Novinky
Auto s tvarem a chováním kozla, za volantem potřeštěná učitelka francouzštiny. :no:
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
tak mi to tedy designem připadá..i něco z Lancie Y..!
Ale na Rendlík dost dobrý. :yes:
Ale na Rendlík dost dobrý. :yes:
Souhlas. První věc, kterou přítelkyně vyhrkla, když jsem ji včera nový Twingo ukazoval, bylo "vždyť to vypadá úplně jako pětistovka". 😄 Ona přitom představuje dokonalý prototyp zákazníka pro podobný vozítka, ačkoliv naštěstí v ničem nepřipomíná Avantimova "městského submisivního muže". >😁 Její názor a názor podobných lidí na design Twinga je tak mnohem relevantnější, než petrolheadský narážky na R5 Turbo, o jehož existenci dneska kromě fajnšmekrů nikdo neví. Mimochodem ona to nemyslela jako kritiku, naopak, byl to pro Renault vlastně kompliment. Já jsem coby příznivce Audi vytrénován i v pozorování skutečně velmi malých designových nuancí ( >😒] ), a tak mě podobnost mezi F500 a novým Twingem do očí tolik nebije, ale úplně popřít ji taky nemůžu. A stejně jako v případě přítelkyně, i ode mě je to de facto pochvala. Nechápu, proč se kvůli té podobnosti část Renaultích ultras tak čílí, vždyť F500 je v kategorii "malé stylové a hravé mini" nezpochybnitelný etalon.
Aby nedošlo k mejlce... submisivní muž může bydlet i na vesnici, neomezuje se jen na město 😄
Upřímně, z toho tvýho označení typickýho zákazníka Twinga coby "městskýho submisivního muže" je právě to první přídavný jméno jediný slovo, který skutečně vystihuje cílovou skupinu. Záměnou za "vesnickýho submisivního může" bys tu svou definici určitě nevylepšil. 😄
Renault prostě nikoho v designu nenapodobuje. U Renaultu nikdo nepřemýšlí, že udělá napodobeninu nějakého auta, protože se dobře prodává. Renault prostě udělal nové Twingo s prvky z R5 Turbo v aktuálním designovém směru Renaultu. Pokud to někomu připomíná 500, tak to není asi problém Renaultu. Renault jde svou vlastní cestou a kvůli 500 nebude kličkovat.
Pozor, já nikde netvrdím, že designéři Renaultu nějak opisovali od Fiatu, natož že by Fiat kopírovali. Vidím to tak, že design Twinga se nese v určitém trendu, nebo řekněmě že vykazuje znaky určitého stylu, který přinesl Fiat s 500kou a se kterým Italové slaví mimořádný úspěch. Naopak styl předfaceliftového druhého Twinga, které mmch. přišlo ve stejném roce jako ta 500ka (2007), tímto Renault úplně opouští.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
"Já jsem coby příznivce Audi vytrénován i v pozorování skutečně velmi malých designových nuancí". >😁 To tedy musíš být... 😉
Nevím, proč se někdo tak čílí kvůli srovnávání Twinga a F500. Můj názor je asi takový. Dokonce jsem se nad ním zamyslel. >😒] Ve skutečnosti Twingo a F500 nějak markantně podobné nejsou. Nezpochybnitelné ovšem je, že pohled na Twingo vyvolává stejný dojem - malého roztomilého retro-cipíska. A tudíž automaticky směruje pozorovatele k porovnávání s tím, co v této oblasti zná - tedy s F500.
Já to nijak neřeším - podle mě se Twingo III velmi povedlo, naprosto nesrovnatelně s nudným Twingem II před F/L a věřím, že bude mít úspěch. A také věřím, že do něj rád usedne nejeden muž, bez ohledu na to, jak to má doma zařízený. >😒]
Nevím, proč se někdo tak čílí kvůli srovnávání Twinga a F500. Můj názor je asi takový. Dokonce jsem se nad ním zamyslel. >😒] Ve skutečnosti Twingo a F500 nějak markantně podobné nejsou. Nezpochybnitelné ovšem je, že pohled na Twingo vyvolává stejný dojem - malého roztomilého retro-cipíska. A tudíž automaticky směruje pozorovatele k porovnávání s tím, co v této oblasti zná - tedy s F500.
Já to nijak neřeším - podle mě se Twingo III velmi povedlo, naprosto nesrovnatelně s nudným Twingem II před F/L a věřím, že bude mít úspěch. A také věřím, že do něj rád usedne nejeden muž, bez ohledu na to, jak to má doma zařízený. >😒]
Já třeba neřeším podobu s 500. Někomu to může přijít podobné. Já řeším argumentaci, že Renault okopíroval 500, protože je 500 prodejně úspěšná.
