Re: Nerozumím tomu otazníku v názvu. Protože je to od Korejc
No jo, ono by stačilo přečíst hned první větu článku. Jestli si korejská auta kupují takoví bystří diskutéři jako vy... >:D kdyby ani tohle nestačilo, tak kia už jeden 8° automat má :-!
Re: Nerozumím tomu otazníku v názvu. Protože je to od Korejc
No a preto, ze ze vacsina portfolia Kie su zadokolky s pozdlzne ulozenym motorom, tak tym vnimavim diskuterom ako napriklad ty prislo divne preco vyvijali automat pre priecnu zastavbu.
Mne je v tomto kontexte divne len to, preco vyvyjali dvojspojku.
Re: Nerozumím tomu otazníku v názvu. Protože je to od Korejc
Mně tady ale nic divného nepřišlo, v textu je všechno zmíněno a vysvětleno. A čím víc možných kombinací pohonů a řazení, tím líp pro zákazníka, v Evropě z nějakého důvodu frčí dvojspojky, H/K ji prostě nabídne taky.
trosku sklamanie z nadpisu, aj ked si viem ( a isto nielen ja ) predstavit, ze ten nadpis vymyslel niekto (ne)"kompetentnejsi"... >:D >:-[] >:D >:-[]:no:
Takze autorovi nadpisu asi len tolko ze...:
H/K si sama okrem ineho vyraba aj zelezo, z ktoreho si potom vyraba drvivu väcsinu vsektych komponentov potrebnych na vyrobu svojich aut.
Preco 8 stupnov ? Lebo Korejci su velmi ucenlivi a priebojni - radi napodobnuju v najroznejsej podobe hlavne dvojicu Audi a BMW ( ich mix pouziva Kia genialnym sposobom pri navrhu novych interierov ), tak sa riadia aj ich nazorom na max. vhodny pocet prevodovoych stupnov v prevodovke - 8. Co je na tom nepochopitelneho ?
Tomasovi teda vdaka za kvalitny text s popisanim funkcnosti a pouzitych technickych rieseni. ;-)
len ma nenapada predokolkovy model kde takuto prevodovku pouziju ... a kde dava nejaky vyrazny zmysel ... optima si napriklad s tou 7st DCT rozumie vyborne... a defakto je to tiez este vcelku nova prevodovka... tak neviem... a zeby prisiel novy ceed uz s 8st automatom? dnes je uz mozne asi vsetko ale napriek tomu aj ten sucasny so 7st DCT nema problem.... fakt som zvedavy kam ho supnu... ale nejako nevidim jeho velke vyuzitie v sucasnom portfoliu predokoliek
ju dostanu som zvedavy.... ale nejako zatial si neviem vybavit ziadny model v eu ktory by ju v dohladnej dobe dostal.... kedze sorento je len v 4x4.... a nova velka sportovejsia kia bude zase zadokolka... tak neviem aku predokolku si tu dopasovat ... zeby tento automat dostala casom faceliftovana optima? alebo snad aj novy ceed? alebo aka ina predokolka to moze byt hmm ... tak teda xyz stupnovy automat by uz mali ( 8 je vzdy viac ako 7 to je fakt ... beznych ludi nahanajucich cisla to ocari ) .. uz len vhodne auto chyba ;-)
Samozřejmě, že když je určena pro modely s motorem napříč a pohonem předních kol tak bude využita v těchto modelech i v případě, že mají pohon 4x4 - takže Sorento, Sportage, Santa Fe, Tucson atd... atd....
hlavne netreba miesat robotizovanu prevodovku a automaticku, cize 7 DCT a 6automat. Pouzitie je uz vymenovane nizsie, cize nahradi urcite vsetky dnes pouzivane 6st automaty v sorente a hlavne na americkom trhu, kde si nachylnejsi aj na pouzivanie dvojspojkovych prevodoviek a myslim, ze 7DCT je stava do max 340 Nm. Inak s nou mam najazdenych ca. 25 000 km a velmi spokojny :-)
dsg v kazdom aute a s inym motorom funguje inak, preto je tazke presne povedat s cim clovek porovnava, mam najazdene na 1.6 crdi 100kw 300 Nma z kratkeho porovnania je odladenie na 1.7 crdi 104 kw 340 Nm este lepsie
Díky, máš pravdu, těžko porovnávat - vždy záleží na souhře s daným motorem.
Já mám zkušenost s dsg v kombinaci s benzínem 2.0, vadí mi jen delší čekání na přeřazení v momentě, kdy převodovka očekává řazení nahoru a já jí dám opačný pokyn. Typicky při rozjezdu ze semaforu, kdy dsg čeká že při zrychlování bude po trojce následovat čtyřka, ale já vidím na dalším semaforu červenou, takže dám pokyn k opětovnému řazení dvojky, protože chci brzdit motorem - to pak trvá...
Ale to asi vyřeší až Honda se svojí 3-spojkovou převodovkou :-)
trosku to zavana akoby zavistou... ale keby mal takyto automat vw to by ten nadpis asi znel inak ;-) ... napriek tomu ale tiez sa pytam k comu a kde ho chcu pouzit... fakt neviem kde by zapasoval
H/K už osmistupeň používá v Genesis, domnívám se, že japonský Aisin... pravděpodobně by rádi používali vlastní převodovky. A nakonec proč ne, když jejich DCT7 není vůbec špatná převodovka... proč se neposouvat ve vývoji dál?
ten nadpis je fakt hloupý...