Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Nissan Leaf 30 kWh: Větší dojezd a něco víc by nebylo?

Kompaktní elektromobil Nissan Leaf přijíždí ve vylepšené verzi. Dojede dále, jinak ale zůstává stejný jako dosud.
Zpět na článek
23. 11. 2015 10:55
23. 11. 2015 14:27
23. 11. 2015 10:55
Dojezd na dálnici
I na dálnici lze dosáhnout dojezdu 250 km. Musíte se ovšem zavěsit za náklaďák a jet jak šnek. Nicméně při rozumné jízdě do 110 km/h se z Prahy do Brna pohodlně dostanete.
Rozbalit vlákno
37
23. 11. 2015 11:27
Re: Dojezd na dálnici
jo holt velka cast evropanu si zvikla na 130+, obcas si us taky jedu pekne v "kolone" a do 120, pak ta spotreba jde pekne dolu, a tech par minut (desitek minut) us me taky tak nejak netrapi :-)

uplne nejlepsi to bylo tak 1-2 tydny pote co jsem se vratil z USA, ty asi 2 tydny jsem si na dalnicich jezdil po CR a Nemecku okolo 110 >:D
Avatar - 3_diamanty
23. 11. 2015 12:02
Re: Dojezd na dálnici
je to tak....napriklad na 20km useku dialnice ak pojdes miesto 120 tych 130 usetris radovo sekundy.... ( tusim nejakych 0,7 minuty co je 42s .. ak pocitam nespravne opravte ma ) .. ono sa fakt nema vyznam moc dnes uz plasit pre nejaku minutku dve..... ;-) ... a spotreba samozrejme rastie uz prudko hore... pomaly exponencialnym sposobom .. v konecnom dosledku tych par ziskanych sekund za tie spalene decilitre ( na dlhsej vzdialenosti litre ) paliva navyse vobec nestoja ....
23. 11. 2015 12:15
Re: Dojezd na dálnici
Iste ale preco vsetci chcu diesel, lebo chcu mastit po dialnici 150kmh.
Avatar - 3_diamanty
23. 11. 2015 12:18
Re: Dojezd na dálnici
samozrejme... mas pravdu...... klamal by som keby som povedal ze jazdim po dialnici 110 a na spotrebu ;-) .... cloveku to obcas neda... zvlast ked ma pod kapotou nejake poriadne stado tak to viem pochopit.... ;-) ..... ciste z ekonomickeho pohladu a aj z pohladu casoveho zisku je to ozaj malo vyhodne v pomere k tomu co musis "obetovat".... ale ked je z coho tak v pohode
23. 11. 2015 12:39
Re: Dojezd na dálnici
Ne, nemá a ani ty ne. Běžná cestovní rychlost většiny OA na dálnici je 130. Žijeme ve státech s omezeným množstvím dálniční sítě a proto ti, co podobným způsobem omezují ostatní zpomalují celý provoz. Ne o pár minut, ale o nepoměrně větší dobu než je jen výpočet vyplývající z jakýsi nejvyšší dosahovaný rychlosti, která je o desítky km/h nižší než u ostatních.
23. 11. 2015 13:04
Re: Dojezd na dálnici
cim te prosimte nekdo zdrzuje na dalnici kdys jede 90 treba za kamionem v pravem?

a zacinam si vsimat ze celkem dost lidi zacina jezdit pod 130 , proste mezi 110 a 120km/h, a to i celkem slusne kary ktere by nemeli problem na dalnici drzet i 2 kilca :-) popravde ac jezdim mezi 120-130 tak me na D11 vetsinou uz predjizdi jen auta s polskyma znackama

timto zdravim polskeho ridice cerveneho Volva ktery tam mel pocitam tak 150-160 kdys me mijel a prispel nasim policistum cca v pulce D11 kde asi "platil" :-)
23. 11. 2015 13:10
Re: Dojezd na dálnici
Trendu zpomalování jsem si nevšiml a to rozhodně nejsem sváteční řidič. Obávám se, že čichat kamiony, nechat si od kamínků odpalovaných zpod jejich kol dobíjet karoserii, skla a ukájet se tím, že vůbec dojedu je věc natolik teoretická až květinová, že naprosto nereálná.
23. 11. 2015 19:51
Re: Dojezd na dálnici
Obě věci o kterých píšeš jsou trochu mimo:

1.) Nepozoruji, že by lidé na dálnici zpomalovali pod 130, pouze pokud jim do levého věco vjede autobus nebo kamion, případně vůz se starším datem výroby. Realita na dálnici je 140-150km/h.

