tak mě tento článek přinutil si vzít kalkulačku a pokud bude tento trend v Německu nadále pokračovat, tak celkový prodej elektro-aut zde dosáhne 2-3% ze všech prodaných aut. Závěr ať si udělá každý sám.
Elektromobily jsou pro ty co nevedi co s penezma. Az tyhler zakaznici dojdou, dojdou i EV. Ani v Nemecku, i kdyz se globalne maji lepe to obycejny clovek nema lehke a EV coby specialni vuz treba na dojizdeni do prace si treba nikdy neporidi. Ten ekonomicky rozdil ceny mezi EV a spalovakem se nemuze nikdy vyplatit. A pocita kazdy obycejny clovek i nemec.
Mimochodem, noru je 5 mio a nemcu 80 mio. Nemuze nikoho prekvapit, ze se neceho prodava v Nemecku vic
No jo, i v usa vládla štědrá dotační politika, kdy se ti s lokálním a federálním finančním příspěvkem sejde až 7 tis. USD. To se to potom nakupuje a tlachá o expanzi elektromobilů.
Jsem rád, že potvrzujete,že jediný problém elektromobilů je cena. Protože spousta lidí stále blábolí o malém dojezdu, pomalém nabíjení atd. Ale ukazuje se, že když cena trochu klesne (třeba i pomocí dotace) je na thu dost lidí, kteří žádný problém s dojezdem a dobíjením nemají a elektromobil si kupují. No a cenu vyřeší rostoucí výrobní série, jako u každé sériové výroby. Prodeje a tím i sériovost roste každý rok o desítky procent. Boom elektromobilů začal a jen nějaká globálně dramatická změna by to mohla zastavit.
Ale takhle to vůbec nefunguje. Vtip je v tom, že tito první uživatelé zaplatí svými nákupy náklady nutné pro rozjezd výroby a výrobu prvních sérií. Další série už proto mohou být levnější a dostupné více zákazníkům. Proto zákazníci nedojdou, ale bude jich naopak více. Je to tak u každé sérivé výroby. Spalovákům se to stalo dávno v miulosti. Elektromobilům se to teprve přihodí v následujících několka letech.
Ty brďo, sme sa dožili. Ked niekto označí prerozdeľovanie peňazí daňových poplatníkov, ktoré im zobral bez toho, že by si sa ich nejako extra pýtal a keď mu ich nedajú, hrozí im basa, za sympatické, to je hádam aj Štokholmský syndróm.
Platit daně je normální.. do té doby, doku jsou využívány efektivně.
Daně platím - a očekávám udržované silnice, funkční policii, efektivní zdravotnictví... to, že se nějaká lobbistická skupina rozhodně zneužívat daně k prosazení jinak neživotaschopného oboru průmyslu, navíc extrémně zatěžujícího životního prostředí, mi vadí - je na tom něco nepochopitelného?
Dokonce to nezpochybňuju... ale proč se potom dělají eletro "sporťáky", SUV a podobný nesmysly?
Ano, dodávky na rozvoz pošty a rohlíků po centrech velkoměst už měly dávno být aspoň hybridní...
Proč nejsou?
Ty Tesly a jim na roveň postavené přináší jen nesmyslnou ztrátu užitných vlastností a jejich výhodnost je postavená na tom, že podstatnou část zaplatí "někdo jinej". To Ti nepřipadá sprostý?
Mně jo.
A ekologičnost čistých EV je vztažena právě jen k tomu znečištění bezprostředního okolí za provozu... celková ekologická bilance je úplně tragická.
Jen to přenese jinam... a to je druhá sprosťárna.
Takže provozovatelé EV jsou pro mě sobečtí a nebezpeční škůdci.
Tohle bych mohl napsat o majitelich dieselu. Ale nenapisu, protoze si to nemyslim.
Vetsina mych znamych jezdi dieselem, protoze neresi emise a jezdi za malo.
To je cely.
Ale psat o lidech, kteri si koupi EV, ze jsou sobecti a skudci..
Vetsina jich se snazi o pravy opak ;-)
Muzes mi rict, kdyz si koupim Teslu, kdo a jak velkou (ty pises podstatnou) cast mi zaplati? Nebo kdyz si koupim ojety Leaf, koho tim poskodim??
