Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nejvyšší soud potvrdil šestiletý trest za riskantní jízdu na D1

Nejvyšší soud (NS) odmítl dovolání Christa Dimitrova Klisurova, jenž si má za ohrožení posádky osobního auta na dálnici D1 odpykat šest let ve vězení.
Zpět na článek
4. 1. 2016 15:26
4. 1. 2016 15:26
4. 1. 2016 19:58
5. 1. 2016 08:36
4. 1. 2016 19:01
4. 1. 2016 22:50
4. 1. 2016 23:07
5. 1. 2016 07:48
5. 1. 2016 09:04
5. 1. 2016 17:01
Avatar - Ozzman
4. 1. 2016 15:26
Konečně
Alespoň trochu spravedlnosti... i když si před soudem nejsme všichni rovni (nebudu radši jmenovat, ale jistě si vzpomeneme na vlivné osoby co ohrožovaly a nakonec to nějak "ukecali").

Osobně bych zákaz řízení rozdával na o dost delší dobu ne-li do konce života. Takový střelec by to měl mít zakázano minimálně na 10 či 20 let.
Rozbalit vlákno
0
4. 1. 2016 15:26
4 roky
Jak 4 roky zákaz? Je to evidente psychopat, doživotní zákaz a hotovo, nech chodí autobusom!
Rozbalit vlákno
2
Avatar - classic
4. 1. 2016 19:58
Re: 4 roky
V České republice je možné dát zákaz řízení MAXIMÁLNĚ na 10 let v případě jednoho odsouzení/trestu. Je samozřejmě možné nasbírat více zákazů a tresty se pak sčítají. Doba výkonu trestu odnětí svobody se nezapočítává do trestu zákazu řízení, tedy tomuto člověku se jeho 4 letý trest zákazu řízení začně odpočítávat až po návratu z vězení...
5. 1. 2016 08:36
Re: 4 roky
Tak v každom prípade tých 10 by neuškodilo :-) A dúfam že ten Superb čo mu prepadol mal ešte veľkú zostatkovú hodnotu >:-[]
4. 1. 2016 16:02
ja chapu ze nekdo pospicha
a udela nejaky ten prestupek
ale nechapu, ze když tak pospicha, tak ještě stihne nekoho vybrzdit.

podobný prestupky, kdy někdo primo ohrozi život nekoho jiného zazivam docela často. bezne je predjizdeni, kdy to ten co předjíždí evidentne nemůže stihnou a brzdit musí jak auto predjizdeny, tak to co jede proti, nebo predjizdeni, kdy proti jede cyklista a ten musí do prikopa. to jsou situace, kdy jde vylozene o život.

dnes nas (asi 4 auta) vysokou rychlosti predjel nejakej psychopat v mercedesu se stredoceskou RZ v miste, které je sice prehledne, ale je tam plna cara a navíc zakaz predjizdeni. to kvůli tomu, ze tam je křižovatka. a zrovna z ty křižovatky vyjizdelo do protismeru auto, který by to normalne s velkou rezervou stihlo, ale diky tomuhle strelci to bylo o chlup. kdyby se srazili, tak by to byla vina toho co na hlavni vyjizdel, protože nedal prednost, a to bez ohledu na to, ze ten psychopat predjizdel na zakazu predjizdeni...
vse probihalo samozrejme bez blinkru a to vcetne vyjizdeni z následného kruhace (nechapu, proc většina aut vyssi stredni vůbec blinkry ma).
nakonec blokoval ctyrprodou silnici jizdou prostředkem a uhnul az pote, co sem ho vytroubil. na hlave mel xiltofku a mozna mel něco v zile ...
Rozbalit vlákno
14
4. 1. 2016 16:22
Re: ja chapu ze nekdo pospicha
Jo, jo, používat blinkry je u mnohých "nad síly". A tu člověka napadá tato nelogičnost: když se zavádělo denní svícení, byl nejhlavnější důvod ten, že ne každý rozsvítí, když rozsvítit má, a proto se nařídilo svítit pořád (i když to významně přineslo mrtvé na silnici - statisticky dokázáno!!!). A tak by se podobně mělo nakázat blikat trvale všemi čtyřmi blinkry, ne?!!!
4. 1. 2016 17:10
Re: ja chapu ze nekdo pospicha
tak to by me zajímalo z ceho vychazis
to, ze v 2007 doslo k narustu usmrcenych na silnici oproti 2006 na uroven 2005 spis znamena, ze vyrazny pokles v 2006 byl zpusoben zavedenim bodového systemu (soucasne zavedeno povinne sviceni), kdy vetsina jezdili vystresovani a az striktne dodrzovali předpisy, a v roce 2007 uz jim otrnulo. anebo se jednalo o vykyv zpusobeny třeba dobrym nebo naopak spatnym pocasim (pokles / rust nehod muzes svest jak na dobre tak i spatne počasí)
a navíc - jak pises - je lepsi, když sviti všichni, nez když sviti jen někdo.

