Ředitelství silnic a dálnic zveřejnilo aktuální přehled úseků, kam lze od 1. listopadu do 30. dubna, bez ohledu na aktuální počasí nebo stav vozovky, vjet pouze se zimními pneumatikami.
Už pouhý smysl této značky mi tak nějak uniká,vůbec nebere v potaz aktuální meteorologickou situaci,ale budiž.Pokud bude eliminovat jedince s nižším inteligenčním kvocientem,kteří vyrážejí do hor na letních,pak leccos přehlédnu.Ale její umístění na D1,nebo kteroukoliv z jiných dálnic považuji za naprosto absurdní.Pokud bude 26.dubna 26°C (naprosto reálná situace) budou nám cestou po dálnici mizet zimáky před očima,na druhou stranu,lobbistům výrobců pneumati právě o tohle asi půjde.Více bych se klonil k povinnému použití zimních pneumatik na souvislé sněhové pokrývce.Tečka.
Ještě malý dotaz,nevíte někdo,jestli legislativa řeší styl označení M+S na pneumatice,nebo jestli nějak jinak definuje pojem "zimní pneumatika"?Pokud ne,tak by nám měly po prudkém oteplení stačit dobré fixy. >:D
Toto je opravdu Kocourkov, pritom by stacilo vytahnout z Meteo ustavu CR prumerne teploty od podzimu do jara, nasledne na to stanovit dobu povinneho uzivani zimnich pneu a byl by klid. Mimo toto obdobi by znacka mela resit pouze aktualni situaci v horskych usecich.
neřeší, opravdu bude stačit dibrý fix. Ale mnohem podstatnějším faktorem je hloubka dezénu-4mm, to je pro člověka, který jezdí hodně, docela problém. 2 sady za zimu už je docela dost.
Tento nemožný výplod fantazie našich drahocenných zákonodárců /ODS/ nemůže v praxi pomoct. Pravdu mají ti co tu píší, že stačí mit fix na pneu :yes: Ano, klasický bílý fix a na boky pneumatik si napsat m+s. Zákon totiž neříká jak má vypadat dezén pneumatiky, pouze říká že na boku pneu musí být napsáno "M+S" apod TEČKA, jestli fixem, vylisované od výrobce, nebo vyleptané kyselinou už neříká :-O .
Jsem zvědavý, jak spousta lidí jedoucích po dálnici pozná, že je pod 5 stupňů(a pět oC, má mít vozovka nebo vzduch 8-s ), všechny auta nemají teploměr; a ukazatele u dálnice, ruku na srdce, někdy vypadají hodně nedůvěřivě ;-\
Zimní GUMY by měli mít všichni, tj. bez debat...ale určovat datum platnosti je do nebe volající hloupost. Platí od 1.11., 30.10. napadne krasný sníh a do Vás práskne nějaký vůl na letních gumách o 1,6mm - nic se neděje, zimní gumy platí až zítra ;-)
Věřím, že 4 mm jsou vhodné pro správnou funkci lamel pneu na sněhu a ledu,ale na suché vozovce v zimně nad 5 st má vozovka zcela běžně, a to by řidičům, kteří jezdí méně, stačili letní pneu(a bylo by ušetřeno)Nicméně si myslím, že je to obrovská lobby ze strany výrobců pneumatik pro zvýšení odběru pneumatik v ČR. Stejný model mají nastaven v Německu, ale s tím že : :yes: Zimní pneumatiky jsou povinné tehdy, je-li cesta pokryta sněhem či ledem. A hotovo. :yes:
Zimní gumy si kupuji každé dva roky a je mi jedno po jakých silnicích jezdím.Jednou jsem si myslel,že nový letní jsou na zimu dostačující,ale chyba.Těch pár tisíc za větší jistotu a pohodu na cestách se vyplatí investovat a * na sjetých gumách,který by mě nabořil,bych umlátil heverem.Kuřák v průměru prokouří za měsíc jednu solidní gumu na auto.
negativní reakce proto, že fungování pneumatiky je závislé na teplotě a ne na kalendáři. To co z toho vzniklo je totální demence. Měli udělat zimáky povinné plošně, ale jenom přes zimu, tj. prosinec-únor.
Zákon měl řešit důsledek jízdy na letních v zimě, tj. uváznutí a blokování dopravy, tlaky byly především na D1 a na kamiony. Jak je toto provedením postiženo a co se asi změní posuď sám.
