Diskuse

Nový motor Audi 3.0 V6 TFSI: Proč je jednodušší než předchůdce?

6.6.2017

Na nedávném dni techniky v Mnichově „Audi Tech Day“ představila ingolstadtská automobilka novou generaci zážehového přeplňovaného šestiválce. V čem se liší od svého předchůdce?

 

  • 30 Reagovat !

    foto Nicco

    Nicco 06.06.  11:05

    Podle mne cili na stejnou klientelu

    "Audi i Porsche chtějí dosáhnout stejného cíle, a sice vyrábět auta vrcholných segmentů. Každý ovšem cílí na jinou klientelu"

    Podle mne cili na stejnou klientelu, ktera zaplati 80tisic za vymenu rozvodu, nebo rovnou koupi novy vuz, jenom aby mela supersametovy chod motoru:
    "I nadále jsou rozvody umístěny na opačné straně motoru, takže při jejich demontáži je nezbytné sundat také převodovku."
    • 23 Reagovat !

      foto stary-kluk

      starý_kluk 06.06.  11:39

      « Re: Podle mne cili na stejnou klientelu

      Audi a Porsche mohou vyvíjet motory společně, neboť oba "ctí" silně problematické (a přežité!) jejich umístění před přední nápravou (celé - ne částečné, jak pak Dusil píše).
      • 32 Reagovat !

        foto Gvick2

        Gvick2 06.06.  12:35

        « Re: Re: Podle mne cili na stejnou klientelu

        Aha, proto ta silně problematická a přežitá koncepce v Panameře ve srovnávacích testech konkurenci válcuje.
        [odkaz]
        • 23 Reagovat !

          foto stary-kluk

          starý_kluk 06.06.  12:51

          « Re: Re: Re: Podle mne cili na stejnou klientelu

          Ale tady to je srovnání klasické koncepce pohonu se zadním náhonem s koncepcí s náhonem předním, který s principu vyjde s lepší stopou. Ale mohl by být ještě lepší, kdyby byl motor nad přední náravou, či posunut mírně za ní. Nedotáčivost Panamery (Audi) je značná a je rozdílná je-li motor v tahu či nikoliv. V tahu motoru vede náhon vůz do zatáčky a mírní až kompenzuje nedotáčivost vozu, kdežto při jízdě setrvačností se nedotáčivost projeví značně (o brzdění nemluvě).

          Poučné by bylo ukázat měření úhlů natočení volantu při projíždění danou zatáčkou různými rychlostmi a s různými tahy motoru - to se počítá, to se simuluje na počítači a to se testuje.

          Umění jezdce s takovým vozem udržet stopu je velmi kumštovní. Nesmí dopustit necitlivým řízením a plynem přestoupit mez adheze; jinak vyletí ze zatáčky. Amatér by byl na tom zle.

          Utrhnout zadek u klasické koncepce je velmi snadné a to i když je vyváženo 50/50. Tady se však kontrarejdem přetáčivost zkoriguje.
          • 31 Reagovat !

            foto Gvick2

            Gvick2 06.06.  14:54

            « Re: Re: Re: Re: Podle mne cili na stejnou klientelu

            S jakým předním náhonem? Panamera, 6er i S coupé jsou buď zadokolky nebo mají pohon 4x4 s preferencí zadní nápravy. Že je Panamera značně nedotáčivá? No tak to je dobrý fór, jako zadokolka je značně přetáčivá, jako čtyřkolka mírně přetáčivá až neutrální.
          • 21 Reagovat !

            foto stealth01

            stealth01 06.06.  17:31

            « Re: Re: Re: Re: Podle mne cili na stejnou klientelu

            Jezdil jsem cely den s novou Panamerou s V8 dieselem a žádnou nedotacivost jsem nepozoroval. A to jsem po okreskách nejel zrovna předpisově. Nechápu tedy o čem mluvíš.
            • 10 Reagovat !

              foto AUDIRS6

              AUDIRS6 06.06.  18:16

              « Re: Re: Re: Re: Re: Podle mne cili na stejnou klientelu

              bude video ? ;-)
              ...plus priame porovnanie reakcii motorov oproti tvojej ?
              1 s E-Laderom, 1 bez...
              • 21 Reagovat !

                foto stealth01

                stealth01 06.06.  19:42

                « Re: Re: Re: Re: Re: Podle mne cili na stejnou klientelu

                Bude :-) Dneska ho zpracovávám. Poprvé jsme se ale setkal s jasným příkazem automobilky, že před vydáním to chtějí vidět... :no:
              • 21 Reagovat !

                foto stealth01

                stealth01 06.06.  20:00

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Podle mne cili na stejnou klientelu

                Tak jsem nahrál aspoň úvod, zbytek musí zkontrolovat manažeři z Porsche :-)

                [odkaz]

                Doufám, že se bude líbit ;-)
                • 21 Reagovat !

                  foto -Karel-

                  _Karel_ 06.06.  20:37

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Podle mne cili na stejnou klientelu