2.) Dálniční Supové berou od opravdových (ne tachometrových) 150km/h nahoru, tedy + 5 co proměřuje tachometr + 3km tolerance, tj pokud pojedeš tachometrových 150, jedeš vlastně reálných 142km/h a to jim za to nestojí ;-)

3.) webpajá má v jednom pravdu a to v téhle větě:

"Obávám se, že čichat kamiony, nechat si od kamínků odpalovaných zpod jejich kol dobíjet karoserii, skla a ukájet se tím, že vůbec dojedu je věc natolik teoretická až květinová, že naprosto nereálná." :yes:

4.) i kdyby měl Leaf dojezd 400km, pořád bych o něm ani neuvažoval, jelikož jeho design je pro mě nestravitelný. O ceně ani nemluvím, za to může být pěkně vybavená střední třída ;-)
Avatar - 3_diamanty
23. 11. 2015 13:16
Re: Dojezd na dálnici
moje optimum je na dialnici okolo tych 120 ... vtedy toci motor na patke jemu idealne otacky a spotreba je este unosna .... inak paradoxne cim slabsim autom jazdim tym mam pocit ze musim ist vzdy a vsade co najrychlejsie.... ale akonahle sadnemdo niecoho novsieho a lepsieho .... tak nejak neplasim sa ... samozrejme ak pisem ze sa neplasim to este neznamena ze brzdim premavku ;-) ... ver mi.... ekonomicky a ani na spotrebu som nikdy nejazdil .... ;-) a ani neplanujem do buducna

dnes inak nie je nic neobvykle ist po dialnici a zbadat Cecko iduce klido pido sotva 120 ktore sa stane "koristou" aj nejedneho malickeho auta...... hold spotreba... novy fenomen dneska ;-)
23. 11. 2015 13:25
Re: Dojezd na dálnici
Já nevím kde a kam kluci jezdíte...ale ani v SK ani u nás, žádný "stodesítkový" kluky v prémii nepotkávám ;-)
Avatar - 3_diamanty
23. 11. 2015 13:34
Re: Dojezd na dálnici
to bude mozno aj lokalitou..... lebo u nas napriklad ten kusok dialnice medzi ke a po nie je zrovna nejako frekventovany a obcas tam cez vikend clovek stretne fakticky len par aut obrazne povedane .... tak samozrejme na co sa plasit a nikto nikoho ani pri 120 nebrzdi .... ale potom pridem na zapadne slovensko k blave a zrazu frmol vsade... kazdy kazdeho predbieha.... hotove sialenstvo a boj o kazdy centimeter cesty a kazdu sekundu casu ....... takze bude v tom zohravat rolu asi aj lokalita a vytazenost tej ktorej konkretnej cesty alebo teda dialnice...... menej vytazene dialnice s mensim "obsadenim" tam ozaj nie je potreba ani dovod "frcat" za kazdu cenu ako sa hovori .... ale bol som prekvapeny aj na dialniciach v madarsku.... ziadne "rychlostne preteky" sa tam tiez nekonali ... mam pocit ze my slovaci sme stejne vacsi preketari ako ktokolvek iny ... a obcas som mal tam pocit akoby tam bol iny svet..... inak ak je potreba ja sa prisposobit viem.... rozhodne nie som ten kto by chcel byt brzda premavky ;-)
23. 11. 2015 13:43
Re: Dojezd na dálnici
Dálnice na Slovensku jezdím téměř stejně často jako u nás, proto vím, že není většího rozdílu. Jakmile se koncem roku téměř plynule spojí Poprad s Prešovem, bude to ještě silnější.
Avatar - 3_diamanty
23. 11. 2015 13:50
Re: Dojezd na dálnici
ok ;-) ... je to dane vsetko momentalnou situaciou na ceste.... netvrdim ze kazdy druhy vikend ak idem do PO tak vzdy stretavam nejake tie "vlecuce sa premiovky" ... ale uz sa mi skutocne neraz stalo .... ze som so hovoril.... skoda ze nemam kameru lebo toto mi to nik neuveri ... ono sa skutocne aj v drahych autach najdu taki ... ktori neprekracuju limity ;-)
23. 11. 2015 13:33
Re: Dojezd na dálnici
exponencialne spotřeba s rychlosti urcite neroste
když tak, tak s druhou mocninou rychlosti
tedy rozdil mez 130 a 120 je
(130/120)^2 = 1.17, tedy o 17% vic
tedy jestli při 120 6litru, při 130 7 litru.
tolik zjednodusena teorie.
u spalovacich motoru motoru diky ryzne ucinnosti v ruznych režimech zatizeni to az takhle není, ale u elektro evidentne jo
Avatar - 3_diamanty
23. 11. 2015 13:40
Re: Dojezd na dálnici
neber to tak doslovne ;-) ... pointa bola niekde inde...
23. 11. 2015 13:58
Re: Dojezd na dálnici
jen jsem to chtěl uvest na pravou miru :-)
kazdopadne s tema rozdilama se u elektromobilu budem setkávat mnohem vic nez u spalovacího motoru.
napr. jet 100 nebo 130 znamena cca o 70% vetsi energeticky nároky.
když do toho zapocteme, ze nektere jizdni odpory nerostou kvadraticky (odpor vzduchu), ale linearne (valivy odpor), tak to mozna klesna na 50%. i tak to ale znamena, ze jestli při 100km/h ujedes 300km, tak při 130km/h uz jen 200km.
takze v dobe elektricky se mozna budem mnohem casteji setkávat s ploužícími se auty na silnici i dalnici kvůli prodlouzeni dojezdu..

