No, tak to teda čumim. Nové Twingo je pětidveřové s motorem vzadu? a nejspíše tedy i zadokolka. Designově působí rozhodně velmi zajímavě, nezbývá než doufat, aby složitá konstrukce neznamenala vysokou cenu...
Těším se na další info... :yes:
A pokud z toho vytvoří R.S. verzi, to teprve bude něco... >:-[]
Tuto "složitou" konstrukci měl například Fiat 500 Giardiniera nebo později Fiat 126p BIS tato auta sice měla podélné uložení motoru a Twingo bude mít motor uložený napříč, ale ta konstrukce je až primitivně jednoduchá a léty prověřená Smartem. ;-)
Pokud jde o cenu tak nevěřím, že by byla nějak extrémě vysoká... přecijen je to Renault a kdo by ho kupoval za cenu Smartu? Vliv loga na cenu je patrný například u Mercedesu Citan který ač je vlastně Kangoo s ohavným interiérem tak je neskutečně předražený.
Nevidím důvod proč by mělo být Twingo drahé ;) jestli je motor vepředu nebo vzadu je úplně jedno.
Bude to tak trochu ruka ruku myje ;-) Renault dodá Mercedesu maloobjemové turbodiesely a Mercedes dodá platformu ze Smartu.
Jinak auto je opravdu parádní! :yes:
Vzhledem k tomu, že Smart využívá koncepci vše vzadu už nějakou dobu pak se to přímo nabízí! Proč by jinak Renault spolupracoval s Daimlerem kdyby to zvládnul sám? ;-) Máš-li jiné informace sem s tím.
Možná co se finálního ladění týče, ale čistě z logiky věci se nabízí možnost použití již osvědčených dílů od Smartu. Vývoj nových dílů by zbytečně zvedal cenu auta. Vzhledem k tomu, že tu mluvíme o pidi Renaultu který má být levný je levná výroba zásadní.
Daimler potřeboval partnera pro vývoj nového Smartu. Pokud by měl vše hotovo, tak by nikoho nehledal. A asi víš, jak vypadala minulá generace Smartu Forfour. Z toho asi nešlo použít vůbec nic. Máš pravdu, že vývoj je drahý. Proto každý hledá partnera, aby to dalo cca 300 000 aut za rok. Podle tvé logiky nová platforma pro nové modely nestojí skoro nic, protože se nemusí skoro nic vyvíjet a jen se ladí. Třeba minulá generace golfu taky měla motor vpředu. Další generace byla tedy v podstatě stejná a stačilo auto na nové platformě jen trochu doladit.
To už to otáčíš jiným směrem ;-) Mluvím o tom, že MB má zkušenosti s koncepcí vše vzadu. To má Renault sice taky ale už je to pár desítek let. Stále si troufám tvrdit, že podvozková platforma je v režii MB. Přirovnal bych to asi ke kooperaci Fiatu a Fordu tedy F500 a Ka. Uvidíme a snad to nebude dlouho trvat. :-)
Přesně tak, není důvod očekávat vysokou cenu, protože o žádnou "složitou konstrukci" jak píše Anonym2811 nejde. Koncepce "vše vzadu" je naopak symbolem laciný a jednoduchý konstrukce, používaný ve všech těch Broucích a Fiátkách. Historicky se od ní upustilo zejména s ohledem na bezpečnost.
Málo jsem to rozepsal. V principu je RR koncepce asi to nejjednodušší.
Ale:
1) všichni od toho upustili, bude se muset vyvíjet od začátku, proto se obávám ceny, i když to dělají se Smartem; v době, kdy Fabie III vyjede buď na platformě stejné jako Fabia I, nebo dostane podvozek, na kterém jezdí polovina koncernu (MQB), se to určitě projeví
2) Nacpat do co nejmenšího prostoru pod zavazadlový prostor nějaký větší diesel + třeba dvojspojku asi nepůjde, jsem zvědavý, s čím Twingo přijede - nové řady motorů a převodovek taky něco stojí
3) Twingo je legendární právě svou koncepcí využití vnitřního prostoru - pochybuji, že by se zrovna toho vzdávali, což je bude nutit ještě více osekat prostor pro motor.
Ale netvrdím, že jsem odborník, rád se budu plést, mohlo by to být velmi zajímavé autíčko na ježdění. Jen se modlím, aby tam nebyl jen robotizovaný manuál...
