Tento system mi pripada zbytocne zlozity, v com je problem, ze nulova hladina neplati pre vsetkych? Aj male mnozstvo alkoholu moze ovplyvnovat pozornost vodica. A to preskusavanie...o chvilu budeme potrebovat dvojrocne studium, aby sme cestnu premavku zvladali za volantom. Zial uz dnes jazdi vela "soferov", ktori akutne potrebuju niekde sa naucit jazdit.
Tak v německu si myslí,že když se někdo opije(mladej nebo jinej řidič/ka)tak bude myslet na nějaký předpisy.Alkohol by se neměl jen tak obcházet a na silnici ho úplně zakázat jako v jiných zemích.
Jako v jinych zemich? A v jakych mimo Osteuropu? >:D Proc si nedat desitku k obedu nebo sklenicku k veceri a nemuset trnout, ze nakymu mamlasovi po 3 hodinach nafoukas 0.000001%o?
Souhlasim, 0alk je opravdu jen v OstEurope, jezdit nazranej je vsak pak zlocinem anejn prestupkem..... ale pivo po obede si dat muzes..... Je to rozhodne rozumnejsi reseni:
ses nazranej=seberou ti papiry=des sedet (tohel samosebou neni automaticky, des pred soudce) -
Bezpecnost rizeni neni o zakazu alkoholu pri rizeni. Tvrzeni, ze zakaz alkoholu neco vyresi vyvraci prave praxe v CR. Pres absolutni zakaz rizeni pod vlivem alkoholu, tento zpusoby vic umrti za volantem, nez v zemich, kde je tolerance. Proc? Potoze tam, narozdil od zemi stredni a vychodni Evropy nechybi (krom jinych veci) KULTURA za volantem. Ja muzu srovnavat predevsim s Italii, kde dlouhodobe ziji. Vseobecne se mi tam ridi lepe, protoze, ac je to pro prumerneho Cecha kvuli predsudkum naprosto neuchopitelne, tak italove: zaprve umi lepe ridit, zadruhe si dokazi na silnici vyhovet a zatreti vesmes nemaji potrebu se nad nekym vytahovat (nekteri jezdi rychle, ale nikdy jsem tam nezazil nektere hororove zapletky bezne zname z D1...). Jezdi se tam s alkoholem v krvi. Donedavna to bylo dokonce do 0,8 promile a nebyt maldych telat co se zacali predvadet, tak by tam ta hranice byla dosud. Proste pokud je nekdo zvykly jezdit po te co si dal dve piva nebo 3 deci vina a jede podle predpisu, nepredstavuje riziko. 100 takovych je min nebezpecnych nez jeden ozraly namachrovany imbecil co si to hasi po meste 150 s 2 promilema v krvi, jak se stava v CR. v tom pripade staci jeden a jde o zivot...
Take si myslim, ze by to v podminkach CR dopadlo katastrofou. Domnivas se, ze casem by to mohlo byt lepsi? Magora neprevychovas... Tim chci rict, ze vetsina, treba 95% ridicu by to nezneuzivalo, ale tech 5% by do roka zdvojnasobilo pocet mrtvych na silnicich. Ono se i v Ita zavadeji prisnejsi regulace predevsim kvuli mladym blbeckum, kteri se neumi kontrolovat, jenze je to alespon casem prejde. V CR jezdi jako nejvetsi prasata typci mezi 30-45 "manageri" a "reditele" co si nedostatky mezi nohama, ci jinde, potrebuji kompenzovat machrovanim vseho druhu 8-s PS: Alkohol muze urazet muslimy, nicmene dokud bude CR sekularni stat, tak nas to de-jure ani de-facto nemusi trapit :-) Vzdyt tady si skoro ani neskrtnou katolici (viz vztah cirkvi a statu), natoztak muslimove ;-)
Muslimy jsem myslel na Zapade - tam jsou predposrany az na pudu, stavej v Londyne megamesitu, misto, aby je poslali do pr*dele, ale to je nadlouho a ne na autoserver. :-) Ja myslim, ze casem to tu snad bude lepsi... lepsi se to - v Rakousku uz taky nejsou cedule "Cesi nekrast tady". :-)
V Taliansku som este nesoferoval, takze sa k tomu nevyjadrim, aj ked sa hovori, ze Taliani jazdia..ako Taliani. ;-) Kazda krajina ma svoje specifika. Niekedy mam pocit, ze na nasich cestach jazdia vodici, ktori ziskali vodicak obrazne povedane v hypermarkete, napriek tomu si myslim, ze situacia nie je taka tragicka, ako ju vsetci prezentuju - treba vyskusat Belgicko a hlavne Francuzsko...
Na ceste sa spolieham na 2 veci - technicky stav auta a moje schopnosti. Alkohol ovplyvnuje vodica, spomaluje reakcie a to je pre mna rozhodujuci dovod, preco som nikdy nemal ani len pivo pred jazdou. Tazko sa diskutuje o nejakych povolenych hraniciach, na kazdeho posobi alkohol rozdielne. Kriterium veku je pri tejto hranici absolutny nezmysel. Z tohto opatrenia vyplyva: "Ak si mlady, soferuj triezvy, ak mas par tisic km za sebou, v pohode si vypi, vsak domov uz trafis"...
K tem Italum: Zaklad je pochopit smysl a zpusob jejich rizeni a hlavne zvlastni ohleduplnost, se kterou vetsina z nich jezdi ze dvou duvodu: Aby se zaprve na ty silnice vybes vesli a zadruhe, aby se tam nepozabijeli. Vis co z udela Ital kdyz vycouvava z rady aut postavenych kolmo k chodniku, cuci do cesty a ty tam zastavis a bliknes na nej? Z 80% zajede zpatky. Mam to vyzkousene - to jen pro ilustraci ak ti "Taliani" jezdi... Jo uznavam, ze Francie a Belgie je ine kafe. Osobne nejsilenejsi provoz ale shledavam v Cine. Tam poradne neumi jezdit ani nekteri taxikari 8-s V Evrope bych pak na vrchol zbesilosti postavil Portugalce. To sou dravci zabijaci...