je dost nezvykle, ze relativne mala a specializovana fa. ako Porsche uvedie v priebehu pol roka 2 nove modely (aj ked aspon po stranke dizajnu je to len variacia na stare tema - u oboch), ktore naviac tvoria zaklad ponuky.
no a nic, len to ze to je nezvykle. A poukazuje to na to, ze predajnost starych modelov uz musela byt tak blba, ze naklady na vyrobu a marketing prevysovali zisky z predaja. Navic, zaviest vyrobu dvoch novych modelov za polrok musi byt pre Porsche dost narocna vec.Na druhu stranu je otazkou ako moc su to nove modely (mam pocit ze u inef fa. by sme skor hovorili o vacsom facelifte)
Sorry, ale to asi tak nebude. On to ma byt fakt novy model. Porsche totiz do roku 2009 nechysta nijaku zasadnu novinku. Sice na rok 2008 chystali povodne cosi 2+2, ale ten projekt bol pozastaveny (tusim uz 2x) s tym ze sa ma znova prehodnotit. Takze, ak najblizsia zasadna novinka pride v 2009, novu 911 by sme mohli cakat v 2010 (a to uz bude 6 rokv na trhu aktualna-takze bezny zivotny cyklus). Aj to pochybuje. V roku 2009/10 bude asi treba skor nahradit Cayenne, nez 911...
Je to funglovka, myslim, ze rozdil bude patrny zejmena in natura nebo primem srovnani se starym, mozna, ze oficialni fotky mohly byt zalozeny prave na srovnani. Je videt jina linie profilu, ktery u faceliftu menen neni, nebo-li takove sportovni VW nenadchne, ale neurazi, vim, ze F430 je jina trida, ale vzhledem k tomu, ze je to prave pouhy facelift, tak me Ferrari chytlo za srdce podstatne vic nez Porsche.
Prekvapuje me, ze se u tvorby predni partii nevychazi z modelu GT, ktery me pripada pohlednejsi nez tento modifikovany cumak 911.
No, mna nejak zvlast neberie ani 911, ani Boxster, ani Ferrari, ale...ja planovat nove modely u Porsche, tak urobim malu revoluciu:
1.) roadster v style Boxsteru, ale v uplne novom dizajne(bez odkazu na povodnu 911)
2.) sportak v style 911, ale v uplne novom dizajne (bez odkazu na povodnu 911)
3.) 911 ako paralelny retromodel k 2.) - pre vyznavcov tradicie
4.) priamy konkurent Maranellu,SLR & spol v novom dizajne
eventualny 5.) rad by mozno mohol byt ten 2+2 sportak
Cayenne prec
přesně ... Porsche staví na tradici a úplně novej design??? ... no možná by to i vyšlo ... Cayen se prej prodava dobre ... musela by to byt fakt bomba, protoze me se lidie 911 libej ... ja na to mit tak si ho koupim prave kvuli tradici
Nie vsetky menovane modely boli prepadakom! A tie co boli, prepadli preto, ze na trh boli povodne uvedene ako pokus o nastupcu 911. Takze preto by som 911 navrhol nechat ako retroklasiku, mozno s este vyraznejsim odkazom na povodny model. To ostatne by som prerobil preto, aby sme sa dalsie desiatky rokov netocili s dizajnom len okolo jednej myslienky. Verim, ze su ludia ktorym sa to paci, ale mna to uz dost nebavi...
btw. verim, ze talentovany designer dokaze urobit nadherne porsche aj v inej dizajnovej linii a bez toho aby poprel DNA znacky - je to len vec kvality stvarnenia
asi jo, ale bude to nelehkej úkol ... autor bude muset bejt fakt dobrej designer a bude muset mít taky trpělivost a odolnost aby přesvědčil ostatní, že je to to prave ořechové ... legenda se těžko překonává
Mě oba nový modely naprosto dostaly a co se týče toho že to není nějaká extra bomba a změna, tak jsem moc rad. Tahle automobilka se už od začátku drží jedný filosofie - linie co se týče vzhledu a je to tak moc dobře. A asi by to nebylo Porsche kdyby to vypadalo jinak, Cayenne ať si říká kdo chce co chce tak stejně vypada jak svalnata 911ka a mel to byt dalsi prulom. Myslím, že by měli prijit s necim novým spíš technici, tak jako s prvním Turbem... Na vzhledu přece image značky nestojí, u Porschí byly vždy důlažitý jízdní vlastnosti a výkony.