Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Obrat k úspěchu? Tesla vykázala ve čtvrtletí zisk. Teprve potřetí ve své historii

Naposledy firma vykázala zisk v roce 2016, ve třetím kvartálu 2017 byla ve ztrátě 619,4 milionu dolarů.
Zpět na článek
28. 10. 2018 10:30
28. 10. 2018 15:08
28. 10. 2018 18:41
29. 10. 2018 09:56
29. 10. 2018 09:52
28. 10. 2018 11:42
28. 10. 2018 11:02
28. 10. 2018 13:23
28. 10. 2018 10:30
No tak dobře
ať to teda dokáže.
Fostek tomu dlouhodobě nevěřil a byl by za vola. I to se stává a musel by to uznat.
...jenim nechápu, co je na tom bakelitovým Modelu 3, co smrdí lácí na 100 honů luxusního...
Je to jasnej low cost.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - WinDiesel
28. 10. 2018 10:56
Re: No tak dobře
Klasika. Nalákal své ovečky na levné modely, slib nesplnil, neb je nesplnitelný, ale když viděl že ovce mají peníze a chtějí být ostříhány, zvýšil cenu a marži.
Už se z toho asi vyhrabe, pokud to zase a opět nebude přehánět.
Elektrické náklaďáky ho ale nevytrhnou, výrobci nákladních vozidel jsou připraveni a mají už hotovo. Tam není jen Tesal, ale je Mercedes, Scania, DAF a vlastně všichni.
Sice je to drahé a nepraktické ale když si to provozovatelé zaplatí, ok.
28. 10. 2018 15:08
Re: No tak dobře
Ten slíbený levný model ještě nezačal vyrábět. Chce být v plusu, takže je docela logické, že začal s výrobou dražších modelů, na kterých je vyšší marže, což při stejném počtu vyrobených kusů umožnilo více vydělat. Nyní je výroba více vyladěna, takže se může jít na ony slíbené levnější modely (ten 35tisícový model by měl být vyráběn od jara příštího roku). Takže s tím zvýšil cenu a zvýšil marži bych byl opatrný. Cenu nezvyšoval (snad jen u jediné verze, a to o tisícovku), jen ještě nezačal výrobu těch nejlevnějších verzí "od". Takže ty 35tisícové modely budou, a podle všeho už docela brzy.
28. 10. 2018 18:41
Re: No tak dobře
Tak je určite lepší začít dražší verzí a pak dát na trh tu levnější než naopak..Jsu zvědavej až začne výroba v Číně a Evropě.Plán je pak vyrábět ročně kolem 2 mil. aut.
29. 10. 2018 09:56
Re: No tak dobře
v Cine bych ocekaval ze to pujde hodne rychle, tam umej stavet haly a baraky hodne rychle, a jestli jiz zacali pozemni prace, tak do roka muze fabrika vpohode stat na takove urovni, ze jiz muze z casti i vyrabet, vesmes stejny koncept jako u GF1, ta taky jeste nestoji snad ani z tretiny a jiz vyrabi, navic v Cine se ma jednat o fabriku kde se bude vyrabet vsechno, takze zadne prevazeni ruznych casti mezi fabrikama jako je tomu u Tesly ted v USA
29. 10. 2018 09:52
Re: No tak dobře
ty jsi opravdu vtipna kase, dojde jeden argument a tak vytasis dalsi nesmyslnej >:D