To se vždycky vykřikuje...ten kopíruje toho, ten zas tamtoho. Ano, Twingo vyvolává podobný dojem jako F500 (souhlas s tím co napsal Righ 12:40), o žádnou kopii ovšem samozřejmě nejde. Renault je mi sympatický a jsem rád, že se mu Twingo takhle povedlo. Nejsou už někde k vidění fotky interiéru ?
Líbí se mi. Asi jsem submisivní, ale co už. Myslím že se jim podařilo skloubit poměrně měkký "ženský" tvar s ostře řešenými "technicistními" 5 dveřmi. :yes:
Submisivních mužů je strašně moc... ale ego jim nedovoluje se tomu pořádně oddat.
Já s tím nemám problém 😄 prosím rezervovat jedno Twingo :yes:
Jestli dodají turbomotor v kombinaci s nějakým schopným automatem ( nevíš co používá smart ? ) tak asi budu jeden z prvních zákazníků. Zatím jsem byl plně rozhodnutý jít do Upu! ,ale nakonec jsem se rozhodl ještě počkat na twingo, protože mě nahlodal zadní náhon 😄 Takové GT 150k to bude fakt ideál ...
Já chtěl strašně moc Twingo GT, ale nakonec z toho sešlo protože se nědělalo Twingo jako pětidvéř a tak vyhrála Panda. ;-\
No vzhledem k tomu, že toto malé auto budeme využívat s partnerkou oba ( a on z jistých osobních a částečně zdravotních problémů nemůže - nebo nechce - mít manuál ) tak čekám co tam dají. Proto mě automat zajímá velmi. S robotama sice problém nemám, ale mohlo by tam být něco podobného cliu RS. Pokud bude Twingo GT nebo gordini s automatem ( či nabídnou nějaký zajímavý tb motor ve vyšší výbavě ) tak na podzim letím do autosalonu. Jsem navíc rád, že je to zrovna renault, protože v okolí mám skvělého dealera s osobními známostmi.
Já taky ne... 😄
Nebude? :-!
Ja osobne 3D nemusím, ale tu mi to tak nejako chýba. Možno sa dočkáme pri R.S. 😉
Interiér bude také Nr. 1 jak lze vypozorovat z některých exteriérových fotek.....
RENAULT toujours !!!
RENAULT toujours !!!
Motor vzadu - to je odvaha, na ktorú neml gule ani VW, ani Fiat - a obaja mali skvelé šance, keď uviedli na trh reinkarnácie Chrobáka a Päťstovky. Ale svoje šance skrátka spálili, a tak je priekopníkom opäť raz Renault. :yes: Držím mu palce, nech mu jeho odvaha vydrží a prináša úspechy.
V článku nie je spomenutá jedna veľká výhoda usporiadania pohonu "všetko vzadu". Tou výhodou je bezpečnosť - nemať vpredu ťažkú masu materiálu, ktorá pri náraze bortí konštrukciu a deformuje klietku kabíny, to je veľké plus. V nárazových testoch sa dajú očakávať skvelé výsledky.
Ďalšou výhodou asi bude jednoduchší, a teda lacnejší servis, čo sa hlavne malému autu, od ktorého akosi automaticky každý očakáva aj nízke prevádzkové náklady, skvele hodí.
Dizajn je opäť taký, aký má byť. Milý a hravý. Druhý pár dverí je praktickým prínosom, a aj ich "inkognito" kľučka sa dá akceptovať, pretože doteraz sme boli zvyknutí na Twingo výlučne ako na dvojdverák.
V článku nie je spomenutá jedna veľká výhoda usporiadania pohonu "všetko vzadu". Tou výhodou je bezpečnosť - nemať vpredu ťažkú masu materiálu, ktorá pri náraze bortí konštrukciu a deformuje klietku kabíny, to je veľké plus. V nárazových testoch sa dajú očakávať skvelé výsledky.
Ďalšou výhodou asi bude jednoduchší, a teda lacnejší servis, čo sa hlavne malému autu, od ktorého akosi automaticky každý očakáva aj nízke prevádzkové náklady, skvele hodí.
Dizajn je opäť taký, aký má byť. Milý a hravý. Druhý pár dverí je praktickým prínosom, a aj ich "inkognito" kľučka sa dá akceptovať, pretože doteraz sme boli zvyknutí na Twingo výlučne ako na dvojdverák.