Z čoho pramení tvoja neistota ohľadne zložitosti konštrukcie? Vieš, prečo Škoda pred desaťročiami prešla na motor vzadu a zadný pohon? Práve pre jednoduchosť tohto riešenia.
To bol tiež jeden z dôvodov, kameňom úrazu boli homokinetické kĺby, u nás ich nikto nevyrábal a na vývoj už nebol čas - museli by celú technológiu kúpiť.
Také jsem slyšel, že to bylo kvůli těm kloubům. Hlavním problémem bylo především to, že seshora se nařídilo, že auto musí být výhradně z českých dílů a jak řííkáš, tehdy ty klouby u nás nikdo nedělal.
i v NDR měli jen starý kloubový poloosy (Trabant,Wartburg) ve Zwickau nakonec dělali licenčně řešení Tripode který bylo třeba v Citroenu AX.Až to bylo levný a bezůdržbový řešení.
To Twingo mě moc nenadchlo...menší zavazadelník...a mizerná deformační zóna,pochybuju že bezpečnost bude na úrovni smartu.To co ušetří na koncepci vše vzadu,nainvestují zpátky pro lepší deformační zóny vepředu
Mne sa mari, ze som este minuly rok cital vyjadrenie Renaultu, ze Twingo RS nebude - nechu ponukat silnu zadokolku kvoli jazdnej bezpecnosti bol ich argument. Ale ako vravim, iba sa mi to mari, mozno ak bude dopyt, bude aj ponuka.
Myslím si, že cena bude naopak překvapivě nízká. Je to dáno i cenou nového Clia, které začíná na 199 900 ,- . Předpokládám, že ( jak píše vrkuboy ) budou náklady na twingo naopak velmi malé. Osobně tipuju začátek ceny někde na 170 000,- za nějakou atmosféru. 270 za plnou palbu a 350 za RS.
Jseš zcela mimo. Cena Clia za 189 000,- je jen se slevou 30 000,- při financovaní na drahý leasing. Navíc je bez klimatizace a rádia. na příkladu Clia je jasně vidět, že Twingo bude patřit mezi nejdražší auta této třídy v Evropě. Ani český importér asi nějaké zázraky nevykouzlí. Max. oseká výbavu a do reklamy dá cenu od při koupi na leasing. Stejně jako u Clia.
Já si ani nemyslím, že by mělo být nejlevnější a stejně se bude prodávat, protože je prostě strašně roztomilý a stylový. A bude levnější než pětistovka. Jen teda furt nevím jak chtěj vyřešit ten kufr, měl jsem twingo I, dalo se v něm spát, posuvná zadní lavice, 4lidi se vešli v klidu, to si nedokážu představit..
Co jsem tak vyčetl z materiálů z UK apod. tak by cena měla být někde kolem ceny citiga. Tedy v UK kolem 9000 liber. Twingo odjakživa byla lidovka a lidovkou zůstane. To je můj názor. Renault si myslím dokáže dobře spočítat jaký trend je momentálně v miniautech. A bude se snažit jít po krku pandě, CimiiUp!um . Navíc by pak trochu lezl do zelí Smart4four s cefkou a to si nedovedu představit. Ber si, že fiat může mít 500 tam kde je z důvodu, že už má v nabídce pandu a tak je logické, že 500 musí být dražší apod. Adam je zase úplně nový model nenavazující na žádné předchozí auto. Nedovedu si představit, že by renault dal Twingo za dejme tomu 249 000,- a byl dražší než clio a zároveň neměl žádného zástupce miniaut za cenu jako u většiny konkurence ... tudíž pod 200 000.
Jasně, že to bude zadokolka, dost pochybuju, že by Renault dělal Twingo ve čtyřkolce. Jsem na to vozítko dost zvědavej, faktem je že, koncepce vše vzadu přináší řadu výhod, který už tady byly vesměs zmíněný - mj. možnost lepšího obestavění vnitřního prostoru, teoreticky vyšší bezpečnost, větší volnost pro designéry atd. Navíc nemá na rozdíl od FR koncepce principiální problémy s trakcí na povrchu s horší adhezí.
