Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nejztrátovější automobilové projekty: Smart Fortwo, Fiat Stilo a VW Phaeton

Ne vždycky je automobilový projekt ziskový. V případě imageových modelů se s s tím počítá, horší ovšem je, pokud tento osud stihne vůz, jenž je pilířem nabídky dané značky.
Zpět na článek
29. 9. 2013 10:49
29. 9. 2013 13:19
30. 9. 2013 11:48
neregistrovaný "SR20"
29. 9. 2013 11:07
29. 9. 2013 11:21
30. 9. 2013 08:41
29. 9. 2013 13:20
29. 9. 2013 15:56
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
29. 9. 2013 13:44
29. 9. 2013 16:53
29. 9. 2013 22:40
29. 9. 2013 19:56
30. 9. 2013 00:20
29. 9. 2013 21:18
29. 9. 2013 21:29
29. 9. 2013 21:46
30. 9. 2013 15:14
29. 9. 2013 21:46
29. 9. 2013 21:50
30. 9. 2013 00:27
29. 9. 2013 21:55
29. 9. 2013 21:53
30. 9. 2013 10:51
29. 9. 2013 22:02
30. 9. 2013 00:32
30. 9. 2013 01:11
30. 9. 2013 08:29
30. 9. 2013 19:42
Avatar - VWrofl
29. 9. 2013 10:49
Veyron
je pěkná hračka. Ale každý, kdo si kupuje Rapida či Octávku dotuje miliardářům auto 8-s A to je simply clever!
Rozbalit vlákno
3
29. 9. 2013 11:09
Re: Veyron
to je jasne ze rapid je charitativni projekt >:-[]
29. 9. 2013 13:19
Re: Veyron
Proto je nejlepší se taky stát miliardářem, aby ti ostatní přispěli na vozejk. >:D
neregistrovaný "SR20"
30. 9. 2013 11:48
Re: Veyron
Ved hej. Ale preco musel byt ten veyron technicky dokonaly na jednej strane a pritom tak neskutocne designovo odporny na strane druhej. Nazivo je to dost odpudive auto, aj taky Ssangyong Kyron je pri nom krasavec.
29. 9. 2013 11:07
a?
Ako zakaznikovi by mi to bolo jedno, lebo veyron je auto ktore dotvara image znacky, v tomto pripade koncernu. To nie je auto, kde sa ide zarabat na nom. Skladaju sa na neho vsetci ale to by ma trapilo najmenej pri kupe skodovky, ci hocicoho z koncernu. Tento koncept dotovania funguje vo vela firmach a firmy s tym pocitaju. Veyron by som skor povedal, ze je marketingovy vydavok a ako marketingovy produkt funguje na 1*
Rozbalit vlákno
3
29. 9. 2013 11:21
Re: a?
Tak u mna fungoval na 0 pretoze som az do precitania tohoto clanku netusil komu Bugatti patri (aj ked sa priznam ze som to ani nikdy nehladal).
30. 9. 2013 08:41
Re: a?
V tom případě absolutně nechápu, co zde hledáš.
Avatar - flyboyeda
29. 9. 2013 11:22
O Phaetonu a Veyronu jsem věděl,
že jsou ztrátové, samozřejmě přesná čísla ne a ostatních modelech jsem taky nevěděl, takže je pro mě tento článek přínosem
Rozbalit vlákno
14
Avatar - 3_diamanty
29. 9. 2013 11:30
Re: O Phaetonu a Veyronu jsem věděl,
este by to chcelo doplnit tuto tabulku o toto auto:

[odkaz]
29. 9. 2013 12:23
Re: O Phaetonu a Veyronu jsem věděl,
tak ono těch aut bude víc, třeba Renault Avantime, možná i Citroen C6 a jiné...
Avatar - 3_diamanty
29. 9. 2013 12:31
Re: O Phaetonu a Veyronu jsem věděl,
to je pravda..... aj napr: renault wind, renault latitude, C3 pluriel a ja neviem jake dalsie zrudicky

co ma dost zaujalo je to ze takmer vsetky tieto neuspesne pokusy na veducich prieckach su z rokov 2000-2010... zaujimave... mozno je to aj tym ze niektore znacky uz nevedia co od dobroty vyrabat, kedysi sa viac vyrabalo praktickych aut... dnes je to viac o extremizme dizajnu a potom to takto dopadne ako dopadne ...
Avatar - flyboyeda
29. 9. 2013 12:36
Re: O Phaetonu a Veyronu jsem věděl,
na maybach jsem zapomněl, prostě jsou auta na která se zapomene lehce a Maybach je jedním z nich
29. 9. 2013 12:45
Re: O Phaetonu a Veyronu jsem věděl,
zase bych neoznačoval všechny nepříliš úspěšné modely za extra ztrátové. Modely v článku vyžadovaly všechny vlastní vývoj a byly svým způsobem nějakým zásadním zlomem. Latitude (přeznačkovaný samusng) si myslím, že v Asii mohl Renaultu vydělat dost a C3 pluriel je jen verzí klasické C3.