Stále sa mi tomu nechce uveriť, že Twingo ide až takto proti prúdu a má motor vzadu. Každopádne to chce veľkú dávku odvahy. Takže koncepciou "všetko vzadu" sa radí po boku Porsche. >😁 Ja som trochu skeptický voči tejto koncepcii, keďže sa mi spája so Škodou 105, na ktorej som sa učil šoférovať a hneď sa mi vybavia dve veci: prehrievanie motora v lete a neschopnosť kúriť v zime.
Btw. v čom vidíš lacnejší servis pre motor vzadu?
Btw. v čom vidíš lacnejší servis pre motor vzadu?
som na tom podobne, na skode 105L som tiez zacinal 😉 , motor vzadu zadny nahon , s tym autom sa dalo na parkovisku posrandovat 😉 ... priehrievanie motora bol standard a kurenie v zime nikd ynefungovalo to mas pravdu, startovalo sa vacsinou na dvakrat, na prvykrat malokedy naskocil motor to bola taka specialitka starych skodoviek ... ja si spominam ako som sa stale hral so syticom kdesi za rucnou brzdou ked bola zima, to boli casy nahodou rad na to spominam , nakoniec nam velmi luto bolo ked sme ju predali za cenu horskeho bicykla ale co spravis uz so starym 15 rocnym autom ;-\ , mali sme rocnik 87 jeden z poslednych kusov ... vtedy uz kazdy cakal na favority
Vzadu je viac miesta - podbehy kolies sú pri neriadenej náprave podstatne užšie, takže k jednotlivým komponentom je obvykle lepší prístup. Podporuje to tiež jednoduchšia konštrukcia nápravy, neprekáža tam riadenie. Krátky výfuk, neťahá sa jak had pod celým autom. Vpredu odpadajú poloosi a homokinetické kĺby.
Spojitosť so Škodou 105 chápem, ale obavy asi nebudú na mieste, Francúzi by museli byť padnutí na hlavu, keby zopakovali chybu Škody spred viac ako 30 rokov... Žiaľ, vtedy sa v škodovke našiel blbec, ktorý presunul chladič dopredu, a ťahal prakticky nechránené trubky cez celé auto dozadu k motoru - to bol kameň úrazu, s koncepciou ako takou to nič nemalo.
Plus koncepcia "všetko vzadu" dáva oveľa lepší základ prestavbe na iný pohon, všetko je v jednom balíčku - napríklad zástavba elektrického pohonu bude oveľa jednoduchšia, podľa mňa to bol aj jeden z dôvodov, že pristúpili po rokoch k tejto koncepcii.
Mimochodom, spomeň si napríklad na R8 - bol to posledný Renault s motorom vzadu a až na typickú citlivosť na bočný vietor to bolo na svoju dobu výnimočne skvelé auto.
Spojitosť so Škodou 105 chápem, ale obavy asi nebudú na mieste, Francúzi by museli byť padnutí na hlavu, keby zopakovali chybu Škody spred viac ako 30 rokov... Žiaľ, vtedy sa v škodovke našiel blbec, ktorý presunul chladič dopredu, a ťahal prakticky nechránené trubky cez celé auto dozadu k motoru - to bol kameň úrazu, s koncepciou ako takou to nič nemalo.
Plus koncepcia "všetko vzadu" dáva oveľa lepší základ prestavbe na iný pohon, všetko je v jednom balíčku - napríklad zástavba elektrického pohonu bude oveľa jednoduchšia, podľa mňa to bol aj jeden z dôvodov, že pristúpili po rokoch k tejto koncepcii.
Mimochodom, spomeň si napríklad na R8 - bol to posledný Renault s motorom vzadu a až na typickú citlivosť na bočný vietor to bolo na svoju dobu výnimočne skvelé auto.
Trochu mi to príde ako rozvinutie myšlienky s ktorou prišiel Smart. Dať ľuďom jednoduché a štýlové mestské auto so všetkým vzadu. Smart už dnes môžme označiť za legendu, ale jeho predajný potenciál zabíjala cena a fakt, že bol len dvojmiestny. Potom síce prišiel prezlečený Colt, ale to zas nebolo ono. Renault našiel ideálny priestor medzi Fortwo a Forfour. Všetko vzadu, 5 dverí, k tomu široké spektrum individualizácií a určite aj lepšia cenovka.
Já si myslím, že bude i 3dverova verze, přecijen do města stačí 😄
Vzhľadom na "utajenú" kľučku zadných dverí by som tipoval, že trojdverák nebude. V úzkych mestských priestoroch sú kratšie dvere predsa len výhodnejšie.