Ale vždyť to dává smysl perfektní a právě v tom se ukazuje, kde to Musk jako jediný vychytal správně. Třeba VW se snažil dělat elektrického Golfa už mnohokrát, ale úplně to projel. Proč? No právě proto, že se snažil udělat lidové elektroauto a neměl k tomu koncept infrastruktury. To je totální pitomost, musí se začít seshora. Aby to bylo levné, muselo mít omezené množství baterek, malý dojezd a stejně to bylo dvakrát dražší než běžný Golf. Kdo by si to kupoval? Nemůžeš cílit EV do nejnižších tříd, tak to bude mít ještě větší omezení a navíc jsou zde zákazníci citliví na cenu.
Co udělal Musk? Naopak EV zacílil nejvýše, do tříd, kde vysoká cena není problém. Půl miliony za baterky není velký problém u auta, které stojí 3 miliony, ale je to dost velký problém u auta, které stojí 400 tisíc. Až se to rozjelo, cena začala klesat dolů a postupně i EV jde do levnějších a levnějších tříd (Model 3). Vždycky všechno začíná v high-endu a postupně se dostává níže. Divím se, že Tesla byla po sto letech elektromobility první, kdo na to přišel a udělala z toho ucelený balíček (Superchargery...). Nissan a BMW pak alespoň z EV udělali stylovky, kde ta vysoká cena opět nevadila, protože to nemíří úplně mezi běžný lid. Udělat ale elektrický Pulsar za cenu Leafu, neprodali by skoro nic.
Proč tedy nejsou moc elektrické dodávky? No ony jsou, třeba DHL jich provozuje několik tisíc, ale opět se dostáváme k tomu, že jsme v kategorii, která je hodně citlivá na cenu. Takže elektrické sporťáky a SUV proto dávají perfektní smysl. Jsou to kategorie, kde zákazníci za styl a technologie ochotni zaplatí vyšší cenu. U lidových aut a dodávek se šetří. Proto jich moc není.
Konecne se EV zacinaji prodavat v Nemecku. Casem by se mohli ojetiny dostat k nam. :yes: Takove ojetiny, narozdil od toho co sem putuje ted, uvitam. :-)
S vymlacenou baterkou diky rychlonabijeni a honeni po nemeckych dalnicich. Odecti si po nejakych 5 letech treba 15-20 % degradace a pak zimni dojezd 50% NEDC. Ty by zvladlo i par maturantu. Vyjde ti silene cislo. Kdyz EV tak nove a pak si najit nejakeho osla co to koupi. To bude slusny orisek.
Jakej mistr teorie, ty nemas aku sroubovak, mobil? I kdyz lion vydrzi dele, uz mi beha patym rokem, ale uz neni v takove kondici, musi se casteji nabijet a vydrzi vyznamne mene. Na rozdil od EV se s ni nedela v mrazu, skladuje se v pokojove teplote a ted mi mistre praxe rekni v cem je lionka v aute jina. Pokud dava firma na lionku zaruku, tak se vetsinou pocita s ubytkem na 70 % asi vi proc to dela. Nastesti ma v spektru nadsencu dostatek obhajovatelu, povetsinou ale nejsou z tech, co by si nove EV mohli dovolit. Zbozne tak vzhlizi k tem co jim EV jaksi predrajtujou.
Hlavne nereprodukuj nehorazne lzi z hybrid.cz ty jejich masaze snad nemuze nikdo zrat. Nejvic mi medi, ze se par nadsencu sebere a vozi v tech pekacich lidi zdarma. Ze ty taky cekas na nejakej vyjetej elektrosrot?
Upřímně, vůbec nevím, co je "hybrid.cz", takže ti v tomto asi nemůžu odpovědně oponovat, protože naprosto netuším, o čem mluvíš.
Ale OK, vycházím jen z výsledků svého výzkumu, který byť už je trošku starší, měl poněkud jiná čísla, než co tu plácáš ty. A bohužel pro tebe, LiIon v mobilu či vrtačce fakt není totéž, co v autě...
Právě důkaz ze života ti může dát tvůj mobil či notas. Tam ti baterie nedegraduje? Neztrácí kapacitu? Jinými slovy si přivezeš vylitany šajz z de a zaser.š zemi litiem a jiným svinsvem z baterií.
