No s tou cenou těžko jednoznačně říct, zda jí má škodovka lepší - Golf je ve všech verzích levnější než Octavia, navíc je lépe udělaný. A třeba Fabia vychází trochu levněji než Polo, ale také kvalitativní rozdíl ve všech ohledech, včetně jízdních vlastností, je tam znát. Sečteno a podtrženo, Škodovka zkrátka zas takovej super kauf není.
Octavia je ale na druhou stranu o kus větší auto... rozměrově na půli cesty mezi Golfem a Passatem... osobně mě u Octavie nejvíc mrzí absence multilinku u 1.4TSI / 2.0TDI, v těchto motorizacích bych asi měl argument navíc pro Golf... a bohužel jsou to právě optimální motorizace (1.4TSI pro soukromé použití, 2.0TDI pro služebáky).
Záleží jak se to vezme, jsou postavený na stejný platformě, prostorově je to stejný (nepočítám -li zanedbatelně víc místa na zadních sedadlech u Octavie), srovnám li verze combi, pak je to srovnatelné i co se kufru týče (jinak tady opačně zase vede Golf o zanedbatelných pár litrů navíc). Jediný rozdíl je mezi liftbackem/hatchbackem, kdy je Golf o něco menší, ale víceméně se jedná jen o rozdíl v zavazadlovém prostoru. takže suma sumárum ta auta jsou velikostně stejná a jedná se přímé konkurenty. Jen je zkrátka rozdíl v nabízených verzích karoserie, nicméně oboje nabízí velmi oblíbenou verzi combi.
Na stejný platformě bude i Passat... no a? Octavia je prostě větší auto než Golf a menší než Passat. Je tam rozdíl 5cm v rozvoru a 10cm v délce (Golf Variant vs. Octavia Combi), to je půl třídy. Kde vede Golf o pár litrů?
Golf 5dv. si jako rodinné auto moc představit neumím, Variant už ano, pro čtyři běžně rostlé není problém... tam mám opravdu problém nejvíc s designem.
Jedná věc jsou technické parametry (+ 5 cm větší rozvor), druhá věc, jak moc je to ve výsledku znát. Třeba takovej Peugeot 308 SW má ještě o 4cm větší rozvor než Octavia, ale poznat to reálně není. Jinak k délce - Golf je o centimetr delší, než Octavia. A má o 7 litrů větší zavazadlový prostor. Ale na takových detailech ve výsledku tak nezáleží, oboje jsou auta ve stejné třídě a tedy přímými konkurenty. To, že Škodovka hlásá, že Octavia je půl třídy, nebo někdy dokonce o třídu výš, jsou jen reklamní marketingový žvásty. Chtěj to prostě prodat, to je pocohopitelný.
Nejde o to že jsou to žvásty (i když jsou), ale o to že to funguje. Tímhle Škoda dobyla Evropu a můžeme o tom polemizovat kolik chceme. Je to prostě vždy o kousek auta navíc. Octavia, Superb a vlastně i ten Rapid.
Můžeš mi říct, který Golf je o centimetr delší a má větší kufr? Ve výsledku je to znát přesně tak, jak technické údaje naznačují - Octavia je znatelně větší v prostoru pro posádku, v kufru jsou srovnatelné obě varianty Octavie s Golfem Variant, krátký Golf je úplně někde jinde.
U rozměrů jsem vycházel z čísel tady na Auto.cz, ale teď koukám, že to mají špatně a je to tak, jak píšeš ty. Nicméně Golf má zase o 7 litrů větší zavazadelník.
Ale na tom opravdu nezáleží, je normální že v rámci jedné třídy mají různá auta trochu rozdílné rozměry a přesto jsou to pořád přímí konkurenti, stejně tak jako Golf a Octavia. 5cm rozvoru rozhodně nehraje takovou roli, aby to auto bylo o půl třídy jinak prostorné. A taky není, pocitově jsou ta auta víceméně shodná. Jak jsem psal, P308 SW má rozvor ještě o pár cm větší než Octavia, ale taky to nepoznáš a pořád se jedná o nižší střední třídu, to je bez debat.