Na co 3 dveřovou verzi ? Nedává absolutně žádný smysl.
Prečo nie? Podľa teba predchádzajúcim dvom generáciám Twinga chýbal zmysel? Akurát to posledné Twingo to rieši lepšie - čo neznamená, že predchádzajúce riešenia boli zlé.
Pokiaľ to myslíš tak, že trojdverová verzia nemá veľký zmysel vedľa práve predstavenej 5-dverovej verzie, tak súhlasím. Aj keď ktovie, koľko ľudí, toľko chutí, možno by si tiež svojich priaznivcov našiel.
Pokiaľ to myslíš tak, že trojdverová verzia nemá veľký zmysel vedľa práve predstavenej 5-dverovej verzie, tak súhlasím. Aj keď ktovie, koľko ľudí, toľko chutí, možno by si tiež svojich priaznivcov našiel.
BRAVO :yes: Jo... BRAVO :-!
Iný titulok a obsah príspevku na dnes už nemáš?
Tak to bylo vyjádření stejně odvážné jako koncepce nového Twinga. 😉 :yes:
Tak klobouk dolů, Renault si opravdu dal záležet na vývoji nového Twinga. Vypadá to, že opět bude Twingo revoluční vůz. Zadní pohon, prostorný interiér, líbivý design a to vše jak doufám za příznivou cenu. A koncepce pohonu určitě umožní další možnosti pohonu včetně elektrického. Bravo Renault :yes:
Tak tu sa podpíšem, zhodnotil si to pekne. Dúfajme, že tento krok Renaultu vyjde, potrebuje výraznejší úspech ako soľ.
Renaultu se s novými modely daří a věřím, že Twingo bude mít stejný úspěch jako evropské bestsellery Clio a Captur.
Uvidíme podle vnitřku, z některých obrázků to vypadá, že více méně půjde o klasiku (umístění tachometru), takže by Twingo nemuselo veřejnost rozdělovat. Jsem zvědav jestli bude Twingo Initiale Paris.
Nicméně se máme opravdu na co těšit pokud v úvahu bereme Clio Gordini, Twingo RS. Škoda Laaguny, která je odsunutá až na rok 2016.
Nicméně se máme opravdu na co těšit pokud v úvahu bereme Clio Gordini, Twingo RS. Škoda Laaguny, která je odsunutá až na rok 2016.
Neviem ako vám, ale mne sa páči a v ako v jednom zmála miniáut by som ním celkom rád jazdil. Vyzerá very good, dosť mi pripomína prvú generáciu a motor vzadu? YES! :yes:
Malé, Krásné, Stylové...
Dokonalost nalezená v harmonii těchto tří slov. Harmonie napěchovaná do mini.
Tohle není na 100%, tohle je na 300%.
Bravo, bravo, bravo Renault :yes: :yes:
Dokonalost nalezená v harmonii těchto tří slov. Harmonie napěchovaná do mini.
Tohle není na 100%, tohle je na 300%.
Bravo, bravo, bravo Renault :yes: :yes:
Přátelé pojďme si tu probrat ty mýty o přetáčivosti. Začnu u koncepce vše vpředu. Kdo měl tu možnost prohnat předokolku na okruhu a jel nadoraz tak ví, že předokolka dokáže být až nečekaně přetáčivá a to zejména při nájezdu do zatáčky na brzdách. Těžiště se přesouvá do přední části a zadní náprva se nadlehčí a už utíká zadek ven ze zatáčky.
U koncepce vše vzadu je při nájezdu do zatáčky naopak problém s nedotáčivostí. Lehký nezatížený předek se hrne ven ze zatáčky. U starších vozů této koncepce byl potřeba specifický styl řízení tedy při průjezdu zatáčkou stát lehce na brzdách a docílit tak toho, že se přední náprava zatíží. Neméně důležité bylo citlive zacházení s plynem. Ani né tak kvůli nějakému přebytku výkonu, ale proto, že rychlé sundání nohy z pedálu plynu mělo za následek brždění motorem které má u koncepce vše vzadu podobný efekt jako zatáhnutí ruční brzdy. Stále tu ale mluvím o koncepci vše vzadu s podélným uložením kdy motor leží až za zadní nápravou. Nové Twingo bude mít motor s převodovkou uložený napříč a tak bude ležet nad zadní nápravou což je poznat i na absenci zadního převisu. Díky tomu, že bude motor vzadu, může být přední náprava posunuta (v dnešních měřítcích) až nezvykle hodně dopředu a to znamená i posunutí předních sedadel do přední části což má za následek, že váha řidiče a spolujezdce vykompenzuje chybějící váhu agregátu nad přední nápravou. Troufám si tvrdit, že nové Twingo bude podvozkově velmi povedené a chování auta bude hodně neutrální a jakýkoliv náznak přetáčivosti zatrhne elektronika.
