Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Největší automobilové průšvihy podle Auto.cz: Propadáky na kolech

Ne každý automobil má na růžích ustláno. Někdy se nepovede odvážná technika, jindy jej zákazníci nepřijmou kvůli designu...
Zpět na článek
9. 10. 2015 14:09
9. 10. 2015 14:10
9. 10. 2015 15:41
9. 10. 2015 18:57
9. 10. 2015 14:11
9. 10. 2015 14:22
9. 10. 2015 14:38
9. 10. 2015 14:57
9. 10. 2015 15:40
12. 10. 2015 15:43
9. 10. 2015 15:50
10. 10. 2015 02:12
13. 10. 2015 08:46
9. 10. 2015 15:51
9. 10. 2015 16:16
9. 10. 2015 18:38
9. 10. 2015 19:17
9. 10. 2015 16:05
9. 10. 2015 16:08
9. 10. 2015 16:46
9. 10. 2015 16:54
9. 10. 2015 20:41
9. 10. 2015 22:30
10. 10. 2015 06:56
10. 10. 2015 15:38
10. 10. 2015 00:34
9. 10. 2015 16:42
9. 10. 2015 19:49
9. 10. 2015 22:13
10. 10. 2015 04:03
10. 10. 2015 21:21
11. 10. 2015 21:03
11. 10. 2015 17:15
9. 10. 2015 14:09
Chybné foto
U Fordu Scorpio máte chybné foto.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - JGucci
9. 10. 2015 14:10
Scorpio
U Fordu Scorpio i Lancie Thesis se mi vzdy libily "zadky", byly takove jine a extravagantni.....Scorpio jsem pred ca 13 lety kratce vlastnil a bylo to super auto, nikdy me nezklamalo, jen blatníky rezly.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - 3_diamanty
9. 10. 2015 15:41
Re: Scorpio
thesis podla mna doplatila na ten zvlastny monumentalny ( smutny ) face s podivnymi svetlami... inak paradne auto.... a aj zadok mala thesis paradny
9. 10. 2015 18:57
Re: Scorpio
My měli doma Scorpio 1996 sedan a 3,0 V6 24 Cosworth - ten zvuk byl úžasný a do automobilového nebe odešel s 540 tisíc km. Úžasně prostorné a pohodlné auto. :-)
Avatar - Ji/Ri
9. 10. 2015 14:11
kde je phaeton?
:-!
Rozbalit vlákno
3
9. 10. 2015 15:20
Re: kde je phaeton?
V článku od Dragouna? Ty jsi naivka. ;-)
Avatar - twistedTSD
9. 10. 2015 16:38
Re: kde je phaeton?
Otázkou je, zda se u Phaetonu vůbec počítalo s významně vyššími prodeji a nějakým ziskem (navíc nakonec šikovně "zahnízdil" v Číně). Ačkoli minimálně v USA, kde předčasně skončil, skutečně cíle nenaplnil.
9. 10. 2015 22:16
Re: kde je phaeton?
A čo táto tragédia v podaní VW?
[odkaz]
9. 10. 2015 14:22
NSU Ro 80
NSU Ro 80 - bylo roku 1968 Evropský automobil roku. Asi právě proto průšvih ? ! ;-\ ;-\ . Nechápu.
Rozbalit vlákno
2
9. 10. 2015 14:38
Re: NSU Ro 80
Nechápeš, ale je to zmíněno v článku. Protože motory byly imrvére vys... - porouchané. A to tak, že i během krátké záruční doby bylo nutno měnit celé agregáty. Řidiči Ro 80tek se tehdy všichni zdravili. A to počtem zdvižených prstů podle počtu vyměněných motorů.

(Už jsem to tu před časem jednou psal, tak těm, co to už četli, se omlouvám.)

