Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nové TDI v novém Passatu: Piezo-Pumpe-Düse

Nový Volkswagen Passat přivede na trh vedle nových tvarů také novou techniku. VW se jako jeden z mála výrobců na světě stále drží systému vstřikování čerpadlo-tryska a jeho další vývojový stupeň se již brzy představí veřejnosti.
Zpět na článek
27. 12. 2004 22:28
neregistrovaný "Honza"
28. 12. 2004 09:44
neregistrovaný "Tom"
28. 12. 2004 09:46
neregistrovaný "Pavel"
28. 12. 2004 11:42
neregistrovaný "Tom"
28. 12. 2004 13:34
neregistrovaný "Skylord"
28. 12. 2004 13:42
neregistrovaný "Mike Tom"
28. 12. 2004 10:39
neregistrovaný "zoldys"
28. 12. 2004 12:50
neregistrovaný "Figi"
28. 12. 2004 15:32
neregistrovaný "Kladivo"
29. 12. 2004 16:44
neregistrovaný "petrumr"
30. 12. 2004 09:06
neregistrovaný "Tom"
29. 12. 2004 17:33
neregistrovaný "tlama"
29. 12. 2004 18:05
neregistrovaný "Paul"
29. 12. 2004 21:41
neregistrovaný "dobrocole"
29. 12. 2004 22:18
neregistrovaný "Paul"
30. 12. 2004 13:36
neregistrovaný "tlama"
30. 12. 2004 13:51
neregistrovaný "Paul"
30. 12. 2004 17:14
neregistrovaný "tlama"
30. 12. 2004 18:01
neregistrovaný "Paul"
31. 12. 2004 09:20
neregistrovaný "tlma"
31. 12. 2004 10:31
neregistrovaný "Paul"
29. 1. 2005 00:06
neregistrovaný "Audi"
21. 6. 2005 10:29
neregistrovaný "nitro"
2. 1. 2005 11:19
neregistrovaný "MK"
30. 1. 2005 22:46
neregistrovaný "Ľubo"
3. 1. 2005 14:48
neregistrovaný "Juro"
3. 1. 2005 15:19
neregistrovaný "Martin"
9. 1. 2005 21:35
neregistrovaný "Forest"
12. 1. 2005 12:33
neregistrovaný "Jettameister"
30. 1. 2005 04:29
neregistrovaný "Tony Moreno"
7. 2. 2005 10:51
neregistrovaný "Alcides"
28. 4. 2005 22:51
neregistrovaný "paolo"
21. 8. 2005 22:22
neregistrovaný "midla"
21. 12. 2005 11:27
neregistrovaný "chease"
neregistrovaný "Honza"
27. 12. 2004 22:28
Hlavně ten hluk ...
... aby potlačili. Mám starou oktávku TDI (81 kW) a jediný důvod, proč nechci tu novou (a třeba ani Passata) je TDI s PD. Mám rád ticho v autě, což s hlukem motoru s PD nejde dohromady, je fakt strašný
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Tom"
28. 12. 2004 09:44
bez titulku
A pak že PD už vyčerpalo své možnosti... Jezdil jsem Lagunou DCI a teď Octavii TDI PD a musím říct, že každý z motorů má své přednosti. DCI bylo klidnější, tišší a blížilo se benzínovým motorům TDI PD je daleko úspornější a dravější. Víc mi vyhovuje PD, protože diesel si kupuji kvůli spotřebě a tam nemůže common-rail konkurovat. Kdybych chtěl jen auto s klidným a tichým chodem motoru, tak si koupím benzín. Takže si myslím, že je celkem fajn, když jsou na trhu dva zcela odlišné dieselové motory, kdy každý z nich nabízí něco jiného.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Pavel"
28. 12. 2004 09:46
Hlučnost
je pravda větší, Octavia 81 kW je na dnešní měřítka už opravdu dost hlučné auto. Dokonce bych řekl, že při jízdě po dálnici ten dunivý monotónní hluk uspává.
