Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Norsko už není evropskou velmocí elektrických aut. Ve které zemi jdou na odbyt více?

Zatímco v předchozích letech bylo rájem elektrifikovaných aut Norsko, v prvních měsících letošního ročníku už se do vedení dostala jiná země.
Zpět na článek
6. 5. 2018 14:17
6. 5. 2018 20:13
6. 5. 2018 14:27
6. 5. 2018 14:41
6. 5. 2018 16:48
6. 5. 2018 22:46
7. 5. 2018 08:09
6. 5. 2018 20:10
6. 5. 2018 20:30
Avatar - Uživatel_5340709
6. 5. 2018 13:39
Hmm,
tak mě tento článek přinutil si vzít kalkulačku a pokud bude tento trend v Německu nadále pokračovat, tak celkový prodej elektro-aut zde dosáhne 2-3% ze všech prodaných aut. Závěr ať si udělá každý sám.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Zetti
6. 5. 2018 14:17
Re: Hmm,
Elektromobily jsou pro ty co nevedi co s penezma. Az tyhler zakaznici dojdou, dojdou i EV. Ani v Nemecku, i kdyz se globalne maji lepe to obycejny clovek nema lehke a EV coby specialni vuz treba na dojizdeni do prace si treba nikdy neporidi. Ten ekonomicky rozdil ceny mezi EV a spalovakem se nemuze nikdy vyplatit. A pocita kazdy obycejny clovek i nemec.
Mimochodem, noru je 5 mio a nemcu 80 mio. Nemuze nikoho prekvapit, ze se neceho prodava v Nemecku vic
Avatar - Uživatel_5340709
6. 5. 2018 15:06
Re: Hmm,
No jo, i v usa vládla štědrá dotační politika, kdy se ti s lokálním a federálním finančním příspěvkem sejde až 7 tis. USD. To se to potom nakupuje a tlachá o expanzi elektromobilů.
7. 5. 2018 00:01
Re: Hmm,
Jsem rád, že potvrzujete,že jediný problém elektromobilů je cena. Protože spousta lidí stále blábolí o malém dojezdu, pomalém nabíjení atd. Ale ukazuje se, že když cena trochu klesne (třeba i pomocí dotace) je na thu dost lidí, kteří žádný problém s dojezdem a dobíjením nemají a elektromobil si kupují. No a cenu vyřeší rostoucí výrobní série, jako u každé sériové výroby. Prodeje a tím i sériovost roste každý rok o desítky procent. Boom elektromobilů začal a jen nějaká globálně dramatická změna by to mohla zastavit.
6. 5. 2018 23:50
Re: Hmm,
Ale takhle to vůbec nefunguje. Vtip je v tom, že tito první uživatelé zaplatí svými nákupy náklady nutné pro rozjezd výroby a výrobu prvních sérií. Další série už proto mohou být levnější a dostupné více zákazníkům. Proto zákazníci nedojdou, ale bude jich naopak více. Je to tak u každé sérivé výroby. Spalovákům se to stalo dávno v miulosti. Elektromobilům se to teprve přihodí v následujících několka letech.
6. 5. 2018 20:13
Re: Hmm,
kazde procento se pocita, a jednou z toho bude treba 50% vsechnoi nekde musi zacit a taky nekde musi skoncit :-!
Avatar - PicoBello
6. 5. 2018 13:54
Sympatické dotácie
Ty brďo, sme sa dožili. Ked niekto označí prerozdeľovanie peňazí daňových poplatníkov, ktoré im zobral bez toho, že by si sa ich nejako extra pýtal a keď mu ich nedajú, hrozí im basa, za sympatické, to je hádam aj Štokholmský syndróm.
Rozbalit vlákno
10
6. 5. 2018 14:30
Re: Sympatické dotácie
Myslis, ze platit dane je spatne?
Jsi anarchista?
Avatar - Ja Prvni 123
6. 5. 2018 14:48
Re: Sympatické dotácie
Platit daně je normální.. do té doby, doku jsou využívány efektivně.