Ztrátovost ale není o tom spočítat poměr ztráta/prodaný kus. V článku to bylo řečeno u Veyronu (kde to je jasné), ale platí to i pro ostatní a to nejen z důvodu image/reklamy nebo přebrání zákazníka konkurenci. Zcela jistě zkušenosti a znalosti z vývoje mohli pomoci všem modelům automobilky.
Avatar - Lukixe
29. 9. 2013 15:25
Re: O Phaetonu a Veyronu jsem věděl,
Presne tak,latitude si na seba zarobil,ale keby to mal byť model čisto pre EU tak ztrata,tymto ale dáva jasne najavo renaultu,že sa musí poobzerať po niečom inom,a raz a navždy prestať skúšať stavať autá kategórie kde má doživotne cestu zahatanú...Ludia chcú lacný a praktický renault,nie luxusný a drahý pretože u renaultu je cenovka 700 a hore v mysliach ľudí zlý žart :-) aspoň ja to tak vnímam.
29. 9. 2013 17:45
Re: O Phaetonu a Veyronu jsem věděl,
Ty asi nemáš moc fantazie, když Renaultu nevěříš vstup do prémie. Jen je třeba pochopit, že Renault nedělá auta pro československého obdivovatele korejských vozítek. Na ně u nás nikdy mít nebude. Jinak prosadit se mezi normální auta ve střední třídě pro Renault problém nebude. Konkurenci jako Mondeo nebo Insignia zvládne v pohodě. To už v minulosti dokázal. Stačí další povedená generace. Na prémii to bude chtít o dost víc času a trpělivosti.
Avatar - Ada je zase tady
29. 9. 2013 21:14
Re: O Phaetonu a Veyronu jsem věděl,
Rendlík zvládne v pohodě leda tak definitivně zkrachovat :-!
29. 9. 2013 22:22
Re: O Phaetonu a Veyronu jsem věděl,
Už si ako obohraná platňa, krach renaultu predpovedáš v každej diskusii a stále nič. Rob so sebou niečo :-!
30. 9. 2013 16:31
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - PeterLuk
30. 9. 2013 18:10
Re: O Phaetonu a Veyronu jsem věděl,
Asi tak ako bol minulý rok koniec sveta >:D :no:
Avatar - šmoula nešika
30. 9. 2013 18:53
Re: O Phaetonu a Veyronu jsem věděl,
:yes:
Avatar - Barrichello
29. 9. 2013 21:41
Re: O Phaetonu a Veyronu jsem věděl,
ještě Lancia Thesis >:D
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
29. 9. 2013 15:56
Re: O Phaetonu a Veyronu jsem věděl,
Presne tak, Maybach bol VELMI zly vtip.
29. 9. 2013 13:44
Pro redakci
Auto.cz spolupracuje s autoforum? Dva dny zpátky zveřejnili článek o tom samém... [odkaz]
Nebo se takhle jen "inspirujete" konkurencí? ;-\
Rozbalit vlákno
5
Avatar - 3_diamanty
29. 9. 2013 13:48
Re: Pro redakci
takychto spolocnych clankov najdes vsade je to normalne... prebera to kazdy zo zahranicnych zdrojov... ci uz autoforum alebo autorevue... vacsinou vsade najdes nejake podobne clanky s tymi co su tu.. ved aj casaky funguju rovnako... kupis si 5 roznych casakov a v 3 z nich najdes testy toho isteho auta...
29. 9. 2013 16:53
Re: Pro redakci
Asi ctou stejne zdroje, akorat asi pomaleji >:D
A narozdil od autofora se "nechlubi" tim, kde to precetli. :no:
Avatar - Barrichello
29. 9. 2013 21:42
Re: Pro redakci
To si objevil ameriku, to už je jenom asi 1258 článek kterej tam byl o pár dní dřív >:D
29. 9. 2013 22:40
Re: Pro redakci
Ja to neobjevil ;-) ,takze oni vlastne nectou pomaleji, jen cekaji az jim to nekdo prelozi? >:-[]
Avatar - Barrichello
30. 9. 2013 08:46
Re: Pro redakci
sovětská a později čínská metoda ne - proč dělat něco co už někdo udělal (vymyslel)? Stačí přeci počkat, trošku původní "produkt" vylepšit a hurá, má nový, skvělý "vlastní Produkt"
Avatar - jozephko
29. 9. 2013 14:03
Pamätám si tie kecy pri začiatku výroby Stila
Taliani mali ako zvyčajne veľkohubé reči, že je to konkurent Golfa, že ho kvalitou dokonca prekoná, a podobné žvásty. Z nemeckej a talianskej automobilovej školy do Stila však dali to najhoršie - nemecký "nudný" dizajn a slabú taliansku kvalitu. A tak Stilo nekupovali ani tí, ktorí talianske autá preferujú hlavne kvôli dizajnu.
Od polovice 90.rokov Fiat viac-menej prešľapuje na mieste. Jednoducho nevie, čo by mal vyrábať. Stilo, Multipla, Idea, nová Croma - všetko kroky vedľa. Nie som fanúšik Volkswagenu, ale keď sa pozriem na ich modelovú štruktúru (a pritom kedysi vyrábali len Chrobáka a Transportér), tak ten rozdiel je priepastný.
Rozbalit vlákno
15
29. 9. 2013 14:53
Re: Pamätám si tie kecy pri začiatku výroby Stila
Mně osobne se stilo kombi líbí. Chtel jsem si ho koupit, ale moc slusnych jich v mem okoli nebylo. A nemyslim si ze 1.9 multijet je spatnej motor, ba naopak.
Avatar - Jaros71
30. 9. 2013 00:08
Re: Pamätám si tie kecy pri začiatku výroby Stila
FIAT STILO Kombi 1.9 JTD jsem měl..a bylo to výborné auto.
Kvalita na často kritizovaný koncern FIAT byla výborná! :yes:
Za 3.5 roku provozu / bylo koupeno 2 roky staré/ odešla jen spojka a zadní tlumiče..
Dostalo trošku u nás ve firmě zabrat , a odvezlo neskutečné věci!! :-)
Snad jediný problém byly sedadla - ty se tvarem nepovedly - např. proti staršímu modelu Marea..bolely záda při delší jízdě.
