technická ti odhalí závady na brzdovém systému, emisemi závažné problémy el. motoru /ale to je spíš teorie, to už by ti hrála přístrojovka jak vánoční stromeček dávno dopředu/, vyteklé tlumiče, vážnější problémy se zavěšením. To také není málo.
Ktere auto skonci do peti let na odtahovce? Z nedavne minulosti bych o par kandidatech vedel - tykalo se to hlavne rozvodoveho retezu. Jsi chytry kluk, vic ti jiste napovidat nemusim.
Brzdy ani tlumice nejsou dobry priklad - ty tlumice totiz vyrabi pro vsechny znacky jenom nekolik firem (Monroe, Sachs, Kayaba...), to same plati brzdy.
Zavadu na brzdovem systemu odhali pravidelne kontroly, kterych se kazdy zodpovedny majitel vozu jiste ucastni, stejne tak vytekle tlumice. Pokud ne, tak to vic vypovida o laxnosti majitele vozu, nez o spolehlivosti auta samotneho.
Hej mínus jsem ti nedal, .... nedávám mínusy až na jednoho blba./co to umí s googlem/ >:D .
To co všechno říkáš je pravda, to jsou extrémy, které technická neodhalí, to se odehraje vše před technickou, to je jasné. Ale v té oblasti mírně skrytých závad už to trochu funguje. A to že existuje pár dodavatelů zákl. komponentů je taky pravda, ono záleží na tom, jakou kvalitu odebíráš. Jen od toho blbého Valea můžeš mít dráty za padesátník metr, nebo za 3 kačky /teď si vymýšlím/, ty jedny se za 4-5 let lámou, ty druhé za 15-20 let. A tak je to s tlumičema, elektronikou, šroubkama, čepama, různým obložením a podobně.
Jojo, po 8 letech na Jazziku jsem mel praskle hned 3, jedna parkovacka a 2 na SPZ. Sakra to je ale nespolehlivy kram, musel jsem znovu do mesice na technickou kvuli teto vazne zavade >:D
..."Závada na osvětlení"?
Vadná žárovka? To jako někdo v DE jede na technickou a nesvítí mu světlo?
Nemožnost seřízení?
Nebo co se ještě může pokazit na světlech moderního auta?
Typicky? Nesvítí obrysovky (lidi to ignorují, kdo dneska občas obejde auto a kouká, co svítí a nesvítí), nesvítí RZ, světla svítí moc nahoru nebo dolů (uvolněný některý šroub světlometu).
S tim jak sviti svetla nahoru mam spise opacny problem. Osobne mi prijdou ze sviti potkavaci moc nahoru, jsou nastavene mi prijde dost do dalky, tipuju tak 100m. Obcas me nekdo probliknul, ale spise jde o prejizdeni mensich horizontu. Takze mam trvale nastavene snizeni o stupen. Kdyz jsem byl loni na technicky tak hned manik jestli to nemam sundane dolu, tak jsem prizvedl a prek OK. Takze jezdim porad se stupnem dolu, jen na technicky prizvedam >:D
Kolikrát sis všiml auta, že mu svítí jedno světlo "víc", než druhé? Přesně ten problém drobného pohybu reflektoru směrem nahoru, to je to, co myslím. Stačí pár desetin milimetru...
Ja ti rozumim co myslis, prijde mi, ze je to kazdou chvili, ze to nekomu sviti pomalu do nebe. Jen rikam, ze nekdy to jejich sledovani nastaveni je takove nic moc
talošů jsou dlohodobé co se týče kvality a u Dacie je to vzhledem k ceně a zaměření téměř povinnost, takže nic nového. Jinak "potrefené husy" tu budou nejvíce kejhat >:-[]
A6 v minulej generacii bolo najspolahlivejsie auto vyssej strednej - o tom sa s nikym ani hadat nebudem, je to tiez podlozene statistikami...