Další fáma je malý zavazadlový prostor. Mrkněte na koncernové NSF! Vysoká nakládací hrana a za ní hluboká propast. Motor nad zadní nápravou si vynutí vyšší dno zavazadlového prostoru takže je dost možné, že podlaha kufru bude v jedné rovině s nakládací hranou a navíc takto vysoká podlaha zavazadelníku dovoluje zachovat rovnou podlahu i při sklopení zadních sedaček s využitím levnějšího systému sklápění pouze opěradel zad a ne překlápění celých sedadel.
Twingo bude nepochybně revolučním vozem a věčná škoda pro VW, že nedokázali původní koncept VW UP protlačit do výroby. Mám dojem, že koukáme na krále třídy mini vozů se kterým bude mít problém i současný třídní král Fiat Panda.
Renaultu tleskám :yes😒br />
EDIT: Ještě doplním, že toto řešení je konstrukčně velmi levné! Přední klasická náprava je díky absenci agregátu značně jednodušší a vzadu bude použita geniálně jednoduchá náprva "De Dion". Naprosto primitivní levná náprava, která navzdory své jednoduchosti předčí prakticky všechny typy zadních náprav a rozhodně je to perfetní základ pro modelovou mutaci RS.
U koncepce vše vzadu je při nájezdu do zatáčky naopak problém s nedotáčivostí. Lehký nezatížený předek se hrne ven ze zatáčky. U starších vozů této koncepce byl potřeba specifický styl řízení tedy při průjezdu zatáčkou stát lehce na brzdách a docílit tak toho, že se přední náprava zatíží. Neméně důležité bylo citlive zacházení s plynem. Ani né tak kvůli nějakému přebytku výkonu, ale proto, že rychlé sundání nohy z pedálu plynu mělo za následek brždění motorem které má u koncepce vše vzadu podobný efekt jako zatáhnutí ruční brzdy. Stále tu ale mluvím o koncepci vše vzadu s podélným uložením kdy motor leží až za zadní nápravou. Nové Twingo bude mít motor s převodovkou uložený napříč a tak bude ležet nad zadní nápravou což je poznat i na absenci zadního převisu. Díky tomu, že bude motor vzadu, může být přední náprava posunuta (v dnešních měřítcích) až nezvykle hodně dopředu a to znamená i posunutí předních sedadel do přední části což má za následek, že váha řidiče a spolujezdce vykompenzuje chybějící váhu agregátu nad přední nápravou. Troufám si tvrdit, že nové Twingo bude podvozkově velmi povedené a chování auta bude hodně neutrální a jakýkoliv náznak přetáčivosti zatrhne elektronika.
Další fáma je malý zavazadlový prostor. Mrkněte na koncernové NSF! Vysoká nakládací hrana a za ní hluboká propast. Motor nad zadní nápravou si vynutí vyšší dno zavazadlového prostoru takže je dost možné, že podlaha kufru bude v jedné rovině s nakládací hranou a navíc takto vysoká podlaha zavazadelníku dovoluje zachovat rovnou podlahu i při sklopení zadních sedaček s využitím levnějšího systému sklápění pouze opěradel zad a ne překlápění celých sedadel.
Twingo bude nepochybně revolučním vozem a věčná škoda pro VW, že nedokázali původní koncept VW UP protlačit do výroby. Mám dojem, že koukáme na krále třídy mini vozů se kterým bude mít problém i současný třídní král Fiat Panda.
Renaultu tleskám :yes😒br />
EDIT: Ještě doplním, že toto řešení je konstrukčně velmi levné! Přední klasická náprava je díky absenci agregátu značně jednodušší a vzadu bude použita geniálně jednoduchá náprva "De Dion". Naprosto primitivní levná náprava, která navzdory své jednoduchosti předčí prakticky všechny typy zadních náprav a rozhodně je to perfetní základ pro modelovou mutaci RS.
Přesně pro tohle nové Twingo obdivuji. Když se člověk začíná dívat na provedení detailů tak zjišťuje, že není postaveno na složitých a drahých řešeních. Stejně jako celá koncepce. A přesto ty věci do sebe dokonale zapadají!
