Automobilka Porsche představila novou generaci 911 (s označením 997) v létě minulého roku. Nyní přijíždí verze s pohonem všech kol s označením Carrera 4 a 4S (sportovnější verze).
K tomuhle se nenajdou slova. To je jako krásná žena, kterou kdesi potkáš a její krásu si uvědomíš až pak. Tolik tě oslní. A ona tě od té chvíle provází už navždy. Čas od času se v davu setká pár očí, a ty už už myslíš, že se znovu potkáte. Nepotkáš ji ale už nikdy. A tak to má být. Porsche je neskonalá, nebetyčná krása tvarů. kterou nikdy nikdo nemůže překonat. Je to tak, že Michelangelo vzal uhel a nakreslil čáru. A nikdo po něm už to nedokáže zopakovat. Existuje jen jedna dokonalá čára. Tak jako existuje jenom jedna dokonalost auta - PORSCHE.
Zena moze byt krasna kolko chce, ale na druhej strane musi typom zodpovedat predstavam/"chemickym poziadavkam" chlapa. Ak nie, tak s nou nic nebude. Len sa tou prvou vetou snazim vyjadrit to, ze aj dokonalost krasy Carrery je relativna. Ako kazda dokonalost. Mna by tato krasna Carrera (myslim uprimne a jej krasu nespochybnujem) zbalila len tazko, rovnako ako krasna blondinka (myslim uprimne a jej krasu nespochybnujem). Ale ta DB9ka - tak tej patrim cely. Rovnako ako (jednej) krasnej ciernovlaske (teraz brunetke). Because she´s like witch...ta baba. Aj ta DB9. A Carrera nic. Aha...a ten Michelangelo...tak ten suhalsi. A jeho ciara duplom. (akurat, ze kazdy ju vidi inde )
V tech dvou zminenych komoditach jsem opravdu vybiravy Ne ze bych obcas nesedl do "Fabie" nebo si nedal "parek" v bufiku, ale kdyz to jde, tak jsem vazne hroznej
Napsal jsi to krásně. Ten závěr... každý hledá svou dokonalou čáru... a každý ji VIDÍ jinde... Ovšem málokdo ji najde... Neboť svět hledačů je temný, plný nástrah, šalby a pastí... a tam na konci, tam je to světlo... tam ční čára až k nebesům...
No ...to je ono! To je ta ciara k nebesam....co ju vidim. A vsetci mi tu hovoria, ze to nebo je bohuzial vysoko. A ta ciara je tenka. A ja sa im stale snazim povedat, ze ano: Chvalabohu je to tak. Lebo nic nie je horsie ako ostat prizemny.
Mne by to takto pisalo kazdy den, ale to by som musel mat viac casu...a hlavne by ma to moje okolie nesmelo rozptylovat vnucovanim ich skromneho pohladu na svet
Ta čiara tenká je proto, že ti otevírá cestu k prozření. Ta čára je cesta cesta tam a zase zpět. Jen neúnavný poutník dojde k cíli. A cíl? Cíl je cesta... V Praze, na rozhraní Josefova a Starého města vztyčil sochař Róna pomník Franze Kafky. Mylý mužíček sedí na ramenou dutého pánského obleku. Tak tohle je směr té cesty. Nalézt dutinu a cestu z ní....
Ta ciara je ako povestny zlaty rez, ze?! Taky - osobny zlaty rez! Ktory si nasiel Michelangello vo vytvarnom umeni, Kafka v literature, a my si ho tu teraz hladame (kazdy sam a za seba) v automobilovom dizajne (za poslednych 100 rokov)...
Ked som bol chvilku v UK (London) tak prve 3 dni okolo mna lietaly same Porsche. Potom to uz nebolo ono uz to nebolo nic specialne (teraz takisto vidim Porsche kazdy den). Ale stalo sa mi ze som si isiel po ulici pozrel som do vykladu a tam Ferrari Enzo. Teraz vazne - podlomili sa mi kolena a chvilku som len stal a cumel. To ze prsalo mi vtedy nejako nevadilo. Aston je takisto uplna nadhera s tym sa mi stalo ze som na jednej ulici cca 20 m od seba videl DB9 a Vanquish. O dve ulice dalej bolo Maserati 3200 GT a hned vedla Quattroporte. A podla domov to ani nebola nejaka milionarska stvrt. Zase na druhej strane zeny su tam otrasne odporucam ostat u nas na Slovensku a v Cechach. A mne zimomriavky po chrbte prebehnu ked pocujem na ulici "nazlosteneho" boxera v STi. Alebo nejaku nadhernu kocku.
No ja aj pre to Porsche nerad...moze ho mat vselikto. Ci uz s pohladu ceny, alebo z ...toho ineho. Mam pocit, ze to je taky low-end v exkluzivite. A fakt je ten, ze v GB je 911 vsetkeho druhu pozehnane. Ani tu v BA to nie je uz co byvalo kedysi...pred 10. rokmi som pohladom na 911 zil cely tyzden. Dnes uz to tu v uliaciach taka rarita nie je. Aaale ten Aston Inak, v London sa kvoli atmosfere, pamiatkam, a autam po uliciach oplati chodit.(Aj kvoli tomu ich dazdu) Kvoli babam viem, ze nie. To treba ostat na SK, v CZ a v Madarsku. Mimo iba na vlastnu zodpovednost.
