Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: NHTSA: stabilizační systém v USA sériově od modelového roku 2009

Náklady, které bude zavedení stabilizačního systému představovat, činí podle NHTSA 111 USD u vozu vybaveného protiblokovacím systémem ABS.
Zpět na článek
19. 9. 2006 11:30
neregistrovaný "ZZ"
19. 9. 2006 11:46
neregistrovaný "Mirek"
19. 9. 2006 12:03
neregistrovaný "manitou"
19. 9. 2006 12:27
neregistrovaný "andrews"
19. 9. 2006 12:28
neregistrovaný "andrews"
19. 9. 2006 15:47
neregistrovaný "Mirek"
19. 9. 2006 12:30
neregistrovaný "fan"
20. 9. 2006 08:00
neregistrovaný "Petr"
19. 9. 2006 13:23
neregistrovaný "blue.sun"
19. 9. 2006 13:53
neregistrovaný "Road"
19. 9. 2006 17:50
neregistrovaný "Bárt"
19. 9. 2006 19:58
neregistrovaný "Atlis"
20. 9. 2006 17:00
neregistrovaný "hrazda"
neregistrovaný "ZZ"
19. 9. 2006 11:30
ESP
Hm, dobrá věcička, která může hodně pomoci. :yes: Nicméně auto, kde by nebyla možnost to vypnout, bych si nekoupil. Problém s ESP je ovšem v momentě, kdy to chce člověk v zatáčce záměrně urvat a nechá ho zapnuté. Pak se ESP snaží začínající smyk kontrolovat a auto vyrovnat... Když se pak místo zatáčení pohybujete po tečně ven, tak nic moc :-)
Rozbalit vlákno
7
neregistrovaný "Mirek"
19. 9. 2006 11:46
Re: ESP
Ja tedy ESP nemam a docela bych uvital clanek, ktery popise realne chovani auta s ESP v kriticke situaci, protoze o tom existuje "spousta mytu" . Podle clanku, ktere jsem zatim cetl, je jednim ze zakladnich vlastnosti ESP snaha nasmerovat auto tam, kam je zamer ridice (kam miri kola). Samozrejme jde take o to nedopustit smyk. Tyto dve snahy ale jdou proti sobe. Jak se v realu auto zachova? Opravdu to bude tak, ze pujde ven, jak pisete?
neregistrovaný "manitou"
19. 9. 2006 12:03
Re: ESP
[odkaz]
neregistrovaný "andrews"
19. 9. 2006 12:27
Re: ESP
Koukni na video z autosalonu cerven dil 22. Prakticka ukazka funkce
neregistrovaný "andrews"
19. 9. 2006 12:28
Re: ESP
jeste adresa www.prima-autosalon.tv
neregistrovaný "Mirek"
19. 9. 2006 15:47
Re: ESP
Diky vsem.
neregistrovaný "fan"
19. 9. 2006 12:30
Re: ESP
ja ho zkousel v S600, na snehu, do pravouhle zatacky, auto jelo jako po kolejich, na gumach vel. 235..
neregistrovaný "Petr"
20. 9. 2006 08:00
Re: ESP
Mám VW Boru z roku 2002 se systémy ABS/ASR/ESP a musím říci, že na tento vzájemně součinný systém prvků nedám dopustit...
Jak je vidět na onom videu tak mě osobně již 2x součinnost těchto systémů vytáhla z pořádného průseru:
1. v zimě na sněhu, kdy jsem vjel do zledovatělé plochy zasněžené silnice I. třídy, kdy byl na ní sníh nafoukán. Chování vozu bylo asi taková, že skutečně v tu chvíli pouze řídíte volantem svůj vůz vše ostatní (motor, brzdy,...) ovládá tento elektronický stabilizační systém, výsledkem bylo to, že mě výtahnul ze smyku a já se díky tomu vyhnul protijedoucímu TIRu, pod který bych jinak vlítnul...
2. přesně jak je na videu se mi stalo na dálnici, že jsem vlítnul do obrovské kaluže a dostal pořádný aquaplanning, opět mě elektronický systém z toho průseru docela jednoduše vytáhnul, nedovolil jít autu do přetáčivého smyku a srovnal auto...
Jediná situace, kdy tyto systémy vypnu je jak již někdo tady psal, když se v zimě nemůžu rozjet do kopce, tam Vás totiž nepustí ASR atd. do pořádného rozjezdu a u předkolky opravdu stačí systémy vypnout a rozjet se, poté zapnout...
neregistrovaný "blue.sun"
19. 9. 2006 13:23
bez titulku
Bojím se toho, že čím více aut bude přeplněno elektronikou, tím hůře budou lidé jezdit, protože "elektronika je podrží".
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Road"
19. 9. 2006 13:53
Amíci
V Americe je móda pickapů a všechny maj aspoň 2 tuny a 2 metry na výšku. Tyto auta je problém udržet na rovné cestě natož v zatáčkách tak se nedivím snaze prosadit do nich ESP sériově. Je otázka jestli je to zapotřebí ve vozech nižších tříd. Zas, ale vše co vede k bezpečnosti je v pořádku. Vždyť auto bez airbagu alespoň řidiče si už nedovedem představit. Nedávno jsme četl, že na evropské trhy přichází Číňan typu Opel Frontera za polovinu obvyklé ceny a při nárazovém testu při 50 km/h všechny figuríny umřely :-( Na takové je potřeby se zaměřit a nařídit jim normy bezpečnosti.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Bárt"
19. 9. 2006 17:50
na sněhu?
Měl bych jen jeden dotaz: proč by někdo vypínal ESP zrovna na sněhu? Tam přeci hrozí riziko "přestřelení" zatáčky a následného smyku přeci nejvíc, ne? Sám ESP nemám, tak se rád poučím...
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "Atlis"
19. 9. 2006 19:58
Re: na sněhu?
Pri jazde na snehu ESP velmi vypinat nebudes. Ja mam ESP/TRC v Toyote Avensis, ide skor o to, ze ked stojis na mieste a potrebujes aby ti kolesa smykali, tak ti to stabilizacny nedovoli, bude obmedzovat vykon preneseny na kolesa a nepohnes sa, ked ho jednoducho vypnes, slapnes na plyn, pokrutis volantom - v pripade predokoliek a vyhrabes sa...
neregistrovaný "hrazda"
20. 9. 2006 17:00
Re: na sněhu?
Pokud se nemýlím tak to bylo spíše myšleno, že vypínáním ESP se ve vetšině případů vypíná i ASR, které pokud zapadnete ve sněhu a chcete vyjet tak Vám moc nepřidá (praktické zkušenosti).