Kamiony užívají celoroční univerzaly,jen skandinávie má trochu jiné pravidla.Termín užívání gum jsem trochu přehlédl a myslím si,že od 1.11 do 31.3 by bylo určitě přijatelnější,jezdím do českých kopců a sníh tam občas je.Bylo by snažší M/S jako povinnost a tím by byly silnice možná prázdnější a bezpečnější.
Samozřejmě jezdím také na zimních,ale pokud v půlce dubna bude 25°C,dlouhodobá předpověď na to bude podobně,tak prostě přezuju na letní.Pokud by nějaká chytrá hlava umístila tuto značku na kterýkoliv úsek kupříkladu D1 a já jsem ji byl nucen použít,tak mi zbývají dvě možnosti-přezout zpět na zimní,nebo použít řetězy,ale obě mi přijdou dost stupidní.A jsem si celkem jist,že naše benga si na takových situacích rádi smlsnou.A buď si jist,že pokud vyjde počasí,tak ti ty gumy dvě sezóny (4 mm dezén) zaručeně nevydrží,pokud ovšem jezdíš.
Ten duben mi trochu unikl,to je fakt kravina.Měl jsem na mysli užívání M/S všeobecně,datum užívání těhle gum je víc než trochu mimo.Jinak jsem pro povinné užívání M/S od 1.11 do 31.3 i bez příkazové značky.
už tě vidi ms řetězama, venku 25 ve stínu, 40 na slunku dálnice suchá, a ty po tom tankodromu jmenujícím se D1 hrkáš 60tkou s řetězama, no to je na zavření taky >:D:-!
Řetěz nosím a vůbec mi nevadí při rychlejší jízdě,ať prší či sněží či je 30+ ve stínu. >:D:-! Jinak jsi opravdu borec,boreček.Jinak si za tím pevně stojím,stejně jako pyramida.
Dátumy zrejme tí Vaši zákonodarci prešvihli, možno by stačilo od 15.11 do 15.4, ale vždy je lepšie trochu viac obdrať zimné gumy, ako dostať čelný náraz od nejakého šetrivca na letných gumách. Prax ukáže, či tie dátumy sedia, novela zákona nie je nemožná.
že nám naší bezpečnost musí přikazovat značka nebo vyhláška. Když už vy co jezdíte celoročně na letních nebo takzvaných "celoročních" gumách kašlete na sebe s vou rodinu, nerozhodujte i za nás a neohrožujte naše zdraví a životy. Zimní pneu není pouze na jizdu po zasněžené vozovce a pokud nemáte peníze na zimní pneu tak radši choďte po svých! Být to na mě Od 1 Listopadu do konce března by byly zimáky povinné kdo by je neměl 50 000,- pokuta a rok bez papírů. Nejlépe to klasifikovat jako trestný čin obecného ohrožení.
Já bych zase zavedl povinost v období září až květen používat výhradně vozy s pohonem 4x4. A kdo na ně nemá ať chodí pěšky..... >:D
Uvědomte si že asi bude nutný prostě ubrat plyn a né vymýšlet nesmysly. Když jedete jak prase po sněhu 130 na D1 tak vás zimní gumy nezachrání. Po městě když se solí a hrabe nepotřebujete zimáky vůbec.
A na co ti bude čtyřkolka? Na to že vyjedeš na sněhu do kopce? Nechápu. Ano jet po sněhu 130 tak ti nepomužou ani sebelepší zimní pneu. A to že se ve městě solí a pluhuje ještě neznamená že nepotřebuješ zimáky >:D jak jsem psal nejsou jen na snih. Zkus si zabrzdit s letní pne při teplotě kolem nuly a se zimní a uvidíš ten rozdíl a pochopíš o k čem je zimní guma. NENÍ POUZE NA JÍZDU PO SOUVISLÉ VRSTVĚ SNĚHU!!!
No s tím 4x4 to byl jen vtípek a reakce na předešlej komentář. A co se tíče lepší schopnosti brzdit zimákama na suchu v zimě:rozdíl v 50km/h bude cca 1 max 2 metry. To už větší rozdíl udělá reakční doba řidiče.
Rád bych podoktnul že třeba přechod pro chodce má cca 2 m na šířku. Pro ty chodce jdoucí po tom přechodě by mohla být ušetřená vzdálenost cca 1 max 2 metry celkem zásadní.
Jezdím deset let a nikdy jsem neboural v zimě.
A)bavili jsme se o suchém asfaltu. Za tím co jsem psal si stojím.