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "Tom"
28. 12. 2004 11:42
Re: Hlučnost
81kW v Octavii není PD!!!
neregistrovaný "Skylord"
28. 12. 2004 13:34
Re: Hlučnost
Ja myslim, ze to PD je. Jen ma navic nataceni lopatek dmychadla. Ale mozna se mylim
neregistrovaný "Mike Tom"
28. 12. 2004 13:42
Re: Hlučnost
Jo mýlíte, TDI 81kw má rotační čerpadlo jako prastarý TDI 66kw a liší se jen tou variabilní geometrií (i když v poslední době se už VTG dávala údajně i do těch slabších TDI, jen byla neaktivní). 1.9 PD se dělalo ve výkonech 74,77, 85, 96 a 110kw
neregistrovaný "zoldys"
28. 12. 2004 10:39
Bude tento motor 103kW v octavii?
Nevite nekdo, jestli v octavii nahradi stavajici 103kW s el. mag. vstrikovaci za vyse popsany motor 103kW s piezo vstrikovaci?
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Figi"
28. 12. 2004 12:50
bez titulku
Prvý PD v octavii bol az 1,9 TDi 74 kW
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Kladivo"
28. 12. 2004 15:32
VW forever...
Jaska VW tlaci kaleraby...
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "petrumr"
29. 12. 2004 16:44
diesel
TO MOŽE BÝT DOBRÝ,ALE SPOTŘEBOU SE TO MILTIJETŮM NEVYROVNÁ
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Tom"
30. 12. 2004 09:06
Re: diesel
Ha ha ha....
neregistrovaný "tlama"
29. 12. 2004 17:33
Japonsko vs zaostala Evropa
Honda a Toyota se soustreduji na hybridy, potzmo vodikove motory a Evropa stale si vyviji naftaky. A jeste je na to hrda!) Kdy my Japonsko dozeneme fakt nevim. Proc musime byt tak zabedneni a zaostali?
Rozbalit vlákno
15
neregistrovaný "Paul"
29. 12. 2004 18:05
Re: Japonsko vs zaostala Evropa
Ale proč myslíš že je Evropa zaostalá? Asi mají evropští výrobci svůj důvod proč dál zlepšují naftové motory a je to na jedné straně dobré, protože taková Toyota Prius, která stojí kolem 800 tisíc bere (na rozměry vozu je cena přemrštěná) si při svižné jízdě-elektromotor nepracuje- vezme 8 litrů. Na to takové 1,9 TDI 81 kW v mnohem větší Octavii si bere při opravdu svižné jízdě 6,5 litrů a stojí o 200 tisíc Kč méně, takže nevidím důvod proč je Evropa zaostalá. A to nehledě na konstrukční jednoduchost TDI proti hybridnímu pohonu. Otázkou je, zdali bude budoucí majitel jezdit převážně po městě na el. nebo bude jezdit pomalu. Ale to si přeci může koupit Fabii 1.2 a je na tom se spotřebou stejně.
neregistrovaný "dobrocole"
29. 12. 2004 21:41
Re: Japonsko vs zaostala Evropa
To mi promiň, ale to je typickej příklad právě té zabedněnosti. Nejde tu o spotřebu...je to krok ke snižování emisí. A zatímco Evropa jezdí v hulících kamnech s turbem, Japonsko co neviět bude jezdit na elektriku po městech.... to je podstatnej rozdíl...
