Testy
mohli by jste u testu nejakeho elektromobilu uvest, kolik si auto realne bere při ryznych rychlostech?
napr při 60, 90, 110 a 130km/h ? samozrejme po rovine, v bezvetri a po ustaleni spotreby.
predpokladam, ze se na displeji da vyloudit udaj o okamzite spotrebe.
samozrejme by to chtelo vypnout vse co se da - tedy topeni/klima, vyhrivani sedacek, radio apod, abychom dostali co nejcistsi udaj o vykonu motoru v zavislosti na rychlosti ..
napr při 60, 90, 110 a 130km/h ? samozrejme po rovine, v bezvetri a po ustaleni spotreby.
predpokladam, ze se na displeji da vyloudit udaj o okamzite spotrebe.
samozrejme by to chtelo vypnout vse co se da - tedy topeni/klima, vyhrivani sedacek, radio apod, abychom dostali co nejcistsi udaj o vykonu motoru v zavislosti na rychlosti ..
Díky za poznámku. Bohužel v rámci mezinárodní prezentace většinou na takovéto měření není prostor, ani čas.
920 tisíc Kč: první rok to v normálním provozu (dálnice + silnice + město + topení + stěrače + světla dojede cca 120km, druhý rok 100km, třetí rok 80km... :no😒br />
Zrovna včera jsem se svým TDI PD ujel cca 750km :-! Bez tankování. >😁
Zrovna včera jsem se svým TDI PD ujel cca 750km :-! Bez tankování. >😁
uplne nejlepsi to bylo tak 1-2 tydny pote co jsem se vratil z USA, ty asi 2 tydny jsem si na dalnicich jezdil po CR a Nemecku okolo 110 >😁
a zacinam si vsimat ze celkem dost lidi zacina jezdit pod 130 , proste mezi 110 a 120km/h, a to i celkem slusne kary ktere by nemeli problem na dalnici drzet i 2 kilca 😄 popravde ac jezdim mezi 120-130 tak me na D11 vetsinou uz predjizdi jen auta s polskyma znackama
timto zdravim polskeho ridice cerveneho Volva ktery tam mel pocitam tak 150-160 kdys me mijel a prispel nasim policistum cca v pulce D11 kde asi "platil" 😄
1.) Nepozoruji, že by lidé na dálnici zpomalovali pod 130, pouze pokud jim do levého věco vjede autobus nebo kamion, případně vůz se starším datem výroby. Realita na dálnici je 140-150km/h.
2.) Dálniční Supové berou od opravdových (ne tachometrových) 150km/h nahoru, tedy + 5 co proměřuje tachometr + 3km tolerance, tj pokud pojedeš tachometrových 150, jedeš vlastně reálných 142km/h a to jim za to nestojí 😉
3.) webpajá má v jednom pravdu a to v téhle větě😒br />
"Obávám se, že čichat kamiony, nechat si od kamínků odpalovaných zpod jejich kol dobíjet karoserii, skla a ukájet se tím, že vůbec dojedu je věc natolik teoretická až květinová, že naprosto nereálná." :yes😒br />
4.) i kdyby měl Leaf dojezd 400km, pořád bych o něm ani neuvažoval, jelikož jeho design je pro mě nestravitelný. O ceně ani nemluvím, za to může být pěkně vybavená střední třída 😉
dnes inak nie je nic neobvykle ist po dialnici a zbadat Cecko iduce klido pido sotva 120 ktore sa stane "koristou" aj nejedneho malickeho auta...... hold spotreba... novy fenomen dneska 😉
když tak, tak s druhou mocninou rychlosti
tedy rozdil mez 130 a 120 je
(130/120)^2 = 1.17, tedy o 17% vic
tedy jestli při 120 6litru, při 130 7 litru.
tolik zjednodusena teorie.
u spalovacich motoru motoru diky ryzne ucinnosti v ruznych režimech zatizeni to az takhle není, ale u elektro evidentne jo
kazdopadne s tema rozdilama se u elektromobilu budem setkávat mnohem vic nez u spalovacího motoru.
napr. jet 100 nebo 130 znamena cca o 70% vetsi energeticky nároky.
když do toho zapocteme, ze nektere jizdni odpory nerostou kvadraticky (odpor vzduchu), ale linearne (valivy odpor), tak to mozna klesna na 50%. i tak to ale znamena, ze jestli při 100km/h ujedes 300km, tak při 130km/h uz jen 200km.
takze v dobe elektricky se mozna budem mnohem casteji setkávat s ploužícími se auty na silnici i dalnici kvůli prodlouzeni dojezdu..
dodatek😒br /> aerodynamicky odpor roste ve skutecnosti s 3. mocninou rychlosti, ale v prepoctu na ujetou vzdalenost s druhou mocninou, valivy odpor roste linearne s rychlosti, ale v prepoctu na vzdalenost je +- konstantni.
takze jet 130km/h místo 100km/h znamena spis o 70% vetsi energeticky nároky a 2x vetsi požadavek na vykon motoru
dik za info :yes:
s treti mocninou roste pozadovany vykon
aerodynamicky odpor roste s druhou mocninou rychlosti
Takže holej nesmysl.
kdyby stabilne vsichni jeli 100-110 a nemeli potrebu na volnych usecich řádit, tak by se vsem jelo mnohem lepe a i rychleji, viz ma posledni cesta po D1 minulej patek, jiz hned za Prahou me buracive pokorila ridicka v novejsi bile A6 s cernzma doplnkama (doslova neprehlednutelne auto) a mohla tam mit pocitam tak 180 mozna i vic (to jsem jeste nevedel ze ridicka), cestou byli 2 zacpy bez zrejme priciny "proc" a to pred zuzenima a na nich jsem vzdy pani ridicku pohodlne dojel a predjel anis bych mel potrebu prejizdet z pruhu do pruhu jako ona, ve finale kdys jsem sjizdel smer Olomouc a ona pokracovala po D1 nas delilo asi tak 100 metru, ja za celou to dobu nejel vic nez 120 GPS a jeste si odskocil na benzince (poprve u Shelky a prekvapilo me ze se za to plati) >😁
na ostatních D a R jsem tohle nikdy nezazil
i když R35 by mela byt nejdelsi, nebo po D1 druha nejdelsi, tak zatím toho moc postavenyho není.
a pak ty zatáčky od hodkovic k odbočce na jablonec, tam se to taky krasne toci a na 130 to pro kazdyho uplne neni, ale omezeni na 110 a pak 90 je az před tim sjezdem na jablonec.
a mezi mohelnici a olomouci je omezeni az na konci před kruhacem před olomouci, nebo na vyjezdu na mohelnici, jinak to je rovina a tam zadny omezeni není
a vic useku R35 nema