Vdycky se muzu potrhat smichy, kdyz si vzpomenu na jednu prihodu asi rok starou. Stali jsme s kolegou na parkovisti a neco vykladali a najednou koukame - zlata Carrera - prestali jsme zvanit a koukame. Borec ladne prirazil na parkoviste, povesil predni naraznik na obrubnik, ktery byl cca o 2 cm vyse. S klidem anglicana vystoupil, byl to typek v teplakach, bez krku se retezem, otevrel kufr, vyndal jelenici a cely auto prelestil To ze viselo na narazniku ho evidentne nevzrusovalo Odesel, my jsme pokracovali v debate a cca za 5 min se typek znovu objevil. Opet velmi elegantne nastoupil, proturoval motor naprazdno, sundal auto z obrubniku a odjel. Koukali jsme za nim. Dojel asi o 100m dal a vystoupil. Myslel, ze ho nikdo nevidi, kleknul k narazniku a nastal takovy vybuch vzteku, ze jsem byl rad, ze je tak daleko Tak tolik jedna prihoda s Porsche Jinak Marko kombinace AM+Madarka=1*
No vsak to som myslel tym inym pohladom : Tu klientelu. Co dokaze mysliet v luxuse po Mercedes, a v sportovosti po Porsche. Dalej to uz nefunguje...(chvalabohu). A s tou Madarkou - tazko sa dohodnut (myslim na veciach, ktore MUSIS robit v tej casti dna, ked je slnko vysoko), takze to bolo iba fakticke konstatovanie. .....aale teraz ma napada, ze poznam zopar Irok (moju kolegynu napriklad) a tie su krasne podla mojho vkusu. A zda sa, ze Irky stali v tej istej rade na krasu ako nase baby a tie Madarky. Moze to niekto potvrdit/vyvratit?
Mohu to potvrdit i vyvrátit. Na potvrzení je nutno pokud možno navštívit Irsko. A mít štěstí. Na vyvrácení je také nutno navštívit pokud možno Irsko. Ovšem v tomto případě musí mít člověk holt smůlu.
Irky neviem ale pridam dalsie slovanky - rusky (tam treba pridat aj ukrajinky atd. ) polky a pridal by som tam aj srbky chorvatky. Brazilcanku mame jednu v robote videl som ju asi tak 5 krat a je to numero uno. Na druhej strane co najdalej od australcaniek a americaniek. Ale sme pri debate minimalne rovnako zaujimavej ako auta. A ked tuto temu nezatrhneme skoncime v diskusii pri 4-cifernom cisle.
Neprovokuj. Treba ist do Chorvatska a Ciernej Hory a tam uvidis zien viac nez Skodoviek na Slovensku... Ale tam vidiet aj Mercedes C-klase je tazka rarita takze radsej ostanem kde som(teda v SR)
Otazka- sedel si v tom? Jazdil si to? Hovoril si s majitelmi? Ja ano. Fakt som sa sklamal. To auto ma mateialy porovnatelne tak max. s Octavkou. Vonkajsi design je OK. Ale ten pocit vo vnutri... no ked ti poviem ze Maserati Coupe stoji tolko co Carrera Cabrio tak by som pouvazoval ci drevo+kvalitna koza+slonovina+ par zien naviac(mozes si vyberat) alebo kopa plastu s boxer motorom? Ten DB9 berem a priam zerem. No Maserati ma Ferarri motor a stoji asi polovicu.
Odpoved. Sedel som v tom! Nejazdil som to! Hovoril som s jednym s ludi, ktory na tom pracovali (co nie je objektivne, uznavam)! Nesklamal som sa. Fakt. To, ze to ma materialy ako z Octavky - to je silne vyhlasenie. A nie je pravdive. Pretoze, podla toho prospektu co mam doma mozes vyberat s nespocetneho mnozstva plastov (aj typovo), dreva, koze. Lenze musis to vediet zladit. A to vie iba malokto. Ja nie, priznavam. Aspon si netrufam. Takze, aby som sa nestrapnil a nesklamal (seba aj tych co sa pridu pozriet), dal by som si poradit. A Maserati? Kraska. Pre mna cudzia! Sorry...
Johny klid - mohu ti napsat román proč Porsche, ale za mě ho napsali jiní. Tak jen jedna věta. Je jen jeden král. A to je 911. A může bejt i z roku 1966. Tomuhle se říká - dosáhl hvězd. Ty ostatní jen jedou po silnici a třeba jim to sluší.
Vazne GTI neco se sebou delej. Vetsinou na ty tvoje vylevy uz nereaguju, ale co je moc to je moc: NEEXISTUJE NIC DOKONALEHO a rozhodne to neni prosche!!!!! Stejne tak NEEXISTUJE NIC NEPREKONATELNEHO. Tohle muze prohlasit jenom nekdo naprosto limitovany! Promin ale nemuzu si pomoct! I dilo Michelangela bylo prekonano(nebo mas pocit ze v nasledujich obdobich se nedelalo umeni - to by jako meli vsichni napodobovat "dokonaleho a neprekonatelneho" Michelangela????) Kazdopadne pochybuju ze tu osobne vis neco o umeni pokud se snazis srovnavat 500 let starou figuralni stropni fresku s cirkevnim nametem, nebo jakekoliv michelangelovo ci jine renesancni dilo s prumyslovym designem 20. stol...
Kdybys tam alespon napsal z tveho pohledu: "Pro me je porsche nejhezci auto" nebo tak neco. Ale takhle z tebe mluvi jen jednoduchy fanatik.
A propos uz si to tvoje "neprekonatelne" PORSCHE nekdy ridil?
Když tak o tom přemýšlím, o tvých slovech (moc sem jich tu zatím nečetl) tak me tak napadá, člověče, že jediná dokonalost jsi ty. Tedy mimo toho Porsche. Mám jedno doporučení. Vypni PC, hoď do sebe pár piv a uleví se ti. Tohle není patro pro dokonalé omezence. Jsi hráč kterému nikdy nepřijde karta, protože žádnou v dlani nehřeje... Pozdravuj Pijoana.
