Novinky
...vyrobcov mobilov s Androidom.
Stovky modelov, v drvivej vacsine komoditizovany low/mid end, masivny re-use komponentov.
Na druhej strane minimalne az negativne marze (Samsung je jediny vyrobca Androidov, ktory na mobiloch realne zaraba zmysluplne sumy).
zdroj: Canaccord via
[odkaz]
Vysledok - vysoky trhovy podiel, ale klesajuce zisky - cisty zisk Samsungu sa v Q2 oproti minulemu roku prepadol o vyse 19%!
zdroj:
[odkaz]
Taka Toyota zaraba na kazdom aute vyrazne viac ako cely Volkswagen.
Zdroj😒br /> [odkaz]
Stovky modelov, v drvivej vacsine komoditizovany low/mid end, masivny re-use komponentov.
Na druhej strane minimalne az negativne marze (Samsung je jediny vyrobca Androidov, ktory na mobiloch realne zaraba zmysluplne sumy).
zdroj: Canaccord via
[odkaz]
Vysledok - vysoky trhovy podiel, ale klesajuce zisky - cisty zisk Samsungu sa v Q2 oproti minulemu roku prepadol o vyse 19%!
zdroj:
[odkaz]
Taka Toyota zaraba na kazdom aute vyrazne viac ako cely Volkswagen.
Zdroj😒br /> [odkaz]
Problém VAG je v tom že chce být za každou cenu největší výrobce, což Toyota nemusí ona už je. A tou cenou za množství prodaných kusů je fleetová politika. Prodáš spoustu aut s minimální marží. Na oko je to skvělé, ale pro zisk firmy už tolik ne. Proto má VW i na Škodě větší marži protože fleet od škody zase není v tolika státech jako od samotného VW.
a hlavne, tieto optimistické čísla zohľadňujú reštart ekonomiky. že sú tu nejaké vojnové konflikty, embargá... na to sa akosi pozabudlo.
Takhle... vyrábět s marží 3% není apriori problém, pokud investuješ do technologie a obměňuješ modelové portfolio.
Fleety sice prodáváš s minimální marží, celkově ale generují víc peněz, protože a) víc najezdí a b) nekašlou na údržbu, proto c) víc utratí za servis a d) rychleji přijdou pro nové auto. Tohle se ti v marži neprojeví, na účtu ale ano.
Krom toho jsou fleety schopné kupovat lépe vybavená auta vyšších tříd, která jsou všeobecně dražší.
Pokud má Škoda lepší marži než VW, pak za tím podle mého budou nižší náklady... dělník v Boleslavi bere méně než v Německu.
Fleety sice prodáváš s minimální marží, celkově ale generují víc peněz, protože a) víc najezdí a b) nekašlou na údržbu, proto c) víc utratí za servis a d) rychleji přijdou pro nové auto. Tohle se ti v marži neprojeví, na účtu ale ano.
Krom toho jsou fleety schopné kupovat lépe vybavená auta vyšších tříd, která jsou všeobecně dražší.
Pokud má Škoda lepší marži než VW, pak za tím podle mého budou nižší náklady... dělník v Boleslavi bere méně než v Německu.
Ale jistě já souhlasím velký obrat, malý zisk. Navíc jak správně píšeš to generuje další peníze z náhradních dílu proti tomu žádná. Jen je třeba si uvědomit co chtějí a u toho zůstat, vždyť jim to tak celou dobu fungovalo tak není nač si stěžovat mají sice nižší rabat a i tak generují slušné peníze. Toyota to má holt jinak a je to vlastně jedno. Ono je totiž mimo jiné jedno kdo bude prodávat nejvíce aut na světě. Důležité bude když nebudou mizet další značky z trhu a bude vždy z čeho vybrat.
Zdaleka ne všechny komponenty se vyrábějí v Německu.
Zdaleka ne všechny komponenty se vyrábějí v Německu.
"...I když se může zdát, že auta z Čech už nejsou tak výhodná, jak bývala, stále vycházejí ve srovnatelných výbavách o dost levněji než jejich protějšky ze sousedního Německa..."
No nechcem sa hadat, ale moja skusenost je ina. Sprevadzal som jednu znamu pri nakupe auta. Nechali sme si postavit vedla seba Octaviu kombi a Golf kombi v ~rovnakej vybave: Golf bol tusim o 400€ lacnejsi (katalogove ceny). Nie je to sice vela, ale navyse este aj interner bol utulnejsi! To "plastove zatisie" na dverach Octavie nevyzeralo velmi hodnotne, a uz vobec nie prijemne na dotyk. Mozno ze v inych modeloch vychadza Skoda v porovnani s VW lacnejsie (Passat/Superb alebo Pol👋Fabia, neviem neporovnaval som), ale konkretne v tomto pripade bol lacnejsi Golf...
