Útokem na příští titul International Engine of the Year bychom mohli označit nový motor 1.8 i-VTEC, který bude letos na podzim uveden na trh s novou Hondou Civic.
Já myslím, že všichni víme, že nejlepší benzínové motory se staví v japonsku... Teda pokud odmyslím BMW z těch běžných značek. BMW umí možná ještě lepší, ale pak už jenom japonsko a nikdo jiný. Tak teď jsem zvědavý...
mne to pride, ze to je ten isty motor ako v civic - type-R len s mensim objemom a znizenym vykonom na ukor spotreby, ale suhlasim, ze japonci su super. bmw ma mozno gut motory, ale si aj zcucnu toho celkom dost.
co ma znamenat asi tazko?isiel si uz na nej?nie alebo ano.ja ano a hoci sa nenaklanam na stranu japonskych automobiliek tak jedno mozem povedat.je to najlepsi agregat aky medzi 1.8 je k dispozicii.bez prehanania,ma plynuly nabeh kr.momentu,nenormalnu akceleraciu,a spotreba?po zabehu bez problemov som atakovalv meste 7 litrov!!!!!takze co?a BMW?ano ma vyborne motory ale az tak od 2.0 a vyssie. :-) ale jarda tak otvor oci a dychaj!nedaj na reci nemeckej propagandy.posudzuj slobodne a z vlastnej skusenosti.
Všichni víme, že v Japonsku se vyrábí - motory. Koukám na ten max krouťák ve 4.300... jistě... Faktem ovšem je, že ten motor bude určitě na technické špičce. Nevím, jak bude vypadat nový Civic, ale určitě se fandové Hondy už umodlili, protože současnost je velice... velice... umírněná. A protože se tu tvrdošijně od majitelů japanoaut ozývá argumentace, že na vzhledu přece nezáleží, tak já tu musím připomenout, že u žen, aut a u brejlí opravdu na vzhledu záleží. Co pak sedí za volantem za bejka je v podstatě jedno, je taky jedno jaký má brejle, ale měl by mít pořádnou ženskou... a když už, tak taky pořádný auto... z Evropy.
Jasně, pořádný auto z Evropy - BMW, pro ty co maj víc času na servis Alfa Romeo, pro ty co serou na emoce SAAB a VOLVO a někde uprostřed stojí sportovně laděné modely od Fordu - ale jenom díky podvozkům. Ten zbytek je pro ty co mají dost času na servis, jsou hotoví ze spárování plechů a interiéru, žerou trojpísmenné zkratky, obdivují co jiní měli před 10 lety a zážitky z řízení, motor a podvozek jim nic neříkají... Pak to musí dohánět tou babou. A ano, existuje velmi málo světlých výjimek
Já to musel přečíst třikrát, abych se zorientoval. Krásné, úderné... Alfa se povedla. Já bych uměl v Saabu prožívat emoce, v tom nesouhlasím, a doufám, že za to Saab trochu vezme... P.S. Jaký vlastně je tvůj vztak k Honda Motors?