                  A video "SQ7 - akcelerace videoblogy" - to je tvůj test?
                  :-)
                  • 21 Reagovat !

                    foto stealth01

                    stealth01 06.06.  20:45

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Podle mne cili na stejnou klientelu

                    No Akcelerace Videoblogy je můj Youtube kanál. SQ7 tam jsou jen střípky. Nic velkého :-)
                    Test SQ7 určitě časem připravím, teď si na sebe zvykáme a já pomalu začínám zkoušet její přednosti ;-)

                    EDIT: jo , pokud myslíš tu sepang modrou, tak ano... to je můj test
                    • 10 Reagovat !

                      foto -Karel-

                      _Karel_ 06.06.  21:03

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Podle mne cili na stejnou klientelu

                      :yes:
  • 22 Reagovat !

    foto kalousek

    kalousek 06.06.  19:47

    Točivý moment

    Citace: "...Podobně točivý moment narostl z 500 N.m při 1370 až 4500 otáčkách na rovných 600 N.m. Ty jsou navíc k mání od 1900 do 5000 otáček...."

    Nevím jestli to má vypadat jako nějaké mimořádné zlepšení ale mi zvýšení otáček nástupu max. momentu z necelých 1400 na 1900 jako moc velká výhra nepřijde
    • 12 Reagovat !

      foto Mx

      Mx 06.06.  21:14

      « Re: Točivý moment

      Z grafu průběhu momentu co se mi povedlo najít dobře vidět, jaký moment má nový motor v 1400 ot., ale od oka to bude +- těch 500 Nm. Je tam ale dobře vidět že turbo pořádně sepne až v těch 2000, snad tomu přizpůsobí i nastavení převodovky.. Pokud to dají dohromady s manuálem, tak snad jen TDIčkař zajásá...
      • 32 Reagovat !

        foto Gvick2

        Gvick2 06.06.  21:21

        « Re: Re: Točivý moment

        V pásmu cca 1000-1700 ot. je ten silnější motor nepatrně slabší, protože větší turba musí dávat větší tlak nahoře pro dosažená vyššího výkonu, naopak logicky dole je tím pádem slabší, ale je to minimální ztráta a u sportovního motoru to jistě nikomu plíce netrhá.
        [odkaz]
        • 00 Reagovat !

          foto kalousek

          kalousek 07.06.  08:44

          « Re: Re: Re: Točivý moment

          Jo může to být, bez znalosti skutečného průběhu se to jen z max.hodnot moc přesně posoudit nedá.
          • 00 Reagovat !

            foto stary-kluk

            starý_kluk 07.06.  11:45

            « Re: Re: Re: Re: Točivý moment

            A jde tu taky o dynamiku nástupu max. mometů, tj. o dynamiku turbodmýchadel - momenty setrvačnosti celých soustrojí ve vztahu k momentům turbín a jejich časovým nástupům. A přitom přímkové statické průběhy maximálních momentů motorů (v odkazu) jsou teoretické. Skutečné (změřené) se tomu nějak mohou blížit.

            .
  • 04 Reagovat !

    foto Beefcake

    Beefcake 06.06.  23:30

    Nieco na nasu oblubenu temu

Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Osud všech online hráčů se nachází zde: Recenze Destiny 2

Osud všech online hráčů se nachází zde: Recenze Destiny 2

Už jste si vzali dovolenou a děti poslali k prarodičům? Destiny 2 je totiž online videohra, která se může stát…

„Trapné a nedůstojné.“ Vysoké školy dusí nejistota, sní o miliardách od Valachové

„Trapné a nedůstojné.“ Vysoké školy dusí nejistota,…

Vysoké školy jsou znepokojené. Ani pár dní před posledním jednání vlády, na kterém budou ministři naposledy…

 

iSport.cz

Schickovo zranění potvrzené. Mimo bude dva týdny, přijde i o AC Milán

Schickovo zranění potvrzené. Mimo bude dva týdny,…

Český útočník Patrik Schick si bude muset na další zápas za AS Řím počkat minimálně ještě dva týdny. AS na svém…

Video z bitky v kotli Sparty. Za jiné názory nic nehrozí, brání se ultras

Video z bitky v kotli Sparty. Za jiné názory nic…

Sparťanský národ kromě výsledkové krize řeší i průšvihy, které se dějí na tribunách. Jeden takový se stal během…

 

Reflex.cz

New York vypadal v 70. letech na některých místech hrozivě, pak se jej podařilo „vyčistit“. Podívejte se na fotografie

New York vypadal v 70. letech na některých místech…

Americký New York je považovaný za globální mocenské centrum, které má velký dopad na obchod, finance, média,…

Machiavelli v kostýmku: Nový životopis Angely Merkelové ukazuje, proč opět vyhraje volby

Machiavelli v kostýmku: Nový životopis Angely…

Málokterý evropský politik byl v posledních letech podroben tak drtivé kritice, jako německá kancléřka Angela…