Na druhou stranu má RR koncepce jednu základní nevýhodu, která ji v mainstreamu historicky úplně vyřídila - když má motor těžiště za zadní nápravou, na který visí víc jako 60% celkový hmotnosti auta, tak má zkrátka auto poměrně značnou snahu chodit do přetáčivýho smyku. A to je situace pro amatéra (99% řidičů) mnohem hůř řešitelná a nebezpečnější než nedotáčivej smyk. Stačí si vzpomenout, jak se ještě v 90. letech smýkal při novinářských testech první Smart (vím, tam šlo zejména o příliš vysoký těžiště, koncepce všechno vzadu ale taky sehrála svoji roli - však se taky v rámci následných úprav dávala dopředu balastní zátěž). Argument týkající se záludnosti chování ale se sériovým rozšířením ESP de facto padá, nedokážu si představit, že by Renault s Mercedesem tohle nevyladili. Stejně tak už jsou nejspíš zcela v prachu dřívější problémy s optimálním odladěním vodního chlazení u RR pohonu, ostatně chlazení vzduchem dneska nepřipadá v úvahu. Z druhý strany bych si ale nebyl tak jistej skvělýma jízdníma vlastnostma - copak je takovej Smart bůhvíjak řidičskym autem? Tuhle pověst má spíš Mini Cooper s koncepcí vše vpředu, jejímž průkopníkem už byl ostatně i původní Mini.
Nechci tim ale zvolenou RR koncepci u Twinga nijak shazovat, sám se moc těšim, až si ho projedu. Ostatně Renault má na co navazovat, a tím nemyslím R5 Turbo nebo Clio V6, který měly motor uprostřed, ale hlavně Alpine - [odkaz] . Navíc k RR pohonu musí mít pozitivní vztah každý, kdo se narodil v zemi Tatrovek. ;-)
Jj, starší ročníky jsou ve výhodě, no a ti mladší ať trénujou. Nějakou stodvacítku ještě za stodolou určitě najdou. Bez airbagů, bez ABS, bez ESP. Však to znáš, těžko na cvičišti.... ;-)
Jediná chyba, že napriek zadnému pohonu sa nedal vyvolať power-slide: nebol na to skrátka výkon; jazda dvermi napred bola skôr neželaná, než zábavou v dnešnom ponímaní driftérov. Ostatne zo svojho zadokolkového pracanta to najlepšie vieš sám. ;-)
No samozřejmě, výkon to nemělo, ale na sněhu nebo stačilo i takové to podzimní zmáčené listí - to byl tréning řešení krizových situací. >:D Ale máš pravdu, tenkrát mě smyky spíš děsily než bavily a dnes s H1 to taky zrovna příjemné není, když krotíš víc jak třítunovou (s nákladem) krávu bez ESP. >:-[]
No jo, jenže já právě mezi starší ročníky nepatřím a všechny ty MBčka, 100ky, 120ky, anebo třeba Maluchy mě už (naštěstí) minuly. Tím spíš jsem ohledně chování Twinga "v očekávání". :-) ESP ale podle mě všechny neduhy RR koncepce potlačí...
Nijak nepopírám, že v zásadě každá zkušenost, dobrá i špatná, může být člověku v něčem přínosná, a to nejen pokud jde o auta. :-) Stejně tak nemůžu třeba zachovalému MBčku upřít notnou dávku stylu a mít příležitost, určitě bych se s ním projel. Ve srovnání s dnešními standardy jsou ale jízdní vlastnosti těch aut zkrátka katastrofální a nesmyslný setrvávání Škody na koncepci vše vzadu až do příchodu Favoritu je v pozdějších letech diskvalifikovalo i ve srovnání s dobovou konkurencí. Čili jako zcela ojedinělý historický exkurz proč ne, ale že bych se na tom chtěl učit řídit, natož s tím dennodenně jezdit, to tedy opravdu ne.
A jestli stojí za to toužit po svezení s nějakym českym autem s motorem vzadu, pak nikoliv se Škodovkou, ale třeba s tímhle - [odkaz]%28Lane_Motor… . ;-)
Smart možná není řidičsky zábavným autem mimo město, ale ve městě je s ním zábavy spousta. Náhon na zadní, malý rozvor a dobrý poměr výkon/hmotnost z něj dělají ve zhoršených podmínkách (sníh) neuvěřitelně zábavné auto, které se smýká doslova na požádání. Na druhou stranu pokud jedete rozumně tak se ESP o vše postará a rozhodně to je auto vhodné pro začátečníka.