Motor byl výborný , jezdil jak drak a spotřeba byla nízká.
Limitem byl podvozek s vlečnými rameny vzadu...naložené auto hůř sedělo v zatáčkách.
Jinak STILO bylo výborné auto..v kombíku. :yes:
A nyní FIAT kombík nemá a prodeje spadly!! :-!
Avatar - sendador
30. 9. 2013 07:22
Re: Pamätám si tie kecy pri začiatku výroby Stila
Taky jsem mel Stilo MW JTD, kupovano 3 roky stare, 4 roky jsem s nim jezdil a nemouzu o nem rict spatne slovo. Jediny, co mi na nem odeslo (s vyjimkou spotrebnich dilu), byl pristrojovy stit, vymena vysla v autorizaku na 10000. Jinak prijemny a velice prakticky auto. Se sedackama jsem nemel problem, mne tvarem i tvrdosti vyhovovaly.
30. 9. 2013 16:19
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
29. 9. 2013 14:55
Re: Pamätám si tie kecy pri začiatku výroby Stila
Nahodou, tridverove Stillo to bylo nadherne auto, hlavne ve zlute.
Avatar - twistedTSD
29. 9. 2013 15:10
Re: Pamätám si tie kecy pri začiatku výroby Stila
To dodnes vypadá perfektně, ale třídveřák holt prodeje zachránit nemohl...
29. 9. 2013 16:01
Re: Pamätám si tie kecy pri začiatku výroby Stila
ja take mam >:D aj s nalakovanymi vsetkymi listami a mierne nizsmi bocnymi prahmi. plus abarth kolesa a vyzera to dobre aj dnes. a kvalita stila nie je az taka otrasna ako to niektori antifiataci hovoria. zvukova izolacia nie je taka ako by mohla byt (ale to mi vacsinou praveze vyhovuje, 1,6 motor znie pekne vo vyssich otackach). plasty vnutri uz po rokoch zavrzgaju na nerovnostiach, tlmice su tiez trochu pocut niekedy, ale inak nemozem povedat nic zle na to auto. urcite to nie je tak ako niektori hovoria, ze sa to musi pomaly rozsypat na ceste. ak by dizajn patdveroveho stila nebol taky fadny, tak by tie predaje boli ovela lepsie a naozaj by si fiat tym modelom napravil reputaciu. bohuzial sa rozhodli stavit na nevyrazny dizajn, ktory ludi neprilakal...
29. 9. 2013 17:21
Re: Pamätám si tie kecy pri začiatku výroby Stila
Mně Stilouš přijde OK - JTD jedou dobře a vydrží cokoli, interiér je OK - not great, jízdní vlastnosti dobré, kombík má fajn kufr a i benzíny jely pěkně (až na 1.2, ten už se s tím pral a 2.4 - all show, no go).
Elektrika občas zmatkuje, ale je to kus od kusu - některé auto má už třetí ŘJ, do jiného se jen leje nafta a olej.
Avatar - Stejsn
29. 9. 2013 22:07
Re: Pamätám si tie kecy pri začiatku výroby Stila
Ještě Marea Weekend byla docela dost populární auto, i když v porodnání s předchozí Temprou to byl - krom designu - velký kvalitativní krok zpět. Hlavně motory a komplet interiér.
Avatar - Jaros71
30. 9. 2013 00:12
Re: Pamätám si tie kecy pri začiatku výroby Stila
FIAT Marea sedan i kombík jsme v rodině měli pár let..vše bez problémů!! :yes: :yes:
Interier a sedadla výborný , motor JTD skvělý!!! :-)
Dnes už tak dobré auto Fiat nedělá..snad jen Grande Punto..bratříčka Opelu Corsa.
Avatar - dal
30. 9. 2013 09:04
Re: Pamätám si tie kecy pri začiatku výroby Stila
Měl jsem UNO a Regatu, na svoji dobu super auta.
Fiat by se měl vrátit ke kořenům, k jednoduchosti a designu který chytá za srdce.
30. 9. 2013 10:09
Re: Pamätám si tie kecy pri začiatku výroby Stila
Tak s takovým designem přišel s Grandem Punto a s novou Bravou, ty jsou fakt moc pěkné. S kvalitou problém není, to byl problém u Una a Tipa, od té doby se to s Fiatem traduje. Mám 15 let starý Bravo a stále jezdí bez větších problémů. Problém je ale podle mne jinde. Má příliš malou nabídku modelů, není moc z čeho vybírat, chybí kombík v nižší střední, ve střední nemá nic, sázet na hybrid Cromu nemá smysl, chybí SUV, stejné je o s Alfou a Lancií. Podívejte se na Hyunadai/Kia, mají komplet sortiment a také proto jedou. Fiat nemá skoro nic. To je ten problém. Ale nedivím se, copak se v Itálii, kde vládnou odbory, dá ještě něco dělat? U nás je to stejné, kdyby VW nedal Škodě celou techniku, tak tu taky máme prd.
30. 9. 2013 14:59
Re: Pamätám si tie kecy pri začiatku výroby Stila
Kombiky "nikto" nekupuje. Aj u Octavie je ich pomer iba 40%. U Fiata urceneho pre taliansky trh s uzkymi ulickami, to bude tak 15%.
Avatar - white label
30. 9. 2013 19:48
Re: Pamätám si tie kecy pri začiatku výroby Stila
Chceš tím říct, že tě zrovna design Regaty chytal za srdce?
Avatar - nalimer
30. 9. 2013 11:31
Re: Pamätám si tie kecy pri začiatku výroby Stila
najprv vyskusaj a potom prud, kecalek. ja som mal sluzobny stilo wagon dva roky a nedam nan dopustit.
29. 9. 2013 15:19
Stilo vs. Škoda
KVALITA: Já osobně vlastním Stilo Combi JTD 2004 a jsem ZCELA spokojen. Leju do něj jen naftu a měním olej. V roce 2006 jsem ho dovezl ze SRN za polovinu, co by stála Octávia a to s výbavou, kterou ve škodovce nedělali ani ve snu (mimo jiné 8 airbagů, posuvná zadní sedadla, otevírání okénka zadních dveří, origo rádio s MP3, stolek na zadním sedadle, pohybový a náklonový senzor atd.).