Tak to je presne odpoved kterou bych cekal od omezence (nezavisly pozorovatel necht si udela obrazek sam). Znovu jsem si precetl svuj prispevek a veru tam zadnou zminku o vyzdvihovani me osoby nevidim. Tak nevim, karty nehraju a nepotrebuju pivo aby se mi ulevilo. Naopak citim se naprosto v pohode, dekuji kazdopadne za doporuceni. Nevim co ma ale tva reakce spolecneho s prispevkem ktery sem prve vlozil...
Existuje mnoho dokonalostí v tomhle nedokonalém světě. Jedna dokonalost je PORSCHE, to bys vědět měl. O jiných dokonalostech tu nepíšeme, takže o to to máme jednodušší. Má reakce ne tvůj příspěvek byla přesně ve stejném duchu jako jsi pojal ty tu svou. Já jsem také v pohodě. Pouze mám jednu výhodu. Narozdíl od tebe rozeznám dokonalé auto. Nijak mě to nepovznáší, jen konstatuji. Nechci také aby tě to nějak negativně orientovalo vůči mé osobě. Ale je to prostě tak. Král je jeden. 911.
Je to presne o tom: Ty rozeznas "dokonalost" a "je to prostě tak. Král je jeden. 911." TOHLE NENI DISKUZE. Mel bys napsat: "Podle me je nejlepsi auto Porsche 911" pak by to byl nazor se kterym se da souhasit nebo ne, ale kdyz to tady vsem predkladas jako ABSOLUTNI PRAVDU tak si tady, prinejmensim me, pro smich! Uvedom si co rikas. Objektivně neexistuji absolutoria!!! Myslel sem ze alespon tohle se tak jaksi vseobecne vi...
Lidi, to že někdo (GTI) napíše, že nějaký auto (911) je nejlepší na světě, je jeho názor. Není to zelená proto, aby každý kdo má jiný názor začal křičet urážky. Upozorňuji, že Porsche nijak neprotěžuji (pro ty, kdo mě neznají). Jde ale o princip. Princip diskuse: GTI napíše, že "911 je bohyně z pěny zrozená" tak nemáte začít křičet "fanatiku, blbe, prudiči". Máš napsat buď "Mercedes CL je záchvěv ranní rosy na listu ostřice" a nebo pokud tě lyričnost taky prudí, tak napsat "911 zrychlení xxx, rozložení hmotnosti xxx versus CL zrychlení xxx a rozložení hmotnosti xxx" nebo co já vím.
Lonesi ty si mi objasnil ze prudit je od rozprudit a tusim diskusia sa rozprudila. Skoda ze zlym smerom. A ta diskusia (zrychlenie rozlezenie hmotnosti) ktoru si popisal je pre niekoho nemozna lebo treba zhanat udaje trosku popracovat ovela jednoduchsie je napisat "si ".
V podstate uz rezignuju na tematickou reakci k clanku, slo mi spis o GTI. Je pravdepodobny, ze si to pokapal svym VW-ismem, uz po tom nepatram, ale nekriticke uctivani cehokoliv ... no nevim. To si nedovolim ani ja na druhym rande. :oD Nazory na 911 jako na ikonu nechavam radeji pod hadrem na zem... jak jsem jiz napsal, nemam zajem participovat na rustu teto debaty, sve nazory a zajem resim realneji a ucelneji, nez plkanim v mnoha pripadech primo opisovanym z propagacnich materialu. Uznavam racionalitu a vecnost mnohych z vas, je pro me pokazde milym prekvapenim zjistit, kolik v podstate vzdelanych lidi je ochotno dat v plen horde zaslepenych PR-uctivacu sve autenticke/originalni myslenky ci postrehy, bez obav o totalni devalvaci a rozmelneni jejich vazeb. Cheche
Áááááááááááá, nadšenci Ferrari se probudili. Můžete ale klidně dál spát. Král je jen jeden. Král je PORSCHE. FERRARI vyráběl překrásná auta a o překrásná auta se pokouší. Čas od času se mu to povede. Jenže král. Král je jeden. Dobře se to pamatuje. Tedy pokud umíte počítat do tisíce - 911.
Myslím, že je potřeba to tu už shrnout, protože po tom, co jsem si tu přečetl, že Octavia ma kvalitnější vnitřek než 911 by to tady mohlo lehce sklouznout k parodii na solidní diskuzi o Porsche. Na okraj jen připomínám definici dokonalého auta - ta definice zni - PORSCHE 911. Obecně známá věc, a přece se najdou ignoranti, zabedněni a neználkové, kteří ve spojitosti s tímto guru jsou schopni zahajovat diskuzi na téma konkurenčních aut. Nejsou konkurenční auta. Neboť 911ka není jen auto, to je symbol. Tak já věřím, že si tu už nikdo neutrhne ostudu haněním 911ky. Děkuji Vám, pánové.
Když jsem uviděl nádpis Shrnuji, polil mě pot. Vize několika set příspěvků a každodenního strážení diskuse...aby si člověk udělal další zářez na hrane stolu. K interiéru, obecně interiéry sportovních aut se mi nelíbí. Nelíbí se mi int. 911 ale ani Corvette. Jenže tyhle auta nejsou o druhu plastů uvnitř. Lidi, proberte se. To je jako u Liazky měřit hlučnost. Nebo u Smartu velikost zavazadlového prostoru.
Apropos Smart! Sice off topic, ale... pamatas, ked sme "pracovali" na tej myslienke auta z papieru co nahradi Smart (tie vystrihovankyň? Tak niekto nam to uz ukradol: [odkaz]
Ostudu sis prave utrhl TY tvou vlastni omezenosti a zabednenosti. Pokud nekdo tvrdi ze COKOLIV je dokonale a nepripousti o tom diskuzi je podle me reziserem one parodie on sam. Kdo prosimte rozhodl ze definici dokonalého auta je PORSCHE 911? Pouzivas sugestivni styl s tim ze "Obecně známá věc, a přece se najdou ignoranti, zabedněni a neználkové, kteří ve spojitosti s tímto guru jsou schopni zahajovat diskuzi na téma konkurenčních aut." Kde jsi prisel na to ze je obecne znama vec???