To, že je auto zvoleno jako "auto roku" neznamená, že je dobré. To snad zde už ví všichni. Dovedu si namátkou třeba představit x lepších aut v roce 2011 než vítěze Nissan Leaf.
Avatar - Uživatel_5340709
9. 10. 2015 15:12
Re: NSU Ro 80
RX-8 měla engine of the year.
Avatar - Hanson
9. 10. 2015 14:57
"stodvacítka"
to byl nezmar, šroubovák a kleště a mohl jsem s ní jet kamkoliv. Žádný luxus, ale vždy, podotýkám VŽDY dojela. Nebýt toho že rezavěla jezdí dodnes 8-s :-)
Rozbalit vlákno
2
9. 10. 2015 15:19
Re: "stodvacítka"
Myslim ze nemas uplne pravdu, pravdou mozno je ze ti stacil srobovak a klieste, bohuzial tieto nastroje si musel pouzit uz pri relativne malom najazde - do 100kkm
9. 10. 2015 18:56
Re: "stodvacítka"
To s trakařem můžeš taky.
Avatar - 3_diamanty
9. 10. 2015 15:33
v mojej desiatke
by urcite nechybal peugeot 1007 .. ktory sa vyrabal snad len 3 ci 4 roky a nadobro odisiel do automobiloveho neba ... dnes sa uz po nom zlahla zem... nenajdete ho a aj bazarovych kuskov je malo

ale inak suhlasim s hlasujucimi.... C3 pluriel by som asi aj ja dal na prve miesto v rebricku ... aj ked samo o sebe to nebolo vlastne ani skarede auto ..... a napad to bol vcelku sikovny s tymi odnimatelnymi stlpikmi ....

tazko povedat ktore auto bolo tym najvacsim prepadakom kedze do istej miery je to trosicka aj subjektivna "anketa" ..... ale povedal by som ze francuzi tam maju hodne kuskov ... ani vel satis predajne ziadna slava ...rovnako renault wind.... ten som hadam ani nevidel.... koleos je tiez prepadak desatrocia.... no a z nemcov je to napriklad phaeton od vw .... tiez neskutocne auto... clovek ho proste nestretne aj keby ho hladal
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Warrual
9. 10. 2015 15:47
Re: v mojej desiatke
1007 mi parkuje pár metrů od bytu. Bylo to auto dělaný myslím pro důchodce a tělesně postižené. Proto ta výška a posuvné dveře a i malé prodeje.
Avatar - 3_diamanty
9. 10. 2015 15:49
Re: v mojej desiatke
ja som jednu ciernu videl par mesiacov dozadu ... odvtedy ani tuk.... vyrabalo sa kratko a moc zakaznikov nezaujalo... inak aj cena bola tusim svojho casu neskutocne vysoka na takehoto prcka

PS: pozrel som si teraz nejaky clanok o 1007 ... kde sa pise ze auto bolo robene s ucelom zaujat ludi ktori maju radi nekonvencne riesenia.... o dochodcoch sa tam ale nic nepise.... uprimne... tento krok peugeotu s tymto tazkym a drahym prckom proste nevysiel.. stalo sa .. nevadi.... poucili sa
9. 10. 2015 16:14
Re: v mojej desiatke
Cha, cha, méně pohybliví důchodci nakonec byli jediní, kteří si tuto pojízdnou telefonní budku trochu oblíbili, ale původně ho marketing cílil na "dynamickou mladou generaci žijící ve městech" >:D >:D >:D
Avatar - pumpkin
9. 10. 2015 16:48
Re: v mojej desiatke
Tí si ho asi sotva mohli dovoliť. ;-)
Avatar - pumpkin
9. 10. 2015 16:54
Re: v mojej desiatke
Tak všeobecne platí, že čím väčšie mesto, tým viac nevšedných áut. 1007- občas stretávam, ale väčšinou je to zrejme dovoz zo západu. Pre mňa je exotikou Kangoo Be Bop a zo starších Renaultov samozrejme Avantime.
9. 10. 2015 15:40
Vel Satis...
...podle mého názoru do tohoto výběru nepatří. Ať to byl jakkoliv velký prodejní propadák, auto jako takové bylo a je fantastické.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - 3_diamanty
9. 10. 2015 15:45
Re: Vel Satis...
aj thesis je fantasticke auto... ;-) ... a pozri sa ako sa predavalo.... z hladiska predajov boli prepadaky neraz inak dost paradne vozy ... ktore trosku vycnievali niecim a preto mozno neboli trhakom..... ani C6 od citroena nebolo zle auto napriek tomu v tabulke predajnych prepadakov by si iste svoje pevne miesto naslo