Ten max. krúťák pri 4300/min ťa vôbec nemusí odrádzať. Za prvé- to variabilné časovanie ventilov je tam práve od toho aby motor dosahoval skoro max.krúťaku už od nízkych otáčok a za druhé- to znamená že tam kde európske autá s ťahom končia, japonci veselo ťahajú ďalej (u hondy až k nejakým 8000). Mám už asi 12 auto. Posledné 4 boli japonci. A ďalej to budú už len japonci. BMW je super po technickej stránke, dizajn majú tiež super (jednak dlhodobý imidž a kontinuita medzi nástupcami a myslým že tieto posledné Banglove modeli sú aj provokujúco vzrušujúce) ale spoľahlivosť je u hocijakého japonca výrazne lepšia. Len tak na okraj - u nás je teraz jedno z najlacnejších áut Suzuki Ignis(300tis.SK=asi 230tis.KČ) - motor v základnej verzii VVT(variable valve timing) 93 koní z objemu 1,3. A v porovnaní japoncov s európskymi značkami jedna poznámka k spotrebe(overná vlastnou niekoľkonásobnou skúsenosťou)- pri kľudnej jazde povedme honda vs.VW spotreba približne rovnaká, ale- nasaď športovejší štýl jazdy a zažijež veľké prekvapenie- u hondy prihoď možno liter u VW kľudne 5 aj viac.(kamarát hovorí,že keď tomu jeho päťventilovému passatu-1,8-92kW-osolí, tak zožerie aj trávu okolo cesty) Ja osobne mám teraz Nissan Primera 2,0 150 PS a ešte nemá žiadne časovanie ventilov. Spotreba 7-8 litrov. Max.krúťák pri 4800/min. V meste chodím bežne od 1000/min (30 kmh pri trojke) absolútne bez problémov a keď ma občas niekto na ceste "naserie" tak - I.-70 km/h, II.-110km/h, III.-160km/h, IV.-190km/h, V.-230km/h. Podvozok-multilink vpredu aj vzadu. Servis - mením olej a lejem benzín toť vše. Inak čo som videl novú Civic ako štúdiu tak vyzerala dosť dobre a agresívnejšie ako dnešná.
Multilink vpredu? Hmm... zjavne vies o com pises...
To variabilne casovanie u tohto modelu nie boh-vie co. "variabilne" je naozaj len to casovanie, co sa tyka zdvihu to sa len prepina medzi dvoma (alebo troma) hodnotami (spolu s profilom vacky). Na velky krutiaci moment v nizkych otackach prispeiva lepsie casovanie vyfukovych ventilov, co v tomto motore zjavne chyba. Takisto tento motor sa urcite nebude dat vytocit do 8000. Pozri si 1,8l motor od BMW, ma 175Nm pri 3750, a spotreba je tiez mala. Urcite ma lepsi pribeh kriviek.
Spotrebu treba vzdy porovnavat na porovnatelnych autach aspon co sa tyka hmotnosti inac to nema zmysel.
Este tu niekto spominal spolahlivost. Treba si uvedomit, ze najporuchovejsia v dnesnych EU autach je elektronika. V Japonskych autach plno funkcii chyba, takze sa vlastne nema co pokazit. Este donedavna nevedeli co je CAN-Bus, a takisto nemoznost vyberat priplatkovu vybavu tiez dost ovplyvni poruchovost.
[odkaz] tak ty nevis jak bude vypadat novy Civic ? , jeste tam mas pod tim prispevek. No podle me hodne zajimave (videl sem i jine fotky kde mu to sluselo vic). Japonci si moc s navaznosti na predchozi modl moc nedelaji, ale umi nejen motory, hlavne kdyz si clovek vedle sebe postavi Golfa GTI a Hondu CRX ze stejneho roku. Ale ty motory jim jdou prece jenom lip
Hondu uznavam, ale kam se tenhle motor hrabe na ten z celici TS, kterej se stejnou technologii a stejnym obsahem ma 192k (141kw). A spotreba je taky ze se da jezdit kombinovane za 8 a pod 6,5 mimo mesto. A to uz ten motor existuje od roku 2000!!!
Presne tak! Mam odjazdene aj v Celice aj v Honde nejake Km a mozem len suhlasit - pri Toyote mi tam nieco chyba, ta Honda je uplne o niecom inom, aj ten zvuk motora. Proste v Honde sa citim ako vo formule 1, ale Toyota je trosku synteticka...
P.S: V spotrebe sa europske automobilky nechytaju, BMW nevynimajuc!
Ne nevim jakej ma motor a jakej vykon S2000, to vis totiz jenom ty... Honda S2000, kterou vlastni muj kamarad, ma samozrejme s variabili casovani i zvih jako jako ty osmnactistovky. Ale je to prave dvoulitr a ja srovnaval motory stejnyho objemu. A ten motor v celice kdyby mel maximum vykonu polozeny jeste vis nez tech 7800rpm jako S2000, tak ma litrovej vykon skoro stejnej. Ale to jen tak pro info..