Prosim o odpoved
Byl jsem teď mimo, ne že bych ti nechtěl odpovědět. A nemusiš prosit. Píšem tu z lásky. K autům. Existují dva základní vztahy ke sportovním vztahům. Vztah k Porsche a vztah k Ferrari. Zajímávé v těchto suvislostech je, že F. je tolik, že vlastně člověk neví co má milovat, a Porsche je (skoro) jeden. No, a vše ostatní je odvozené. Já jsem ten co má vztah k Porsche. Přitom umím pochopit i ty co milují Ferrari. Jenže, pro mě je právě Porsche symbol. Symbol zahrnující vše, co me na motorismu oslovuje. To je úchvatné začátky (zaprášené cesty, otevřená auta, brýle a očích, patníky, závody...) Historie a vývoj jako takový a koneckonců i současnost. V tomhle je 911 dokonálá. Ne, samozřejmě v technice, to jsou pomeřovatelné veličiny. V tom, co je nepopsatelné, co máš v duši. Proto ty sugestivní, nekompromisní projevy Ty sám, přece máš názor, který bys obhajoval proti celému světu. Tak mě nenapadej za Michelangela, pořádně mě přečti, a prosím te, pochop už, že král je jen jeden - 911
Pochop ze me prudi predevsim ze TVE VLASTNI SUBEKTIVNI nazory tady prezentujes jako NEZPOCHYBNITELNE PRAVDY. Nemohl bys s tim prestat? Me v tento moment uz nezajima co si myslis o Porsche, mam na nej koneckoncu vlastni nazor, ale to jek se presentujes v techto diskuzich...
Pochop, že já jiné než subjektivní názory tu prezentovat nebudu. Přečti si od začátku jak to všechno vzniklo. Já se nevyznám v tvejch nickách, asi seš dublér, ale jsi-li to ty, cos mě poučoval o dejinách výtvarného umění, tak si přečti jak na mě reagoval Marko... To je hráč. A ty namísto rozvinutí diskuze mě koušeš do holeně za to, že miluju 911ku.
Takze ignoranti, zabedněnci a neználkové, kteří ve spojitosti s tímto guru jsou schopni zahajovat diskuzi na téma konkurenčních aut. Řekni 100 lidem slovo Ferrari a pozoruj jejich reakci. A potom se těch samejch lidí zeptej na to tvoje "nadpozemský" Porsche!!!S tebou se nedá vézt absolutně žádná diskuse, protože jediný co znáš je Porsche. Netvrdím, že Porsche jsou špatný auta, ale rozhodně nejsou nejlepší!!!Ukaž mi jediný sériově vyráběný Porsche, který z 0 na 100, a třeba v max. rychlosti rozseká Ferrari Enzo (mimochodem sériově vyráběný auto!!!!). A pak můžeme pokračovat v diskusi - takže už asi nikdy...
Neber si to osobně, ale tvoje názory (aspoň podle toho, co je tu napsaný) patří tak do socialismu a jemu podobnejch ptákovin!!!
2 Moskohrys dalsi co porovnava len tie blbe cislicka Carrera GT Enzo na akceleracii nedostane to auto ma ine poslanie neni stavana na rychlost a na akceleraciu ako to robi Ferrari v Autocare o nej napisali ze je najlepsi supersport jaky kdy spatril svetlo sveta ja tiez milujem 911 nikomu to vsak nevnucujem kazdy nech si uctieva co chce.
fakt nevím...ale asi jsem divnej.. Bavíme se tu o Porsche a Ferrari.. AM.. a tak.. asi bych řek, že AM je trochu jiná liga...!! Ferrari je na tom sakra dobře.. Maserati je taky stylovka... Nicméně kdo koho překonal... už jste to tu nakousli... já když jen tak ze zájmu se na posledním Autosalonu v Brně šel podívat na Ferrari, tak v tom horku mě nic nevzalo.. krom té černovlasé co tam dělala kafe..hmm.. ty nohy... na ty auta už jsem se ani nepodíval... Jo a u Porsche.. tak tam jsem skončil na baru hned.. a ty káry jsem ani nezaregistroval.. takže tak ..!! takže každej má asi toho mikelandžela, šagala nebo pisaka jinde... A jen málo kdy se stane (to už je skoro trapný), že to auto je hezčí než ta koc co u toho stojí... (a víme jak je na tom Jaguar nebo Alfa Romeo.. že..!?!)..
Ano, uplny suhlas. To som sa snazil napisat hore, ze kazdy mame tu svoju ikonu krasy inde. A to, ze je DB9 trosku o inom ako 911 - to je jasne. Ale tu to nebolo o porovnani charakterov (aut, ani inych ), ale cisto iba o krase tvarov (a chvilami aj farbe vlasov ).
vsichni kdo si UPRIMNE myslite, ze PORSCHE je neprekonatelne, nedostizne a DOKONALE auto piste prispevky! Piste prispevky take vy, kdo si myslite ze tomu tak neni a pak se uvidi! A ukazte GTI kolik lidi nesdili jeho jednostranne nazory...
Koněčně někdo, kdo to pochopil. Jenže já tu takového nečetl roky... Mimochodem dvoustranný názor? Co? Nic, viď. Tak jo, dotoho, fandové Trabantů. Rád budu číst kritiku Porsche.
