Takto zhovadiť názov, čo má celkom slušný zvuk, použitím na takúto Thaidu... Holt nie každý dokáže svoje názvy a značky hýčkať, ako Porsche či BMW. :-!
To auto je prostě ohavné a jeho design bych globálním rozhodně nenazval. Pokud chce automobilka tenhle produkt prodávat po celém světě, měla zkusit udělat vzhledově umírněný vůz (zvenku, ale i zevnitř), ne na něj nacpat z každé země něco. Thalia je podle mě ošklivá, ale proti tomuhle královna rýsovacího prkna. Zlatý logan...
Dizajn bol to najlepie, čo na tom aute bolo. Neortodoxný, pritom jednoduchý, s nápadom a istým nádychom futurizmu. Nadčasový, aj dnes vyzerá práve tak moderne ako v čase uvedenia. Byť to auto o triedu menšie, mal by úspech. V strednej tirede sa v Európe výstrednosti, žiaľ, nenosia. Spoľahlivosť nekomentuje, čítal som všeličo a vlastnú skúsenosť nemám. Testy však boli doradu ladené pozitívne [odkaz]
[odkaz]
Tento malý sedan vyzerá viac na čínsku nôtu ako pre Európu - zvyknime si už, že Európa nemusí byť zásadne pupkom sveta, a slovo "globálne" nemusí znamenať predovšetkým Európu - aj s jej absenciou v zozname sa nový Sunny stále môže páčiť vo väčšine sveta.
Když vyjela poslední generace Primery, jezdil jsem zrovna první generací P10 (1993). Osobně se mi nová moc líbila, až na ten interier...no stejně jsem na novou neměl. Prodejce v Nissanu ale ronil slzy, protože stávající zákazníci, co čekali na novou generaci, odcházeli zklamaně jinam...bylo to pro ně prý moc sci-fi, čekali něco konvenčního.
Zajímavý odkaz testu z auto.cz, co jsi mi poslal. Protože v tu dobu mě Primera z výše zmíněných důvodů zajímala, četl jsem vše, co o ní vyšlo. Takové krásné hodnocení jako tady, ale nepamatuju. Tady testovali ještě původní motor Nissan 2.2 DI, za krátkou dobu tam začali dávat diesel od Renaultu. To potom na původním DI nenachali (novináři) nit suchou - hlučný,žravý, archaický motor nahradil klenot od Renaultu...ale to jsem odbočil, to mě evokoval ten tvůj odkaz.
Co se týká Sunnyho pro mě osobně je hnusný jak z venku, tak zevnitř, ale neřeším to. Jak jsi správně napsal, tento model není určený primárně pro nás a v Asii to může být šlágr - proti gustu žádný dišputát
Tak obvykle čítam testy, keď príde auto ako novinka - po čase, iba s novým motorom, už to nie je také zaujímavé, čiže Tvoj postreh o hodnotení výmeny nissanovského diesla za francúzsky neviem ani potvrdiť ani vyvrátiť - nepamätám si už, či som to vtedy registroval.
Sklamaním ohľadom spoľahlivosti boli najmä tradične výborné benzínové motory. V novej primere mali problémy, tuším pálili katalyzátory a podobne.. každopádne ten dizajn to asi pochoval. Mne sa primera páči (až na interiér) ale nebolo to to, čo verní zákazníci očakávali.
Prečo mám pocit, že takmer všetky u nás dostupné automobilky sa niekam po dizajnovej stránke stále posúvajú, len Nissan stále robí auta 90. rokov? (Ok, Qashqai je svetlou výnimkou...)