Psal se rok..já nevím, asi 1997. DC2 od Hondy, čtyřválec 1797cm2, 140kW. Žádné turbo, žádný kompresor. Pouze VTEC. Těch 141kW ze 1796cm2 je slušný výkon, ale do T23 ho Toyota dává "teprve" od roku 1999, ne?
Parametry dobré, ale... Na to, že evropská konkurence nepoužíva variabilní časování, nic moc. Ostatně nádherně to lze pozorovat na BMW, které nasazením variabilních sraček posunulo svoje motory o několik let před veškeré japonské motory včetně Hondy. Až to začne být akutní, udělají to i ostatní automobilky...
Jo a ještě něco, jak už jsem naznačil v titulku. Stále platí pravidlo: "Malým kašpárkem velké divadlo nezahraješ". A japonci umí motory pouze do objemu 2.0(spíše méně). Pak už je to jen absolutní podprůměr.
Diesel u diskuze o benzínech raději vynecháme
To, že neprodává v evropě neznamená, že nemají větší objemy...
3,5 - 300bhp, 3,2 SOHC 270bhp, 3,2 DOHC 290 a více, 3,0 252bhp. Nepřijdou mi zrovna jako podprůměrné...
Co se týče dieselů - 2,2 i-CTDI se řadilo dlouhou dobu na špičku své třídy a nový 2,2 D-4-D ho nyní vystřídal... Takže čti a sleduj pečlivě.
K tomu BMW - ti měli variabilní časování podstatně později než japonci... Podstatně. Když BMW začalo používat, tak ho měla již většina japonských automobilek...
Srovnávejme motory dnešní doby a pokud možno stejnou třídu. Je jasné, že dvojitě přeplňovaný motor roznese atmosférický. 2,2 i-CTDI byl sice kultivovaný ve zvukovém projevu, ale stále to byl diesel s nepřirozeně nízkým výkonem a neadekvátní spotřebou(ve srovnání třeba s JTD FIATU). Jinak je nutné taky dávat pozor při srovnání motorů, že u japonců se při honění výkonu nahoru dost často jednoduše sníží životnost(známé třeba u 350Z).
Technologie variabilního časování není nijaký technický zázrak. Třeba ve srovnání s technologií přímého vstřiku 2.generace. Proto jej BMW zavedlo až tehdy, kdy na motory konkurence(zejména Audi) nestačilo. A je nutně přiznanou pravdou, že na první pokus s variabilitou, BMW Japončíky řádně zahambilo(na to, že tito s touto technologií mají letité zkušenosti).
Japonci se jako technicky vyspělí pouze tváří. Je to proto, že zde jistý mediální nátlak na protlačování Japonců. Něco jako před 3mi lety byl započat mediální nátlak na prosazování mobilů s foťákem a dnes je protlačován mobil typu V.
Avšak stačí hodit pohled do nabídek Evropských(Euroamerických) a Japonských(Euroasijských výrobců. Jejich vozy jsou převážně dražší, stejně nebo méně vybavené. Povětšinou mají stejné jízdní vlastnosti. Mají naprosto nepochopitelně zaostalé automaty. A co se týče motorů. Od Toyoty po Hondu jsou dost často výrazně horší než konkurence(zejména od toho 2,0 nahoru). Je těžké mediálnímu nátlaku odolat. Jen blázen uvěří mediálnímu klišé, že Toyota Prius je bezvadné auto, byť se to po přečtení desítek recenzí jeví. Až svět vystřízliví z těchto hybridů, uvidíme, kolik měl Prius vad a jak špatné auto to vlastně bylo. Dnes je však tato mylšenka kacířská, stejně jako myšlenka, že Japonci jsou vlastně průměr...
Ano, technologii variabilního časování má v současné době už kdekdo, ale variabilní časování a zdvih ventilů má z evropských značek jen BMW a Porsche. A právě s tímto systémem jako první přišla Honda, která má také s variabilními rozvody dnes největší zkušenosti. Jejich VTEC, dnes už i-VTEC, je tak geniálně jednoduchý a spolehlivý, že jej mají, mimo základních výkonových verzí, všechny motory Honda a Hondě se jako první a zatím jediné značce podařilo tento systém masově rozšířit.