elektrickej tahac je vsem u *, pokud ho nebudou mit kde nabijet a pokud do nej nebudou mit ridice, takze pokud ti ostatni vyrobci nezacnou stavet sit nabijecek pro nakladaky, tak budou mit prodeje jen na lokalni prepravu kolem komina ;-) na Teslu Semi je jiz prez 1000 objednavek ikdys maji vseho vsudy 3 testovaci kusy, kdesto na Mercedes ktery jiz posila elektricke Actrosy k zakaznikum neni jeste obnedvanek ani 200 ;-) a je to opet celkem zjevne proc, protoze tam zase dali baterek jen tak aby se nereklo a melo to dojezd okolo 100-150km, takze ten Mercedes bude jezdit 2 mozna 3 hodky a pak se bude 10 hodin nabijet :yes: tesla Semi ma bejt take plne vybavena pro autonomni jizdu, takze az to povoli legislativne, tak spedicnim firmam se ulevi tlak na ridice katerych maji nedostatek, a nebudou muset ani menit ty trucky za nove jako u tech ostatnich, kteri tam k autonomni jizde maj tak mozna tempomat.
28. 10. 2018 11:42
Re: No tak dobře
Kéž by aspoň některá auta v ceně 1mil kč měla tak konstrukčně vyspělej podvozek jako má Tesla3.
Chápu, že někdo může mít na ele auta špatněj názor, ale technika je druhá věc. To máš radši hezky chromovanej čudlík v interiéru než pořádný podvozek?
Avatar - KANKUNEN
28. 10. 2018 10:51
Dalo by se spočítat, kolik
peněz bylo prodotováno na to, aby se jezdilo v dvoutunových autech na elektriku?
Rozbalit vlákno
1
29. 10. 2018 09:58
Re: Dalo by se spočítat, kolik
urcite dalo, ale bude to zrejme jen promile toho co se nadotovalo aby se lidi mohli vozit ve fosilnich autech, dle IMF se kazdy rok na ruznych dotacich a ulevach pro fislini paliva vynalozi celosvetove castka cca 6.5 bilionu $
Avatar - Fickroc
28. 10. 2018 11:02
Nesmrtelná Teta
Už podle dvou výplodů, lze usoudit, jací závistiví nepřející zevlouni u nás převládají. Samosebou, že to budou pístoví ejakulátoři, jak jinak.
No nic, nám ostatním je informace o dobrém dílčím výsledku Tesly dobrou zprávou. Nabito mám, a pomalu se vydám k domovu, sic ještě ne Teslou, ale v dohledné době tomu tak doufám dojde....
Rozbalit vlákno
5
28. 10. 2018 11:15
Re: Nesmrtelná Teta
Tak ses vyonanoval. To je dobře.
Elektrosomrák, co ZATÍM nabíjí zadarmo.
Jsem rád, strupe, že jsi naládoval ten svůj střep elektrikou z hnědouhelných elektráren a nechal si to zaplatit z daní za benzín a naftu.
Vysmahni, parazite. Lůzo!
>:D :-!
28. 10. 2018 13:23
Re: Nesmrtelná Teta
fosteku..dostal jsi už někdy od někoho přes hubu? ;-)
28. 10. 2018 15:17
Re: Nesmrtelná Teta
Vod klauna jako ty ne. :-)
28. 10. 2018 17:14
Re: Nesmrtelná Teta
Tebe musi Tesla resp. elektrifikacia pekne lezat v zaludku. Co ta tak drazdi ze automobilovy novacik vytrel kocura ostrielanym znackam ktory ani po 4 a viac rokoch neprisli s nicim podobnym? No holt kto umi ten umi, kto neumi ten cumi.
Avatar - Jerry.Gunman
28. 10. 2018 17:43
Re: Nesmrtelná Teta
Matěju,
je nutno Fickroce a Fosteka vůbec komentovat?
Tak mi nějakpřijde, že ač každý jiným směrem, oba jsou od hranice rácia, normality a slušnosti vzdáleni prakticky stejně.

Co se týče Tesly - jedno čtvrtletí v černých číslech, to ještě neznamená vůbec nic.
Elon Musk se (zatím) předvedl jako úžasný vizionář a skvělý marketér, schopný lidi nadchnout a"nakazit" nadšením pro svůj nápad; co se ale týče týče rozjezdu automobilky, zajištění výroby a ekonomické soběstačnosti celého projektu, tam to zatím zase až tak slavné nejni
Avatar - Jerry.Gunman
28. 10. 2018 17:32
Blahopřání firmě Tesla i Elonu Muskovi
Blahopřáni firmě TESLA i Elonu Muskovi, protože E.M. je skutečným vizionářem.
Otázkou zůstává
- zda propočet zisku za III.Q.2018 zohledňoval nejrůznější "ekodotace", jichž je Tesla častým příjemcem - a zda se tedy jedná o zisk reálný nebo virtuální
- jak dopadne hospodářský výýsledek celého účetního roku 2018
ale je fajn, že se Muskovi podařilo vymystet, zkonstruovat a začít vyrábět elektromobil, jakož takož způsobilý pro denní provoz.