DISAJN: Když se podívám na dnešní disajn Rapidu a Octavie, tak mi připadá,že ve Škodě okopčili Stilo (ostrý hrany, úzký světlomety vpředu atd.). Tak nevím, proč se Stilo v tý době nelíbilo.

MOTORY: Stilo už v té době (2002) mělo comonraily a ve škodě ještě ani nevěděli, co to je >:D a začali je používat až v poslední době.

Pak mi vysvětlete proč je Stilo tak nedoceněný?????? Zkrátka komu není rady, tomu není pomoci a koupí si raději Škodovku.
Rozbalit vlákno
16
Avatar - Fe
29. 9. 2013 15:48
Re: Stilo vs. Škoda
S tým dizajnom je to presne tak. Máme doma 3dv. Stilo a dizajn Rapidu mi stále niečo pripomínal. Bolo to to, na čom niekedy jazdievam - 3dv. Stilo.

Bohužiaľ na vlastné sklamanie nemôžem povedať, že doň lejeme iba benzín, má totiž nejaké elektronické choroby. No zas nikdy nenechalo v štichu a bez problémov zvláda aj 1500 kilometrové trasy za 24 hodín. 1.6 16V.
29. 9. 2013 18:31
Re: Stilo vs. Škoda
nikdy jsem fiata nevlastnil ale stilo 3dv. se mi libilo, hlavne ve zlute barve. kamaradka ho mela v 5dv. a co vim tak tam byl problem s tou zatezovou deckou k airbagum v sedackach. jinak s tim snad byla docela spokojena.
Avatar - Fe
29. 9. 2013 18:37
Re: Stilo vs. Škoda
To zase nemôžem poprieť, že aj my sme so Stilom spokojní. Jednoznačne mohutné auto s dynamickým prejavom a športovým podvozkom, ktorý aj napriek tomu, že je tvrdý, pekne žehlí nerovnosti. Elektronické chyby - konkrétne ten airbag sa u nás neprejavil, išlo skôr o poruchovosť až samotný koniec displeja palubovky, časté vypadávanie horného brzdového svetla, nesprávny ukazovateľ rýchlosti.

+edit: nie je to prvý... a ani posledný Fiat v rodine, ostatné Fiaty žiarili spoľahlivosťou - od 127 Special, cez Tipo 1.9 TDSX, Punto II 1.2i..
29. 9. 2013 18:52
Re: Stilo vs. Škoda
Jestli jste své auto 7 let "servisoval" jen výměnou oleje, tak jste ignorant. A ještě se tím chlubíte ;-\
29. 9. 2013 19:16
Re: Stilo vs. Škoda
Samozřejmě, že jsem to myslel obrazně. Ale pro pochybovače jako Vy jsem ještě tedy dělal: rozvody, brzdy a kotouče, přední péra, tlumiče a stabilizační tyčky (jen díky naším tankodromům místo silnic) a vyměnil baterii. A o žárovkách asi psát nemusím,že? >:D . Ale pravidelně měním jen olej jednou za rok a občas samozřejmě brzdovku. STAČÍ????
Jinak řečeno, když se o Stilo staráte stejně jako o ostatní značky, tak funguje.

A k té problémové elektronice, která se mě zatím nedotkla, je třeba dodat, že Stila jsou tak prošpikované různými čidly a udělátky (jako např. hlídání prasklých žárovek atd.), o kterých si v té době škodovky nechali jen zdát). A nejčastější problém je ve vlhkosti, protože je vše řešeno přes tištěné spoje a spousta Čecháčků si myje motor vodou,kterou si tam sám nalije do těch pojistek a elektronických spojů a pak na webu brečí, jak je Stilo poruchové. Zkrátka telata.
29. 9. 2013 21:49
Re: Stilo vs. Škoda
Mě nic dokazovat nemusíte. A použitím více otazníků nedodáte otázce větší váhu.)
Můj příspěvek byl stejná nadsázka, jako ten váš. Ale chápu, když vypíšete ten dlouhý seznam servisních úkonů, ztratí věta ten náboj. Škodovky mi také nic neříkají, ale k bagatelizování se snad nemusíme snižovat, že ?

Hlídání prasklých žárovek ... Teda, to je věc. Nikdy bych si nevšiml, že mi nesvítí auto.
Tohle měli Alfy, BMW a jiní v 80' letech, a rozumně od toho ustoupili.