B)tohle je dost neprůkazné. To ti natočím taky a s opačným výsledkem.
ano ano jenže tam je přesně to na co jsou "zimní" pneu určeny. Snííííííh! Pneu nejsou na roční období ale na povrch! M+S znamená bahno(v létě) a sníh(v zimě). Jenže dneska už je hysterie kolem spasitelných "zimních" gum, tak daleko že každý papouškuje bláboly, jak jsou gumy m+s skvělé i na asfaltu - zpevněné vozovce.
Nejvic bouraček se stává,když je kolem O stupňů,jako ta největší nehoda loni na D1,ja myslím že pod 5stupňů určitě nebylo...oni na to všichni přijdou až se zase něco stane a zjistí se,že měli letňáky,který samozřejmě mohli mít,protože bylo třeba -3,kdy to krásně akorát namrzá a klouže,tenhle zákon je debilní
Uznávám zimní výbavu,ale nedokážu pochopit proč na D1?Vyznačená objízdná trasa je fajn,jenže díky tomu se podle mého hrubá většina dopravy přesune díky tomuto do obcí a měst kde bude díky tomuto dopravní kolaps a nežitelno.Měli by se tam nahoře zamyslet co to vlastně dělaj. :no:
Tento nemožný výplod fantazie našich drahocenných zákonodárců /ODS/ nemůže v praxi pomoct. Pravdu mají ti co tu píší, že stačí mit fix na pneu :yes: Ano, klasický bílý fix a na boky pneumatik si napsat m+s. Zákon totiž neříká jak má vypadat dezén pneumatiky, pouze říká že na boku pneu musí být napsáno "M+S" apod TEČKA, jestli fixem, vylisované od výrobce, nebo vyleptané kyselinou už neříká :-O .
Jsem zvědavý, jak spousta lidí jedoucích po dálnici pozná, že je pod 5 stupňů(a pět oC, má mít vozovka nebo vzduch 8-s ), všechny auta nemají teploměr; a ukazatele u dálnice, ruku na srdce, někdy vypadají hodně nedůvěřivě ;-\
Zimní GUMY by měli mít všichni, tj. bez debat...ale určovat datum platnosti je do nebe volající hloupost. Platí od 1.11., 30.10. napadne krasný sníh a do Vás práskne nějaký vůl na letních gumách o 1,6mm - nic se neděje, zimní gumy platí až zítra ;-) .
Nekolik moznych situaci, jak uniknout zbytecne buzeraci:
a) na boky pneu napisete fixem, ci jeste lepe mikropajeckou, znak M-S
b) budete trvat na tom, ze na zacatku useku oznaceneho uvedenou dopravni znackou byla teplota vyssi, nez 5deg
c) pozadate policistu, aby vam ukazal teplomer, podle ktereho soudi, ze teplota je nizsi, nez 5deg C. Pokud teplomer nebude mit nalepku Ceskeho metrologickeho institutu, nalepku o terminu posledni kalibrace (nesmi byt starsi, nez 1 rok) a inventurni nalepku, ze je majetkem PCR,
potom sdelite, ze nesouhlasite s ulozenou pokutou, tyto skutecnosti uvedete v zapisu a pujdete do spravniho rizeni, ve kterem nemuzete neuspet.
Ano, tohle to je typické Čecháčkovství! Všechno přečurat, o***, handrkovat se o desetiny stupně, diskutovat o setinách milimetrů dezénu, jen aby se vyhnul nějaké povinnosti. Vy my tady něco povídejte, jak by byl u nás skvělý rakouský nebo německý model! Takový Švejky chce exemplárně trestat. To jediné pomůže. Já kdybych byl policajtem a při prohlídce zjistil, že má řidič v daném úseku a to bez ohledu na počasí letní gumy a na nich fixem napsáno M+S, tak by měl bez debat 2000Kč, jeden bod a k tomu by si na své náklady zajistil odtahovku. A to ne kvůli absenci zimních pneu (protože pokud je takové počasí jako dnes, je tolerance na místě), ale kvůli totálnímu pohrdání vyhlášky.
Flavio, ono nejde o žádné "Čecháčkovství", je to o tom jak náš zákon je nedomyšlený. Kompletní blbost, od nutnosti tvořit speciální značku, kterou máme jen u nás v Česku až po blbosti typu pod 5 st.C. A jestli bude v zimě 15 st. tak si s hrdostí na nové letní M+S načmárám třeba propiskou, a policajt ti nemůže nic. Což je taky mj v zákoně. O tom to celé je.