Před pěti lety představil Volkswagen modulární platformu MQB, díky níž rozličně velká auta lze stavět na společné technice. Nyní svou cestu k lehké a efektivní budoucnosti představuje Subaru.
Zaujimavy clanok.
"Podobnými změnami prošel i benzinový dvoulitr s přímým vstřikem, který má nových dokonce 80 procent součástí a kompresní poměr u něj vzrostl na 12,5:1."
Doteraz boli vsetky benziny bez turba nepriamovstrekove (MPI :-) ). Az v suvislosti s novymi tohtorocnymi modelmi zacali najprv v US robit priamovstrekove atmosfery (XV/Crosstrek, neskor budu ostatne), co prinieslo par kW naviac a zrejme aj zmeny v spotrebe a trochu lepsiu pruznost.
Ci to je cisty priamovstrek alebo kombinacia to ale neviem.
Podla mna tych 80% zmenenych suciastok je sucasne rozdiel medzi starym nepriamovstrekom (FB20) a novym priamovstrekom.
Trochu ma aj mrzi, ze to u nas nestihli skor s platformou aj modelmi, ale vyvoj ide stale vpred, na to sa spoliehat neda, ze novy model bude stale "novy".
No a ked tuto [odkaz] stale vidim aj 2.5l a 3.6l (6valcek) atmosfery, zaplakal by som.
Co sa tyka dizlu, v Subaru je jasne orientacia na benzin a najnovsie oficialne aj na benzinove hybridy.
Samozrejme, ze sa v Europe predava, v krajinach ako Nemecko, Svajciarsko, pobaltske krajiny, UK atd.
Prv nez nieco napisete patrilo by sa si to overit. Nie je to take tazke.
A ako uz niekto spomenul, najvacsia zmena 2.0i motoru je zavedenie priameho vstrekovania a navysenie vykonu na 115KW, krutiaci moment zostava ten isty.
Podla prvych dojmov z zamoria a Australie, zmien vela ale aj tak to nejde ktovie ako.
Pokial si dobre pamatam tiez cisla z US, ten narast v kW bol mensi ako 5kW, no info, co som teraz nasiel hovori o tych 115, tak neviem.
Ak by aj ten max. moment bol rovnaky, som si isty, ze zmenou vstrekovania bude priebeh asi trosku iny.
Ale nestudoval som to extra, kedze ide skor o kozmeticke zmeny. Skor je zaujimave to znizenie hmotnosti pohyblivych dielov.
Subaru patří ke špičce aut po jízdní stránce, dokud budou lidi kteří chtějí od auta taky aby umělo jezdit a byla to zábava a potěšení tak Subaru nemusí mít strach, ten zbytek co mají auto na parádu si koupí SUV
"My však umíme číst mezi řádky a víme, proč o dieselu nebyla na celé prezentaci ani zmínka."
Ja by som radsej ocenil, keby ste citali svoje zdroje clankov poriadne a nie medzi riadkami. Aby ste sa v co najvacsej miere vyvarovali naslednym hovadinam v clankoch.