A ještě se ptáte proč je Stilo nedoceněné ? Já se zeptám vás... Proč jste jej kupoval za půl ceny v SRN, a ne nové třeba v Imofě ?
30. 9. 2013 07:49
Re: Stilo vs. Škoda
Aris:
a) Vy jste buď cíťa nebo pan komplex!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!… />Napadáte mě za bagatelizování a co Váš 1. příspěvek, to není bagatelizování??????????????????????????… />Máte dost otazníků????????????????

b) Koupil jsem ho v SRN, protože 2 roky starý auto s 60000km bylo za polovinu novýho a to je pro mě (logicky uvažujícího člověka) dost dobrej argument. Pro Vás ne? Mimo to z mýho bydliště do Bad Kötztingu, kde jsem auto koupil u prodejce FIAT, to je pro mě 3x blíž než do Imofy.
>:D .
No nic, moudřejší ustoupí, přeji krásný nezakomplexovaný den.
30. 9. 2013 15:37
Re: Stilo vs. Škoda
Nedělejte si nic z toho, že nechápete psaný text. Třeba se to ještě zlepší. Můj příspěvek byl nadsázka, víme ?

Je úsměvné (nebo smutné?), jak mudrujete nad nedoceněností Stila a jeho slabých prodejů, a pak si ho koupíte jako ojetinu? 8-s
Tím jste výrobce moc nepodpořil .
Avatar - Lucaslegend
30. 9. 2013 10:20
Re: Stilo vs. Škoda
ta signalizacia prasklich ziaroviek bola na parkovacie svetla, brzdove svetla, smerovky, atd ....nie na hlavne svetla! cize bola to dobra vec, lebo kto si pred jazdou kontroluje ci mu svieti napr brzdove svetlo????
Avatar - twistedTSD
29. 9. 2013 23:40
Re: Stilo vs. Škoda
Kontrola prasklých žárovek se dávala snad i do Fabie.
30. 9. 2013 07:50
Re: Stilo vs. Škoda
V roce 2002 ve Fábii? To pochybuji. Možná dnes a to v nejvyšší výbavě.
Avatar - twistedTSD
1. 10. 2013 16:22
Re: Stilo vs. Škoda
Nevím, jestli v roce 2002, ale po faceliftu (2005), to ve Fabii rozhodně bylo.
Avatar - Johny.Rico
29. 9. 2013 20:59
Re: Stilo vs. Škoda
Každý chválí to své, nic nového pod sluncem. Objektivnost tohoto vyjádření? Nula Nula NIC:

Díky, další...
29. 9. 2013 21:36
Re: Stilo vs. Škoda
Jenže kolega nahoře nenapsal nic, s čím by se nedalo souhlasit...
Avatar - Johny.Rico
29. 9. 2013 22:04
Re: Stilo vs. Škoda
Ano, ale proč se brečí nad rozlitým mlékem? Hm?
30. 9. 2013 15:05
Re: Stilo vs. Škoda
A to je ten dovod, preco to auto prerobilo. Fiata si clovek kupi iba ojetinu, aj to musi byt v plnej vybave a za polovicny peniaz, nez konkurent z Young PainFestu. Naproti tomu napriklad ta Octavia ma tak vysrobovany image, ze ju mozu predavat drahsie, nez Golf a ludia si budu este pochvalovat, ze aky lacny Passik kupili.
29. 9. 2013 15:49
Pamätám si éru začiatku výroby Smartu
5 rokov sa vsade produciroval slavny Swatchman Nicolas Hayek a novinari si urcite pamataju, kolko rokov len pisali a pisali o tomto aute, ktore nikto nevidel, tak ako pani Colombovu.
Kolko tato priprava a vyvoj zozrali mariek a frankov, to ostane navzdy tajomstvom a ulozene ako vo svajciarskej banke.
Pamatam si aj na fotografiu v AutoBilde, kde sefkonstrukter Johann Tomforde stoji pred budovou sidla firmy so zbalenymi kuframi.
Rozbalit vlákno
0
29. 9. 2013 19:45
A co Renault Avantime
Tenhle model by mne docela zajímal, protože si pamatuji, že jeho výroba skončila nezvykle brzo... a ani se nedivím... Třídvéřové MPV, to je přeci hloupost.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - euro89
29. 9. 2013 21:29
Re: A co Renault Avantime
Avantime sice nebyl úspěšný, ale je otázkou, jestli byl nějak zásadně prodělečný. Techniku, pokud vím, používal z Espacu, takže jeho vývoj nemusel být tak nákladný, jako např. v případě Stila, kde bylo všechno nové. To by mě už víc zajímal Thesis...
30. 9. 2013 08:29
Re: A co Renault Avantime
Jeho výroba skončila skoro, pretože Matra dostala lukratívnejšiu zákazku. Renault na jeho výrobu nemal kapacity. Avantime neprišiel na svet aby zarábal ako veľkosériový produkt.
29. 9. 2013 19:56
FIAT STILO
.... protože dětský klub má v neděli dost času, máme tady zase spoustu kvalifikovaných názorů.... :yes:

Jakožto člověk co jedno Stilo 4 roky provozoval a celou dobu jeho životnosti ho měl na očích si skromně dovolím napsat svůj názor.