Masivnější zavádění elektromobility (pokud vůbec kdy nastane) se bezpochyby neobejde bez velmi výrazných investic do budování infrastruktury zdrojů a transferu elektrické energie. Je dost možné, že po DALŠÍCH 30 letech rozvoje e-trakce (nezapomínejme, že první elektrický samohyb vznikl už v 60. letech XIX. století - tedy o nějakých 20-30 let dříve, nežli automobil s motorem na vnitřní spalování) se e-mobilitě podaří se alespoň přiblížit stávající dostupnosti a spolehlivosti vozů s "klasickými" motory.
Je dokonce VELMI PRAVDĚPODOBNÉ, že e-mobilita (v podobě, jak ji prosazuje EU) je mrtvě narozeným dítětem a chcíplou kobylou.
Ale i když lze vůči "autíčkům na baterky" vznést CELOU ŘADU OPRÁVNĚNÝCH připomínek, Elon Musk si své místo v automobilové historii již zasloužil a může se směle zařadit po bok takových gigantů, jakými byli Henry Ford, André Citroën, Walter Chrysler, Walter Owen Bentley, pánové Rolls + Royce, náš Hans Ledwinka nebo Preston Tucker.

Tož pane Musku (hezky po staročesku) Hrrrrrrrrrrrrrrr na ně!
Rozbalit vlákno
11
Avatar - Blue Sun
28. 10. 2018 18:37
Re: Blahopřání firmě Tesla i Elonu Muskovi
Je příjemcem dotací skutečně Tesla, nebo kupci jejich vozidel? Jsou nějaké dotace, které jdou přímo automobilce? Nemyslím teď to, že stát podporuje pořizování elektromobilů tím, že dá příspěvek kupci, ale to, že skutečně zaplatí automobilce něco na "rozvoj".
Ty "výrazné" investice máš taky nějak podloženy, nebo to je jen obecný blábol, který tu šíří každý druhý neználek?
Avatar - Jerry.Gunman
28. 10. 2018 20:00
Re: Blahopřání firmě Tesla i Elonu Muskovi
Pod pojmem výrazné investice míním nové elektrárny (zdroje), veřejné nabíjecí stanice (infrastruktura) a pravdepodobně též nutné navýšení kapacity a zlepšení kvality přenosové soustavy.
Investice v tomto řádu považuji za významné.

Pokud je to pro Tebe pár drobných, jsi buďto
(1) nesmírně erudovaný a bohatý člověk (vynálezce a majitel průmyslového impéria), pro něhož jsou tyto částy zanedbatelné
nebo
(2) člověk... intelektuálně poněkud nesmělý, zato však vybavený velkou hubou a nadměrně vyvinutými internetovými svaly.

S ohledem na Tvé příspevky zde na www.auto.cz, jejich frekvenci a ekologistickou zaťatost a umanutost považuji alternativu (2) za daleko pravděpodobnější
28. 10. 2018 21:36
Re: Blahopřání firmě Tesla i Elonu Muskovi
K tem investicim.

Uz z principu - od investice ocekavas, ze se ti vrati.

Tzn. i kdyby tomu tak bylo, tak na tom neni nic spatneho.
Do ted se odehravaly investice do cerpacich stanic, ropovodu, rafinerii apod.

Nechci se prit, ale elektromobilita (ve vetsim meritku) nenastane skokove.
Tudiz nemuzes vychazet ze state of art - dnesni technologie.

Nejvetsim problemem je dnes urcite rychlonabijeni (infrastruktura atd.). A nejhorsim pripadem je jiste rychlonabijeni behem ranni nebo vecerni spicky. To ale neni neresitelne a na reseni, ktere odlehci elekrarnam i siti ve spickach se muzou podilet i - paradoxne -
i samotne elektromobily (svymi zbytecnymi bateriemi.. ;-) ).
Avatar - Jerry.Gunman
28. 10. 2018 22:33
Re: Blahopřání firmě Tesla i Elonu Muskovi
Investice - souhlas. Jen si nedokážu představit, že by se v (dejme tomu) horionu 10-15 let u nás postavila velká elektrárna a výazněji posílily rozvody elektřiny. Různé ekologické právní servisy mají (bohužel) obrovský vyděračský potenciál.

POSTUPNÝ nástup elektromobility - opět souhlas. Bude-li kdy e-mobilita masovou, není možno toho dosíci principem "hup na krávu a ejtele", jak si to zelenorudí europarlamentní a eurokomisní blouznivci představují. Pokud vím, posledním stranickým závazkem eurobüra (prohlasováno před +- 14 dny??) bylo snížení emisí o 40% od roku 2030?? To mně osobně přijde jako naprosto nerealistická kravina.