Karizma: Když je dnes tak škaredě venku, nechci kazit náladu, ale to variabilní časování má dlouhá léta třeba Alfa Romeo a na druhou stranu, ono není samospasitelné. Motor je trochu víc než některá z variant var. časov. Vím, o čem píši.
Dovolim si tu reagovat na niekolko prispevkov o casovani. Predovsetkym za naozaj "variabilne" sa da u Hondy povazovat az i-VTEC. Obycajny VTEC (v hociktorej jeho verzii) je v skutocnosti len "switchable valve timing". Je tam moznost len prepnut medzi 2 pripadne 3 tvarmi vacky, pricom kazda moze mat svoj vlastny profil (teda aj zdvih) a nacasovanie. Variabilne casovanie u BMW (VANOS) sice prislo neskor ako u Hondy, ale je naozaj variabilne. To znamena, ze casovanie sa meni plynulo (ak odmyslim kvantovanie pri digitalnej technike) z jednej krajnej polohy do druhej. Dalsia vec je, ze Honda sa venuje vacsinou len sacim ventilom, BMW dokaze plynule menit casovanie aj u vyfukovych ventilov (nezavisle na sacich- Double-VANOS) uz niekolko rokov dozadu. No a najnovsie dokaze BMW menit plynulo (a taktiez nezavisle) aj zdvih sacich ventilov. Vyrobcovia velmi radi pozivaju slovo "variabilny" na vyznam "prepinatelny" napriklad aj pri dlzke sacieho potrubia, aj ked ide len o dve pripadne tri rozne dlzky potrubia, zatial co BMW dokaze naozaj menit dlzku potrubia plynule (system DISA).
Tolko k technologii, aky vsak dosledok? Staci sa pozriet na preibehy vykonovych charakteristik. Zatial co pri Honde je jasne vidno polohy, kde dochadza k zmene nastavenia, u BMW je priebeh plynuly.
No a este poznamka k spotrebe. Ak na Honde s VTEC budete jazdit sportovo (ale stale, nie striedat sportovu s normalnou jazdou) bude mat rovnako vysoku spotrebu ako hocijake rovnako vykonne auto.
To, že se označení variabilní používá i pro tzv. přepínatelné sytémy je dáno historií, kdy přechod na "skokové" časování v druhé polovině osmdesátých let byla opravdová novinka zasluhující si výstižné pojmenování. Co se týče srovnání variabilních rozvodů Hondy a BMW bych podotknul, že rozdíl mezi VTECem a Valvetronicem je cca. 16let, což je poměrně dlouhá doba na to, aby se Valvetronic stal v mnoha ohledech vyspělejším systémem. Valvetronic má, ale jednu obrovskou nevýhodu: díky své konstrukční náročnosti jej nelze použít u vysokootáčkových motorů a i po vylepšení ve své druhé generaci je pro něj limit 7000ot., tudíž prozatím je pro emkové modely BMW zapovězený. Jedna z primárních výhod VTECu/i-VTECu je v mimořádně širokém rozsahu pracovních otáček a možnosti dosažení výrazné výkonové špičky, která nemá konkurenci.
To je samozrejme pravda, ale treba uznat, ze vacsina motorov, ktore BMW do svojich aut montuje maju pracony rozsah do 7000 otacok. Co sa tyka plynule menitelneho systemu, rozhodne prispieva k vacsej kulture chodu, co je priorita BMW. Toto sa o skokovych systemoch neda povedat. Co sa tyka spickovych vykonov hoondy, treba zaroven priznat, ze pri vyuzivani tychto vykonov sa spotreba vysplha o dost vyssie ako pri beznom jazdeni.
Ano, já souhlasím, že v pásmu nízkých a středních otáček Valvetronic nabízí lepší charakteristiku nebo má, alespoň větší potenciál dosáhnout výrovnanější výkonové charakteristiky. Naopak i-VTEC získává plusové body v otáčkách nejvyšších. A jelikož filozofie Hondy je založena na otáčkách, nebyl by Valvetronic pro Hondu tím optimálním řešením. Kultura chodu, alespoň v případě Hondy je vynikající, změna zdvihu se sice projeví jako mírné škubnutí, ale při akceleraci jde o příjemnou změnu doprovázenou citelným navýšením výkonu. V případě, neustálé jízdy na ostrou vačku bude spotřeba odpovídat max. výkonu motoru, tudíž bude víceméně srovnatelná s obdobně výkonými motory konkurence.