Takže bych se nebál, že twingo bude v základu takové pohodové autíčko do města a naopak v přiostřené verzi pořádný ďáblík. >:-[]
pokud budou chtít zachovat nějaký zavazadelník,tak přístup k agregátu bude na nic.Z toho budou plynout i vyšší částky na servis. I VW si uměl spočítat,že u UP bude lepší motor vpředu.Uvidíme jak se to vyplatí Renaultu
Ádo, navštiv včerejší diskusi pod druhým článkem o Twingu a pouč se u white labela, jak se kultivovaně likviduje firma Renault. >:D Těmhle tvým výkřikům už nevěříš ani ty sám. ;-)
Souhlas. První věc, kterou přítelkyně vyhrkla, když jsem ji včera nový Twingo ukazoval, bylo "vždyť to vypadá úplně jako pětistovka". :-) Ona přitom představuje dokonalý prototyp zákazníka pro podobný vozítka, ačkoliv naštěstí v ničem nepřipomíná Avantimova "městského submisivního muže". >:D Její názor a názor podobných lidí na design Twinga je tak mnohem relevantnější, než petrolheadský narážky na R5 Turbo, o jehož existenci dneska kromě fajnšmekrů nikdo neví. Mimochodem ona to nemyslela jako kritiku, naopak, byl to pro Renault vlastně kompliment. Já jsem coby příznivce Audi vytrénován i v pozorování skutečně velmi malých designových nuancí ( >:-[] ), a tak mě podobnost mezi F500 a novým Twingem do očí tolik nebije, ale úplně popřít ji taky nemůžu. A stejně jako v případě přítelkyně, i ode mě je to de facto pochvala. Nechápu, proč se kvůli té podobnosti část Renaultích ultras tak čílí, vždyť F500 je v kategorii "malé stylové a hravé mini" nezpochybnitelný etalon.
Upřímně, z toho tvýho označení typickýho zákazníka Twinga coby "městskýho submisivního muže" je právě to první přídavný jméno jediný slovo, který skutečně vystihuje cílovou skupinu. Záměnou za "vesnickýho submisivního může" bys tu svou definici určitě nevylepšil. :-)
Kdepak... můj obor je GS na hony vzdálený :-) Ale klasické archetypy (od přírody dominantní muž a od přírody submisivní žena) mě unavují... a to tak, že dost. Kvůli tomu ještě netřeba studovat Gender studies >:D
Renault prostě nikoho v designu nenapodobuje. U Renaultu nikdo nepřemýšlí, že udělá napodobeninu nějakého auta, protože se dobře prodává. Renault prostě udělal nové Twingo s prvky z R5 Turbo v aktuálním designovém směru Renaultu. Pokud to někomu připomíná 500, tak to není asi problém Renaultu. Renault jde svou vlastní cestou a kvůli 500 nebude kličkovat.
Pozor, já nikde netvrdím, že designéři Renaultu nějak opisovali od Fiatu, natož že by Fiat kopírovali. Vidím to tak, že design Twinga se nese v určitém trendu, nebo řekněmě že vykazuje znaky určitého stylu, který přinesl Fiat s 500kou a se kterým Italové slaví mimořádný úspěch. Naopak styl předfaceliftového druhého Twinga, které mmch. přišlo ve stejném roce jako ta 500ka (2007), tímto Renault úplně opouští.
"Já jsem coby příznivce Audi vytrénován i v pozorování skutečně velmi malých designových nuancí". >:D To tedy musíš být... ;-)
Nevím, proč se někdo tak čílí kvůli srovnávání Twinga a F500. Můj názor je asi takový. Dokonce jsem se nad ním zamyslel. >:-[] Ve skutečnosti Twingo a F500 nějak markantně podobné nejsou. Nezpochybnitelné ovšem je, že pohled na Twingo vyvolává stejný dojem - malého roztomilého retro-cipíska. A tudíž automaticky směruje pozorovatele k porovnávání s tím, co v této oblasti zná - tedy s F500.
Já to nijak neřeším - podle mě se Twingo III velmi povedlo, naprosto nesrovnatelně s nudným Twingem II před F/L a věřím, že bude mít úspěch. A také věřím, že do něj rád usedne nejeden muž, bez ohledu na to, jak to má doma zařízený. >:-[]
To se vždycky vykřikuje...ten kopíruje toho, ten zas tamtoho. Ano, Twingo vyvolává podobný dojem jako F500 (souhlas s tím co napsal Righ 12:40), o žádnou kopii ovšem samozřejmě nejde. Renault je mi sympatický a jsem rád, že se mu Twingo takhle povedlo. Nejsou už někde k vidění fotky interiéru ?