Rychlonabíjení - pro změnu opět souhlas. Achilova pata "baterkáčů". Dokud a pokud nebude vyřešen problém rychlého doplnění energie pro cestu na reálně dosažitelnou vzdálenost alespoň těch +- 500 km (můj soukromý odhad), nemají e-mobily mnoho šancí v reálném provozu masově prorazit
28. 10. 2018 23:40
Re: Blahopřání firmě Tesla i Elonu Muskovi
A právě to, že není dořešeno spoustu problémů elektromobility, způsobuje to, že se nebudou rozšiřovat natolik rychle, aby to způsobovalo nějaké velké problémy (např. jeden další Temelín nakrmí téměř 5 milionů osobních elektromobilů, tedy téměř celý osobní vozový park, jehož výměna by byla záležitostí na asi 30 let, kdyby se prodávaly už jen EV v takovém objemu jako dnes spalovací auta, tedy něco naprosto nereálného).

Ostatně jen náš vývoz elektřiny by už dnes nakrmil všechna osobní EV v počtu dnešních spalovacích osobních aut. Za 10-15 let tu budeme mít tak cca 50-100 tisíc EV (1-2% vozového parku), takže cca 150-300 GWh za rok. Což je tak 3-5% výroby Prunéřova nebo Počerad, našich největších uhelných elektráren. Platí ovšem, pokud se do toho nebude míchat politika a nějaké extrémní pobídky. Pak by to mohlo být více.
29. 10. 2018 07:57
Re: Blahopřání firmě Tesla i Elonu Muskovi
:yes:

Myslim, ze vsechny body jsou resitelne.

Nektere bohuzel rychleji s podporou ve forme dotaci. O tom jestli budou dotace extremni ja nerozhoduju :-) U nas si myslim, ze budou tak maximalne extremne nizke.. Viz nas postoj v europarlamentu a silna auto lobby.

Co jsem chtel ale napsat je, ze EV budou moct se siti spolupracovat a napriklad vykryvat spicky. Az se toto podari, rozhodne nebude potreba tolik novych elektraren a posilovani site, jak naznacuji (podle soucasneho stavu) nektere propocty.

[odkaz]
Avatar - Jerry.Gunman
29. 10. 2018 08:46
Re: Blahopřání firmě Tesla i Elonu Muskovi
Mino: díky za zasazení do kontextu reálných čísel

Don Vito: jakmile se někdo z "hochů nahoře, co spolu mluví" začne ohánět slovem dotace, začínají se mi v trezoru plašit náboje... (Euro) restrikce a (euro) dotace považuji za jednu z nejhorších věcí, které se v současné době v EU / USA dějí.

Souhlasím s tím, že ve výjimečných případech mohou mít i pozitivní smysl, ale jako celek a institut jsou prostě ŠPATNÉ. Přirovnal bych to k dejme tomu koncentračním táborům - i když v nich skončili i mnozí těžcí zločinci, přesto je považuji za cosi kromobyčejně špatného, odporného a zrůdného. A nehorši se na mne, ale slovo "(euro)dotace" ve mně začíná vzbuzovat podobně nauseatické pocity
29. 10. 2018 14:15
Re: Blahopřání firmě Tesla i Elonu Muskovi
Sorry.

Ale ciste teoreticky, predstav si, ze chces z pozice instituce (napr. statu) podporit neco opravdu smysluplneho, o cem jsou vsichni presvedceni, ze je prospesne, ale jen je treba to nastartovat. Ted nemluvim o elektromobilite..

Jak bys toho docilil?

Ty bys to proste neresil. Nechal bys to na volne ruce trhu?
Jenze stat / EU ma i takovouto regulacni, ridici funkci.
To, ze se to casto nedari v tobe vyvolava vyse zminene pocity.
Ale to neznamena, ze se nebude regulovat ani resit nic.

A kdyz se ti nelibi dotace, tak muzes danove znevyhodnit alternativu ;-)
Ale tento zpusob mne prijde horsi, prestoze se nejedna o dotaci :-)

Edit: Jeste citace:
The twentieth century proved that markets cannot go unregulated ;-) , and many European countries have transitioned into a socialist model for economic development.
Business is largely private owned, but people don’t think that the market is able to self-regulate, which is where the government comes into play.