dodatek:
aerodynamicky odpor roste ve skutecnosti s 3. mocninou rychlosti, ale v prepoctu na ujetou vzdalenost s druhou mocninou, valivy odpor roste linearne s rychlosti, ale v prepoctu na vzdalenost je +- konstantni.
takze jet 130km/h místo 100km/h znamena spis o 70% vetsi energeticky nároky a 2x vetsi požadavek na vykon motoru
Avatar - 3_diamanty
23. 11. 2015 14:14
Re: Dojezd na dálnici
vidim ze musim z fyziky/matiky oprasit stare zosity >:D ak ich este niekde najdem.....

dik za info :yes:
23. 11. 2015 15:09
Re: Dojezd na dálnici
Aerodynamický odpor že roste s třetí mocninou rychlosti ? Co to je za blbost ??
23. 11. 2015 15:28
Re: Dojezd na dálnici
OK, mas pravdu
s treti mocninou roste pozadovany vykon
aerodynamicky odpor roste s druhou mocninou rychlosti
23. 11. 2015 12:36
Re: Dojezd na dálnici
Do 110km/h to znamená neustálý brždění a zrychlování, pokud tedy jedeš D1 přes den. To není jen o diskomfortu v podobně koncipovaným elektromobilu, ale i omezování ostatních. To už vůbec nemluvím o situaci zácpa, nehoda atd...

Takže holej nesmysl.
23. 11. 2015 13:28
Re: Dojezd na dálnici
Zkusil jste to někdy? Já s Fábií běžně jezdil 110 až 120 km/h a naopak byla ta jízda poměrně dost příjemná. Nemusel jsem obvykle řešit předjíždění (jen kamiony, ale já jezdím většinou v době, kdy jich moc nejezdí) a bylo to velmi plynulé. Rozhodně bych neřekl, že jsem někoho brzdil. Kdo chtěl mě předjel. Tyhle názory úplně nepobírám.
23. 11. 2015 13:31
Re: Dojezd na dálnici
Možná si vše příliš personifikuješ, jestli jezdíš jen za řídkýho provozu, pak ti to neberu, ale obecně to co píšeš nefunguje. D1 jako jediná páteřní dálnice spojující západ a východ republiky je tak našvihaná, že na podobný projevy květinářů není moc prostoru.
23. 11. 2015 14:04
Re: Dojezd na dálnici
momentalne me prijde ze je D1 prave idelani na tech max 110, aneb v zuzenich se jede 80 a realne tech cca 100-110 a mimo zuzeni pak rychleji aby se to pred kazdym zuzenim na par km bud uplne zastavilo nebo minimalne zpomalilo na jizdu krokem :-) a bohuzel me D1 vetsinou cekala a ceka vzdy v patek odpoledne, takze ten nejvetsi natresk >:D