ale ano......ono je to do istej miery subjektivne... kazdy z nas ma vlastny rebricek ;-)
Avatar - Ada je zase tady
9. 10. 2015 16:59
Re: Vel Satis...
Všechny rendlíky po roce 1980 jsou propadáky. Velký Satis druhý největší (hned po Avantinu) :no:
Avatar - hedvin
9. 10. 2015 19:53
Re: Vel Satis...
Do stejné kategorie může patřit i opel signum
12. 10. 2015 15:43
Re: Vel Satis...
Ale Signum aspoň vyzeral. Zabila ho cena.
Francúzi sa nepoučia. Stále chcu nóbl modely. Prepadák v predaji bol aj Safrane. A Latitude len na obrázkoch.
Avatar - Kobler
9. 10. 2015 15:50
kapitoly??
A já se ptám proč do "prkýnka dubovýho" je to děleno na ty pos---é kapitoly??
Né žeby mně obtěžovala reklama, to ne, ( mám samozřejmě Adblock)
ale to věčné klikání... (k tomu ted na dovolené mám rychlost internetu jak z roku 2000 takže každé načítání stránky mě šíleně zdržuje takže jsem si přečet akorát jednu stranu.... ostatně jako vždz při " superkapitolách")

Prosím redakci o rozumnou racionální odpověd, proč tyto články nemůžou být normální?

P.S. Všem se omlouvám za menší použití vulgarismu. Dnes jen výjimečně.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Dylan McKay
9. 10. 2015 23:14
Re: kapitoly??
Adblock je pěkná sviňárna. Narazil jsem na stránky, kde je věta něco jako "máme nějaké náklady, ty tady bereš informace, tak si, prosím, vypni Adblock..." Naprosto pochopitelné.
Avatar - Kobler
10. 10. 2015 02:12
Re: kapitoly??
Samozřejmě je rozdíl mezi normalním reklamním banerem a reklamou "všudemožněvyskakujícíjezdícítrubicí" V takovém případě si pak Adblock můžeme nastavit jak chceme pro danou webovku. Takže to nemusí být vždy o vypnutí všech reklam. Jen jde o jakésí normalizování toho co si některé webovky dovolují.
Ale tohle všechno přece moc dobře víte i beze mně.

P.S. Na Vámi zminované webovky jsem narazil také. Bohužel si nepamatuji jaké konkrétně to byly, protože jsem to hned zavřel( ty webovky, NE Adblock). Protože tohle zase příjde jako sviňárna mně.
13. 10. 2015 08:46
Re: kapitoly??
Není problém aby si auto.cz zavedla funkci, která nezobrazí uživatelům Adblocku obsah stránek. Ale to by chtělo trochu odvahy a málo zdravého rozumu, protože by to odradilo spoustu čtenářů...
Avatar - Ronault.
9. 10. 2015 15:51
Už zase...
Prázdné články bez obsahu a hodboty na nahaneni čteností...to nám ten nový šéfredaktor začíná kvalitně
Rozbalit vlákno
7
9. 10. 2015 16:16
Re: Už zase...
No prostě, účel světí prostředky, rozkaz zněl jasně! >:D
9. 10. 2015 18:38
Re: Už zase...
Se nedivte, článek s Fabií Scoutline netáhne, tak se to musí dohnat jinde.
Avatar - Ji/Ri
9. 10. 2015 19:17
Re: Už zase...
... v latríně taky vůni rozmarýnu nenajdeš.... :-)
Avatar - Ronault.
9. 10. 2015 21:48
Re: Už zase...
Koukám, že při psaní z mobilu z toho lezou pěkné překlepy.
Avatar - Barrichello
9. 10. 2015 19:57
Re: Už zase...
Kopírují odjindu, na autowebu a autoforum tohle jedou už dávno >:D
Avatar - Ja Prvni 123
11. 10. 2015 20:51
Re: Už zase...
To teď přece bude často... je třeba vytvořit kouřovou clonu - nějak rozmělnit ten megaprůser VW...
Takže se bude tahat kde co... jen aby bylo vidět, že i jiné automobilky měly své problémy.