Daně platím - a očekávám udržované silnice, funkční policii, efektivní zdravotnictví... to, že se nějaká lobbistická skupina rozhodně zneužívat daně k prosazení jinak neživotaschopného oboru průmyslu, navíc extrémně zatěžujícího životního prostředí, mi vadí - je na tom něco nepochopitelného?
6. 5. 2018 15:20
Re: Sympatické dotácie
Hele jsi schopny alespon pripustit, ze pri vetsim zastoupeni EV bude znecisteni ve mestech nizsi?
Avatar - Blue Sun
6. 5. 2018 16:26
Re: Sympatické dotácie
Není. Vidí "elektro" a zrudne mu výhled.
Avatar - Ja Prvni 123
6. 5. 2018 20:51
Re: Sympatické dotácie
Dokonce to nezpochybňuju... ale proč se potom dělají eletro "sporťáky", SUV a podobný nesmysly?

Ano, dodávky na rozvoz pošty a rohlíků po centrech velkoměst už měly dávno být aspoň hybridní...
Proč nejsou?

Ty Tesly a jim na roveň postavené přináší jen nesmyslnou ztrátu užitných vlastností a jejich výhodnost je postavená na tom, že podstatnou část zaplatí "někdo jinej". To Ti nepřipadá sprostý?
Mně jo.
A ekologičnost čistých EV je vztažena právě jen k tomu znečištění bezprostředního okolí za provozu... celková ekologická bilance je úplně tragická.
Jen to přenese jinam... a to je druhá sprosťárna.

Takže provozovatelé EV jsou pro mě sobečtí a nebezpeční škůdci.
7. 5. 2018 08:27
Re: Sympatické dotácie
Ty mas teda zvlastni videni sveta :-)

Tohle bych mohl napsat o majitelich dieselu. Ale nenapisu, protoze si to nemyslim.
Vetsina mych znamych jezdi dieselem, protoze neresi emise a jezdi za malo.
To je cely.

Ale psat o lidech, kteri si koupi EV, ze jsou sobecti a skudci..
Vetsina jich se snazi o pravy opak ;-)

Muzes mi rict, kdyz si koupim Teslu, kdo a jak velkou (ty pises podstatnou) cast mi zaplati? Nebo kdyz si koupim ojety Leaf, koho tim poskodim??
7. 5. 2018 09:28
Re: Sympatické dotácie
Ale vždyť to dává smysl perfektní a právě v tom se ukazuje, kde to Musk jako jediný vychytal správně. Třeba VW se snažil dělat elektrického Golfa už mnohokrát, ale úplně to projel. Proč? No právě proto, že se snažil udělat lidové elektroauto a neměl k tomu koncept infrastruktury. To je totální pitomost, musí se začít seshora. Aby to bylo levné, muselo mít omezené množství baterek, malý dojezd a stejně to bylo dvakrát dražší než běžný Golf. Kdo by si to kupoval? Nemůžeš cílit EV do nejnižších tříd, tak to bude mít ještě větší omezení a navíc jsou zde zákazníci citliví na cenu.

Co udělal Musk? Naopak EV zacílil nejvýše, do tříd, kde vysoká cena není problém. Půl miliony za baterky není velký problém u auta, které stojí 3 miliony, ale je to dost velký problém u auta, které stojí 400 tisíc. Až se to rozjelo, cena začala klesat dolů a postupně i EV jde do levnějších a levnějších tříd (Model 3). Vždycky všechno začíná v high-endu a postupně se dostává níže. Divím se, že Tesla byla po sto letech elektromobility první, kdo na to přišel a udělala z toho ucelený balíček (Superchargery...). Nissan a BMW pak alespoň z EV udělali stylovky, kde ta vysoká cena opět nevadila, protože to nemíří úplně mezi běžný lid. Udělat ale elektrický Pulsar za cenu Leafu, neprodali by skoro nic.