Líbí se mi. Asi jsem submisivní, ale co už. Myslím že se jim podařilo skloubit poměrně měkký "ženský" tvar s ostře řešenými "technicistními" 5 dveřmi. :yes:
Jestli dodají turbomotor v kombinaci s nějakým schopným automatem ( nevíš co používá smart ? ) tak asi budu jeden z prvních zákazníků. Zatím jsem byl plně rozhodnutý jít do Upu! ,ale nakonec jsem se rozhodl ještě počkat na twingo, protože mě nahlodal zadní náhon :-) Takové GT 150k to bude fakt ideál ...
No vzhledem k tomu, že toto malé auto budeme využívat s partnerkou oba ( a on z jistých osobních a částečně zdravotních problémů nemůže - nebo nechce - mít manuál ) tak čekám co tam dají. Proto mě automat zajímá velmi. S robotama sice problém nemám, ale mohlo by tam být něco podobného cliu RS. Pokud bude Twingo GT nebo gordini s automatem ( či nabídnou nějaký zajímavý tb motor ve vyšší výbavě ) tak na podzim letím do autosalonu. Jsem navíc rád, že je to zrovna renault, protože v okolí mám skvělého dealera s osobními známostmi.
Taky se mi líbí, a ten kdo se alespoň občas dostane za hranice (kromě izolovaného Ady) ví, jaká auta letí. Twingo III je u Renaultu opravdu revoluce. :yes:
Akože mne 3D nechýba, len sa pýtam nakoľko Twingo bolo od svojho zrodu vždy len ako 3D a teraz predstavujú iba 5D...
Akože o "lajky" mi tu vôbec nejde ale nechápem tých (zatiaľ >:D ) dvoch debilkov čo dali :no: , veď som sa pýtal normálnu vec. :-! By som rád chápal ich pohnútky... ;-\
Motor vzadu - to je odvaha, na ktorú neml gule ani VW, ani Fiat - a obaja mali skvelé šance, keď uviedli na trh reinkarnácie Chrobáka a Päťstovky. Ale svoje šance skrátka spálili, a tak je priekopníkom opäť raz Renault. :yes: Držím mu palce, nech mu jeho odvaha vydrží a prináša úspechy.
V článku nie je spomenutá jedna veľká výhoda usporiadania pohonu "všetko vzadu". Tou výhodou je bezpečnosť - nemať vpredu ťažkú masu materiálu, ktorá pri náraze bortí konštrukciu a deformuje klietku kabíny, to je veľké plus. V nárazových testoch sa dajú očakávať skvelé výsledky.
Ďalšou výhodou asi bude jednoduchší, a teda lacnejší servis, čo sa hlavne malému autu, od ktorého akosi automaticky každý očakáva aj nízke prevádzkové náklady, skvele hodí.
Dizajn je opäť taký, aký má byť. Milý a hravý. Druhý pár dverí je praktickým prínosom, a aj ich "inkognito" kľučka sa dá akceptovať, pretože doteraz sme boli zvyknutí na Twingo výlučne ako na dvojdverák.
Stále sa mi tomu nechce uveriť, že Twingo ide až takto proti prúdu a má motor vzadu. Každopádne to chce veľkú dávku odvahy. Takže koncepciou "všetko vzadu" sa radí po boku Porsche. >:D Ja som trochu skeptický voči tejto koncepcii, keďže sa mi spája so Škodou 105, na ktorej som sa učil šoférovať a hneď sa mi vybavia dve veci: prehrievanie motora v lete a neschopnosť kúriť v zime.
Btw. v čom vidíš lacnejší servis pre motor vzadu?
som na tom podobne, na skode 105L som tiez zacinal ;-) , motor vzadu zadny nahon , s tym autom sa dalo na parkovisku posrandovat ;-) ... priehrievanie motora bol standard a kurenie v zime nikd ynefungovalo to mas pravdu, startovalo sa vacsinou na dvakrat, na prvykrat malokedy naskocil motor to bola taka specialitka starych skodoviek ... ja si spominam ako som sa stale hral so syticom kdesi za rucnou brzdou ked bola zima, to boli casy nahodou rad na to spominam , nakoniec nam velmi luto bolo ked sme ju predali za cenu horskeho bicykla ale co spravis uz so starym 15 rocnym autom ;-\ , mali sme rocnik 87 jeden z poslednych kusov ... vtedy uz kazdy cakal na favority
Vzadu je viac miesta - podbehy kolies sú pri neriadenej náprave podstatne užšie, takže k jednotlivým komponentom je obvykle lepší prístup. Podporuje to tiež jednoduchšia konštrukcia nápravy, neprekáža tam riadenie. Krátky výfuk, neťahá sa jak had pod celým autom. Vpredu odpadajú poloosi a homokinetické kĺby.