A zcela se nechá nepovšimnuto, že ano, každá automobilka měla někdy své problémy... ale až VW teď udělal z podvodu podnikatelský záměr.

Kdyby chtěli vážně psát o potížích při vývoji, tak nemohli vynechat omyl Rovera... kterj ho nakonec stál existenci.
Ale to oni nejspíš ani neví.
9. 10. 2015 16:05
9-2
Ani jsem nevedel, ze neco takoveho existovalo a musim rict, ze to vypada vic, jako SAAB, nez Subaru. Hlavne ten tvar zadniho okna.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - 3_diamanty
9. 10. 2015 16:08
Re: 9-2
saab 9-2X neviem ci nebol len v severnej amerike... u nas sme ho v predaji tusim ani nemali ... rovnako aj SUV 9-4X
9. 10. 2015 16:46
Re: 9-2
Zajimave, ze kombik uvedou vyhradne v Americe... Jinak 9-4ku jsem taky neznal a nevypada spatne.
Avatar - twistedTSD
9. 10. 2015 16:54
Re: 9-2
Ano, je to i v článku - 9-2X byl výhradně pro USA. 9-4X se sériově snad ani nikdy nevyráběl. Představil se těsně před krachem, GM navíc po prodeji odmítal dát k dispozici své výrobní linky, jak bylo v plánu.
Avatar - euro89
9. 10. 2015 20:41
Re: 9-2
Několik kusů 9-4X vyrobit stihli (údajně 457ks), každopádně pár kousků se dostalo i do ČR a jeden je dokonce momentálně na internetu na prodej: [odkaz]
Avatar - twistedTSD
9. 10. 2015 22:30
Re: 9-2
Vážně?! To mě potěšilo, od počátku mě mrzelo, že se tak pěkné a zajímavé SUV představilo v tak tragický okamžik. Tak aspoň něco...

Já akorát slyšel, že se stihlo vyrobit snad několik desítek (?) 9-5 kombi a po krachu se jich spousta dostala na trh. Jen si nejsem jistý, zda jde o normální produkční kusy s homologizací.
Avatar - euro89
10. 10. 2015 06:56
Re: 9-2
S 9-5 SportCombi je to ještě horší. Vyrobilo se jich skutečně jen několik kusů (maximálně řádově desítky), ale hlavně šlo všechno o předsériové vozy, které měly ještě nějaké mouchy. Takže jde v podstatě jen o prototypy do sbírek sběratelů. S 9-4X by jsi mohl teoreticky normálně jezdit, ale dostupnost náhr. dílů je prakticky nulová a vzhledem k vzácnosti si tohle auto asi taky většina majitelů nechá spíše jako sběratelskou raritu. Zajímavé je, že v ČR se prý prodalo více kusů 9-4X než v Německu. Říkal mi to největší specialista na SAAB v D, pan Heuschmid, protože si jednu 9-4X koupil v ČR jeden jeho zákazník: [odkaz] Nedávno jsem rozšířil svůj vozový park o 9000, který si nechávám u nich servisovat.
10. 10. 2015 15:38
Re: 9-2
9-5 Combi poslední generaci jezdí po Praze - na normálních značkách. Bydlí kousek ode mě, vyfotím a pošlu. :-)
Avatar - beibej
10. 10. 2015 00:34
Re: Saab 9-7X
v podobném duchu.
Avatar - twistedTSD
9. 10. 2015 16:42
Stilo
Napadá mě Fiat Stilo. Určitě nešlo o špatný vůz, do jeho vývoje se nainvestovaly ohromné peníze a měl zaútočit na Golf, jenže investice se jaksi nikdy nevrátily. Naopak, byl to takový počátek konce dobrých časů Fiatu.