Kde se potomci pořád berete?
Ty jsi prototypem fanouska fotbalu nebo hokeje. Sam chudak hulaka na aktery - milionare aby makali.
Propagujes EV a sam hoblujes dennodenne auto patrici spis do kategorie classic. Jestli je propagujes jen proto abys nemusel cuchcat smrady ze spalovacich motoru tak ti rozumim. Sam si ho zrejme nikdy neporidis.
Víš, čemu nikdy asi neporozumím? Proč bych měl vyhodit auto, které má teprve pár let věku? Jen proto, abych ukázal, jak jsem strašně "ekologický", že mám elektrovůz? Není spíš ekologičtější, když nové auto nemusí být ani vyrobeno?
Navíc s ním denně nejezdím, protože do práce se snáze dostanu vlastními silami. Na kole dokonce rychleji, než autem.
S tvým myšlením, čeho jsi potom prototypem ty? *?
nebykl tu onehda odkaz na Teslu ktera v Nemeckych dalnicich najezdila vic nez 200 tisic km a dobijela vesmes na superchargerech, a presto ma podle diagnostiky pokles / degradaci baterie jen neco malo okolo 6%?
Kdyz to tak bude tak ja budu mit prvni hubu od ucha k uchu. Zatim je to pozitivni, o velikonocni nedeli jsem koupil nadrz benzinu a pres dennodenni jezdeni mi zbyva jeste vic nez polovina. Nicmene radsi jsem skeptickym realistou nez optimistickym blbem. Me to ale zas tak netrapi, protoze degradace baterie jen bude menit pomer ujetych km na el. nebo benzin. A na nove auto zas bude. Elektromobilista bude mit vetsi problem.
Pro tebe Samane, nebud linej a klikni na [odkaz] . Clanek je na Teslafan, tedy na strance ktera toho vic odpusti nez pripusti. To ze nekomu je jedno jak se s autem zachazi uplne pomijim. Druhy majitel elektroauta bude vzdycky v poradi druhy. Toho tretiho bych si verejne netrouf pojmenovat
Nebudeš tomu věřit, ale Lexus jsem i řídil. Priuse ne.
Ale pořád platí: auto je dobrý, když plní svůj účel. Jaké prostředí je fajn pro provoz hybrida? Centrum města... ok, ale k tomu se ten Lexus fakt vůbec nehodí!
Zkoušel jsem i malýho hybridního Yarise od Toyoty... právě abych nemluvil jen tak nasucho.
Velikostí a pojetím by mohl / měl představu použitelnýho hybrida naplňovat.
Akutně, až fyzicky, se mi nelíbí... ani zvenku ani zevnitř. Zvenku je to ještě horší, než uvnitř.
Chování auta při jízdě mi bylo vyloženě nepříjemné...
Když jsem si spočítal ekonomiku... tak jsem šel, a objednal končící Punto.
A udělal jsem pro planetu nepochybně líp, aniž bych tím poškodil sebe nebo společnost.
Má jen 57kW - no a co? Víc nepotřebuju... dodnes jsem byl ve městě spokojenej i s těma 44 kW.
Jo, na dálnici se moc nehodí... no a co? To ten hybrid taky ne. Vlastně ještě míň.
Zalezi co si predstavujes pod slovem dobrej. Hybrid nemusim, pluginy uz znam dva. Sveho Outlandera a mozna Kia Niro. Neteoretizuj, bez se svezt, testovaci jizdy jsou zadarmo. Pro mne plugin nesmi mit turbo a prevodovku
To to máme přesně opačně. Ale to ničemu nevadí - každý z nás vidí svět jen svýma očima.
Teda úplně opačně zas ne: shodneme se na tom bez turba. :-)
Ideální auto pro mě bude mít tak 4 metry, lépe těsně přes, atmosferický čtyřválec a klasickou automatickou převodovku. S hydroměničem.
A jeho spotřebu bude optimalizovat elektromotor, řešící nárazovou potřebu výkonu nebo momentu při rozjezdech a podobně, který navíc dokáže využít energii získanou při brzdění, aby se neobracela zbytečně v teplo...