Proč tedy nejsou moc elektrické dodávky? No ony jsou, třeba DHL jich provozuje několik tisíc, ale opět se dostáváme k tomu, že jsme v kategorii, která je hodně citlivá na cenu. Takže elektrické sporťáky a SUV proto dávají perfektní smysl. Jsou to kategorie, kde zákazníci za styl a technologie ochotni zaplatí vyšší cenu. U lidových aut a dodávek se šetří. Proto jich moc není.
6. 5. 2018 18:17
Re: Sympatické dotácie
". do té doby, doku jsou využívány efektivně"

to je protimluv, znas stat nebo krajinu kde by vybrane dane vyuzivali efektivne? >:D
Avatar - Ja Prvni 123
6. 5. 2018 20:45
Re: Sympatické dotácie
Neznám... ale znamená to, že mi má být jedno, když někdo vymyslí další tunel?
Avatar - JDM
6. 5. 2018 17:52
Re: Sympatické dotácie
Platit dane ?myslis to jak ti stat bere penize jinak te zavre az zcernas?
6. 5. 2018 14:27
No konecne
Konecne se EV zacinaji prodavat v Nemecku. Casem by se mohli ojetiny dostat k nam. :yes: Takove ojetiny, narozdil od toho co sem putuje ted, uvitam. :-)
Rozbalit vlákno
16
Avatar - Zetti
6. 5. 2018 14:41
Re: No konecne
S vymlacenou baterkou diky rychlonabijeni a honeni po nemeckych dalnicich. Odecti si po nejakych 5 letech treba 15-20 % degradace a pak zimni dojezd 50% NEDC. Ty by zvladlo i par maturantu. Vyjde ti silene cislo. Kdyz EV tak nove a pak si najit nejakeho osla co to koupi. To bude slusny orisek.
Avatar - Ja Prvni 123
6. 5. 2018 14:51
Re: No konecne
:-)
Navíc počet takových oslů je konečný = čím víc těch elektrických aut bude, tím to bude obtížnější...

Možná se jim to nějakou dobu bude dařit vnucovat daňovými a finančními nástroji... o to větší to ale bude rána, až to bouchne.

:-(
Avatar - Blue Sun
6. 5. 2018 16:26
Re: No konecne
Další mistr teorie, který popírá důkazy ze života... kde se pořád berete?
Avatar - Zetti
6. 5. 2018 16:48
Re: No konecne
Jakej mistr teorie, ty nemas aku sroubovak, mobil? I kdyz lion vydrzi dele, uz mi beha patym rokem, ale uz neni v takove kondici, musi se casteji nabijet a vydrzi vyznamne mene. Na rozdil od EV se s ni nedela v mrazu, skladuje se v pokojove teplote a ted mi mistre praxe rekni v cem je lionka v aute jina. Pokud dava firma na lionku zaruku, tak se vetsinou pocita s ubytkem na 70 % asi vi proc to dela. Nastesti ma v spektru nadsencu dostatek obhajovatelu, povetsinou ale nejsou z tech, co by si nove EV mohli dovolit. Zbozne tak vzhlizi k tem co jim EV jaksi predrajtujou.

Hlavne nereprodukuj nehorazne lzi z hybrid.cz ty jejich masaze snad nemuze nikdo zrat. Nejvic mi medi, ze se par nadsencu sebere a vozi v tech pekacich lidi zdarma. Ze ty taky cekas na nejakej vyjetej elektrosrot?
Avatar - Blue Sun
6. 5. 2018 22:26
Re: No konecne
Upřímně, vůbec nevím, co je "hybrid.cz", takže ti v tomto asi nemůžu odpovědně oponovat, protože naprosto netuším, o čem mluvíš.
Ale OK, vycházím jen z výsledků svého výzkumu, který byť už je trošku starší, měl poněkud jiná čísla, než co tu plácáš ty. A bohužel pro tebe, LiIon v mobilu či vrtačce fakt není totéž, co v autě...
6. 5. 2018 22:46
Re: No konecne
Právě důkaz ze života ti může dát tvůj mobil či notas. Tam ti baterie nedegraduje? Neztrácí kapacitu? Jinými slovy si přivezeš vylitany šajz z de a zaser.š zemi litiem a jiným svinsvem z baterií.
Kde se potomci pořád berete?