Přitom 3-dveřák, v pěkné barvě a na slušných kolech, je dodnes zajímavý.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - pumpkin
9. 10. 2015 17:14
Ďakujem za všetky zaujímavé prepadáky
Z mojej vďaky sa síce automobilky nenažerú, ale aj tak som rád za každé nekonvenčné auto, ktoré sa na trhu objavilo a obohatilo automobilové dejiny. Dodnes sú pekným spestrením ciest. :yes: do rebríčka by sa hodil aj Smart Roadster/ Roadster Coupé.
Rozbalit vlákno
1
Re: Ďakujem za všetky zaujímavé prepadáky
:yes: :yes: :yes:
Avatar - leone
9. 10. 2015 17:27
SEAT Toledo III.generace !!!
Mě tam jednoznačně chybí SEAT Toledo III.generace,....takový "Vel Satis pro chudé",...naprostá "dizajnová" zhovadilost, kterou naštěstí potichoučku přestali vyrábět !!!!
...to současné je už zase to dobré staré Toledo,...byť bohužel rozměrově o třídu níže :-)
Rozbalit vlákno
1
9. 10. 2015 18:48
Re: SEAT Toledo III.generace !!!
Soulas SEAT Toledo III by to u mě vyhrál na celé čáře!
Thesis, jsem asi před 14ti dny potkal....nádhera
Vel Satis vidím častěji než Lancii a pořád vypadá nádherně.
Scorpio se mi vždy líbilo, protože bylo jiné....
9. 10. 2015 17:31
Vyrábět jen to co mělo úspěch u konkurence,
to umí každý. Praktikuje to třeba VW - díky tomu přichází se vším vždy později než konkurence. Ale přinést na trh něco nového, odlišný přístup, to se musí vždy ocenit i když to průkopníci často nemají lehké.
Třeba takový Avantime občas vidívám, to auto bude vypadat futuristicky snad ještě za 50 let pokud bude jezdit - ceny ND jsou otřesné. Pluriely jsou celkem dobré, ale všechny s rozumnou motorizací bez automatu jsou neuvěřitelně ojeté. C6 možná taky patří do této skupiny, i když je to auto s nejlepším podvozkem na světě (chce to vyzkoušet, fakt neuvěřitelné jak filtruje nerovnosti i příčné prahy). Škodovky řady 105 byly opravdu strašné, narozdíl od 100 měly ještě nižší točivý moment v nízkých otáčkách a rozjet se, to bylo fakt jen pro experty. K tomu se kroutily tak, že na nerovném povrchu nešly otvírat dveře. Favorit byl potom jako z jiného světa.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Mrakoplas
9. 10. 2015 19:49
ÁÁÁÁ ...
... zase honíme kliknutí.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - euro89
9. 10. 2015 19:57
Další zbytečný článek
Článek jsem nečetl, protože odmítám hrát s redakcí hru na klikanou s kapitolami, ale pokud kouknu na auta v anketě, tak je jasné, že jde jen o další článek s cílem rozdmýchat diskuzi a samozřejmě počet kliknutí. :-! O tom, že by asi každý z nás z fleku vysypal dalších tucet aut, které by tam mohly být a nejsou, netřeba mluvit... Nicméně z tohoto výběru jsem hlasoval jednoznačně pro Š105/120. Ačkoliv z ekonomického hlediska nebyl tenhle pojízdný šrot pro svého výrobce propadákem jako jiné auta z nabídky (ale jen díky době, v jaké se vyráběl), pro mě je jednoznačně tím nejhorším z následujících důvodů. Ostatní auta možná nebyla komerčně úspěšná, ale rozhodně byla alespoň zajímavá. Lancia Thesis je mistrovské dílo designu, které asi jen tak někdo nepřekoná. Nebyla dokonalá a prodeje byly bohužel tristní, ale minimálně v designu jde o nejpovedenější auto 21. století. NSU Ro80 