No nechcem sa hadat, ale moja skusenost je ina. Sprevadzal som jednu znamu pri nakupe auta. Nechali sme si postavit vedla seba Octaviu kombi a Golf kombi v ~rovnakej vybave: Golf bol tusim o 400€ lacnejsi (katalogove ceny). Nie je to sice vela, ale navyse este aj interner bol utulnejsi! To "plastove zatisie" na dverach Octavie nevyzeralo velmi hodnotne, a uz vobec nie prijemne na dotyk. Mozno ze v inych modeloch vychadza Skoda v porovnani s VW lacnejsie (Passat/Superb alebo Pol👋Fabia, neviem neporovnaval som), ale konkretne v tomto pripade bol lacnejsi Golf...
Porovnej ceny třeba na německém trhu.
Golf Comfortline 1.6TDI BlueMotion 81kW - 23475€
Octavia Greenline 1.6TDI 81kW - 23690€
Golf Comfortline 1.4TSI BlueMotion 110kW - 23375€
Octavia Ambition 1.4TSI 103kW GreenTec - 23050€
Octavia Greenline 1.6TDI 81kW - 23690€
Golf Comfortline 1.4TSI BlueMotion 110kW - 23375€
Octavia Ambition 1.4TSI 103kW GreenTec - 23050€
Nebuď směšnej. Takhle si ty čísla můžeš tahat z klobouku jak chceš. Podívej se na kombíky a vždy tam bude u stejných motoru rozdíl 2 - 3 tisíce Euro.
Tohle jsou částky z www.volkswagen.de a www.skoda-auto.de. Nevím co ti na tom přijde směšného.
Hodně záleží na stupni výbavy. Osobně se mi moc nelíbí dekory u Golfu... ani piáno, ani ten hliník... respektive, dekory jsou fajn, ale je jich tam prostě na můj vkus moc. Octavia v základu postrádá třeba i loketní opěrku, ale ve vyšších výbavách nemám s interiérem problém... snad kolečka ovládání autoklimy nepůsobí moc bytelně, ale to je relativně maličkost. Na dveřích je opěrka čalouněná a ve správné výšce, víc ke štěstí nepotřebuju.
Variant vypadá jako povedené rodinné auto... pohodlné, s dobrými motory a jízdními vlastnostmi, s bohatou výbavou... bohužel pro mě při živém setkání docela selhává vizuálně. Na jakýchkoli běžných kolech působí zadek s masivním sloupkem hodně těžkopádně... možná zkusit nějaké 18" s DCC v té denim modré...
Variant vypadá jako povedené rodinné auto... pohodlné, s dobrými motory a jízdními vlastnostmi, s bohatou výbavou... bohužel pro mě při živém setkání docela selhává vizuálně. Na jakýchkoli běžných kolech působí zadek s masivním sloupkem hodně těžkopádně... možná zkusit nějaké 18" s DCC v té denim modré...
ta neskutečně chybí. stejně jako aspoň jeden nenáročný spolehlivý a přiměřeně výkonný benzínový motor. pokud jde o kupé a suv, myslím si, že tohle není parketa škody. nechápu proč musí mít dnes každá automobilka 28 modelových řad. :no: >😁
Nevím jak dodávka, ale lehký pickup ve stylu Felicií by se určitě neztratil... A co teprve čtyřmístný pickup jako Felicia FUN.. To tenkrát nestíhali vyrábět...
Roomster II bude odvozený od nové generace VW Caddy a bude se vyrábět v Polsku.Ta dodávka bude upravený VW Multivan a Transporter.
"nenáročný spolehlivý a přiměřeně výkonný benzínový motor"
Tuhle definici splňuje myslím jen atmosféra.. Jakmile do toho začneš tahat downsizing a turbo, tak ta spolehlivost bude v konečným důsledku vždy horší než u atmo motoru... A přitom udělat dobrou atmosféru, co by měla výkon a jela za málo není sci-fi... Skyactiv od Mazdy je toho ukázkovým příkladem...
Tuhle definici splňuje myslím jen atmosféra.. Jakmile do toho začneš tahat downsizing a turbo, tak ta spolehlivost bude v konečným důsledku vždy horší než u atmo motoru... A přitom udělat dobrou atmosféru, co by měla výkon a jela za málo není sci-fi... Skyactiv od Mazdy je toho ukázkovým příkladem...
Skyactive je fajn... ale je potřeba to brát tak, že 2.0G stíhá horko těžko 1.4TSI. Do kompaktu super, pro střední třídu už je to ale tak na hraně...