Nedočetl jsem dolů... Bravo zetti
Avatar - Blue Sun
7. 5. 2018 07:54
Re: No konecne
Viz výše... Já se tím problémem zabýval asi trošku více, než teoretici stavějící na "baterce z mobilu"...
Avatar - Zetti
7. 5. 2018 08:09
Re: No konecne
Ty jsi prototypem fanouska fotbalu nebo hokeje. Sam chudak hulaka na aktery - milionare aby makali.
Propagujes EV a sam hoblujes dennodenne auto patrici spis do kategorie classic. Jestli je propagujes jen proto abys nemusel cuchcat smrady ze spalovacich motoru tak ti rozumim. Sam si ho zrejme nikdy neporidis.
Avatar - Blue Sun
7. 5. 2018 08:54
Re: No konecne
Víš, čemu nikdy asi neporozumím? Proč bych měl vyhodit auto, které má teprve pár let věku? Jen proto, abych ukázal, jak jsem strašně "ekologický", že mám elektrovůz? Není spíš ekologičtější, když nové auto nemusí být ani vyrobeno?
Navíc s ním denně nejezdím, protože do práce se snáze dostanu vlastními silami. Na kole dokonce rychleji, než autem.
S tvým myšlením, čeho jsi potom prototypem ty? *?
Avatar - Hammunasakra
7. 5. 2018 09:09
Re: No konecne
Víš že tomu taky nerozumim? Já třeba vyhodil starej Philips holící strojek. Ale ojetý auta zásadně prodávám = doporučuju ;-)
Avatar - Blue Sun
7. 5. 2018 10:35
Re: No konecne
Nebuď zase jak malý děcko... Jé, pardon, ty jsi malý děcko...
Avatar - Hammunasakra
7. 5. 2018 11:40
Re: No konecne
Bez pardonu = když napíšeš kravinu, se připrav že.. :-)

Na malý děcko po vejšce = mám docela přehled žejo = což se o tobě v pokročilym důchodu, říct nedá = pardon ;-)
Avatar - Hammunasakra
7. 5. 2018 09:10
Re: No konecne
Jj zatimco výkon spalovacího motoru najetejma kilometrama roste = jak víme všichni :-)
6. 5. 2018 20:10
Re: No konecne
nebykl tu onehda odkaz na Teslu ktera v Nemeckych dalnicich najezdila vic nez 200 tisic km a dobijela vesmes na superchargerech, a presto ma podle diagnostiky pokles / degradaci baterie jen neco malo okolo 6%?
Avatar - Zetti
6. 5. 2018 20:30
Re: No konecne
Kdyz to tak bude tak ja budu mit prvni hubu od ucha k uchu. Zatim je to pozitivni, o velikonocni nedeli jsem koupil nadrz benzinu a pres dennodenni jezdeni mi zbyva jeste vic nez polovina. Nicmene radsi jsem skeptickym realistou nez optimistickym blbem. Me to ale zas tak netrapi, protoze degradace baterie jen bude menit pomer ujetych km na el. nebo benzin. A na nove auto zas bude. Elektromobilista bude mit vetsi problem.