[odkaz]
Avatar - Jerry.Gunman
29. 10. 2018 19:57
Re: Blahopřání firmě Tesla i Elonu Muskovi
Done Vito,
Taky si dovolím nějaký ten cintát - a dokonce 4:
(1) Stát není řešením problému, stát je jeho součástí (R. Reagan)
(2) Pohled vlády na ekonomiku by se dal shrnout do několika krátkých frází: Pokud se to hýbe, zdaň to. Když se to stále hýbe, reguluj to. A když se to přestane hýbat, dotuj to. (opět Ronald Reagan)
(3) My staralis čem lučše, nu papalo kak vsěgda = My jsme se TAK snažili, a ono to dopadlo zase jako obvykle (Viktor Černomyrdin)
(4) Se státními regulacemi je to jako s kořením do polévky. Malá špetka může za určitých okolností nemusí být na škodu. Zvrhni tam celou pepřenku - a nedá se to žrát (já :-) )

Jde mi o to, že stát se má (dle teorie státu a práva) starat o základní věci, které není možno vykonávat soukromě. Tedy o:
- vnější bezpečnost
- vnitřní bezpečnost
- kvalitní, všeobecně akceptovatelnou legislativu
- rovnost lidí před zákonem
- dostatečně rychlý výkon práva
(možná jsem nějaké body zapomněl, ale mám pocit, že jich bylo 5 - 2 "bezpečnostní" a 3 "právní" )

Teprve tehdy, jsou-li tyto "primární povinnosti" státu splněny, nechť se stará i o něco
dalšího.

Máš pocit, že těch 5 bodů je u nás splněno sdostatek kvalitně?

S jistou míru přirovnání bych řekl, že stát chce natírat okna a měnit cihly na komíně - a to, že barák stojí na pravidelně zaplavovaném hnojišti a nosné zdi jsou z vepřovic, to mu žíly netrhá ;-\ ;-\ ;-\
30. 10. 2018 06:11
Re: Blahopřání firmě Tesla i Elonu Muskovi
Ja jsem ten posledni, kdo tu bude vychvalovat stat nebo politiky.

Ale odvolavat se na to, ze neco mefunguje, tak nebudeme resit uz nic jineho.. No nevim. Co skolstvi a zdravotnictvi? Taky ne?

Ber to jako mou odpoved na otazku ;-)
29. 10. 2018 10:09
Re: Blahopřání firmě Tesla i Elonu Muskovi
Tesla dotace nemela, ale dostala pujcku od vlady USA, a tu splatila 3 roky pred splatnosti, ted jeste dluzej cca 9.8 miliardy na uverech, a jak Musk prohlasil, krom splatek techto uveru by mela Tesla jiz bejt v ostatnich kvartalech v cernych cislech, a dle jeho slov by se ted Tesla mela soustredit na splaceni prave techto uveru

jen pro zajimavost, v USA jsou rozvodne site z velke casti soukrome, USA dokonce nevlastni i nektere jaderne elektrarny a jsou soukrome a jen s dohledem, mimochodem v roce 2016 se poprve za 100 let v USA stali investice do rozvoje elektriny vetsima nez jake byli do fosilnich paliv, tedy ropy, plynu a uhli, a jen pro pobaveni, nejvetsim soukromim investorem v energetice v USA je Cina >:D
28. 10. 2018 19:14
5. nejprodavanejsi osobni auto v USA
Tak nakonec je M3 az patym nejprodavanejsim modelem v USA.

Ale podle obratu prvni :-)

Jak se pise v clanku v odkazu, toto by byl neuveritelny vysledek pro jakekoli auto, natoz pro EV.

[odkaz]

PS Podle me se nejedna o zadny obrat k uspechu. Tesla je od pocatku na systematicke ceste k uspechu. Jen ji obrovske investice nedovolovaly generovat zisk. Ale vlastne ano, v kapitalismu, kde jedinym hodnocenim je zisk, je to obrat :-)
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Jerry.Gunman
28. 10. 2018 20:05
Re: 5. nejprodavanejsi osobni auto v USA
Done Vito, ono nejde o celkovou zikovost, ale o situaci, kdy (pokud vím)Tesla dlouhodobě pohlcovala (pohlcuje) peníze a byla (je??) stále v červených číslech. Tak to chodí v každé normálně fungující ekonomice, že byť by byl nápad sebelepší, pokud se nedokáže sám financovat a uživit, z dlouhodobého hlediska nemá šanci
28. 10. 2018 21:14
Re: 5. nejprodavanejsi osobni auto v USA
Presne tak, to co popisujes je kapitalismus ;-)

Otazka je jak dlouha doba odpovida slovu dlouhodoby..