kdyby stabilne vsichni jeli 100-110 a nemeli potrebu na volnych usecich řádit, tak by se vsem jelo mnohem lepe a i rychleji, viz ma posledni cesta po D1 minulej patek, jiz hned za Prahou me buracive pokorila ridicka v novejsi bile A6 s cernzma doplnkama (doslova neprehlednutelne auto) a mohla tam mit pocitam tak 180 mozna i vic (to jsem jeste nevedel ze ridicka), cestou byli 2 zacpy bez zrejme priciny "proc" a to pred zuzenima a na nich jsem vzdy pani ridicku pohodlne dojel a predjel anis bych mel potrebu prejizdet z pruhu do pruhu jako ona, ve finale kdys jsem sjizdel smer Olomouc a ona pokracovala po D1 nas delilo asi tak 100 metru, ja za celou to dobu nejel vic nez 120 GPS a jeste si odskocil na benzince (poprve u Shelky a prekvapilo me ze se za to plati) >:D
23. 11. 2015 14:12
Re: Dojezd na dálnici
Tomu co jsi napsal vůbec nerozumím a je to nesmysl. Odvolávat se na ojedinělý případy s rychlejším autem za silnýho provozu je další extrém. Taková "novácká pravdoláska". ;-\
23. 11. 2015 14:37
Re: Dojezd na dálnici
zacpy na dalnicich pokud se nejedna o nehody a jine neocekavane zuzeni jsou zpravidla zpusobene prave neplynulosti provozu kdy nekdo jede pomalu a druhy naopak rychle a v tu chvili prestava fungovat zip tak jak by fungovat mel, v zuzenich se pak zpravidla ten rychlejsi zarazuje nestandardne takze nekdo "za nim" pak musi vice brzdit a posleze treba jeste prejizdi z pruhu do pruhu cims se to spomaleni jeste vice spomaluje prave na ukor ostatnich ;-) ti co ruzne prejizdeji z pruhu do pruhu a donuti ostatni aby pribrzdili je ten kdo takova spomaleni zapricinuje nejvice, rozhodne to neni ten co jede plynule pomalejsi rychlosti ;-) ve finale pak takova kolona poskakuje po nekolika metrech misto toho aby plynule jela, a prvopocatek toho je nazacatku kde nekteri neumi zip a nebo se zarazuji zipem vynucene protoze jeli rychle
23. 11. 2015 18:33
Re: Jízda po dálnici
Pakliže OA na dálnici jedou nejobvykleji 130, pak ten kdo kličkuje je právě ten co maže 110.
23. 11. 2015 13:33
Re: Jízda po dálnici
Hrozně moc záleží kde a kdy, na D1 se to ve všední den fakt nedá, tam je zdaleka nejlepší nasadit cca 140kmh a jet s proudem vlevo. Třeba R10 je ale v pohodě a dost lidí tam těch 110-120 jezdí a už když jedu 135 tacho tak bývám nejrychlejší.
23. 11. 2015 13:47
Re: Jízda po dálnici
na D1 to je jak pises, ja se ji sice vyhejbam jak muzu, ale když musim, tak bud to bylo 80-90 v pravym nebo 160 v levym a porad se na me tlacil někdo s autem, o kterym se netusil, ze tolik muze jet. když jedu ze severu na viden, tak radsi kolin - HB - znojmo, nez to vzit na brno - mikulov a bejt vyhrkanej z D1 a cekat kde uviznu