10cm na rozvoru je bez pardonu rozdíl třídy, 5cm je půl třídy. Golf i Octavia jsou uvnitř podobně řešená auta, jinými slovy, těch 5cm tam je pořád, nikde se to neztratilo. Pouze rozměrově a pouze na délku, v ostatních parametrech samozřejmě ne. A je to tam i z venku, Octavia působí jako větší auto.
Golf nemá větší kufr... vždyť to píšu, Golf Variant má 605 a Octavia Combi 610... ale na tom opravdu nezáleží. Podstatný rozdíl je běžný Golf vs. jakákoli Octavia, jinak je to celkem fuk, pokud člověk nenakládá kombík až po střechu.
Kdyby 10cm rozvoru byl rozdíl půl třídy, tak by pak P308 byl o třídu výš, než Auris tourer :-) Záleží na mnoha aspektech, ne jen na rozvoru, nebo jen na zavazadelníku, nebo jen rozměrech karoserie. S trochou nadsázky by pak Transit mohl být v luxusní třídě :-) Octavia 5cm navíc má, interiér s Golfem podobně řešený mají také, ale pocitově je těch 5cm zanedbatelný rozdíl, určitě bych to nevzal v potaz jako nějaký velký argument pro výběr vozu, je to pořád pouze a jen 5cm. Jinak Golf větší kufr má, protože má standardně rezervu, zatímco Octavia ne a podle toho taky automobilka udává objem zavazadelníku. Vezmu -li obě auta bez rezervy, nebo obě auta s rezervou, je na tom Golf o těch 7 litrů lépe. Ale na tom fakt nesejde, tohle jsou úplný drobnosti. Podstatný je, že Octavie je (mimo většího rozvoru o těch 5cm) horší auto než Golf, ale prodává se dráž než Golf. Rozdíl je pak ve verzích, kdy VW nabízí hatchback místo liftbacku a potom má o trochu menší kufr, ale na autě jako takovém to nemění nic. A záměrně jsem srovnával stejné verze i velikostně, tedy kombíky, aby se předešlo dohadům o tom, že to nebo to má větší kufr.
"Rozdíl je pak ve verzích, kdy VW nabízí hatchback místo liftbacku a potom má o trochu menší kufr" - ty jsi mistr eufemismů :-) , 380 vs. 590l je víc než "trochu"... pokud to bereš v těchto dimenzích, pak chápu, že ti 5cm na rozvoru přijde jako nicotné číslo.
Při výběru nového auta jsem byl projet Golf i Octavii a osobně mě víc zaujala Octavia... ale jak říkám, hodně záleží na verzi, takový Golf 1.4TSI s multilinkem a DCC nemá u Škodovky konkurenta, na druhou stranu, Golf zase v kombíku umí maximálně 1.4TSI a Octavia má i 1.8TSI a 2.0TSI.
Pointa je v tom, že to jsou pořád stejná auta a podle jednotlivých verzí se liší až podle toho, co je za zadními sedačkami. Jasně, že pokud chce někdo velkej kufr, tak pro něj krátkej Golf nemá smysl. Takže když srovnávám krátký verze, Octávka je lepší právě a jen díky tomu zavazadelníku (a tedy těch zanedbatelných 5cm rozvoru), u kombíků je to stejné, jen je prostě Golf lepší.... a levnější. Takže suma sumárum Octavie má smysl pouze v případě, že někdo chce mít obří kufr a nechce kombíka, čímž se dostávám na úvodní příspěvek, že s ohledem na již zmíněné aspekty ta Škodovka oproti VW zas takovej super kauf není.
To je pořád tvůj názor, se kterým se já neztotožňuju, já tam to tvoje "lepší" u Golfu nevidím. V čem konkrétně je podle tebe Golf lepší?
Jsou věci co neumí Octavia Combi (třeba ErgoActive sedačky a DCC) a věci co neumí Golf Variant (třeba 1.8TSI a 2.0TSI)... a je otázka priorit co je pro tebe důležitější.
Slýchám a akceptuju názor, že interiér Golfu je hodnotněji zpracovaný... pro mě osobně to ale srážejí přehnané dekory... a ten rozdíl ve zpracování zřejmě neumím ocenit. Jinými slovy, lépe se mi sedí v slušně vybavené Octavii než v ekvivalentním Golfu.