pro změnu v podstatě zlikvidovalo svého výrobce, ale ve své době to bylo neskutečně pokrokové auto s unikátní technikou. Bohužel jen ta spolehlivost chyběla... Citroën C3 Pluriel zase zaslouží obdiv za pokus skloubit do jednoho auta hatchback, cabrio i pick-up a po pravdě, kdybych bydlel v teplejší krajině ideálně někde u moře, uměl bych si ho jako další auto do baráku na letní projížďky představit. SAAB 9-2X byl jen přeznačkovanou Imprezou. Pro fanoušky SAAB to nebyl samozřejmě pravý SAAB a kdo chtěl Imprezu, koupil si originál. Nicméně kromě té masky se špatným logem to asi o nic horší než Impreza nebylo a ta je sama o sobě kvalitní a dobře fungující auto. Takhle bychom mohli pokračovat dál i u ostatních aut, ale co měla Škoda Š105/120 ("š" jako šrot? >:-[] ) Auto, které vypadalo jak z muzea už v době uvedení na trh. Škaredé, s mizerným komfortem, bezpečností (i na tu dobu), výbavou, jízdními vlastnostmi a po technické stránce šlo v podstatě o velký facelift Š100/110, resp. 1000MB. Auto, kterého se vyrobilo tolik ks jen díky režimu, který zde byl, jinak ve svobodném světě bylo terčem všemožných anekdot podobně jako Trabant nebo Hindustan. Takže jak jsem řekl, za mě je největším automobilovým propadákem tahle mladoboleslavská hitparáda. >:-[]
Rozbalit vlákno
3
10. 10. 2015 09:41
Re: Další zbytečný článek
Nejpovedenější auta 21. století mohou hodnotit až ve století následujícím. Nikoli po necelých patnácti letech. Váš názor na Thesis je z pozice fanouška značky naprosto subjektivní. Jediné, s čím mohu souhlasit, je to, že to auto bylo zajímavé.
Avatar - euro89
10. 10. 2015 17:58
Re: Další zbytečný článek
Samozřejmě jsem to myslel jako od začátku století do dneška. I když pochybuji, že někdy budou vznikat hezčí auta, než v minulosti, když dnes design nejvíce ovlivňují testy nárazu s chodcem nebo emisní limity a s nimi spojená snaha o co nejnižší spotřebu... Už v době Thesise byla většina automobilové produkce pro mě nezajímavá. Jinak názor na design je subjektivní vždycky, bez ohledu na to, jaké značce člověk fandí. Já třeba nesnáším Renault nebo VW, ale dokážu říct, že se mi R30, R25, VW K70 nebo VW T3 opravdu líbí. I u Thesise objektivně říkám, že to auto mělo několik velkých mínusů. Tím hlavním byla z mého pohledu základní koncepce. Pokud chtěli opravdu konkurovat nejprodávanějším modelům, měl být Thesis zadokolkou. Taky motorová paleta nebyla nic moc a poměr výkon/váha byl ještě horší. Prakticky tam, kde Thesis dynamikou končil, tam 5er začínalo. A v neposlední řadě pak kvalita elektroniky, která byla všeobecně u celého koncernu Fiat v první dekádě nového století mizerná (čím více výbavy, tím větší "vánoční stromeček"). Ale pokud jde o design, ten prostě patří do učebnic jako vzor toho, jak by mělo luxusní auto vypadat. :yes:
Avatar - Ja Prvni 123
11. 10. 2015 20:57
Re: Další zbytečný článek
Thesis ale neměl být konkurencí pětkové řady od BMW... bylo to auto pro lkárníky a advokáty... pohodová jízda, v tichu a bez natřásání... a to přesně byla.
Možná proto se jich prodalo hodně s 2.4 pětiválcem... přestože šestiválec 3.0 logicky jel lépe.
Ano, vypadalo po svém... a nenašlo podporu trhu.