To, ze aktualna A6 v tomto trende pokracuje ma len tesi :-):yes:
Podla tychto TUV statistik to vypada tak, ze ona je asi najlepsia vzmes medzi vsetkymi premiovymi sedanmi ;-)
OK chlapy - tak to len udrzat ! :yes:
hmm, vidim ze si asi velky optimista, ked vztahujes par tisic kusov RS6 na statisice A6...
btw: to sa tykalo zrovna minulej generacie a bolo to sposobene tym, ze RS6 motor bol proste velka zataz pre pr. napravu, a ti co s tym jazdili a uzivali si toho, tak tu napravu museli castejsie servisovat nez "managiri" na 3.0 TDi so svojim stylom jazdy...chapeme ?
Pointa je poukazat na to, ze ve svete automobilizmu nejsou zadne skutecne statistiky bez vady. A zrovna TUV maji tech vad snad nejvic.Proto do ted cekam onu zaplavu statistik dokladajici:"A6 v minulej generacii bolo najspolahlivejsie auto vyssej strednej - o tom sa s nikym ani hadat nebudem, je to tiez podlozene statistikami.."
Prosim, obohat me dopoledne nejakyma statistikama co toto dolozi a ja rad zabiju nejaky cas vysvetlovanim proc ve skutecnosti nedokazuji (temer)nic. >:-[]
ja niesom googlemajster >:-[]
verim, ze keby si sa do toho riadne "obul", tak si to najdes sam ;-)
Potesenim mi je, ze to vidim okolo seba - A6 je tu totiz dost oblubene auto, poznam kopec jej majitelov a tiez servisakov, vdaka ktorym viem, o com hovorim. ;-)
V tem pripade ma tva osobni skusenost asi tisickrat vetsi vypovidaci hodnotu nez tato "statistika". Ale mas stejny pocet znamych a servisaku i mezi BMW, MB a Lexusem? Ze je audi spolehliva te uci tva osobni skusenost, ale kde beres jistotu ze je na tom konkurence hur? Podle linku co jsem ti hodil dole si treba majitele BMW a Audi nemaji moc co zavidet. ;-)
Vela robia aj osobne skusenosti, to bez debaty.
Preto vacsina tych ludi je verna znacke a nema dovod menit ;-)
Plus chysta sa k nim pridat dalsi, ktory chce presedlat z X5 do novej Q7 - ked vybehne ;-)
Poznam teda aj majitelov MB, BMW, Lexusu - rozoberal som to nedavno.
Neda sa povedat, ze by boli vzmes nespokojny...ale nie vsetci ziaria stastim ;-)
Pochopil bych, že si nechceš čůrat na vrata vlastní garáže, ale tvůj optimismus hraničí se zaslepeností. V klidu...neznám moc majitelů prémiovek, kteří by měli s něčím problémy.
No vzhledem k tomu, že po více než roční zkušenosti se mi na A3 nic ale vůbec nic n.e.s.e.r..e a vzhledem ke zkušenostem s jinými vozy a vzhledem ke zkušenostem známých (2x A6, 1x RS7, 1x A8), tak bych volil příště Audi. Takže já Tvůj optimistický postoj chápu a podporuju ho ;-)
Niekedy si pripadam, ako keby som zil v inom klimatickom pasme, ktore na rozdiel od inych automobiliek Audinam prospieva :-)
Alebo, varianta B: vsetko su to Audiny robene zo zakazkovych dielov, ktore sa proste nie a nie pokazit >:D
Lenze zijem na klasickom SZ Slovenska, klimaticke pomery tu mame podobne, cesty v zime obcas udrziavane mozno aj horsie, a svetu div sa, vsetko funguje ako ma...
Tak potom fakt neviem kde je chyba. V Audi asi nie :-)
Ale abych jen "nemudroval", mrkni treba sem
Audi A6 vs. BMW 5
[odkaz]
Audi A6 vs. MB E class
[odkaz]
Audi A6 vs. Lexus
[odkaz]
(zaregistruj se, pridej tve servisni zaznamy a 1) obohat skutecne skusenosti majitelu + 2) uvidis vsechny vysledky ;-) ).