V pripade automobilky, ktera zacinala od nuly, bych rekl, ze se jedna o pomerne kratkou dobu - kdy se dostala do zisku a zaroven jeji model je mezi nejprodavanejsimi na domacim trhu..
Treba VW - jedne z nejvetsich automobilek sveta se nic podobneho nepodarilo. Dokonce se tomu ani nepriblizila (viz treba prodeje Passatu v USA). Ani za cenu podvodu >:D
Avatar - Jerry.Gunman
28. 10. 2018 22:12
Re: 5. nejprodavanejsi osobni auto v USA
Done Vito, já bych to asi nezužoval "jen " na kapitalismus...Takhle normální ekonomika (= nezprasená různými zásahy blouznivých regulovščiků) funguje bez ohledu na politické zřízení. Fungovalo to tak za prvobytně pospolné společnosti (australští Aborginos, zbytky domorodých kmenů v jižní Americe či Tichomoří), NEfungovalo to za socialismu různých barev

S druhým bodem budu zarputile nesouhlasit. Mám takový pocit, že KAŽDÁ domácí automobilka se pohybuje mezi nejprodávanejšími vozy na domácím trhu. VW v Německu, Škoda u nás, Hindustan v Indii i Lada v Rusku.

Ale souhlasím s Tebou, že Tesla JE automobilkou, která se ostatním vymyká. A je to logické - chce-li vstoupit nový hráč na již rozparcelovaný trh, musí být v něčem výrazně lepší nežli ostatní. Tesla vsadila na "pokrokovost" , inovativnost, elektrický pohon a mimořádnou osobnost svého majitele. E. Musk mi do značné míry připomíná Prestona Tuckera. I on chtěl vstoupit na "rozparcelovaný" trh, i on byl vizionář a nesmírně charismatický workoholik, i on přišel s vozem, který se zcela vymykal tehdejším standardům. I on vzbudil ohromné nadšení a zájem, i on po čase bojoval s odlivem důvěry svých investorů.

Tucker 1948 (vulgo Tucker Torpedo) byl na tehdejší dobu velmi pokrokový automobil - a z mého úhlu pohledu je obrovská škoda, že nemohl vstoupit na trh.
Dejž Bůh, aby se Elonu Muskovi zadařilo lépe
29. 10. 2018 08:40
Re: 5. nejprodavanejsi osobni auto v USA
Tucker moc neznam, ale nejak mi pripomina T77 / T87 ;-)

K druhemu bodu: Kdyz nepocitam uzitkove vozy, tak je tomu v USA presne naopak :-)
Kazdozdopadne prvni ctyri mista v prodeji Honda / Toyota.

[odkaz]
Avatar - Jerry.Gunman
29. 10. 2018 09:20
Re: 5. nejprodavanejsi osobni auto v USA
Příběh Prestona Tuckera je neprávem zapomenutý a nesmírně zajímavý - před časem o něm vyšla (tuším) třídílná monografie v časopise Chrom a Plameny, F.F Coppola o něm natočil i životopisný film - [odkaz]

To, co se děje na US vnitřním automobilovém trhu, to je pro Američany smutné a rozhodně nikoli normální - a protože tento pocit sdílí i X milionů dalších lidí, volili Trumpa a jeho ideu "Let's make Americ great again".
Je ale fakt, že v USA mají "lehké" pickupy výrazně jiné postavení, nežli v Evrope - takže kdyby se do té prodejné tabulky kromě "family/passenger cars" zařadily i SUV, MPV a pickupy, asi by vypadala jinak

Co se týče Tvého odkazu, měl jsem dojem, že Tesla je 5. nejprodávanějším autem za celý letošní rok. Ale pokud tomu článku rozumím správně, tabulka zahrnuje MĚSÍČNÍ čísla prodejů za srpen 2018. Měsíční nebo kvartální čísla jsou fajn, ale zase bych je nepřeceňoval. Přece jen, za standard pro vyhodnocování se bere spíše asi doba jednoho roku...

Navíc KVARTÁLNÍ zisk 311 milionů k celkové "zadluženosti" (cca 10 miliard, vše v USD) - to není boh-vie-čo. Ale opět, zaplať Bůh alespoň za to.

