Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nissan upraví své kritizované převodovky CVT

Jestli někdo platí za specialistu na bezestupňové převodovky, je to Nissan. I ten je však po vlně kritiky nucen CVT přepracovat.
Zpět na článek
16. 7. 2014 16:35
16. 7. 2014 18:41
16. 7. 2014 21:01
16. 7. 2014 21:15
16. 7. 2014 21:38
16. 7. 2014 22:01
17. 7. 2014 08:29
17. 7. 2014 09:31
17. 7. 2014 09:51
17. 7. 2014 12:57
4. 8. 2014 19:07
17. 7. 2014 10:07
16. 7. 2014 16:35
CVT
nie je lepsia prevodovka ako CVT
bez trhania bez skakania - len sa vezies. cista pohoda.
Rozbalit vlákno
10
Avatar - _Karel_
16. 7. 2014 18:41
Re: CVT
Ano, nechápu, co na tom amíkům vadí.Jízdně velmi příjemné. Horší je životnost.
Avatar - 3_diamanty
16. 7. 2014 21:01
Re: CVT
mozno prave ta "nepredvidatelna" zivotnost je prave problem ktory ludom vadi ...

citam si momentalne teraz pac clankov o CVT a vsade sa pise o tom ze tie remene u CVT akosi menej vydrzia a problem je aj pri prenose vysokeho kroutaku... nechcem kopirovat autorov text ale doslova sa pise v jednom clanku ( na autorevue cz ) ze achilovou patou cvt je ich zivotnost... takze mozno prave to je problem preco tuto prevodovku v aute moc ludi mat nechce ... napisal si to spravne
16. 7. 2014 21:15
Re: CVT
u nissana som ju neskúšal, ale previezol som sa na CVT od Mitsubishi a bola to fakt bieda. Najprv hluk no pohyb skoro žiadny a až po pár sekundách prichádza aj zrýchlenie. Mal som z toho divný pocit. Taká 8 ZF je iné kafe.
Avatar - 3_diamanty
16. 7. 2014 21:38
Re: CVT
niekde chvalia CVT za plynulost a fajn spotrebu .. to je pekne to ano..... ale otazka zivotnosti je to kde sa vsade najde nejaky zadrhel pri vyjadreni sa jasneho stanoviska testera.... takze je to pekne ze prevodovka ma nekonecne vela stupnov a radi plynulo ale co z toho ked vydrzi povedzme polovicu prejdenych km co klasicky automat....