Tady cerpajic ze skusenosti majitelu treba Audi nevypada v nicem lip nez BMW 5 (znovu ale doufame, ze je vyplnovano poctive, zaruku pravosti tak zase nemame).
-majiteľ MB a pod. má na to, pripraviť auto na technickú
-majiteľ Dacie je rád, že jazdí a miláčikovi velúry nekupuje
-MB a pod. pravdepodobne nemajú taký vek a ťažký život ako napr. Dacia
-majiteľ MB má na to poriešiť tanečky na technickej
-štatistika nemá pre orientáciu ohľadom spoľahlivosti žiadnu hodnotu
-tie kraviny, čo riešia na technickej o spoľahlivosti auta nič nehovoria
-bol som na technickej a vraj mi nesvieti cúvačka - je auto nespoľahlivé? - jednoducho sme na ňu s mechanikom zabudli, bol som na technickej a vraj mám riedku brzdovú - je auto nespoľahlivé? - nie len som dal novú brzdovú.
Toto je štatistika, nič proti nej, ale ak sa interpretuje ako mierka spoľahlivosti, potom je zavádzajúca, resp. o spoľahlivosti nehovorí vôbec nič, hovorí len o tom ako pripravené auto sa dotrepe na technickú.
neobhajujem, nebolo to na jednom aute, ale stalo sa, uviedol som príklad, že tie veci nie sú o spoľahlivosti auta, ale o spoľahlivosti majiteľa, ešte že ma tuv nemá v štatistike, bol by som pekne na chvoste.
Statistika spolehlivosti asi nebude úplné šťastný překlad onoho TÜV Report, to je celé. Obraz si ovšem lze udělat o tom, v jakém technickém stavu které auta po silnicích jezdí. A jako argument neberu, že majitelé těch dobře umístěných akorát týden před kontrolou zajedou do servisu, to totiž nikdo z nás neví.
Zas oprava drahého vozu je dražší, tudíž to stojí každého relativně stejně :-) nebo se ty z horních pater prostě tolik ne*erou, občas se zadře motor, rozsype převodovka a tak, ale nad tím bych mávnul rukou :-)
asi áno, nechcem sa doťahovať, v podstate s tebou súhlasím, ale majiteľ lacnejšieho auta má často po oprave pekelne blízko ku dnu peňaženky, medvedík tam má vatičku.
V něčem máš pravdu, občas se tam řeší kraviny. Ale pokud někdo nemá na to aby měl auto v cajku (tím nemyslím dal ho dokupy před technickou), tak na to auto prostě nemá (finančně nebo mentálně).
Podobne statistiky by se nemeli vydavat za statistiky spolehlivosti, protoze auto kteremu preskocil retez a dostalo proto novy motor, prasknul kardan, utrhl se silentblok na difu, unikal olej z automatu, odeslo nekolik LED v zadnich svetlech a vytekli 3 tlumice ALE majitel nechal toto vsechno pred technickou za treba 20tis Euro, nebo v zaruce, u sve japonske/nemecke premie opravit, tak takove auto si bude v teto "statistice" hrat na bezporuchove auto.
Je skutecne spolehlive? No podle me ma k tomu docela daleko.
Proto nema smysl si tim hladit ego jestli me auto dopadlo zrovna dobre nebo ne. Vypovida to jen o tom jak majitele toho ktereho modelu resi servis pred STK, o nicem jinem. ;-)
No vzhledem k tomu ze vetsina dealeru v Nemecku, zvlast premie, ti udela pred TUV pripravu anebo rovnou projde TUV za tebe se vysledku z TUV nemuzes divit. Samozrejme ze prumerny majitel premie ma na servis vic, ma na lepsi sluzby svych dealeru, a i to se odzrkadluje v teto statistice. Pramalo to ale rika o tom jestli dane auto skutecne je, nebo neni spolehlive. Ten vysledek je prinejmensim hodne zkresleny.
Ve svetle tohoto by jsi si mel vsimnout hlavne predposledni vety. ;-)
Beru na vedomi, osobni skusenost, takze omezena svym rozsahem, ale prezto asi nejlepsi zdroj informaci.