tobe fakt nevadi, když prijizdis ke kruhaci a musíš zbytecne zastavit, protože ti co z kruhace vyjizdeni nedaji blinkr? pro me jsou takovi daleko vetsi bezohledni dobytkove nez ti, co třeba i vyrazneji prekroci mimo obec rychlost
Avatar - hedvin
4. 1. 2016 17:26
Re: ja chapu ze nekdo pospicha
Denní svícení je kapitola sama o sobě. Ale jen krátce. Nechápu ty lidi co jezdí za deště nebo mlhy a sněžení jen se zaplým denním svícením. Jestli neví že jim to vzadu nesvítí nebo je jim to jedno to je otázkou. Jenom mi pořád nedochází že jsou líní otočit ten ovladač aby byli vidět. O tunerech co vykoupili v ikea LED zářivky a namontovali si je do předních nárazníků radši ani mluvit nebudu. Ale když to denní svícení v těch autech lidé mají, tak by to mohli aspoň umět používat.
4. 1. 2016 18:54
Re: ja chapu ze nekdo pospicha
to víte reklama funguje sama...když určité skupině obyvatel nakukáte,že ušetří tím,že si koupí za 2000kč LED světla,a že budou jezdit o 0,5l mín....tak je už nedonutí zapínat standart světla...ještě by mohla prdnout žárovka.
Avatar - hedvin
4. 1. 2016 19:21
Re: ja chapu ze nekdo pospicha
mě celkem dostávalo to, jak všichni svítili předníma mlhovkama aby jejich kraksna vypadala jak nová oktávka. naštěstí už je to asi přestalo bavit protože nová okta nesvítí dole. A tomu že denní svícení něco ušetří moc nevěřím, u auta, které ho má z výroby asi ano, ale u staršího se za 1500 co stojí to denní svícení koupím všechny žárovky i 3x
4. 1. 2016 20:27
Re: ja chapu ze nekdo pospicha
o tom to je,že nikdy se nemůže vrátit investice do přídavných LED šetřících světel.Možná tak u aut,kde jsou místo xenonů,které se tak nemusí (ideálně ve městském provozu),stále při každém startu žhavit a vypínat).
Avatar - twistedTSD
5. 1. 2016 01:55
Re: ja chapu ze nekdo pospicha
Nejen u xenonů, zkrátka se tím šetří světlomety, které byly určeny ke svícení za tmy a ne ke každodennímu provozu. V některých případech může denní svícení významně přispět k jejich znehodnocení.
5. 1. 2016 09:10
Re: ja chapu ze nekdo pospicha
jojo.
mam denní sviceni klasickejma zarovka a protože moc nesvitej, maj za sebou uz cca 150tis bez vymeny a xenony maj stále puvodni barvu. jedina zarovka co sem menil byla predni parkovacka.
na jinym aute, kde svitim potkavackama, menim zarovku každých cca 7tis a je to docela opruz, i když s tim autem zas tak moc nejezdim
Avatar - JohnyRnR
4. 1. 2016 16:37
Re: ja chapu ze nekdo pospicha
Většina aut vyšší střední? Poslední dobou možná rovnou většina všech >:D S tou předností je to pravda, přednost se musí dávat všem na hlavní, bez ohledu na to, co tam zrovna dělají a jestli to dělají nebo nedělají v rámci pravidel, od toho je ta komunikace hlavní (extrémní překročení povolené rychlosti versus nedostatečný rozhled je možná nějaká výjimka, ale jen hádám). V tomhle případě by to ale mohlo dopadnout i 50/50, zvlášť kdyby tam byli svědci, což by celkem odpovídalo - jeden nemá předjíždět v zákazu, druhý má bedlivě sledovat provoz na hlavní a dokud není vyjíždění stoprocentně bezpečné, má zůstat tam, kde je. Nicméně předjíždět v křižovatce, když je na vedlejší auto, je o průser, i kdyby to zrovna v daném místě zakázané nebylo...
4. 1. 2016 16:45
Re: ja chapu ze nekdo pospicha
Fakt je, že havárií z titulu arogantní jízdy je hodně. Vidíme, že 99% lidí se chová mravně a stačí jeden blbec, aby to končilo pro mnohé slušné špatně. Zaplať pánbů, že se "nadřazení" arogantní ignoranti žačali trestat.
4. 1. 2016 17:14
Re: ja chapu ze nekdo pospicha
hodne lidi ani resi, když doprava vyjizdeji na hlavni tak se divaji jen doleva, tedy do svého pruhu a nepodivaji se, jestli v jejich pruhu nejede nikdo proti a přitom na hodne takových krizovatkach je predjizdeni povoleno.
sou věci, který by se mely tesat do kamene snad uz od zakladni skoly.
a místo reklam na hygienicke potřeby by na bilbordech u silnic mely byt takovyhle situace
4. 1. 2016 18:56
Re: ja chapu ze nekdo pospicha
u supermarketů tak možná 1 z 10 použíje pravidlo pravé ruky,zbytek jsou opravdu nepřemýšlející vemena....
Avatar - twistedTSD
5. 1. 2016 02:00
Re: ja chapu ze nekdo pospicha
:yes: Na YT lze dokonce najít videa od besipu, která na tohle (problematiku předjíždění v křižovatkách) upozorňují.
Avatar - Aoyagi
5. 1. 2016 10:22
Re: ja chapu ze nekdo pospicha
"psychopat v mercedesu se stredoceskou RZ v miste, které je sice prehledne, ale je tam plna cara a navíc zakaz predjizdeni. to kvůli tomu, ze tam je křižovatka. a zrovna z ty křižovatky vyjizdelo do protismeru auto, který by to normalne s velkou rezervou stihlo, ale diky tomuhle strelci to bylo o chlup."