No zajimavej způsob jak dokázat, že mám pravdu. Tak třeba já nic psát nebudu a ani jsem nepsal, protože o Porsche vím kulový. Jediný, co můžu říct - vypadá skvěle. A se čtyřma kolama určitě i skvěle pojede. Diskuze na téma význam a limity pojmu DOKONALOST bych radši rozváděl na nějakým psycho-chatu.
Počkej, počkej, já píšu o dokonalosti ne proto, abych dokázal že mám pravdu. Já jsem o tom hluboce nezvratně přesvědčený a nahoře jsem napsal nic víc než jen své vyznání lásky 911cce. A strhla se smršť kritiky. Na mně Proč Za to, že miluju 911ku Madona mia jinak se mi líbí to jak jsi napsal, že vypadá skvěle. Jo, vypadá, už přes 40 let. Mimochodem, přečti si vývoj diskuze - super psaní, zejména Marko nahoře boduje, a najednou do toho vletí pošuk a napadá mě, že naznám dějiny umění Tak takhle to bylo. To dál, za to už já odpovědnost nenesu. Aby bylo jasné. Jo, a pak tam nahoře ještě jeden protěžuje Octávku a slonovinu. No tak to už mě odbouralo úplně Prostě 911 na věčné časy a nikdy jinak
Tu DOKONALOST jsem myslel na toho Esesamanta... Když je pro tebe 911 dokonalost, tak prosím. Mně vadila jeho snaha rozpoutat diskuzi o tom, jestli má dokonalost hranice . Jinak pro mě je dokonalostí AM. Ještě jsem si na něj nesáh, ale až mě bude nějaký předjíždět, vystrčím ruku z okna
Aha, jo. No ten AM - tak to já z toho okénka asi vylezu celej To je velká kláda. Už jsme o tom malém tady psali. Krásné. S obsahem. Vlastně mohu napsat - obdobná dokonalá klasa.
No hlavně nevylejzej, když pojede naproti. Víš jak je to s tím "v1 + v2" Ikdyž tuhle mě předjíždělo někde za Uherským Hradištěm na okresce Porsche GT2 (snad jsem to dobře zaregistroval) a "v2 - v1" bylo určitě přes 100 kmph, tak si to ještě rozmyslím.
Tak já jsem kritizovanej, že dogmaticky tvrdím, že 911ka je dokonalost, král. Jsem kritizovaný, že neobhajuji racionálně, neudávám důvody. A co to tu čtu od odpůrců? Ne o Porschi, aby ho rozcupovali. Cupujou zas jen mě. No tak to je jednoduché se strefovat do toho, kdo králem není. Strefujte se do krále, do 911. Jestli tedy máte čím...
Ze je 911 kral? Taky nazor, tvuj nazor, ale nechapu tvuj nazor ze neni mozny milovat Ferrari z duvodu takovyho ze nevim ktery. Je jich spousta typu, 250, 250 GTO, Testarrossa, GTO, prekrasna Daytona, F40, F50, F355, Modena a spousta dalsich. Clovek by fakt chtel mit v garazi asi kazdej kus, protoze co kus to unikat. To je rozdil oproti porsche, takovej rozdil ze jsou videt zmeny, vyvoj trendu, ne porad ten samej zaklad s novejsi technikou plus sem tam nejaka mala zmena ve vzhledu. U Ferrari vzdycky slo o preneseni zavodni techniky do sportovnich aut. Prodejem Enzo ziskal prachy a ty nacpal do zavodu. Jak jednoduche prime a prinosne. To je to s cim se plne da souhlasit. To co mi u porsche chybi a to je prima "spjatost" jakou ma Ferrari se zavodama.
Enzo, tys tu scházel Já přece nepíšu, že jich je tolik, že nevíš kterého milovat, jako kritiku Ferrari. Já napsal že na světě jsou dva základní vztahy - k Ferr. a k Porschi. A že paradoxní je to, že jeden jich má hodně k milování (jako že nevíš kterýho dřív, chápeš, doufám) a že P. má vlastně (skoro) jednoho. Jinak OK.
Az ta budu vystrelovat na ten Mars, tak mi zaber fleka. Teda aj mojmu Astonu. Mne sa tiez nepaci ani strieborna metaliza, a uz vobec nie krvavo cervena. Only British Racing Green!
To neni jen o AM! Pro me je Esprit presne to, co pro tebe 911 GTI, me se zda, ze ty si libujes v neverending story jako Golf, Passat a 911 To uz je skoro diagnoza
A Subaraci kam poletia ? Ja len ci tam budem potrebovat nieco do maleho terenu - Forestera alebo ci tam budu nejake dobre cesty so samymi zakrutami STi.
Ja som uz co to o 911 pisal a nezdielam rovnake nadsenie ako GTI. Je to super kara ale kedze okolo nich chodim kazdy den a 911 je uz taky "ludovejsi" sportiak na kolena pred nim nejdem. Carrera GT by ma mozno na kolena dostala. A jazdit s 911 na nasich cestach by bolo tyranie auta takze ho ani nechcem (par desiatok - stoviek km na test by som ale privital). Moj sen STi je aj na slovenske cesty.
Jestli 911-tka neni kral, tak je alespon ikona sportovnich vozu sve cenove kategorie, ktere se bezesporu fenomenalni F430, jakozto nejlevnejsi model Ferrari o 2 mega vzdalilo. Navic diky sve "nesmrtelnosti" ikonou prozatim zustane, jen pevne verim, ze planovane "male" Ferrari ukaze Porschi zada (ale legendou by se mohlo stat az po vyrobe v radu desitek let, ze... ). Baby Aston tusim jeste nikdo poradne neridil, ale je to vitane zpestreni a jeho tvar je naprosto uchvacujici....uvidime.