Nejdřív trošku k modelu samotnému: Fiat do něj opravdu nasypal dost peněz, protože tehdy šlo o vývoj zcela nové platformy, na které pak jezdilo i Bravo a Delta (kdo ví co ještě). Kromě fungl nové platformy Fiat tehdy obrovsky zamakal na bezpečnosti auta a doslova ho napěchoval výbavou. Stilo bylo (pokud vím) první auto v mainstreamu, kde jste mohli mít dvouzónovou klimu (automaticky se senzorem kvality vzduchu, ne jak dnes kdy si za to musíte připlácet), adaptivní tempomat a spoustu jiných vychytávek. Logicky se to pak promítlo v nákladech na vývoj (je otázka jestli je úplně spravedlivé je přičíst jenom Stilu, když z toho pak žily i jiné modely). Už v roce 2001 ho začali pro některé motorizace nabízet se šestistupňovou převodovkou, což byl taky průlom.... To auto bylo ve své době mimořádně prostorné, nabízelo posuvnou zadní lavici a ve verzi kombi prostorný a hlavně skvěle tvarovaný kufr (tehdy se ještě neměřily litry i u rezervy atd.). Prostě co se technologie a funkčního designu týče, bylo to auto opravdu skvěle udělané. Já jsem současně se Stilem používal i služebního Golfa IV. a opravdu to tady raději nebudu srovnávat, protože nehodlám živit nějaký flame.... (Golf stál stejný prachy a měl tak poloviční výbavu a prostorem byl o třídu níž....)

Teď k mému autu: bylo to JTD 85kW kombi, r.v. 2003. V nejvyšší výbavě, takže dvouzónovka, ESP, 6 bagů atd. Já jsem to koupil když to mělo najeto 150 a jezdil s tím až do 270tkm. Měnily se pouze opotřebené věci na podvozku, jinak nic. Když píšu NIC, tak myslím NIC. Čili ne dnešní hantýrkou psaný "spotřební materiál" typu váha vzduchu, vstřiky, turbo, spojka atd. Prostě NIC. I akumulátor byl původní když jsem to prodával. Jediná opravdová závada co to auto mělo byla prasklá pružina na předním kole někdy kolem 150tkm (a pak samozřejmě brzdy, rozvody atd.). Auto i ve 270tkm vydrželo 20tkm bez dolévání oleje, spotřeba byla při klidné jízdě kolem 5 litrů....

Když jsem to prodával tak všechno krásně fungovalo, autu nic nebylo a nikde nebyl ani náznak koroze (kromě kapoty, kterou mi na záruku Fiat na 7 let starém autě vyměnil).

Co se "neúspěšnosti" toho modelu týče tak prodejní čísla nebyla tak špatná (v nejlepších letech snad kolem 150tks ročně, pak už samozřejmě méně), ale prostě to nemohlo vykompenzovat ty enormní náklady na vývoj. V Turíně by dali cokoliv za to, aby se "tak špatně" jak Stilo prodávalo Bravo, Delta a Giulietta dohromady!!!

Stilo je tak ukázkovým příkladem toho, jak to dělal Fiat "před Marchionem" - pořád chtěl soutěžit s těmi nejlepšími, bez ohledu na náklady a výsledky. Přitom od Fiatu tehdy opravdu nikdo nechtěl adaptivní tempomat a podobné "blbosti". Výsledkem tedy byly dobré, ale prodělečné auta. Navíc vzhled se opravdu netrefil do vkusu zákazníků, i když třeba třídvířko bylo vyloženě krásné....

Co se objektivních problémů Stila týče, tak jsou to drobné bugy v elektrice - tu kontrolka bagů, tu kontrolka ABS. Ale nic co by vás zastavilo na cestě, prostě takové italské kravinky....

Takže asi tak děcka.... Můžete se tady samozřejmě pošklebovat jak chcete, internet je všech.... :yes: Realita je ale taková, že na Stilu prodělal Fiat, ale nikoliv jeho zákazníci. Dnes je situace naprosto opačná - prodávají se auta, na nichž jejich výrobci vydělávají, ale vy pak ráno posloucháte rozvody, necháváte si kuchat filtry pevných částic a nebo vám prostě třeba auto nestartuje a nikdo neví proč....

Já si Stilo budu ještě hodně dlouho pamatovat jako parádní káru a když mi dnes někdo tvrdí, že nejlepší auta se dělala kolem roku 2000, tak při vzpomínce na Stilo mu dám za pravdu.... :yes:
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Barrichello
29. 9. 2013 21:44
Re: FIAT STILO
prej bugy, kolega to má - neustále tam něco z elektriky nefunguje, popř funguje na heslo...

Tomu se neříká bugy, ale zásadní výpadky >:D
Avatar - Jaros71
30. 9. 2013 00:20
Re: FIAT STILO
:yes: :yes:
Jak jsem již psal výše , mám podobné zkušenosti..
Tedy Stilo je výborné auto. Za dobré peníze. :-)
A až nyní FIAT ztrácí..
Avatar - Ja Prvni 123
30. 9. 2013 20:39
Re: FIAT STILO
no - v čem ztrácí?
Dělá menší auta... taková, která člověk potřebuje.
Punto má přes 4 metry a s 1.4 i slušně jede... a může být plný airbagů a elektroniky - jen nemusí.
Může mít vlastně všechno - od pípatek pro couvání po tempomat... nevím, ale pro "smrtelníka" super auto.
Tím myslím ne firemní...
Avatar - white label
30. 9. 2013 20:56
Re: FIAT STILO
Nejde o malé Fiaty (Panda/Punto) ale o to, co má/nemá Fiat dál/výš... ;-)
Avatar - sendador
30. 9. 2013 07:29
Re: FIAT STILO
Tohle muzu z vlastni zkusenosti podepsat :yes:
1. 10. 2013 13:01
Re: FIAT STILO
Škoda, že jsem si to přečet tak pozdě.
Stilo 2,4 s manuálem jsem jezdil skoro šest let - od 2km do zadření motoru v 93 000 km.
Prostorné, krásné (3 dvéř), ale místy dost nedodělané.
Plusy: Motor - zvuk, výkon, tah. Prostornost - i v 3dv. variantě je v autě opravdu hodně místa. Výbava - CD s MP3 a subwoofrem, mimochodem se rádio dobře a jednoduše ovládá (zdravím do BMW), ABS, ESP, ASR, 6 airbagů, digi dvouzónová klima, tempomat, vyhřívání sedadel, dual servo, ovládání na volantu (byť dementní)...uff. Jo, dnes samozřejmost i pro Ladu, ale byl to rok 2006. Vzhled - 3dv. verze, edice MS, no comment: [odkaz]