Spojitosť so Škodou 105 chápem, ale obavy asi nebudú na mieste, Francúzi by museli byť padnutí na hlavu, keby zopakovali chybu Škody spred viac ako 30 rokov... Žiaľ, vtedy sa v škodovke našiel blbec, ktorý presunul chladič dopredu, a ťahal prakticky nechránené trubky cez celé auto dozadu k motoru - to bol kameň úrazu, s koncepciou ako takou to nič nemalo.
Plus koncepcia "všetko vzadu" dáva oveľa lepší základ prestavbe na iný pohon, všetko je v jednom balíčku - napríklad zástavba elektrického pohonu bude oveľa jednoduchšia, podľa mňa to bol aj jeden z dôvodov, že pristúpili po rokoch k tejto koncepcii.
Mimochodom, spomeň si napríklad na R8 - bol to posledný Renault s motorom vzadu a až na typickú citlivosť na bočný vietor to bolo na svoju dobu výnimočne skvelé auto.
Trochu mi to príde ako rozvinutie myšlienky s ktorou prišiel Smart. Dať ľuďom jednoduché a štýlové mestské auto so všetkým vzadu. Smart už dnes môžme označiť za legendu, ale jeho predajný potenciál zabíjala cena a fakt, že bol len dvojmiestny. Potom síce prišiel prezlečený Colt, ale to zas nebolo ono. Renault našiel ideálny priestor medzi Fortwo a Forfour. Všetko vzadu, 5 dverí, k tomu široké spektrum individualizácií a určite aj lepšia cenovka.
Vzhľadom na "utajenú" kľučku zadných dverí by som tipoval, že trojdverák nebude. V úzkych mestských priestoroch sú kratšie dvere predsa len výhodnejšie.
Prečo nie? Podľa teba predchádzajúcim dvom generáciám Twinga chýbal zmysel? Akurát to posledné Twingo to rieši lepšie - čo neznamená, že predchádzajúce riešenia boli zlé.
Pokiaľ to myslíš tak, že trojdverová verzia nemá veľký zmysel vedľa práve predstavenej 5-dverovej verzie, tak súhlasím. Aj keď ktovie, koľko ľudí, toľko chutí, možno by si tiež svojich priaznivcov našiel.
Tak klobouk dolů, Renault si opravdu dal záležet na vývoji nového Twinga. Vypadá to, že opět bude Twingo revoluční vůz. Zadní pohon, prostorný interiér, líbivý design a to vše jak doufám za příznivou cenu. A koncepce pohonu určitě umožní další možnosti pohonu včetně elektrického. Bravo Renault :yes:
Uvidíme podle vnitřku, z některých obrázků to vypadá, že více méně půjde o klasiku (umístění tachometru), takže by Twingo nemuselo veřejnost rozdělovat. Jsem zvědav jestli bude Twingo Initiale Paris.
Nicméně se máme opravdu na co těšit pokud v úvahu bereme Clio Gordini, Twingo RS. Škoda Laaguny, která je odsunutá až na rok 2016.
Neviem ako vám, ale mne sa páči a v ako v jednom zmála miniáut by som ním celkom rád jazdil. Vyzerá very good, dosť mi pripomína prvú generáciu a motor vzadu? YES! :yes:
Přátelé pojďme si tu probrat ty mýty o přetáčivosti. Začnu u koncepce vše vpředu. Kdo měl tu možnost prohnat předokolku na okruhu a jel nadoraz tak ví, že předokolka dokáže být až nečekaně přetáčivá a to zejména při nájezdu do zatáčky na brzdách. Těžiště se přesouvá do přední části a zadní náprva se nadlehčí a už utíká zadek ven ze zatáčky.