neregistrovaný "Paul"
29. 12. 2004 22:18
Re: Japonsko vs zaostala Evropa
Tak to si vůbec nemyslím, poněvadž v Japonsku je tak přehuštěný provoz že není jiného východiska. Ale také mají silnou ekonomiku a proto pro Japonce není cena vozu s hybridním pohonem problém. Ale u nás není ani přehuštěný provoz, ani silná ekonomika. A kdo by si "hybridy" kupoval? Bohatí? Ti by nechtěli za 800 tisíc auto které neoslní ani prostorem, anio výkonem. Takže logicky sáhnou buď pro úsporném TDI anebo po rychlém benzínu. Takže jediná skupina která zvolí Prius, budou nakonec ekologové (bohatí) a možná malinká skupinka technických fandů. Nakonec ale i moderní TDI a benzíny mají čím dál méně zplodin, takže není se čeho obávat (alespoň u nás ne).
neregistrovaný "tlama"
30. 12. 2004 13:36
Re: Japonsko vs zaostala Evropa
No to je presne to o cem jsem tu vcera psal - zabedneost a zaostalost. Mozna kdyby existovalo auto.cz pres 30 roky, tak by ses spodobnou reakci setkal i na zavadeni tolik oblibenych dieslu do osobnich aut. Ale to neni podstata pudla. Vis mozna se budes divit jak za nekolik, mozna i malo, let nebudes mit co do sveho TDI natankovat. Duvod bude cena velmi vzacne ropy. No a v tu chvilku mozna Evropa zacne uvazovat o necem jinem, neropnem. V tu chvilku si budes moct koupit vodikovou Toyotu, Hondu .. mozna i Kiu nebo treba i "neco" uplne jineho. V tu chvili Evropa zacne horecne "neco" vymyslet ... O ekologickem prinosu aut typu Prius snad nema smysl ani diskutovat. Z ciste ekonomickeho hlediska je vyvoj spalovacich motoru nesmysl. Mozna uz nekolik let A jestli se neni ceho obavat? Bez si stoupnout k nejake frekventovane krizovatce a ucitis ceho ze se to neni obavat. A to je u nas sakra malo aut a myslim, ze jsou i relativne dost mlada a vyspela. A na tvou otazku kdo si bude hybridy kupovat se mi zda jak prihodna odpoved: Clovek, ktery jezdi po meste, ma trosku vztah k prirode a stve ho nevyuzita energie spalovaciho motoru pri cekani na 5 semaforech na 2km. Prikladem by mohli jit takovi taxikari, policajti ...
neregistrovaný "Paul"
30. 12. 2004 13:51
Re: Japonsko vs zaostala Evropa
Policajti, taxikáři? A kdo to zaplatí, když se to nevyplatí? Počítej: Když stojíš na 5 semaforech v úseku 2 km, jak dlouho myslíš vydrží baterie? Elektromotor sice stojí, ale co klima, rádio, světla atd..? Takže stejně bude muset naskočit spalovací motor aby dobil NiMH aku... A jsme u toho. Anebo si odřekněš klimu a rádio abys ušetřil přírodu? Možná že jo, ale ne v autě za 800 tisíc Kč!!! A že nebude do TDI co nalít, to si nemyslím. Je skutečně několik možností, a zvláště nafta se docela dobře dá nahradit jojobovým olejem. V hybridech budoucnost nevidím. Ve vodíku popř. elektromobilech, pokud se zlepší jejich jízdní dosah. Ale fakt si myslíš, že třeba VW nevyvíjí vodíkový automobil? Určitě vyvíjí. Čas jejich realizace ještě ale nedozrál. Opel Zafira, Fiat Multipla měly alternativní pohon ale... neosvědčili se.