Nová má dle zahraničních serverů 221kW, takže jestli kolega někde četl 225 není taky daleko od pravdy. To o čem se zmiňuješ ty, je dnes už starý legend.
No, něco na tom asi je ... na těch vyšších objemech a slabších výkonech. Honda je ale skoro vůbec nedělá, takže těžko hodnotit, zda by to neuměli, kdyby chtěli. Je to taky o limitech výkonu v Japonsku.
Každopádně, sám mám CTR (2.0), a z běžných více-litrů mít obavu zatím nemusím
Ty fakt malo ctes alebo si zaspal.Napisat taku volovinu ze BMW robi lepsie motory od Hondy moze len maly chlapcek ktory sa vozi embeckou od stareho otca.You poor boy wake up and think with your litle brain...
tak take trapne reci som naozaj este nepocul.no co s tym???kazdy ma svoj nazor ale toto je sila.kde zijes???asi mimo reality.teda urcite.to si dovoli napisat bud srandista,alebo zatemneny mozog.tak si vyber.kooolko stoji BMW1,s 1.6L motorom a kolko nova HONDA CIVIC s 1.8L motorom?a ako ide BMW a ako HONDA?asi nevies ked tak pises.ja viem,lebo som ich oboch soferoval.tak sa spamataj!!!!!NAOZAJ si mimo.ale da sa este vratit do reality,ak chces.
japonci nedelaji moc velke objemu z jednoducheho duvodu,u nich totiz tusim ze nic nesmi mit vic nez 280koni(snad vim to cislo spravne,neovereno),ty vykonejsi verze jsou jen na vyvoz a tak na to celkem kaslou a moc jich nedelaji.viz treba nisan skyline to je auto,v japonsku ale sekrcene...
Mal som volakedy primeru GT rok vyroby 91. 110kw.este ani dnes bi jej novy BMW 320 neusiel a to je jap.veteran proti novemu nemcovi.Mal som znizeny podvozok 225 kolesa to sedelo v zakrutach ako zadok na WC.Bolo to moje tretie auto a stale rad spominam.Chceli ma dostat novsie auta a potom nechapali v kopcoch a zakrrutach.Na rovine da hociktora 1.6 200kmh ale ide o ine pocity ked iny musia v zakrute do protismeru ja som bol na svojej a ked ini vedli v kopcoch ja som zrychloval...
Porovnavas neporovnatelne. Aj ked si myslim, ze dnesne BMW 320 by je v pohode uslo, medzi tymito autami su zasadne rozdiely. Predovsetkym BMW je podstatne tazsie, dovod preco tomu tak je by ti bol jasny keby si sa s nim zrazil (ak by so to potom este rozchodil, zatial co sofer z toho BMW by vystupil uplne v pohode). Druha vec je pohodlie podvozku. Primera sice moze mat v celku dobry sportovy podvozok, ale za aku cenu? Pises, ze si mal znizeny podvozok predpokladam, ze aj pekne tvrde tlmice, takze si citil kazdu jamku. Co sa tyka starej Primery neviem ako mala konstruovany podvozok ale tie novsie so zadnou napravou Multi-Link (co je vlastne tuha naprava) na tom boli dost zle pri prejazde preicnych nerovnosti. Chytit take hrboly niekde v zakrute a mozes sa vyhrabavat z priekopy, co sa ti u BMW rozhodne stat nemoze.
Hm,tak ty nevíš, o čem mluvíš.Tvůj předpotopní bavoráček s rádoby 140koníky,že ano.Hm, tak takové si dávám se svým Civicem r.v.92,sedan,1.6 16V Vtec - 126koní k snídani. Na to nepotřebuju mít ani zahřátý motor.