na ostatních D a R jsem tohle nikdy nezazil
23. 11. 2015 13:54
Re: Jízda po dálnici
Ne? Tak já snad kromě D8 všude.
23. 11. 2015 14:02
Re: Jízda po dálnici
muzu posoudit R35, R10, R4, D5, D11 a s tim co se deje na D1 mezi prahou a brnem jsem se nesetkal. i D1 mezi brnem a ovou je vyrazne klidnejsi
23. 11. 2015 14:04
Re: Jízda po dálnici
Na R35 je na spoustě úseků omezení na 110 ne? Mě tedy provoz přijde obecně velmi hustý a proto píšu, že za normálního (tedy hustého) provozu jezdit 110 není v zásadě ani ekonomický, natož plynulý.
23. 11. 2015 14:11
Re: Jízda po dálnici
mezi LB a TU, je na R35 omezeni v zatáčkách kolem hodkovic a pak před LB, a pak omezeni je před a kolem olomouce.
i když R35 by mela byt nejdelsi, nebo po D1 druha nejdelsi, tak zatím toho moc postavenyho není.
23. 11. 2015 18:30
Re: Jízda po dálnici
Pardon chyba ve mě, psal jsem o R46 ;-\
23. 11. 2015 17:54
Re: Jízda po dálnici
Na R35 je omezení občas i na 90. Ale ono to tam celkem dává smysl. Kdo není vyježděnej a nemá supermoderní káru, tak tam má občas v těch zatáčkách celkem co dělat, aby se udržel ve svým pruhu.
23. 11. 2015 18:31
Re: Jízda po dálnici
JJ, za Paceřákem směrem na Lbc to dává smysl.
23. 11. 2015 18:41
Re: Jízda po dálnici
nejkritictejsi místo je asi ve smeru na LB když se vyjede pacerickej kopec a pak sjizdi dolu, tak tam dole ta pravotociva zatáčka, tam si dokazu představit, ze spousta lidi muze mit problém. ale jak pises tam je omezeni na 90. navic před nejakymi 5-10 lety tam nahore byl nejakej blbej asfalt, kteréj klouzal skoro jako led když zaprselo a i ta 90 byla dost a myslim, ze par lidi co rychlost moc nerespektujou muselo bejt dost vykulených co to s autem dela (taky jsem se tam smejkal).
a pak ty zatáčky od hodkovic k odbočce na jablonec, tam se to taky krasne toci a na 130 to pro kazdyho uplne neni, ale omezeni na 110 a pak 90 je az před tim sjezdem na jablonec.
a mezi mohelnici a olomouci je omezeni az na konci před kruhacem před olomouci, nebo na vyjezdu na mohelnici, jinak to je rovina a tam zadny omezeni není
a vic useku R35 nema
27. 11. 2015 01:55
Re: Jízda po dálnici
Mam s Leafem (24kWh) prakticke zkusenosti a mohu potvrdit, ze v zime i pri minimalnim pouzivani klimy a odmlzovani oken, bez radia a pri klidne jizde (na dalnici max. rychlosti 100km/h) jsem pri teplote kolem bodu mrazu ujel na plne dobitou baterii max. 100-110km... takze sorry, v zime ani s 30kWh baterii na jedno nabiti z Prahy do Brna nedojedete. Jeste jedna prakticka: u Leafu se nebylo mozno plne spolehnout na ukazatel dojezdu - jednou ukazoval dojezd X a bez problemu jsem dojel k nabijecce vzdalene X-y. Jindy (za srovnatelnych provoznich podminek) jsem k nabijecce vzdalene X-2y nedojel a zustal trcet kilometr od ni...
23. 11. 2015 14:27
poznamka k testu
mohli by jste u testu nejakeho elektromobilu uvest, kolik si auto realne bere při ryznych rychlostech?
napr při 60, 90, 110 a 130km/h ? samozrejme po rovine, v bezvetri a po ustaleni spotreby.
predpokladam, ze se na displeji da vyloudit udaj o okamzite spotrebe.
samozrejme by to chtelo vypnout vse co se da - tedy topeni/klima, vyhrivani sedacek, radio apod, abychom dostali co nejcistsi udaj o vykonu motoru v zavislosti na rychlosti ..
Rozbalit vlákno
7
23. 11. 2015 14:33
Re: poznamka k testu
Díky za poznámku. Bohužel v rámci mezinárodní prezentace většinou na takovéto měření není prostor, ani čas.
23. 11. 2015 14:37
Re: poznamka k testu
třeba nekdy v budoucnu az elektromobil budete mit na delší dobu.
diky
Avatar - habanero1
23. 11. 2015 16:02
Re: poznamka k testu
Obecně by toto mělo být součástí testů.
23. 11. 2015 17:55
Re: poznamka k testu
Stačilo by o podobné testování požádat majitele. Myslím, že by vám rádi vyhověli.
Avatar - Ada je zase tady
23. 11. 2015 19:58
Re: poznamka k testu
920 tisíc Kč: první rok to v normálním provozu (dálnice + silnice + město + topení + stěrače + světla dojede cca 120km, druhý rok 100km, třetí rok 80km... :no:

Zrovna včera jsem se svým TDI PD ujel cca 750km :-! Bez tankování. >:D
Avatar - beibej
23. 11. 2015 21:21
Re: poznamka k testu
To zvládám i se služební benzínovou Fábkou. Na rakovinomet nic moc, polepši se!
Avatar - Blue Sun
23. 11. 2015 21:35
Re: poznamka k testu
Škoda, že nemáš, jako obvykle, pravdu, dědku.