Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Neprůstřelný Mercedes-Benz třídy S nejen pro diktátory

Mercedes-Benz třídy S patří k oblíbeným vozům vysoce postavených lidí a řada z nich v rámci ochrany své osoby využívá i obrněné verze.
Zpět na článek
15. 11. 2013 22:10
16. 11. 2013 09:08
16. 11. 2013 10:42
16. 11. 2013 13:55
15. 11. 2013 18:02
Jak to je skutečně s balistickou ochranou?
Nikdy nevím jak to výrobce myslí s těmi super odolnými neprůstřelnými prvky obložení. Pokud to má bombasticky odolat .357 Mag a .44 Mag, tak to zase není taková pecka. kdejaká kulovnice .308 je na tom s energií někde jinde a nemluvě o tuctové myslivecké ráži 8x57 a nebo v USA časté 7mm Rem Mag. což je víc jak 10 x více energie než 44 Mag...
Rozbalit vlákno
3
15. 11. 2013 19:56
Re: Jak to je skutečně s balistickou ochranou?
Nějak přesněji položit otázku by nešlo? Není jen jedna norma. Když se mluví o více zásazích, je brán odstup 12 cm (tedy při testování střílí do vrcholů rovnostranného trojúhelníku o straně délky 12 cm). B4 zvládne více zásahů z běžných ručních palných zbraní (to jsou .357 a .44 Magnum). B6 pak zvládá i puškové střelivo (jako 7,62x51, nebo 7,62x63 mm). Spíš se testuje vojenská munice než lovecká. To se bavíme o skle, to bývá ta nejslabší část. Plech může vydržet mnohem víc. B7 přidává odolnost vůči průbojným střelám. Audi, nebo Mercedes pro své limuzíny nabízí právě B7. Tahle auta přežila i zásah RPG (lépe řečeno, posádka přežila). Pokud ti reálně hrozí, že na tebe někdo začne střílet adaptovaným protileteckým kanónem, tak máš smůlu. :-) STANAG Level 5 nikdo nenabízí, pokud vím. Ve světě limuzín budeš těžko hledat lepší ochranu.

Ber to jen orientačně. Jsou různé normy, munice se liší, zbraně se liší. Samotné auto je jen část skládačky. Když na to přijde, není problém vyřadit tank. Záleží tedy, jakému riziku čelíš.
15. 11. 2013 21:11
Re: Jak to je skutečně s balistickou ochranou?
No právě o to mi šlo. Jak je to s normou, kterou plní tenhle MB. Spíš bych totiž uvedl, že pancíř zvládne 7,62x51 než nějaký .357 Mag.
15. 11. 2013 23:39
Re: Jak to je skutečně s balistickou ochranou?
Transeco nabízí S-klasse v B6 (STANAG Level 1) a B7 připravují. B4 je dobrá, když se chceš chránit před pouličním násilím. Ta je typičtější pro auta vyšší střední třídy.
Avatar - VDC
15. 11. 2013 22:10
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
1
16. 11. 2013 09:08
Re: .
Protože slušného člověka nikdo nepřepadne... 8-s
Avatar - Sloth
16. 11. 2013 10:42
Atentát
Kdybych chtěl zabít diktátora v limuzíně,tak bych rozhodně nestřílel revolverem .357 Mag. ani M16kou. V rámci co nejvyšší šance na úspěch bych použil jednu z antimateriálových pušek kalibru .50 (např. Accuracy International AW50) a střílel pěkně z dálky do okna. Ani neprůstřelné sklo by to nevydrželo.
Rozbalit vlákno
1
16. 11. 2013 13:55
Re: Atentát
Na to potřebuješ stupeň VPAM 13 (STANAG Level 3+). V takovém provedení se dělají třeba dodávky. Ale to se pomalu bavíme o obrněném vozu a ne o limuzíně. Nicméně čelní okna bývají odolnější než boční. Přesné specifikace si diktují zákazníci (jsou samozřejmě utajované). A nevím, jestli ses někdy pokoušel trefit jedoucí auto. Není to taková sranda. Tím spíš, když ho řídí profesionál.

Má volba by asi padla na improvizovaný EFP.