VW Up! a jeho bratři vedle nového Twinga začínají vypadat jako hodně špatně střižený kabát :-!
VW Up! a jeho bratři vedle nového Twinga začínají vypadat jako hodně špatně střižený kabát :-!
s konkurenciou 😉
nove twingo vyzera zaujimavo, nevie niekto rozmery? razvor? ... uz nech je tu zeneva :yes:
nove twingo vyzera zaujimavo, nevie niekto rozmery? razvor? ... uz nech je tu zeneva :yes:
Pohledný design a originální koncepce. A pokud se potvrdí odvážné prohlášení, pak i slušná prostornost. To zní hodně dobře. Teď jen, aby si ze Smartu nevypůjčili i cenu...
Již na fotkách jsou vidět některé, u NSF tolik kritizované, úspory. Viz opěrky, zadní okna, kliky. Snad to s šetřením nepřehnali.
Již na fotkách jsou vidět některé, u NSF tolik kritizované, úspory. Viz opěrky, zadní okna, kliky. Snad to s šetřením nepřehnali.
Aspoň bude tiež čo kritizovať, aby nebolo to Twingo tak okato najlepšie... 😉
najlepsie v com? komfortom? cenou? spotrebou? vybavou?
ja som hlavne zvedavy na razvor a aj na kufor a velkost interieru , taky Up aj i10 su dost priestranne a dost dobre komfortne auta so slusnym kufrom... a slusnymi moznostami vybavy ( i10 ma napr vyhrievany volant a podobne blbosti )
motor pod zadkom este z tohto renaultu nerobi krala segmentu.... kazdy tu z toho padol na zadok ako pozeram ale nepochybne UP a i10 budu priestrannejsie a zrejme aj kvalitnejsie auta s asi aj vacsim kufrom... nic v zlom... ale v com ma byt twingo najlepsie? Vieme nieco najst? kvalita? komfort? hm? ci len druhych posleme na ocne ked napisem nieco co ti nepasuje?
F500 ostane imidzovym kralom.... i10 a Up budu nadalej priestrannostou a komfortom jasni lidri segmentu ... este som zvedavy na interier twinga... tam su francuzi schopni vsetkeho v dobrom aj zlom slova zmysle.... tak uvidime co z toho bude
ja som hlavne zvedavy na razvor a aj na kufor a velkost interieru , taky Up aj i10 su dost priestranne a dost dobre komfortne auta so slusnym kufrom... a slusnymi moznostami vybavy ( i10 ma napr vyhrievany volant a podobne blbosti )
motor pod zadkom este z tohto renaultu nerobi krala segmentu.... kazdy tu z toho padol na zadok ako pozeram ale nepochybne UP a i10 budu priestrannejsie a zrejme aj kvalitnejsie auta s asi aj vacsim kufrom... nic v zlom... ale v com ma byt twingo najlepsie? Vieme nieco najst? kvalita? komfort? hm? ci len druhych posleme na ocne ked napisem nieco co ti nepasuje?
F500 ostane imidzovym kralom.... i10 a Up budu nadalej priestrannostou a komfortom jasni lidri segmentu ... este som zvedavy na interier twinga... tam su francuzi schopni vsetkeho v dobrom aj zlom slova zmysle.... tak uvidime co z toho bude
Toppere prosímťě jdi spát už je po večerníčku! Ještě neznáme rozměry a ty už víš, že i10 a UP! budou i nadále nejprostornější. Je legrační úvádět UP! jako etalon třídního komfortu když má přední sesle tvrdý jak šutr, sedačka pomalu končí v polovině stehen, holý plech místo výplní dveří, nečalouněný zavazadelník a podobný vychytávky. Stačí když tě budu citovat a všem je jasný, že tu vaříš z vody.
Asi budou prostornější.
Zřejmě kvalitnější.
Zřejmě s vetším kufrem.
Asi, možná, zřejmě pravděpodobně, možná, prý.... bla bla bla ;-\
Asi budou prostornější.
Zřejmě kvalitnější.
Zřejmě s vetším kufrem.
Asi, možná, zřejmě pravděpodobně, možná, prý.... bla bla bla ;-\
takže to bude mít přeplňovaný tříválec PŘED zadní nápravou... ale stejně by to mohlo být fajn svezení.
A ano, podobá se to 500 = je to hezký!
😉
A ano, podobá se to 500 = je to hezký!