neregistrovaný "tlama"
30. 12. 2004 17:14
Re: Japonsko vs zaostala Evropa
Kdo to zaplati? No preci my! Jo nafta se da nahradit rostlinym olejem, ale nevim jak velka by musela byt pole, aby byla schopna vyprodukovat x mil barelu oleje/den jako davaji ropne vrty (cisla placam). A pokud vim, tak stejne se do vsech alternativnich naft pridava klasicka - ropna. To bych si troufnul oznacit jako utopii. A kdyz by byla, pak by to bylo pekelne drahy. No a hybrid je mezistupnem k vodikovemu pohonu. Soucasne hybridy odladi pohony a budoucnost vyresi vodik. Do te doby mi inteligentne spravovana "baterka" (clanky, spalovaci motor, rekuperace pohybove energie, solarni clanky, zasuvka v garazi) jako zdroj energie pripada rozumnejsi volba, nez samotny spalovaci motor. Nesouhlasim, ze nedozral cas jejich realizace. podle me nedozrali pouze spotrebitele. A to hlavni, nekdo holt vyvoj TDI musi zaplatit Muj nazor je, ze VW bude jednou z poslednich automobilek, ktera se vzda dieslu. Tato firma opravdu neni naklonena inovacim
neregistrovaný "Paul"
30. 12. 2004 18:01
Re: Japonsko vs zaostala Evropa
VW orávě je naklopena inovacím - první TDI, pak systém PD, přímé vstřikování FSI-ačkoli ne jako první výrobce, ale FSI s přeplňováním, systém quattro, tlumiče DRC atd. No nevím, do nafty se přidává čím dál více řepky, např. ve Francii je uzákoněno, že v motorové naftě(cetan+metylnaftalin) musí být 10% řepkového oleje. A budou se přidávat další procenta, poněvadž motorům s common-rail systémem to jak se zdá nevadí, otázkou je co PD, ale také asi bez problémů. A těží z toho jak vláda, tak zemědělci. K připravenosti majitelů - když se porouchá vůz se spalovacím motorem, je to jednoduché - buď si to spravím sám, v horším případě zajedu do servisu. Ale co s autem na vodík? Opraví mi to v servisu? Vždyť i v dnešní době si ještě některé autoservisy neumějí poradit s těžšími závadami, natož pak s autem na vodík. A to se také jednou přirozeně porouchá, ať je to Toyota, VW nebo Mercedes-Benz. Takže na vodík máme ještě tak 10 let čas.
neregistrovaný "tlma"
31. 12. 2004 09:20
Re: Japonsko vs zaostala Evropa
S temi 10 lety bych souhlasil. A uz se na to vyserem a jdem chlastat, ne?
neregistrovaný "Paul"
31. 12. 2004 10:31
Re: Japonsko vs zaostala Evropa
Jasné, jdem, pěkný nový rok
neregistrovaný "Audi"
29. 1. 2005 00:06
Re: Japonsko vs zaostala Evropa
No jak to sleduju tak pro ekologii je nejdůležitější hlavně množství spáleného paliv resp. vyprodukovaného CO2 a tyto hodnoty hovoří jasně pro moderní naftový motor neboť má podstatně větší účinnost. Hybrid je vhodný pouze do města kde využívá hospodaření s energii (každé brždění je ztráta energie). Evropa ale nejspíš půjde cestou HYBRIDDIESEL (Astra S-klasse)
neregistrovaný "nitro"
21. 6. 2005 10:29
Re: Japonsko vs zaostala Evropa
haha VW a první TDI?? Tak to se hodně pleteš pokud vím první TDI na světě uvedl fiat v roce 1987 nebo tak nějak do Cromy
neregistrovaný "MK"
2. 1. 2005 11:19
Re: Japonsko vs zaostala Evropa
Velmi zaujimava debata a neda mi sa k nej nepripojit.S tvojim nazorom, ze je Europa zaostala by som fakt nesuhlasil, ved sa pozri co sa stalo na nedavnej konferencii, kde zucastnene krajiny rokovali o znizeni emisii, zvysovani percenta obnovitelnych zdrojov energie, znizeni freonov a emisii.A predstav si, ze prave europske staty prisli s tymto navrhom a co myslis, kto bol proti tomu, aby sa znizila tazba ropy a postupne sa prechadzalo na alternativne zdroje energii?Jednoznacne na cele bolo USA, kde by sa ekonomika poriadne zatriasla, lebo u nich vsetko stoji na rope.Samozrejme, ze sa ten navrh nepacil ani ropnym statom, ktore by ostali uplne nasucho, lebo su podporovane len tymto obchodom v prevaznej miere a takej Cine, ktora ma zaostalu techniku a elektrarne na tuhe uholne palivo, z ktoreho je podstatne znecistenie percento celej Zeme, takze to su fakty o ekologii
neregistrovaný "Ľubo"
30. 1. 2005 22:46
Re: Japonsko vs zaostala Evropa
ešte mi, prosím ťa povedz, z čoho tu elektriku vyrábame? Nevznikajú náhodou pri jej výrobe exhaláty? To naše uhlie je určite veľmi ekologické, však?