Mínusy: Převodovka - manuální pětikvalt je podstatně horší, než ta nejhorší převodovka z francie, gumový, nepřesný, pomalý, zkrátka katastrofa. Kór když Stilo 1,2 mělo šestikvalt. Ostuda. Podvozek - poddimenzovaný, 17" kola byla na subtilní ramena a velkou hmotnost auta těžká, podvozek nějak zapomněli naladit sportovně, což u verze se jménem několikanásobného mistra světa v F1 udiví a nas.e.r.e. Sedadla - to je špatný vtip, zvlášť ve sportovní verzi, ale nejhorší je na nich to, že při nastavování výšky se neposunuje celé sedadlo, ale pouze sedák a to ještě tak dementně, že se při posunu výše naklání dopředu. Sedět normálně se tedy dá pouze v nejnižší poloze (zdravím Aťku Janouškovou). Aspoň se po sklopení vrátí do původní pozice. Brzdy - extrémně slabé a poddimenzované ústrojí (průměr předního kotouče = 284mm, staré, postatně lehčí, Tipo Sedicivalvole má 282mm!!!) ani nedostalo přístup ke vzduchu, takže brždění ze 150+ je sázka do loterie. Je třá brzdit nadvakrát z čehokoliv na cca 80km/h a pak to dobrzdit. Hrůza a děs, kór když 150 je na rychloměru opravdu rychle. Olej - samozřejmě pouze a jedině Selenia 20k - je nutné neustále pořád furt kontrolovat a dolévat a často měnit, po 10 000 km byl už černý, takže jsem měnil po 8000 km. K tomu samozřejmě zahřívaci fáze motoru, která v zimě trvala i 15km... Starat se jak o malé děcko.