To se může stát.
Pořád je to ale lepší, než to nezkusit... a vyrábět pořád všichni stejná auta.
9. 10. 2015 22:13
Průšvihy
No myslím, že jeden z největších průšvihů právě prožíváme :-)

[odkaz]
Rozbalit vlákno
0
10. 10. 2015 04:03
Edsel
Vyjádřeno v penězích a převedeno na dnešní ceny je nej průserem jednoznačně Edsel.
Rozbalit vlákno
0
10. 10. 2015 15:23
Tak mi tam chybí cokoliv o VW :(
VW hoří bomba u zadku, spekuluje se o rozpadu automobilky a tak se tu množí články jak emise nesplňují ani ostatní automobilky a největší průšvihy všech ostatních.. polovina cabria, kde se obecně s prodeji předem nepočítá... Š120 byla na podmínky, které měli výborným autem...
Co takhle Bugatti Veyron, VW Phaeton a vše s tDi od VW? :-!
Rozbalit vlákno
1
Avatar - twistedTSD
10. 10. 2015 17:29
Re: Tak mi tam chybí cokoliv o VW :(
Bugatti Veyron opravdu není průšvih ani propadák. Naopak, účel splnilo perfektně.
10. 10. 2015 16:33
Akosi to pohnojili ...
[odkaz]
Rozbalit vlákno
0
10. 10. 2015 17:55
Článok je nepresný
Vážený autor, venujem sa dlho histórii automobilov, a tak dovoľte poopraviť dosť nepresností vo Vašom článku, ktorý sa hodí skôr do víkendovej prílohy ženského časopisu, ako do odborného serveru. Autor totiž nerozlišuje marketingové a konštrukčné chyby, ako aj totalitný útlak. Aj výber automobilov je dosť zvláštny. Podľa akého kritéria sa uskutočnil?
Tak napríklad, Edsel vôbec nebol zastaralý, ani zlý. Naopak. Bol pokrokový, aj keď mal zvláštne tvary. Prečítajte si o ňom v učebniciach, aj v mojej. Chybu tu urobili marketingovi odborníci, ktorí chceli vyplniť medzeru na trhu medzi lacnými Fordkami a drahým Lincolnom. Lenže , časy sa zmenili a záujem zákazníkov sa presunul do triedy lacnejších automobilov.
NSU Ro 80 bol fantaastický automobil. Tá nespoľahlivosť nebola v tom, že sa kazil pri každej ceste. NSU priveľmi urýchllil vývoj Wankelovho motora, pričom kameň úrazu sa stali tesniace lišty motora, ktoré sa menili asi po 30 tisíc km - čiže generálka. Inak bol motor spoľahlivý. Jedna poznámka. Asi o tom neviete, ale wankel sa mazal zmesou benzínu a oleja ako dvojtaktový motor. Pri úrovni mazadiel v tých rokoch.... SKúste dať do motorovj píly starý dobrý M2T olej a uvidíte, koľko vydrží.... Možno pri dnešných mazadlách by vydržal 3X toľko. Inak Týmto automobilom sa inšpirovali BMW a Mercedesy veľa rokov...
Dať za prepadák škodu 105/120 je diskutovateľné. Neverte, nebola to chyba technikov, ale komunistov, ktorí ich donútili variť z ničoho. Inak, mal so 3 ŠKody radu 742, a bol som spokojný. Mnohým dobre slúžili aj dvadsať rokov! Inak tie katastrofálne jazdné vlastnosti - všetci poznáme vlastnosti kyvadlovej zadnej nápravy. Bojom proti nej (nie u škodovky) sa preslávil jeden právnik v Amerike... Takže objavil Ste už dávno objavené...
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Enthusiastic.driver
10. 10. 2015 23:08
Re: Článok je nepresný
Říkat o wankelu z NSU, že byl spolehlivý, to už snad není ani odvážné... Byly tak spolehlivé, že to zabilo celou značku.