Kazdopadne ale ze se tva osobni skusenost nahodou protne s nejakou z pseudostatistik jim podle me neprida na vaze. GLK muze byt spolehlive, ale jako dukaz toho beru tve hodnoceni, ne TUV report. ;-)
Mimochodem je to neuvěřitelně příjemný pocit nemuset jezdit do servisu s poruchami. Stačí rozbité přední sklo od šutru, zadní boční od zloděje, předem lezce nabořený do stojícího kamionu a poměrně častá výměna gum a servisní prohlídky.
Ještě tak nějaké pitomé poruchy, děkuji nechci. :-)
teď si trochu píchnu, kdyby TUV takhle vyhodnotila nějakého francouze, nebo zoufalého itala, velká část tady se bude moci přetrhnout, .......že "to je vono" :yes::yes::yes: >:D
Skor by sme to teda mohli zovseobecnit:
Ktory supersport pocas testov nehorel, nieje poriadny supersport >:-[]
Ono, pocas testovania tym karam daju fakt riadne za usi, tak ma to ani moc neprekvapuje.
Potesitelne by malo byt, ze zakaznik by to uz mal dostat otestovane, vychytane...
No ale aj tam sa najdu vynimky - trebars aj to 911 GT3, Gallardo, F458... ;-)
Diky za odkaz ;-):yes:
Vidno z toho, ze podla tejto ich statistiky je A6 spolahlivejsia nez BMW 5 a E-klasa vo vsetkych kategoriach, okrem 10-11 rocnych aut. Tam je tesne nad nou E-klasa.
Ok, statistiky statistikami, realita z mojeho okolia ma tesi rovnako ;-)
no to snad nie ;-\
este raz - ja niesom googlista :-!
povedzme ze z 30 ludi s premiovymi autami, vyse polovica sedla Audi.
Plus chalani - servisaci, s ktorymi dobre vychadzam a obcas sa im tam "motam"... >:-[]
no tak ked vidim na vlastne oci, ze co a ako, nemam problem byt objektivny ;-)
Za mna Audi uz radsej nie ... 8 rokov s tou znackou stacilo. Technicke nedorobky a vady, ktore sa prejavovali hlavne po dlhom dialnicnom zapeku (1 tkm).
Docela mě překvapuje, jak majitelé vozejků s "nekonečnou" zárukou, nejsou schopni přistavit svoji plechovku v záruce do servisu, aby jim zdarma odstranili závady, které jim následně vytýká STKáčko. :-!
Vím, že to sem nepatří, ale tady si toho všimne asi nejvíce lidi, když je to nový článek.
Montoval se to M3 e92 motor V10??
Třeba jen v omezeném množství??... Kamarád tvrdí, že mu to přoslo pod rukama, ale já mám za to, že tam byli jen t V8 o které nyní všichni chtějí zpět. Díky za odpověď.
Hartge H50, stejnou V10 montoval v par kusech i do 1er a do Z4 dal pro zmenu motor V8 ze starsi M5, stejny motor sel taky do E46 atd.
Hartge si ale dava zalezet na tom aby si sve vozy polepilo znacky snad vsude kde to jde, takze bych se divil kdyby to nekomu proslo rukama a on si to nevsiml.
Dalsi moznost je pak individualni prestavba.
Nad průměrem 8,4 procenta aut s vážnými závadami se umístily celkem čtyři modely tuzemské Škody. Nejlepší Škoda Yeti na 35. místě vykázala vážné závady v 6,7 procenta případů, další model Roomster (38.) vykázal 6,8 procenta závad, Fabia (49.) 7,1 procenta a Superb (70. místo) s 8,2 procenta. Naopak pod průměrem skončila předchozí generace Octavie s 10,7 procenta závad a celkovým 104. místem. V Kolíně vyráběná Toyota Aygo vykázala 7,5 procenta vad a Hyundai i30 z Nošovic pak 11,2 procenta závad.7.1% obsadilo 70 místo. Nechci domýšlet těch 11.2 :no: