RAV-ky mi pride stale este relativne nova a vydarena... nevidim tu teda velky dovod na obmenu ... ale tak toyota si to moze dovolit ;-) ... pride mi to nieco podobne ako s predoslym sportagom... ktory po 5 rokoch ( 2010 - 2015 ) skoncil pritom by to este nejaky rok dva urcite potiahol ... ale kto na to ma tak samozrejme ten obmiena modely castejsie ... biznis ani tu nepusti.... aj ked popravde necakam nejake prevratne zmeny u novej RAV-ky... obrovska je uz tato hodne.... rovnako motoricky asi opat dizel uz tu nebude.. plus pride aj ako hybrid klasika .... tak ci onak..... na kazdu toyotu sa tak nejak vzdy tesim viac ako na fordy ople a pod... a novy auris je fakt paradny... bral by som ho..... tak som zvedavy aj na RAVku :yes:
Myslim si, ze nova platforma TNGA moze priniest pozitívum. Tvrde pruzenie a slabsie jazdne vlastnosti su jedinymi slabinami tohto auta, takze by to mohlo byt riesenie. Hybrid je uz teraz super. Mozno budu nejake zmeny aj na nehybridných motoroch. Neuskodilo by priniest aj do Europy silnejsi benzin a menicovy automat.
To jsi aktuální RAV4 asi moc nejezdil. Interiér mi přijde jak výlet do japonské historie ať už vzhledově, tak zpracováním. Ne že by něco nevydržel, ale za volantem se cítím jak kdybych řidil tank - prapodivný design a tvrdé plasty úplně všude...a nějaké takové pocity mám z jízdy jako takové. V čem mě nejvíc zklamala je komfort na delší trasy. Zkusil jsem jízdu i na zadních sedadlech a je to snad jediné auto, z kterého mě bolel zadek jak kdybych jel starou Karosou - to myslím vážně :-)
No vidis... ja som sa zase dva tyzdne vozil na CX-5, automat 2.5L. Strasne ho chvalia. Tak tvrdy podvozok a sedadla (v kozi) s tvrdym bocnym vedenim som uz davno nezazil - neskutocne nepohodlne auto, az to bolelo. A to som normalnej postavy (176 cm, 80kg). Ja neviem, nechapem, preco ludia tak kupuju tie SUV-cka. Maju sice aj iste vyhody (lahsie nastupovanie, ale este sa necitim taky starec aby som toto videl za taku vyhodu; vacsi vnutorrny priestor pri pomerne kratkej celkovej dlzke, zdolavanie obrubníkov a retarderov), ale nevyhoda je vyssia cena, horsie jazdne vlastnosti, tvrdsi podvozok, vacsia spotreba - mne sa nezda, ze by sa to oplatilo. Alebo si to kupuju len pre ego a falosnu domnieku vyssej bezpecnosti? Mozno nejake premiove jazdia lepsie, ale to je mimo oblast môjho zaujmu. A tento deformovany trh potom sposobi, ze dobre auta tu japonci prestavaju ponukat - kombik stradnej triedy so silnejsim motorom (Accord je uz prec, Avensis konci, Nissan uz davno tu nic nema); jedina vynimka je Mazda 6 (ale o nej nie som az tak presvedceny, mna uz nova Mazda 3 sklamala, dvoch dalsich ludi poznam, ktori sa M6 tiez pomerne rychlo radsej zbavili - vsetky boli fajn ako nove, ale to dost rychlo vyprchalo).
SUV rozhodně výhody má, já jim naopak (zdravě) fandím. Jsou mezi nimi však velké rozdíly, které se postupně snižují. Tato generace RAV4 se podle mě prostě nepovedla, i když spoustě lidem zřejmě špatná nepřijde když se prodává. Avensis boduje tak možná cenou, aktuálně jinak asi ničím a možná i díky tomu lidé zvyklí na Toyoty kupují RAV4.
Je to asi jak to v této kategorii bývá u všech značek - RAV4 pokrývá nabídku těch co by kupovali spíše základ střední třídy (Avensis) nebo vrchol nižší střední (Auris).
Můj názor je, že Toyota je úspěšná díky své solidnosti, čímž maximálně boduje na trzích, kde se nehraje na vyladěné detaily, ale věci co spolehlivě fungují.
Tato gen. RAV4 je vsetko len nie nastupca klasiky toho mena.
Uz dizajnovo je to "zenske SUV", klasicky mestsky crossover. Mama taxi. S nepresvedcivymi schopnostami mimo cesty.
Naviac je to auto drahe (od toho Aurisu je cenovo naozaj daleko).
Do terénu již Rav4 úplně není, ale 25cm sněhu na louce, polní cestě zvládne. Situace stejná jako u Imprezy - až skončí WRX STI, tak to bude jak mají na stránkách : “Nová Impreza, sportovní typ jako ty” (2.0L = 115kW, pouze CVT). Nějak si nejsem jistý, jestli chci být takto sportovní >:D
Jezdím Rav4 už druhým rokem a cesta z Milána do Prahy naprosto bez problémů. Z Aurisu mě bolely nohy již po 3 hodinové jízdě. Palubku mám měkčenou - výbava Executive. Vzadu nejezdím, tak neposoudím.
Nevím co byl přesně za výbavový stupeň ten, kterým jsem těch pár stovek km najel, ale rozhodně šlo o lépe vybavenou verzi. Mělo to na části palubky takovou rádoby luxusní koženku, která překrývala ten tvrdý plast. Taky měla kožené sedačky. Byla to verze před fl a stojím si za tím co jsem napsal :-) Nevím co se vše změnilo po fl, ale co jsem teď rychle googlil, tak palubka vypadá asi stejně.
Hm, zajimalo by me, zda i tady Toyota dodrzi strategii 2 hybridnich verzi. Protoze mi neni jasne, ktery by byl ten druhy hybrid.. Nabizel by se novy 2.0 hybrid, ale ten ma 132kw, coz neni oproti soucasne 2.5 hybrid velky rozdil (145kw).. A pochybuju, ze pozijou 3.5l hybrid z lexusu RX. Jedine, ze by predstavili novy 2.5 hybrid na bazi 2.5l dynamic force motoru s vyssim vykonem nez 145kw plus pridali slabsi 132kw 2litr.. No, jsem zvedavy.
Hm, i tak.. 209ps vs 180ps u hybridnich verzi, neni az tak velky rozdil. No uvidime. Treba se slabsi bude delat pro 4x2 a silnejsi jen 4x4. A myslim ze pro puritany Toyota urcite prida jeden z dvojice novych DF motoru v nehybridni verzi.. Spis asi ten 2l, ikdyz 2.5 by se pro SUV hodil asi vice..
Myslel jsem v Cr. Ale podle me pokud bude, tak 2.0l s novym cvt.. Vlastne diesel nejspis nebude ani v Ravce, takze nejaky z tech benzinu tam bude urcite, pochybunu, ze by nasadili jen hybridy..
SUV bez dieslu v EU jako by nebylo... :no:
Navíc ta nynější tragedie RAV 4 má i malou světlou výšku..nejde snad už ani o SUV.
HONDA TO POCHOPILA a nová CR-V má zpět slušnou průchodnost terénem.
Jak to má v SUV segmentu vypadat ukazuje skvělý Nissan X-Trail nebo SUBARU FORESTER!
Po umozneni zakazu dieselu chut k jeho porizeni jeste vice opadne.
Honda CR-V uz mit diesel v Evrope take nebude (asi uz jen pro Indii).
Myslim, ze by to mohlo byt tak, ze kdo bude chtit diesel, koupi si Evropana (BMW, Peugeot atd.) a kdo benzin, tak Japonce :-)
Jak uz jsem psal driv, kdyz SUV, tak hybrid :yes:
Když SUV tak diesel !
Peugeot SUV nevyrábí..nemají 4*4..mají jen crossovery.
Nissan X-Trail i Subaru Forester jsou opravdu SUV co umí i v terénu.
Premie od Land Roveru , BMW , Audi , Mercedesu až po VW např.Touareg bude mít diesel vždy.
Crossovery na parádu do města bez 4*4 si jako hybrid umím představit..tam je to ok.
Jenže RAV-4 VŽDY býval SUV co jezdilo terénem bez problémů..a to už není pravda.
Škoda pro Toyotu!
Uvidíme co nový model.