Problém s apex seals není z hlediska běžného uživatele vyřešen u wankelů dodnes. Při krátkých pojížďkách či častých studených startech se mnoho Ro80 nedožilo ani poloviny z těch 30-ti tisíc.

I kdybychom připustili, že při tehdejších technologiích se delšího života dožít nemohly, tak pouhý fakt, že NSU si myslelo při uvádění Ro80 na trh něco jiného a následně muselo v záruce měnit motory jak na běžícím pásu (klidně 2x v jednom autě), je průšvih jako kráva. Takže vůbec nechápu poznámku k Ro80, protože jestli tohle auto není synonymum automobilového průšvihu a nezvládnuté technologie, tak už nevím co jiného jím je...
11. 10. 2015 13:24
Re: Článok je nepresný
Máte pravdu. Lenže vždy sa jednalo o to isté. Tesniace lišty motora. Inak tento motor má podobne ako dvojtaktový - veľmi málo pohyblivých súčastí, takže menšie poruchy nemal, iba túto kardinálnu. . Hovoríme to isté, ale je predsa rozdiel, keď človek ostane stáť pri krajnici za nejakú blbosť (prívod paliva do motora, závady elektroniky apod.) alebo po prejavoch poškodenia lišty ísť do servisu na výmenu - generálku motora. Naozaj, niekomu vydržal motor 15 tisíc, niekomu 45 tisíc, bolo to však zlé. Nechoďme ďaleko, "šťastní" majitelia koncernových motorov 1.2 TSI z prvých rokov výroby chodia a budú chodiť do omrzenia na výmeny rozvodov každých 30 -40 tisíc kilometrov!! A to hovoríme o súčasných modeloch!!!!! Chyba konštruktérov NSU bolo uviesť do výroby nedostatočne skúšaný motor, a tak ohromiť konkurenciu. Na tom sa poučil aj koncern VW!!! Tvrdím, že keby do NSU Ro 80 strčili hocijaký vtedajší motor, vyrábal by sa v ohromných sériach dve desaťročia.
Avatar - Hittman
10. 10. 2015 21:21
Lancia
je dle mého naopak velmi pěkné auto, až umělecké dílo, vyvážené, originální, krásné. Škoda neúspěchu
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Ja Prvni 123
11. 10. 2015 21:03
Re: Lancia
Přesně tak.
Kdybych ho měl kam postavit, tak ž je doma... a čeká na "veteránství"... prostě jen tak, na památku.
;-)
Avatar - MGRR
11. 10. 2015 17:15
Subaru SVX
Většinou stáli stále v servisu. Jinak ale velmi zajímavé auto
[odkaz]
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Stejsn
12. 10. 2015 08:49
Úspěšnost nebo neúspěšnost
se dá objektivně změřit jedině prodejními výsledky. A těžko auto, které bylo vypordané na roky dopředu a čekalo se na něj v pořadníku, prohlásit za neúspěšné. Takže přestože stopětka a příbuzné byly strašné krámy, propadák to nebyl ani náhodou. A notabene v porovnání s investovanými prostředky, když to byla jen třetí variace na embéčko bez výraznějších modernizací.

Chybí mi tu třeba Brera, která se ani nevyprodala a posledních 180 vyrobených kusů šlo rovnou do šmelcu.

[odkaz]
Rozbalit vlákno
0
12. 10. 2015 21:07
Autor článku by se měl zamyslet...
řekl bych, že autor článku je ten stejný, co před týdnem napsal podobnou snůšku nesmyslů o zbytečných FL a teď opět plácá amatérské výplody fantazie. Zde je pro zajímavost článek od konkurence týkající se FL, kterému jsem já osobně nemohl nic výčíst - [odkaz]
Rozbalit vlákno
0