5cm na rozvoru není zanedbatelných. Sedni si do libovolného auta dozadu a pak si šoupni přední sedačku o 5cm libovolným směrem... uvidíš, že to je docela znát. A jasně, i Golf Variant je prostorově vyhovující... jen se mi prostě nelíbí.
ad multilink: Otázka je, kolik lidí to pozná, co má vzadu za nápravu ... Podle mě spíš jde o to, jak se to povede naladit.. Protože dobře naladěná torzka bude lepší než mizerně naladěnej multilink... A pokud se píše, že bez přímého srovnání není moc šance to poznat, tak si myslím, že Škodovka odvedla dobrou práci...
Jenže multilink u Golfu / Octavie není mizerně naladěnej. Torzka neumí kombinovat komfort a jízdní vlastnosti... možná za pomoci speciálních tlumičů nebo podobných hraček, ty ale Octavia nemá (jsem zvědavý na svezení s Qashqaiem).
Sam sis odpovedel, ma neco lepsi, neco horsi, takze je na tom furt stejne, ale cena je vyssi. Proc? Protoze je to levnejsi a horsi Passat, ne lepsi Golf. A kdyz se ma malemu managementu koupit sedan stredni tridy od VW a potrebuje se usetrit, tak se koupi tady ta vsehochut.
Octavia není sedan, není od VW, není (jednoznačně) ve střední třídě. Rozhodně to není horší Passat. A není to ani lepší Golf. Ze všeho nejspíš je to větší Golf s několika kompromisy, náprava je ten nejpodstatnější.
Technicky samozrejme ano ale koho dnes zajima technika. Vetsina lidi ani nevi, ze BMW jednicka toci zadni napravou nebo nepozna rozdil mezi torzkou a napravou. Hledaji uplne jine duvody.
Nedívej se na domácí české ceny. Ty jsou v rámci Evropy zcela mimo. Na rozhodujících trzích je samozřejmě Škodovka vždy jen levný VW. Třeba Octávka je tam o 2 - 3 000,- Euro levnější než Golf.
Tak samozřejmě, že se na různých trzích ty ceny pohybujou jinak než u nás, ve Francii jsou zas drahý francouzský auta.... Ale to je docela scestný, většina z nás se pohybuje v čechách a nakupuje za český ceny, to bychom pak mohli až srovnávat to, že Passat v USA stojí tolik jako Golf tady :-)
Na druhej strane minimalne az negativne marze (Samsung je jediny vyrobca Androidov, ktory na mobiloch realne zaraba zmysluplne sumy).
zdroj: Canaccord via
[odkaz]
Vysledok - vysoky trhovy podiel, ale klesajuce zisky - cisty zisk Samsungu sa v Q2 oproti minulemu roku prepadol o vyse 19%!
zdroj:
[odkaz]
Taka Toyota zaraba na kazdom aute vyrazne viac ako cely Volkswagen.
Zdroj:
[odkaz]
Problém VAG je v tom že chce být za každou cenu největší výrobce, což Toyota nemusí ona už je. A tou cenou za množství prodaných kusů je fleetová politika. Prodáš spoustu aut s minimální marží. Na oko je to skvělé, ale pro zisk firmy už tolik ne. Proto má VW i na Škodě větší marži protože fleet od škody zase není v tolika státech jako od samotného VW.
Takhle... vyrábět s marží 3% není apriori problém, pokud investuješ do technologie a obměňuješ modelové portfolio.
Fleety sice prodáváš s minimální marží, celkově ale generují víc peněz, protože a) víc najezdí a b) nekašlou na údržbu, proto c) víc utratí za servis a d) rychleji přijdou pro nové auto. Tohle se ti v marži neprojeví, na účtu ale ano.
Krom toho jsou fleety schopné kupovat lépe vybavená auta vyšších tříd, která jsou všeobecně dražší.
Pokud má Škoda lepší marži než VW, pak za tím podle mého budou nižší náklady... dělník v Boleslavi bere méně než v Německu.