😉
Před zadní nápravou určitě ne ale nad zadní nápravou 😉
tak kde bude motor je snad každému jasné, ne? Takže vlastně je jen otázkou, kde bude ta zadní náprava >😁 😉
Náprava bude typu De Dion 😉 na první pohled vypadá jako tuhá a má tvar jako "U" ale to "U" je rozdělené na dvě časti takže jsou to dvě samostanéramena ale se společnou osou pohybu a konce ramen jsou spojeny tuhým příčným nosníkem. Mezi nápravama je volný prostor takže se může celý aregát usadit níž tedy není přímo nad nápravou ale mnohdy je třeba olejová van pod úrovní ramen nápravy 😄
jo - takže je vlastně před nápravou, že jo.
😉
Trochu.
[odkaz]
😉
Trochu.
[odkaz]
Ne paradaoxně je až za osou ramen ale samotná ramena celý agregát obýhají. Příčné uložení motoru vyžaduje aby byla převodovka a poloosy v ose zadních kol takže převodovka ja mezi nápravama a protože je napříč tak v tom místě musí být i motor. V žádném případě nemůže být před zadní nápravou protože to neí konstrukčně možný. Mrkni na tento snímek 😉 [odkaz]
EDIT: foto nápravy máš správné je to de dion ale s podélně uloženou převodovkou nikoliv napříč. Twingo bude mít motor i s převodovkou napříč.
EDIT: EDIT: >😁 Takhle to bude mít Twingo na 100% [odkaz]
EDIT: foto nápravy máš správné je to de dion ale s podélně uloženou převodovkou nikoliv napříč. Twingo bude mít motor i s převodovkou napříč.
EDIT: EDIT: >😁 Takhle to bude mít Twingo na 100% [odkaz]
>😁
Věcně se shodujeme.. jen já tomuhle říkám motor před nápravou.
Když vezmu osu zadních kol.. tak těžiště hnacího agregátu je ve směru pohybu = směrem k předním kolům = před nápravou.
😉
Ale je to vlastně skoro jedno. Mohlo by to jezdit dobře.
Věcně se shodujeme.. jen já tomuhle říkám motor před nápravou.
Když vezmu osu zadních kol.. tak těžiště hnacího agregátu je ve směru pohybu = směrem k předním kolům = před nápravou.
😉
Ale je to vlastně skoro jedno. Mohlo by to jezdit dobře.
Pokud bereš jako referenční bod osu zadních kol pak ano je před zadní nápravou, ale je to o chlup >😁 Je to jen slovíčkaření. Osobně považuji za motor před zadní nápravou ten který je tzv. uprostřed. A ano jezdit to bude dobře určitě pokud něco nepodělají 😄 Nápravu typu De Dion používá například Caterham.... jestli se tento základ dostane do ruk klukům z Dieppe pak se máme na co těšit! Otázkou je jak velkej šicí stroj se tam vleze >😁 Při nejhorším tam do válců trochu víc "nafoukají" + špéru a chci to! >😁 Ale tak to už jsem se nechal trochu unést.
No - a to právě až tak jistý není... když vidím, kde je to zadní kolo.. tak hádám skutečně před nápravou - a hodně skloněné, takže to bude mít kufry vlastně dva.
😉
A kromě toho to zlepší jízdní vlastnosti. Dnešní rozmazlená "mládež" už by asi jízdní vlastnosti "malucha" nedala.
I když byly roztomilý...
😉
😉
A kromě toho to zlepší jízdní vlastnosti. Dnešní rozmazlená "mládež" už by asi jízdní vlastnosti "malucha" nedala.
I když byly roztomilý...
😉
Twingo vypadá dobře, koncepce je prostě bomba, ale mám obavu hraničící s jistotou, že tam nebude možnost manuální převodovky. Smart má taky jen automat. Takže o ničem.
U auta které je určeno primárně do města to nevadí. 😉 Škoda, že se předsudky vůči automatům stále drží lidí jak howno košile. 😄 Kdo si jednou zkusí ve městě automat, nechce jinak. 😉 Ale proti gustu...
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Ok, nemám problém jet do města třeba s mopedautem, které má variátor, to je do šourání v koloně ideální. Ale všechny dvouspojky i robotizované klasické převodovky na mě prostě dojem neudělaly. Řadí si to jak chce, často naprosto nesmyslně, při rozjezdech škubou, takže parkování je o nervy, i při zapnutí manuálního režimu stejně mají svou hlavu a nedovolí jet na rychlost, která se jim už prostě vzhledem k otáčkám "nelíbí". Předjíždění taky celkem nebezpečné, nikdy není jasné, jak se převodovka zachová. Reakce občas nečekaně pomalé - hlavně v momentě, kdy by byla potřeba reakce co nejrychlejší. Životnost vždy nesrovnatelně nižší než u klasické manuální převodovky, poruchovost díky složitosti vyšší. Prostě o ničem. Klasické automaty zase mají velké vnitřní ztráty a zvyšují spotřebu.