U koncepce vše vzadu je při nájezdu do zatáčky naopak problém s nedotáčivostí. Lehký nezatížený předek se hrne ven ze zatáčky. U starších vozů této koncepce byl potřeba specifický styl řízení tedy při průjezdu zatáčkou stát lehce na brzdách a docílit tak toho, že se přední náprava zatíží. Neméně důležité bylo citlive zacházení s plynem. Ani né tak kvůli nějakému přebytku výkonu, ale proto, že rychlé sundání nohy z pedálu plynu mělo za následek brždění motorem které má u koncepce vše vzadu podobný efekt jako zatáhnutí ruční brzdy. Stále tu ale mluvím o koncepci vše vzadu s podélným uložením kdy motor leží až za zadní nápravou. Nové Twingo bude mít motor s převodovkou uložený napříč a tak bude ležet nad zadní nápravou což je poznat i na absenci zadního převisu. Díky tomu, že bude motor vzadu, může být přední náprava posunuta (v dnešních měřítcích) až nezvykle hodně dopředu a to znamená i posunutí předních sedadel do přední části což má za následek, že váha řidiče a spolujezdce vykompenzuje chybějící váhu agregátu nad přední nápravou. Troufám si tvrdit, že nové Twingo bude podvozkově velmi povedené a chování auta bude hodně neutrální a jakýkoliv náznak přetáčivosti zatrhne elektronika.
Další fáma je malý zavazadlový prostor. Mrkněte na koncernové NSF! Vysoká nakládací hrana a za ní hluboká propast. Motor nad zadní nápravou si vynutí vyšší dno zavazadlového prostoru takže je dost možné, že podlaha kufru bude v jedné rovině s nakládací hranou a navíc takto vysoká podlaha zavazadelníku dovoluje zachovat rovnou podlahu i při sklopení zadních sedaček s využitím levnějšího systému sklápění pouze opěradel zad a ne překlápění celých sedadel.
Twingo bude nepochybně revolučním vozem a věčná škoda pro VW, že nedokázali původní koncept VW UP protlačit do výroby. Mám dojem, že koukáme na krále třídy mini vozů se kterým bude mít problém i současný třídní král Fiat Panda.
Renaultu tleskám :yes:
EDIT: Ještě doplním, že toto řešení je konstrukčně velmi levné! Přední klasická náprava je díky absenci agregátu značně jednodušší a vzadu bude použita geniálně jednoduchá náprva "De Dion". Naprosto primitivní levná náprava, která navzdory své jednoduchosti předčí prakticky všechny typy zadních náprav a rozhodně je to perfetní základ pro modelovou mutaci RS.
Přesně pro tohle nové Twingo obdivuji. Když se člověk začíná dívat na provedení detailů tak zjišťuje, že není postaveno na složitých a drahých řešeních. Stejně jako celá koncepce. A přesto ty věci do sebe dokonale zapadají!
VW Up! a jeho bratři vedle nového Twinga začínají vypadat jako hodně špatně střižený kabát :-!
Pohledný design a originální koncepce. A pokud se potvrdí odvážné prohlášení, pak i slušná prostornost. To zní hodně dobře. Teď jen, aby si ze Smartu nevypůjčili i cenu...
Již na fotkách jsou vidět některé, u NSF tolik kritizované, úspory. Viz opěrky, zadní okna, kliky. Snad to s šetřením nepřehnali.
najlepsie v com? komfortom? cenou? spotrebou? vybavou?
ja som hlavne zvedavy na razvor a aj na kufor a velkost interieru , taky Up aj i10 su dost priestranne a dost dobre komfortne auta so slusnym kufrom... a slusnymi moznostami vybavy ( i10 ma napr vyhrievany volant a podobne blbosti )
motor pod zadkom este z tohto renaultu nerobi krala segmentu.... kazdy tu z toho padol na zadok ako pozeram ale nepochybne UP a i10 budu priestrannejsie a zrejme aj kvalitnejsie auta s asi aj vacsim kufrom... nic v zlom... ale v com ma byt twingo najlepsie? Vieme nieco najst? kvalita? komfort? hm? ci len druhych posleme na ocne ked napisem nieco co ti nepasuje?
F500 ostane imidzovym kralom.... i10 a Up budu nadalej priestrannostou a komfortom jasni lidri segmentu ... este som zvedavy na interier twinga... tam su francuzi schopni vsetkeho v dobrom aj zlom slova zmysle.... tak uvidime co z toho bude
Toppere prosímťě jdi spát už je po večerníčku! Ještě neznáme rozměry a ty už víš, že i10 a UP! budou i nadále nejprostornější. Je legrační úvádět UP! jako etalon třídního komfortu když má přední sesle tvrdý jak šutr, sedačka pomalu končí v polovině stehen, holý plech místo výplní dveří, nečalouněný zavazadelník a podobný vychytávky. Stačí když tě budu citovat a všem je jasný, že tu vaříš z vody.