Neber to prosím zle, ale "5. nejprodávanější osobní auto měsíce v USA", to má asi stejnu relevanci, jako bych napsal, že (dejme tomu) Dráčia Dusterescu (nic proti ní, je to skvělé "užitné" auto) je nejprodávanějším autem v ČR - a dokladoval to tabulkou prodejů za (dejme tomu) 28. kalendářní týden nebo za sobotu 26/5/2018 :'-(
29. 10. 2018 15:12
Re: 5. nejprodavanejsi osobni auto v USA
V prvnim odkazu (28.10. 19:14) mas uz cisla za Q3. Takze to uz tak zanedbatelne neni.

Ten druhy odkaz jsem prave uvedl pro uplnost. Jsou zde i SUV atd. a v tomto pripade se jedna opravdu pouze o cisla za srpen. ;-) Je zde i porovnani M3 - 20 tisic kusu vs F-series 80 tisic kusu :-) To je pro me straslive.. REVoluce teprve zacina...

Jinak neberu to zle :-) Popovidame si, az budeme mit cisla za q4, q1, q2 ;-)
Zatim nic nenasvedcuje, ze by se trend mel otocit..

PS Na druhou stranu mas F150 od 650tis Kc - obrovsky auto s V6, ktery utahne vsechno..
[odkaz]
29. 10. 2018 10:13
Re: 5. nejprodavanejsi osobni auto v USA
realne se da rici, ze Tesla jede v tom vetsim businessu az od roku 2010, tehdy zacali vetsi investice nad rad stovek milionu dolaru, do te doby se jednalo jen o desitky milionu dolaru z rukou nekolika malo investoru, takze ta doba je rekneme nejakych 8-9 let, tedy velice kratka doba nato dostat automobilku takovych rozmeru a stakovyma planama k zisku :-)
Avatar - .StenLi.
29. 10. 2018 00:54
Autor zjavne nepochopil..
.. rozdiel medzi uspechom a vykazovanim celkoveho zisku. Unho je asi uspesnejsia firma ktora neinvestuje, ale radsej usetri aby sa pochvalila ciernymi cislami..
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Jerry.Gunman
29. 10. 2018 08:12
Re: Autor zjavne nepochopil..
Firma, která se z červených čísel nevyhrabe do pozitivního hospodářského výsledku, musí zaniknout - protože důvěra a peníze jiných lidí dříve či později dojdou. Jak dlouho bys Ty (jako jednotlivec) dokázal fungovat, kdyby Tvé výdaje byly trvale vyšší, než Tvé příjmy?
29. 10. 2018 08:31
Re: Autor zjavne nepochopil..
U startupu se tak nejak ocekava ze bude ze zacatku v minusu. Treba Facebook byl taky par let v minusu, a to ma nakladady "jenom na programatory". Tesla musi ty programatory mimo jine platit taky a k tomu jeste ale postavit fabriky, sit superchargeru, prodejny atd. Je ale predpoklad, ze cast techto nakladu je fixnich a s rostoucimi prodeji tak pujde marze nahoru. To tvrdil i Elon na poslednim earnings callu. Uvidime, jak se to bude vyvijet, nasledujici roky budou dulezite pro existenci Tesly i jinych automobilek.
Avatar - Jerry.Gunman
29. 10. 2018 09:32
Re: Autor zjavne nepochopil..
Asi tak ...
29. 10. 2018 10:24
Re: Autor zjavne nepochopil..
zaniknout nutne nemusi, viz treba GM, ve ztrate byli az na cisle 88 miliard a 172 miliard neuhrazenych pohledavek, finalove score je zatim 51.2 miliardy $ sanace vladou USA
Avatar - Jerry.Gunman
29. 10. 2018 10:48
Re: Autor zjavne nepochopil..
GM je (jak říkají Amíci) 2 big 2 fall - takže jim US vláda " věří " - a poslal jim peníze.

"věří" = obává se, že kdyby tam prachy nenasypala, GM by zbrankrotovaly a to by vyvolalo větší náklady a problémy, než je hodnota vložené vládní půjčky
29. 10. 2018 10:55
Re: Autor zjavne nepochopil..
Jeste jedna zajimavost, Ford a Tesla jsou jedine americke automobilky, ktere neprosly bankrotem. Do Fordu ale taky stat nalival penize.
Avatar - Jerry.Gunman
29. 10. 2018 15:00
Re: Autor zjavne nepochopil..
To máš vlastně pravdu.Chryslerům sice Iaccocca v 70 letech výrazně pomohl, ale nakonec je jejich osud stejně dohnal :'-( :'-( :'-(