na nete je spusta clankov o cvt... v misaku som s nou nesiel ale s klasickym automatom v pajere ano .... a nemozem sa stazovat.. sice sem tam je tam "prodleva" a auto akoby nevedelo hned ako ma reagovat ... najma kick down .... kde pri stlaceni plynu na podlahu neikedy trva aj sekundu dve kym prevodovka "najde" a podradi na idealny stupen.....ale sucasna prevodovka s kusom s ktorym mam moznost jazdit ma 240 000 km a nic jej nie je ... skutocne neviem ci by cvt tolko vydrzala... navyse pri cvt je prave problem s vacsimi kroutakmi kde nastava velka namaha remenov a oceloveho pasu ... v malom lahkom aute do mesta s malym kroutakom ( micra ) tam ale cvt moze byt fajn... ale do akej miery to neviem posudit nesiel som s nou nikdy ... to by chcelo vyskusat dlhodobo jazdu s cvt
16. 7. 2014 22:01
Re: CVT
Tento článek je hlavně o starých převodovkách CVT, které Nissan pro zákazníky upravuje. Nová generace CVT, která je třeba v novém X-Trailu a QQ je dle redaktorů a zákazníku absolutně v pohodě.
Avatar - kari.laz
17. 7. 2014 08:29
Re: CVT
Neznám horší převodovku, než CVT. Vždycky když si jdu pro nějaký služebák, tak se modlím, aby nebyl volný jen Auris s CVT, nebo Prius.
17. 7. 2014 09:31
Re: CVT
Neznám lepší převodovku než CVT. S láskou vzpomínám na 145000 km s Microu N-CVT a blahem si pomlaskávám za volantem Lexusu CT 200h ;-)
Avatar - kari.laz
17. 7. 2014 09:51
Re: CVT
Taky vzpomínám, jak jsem jako malý jezdil na babetě. Vždy to ve mě vyvolá vzpomínky.
17. 7. 2014 12:57
Re: CVT
Nejvíc tu bude záležet na tom kdo a jak jezdí. Jestli někdo jezdí na pohodu je CVT to pravé, jestli chce někdo závodit asi to to pravé nebude. Jinak co se týče životnosti CVT neviděl bych v tom zase takový problém. Jsou dnes i automobilky (Subaru) které dávají řetěz místo řemenu a tam pak problém s životností není. Naopak zase pokud se dělá servis CVT převodovky je podstatně levnější než u automatu (info ze servisu) a o něco dražší než u manuálu.
Každý ale podle svého gusta. Vyzkoušel jsem automat a dneska si ho nemůžu vynachválit. dřív jsem jen kecal že mi to do auta nesmí a podobně.
Z hlediska teorie je to tak že plynulý přechod, nárůst který zaručují převodovky CVT nelze dohnat ani 5ti, ani 7mi dokonce ani 9ti rychlostma v automatu. Problém bude asi v tom na co jsme jak společnost zvyklí, Kdyby se od počátku jezdilo s CVT a dnes by se přecházelo k automatům nebo manuálům zase by nám asi vadilo že tam musíme pořád honit nějaký klacek aby nám auto jelo nebo že by nejelo plynule ale skubalo atd.
Je to prostě věc názoru. Já jsem CVT zkusil a připadalo mi na pohodu.
4. 8. 2014 19:07
Re: CVT
CVT majú remene zložené z kovových článkov - teda v podstate reťaze už cca od r. 1999... teda už nejaký ten rok...
Avatar - Ada je zase tady
16. 7. 2014 23:29
někdo má
Někdo má DSG, jiný CVT od Hnissanu. Hádejte, kdo je na tom lépe? ;-)
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Hittman
17. 7. 2014 10:07
Re: někdo má
Starý dobrý hydrodynamický měnič ;-)
4. 8. 2014 19:05
Re: někdo má
moje cvt májú obe hydrodynamický menič.... ten menič nerobí prevodovku, ten môžete dať hocikam.... aj na bicykel...
Avatar - KANKUNEN
17. 7. 2014 06:55
CVT bych chápal, kdyby
převodovka držela motor v co nejnižších použitelných otáčkách, jenže mám pocit, že při přidání jdou nahoru hlavně otáčky i při malém požadavku na zrychlení. Stejně je to hlavně japonská záležitost kromě Mazdy, protože ta se rozhodla nedělat pitomosti a vymazlila HM.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Dinar
17. 7. 2014 10:36
Re: CVT bych chápal, kdyby
Jenže to by dostávala záhul krouťákem a to se jaksi nehodí, větší šance na výdrž hnacího řetězce motor+CVT je, když nechají točit motor, který snese víc. Tohle je specialita CVT u japonců, takový alibismus, který ale ve výsledku znamená, že motor+cvt nedává smysl a je uživatelsky nepříjemný. Multitroniky byly vždy z hlediska uživatelského příjemnější než libovolné japonské CVT, ale zas prd vydržely. Nevím jak posl. generace z hlediska spolehlivosti, ale z hlediska uživatelského je to převodovka, která se projevuje velmi "klasicky", žádná jízda "na gumě", s představenými kvalty nejde rozlišit jestli je to hdm nebo dvojspojka nebo variátor, prostě nemá ty neduhy japonských CVT, které chce teď nissan s velkou slávou odstranit.
17. 7. 2014 10:43
Re: CVT bych chápal, kdyby
Pro méně chápavé. Nissan chce s velkou slávou tyto neduhy odstranit u starých aut se starou CVT, která už dávno jezdí. Nové CVT od Nissanu jsou v pohodě a tato úprava se jich netýká.
Avatar - Dinar
17. 7. 2014 13:01
Re: CVT bych chápal, kdyby
Vždyť o tom je ten článek, mudrlante, já jen doplňuju, že multitroniky tohle umí nějakých sedm osm let.
17. 7. 2014 13:16
Re: CVT bych chápal, kdyby
U Nissanu to uměla i minulá generace CVT (takže taky pěkných pár let). Tedy nejen ta stávající. :-)
Avatar - Dinar
17. 7. 2014 14:23
Re: CVT bych chápal, kdyby
Možná si ten článek vč. odkazu nejdřív přečti.
17. 7. 2014 15:38
Re: CVT bych chápal, kdyby
A co si mám přečíst? Že se amíkovi nechce řadit v manuálním režimu?
17. 7. 2014 13:17
Re: CVT bych chápal, kdyby
Navíc je Audi montuje k motorům s relativně velkým točivým momentem, což životnosti nepřidá.
4. 8. 2014 19:25
vysvetlenie pre mudrcov
O čo tu ide.... američania sú zvyknutý na svoje "bežné" automaty ktoré majú prejav v zásade rovnaký ako manuál - zaradí sa rýchlosť, otáčky idú nahor až do ďalšieho preradenia. Variátor má prejav iný - v zásade taký ako sa nastaví RJ variátora. Najčastejšie otáčky motora sú držané čo najnižšie a prevodovka mení pomery... alebo v prípade kick down-u ide motor do oblasti maxima krútiaceho momentu a následne sa pridá prevodovka so zmenami prevodu... Všetko v zásade logické.... Idete na pohodu? Motor na nízke otáčky... chcete výkon- motor do maxima krútiaceho momentu.... to sa mnohým nepáči - že motor sa vytočí a následne auto začína zrýchľovať... ale je to otázka okamihu... nie sekúnd....
Niektoré modely a dokonca aj v rámci tej istej prevodovky môžu a nemusia mať možnosť sekvenčného radenia - radíte prednastavené stupne a variátor drží tento prevod a motor mení otáčky - ako na klasickom manuály..... no a teraz pre američanov ešte jedna možnosť - variátor bude radiť sám v skokoch a nie plynulo.
Všetko jednoduchá softwerová hračička.
Ad spoľahlivosť - mám dve cvt, od Jatco - robí hlavne pre Nissan, podstatná je ako pri všetkom starostlivosť- zanedbáva sa výmena oleja, filtrov, dávajú tam olej do klasických automatov, nekontroluje sa hladina oleja, jeho stav.... automat má isté pravidlá používania - žiadne gumovanie asfaltu, radenie R pri stojacom aute, ťahanie prívesov....
Mechanicky sú to max. spoľahlivé mašinky, zvyknú odchádzať snímače rýchlosti, krokové motorčeky.... problém je že to málokto vie diagnostikovať a opraviť...
Za mna po skúsenostiach auto jedine automat a buď cvt alebo klasický...
Rozbalit vlákno
0