Závady:
Zlomená pružina vlevo vpředu. Vyměnil jsem komplet tlumiče i s pružinami.
Klima přestala foukat na nohy řidiče - zvlášť příjemné v zimě.
Zapalovací cívky - sem-tam nějaká odejde, je třá vozit náhradní.
Spojkové ložisko, to se stane.
Zadní výklopné víko už nedrží, vzpěry jsou v háji. I na Favoritu vydrží víc.
A - samozřejmě jako u správného auta z roku 2005/2006 - žárovky v předních světlech, cca 1/ měsíc.
Jo - a nakonec v 93 000 km zaklepal motor, klika na 4. válci. Po rozborce bylo zjištěno, že olejové čerpadlo je stejné jako u 2,0 16v, kde již bylo těžce poddimenzované, holt itoška, no.
Avatar - euro89
29. 9. 2013 21:18
Stilo
Stilo bylo skvěle vymyšlené auto, ale bohužel mizerně vyrobené. A většinou platilo, že čím lépe vybavený vůz člověk měl, tím větší byly problémy - a my měli "štestí", že jsem vybral opravdu dobře vybavený kus. Auto jsme měli v letech 2006 - 2011 a bohužel cca. od r. 2008 to byla jen pojízdná krabička plná problémů. Samozřejmě všechno se týkalo elektriky - to byl největší problém všech Stil. Pravidelně po ujetí 12,5 km se vyřadilo ASR a ESP a nešlo s tím nic udělat. U Fiatu nám řekli, že by se musela vyměnit celá řídící jednotka... Pak občas blbnul budík na teplotu chladiče a čas od času z ničeho nic vystřelil na maximum a pak zase spadl. Audio systém Bose byl super, ale když po pár letech přestalo fungovat kolečko "volume", tak to opět na radosti nepřidalo. Překvapivě musím říct, že nám vždy bezchybně fungovala prosklená střecha, o které jsem se na internetu dočetl, že s ní bývaly také problémy. Nám šla bezvadně a líbila se mi mnohem více, než ty novější pouze dvoudílné typy, které dává Fiat na auta dnes. I design (pro mě nepochopitelně kritizovaný) se mi vždy líbil a upřímně - kdyby takhle opravdu vypadal Golf, tak si ho snad i koupím. >:-[] To auto mělo prostě potenciál být opravdu úspěšné. Ale... na svou dobu mělo snad nejbohatší nabídku volitelné výbavy ve své třídě, která však mnohem častěji zlobila, než fungovala. :-| Italská elektrika ze začátku tisíciletí zkrátka nebyla z nejlepších a Fiat měl jen štěstí, že si minulou generaci Pandy kupovali především chudší lidé, protože o Pandách v "plný palbě" jsem slyšel podobné zkušenosti. Jinak by už Fiat možná ani nebyl... :-!
Rozbalit vlákno
7
29. 9. 2013 21:29
Re: Stilo
mě občas ESP/ABS taky blblo, ale jen když byla zima. Po startu se to rozsvítilo a když jsi po dvou minutách jízdy chcípnul motor a nastartoval, tak to zmizelo a už se to neobjevilo.... Mě bylo řečeno že to dělá slabší baterka, kdy prostě na startu je výkyv a hodí to tu chybu.... neřešil jsem to, protože zas tak časté to nebylo.... Jinak fakt v pohodě....
Avatar - euro89
29. 9. 2013 21:46
Re: Stilo
Tak nám to dělalo pořád a auto bylo kvůli tomu ve dvou autorizovaných servisech dohromady asi 5x a nedokázali to opravit. Nakonec nám řekli, že by se musela vyměnit celá řídící jednotka. Když jsem s tím jezdil třeba do školy, tak mi bylo divný, že se to rozsvítilo a vyřadilo pokaždé ve stejném místě. Pak jsem zjistil, že se to vyřazovalo vždy po ujetí 12,5km a jediné, co šlo udělat, bylo vypnout motor a znovu nastartovat. Ovšem pomohlo to jen na dalších 12km... celkově bylo naše Stilo s každým rokem větší a větší "vánoční stromeček". Byla to 1,6 16V z roku 2002 kupovaná v Německu od majitele autosalonu Fiat. Při koupi mělo najeto 60tis., při prodeji cca. 130tis. km. Kromě elektroniky jsme ještě v cca. 110tis. museli měnit převodovku, která se doslova vysypala na ulici.
Musím říct, že jsem měl tu čest už s velkou spoustou italských aut a Stilo bylo opravdu ze všech nejhorší. Zlaté staré dobré Lancie z 80. a 90. let... :-)
30. 9. 2013 15:14
Re: Stilo
Kazdy model ma zly kus, napriklad je tu cerstva recenzia na novy Auris a majitel mal predtym DSG Fabiu a prevodovka mu vydrzala 50tisic km, t.j. 3x menej, nez tebe ;-)
Mal si naviac ojetinu, nevies co s tym kto robil. Mozno to bolo zaplavene pri predvadzacej jazde zo salonu Fiat.
29. 9. 2013 21:46
Re: Stilo
No počkej, to se ale Stilouš chtěl přizpůsobit tobě :-)
Určitě zaslechl tvoje povzdechy nad moderními asistenty a elektronikou v autě. Tak je povypínal rovnou.
/justkidding
Avatar - euro89
29. 9. 2013 21:50
Re: Stilo
Což o to, já to ASR ani ESP v autě nepotřeboval. Problém byl v tom, že Stilo bylo mámi a ta se zařekla, že italské auto už nikdy více. Což mě štve, protože teď nám na zahradě oxiduje úhlavní nepřítel z vlčího hradu...
Avatar - Jaros71
30. 9. 2013 00:27
Re: Stilo
Nyní jezdím VW a vše je OK.
Ale FIAT bych si kdykoliv znovu koupil!! >:D
V rodině jezdily Uno,Tipo,Tempra,Marea sedan a Marea Weekend,Punto I,Stilo kombi..a všechny auta byly naprosto bez problémů..
Pouze nějaká spojka, tlumiče ,kotouče a destičky..jinak jen olej..a jezdit ;-)
Musel to být špatný kus nebo byl prošplíchanej od čistotné mámy wapkou.. :-!
29. 9. 2013 21:55
Re: Stilo
Mám Pandu v plný palbě a no problem... zatím >:D
29. 9. 2013 21:53
PHAETON
Zásadním problémem Phaetonu je fakt, že ten kdo ho zvažuje koupit si musí nejprve položit otázku proč nechce Mercedes, BMW nebo Audi.... no a to je konec i začátek :-)
Rozbalit vlákno
2
Avatar - white label
30. 9. 2013 01:18
Re: PHAETON
A když se rozhodne pro D3, musí si pak taky zodpovědět, jestli má i na aktuální rozdíl v reálných cenách těchto vozů. ;-)
30. 9. 2013 10:51
Re: PHAETON
Dneska jo (však už taky z nabídky motorizací moc nezbylo), ale na začátku stál Phaeton plusmínus stejně jako srovnatelná 7er.
Avatar - Stejsn
29. 9. 2013 22:02
WTF???
"Za rámeček si nedá svůj luxusní model Phantom ani Volkswagen." 8-s
Rozbalit vlákno
6
30. 9. 2013 00:32
Re: WTF???
Phantom je naopak velice povedený model, akorád to je Rolls (BMW).
Avatar - white label
30. 9. 2013 01:11
Re: WTF???
Máš v tom zřejmě trošku hokej, Phantom je od VW asi jako Ritmo od Renaultu... ;-)
Avatar - Stejsn
30. 9. 2013 08:29
Re: WTF???
Já v tom mám hokej? Ta věta je vykopírovaná z článku!
30. 9. 2013 16:02
Re: WTF???
to je mu jedno, ale hlavne ty v tom mas hokej >:-[]
Avatar - white label
30. 9. 2013 19:42
Re: WTF???
Sorry, já jsem si pak říkal, proč tam máš ty uvozovky... :*) >:D ;-)
30. 9. 2013 20:01
Re: WTF???
Tak ono nejde o to, že by byl Phaeton špatný, dokonce je hodně dobrý, ale to si pořád musím říkat, že nechci D3 ani třeba L600 h, ale Phaeton. Byl to prostě pomník F. Piecha a jeho odchodu z VW. Auto je to velmi dobré, ale mělo až moc konkurentů a jeho cena "v plné palbě" byla "stratosferická."