neregistrovaný "Juro"
3. 1. 2005 14:48
Re: Japonsko vs zaostala Evropa
neboj aj Lada už vyvinula zopar motorov na vodik a elektriku-samozrejme kobinacia s benzynom
neregistrovaný "Martin"
3. 1. 2005 15:19
Re: Japonsko vs zaostala Evropa
Teda Tlamo, myslím si že v evropě patříš k těm zebedněným a zaostalým i ty, jen se tady oháníš tím jak jsou japonci moderní.
Ale co víš o tom na čem pracuje BMW, Opel (GM), VW a nebo PSA?
Víš o tom, že třeba BMW má za sebou už i jízdní testy auta s vodíkovým motorem, Opel i VW (každej zvlášť) už alespoň 15 let pracují na vývoji alternativních druhů pohonu (palivové články a různé varianty hybridních pohonů většinou v kombinaci s diesel motorem, protože má lepší účinnost). Jenže ekonomická situace a koupěschopnost části obyvatel zatím není taková, aby mělo smysl taková auta uvádět na trh. A pak je tady ještě otázka ceny takového modelu, auto sotva střední třídy s cenou o třídu výš s průměrnými jízdními výkony si koupí jen opravdový ekologický nadšenec, kterej nekouká na poměr cena/užitná hodnota, ale ne většina prakticky smýšlejících evropanů (to nejsme jen my češi ). Doba pro realizaci podobných projektů nastane až bude daňové zvýhodnění těchto aut a velmi drahé palivo.
neregistrovaný "Forest"
9. 1. 2005 21:35
...uz bylo na case
Štvalo mě, že "nový" 2,0TDI měl pouhých 103kW (ve srovnání s 1,9TDI 110kW, u Seat Ibiza Cupra dokonce 118kW), takže zpráva o zvýšení výkonu mě opravdu upřímně potěšila, ikdyž nepřekvapila.

RE Japonsko: pokud je jiný zájem, zájem na alternativních pohonech, proč přisli s 2,2i-CTDi?! Myslím, že to, jaký to má výkon na litr je na Hondu, mistra v benzínových motorech je až překvapivě zarážející (jen pro informaci - měl jsem možnost se s vozem s tímto motorem aktivně projet). O možnost přechipování tohoto motoru bych raději ani nehovořil a s možnostmi navýšení výkonu u 1,9TDI PD se srovnávat nedá.
RE alternativy: souhlasím v zásadě Martinem, 03. 01. 2005 15:43
Nejsme na to připraveni a ekologicky přemýšlet se ještě musíme naučit.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Jettameister"
12. 1. 2005 12:33
Palivwa...
Já myslím že nedostatku palivw není třeba se obávwat. Vw jižní Americe se už pár let jezdí na etanol (nebo metanol...?) vyrobený z cukrové třtiny. V úpravě na spalování tohoto palivwa s etam prodává třeba i u nás známé Palio, takže to docela jistě není technologicky nereálné. Náhrada za benzín tu tedy je.