Klid. Baby Aston je nádhernej, ale zapoměli na zpětná zrcátka. Ta se teda nepovedla. Je nádhernej, uvitř super, ovšem podle mě moc - jemnej, jestli mi správně rozumíš. Čumec sice klasickej, ale tak nějak moc až dámskej a mám obavu, že málo drzej. Je ale nutno ho vidět naživo. To mě teprv čeká, takže tenhle soud si vyhrazuji.
Ten si nevyhrazujes pouze Ty Musim priznat, ze teprve potom co vyjela DB9 a o baby ani nemluve jsem si uvedomil, jak vypada Vanquish zejmena v zadni partii tezkopadne...I pres veskerou kritiku designu 911, potazmo Porsche jako takoveho ohledne prilis konzervativnich zmen 997 se priznam, ze jsem rad za to jak vypada, je to takova jistota ve vsech tech vsemoznych designovych eskapadach ruznych producentu. Navic se z ni stal jeden z nejsnaze ovladatelnych vozu ve tride, coz jak ukazuji stale slusne prodeje zakazniky laka...Ten kdo chce vic ultimativnosti jde se svou 911-ctkou k upravci, nebo se obrati jinam.
Jo Subaru je urcite vetsi king nez porsche. Alepon na sportovnim poli. jestli bych se mel rozhodovat mezi subaru a porsche tak volba je jasna a jeste by mi zbylo pres mega na benal!!!!
Presne si to vystihol..Podla mna sa Sti vyrovna Porshe v pocite z jazdy a nemusis jazdit len po rovnych dialniciach,ale mozes obcas aj prebehnut cez rolu... A za ten melonik co zvysi,sa mozem vozit aj 5rokov,ak budem trochu setrit.
Nevím, jestli mě má těšit tvůj podrobný zájem o můj životopis. Nezajímá tě takhle taky, jestli si netykáme s Michelangelem? Mám zkušenost s dvěma druhy Porsche. Ani jedno z nich nebyla olítaná 924. Subaru jsem neřídil, ovšem v kontrastu k Porsche a k tomu, kdo je král je to jako bychom porovnávali jemně pěčené jehněčí kotlety na koření sesbíraném v červenci v Provance s uzenáčem z Delvity.
Už jsem si po mnohých bojích na auto.cz připravil profil diskutujícího, kterému všechno projde a který upokojí i největší pochybovače. Pokud tu někdo chce napsat svůj názor aniž by někdo začal křičet "co o tom můžeš vědět?" Musím být. 1)Jednoznačně na vrcholu produktivního věku. Nesmí to být student ani důchodce. (o několik diskusí níže jsem byl označen za komunistu právě proto, že jsem student a tudíž prý na mě ON musí platit) 2)Musím být minimálně multimilionář. Jinak nejde obejít podmínka vlastnictví minimálně hned několika luxusních vozů. 3)Ideální je střídavá praxe automechanika a pilota některého z prestižních automobilových závodů. Jinak nic nemůžu vědět o technice a nesmím mít názor na požitek z jízdy (už vidím, jak si to užívá Schumi, když křečovitě svírá volant a třeští oči do každé nové zatáčky ) 4)Obletět celý svět je pak už jen trivialita. Na každém kontinentu odřídit několik typů tamních vozidel. Jak jinak pak vzdorovat lidem, kteří sice neumí napsat větu bez hrubek a sprostých slov, ale údajně jsou pečení vaření střídavě v USA, Arabských Emirátech a Japonsku? ps: Auto.cz ale může mít radost. Schází se jim to opravdu prestižní čtenářská základna. Občas se objeví i majitelé vozů neexistujíích specifikací. Diskusi zdar
Skoda, ze si to tomu co Ta oznacil za komunistu, lebo na Teba musi robit neodpovedal rovnako. Teda, ze Ty sa zas na neho musis ucit! Myslim, ze v tej vete by bolo povedane vsetko. Inak so vsetkym co si napisal suhlasim...
Chce to mít kvalitní kádrovej profil diskutujícího. Zatím splňuju akorát požadavek věku (teda nejsem student) , ale pokusím se v duchu ideálního diskutéra napsat opravený příspěvek k 911. Tím snad už definitivně zavřu klapačky všem kverulantům, co mě napadaj, že vydávám vlastní názory za cizí a cizí za vlastní. Tak já, ve vztahu k 911 SI MYSLÍM, že (teda, ještě to upřesním, to myšlení - jako že jsem k tomu dospěl sám, ne že by mě Yaroukh mučil, proste takovej subosobní názůrek) tak teda si osobně, sám, v noci myslím, že 911ka je král. A zároveň mě uklidňuje, že tenhle můj osobní, takovej tajenej názor hamonizuje s oficiálním, neměnným, až definitivním, to jest konečným objektivním názorem, že fakt ta 911ka tím králem je. --- Tak doufám, že tohle mé pokání postačí
Proč v noci? Co tam s tím Porsche děláš? Jé já zapomněl, že jsem jen student. Už mlčím. V Porsche jsem v životě nejel. Proboha, co tu dělám? Já se tak stydím... Diskutuje tu asi 15 lidí se zkušenostma a já jim to tu kazím.
Tady už to došlo tak daleko, že já musel nahoře dávat ráno jednomu životopis, abych vůbec mohl otevřít tyhle stránky. Ale počítá se i 911 od burago, nemusí prej člověk vlastnit celou modelovou řadu od šestašedesátýho.
No když se to vezme kolem a kolem. 911 mi stojí támhle ve skříni (ještě když jsem byl menší a neměl vkus na auta; je to 1:18 Burago a má utržený závěs jednoho kola díky mému závodnickému umění; taky je na něm Made In Italy, takže je to vlastně napůl Ferrari? ) Praxi automechanika mám složenou za ty roky práce s Legem. No a ty výlety po světě jsem absolvoval ve snu. Pro pochybovače: hodně realistickým snu. A na příjmu se pracuje. Snad za pár let. ps: vzkaz automobilce Porsche: utrhávají se vám kola a ty kufry, co jsou grátis vepředu v zavazadelníku nejdou vyndat. vážně ne.
