mozno prave ta "nepredvidatelna" zivotnost je prave problem ktory ludom vadi ...
citam si momentalne teraz pac clankov o CVT a vsade sa pise o tom ze tie remene u CVT akosi menej vydrzia a problem je aj pri prenose vysokeho kroutaku... nechcem kopirovat autorov text ale doslova sa pise v jednom clanku ( na autorevue cz ) ze achilovou patou cvt je ich zivotnost... takze mozno prave to je problem preco tuto prevodovku v aute moc ludi mat nechce ... napisal si to spravne
u nissana som ju neskúšal, ale previezol som sa na CVT od Mitsubishi a bola to fakt bieda. Najprv hluk no pohyb skoro žiadny a až po pár sekundách prichádza aj zrýchlenie. Mal som z toho divný pocit. Taká 8 ZF je iné kafe.
niekde chvalia CVT za plynulost a fajn spotrebu .. to je pekne to ano..... ale otazka zivotnosti je to kde sa vsade najde nejaky zadrhel pri vyjadreni sa jasneho stanoviska testera.... takze je to pekne ze prevodovka ma nekonecne vela stupnov a radi plynulo ale co z toho ked vydrzi povedzme polovicu prejdenych km co klasicky automat....
na nete je spusta clankov o cvt... v misaku som s nou nesiel ale s klasickym automatom v pajere ano .... a nemozem sa stazovat.. sice sem tam je tam "prodleva" a auto akoby nevedelo hned ako ma reagovat ... najma kick down .... kde pri stlaceni plynu na podlahu neikedy trva aj sekundu dve kym prevodovka "najde" a podradi na idealny stupen.....ale sucasna prevodovka s kusom s ktorym mam moznost jazdit ma 240 000 km a nic jej nie je ... skutocne neviem ci by cvt tolko vydrzala... navyse pri cvt je prave problem s vacsimi kroutakmi kde nastava velka namaha remenov a oceloveho pasu ... v malom lahkom aute do mesta s malym kroutakom ( micra ) tam ale cvt moze byt fajn... ale do akej miery to neviem posudit nesiel som s nou nikdy ... to by chcelo vyskusat dlhodobo jazdu s cvt
Tento článek je hlavně o starých převodovkách CVT, které Nissan pro zákazníky upravuje. Nová generace CVT, která je třeba v novém X-Trailu a QQ je dle redaktorů a zákazníku absolutně v pohodě.
Nejvíc tu bude záležet na tom kdo a jak jezdí. Jestli někdo jezdí na pohodu je CVT to pravé, jestli chce někdo závodit asi to to pravé nebude. Jinak co se týče životnosti CVT neviděl bych v tom zase takový problém. Jsou dnes i automobilky (Subaru) které dávají řetěz místo řemenu a tam pak problém s životností není. Naopak zase pokud se dělá servis CVT převodovky je podstatně levnější než u automatu (info ze servisu) a o něco dražší než u manuálu.
Každý ale podle svého gusta. Vyzkoušel jsem automat a dneska si ho nemůžu vynachválit. dřív jsem jen kecal že mi to do auta nesmí a podobně.
Z hlediska teorie je to tak že plynulý přechod, nárůst který zaručují převodovky CVT nelze dohnat ani 5ti, ani 7mi dokonce ani 9ti rychlostma v automatu. Problém bude asi v tom na co jsme jak společnost zvyklí, Kdyby se od počátku jezdilo s CVT a dnes by se přecházelo k automatům nebo manuálům zase by nám asi vadilo že tam musíme pořád honit nějaký klacek aby nám auto jelo nebo že by nejelo plynule ale skubalo atd.
Je to prostě věc názoru. Já jsem CVT zkusil a připadalo mi na pohodu.
převodovka držela motor v co nejnižších použitelných otáčkách, jenže mám pocit, že při přidání jdou nahoru hlavně otáčky i při malém požadavku na zrychlení. Stejně je to hlavně japonská záležitost kromě Mazdy, protože ta se rozhodla nedělat pitomosti a vymazlila HM.
Jenže to by dostávala záhul krouťákem a to se jaksi nehodí, větší šance na výdrž hnacího řetězce motor+CVT je, když nechají točit motor, který snese víc. Tohle je specialita CVT u japonců, takový alibismus, který ale ve výsledku znamená, že motor+cvt nedává smysl a je uživatelsky nepříjemný. Multitroniky byly vždy z hlediska uživatelského příjemnější než libovolné japonské CVT, ale zas prd vydržely. Nevím jak posl. generace z hlediska spolehlivosti, ale z hlediska uživatelského je to převodovka, která se projevuje velmi "klasicky", žádná jízda "na gumě", s představenými kvalty nejde rozlišit jestli je to hdm nebo dvojspojka nebo variátor, prostě nemá ty neduhy japonských CVT, které chce teď nissan s velkou slávou odstranit.
Pro méně chápavé. Nissan chce s velkou slávou tyto neduhy odstranit u starých aut se starou CVT, která už dávno jezdí. Nové CVT od Nissanu jsou v pohodě a tato úprava se jich netýká.
O čo tu ide.... američania sú zvyknutý na svoje "bežné" automaty ktoré majú prejav v zásade rovnaký ako manuál - zaradí sa rýchlosť, otáčky idú nahor až do ďalšieho preradenia. Variátor má prejav iný - v zásade taký ako sa nastaví RJ variátora. Najčastejšie otáčky motora sú držané čo najnižšie a prevodovka mení pomery... alebo v prípade kick down-u ide motor do oblasti maxima krútiaceho momentu a následne sa pridá prevodovka so zmenami prevodu... Všetko v zásade logické.... Idete na pohodu? Motor na nízke otáčky... chcete výkon- motor do maxima krútiaceho momentu.... to sa mnohým nepáči - že motor sa vytočí a následne auto začína zrýchľovať... ale je to otázka okamihu... nie sekúnd....
Niektoré modely a dokonca aj v rámci tej istej prevodovky môžu a nemusia mať možnosť sekvenčného radenia - radíte prednastavené stupne a variátor drží tento prevod a motor mení otáčky - ako na klasickom manuály..... no a teraz pre američanov ešte jedna možnosť - variátor bude radiť sám v skokoch a nie plynulo.
Všetko jednoduchá softwerová hračička.
Ad spoľahlivosť - mám dve cvt, od Jatco - robí hlavne pre Nissan, podstatná je ako pri všetkom starostlivosť- zanedbáva sa výmena oleja, filtrov, dávajú tam olej do klasických automatov, nekontroluje sa hladina oleja, jeho stav.... automat má isté pravidlá používania - žiadne gumovanie asfaltu, radenie R pri stojacom aute, ťahanie prívesov....
Mechanicky sú to max. spoľahlivé mašinky, zvyknú odchádzať snímače rýchlosti, krokové motorčeky.... problém je že to málokto vie diagnostikovať a opraviť...
Za mna po skúsenostiach auto jedine automat a buď cvt alebo klasický...