Nu a "dieselové" motory spalující olej atp. tu jsou už desítky let, akorát se dávwaly jen do zemědělských mašin. že pak vwývwoj šel jiným směrem je druhá vwěc. A - když na to přijde - náš vwysloužiulej Transit už taky odjel hezkých pár kilometrů na Lukanu z Teska )))

Resumé: jediné co nás drží u fosilních palivw je lobby naftařů, ale až ty palivwa dojdou, tak se najedsnou začne jezdit na něco jinýho bez vwětších problémů.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Tony Moreno"
30. 1. 2005 04:29
Re: motory
drive jsem mel VW passat a VW bora 1,9TDI 150K 4x4 moc pekne jezdily, spotreba byla pri svizne jizde na prijatelné mezi 8,5L. je to jen mesic co jsem vymenil passata za citroen picasso 2,0 HDi 90K, motory jsou to velmi odlišne. TDI mel vetsi vykon, byl dravejši a skoro dvoutunove auto jezdlilo nadherne za 9L nafty, minusem byl vetsi hluk za studena a klasické klepani, oproti TDI se mi zda HDi vice kultivovany motor, jeho vykon 90K neni sice nejak prevratný ale na picasso dostatecny, rozjede ho az na 160-170, neni tak hlucny a spotreba je prijemnych 7L, popravde receno vubec mi tech 60k ktere ma passat navic nechybi, auto mam pro kazdodeni potrebu a ne na zavody. Mel jsem i zkusenost s picassem 2,0 benzin-138K-NIKDY spotreba pri 150 je 14L draheho 98okanoveho benzinu!!!!!!

Chci tim rici ze na dnesnim trhu je nespocet ruznych motoru, pres x variant benzinovych od evropskych motoru co maji malou kubatura a velky vykon az po maericke co maji velkou kubaturu a maly vykon. dale jsou tu diesly ktere v dnesni dobe jsou uplne nekde jinde nez pred 10lety, spotreba je neuveritelna, pri slusne jizde se da jet za 5L nafty!

vzhledem k velkym pokrokum v automobilovem prumyslu-predevsim evropskyck vyrobcu (americani neumej delat motory-jejich 3L maji vykon fabie 1,2) tak se nebudu divit kdyz za dalsich 10L budem jezdit za 3L nafty.

Nejsem fanda aut na plyn, na 1. tahnou stejne jak na 4. ale jako zajimava alternativa se mi jevi vodik, jo je trochu vybusnej, a bude problem vychtat tankovani, ale s plynem ci elektrikou se to neda srovnat pro me je to 100x lepsi

At si japonci stavi auta na baterky, ale predbehli tak troch dobu, baterky budou in za 10-20Let, ne ted... se domnivam ja.
cau lidi!
neregistrovaný "Alcides"
7. 2. 2005 10:51
Už se těším..
Veškeré TDI od VW jsou dost dobré,takže by mě zajimalo jak dobré bude toto TDI..ja bych mu dal zelenou
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "paolo"
28. 4. 2005 22:51
Re: Už se těším..
no nemyslím že všechny TDi jsou dobré,např. 77kW je na dnešek velmi zaostalý motor co se týče hlučnosti,takové auto bych si nikdy nekoupil,naproti tomu co se teď vyrábí v Japonsku,Honda 2,2CTDi a Mazda6 MRZCDi....zkuste se někdy v těchto autech svézt a teprve pak si řeknete jak je VW pěkně pozadu a to nemluvím o spotřebě,s Mazdou se dá jezdit i pod 5 litrů a to je myslím výborná hodnota na 1 a půl tunové auto...
neregistrovaný "midla"
21. 8. 2005 22:22
je to fajn ale 125Kw mam uz ze sveho TDI PD v O1 96kw uz asi
chiptunning 1,9 TDI PD, původně 96Kw/310Nm, nyní 125kw/410Nm, z kopce jede pres 240
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "chease"
21. 12. 2005 11:27
Re: je to fajn ale 125Kw mam uz ze sveho TDI PD v O1 96kw uz
125 kw to je síla