Ale jistě já souhlasím velký obrat, malý zisk. Navíc jak správně píšeš to generuje další peníze z náhradních dílu proti tomu žádná. Jen je třeba si uvědomit co chtějí a u toho zůstat, vždyť jim to tak celou dobu fungovalo tak není nač si stěžovat mají sice nižší rabat a i tak generují slušné peníze. Toyota to má holt jinak a je to vlastně jedno. Ono je totiž mimo jiné jedno kdo bude prodávat nejvíce aut na světě. Důležité bude když nebudou mizet další značky z trhu a bude vždy z čeho vybrat.
Zdaleka ne všechny komponenty se vyrábějí v Německu.
"...I když se může zdát, že auta z Čech už nejsou tak výhodná, jak bývala, stále vycházejí ve srovnatelných výbavách o dost levněji než jejich protějšky ze sousedního Německa..."
No nechcem sa hadat, ale moja skusenost je ina. Sprevadzal som jednu znamu pri nakupe auta. Nechali sme si postavit vedla seba Octaviu kombi a Golf kombi v ~rovnakej vybave: Golf bol tusim o 400€ lacnejsi (katalogove ceny). Nie je to sice vela, ale navyse este aj interner bol utulnejsi! To "plastove zatisie" na dverach Octavie nevyzeralo velmi hodnotne, a uz vobec nie prijemne na dotyk. Mozno ze v inych modeloch vychadza Skoda v porovnani s VW lacnejsie (Passat/Superb alebo Polo/Fabia, neviem neporovnaval som), ale konkretne v tomto pripade bol lacnejsi Golf...
Hodně záleží na stupni výbavy. Osobně se mi moc nelíbí dekory u Golfu... ani piáno, ani ten hliník... respektive, dekory jsou fajn, ale je jich tam prostě na můj vkus moc. Octavia v základu postrádá třeba i loketní opěrku, ale ve vyšších výbavách nemám s interiérem problém... snad kolečka ovládání autoklimy nepůsobí moc bytelně, ale to je relativně maličkost. Na dveřích je opěrka čalouněná a ve správné výšce, víc ke štěstí nepotřebuju.
Variant vypadá jako povedené rodinné auto... pohodlné, s dobrými motory a jízdními vlastnostmi, s bohatou výbavou... bohužel pro mě při živém setkání docela selhává vizuálně. Na jakýchkoli běžných kolech působí zadek s masivním sloupkem hodně těžkopádně... možná zkusit nějaké 18" s DCC v té denim modré...
ta neskutečně chybí. stejně jako aspoň jeden nenáročný spolehlivý a přiměřeně výkonný benzínový motor. pokud jde o kupé a suv, myslím si, že tohle není parketa škody. nechápu proč musí mít dnes každá automobilka 28 modelových řad. :no: >:D
Nevím jak dodávka, ale lehký pickup ve stylu Felicií by se určitě neztratil... A co teprve čtyřmístný pickup jako Felicia FUN.. To tenkrát nestíhali vyrábět...
"nenáročný spolehlivý a přiměřeně výkonný benzínový motor"
Tuhle definici splňuje myslím jen atmosféra.. Jakmile do toho začneš tahat downsizing a turbo, tak ta spolehlivost bude v konečným důsledku vždy horší než u atmo motoru... A přitom udělat dobrou atmosféru, co by měla výkon a jela za málo není sci-fi... Skyactiv od Mazdy je toho ukázkovým příkladem...
V kompaktu stačí i na trošku té radosti navíc. Ve střední třídě už pouze "stačí", tam prostě postrádá tu nenucenost, kterou já osobně od auta v cenové hladině 700 čekám.
nemůžu souhlasit.. existují i spolehlivé turbomotory.
Že se to koncernu prostě tragicky nepovedlo a teď mlží, aby přesvědčil dav, že to je vlastně normální a ničemu to nevadí to je smutný, ale je to problém VW, koncernu, ne koncepce.
A to, že mám relativně velké atmosféry rád, ale dobrý turbo mi vyloženě nevadí.
Bohužel to není ani jedno od "koncernu".
Určitě ne. Škoda bude dělat jen to co jí matka dovolí. Obávám se že opak bude pravdou. Škoda funguje dobře a je třeba napřít síly na to aby stejně dobře fungoval Seat.