šmánkote a proč cca 90kW nestačí na normálníé ježdění?
Silnice jsou čím dál tím plnější.. jezdí se čím dál tím pomaleji.. a bude hůř...
😉
Silnice jsou čím dál tím plnější.. jezdí se čím dál tím pomaleji.. a bude hůř...
😉
nemůžu souhlasit.. existují i spolehlivé turbomotory.
Že se to koncernu prostě tragicky nepovedlo a teď mlží, aby přesvědčil dav, že to je vlastně normální a ničemu to nevadí to je smutný, ale je to problém VW, koncernu, ne koncepce.
A to, že mám relativně velké atmosféry rád, ale dobrý turbo mi vyloženě nevadí.
Bohužel to není ani jedno od "koncernu".
Že se to koncernu prostě tragicky nepovedlo a teď mlží, aby přesvědčil dav, že to je vlastně normální a ničemu to nevadí to je smutný, ale je to problém VW, koncernu, ne koncepce.
A to, že mám relativně velké atmosféry rád, ale dobrý turbo mi vyloženě nevadí.
Bohužel to není ani jedno od "koncernu".
Je to v němčině😒br />
[odkaz]
[odkaz]
Určitě ne. Škoda bude dělat jen to co jí matka dovolí. Obávám se že opak bude pravdou. Škoda funguje dobře a je třeba napřít síly na to aby stejně dobře fungoval Seat.
Jestli bude opravdu tak jako na úvodní fotce vypadat Superb, tak tleskám a nemám o škodu strach a začínám šetřit 😄
Golf 5dv. si jako rodinné auto moc představit neumím, Variant už ano, pro čtyři běžně rostlé není problém... tam mám opravdu problém nejvíc s designem.
Golf 4255mm, 380l
Golf Variant 4562mm, 605l
Octavia 4659mm, 590l
Octavia Combi 4659mm, 610l
Můžeš mi říct, který Golf je o centimetr delší a má větší kufr? Ve výsledku je to znát přesně tak, jak technické údaje naznačují - Octavia je znatelně větší v prostoru pro posádku, v kufru jsou srovnatelné obě varianty Octavie s Golfem Variant, krátký Golf je úplně někde jinde.
Ale na tom opravdu nezáleží, je normální že v rámci jedné třídy mají různá auta trochu rozdílné rozměry a přesto jsou to pořád přímí konkurenti, stejně tak jako Golf a Octavia. 5cm rozvoru rozhodně nehraje takovou roli, aby to auto bylo o půl třídy jinak prostorné. A taky není, pocitově jsou ta auta víceméně shodná. Jak jsem psal, P308 SW má rozvor ještě o pár cm větší než Octavia, ale taky to nepoznáš a pořád se jedná o nižší střední třídu, to je bez debat.
Golf nemá větší kufr... vždyť to píšu, Golf Variant má 605 a Octavia Combi 610... ale na tom opravdu nezáleží. Podstatný rozdíl je běžný Golf vs. jakákoli Octavia, jinak je to celkem fuk, pokud člověk nenakládá kombík až po střechu.
Při výběru nového auta jsem byl projet Golf i Octavii a osobně mě víc zaujala Octavia... ale jak říkám, hodně záleží na verzi, takový Golf 1.4TSI s multilinkem a DCC nemá u Škodovky konkurenta, na druhou stranu, Golf zase v kombíku umí maximálně 1.4TSI a Octavia má i 1.8TSI a 2.0TSI.
Jsou věci co neumí Octavia Combi (třeba ErgoActive sedačky a DCC) a věci co neumí Golf Variant (třeba 1.8TSI a 2.0TSI)... a je otázka priorit co je pro tebe důležitější.
Slýchám a akceptuju názor, že interiér Golfu je hodnotněji zpracovaný... pro mě osobně to ale srážejí přehnané dekory... a ten rozdíl ve zpracování zřejmě neumím ocenit. Jinými slovy, lépe se mi sedí v slušně vybavené Octavii než v ekvivalentním Golfu.
5cm na rozvoru není zanedbatelných. Sedni si do libovolného auta dozadu a pak si šoupni přední sedačku o 5cm libovolným směrem... uvidíš, že to je docela znát. A jasně, i Golf Variant je prostorově vyhovující... jen se mi prostě nelíbí.
Octavia není sedan, není od VW, není (jednoznačně) ve střední třídě. Rozhodně to není horší Passat. A není to ani lepší Golf. Ze všeho nejspíš je to větší Golf s několika kompromisy, náprava je ten nejpodstatnější.