911 je dokonalá v tom že je to auto na každý den. Můžeš s ní jezdit do práce a pak si zablbnout o víkendu na okruhu. Nezrujnuje tě. U mě zvítězilo srdce a pořídil jsem ojetou 360. Je to neskutečně nepraktické auto, i v porovnání s 911. Ale pro mě bude i tak nejdokonalejší Ferrari. Je to o srdci.
Chlapci, nechcete už nechat té nesmyslné debaty o tom, jaké auto je dokonalejší a napsat něco trochu k tématu? Porsche vypustilo 911 Carrera 4 a 4S. Je lepší Carrera4 než Carrera2? V koutku duše uvažuju o koupi 993 nebo 996 a zajímal by mě názor někoho, kdo jel v 2 i 4. Je to velký rozdíl? Prý je 4 horší kvůli nákladům na odcházející lamelovou spojku? V našich podmínkách by se hodila spíš 4... Co myslíte?
Nazdárek. Opravdui zajímavá debata se tady strhla, ale k věci. Jezdil jsem 996 Carrera2 i 996 Carrera4. Osobně bych si vybral zadohrab. Jednak jsem na ty zadokolky trošičku ujetej a jednak je to klasika. Říká se, že když 911, tak tu nejjednodušší. Prostě Carrera. Kamarád má čtyřkolku, najel s ní zatím kolem 100tis a žádný větší potíže nehlásil. Takže když to shrnu, objektivně nemám žádný argument pro dvoukolku, ale při vyslovení Porsche si představím právě to. Krásnej, silnej, použitelnej ZADOHRAB. (je sice pravda, že to auto pokazili už na papíře, tím motorem za zadní poháněnou nápravou, ale od té doby se snažej to napravit a už se jim to docela daří )
Hele reknu ti z vlastni zkusenosti: pokud hledas luxusni GTcko tak investuj do Maserati GT. Je mnohem praktictejsi, hezci, stylovejsi a nejezdi jich tolik. Jezdim verzi s manualem udelal sem s nim 80 tis. km a je proste super... Zkousel sem si i Porsche a neda se to srovnat ikdyz podle nekterych co zrejme nezkusili nic jineho je to KRAL
Jo jinak jeden znamy ma porsche 4*4 a jezdi s tim (mimo jine) v zime na hory. Rika ze si nemuze na nic stezovat. To pak zalezi na co to chces pouzivat. Ani zadokolka s dobrou elektronikou se v zime neztrati...
Dík za názory, Maserati 3200 GT má soused, takže bych zase takovej exot nebyl A slyšel jsem, že má dost zrádný turbo, takže bych měl asi dost respekt. Ale k 911 mě něco přitahuje, něco co neznám u žádné jiné značky. A vlastně ani auta. Takže Carrera2?! A teď ještě 993 vs. 996. Cenově už skoro stejný, 993 se mně víc líbí, ale je starší a má už dost otřesnej interiér. No jo, nejlepší by byla 997!
Nemluvim o 3200 GT ale o nove verzi Maserati GT. Ta ma 4.2l atmosfericky osmivalec. Navic tam sou vychtane vsechny chybky ktrere mela stara 3200, jako treba nepresne razeni. Na to jak je vzacna se podivej do prodejnich cisel. Proste jich jezdi min a i v evrope je docela nahoda potkat se s jinou GT Fakt je super. Za celou tu dobu co s ni jezdim sem maximalne spokojeny (abych taky nebyl, co
Tak, myslím, nadešel čas, abych to tu shrnul. Po počátečním poetickém rozjezdu po čáře života to vypadalo, že se budu muset znovu přihlásit na postgraduál na téma výtvarné umění v Číně, za vlády dynastie Čum-li. Naštěstí jsme byli vrženi do konfrontace 911ky s Octávií, a to je tak silné téma, že jsem byl naštěstí odsunut na druhou kolej. Pravda je, že jsem musel přiznat, že názor o tom, že 911 je král je názor subjektivní. I když tedy se kryje s obecně přijatou normou - že fakt ta 911ka králem je. Tohle tu pochopil i kolega, co cpe do auta kořenový dřevo z ořešáku u nich na zahradě. No a nakonec to opět vyhrál LONES - dokázal definovat požadavky na řádného diskutéra. Došli jsme k závěru, že ovšem je splňuje jen jeden z nás - NIKI LAUDA, a ten má málo času, takže to bychom diskuzi moc daleko nedotáhli. Jsem rád, že mohu 911ku tady uzavřít heslem - 911 je král králů. Je ještě pár králů, ale jen jeden je jejich král. To jde ne?
Už tu bylo hodně teorií o tom, kdo tě platí. Není to nakonec samotná redakce auto.cz Za rozdmýchávání diskuse. Protože po tomhle zase stopro někoho namíchneš a diskuse poskočí o dalších 50 příspěvků. Tu Čum-li rozhodně studuj. Bude se to hodit, až tu budou za pár let všechno vlastnit Číňani.
Tak pozor pozor. Passata som uzavrel ja a celkom dobre (to su Vase slova maestro ) a do 911 prispevkov mame este daleko takze nikam sa netreba ponahlat. A kto ta plati ? Dnes poobede si asi dostal sek od Peugeotu. Alebo sa mylim ?