Těším se na další info... :yes😒br />
A pokud z toho vytvoří R.S. verzi, to teprve bude něco... >😒]
Pokud jde o cenu tak nevěřím, že by byla nějak extrémě vysoká... přecijen je to Renault a kdo by ho kupoval za cenu Smartu? Vliv loga na cenu je patrný například u Mercedesu Citan který ač je vlastně Kangoo s ohavným interiérem tak je neskutečně předražený.
Nevidím důvod proč by mělo být Twingo drahé 😉 jestli je motor vepředu nebo vzadu je úplně jedno.
Bude to tak trochu ruka ruku myje 😉 Renault dodá Mercedesu maloobjemové turbodiesely a Mercedes dodá platformu ze Smartu.
Jinak auto je opravdu parádní! :yes:
Ale😒br /> 1) všichni od toho upustili, bude se muset vyvíjet od začátku, proto se obávám ceny, i když to dělají se Smartem; v době, kdy Fabie III vyjede buď na platformě stejné jako Fabia I, nebo dostane podvozek, na kterém jezdí polovina koncernu (MQB), se to určitě projeví
2) Nacpat do co nejmenšího prostoru pod zavazadlový prostor nějaký větší diesel + třeba dvojspojku asi nepůjde, jsem zvědavý, s čím Twingo přijede - nové řady motorů a převodovek taky něco stojí
3) Twingo je legendární právě svou koncepcí využití vnitřního prostoru - pochybuji, že by se zrovna toho vzdávali, což je bude nutit ještě více osekat prostor pro motor.
Ale netvrdím, že jsem odborník, rád se budu plést, mohlo by to být velmi zajímavé autíčko na ježdění. Jen se modlím, aby tam nebyl jen robotizovaný manuál...
To Twingo mě moc nenadchlo...menší zavazadelník...a mizerná deformační zóna,pochybuju že bezpečnost bude na úrovni smartu.To co ušetří na koncepci vše vzadu,nainvestují zpátky pro lepší deformační zóny vepředu
P.S.
O co, že ji hodím na zadní? >😒]
Na druhou stranu má RR koncepce jednu základní nevýhodu, která ji v mainstreamu historicky úplně vyřídila - když má motor těžiště za zadní nápravou, na který visí víc jako 60% celkový hmotnosti auta, tak má zkrátka auto poměrně značnou snahu chodit do přetáčivýho smyku. A to je situace pro amatéra (99% řidičů) mnohem hůř řešitelná a nebezpečnější než nedotáčivej smyk. Stačí si vzpomenout, jak se ještě v 90. letech smýkal při novinářských testech první Smart (vím, tam šlo zejména o příliš vysoký těžiště, koncepce všechno vzadu ale taky sehrála svoji roli - však se taky v rámci následných úprav dávala dopředu balastní zátěž). Argument týkající se záludnosti chování ale se sériovým rozšířením ESP de facto padá, nedokážu si představit, že by Renault s Mercedesem tohle nevyladili. Stejně tak už jsou nejspíš zcela v prachu dřívější problémy s optimálním odladěním vodního chlazení u RR pohonu, ostatně chlazení vzduchem dneska nepřipadá v úvahu. Z druhý strany bych si ale nebyl tak jistej skvělýma jízdníma vlastnostma - copak je takovej Smart bůhvíjak řidičskym autem? Tuhle pověst má spíš Mini Cooper s koncepcí vše vpředu, jejímž průkopníkem už byl ostatně i původní Mini.
Nechci tim ale zvolenou RR koncepci u Twinga nijak shazovat, sám se moc těšim, až si ho projedu. Ostatně Renault má na co navazovat, a tím nemyslím R5 Turbo nebo Clio V6, který měly motor uprostřed, ale hlavně Alpine - [odkaz] . Navíc k RR pohonu musí mít pozitivní vztah každý, kdo se narodil v zemi Tatrovek. 😉
A jestli stojí za to toužit po svezení s nějakym českym autem s motorem vzadu, pak nikoliv se Škodovkou, ale třeba s tímhle - [odkaz]%28Lane_Motor… . 😉
Ak motor vzadu, osobne by som bol rád napríklad aj za toto... [odkaz]
Takže bych se nebál, že twingo bude v základu takové pohodové autíčko do města a naopak v přiostřené verzi pořádný ďáblík. >😒]