Takové prasárny potkáte hned několikrát, když jedete z Prahy do Kolína Starokolínskou a zpět.
4. 1. 2016 19:01
vw
vw se z těch sracek nikdy nevyhrabe...
Rozbalit vlákno
0
4. 1. 2016 22:50
Kruháče
Všimnul si ještě někdo, že polovina populace stále nechápe kruháče? Viz třeba Hradec Králové. Kolem města je udělaný poloobchvat z cesty, která má na sobě asi 3 kruháče (ano je to otrava brzdit ze 120 na 30), protože se tam napojují vedlejší. A všichni ti idioti mají tolik drzosti, že když na kruháč z menší cesty vjedu ve chvíli, kdy oni jsou ještě 30 metrů před ním, tak na mě troubí jak na lesy. Možná by si měli ujasnit, kdo má vlastně přednost....
Rozbalit vlákno
4
4. 1. 2016 23:07
Re: Kruháče
jestli myslis ten kruhac na výpadofce na brno, tak ten je dost nestandardni.
vpodstate bys na nem nemel blikat když tocis po kruhaci doleva, co většina lidi dela (i ja), a naopak bys blikat mel když z nej vyjizdis - coz většina lidi nedela (i ja).
a když nejdou semafory, tak se to neznalym muze jevit tak, ze prednost ma ten, co na kruhac vjizdi, protože ho vpodstate jen tak lizne po tecne.
na podobnej kruhac jako je tam jsem zatím snad nenarazil ..

edit
ty asi myslis tu vnejsi zapadni část kolem hradce, tak tam je to opravdu opruz brzdit porad na 30, ale tam mi to prijde naprosto jasny. jestli na te někdo troubi, tak to je mimon
5. 1. 2016 07:48
Re: Kruháče
S předností na kruháči je to ošemetné. Pokud je před kruháčem modrá cedule kruháč, platí přednost zprava, tedy ten na kruháči dává přednost tomu, kdo na něj najíždí. Pokud je ale modrá cedule doplněna trojúhelníkem nebo stopkou, přednost má ten na kruháči.
Blikat se má pouze při vyjíždění z kruháče nebo při změně pruhu na kruhovém objezdu. Jinak je Vaše blikání špatné a matoucí. Zbytečně zdržující provoz či končící nehodou.
5. 1. 2016 09:04
Re: Kruháče
tak to sem byl presvedcenej, ze na kruhaci mam prednost vždycky, ale je to jak pises.

na street view jsem proveril par kruhacu vcetne tech kolem HK a všechny jsou znackama s prednosti na vjezdu osazeny.
na druhou stranu když jedu po kruhaci, tak na zadnym není znacka, ze jsem na hlavni ja, takze když budu duslednej, když jedu po kruhaci, tak nevim, jestli prednost mam nebo ne.

az budu chtit bouchnout auto na pojišťovnu, najdu kruhac, kde prednosti nejsou upraveny znackama a vsadim boty, ze budu uspesnej

s tim blikanim v HK na výpadovce na brno - pisu ze je dost nestandardni, je to spis klasicka křižovatka zkombinovana s kruhacem
uz na vjezdu jsou odbocovaci pruhy a nez ho projedes 3/4, projedes 3 semaforama:
[odkaz]
5. 1. 2016 17:01
Re: Kruháče
Uvádí se, že nelze potkat značku kruhového objezdu bez stopky nebo přednosti v jízdě. Takže v podstatě platí stále to stejné - na kruháči máte vždy přednost. Ta změna se prováděla kvůli sjednocení legislativy, ne aby se něco měnilo.

A co se týče toho kruháče na výpadovce na Brno, značka kruhového objezdu neupravuje přednosti jako takové (jak vyplývá z výše uvedeného), takže jakákoliv značka stanovující přikázaný směr apod. je dost relevantní. Vím, to mě tam nabourala ženská s ročním Tiguanem, který už byl trefený na všechny čtyři strany... policii jsme nevolali, protože by následně neodjela.