..hele.. já si musím rejpnout... čím tě to Porsche tak strašně rajcuje...??? protože ..ano je to Porsche..., ale rozhodně to není žádnej zázrak... Je to sice sportovní auto, ale automobilka by nejraději viděla, kdyby v tom jezdili všichni... (a hlavně za ty prachy..) ... aby se z toho stala taková masovka.. pro mě to rozhodně favorit není..!! a král už vůbec ne..!!
tady se nedozvis NIC JINEHO nez ze PORSCHE je KRAL od zabednence s prezdivkou GTI. Kdyz je PORSCHE jedina ikona klasickeho sportaku tak co v jeho vyrobnim programu dela SUV???? Muzes vysvetlit tohle? Jde presne jen o prodavani hromady porschaku... Podivej se na prodejni cisla: zjistis ze misto vyrobce sportovnich kupe se Porsche stalo vyrobcem naslapleho dlouhonoheho kombiku!!!
Mohu ti toho vysvětlit poměrně dost. Ale nechci. Musel bys být především slušný. To nejsi. Neumíš být ani vtipný. To také nejsi. To, že neumíš být vtipný ti nezazlívám, to se naučit nedá. Slušnosti se ovšem naučit dá. Tak až budeš slušný, rád s tebou budu komunikovat.
Hele prostoru to mas kolik chces. Do ted sem se od tebe dozvedel jenom ze "porsche je kral, coz je nezpochybnitelna cista pravda o ktere se nediskutuje" Ty jsi tady nazval vsechny kdo neydili tvoje nazory ryznymi slovy. Oplacim ti stejnou minci. Neni v tom nic jineho a je to jen nazor
Ano, GTI je opravdu nekdy nekriticky, ale tady se nepise o producentu (Porsche), ale o modelu (911). Navic Cayenne dal hochum z Nemecka penize na vyvoj dalsich vozu a tedy i slavne 911-ky, stejny pripad byl i Boxster...Nikdo nikoho nenuti k jeho koupi, ale dava prilezi vsem, kteri vlastni kupe, nebo cabrio vozit rodinu autem stejne znacky...Nebo-li jedina modelova rada tohoto vyrobce posle do nenavratna. Neni to tak davno, kdy bylo Porsche v pozici, ze to vypadalo na jeho prodej (prinejlepsim)
Ciello, tohle téma, tedy to, čím mě 911 rajcuje to je tak rozsáhlé téma, že se nedá vtěsnat do jednoho příspěvku. To až případně u stolu. Mimochodem, víš, že máš velice originální vizáž příspěvků? Já vždycky roluju a - stop - Ciello Tohle nemám u nikoho. Tak já bych ti třeba teď mohl napsat čím mě rajcuje Ciello Podívej, to máš tak... anebo, vlasně... to je taky ke stolu... Tak až u stolu
..já se ptal na auto... a ne na sebe... Vím, že rajcuju hodně lidí... někdy.. teda snad... , ale o to tu nejde... takže.. takže zase nic... mohl jsi mně třeba napsat... třeba.. berou mě ty roury výfuku... nebo má nezaměnitelně sexy zpětný zrcátko ( ), nebo třeba, že jízda po kostkách je tak vzrušující, že neustále kroužíš po centru Prahy... ale taky, že jsi třeba nad postelí měl vylepenej plakát 356C nebo nové 911(912)....
Jezdi opatrně, bylo na tom přeloženém zažloutlém listu napsáno... Bylo mi 12. Táta dostal povolávací rozkaz. Koho zajímalo, že jsem tu byl já. Koho zajímalo, že tu byla máma se ségrou, co na něm mohla oči nechat? Koho zajímalo, co dál? Pravidelně chodila pošta. Táta psal, jak vietnamčíci lezou z děr... jak ležíš přitisknitej k zemi v rozbahněný džungli a 10cm nad tvou hlavou ti lítá kulka za kulkou. Jak čekáš, jestli se rozmočíš, jestli splyneš s bahnem... a pak když je 20 vteřin ticho, tak se zvedáš a běžíš naději do náruče... Občas si ty dopisy pročítám. Měly zpoždění 25 dnů. Pravidelně. Přišlo jich 19. Máma seděla za stolem a unavenejma očima četla slovo za slovem. Stále dokola. A já, já ty dopisy pak tajně čítávál pod dekou. V noci při svitu baterky. Ségra to nezvládala. A nikdo z nás jsme nezvládli ten poslední, devatenáctej. Protože než nám ho doručili, dostala máma telegram z ministerstva obrany... v tom posledním dopise táta psal, že snad už ta pakárna skončí a brzo se nalodí... Jo, tak tohle mu vyšlo. Přivezli ho jěště se stovkou dalších přikrytýho vlajkou. Tři roky jsem pak nevlezl do garáže ani pro sekačku na trávu. Tam bylo tátovo hájemství. Máma jen dokola četla ty dopisy a ségra, ta to odnesla z nás asi nejvíc. Pak jednou, když mi bylo 17 jsem vzal se skoby v předsíni klíč a šel do garáže. Tam byl pod vrstvou prachu a pod zelenou plachtou. 911 v temněmodrý barvě. Tátova chlouba. Shrnul jsem plachtu. Sesunul se na sedadlo a podíval se ve zpětným do svejch očí. Byly to oči, jako měl můj táta. Na sedadle spolujezdce ležel žažloutlej přehnutej list papíru a na něm stálo - jezdi opatrně, tvůj táta...
no konecne GTI napsal neco,co se da cist (s tim tatou). 911 je proste king a kdo neveri,tak je bud slepej nebo autum proste nerozumi.bez debat. akorat mi pripada 911 Turbo better nez Carrera..
Co se tyka carrera 911... za ty penize co za nej date, rozhodnete nedostanete odpovidajici hodnotu...k cemu je image, kdyz tohle auto jede o maly chlup lepe nez treba alfa 147 GTA, ktera je 3x levnejsi... navic o mnoho brutalnejsi... porsche je proste rychla audina, nabita elektoronikou a nemecky strohe...bez vyraznych emoci...tot muj zazitek z jizdy...