Asi budou prostornější.
Zřejmě kvalitnější.
Zřejmě s vetším kufrem.
Asi, možná, zřejmě pravděpodobně, možná, prý.... bla bla bla ;-\
Jak může být Hyundai a VW kvalitnější než Renault? Obě značky na autech šetří, jak jen to jde a na jejich ziscích to jde vidět. Část z toho dají do marketingu a ten na některé jedince, jako jseš ty evidentně funguje. Twingo bude proti i10 a UPu prémie.
Náprava bude typu De Dion ;-) na první pohled vypadá jako tuhá a má tvar jako "U" ale to "U" je rozdělené na dvě časti takže jsou to dvě samostanéramena ale se společnou osou pohybu a konce ramen jsou spojeny tuhým příčným nosníkem. Mezi nápravama je volný prostor takže se může celý aregát usadit níž tedy není přímo nad nápravou ale mnohdy je třeba olejová van pod úrovní ramen nápravy :-)
Ne paradaoxně je až za osou ramen ale samotná ramena celý agregát obýhají. Příčné uložení motoru vyžaduje aby byla převodovka a poloosy v ose zadních kol takže převodovka ja mezi nápravama a protože je napříč tak v tom místě musí být i motor. V žádném případě nemůže být před zadní nápravou protože to neí konstrukčně možný. Mrkni na tento snímek ;-) [odkaz]
EDIT: foto nápravy máš správné je to de dion ale s podélně uloženou převodovkou nikoliv napříč. Twingo bude mít motor i s převodovkou napříč.
EDIT: EDIT: >:D Takhle to bude mít Twingo na 100% [odkaz]
>:D
Věcně se shodujeme.. jen já tomuhle říkám motor před nápravou.
Když vezmu osu zadních kol.. tak těžiště hnacího agregátu je ve směru pohybu = směrem k předním kolům = před nápravou. ;-)
Ale je to vlastně skoro jedno. Mohlo by to jezdit dobře.
Pokud bereš jako referenční bod osu zadních kol pak ano je před zadní nápravou, ale je to o chlup >:D Je to jen slovíčkaření. Osobně považuji za motor před zadní nápravou ten který je tzv. uprostřed. A ano jezdit to bude dobře určitě pokud něco nepodělají :-) Nápravu typu De Dion používá například Caterham.... jestli se tento základ dostane do ruk klukům z Dieppe pak se máme na co těšit! Otázkou je jak velkej šicí stroj se tam vleze >:D Při nejhorším tam do válců trochu víc "nafoukají" + špéru a chci to! >:D Ale tak to už jsem se nechal trochu unést.
No - a to právě až tak jistý není... když vidím, kde je to zadní kolo.. tak hádám skutečně před nápravou - a hodně skloněné, takže to bude mít kufry vlastně dva. ;-)
A kromě toho to zlepší jízdní vlastnosti. Dnešní rozmazlená "mládež" už by asi jízdní vlastnosti "malucha" nedala.
I když byly roztomilý... ;-)
Twingo vypadá dobře, koncepce je prostě bomba, ale mám obavu hraničící s jistotou, že tam nebude možnost manuální převodovky. Smart má taky jen automat. Takže o ničem.
U auta které je určeno primárně do města to nevadí. ;-) Škoda, že se předsudky vůči automatům stále drží lidí jak howno košile. :-) Kdo si jednou zkusí ve městě automat, nechce jinak. ;-) Ale proti gustu...
Ok, nemám problém jet do města třeba s mopedautem, které má variátor, to je do šourání v koloně ideální. Ale všechny dvouspojky i robotizované klasické převodovky na mě prostě dojem neudělaly. Řadí si to jak chce, často naprosto nesmyslně, při rozjezdech škubou, takže parkování je o nervy, i při zapnutí manuálního režimu stejně mají svou hlavu a nedovolí jet na rychlost, která se jim už prostě vzhledem k otáčkám "nelíbí". Předjíždění taky celkem nebezpečné, nikdy není jasné, jak se převodovka zachová. Reakce občas nečekaně pomalé - hlavně v momentě, kdy by byla potřeba reakce co nejrychlejší. Životnost vždy nesrovnatelně nižší než u klasické manuální převodovky, poruchovost díky složitosti vyšší. Prostě o ničem. Klasické automaty zase mají velké vnitřní ztráty a zvyšují spotřebu.