Pro tebe Samane, nebud linej a klikni na [odkaz] . Clanek je na Teslafan, tedy na strance ktera toho vic odpusti nez pripusti. To ze nekomu je jedno jak se s autem zachazi uplne pomijim. Druhy majitel elektroauta bude vzdycky v poradi druhy. Toho tretiho bych si verejne netrouf pojmenovat
Avatar - Blue Sun
6. 5. 2018 22:27
Re: No konecne
Není to jen Tesla. Toyota si na tom postavila i kampaň na své hybridy v USA, vždyť stále jezdí první generace s původním akumulátorem.
Avatar - Ja Prvni 123
6. 5. 2018 14:52
Nevím, proč to sčítají s hybridy.
Dobře udělanej hybrid mi vlastně nevadí... a klidně bych si ho koupil. Zatím jsem na takovej ještě nenarazil.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Uživatel_5340709
6. 5. 2018 15:03
Re: Nevím, proč to sčítají s hybridy.
Si ještě nepotkal Prius, nebo Lexus? ;-)
Avatar - Ja Prvni 123
6. 5. 2018 21:01
Re: Nevím, proč to sčítají s hybridy.
Nebudeš tomu věřit, ale Lexus jsem i řídil. Priuse ne.

Ale pořád platí: auto je dobrý, když plní svůj účel. Jaké prostředí je fajn pro provoz hybrida? Centrum města... ok, ale k tomu se ten Lexus fakt vůbec nehodí!

Zkoušel jsem i malýho hybridního Yarise od Toyoty... právě abych nemluvil jen tak nasucho.
Velikostí a pojetím by mohl / měl představu použitelnýho hybrida naplňovat.

Akutně, až fyzicky, se mi nelíbí... ani zvenku ani zevnitř. Zvenku je to ještě horší, než uvnitř.
Chování auta při jízdě mi bylo vyloženě nepříjemné...
Když jsem si spočítal ekonomiku... tak jsem šel, a objednal končící Punto.

A udělal jsem pro planetu nepochybně líp, aniž bych tím poškodil sebe nebo společnost.
Má jen 57kW - no a co? Víc nepotřebuju... dodnes jsem byl ve městě spokojenej i s těma 44 kW.
Jo, na dálnici se moc nehodí... no a co? To ten hybrid taky ne. Vlastně ještě míň.

Howgh.
Avatar - Zetti
6. 5. 2018 15:16
Re: Nevím, proč to sčítají s hybridy.
Zalezi co si predstavujes pod slovem dobrej. Hybrid nemusim, pluginy uz znam dva. Sveho Outlandera a mozna Kia Niro. Neteoretizuj, bez se svezt, testovaci jizdy jsou zadarmo. Pro mne plugin nesmi mit turbo a prevodovku
Avatar - Ja Prvni 123
6. 5. 2018 21:12
Re: Nevím, proč to sčítají s hybridy.
To to máme přesně opačně. Ale to ničemu nevadí - každý z nás vidí svět jen svýma očima.

Teda úplně opačně zas ne: shodneme se na tom bez turba.
:-)
Ideální auto pro mě bude mít tak 4 metry, lépe těsně přes, atmosferický čtyřválec a klasickou automatickou převodovku. S hydroměničem.

A jeho spotřebu bude optimalizovat elektromotor, řešící nárazovou potřebu výkonu nebo momentu při rozjezdech a podobně, který navíc dokáže využít energii získanou při brzdění, aby se neobracela zbytečně v teplo...
Avatar - Zetti
7. 5. 2018 06:35
Re: Nevím, proč to sčítají s hybridy.
Tak to neni hybrid, ale nejaky mild hybrid. Skodovacke vize budoucnosti. Nic pro mne :-)
6. 5. 2018 17:43
Trhový podiel
[odkaz]
A na konci je podrobná štatistika, pomaly to rastie, 6,5%je podiel v Európe s alternatívnymi pohonmi ( hev, phev, ev, cng, lpg a pod.)
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Ja Prvni 123
6. 5. 2018 21:06
Re: Trhový podiel
Odečti si cng a lpg... a začne to dávat smysl.
:-)
7. 5. 2018 13:00
Re: Trhový podiel
Trzni podil v Nemecku za brezen:

Benzin 64%
Diesel 31,4%
Hybrid 3,1%
Elektro 1,1%

Mezirocni narust EV 73,1% :yes: